Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Maglau » 5. aug 2016, 00:20

Tror også godt vi kan begrave myterne/vanetænkningen om at AaB ikke køber dyre spillere. En Sysamerikansk landsholdspiller som hollandske topklubber og Werder angiveligt har kigget på koster IKKE 3 mio kr. Det nægter jeg at tro, han er meget tættere på 10 end 3 mio.

Passer også godt med at vi var med i opløbet på Lucas Andersen til samme pris.

Håber han bliver en af de få sydamerikanske successer i ligaen. Glæder mig vildt til at se ham. Velkommen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 5. aug 2016, 00:21

Spændende tilgang af Flores, det lyder som om at han har noget af den kreativitet vi mangler. Uanset om prisen er det ene eller andet så er der tale om en atypisk AaB transfer.

Udover at det kræver noget tilvænning at skifte til skandinavisk fodbold så kan det måske blive et mindre problem at han er landsholdsspiller. Turene til/fra Sydamerika er noget der trækker tænder ud.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2016, 01:01

Funky skrev:
Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kristian skrev:Medie i Peru melder om en transfer på 1 mio dollars og 30 % og at han kommer til Aalborg på mandag for at gennemgå lægetjek.
Tror at "millón y medio" er en million og en halv, altså halvanden, men spansk er ikke min stærke side. Tror dog er det peruvianske dollars, hvilket gør det til 3.4 danske kr og ikke 7. Ellers har Gaarde da haft den store spenderbuks på.
Den peruvianske møntfod hedder sol nuevo. Dólares betyder dollars, amerikanske dollars, som også er meget brugt i Peru. Millón y medio er ganske rigtigt halvanden, så altså en pris på lige omkring 10 mio DKK ifølge de peruvianske medier. Det gør ham til AaB's dyreste køb nogensinde, hvis det holder vand.
10 millioner - det tror jeg simpelthen ikke på, at AaB vil bruge på en enkelt spiller. Det ville være, hvad, ca. dobbelt så meget som AaB's dyreste investering indtil nu (Oper)?
Jeg videregiver blot, hvad jeg læser i artiklen. Men du kan jo spørge dig selv, om en 22-årig landsholsspiller, der har forhandlet med Feyenoord og Werder Bremen, bliver solgt for sølle 3 mio. Jeg tænker umiddelbart nej.

Oper blev desuden købt for 7 mio.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 5. aug 2016, 01:09

Kokkefar skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kristian skrev:Medie i Peru melder om en transfer på 1 mio dollars og 30 % og at han kommer til Aalborg på mandag for at gennemgå lægetjek.
Tror at "millón y medio" er en million og en halv, altså halvanden, men spansk er ikke min stærke side. Tror dog er det peruvianske dollars, hvilket gør det til 3.4 danske kr og ikke 7. Ellers har Gaarde da haft den store spenderbuks på.
Den peruvianske møntfod hedder sol nuevo. Dólares betyder dollars, amerikanske dollars, som også er meget brugt i Peru. Millón y medio er ganske rigtigt halvanden, så altså en pris på lige omkring 10 mio DKK ifølge de peruvianske medier. Det gør ham til AaB's dyreste køb nogensinde, hvis det holder vand.
10 millioner - det tror jeg simpelthen ikke på, at AaB vil bruge på en enkelt spiller. Det ville være, hvad, ca. dobbelt så meget som AaB's dyreste investering indtil nu (Oper)?
Jeg videregiver blot, hvad jeg læser i artiklen. Men du kan jo spørge dig selv, om en 22-årig landsholsspiller, der har forhandlet med Feyenoord og Werder Bremen, bliver solgt for sølle 3 mio. Jeg tænker umiddelbart nej.

Oper blev desuden købt for 7 mio.
Fair nok, jeg huskede Oper-handlen som ca. 5 millioner. Og nej, han lyder ikke 'på papiret' som en 3 millioner kr.'s handel, men alligevel...10 millioner. Wauw. Nye tider i AaB, hvis det holder vand.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Patmand » 5. aug 2016, 01:25

Hanga skrev:Spændende signing - vi kender naturligvis intet til ham andet end hans CV, men det er klart at man får forhåbninger, hvis Feyenoord var efter spilleren.
Jeg smider lige et navn ud i rummet - Clemens Zwijnenberg.
bold.dk skrev:Nordjydernes største problem havde været defensiven, men det syntes afhjulpet da klubben i vinterpausen nærmest sensationelt kunne præsentere den hollandske forsvarsspiller Clemens Zwijnenberg fra storklubben Feyenoord. Et klart signal om ambitioner, og selvom AaB måtte punge ud med flere millioner kroner, var det på papiret et godt køb.

- Som udgangspunkt synes jeg de havde lavet et fornuftigt indkøb med en, som havde et rigtig, rigtig godt CV fra en storklub, og vi kunne også godt se ude på træningsbanen, at der var nogle kvaliteter i ham, siger den daværende AaB-spiller og nuværende assistenttræner i FC Midtjylland, Thomas Thomasberg til bold.dk.

Clemens Zwijnenberg debuterede i en hjemmekamp mod AGF den 19. april 1998, og det kom ikke helt til at gå, som AaB havde håbet. Ved stillingen 2-2 scorer Zwijnenberg nemlig selvmål og AGF vinder siden kampen med 4-2. Den uheldige debut var et varsel for hvad der ventede.

For Clemens Zwijnenberg blev opholdet i Danmark og AaB begyndelsen til enden af fodboldkarrieren, og for AaB blev han måske det største flop i klubbens historie. Alligevel fastholder Thomas Thomasberg, at det var rigtigt set af AaBs ledelse at hente den store, stærke forsvarsspiller.

- Det var specielt, at man kunne hente en spiller i Feyenoord, men det endte desværre ikke på den måde, man havde håbet.

Clemens Zwijnenberg spillede ni kampe for AaB, og scorede - bortset fra selvmålet mod AGF - ingen mål.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 5. aug 2016, 02:08



Super spændende hvis der er hold i rygter om Flores til AaB.. Og sangen er jo næsten lavet, der skal bare lige en smule omskrivning til :) Kunne være fedt.

Flores Flores - AaB number 9

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Forza » 5. aug 2016, 06:14

Oper kostede 1 mio. EUR.

Flores er ikke handlet til mere end max. 4 mio. Tænk nu realistisk!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 5. aug 2016, 07:11

Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kristian skrev:Medie i Peru melder om en transfer på 1 mio dollars og 30 % og at han kommer til Aalborg på mandag for at gennemgå lægetjek.
Tror at "millón y medio" er en million og en halv, altså halvanden, men spansk er ikke min stærke side. Tror dog er det peruvianske dollars, hvilket gør det til 3.4 danske kr og ikke 7. Ellers har Gaarde da haft den store spenderbuks på.
Den peruvianske møntfod hedder sol nuevo. Dólares betyder dollars, amerikanske dollars, som også er meget brugt i Peru. Millón y medio er ganske rigtigt halvanden, så altså en pris på lige omkring 10 mio DKK ifølge de peruvianske medier. Det gør ham til AaB's dyreste køb nogensinde, hvis det holder vand.
Og netop af den grund bliver jeg lidt varsom. Der var rygter oppe af vende om, at andre klubber skulle betale 450.000 dollers, hvilket også er i laget 3-3,5 mio kr. Derfor holder jeg stædigt fast i mit bud, men lad os se, der er sjældent at alle kan holde kæft i DK ;-)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kristian » 5. aug 2016, 07:31

Eksil skrev:
Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kristian skrev:Medie i Peru melder om en transfer på 1 mio dollars og 30 % og at han kommer til Aalborg på mandag for at gennemgå lægetjek.
Tror at "millón y medio" er en million og en halv, altså halvanden, men spansk er ikke min stærke side. Tror dog er det peruvianske dollars, hvilket gør det til 3.4 danske kr og ikke 7. Ellers har Gaarde da haft den store spenderbuks på.
Den peruvianske møntfod hedder sol nuevo. Dólares betyder dollars, amerikanske dollars, som også er meget brugt i Peru. Millón y medio er ganske rigtigt halvanden, så altså en pris på lige omkring 10 mio DKK ifølge de peruvianske medier. Det gør ham til AaB's dyreste køb nogensinde, hvis det holder vand.
Og netop af den grund bliver jeg lidt varsom. Der var rygter oppe af vende om, at andre klubber skulle betale 450.000 dollers, hvilket også er i laget 3-3,5 mio kr. Derfor holder jeg stædigt fast i mit bud, men lad os se, der er sjældent at alle kan holde kæft i DK ;-)
1,5 mio Peru nuevo sol "dollars" er 3,5 mio danske kr. Tjek selv på valutakurser.
Selvfølgelig giver vi ikke 10 mio for en spiller.
------------------
mvh Kristian

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af emil_kj » 5. aug 2016, 07:52

Kristian skrev:
Eksil skrev:
Kokkefar skrev:
Eksil skrev:
Kristian skrev:Medie i Peru melder om en transfer på 1 mio dollars og 30 % og at han kommer til Aalborg på mandag for at gennemgå lægetjek.
Tror at "millón y medio" er en million og en halv, altså halvanden, men spansk er ikke min stærke side. Tror dog er det peruvianske dollars, hvilket gør det til 3.4 danske kr og ikke 7. Ellers har Gaarde da haft den store spenderbuks på.
Den peruvianske møntfod hedder sol nuevo. Dólares betyder dollars, amerikanske dollars, som også er meget brugt i Peru. Millón y medio er ganske rigtigt halvanden, så altså en pris på lige omkring 10 mio DKK ifølge de peruvianske medier. Det gør ham til AaB's dyreste køb nogensinde, hvis det holder vand.
Og netop af den grund bliver jeg lidt varsom. Der var rygter oppe af vende om, at andre klubber skulle betale 450.000 dollers, hvilket også er i laget 3-3,5 mio kr. Derfor holder jeg stædigt fast i mit bud, men lad os se, der er sjældent at alle kan holde kæft i DK ;-)
1,5 mio Peru nuevo sol "dollars" er 3,5 mio danske kr. Tjek selv på valutakurser.
Selvfølgelig giver vi ikke 10 mio for en spiller.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af gravballe » 5. aug 2016, 08:20

skarpt...

Så mangler vi bare en højre back, så begynder det at ligne noget!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 5. aug 2016, 08:38

7 mio. kr. i sommeren 1999 svarer ret præcist til 10 mio. kr. i dag - så han er ikke nødvendigvis dyrere end Oper, hvis det er prisen. Det virker dog helt vildt hvis AaB har smidt 10 mio. kr. efter en sydamerikansk spiller, men mon ikke vi får nogle indikationer i løbet af dagen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 5. aug 2016, 08:59

Spændende og meget u-AaB'sk handel. I øvrigt et rigtigt smart træk at give dem en høj videreslagsklausul. Vi får alligevel aldrig noget for vores spillere, så den er gratis. Well played, Gaarde! :thumbsup:
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sauer » 5. aug 2016, 09:06

http://golperu.pe/noticias/2427

Og hér til de spanskkyndige - jeg fangede kun, at der blev sagt Dinamarca på et tidspunkt. Ud fra en Google Translate-version lyder det som om, han bekræfter, at han selv skal til Danmark for at afslutte kontrakten, da han helt ikke har tillid til at det sker uden hans tilstedeværelse. Det er allerede glippet i to andre klubber.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2016, 09:17

Gnu skrev:Spændende og meget u-AaB'sk handel. I øvrigt et rigtigt smart træk at give dem en høj videreslagsklausul. Vi får alligevel aldrig noget for vores spillere, så den er gratis. Well played, Gaarde! :thumbsup:
40 % kan jo være ligegyldigt når han alligevel får en frikøbsklausul på 10 mio :thumbsup:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 5. aug 2016, 09:54

Iflg. Kicker er Helenius på vej til FC Nürnberg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 5. aug 2016, 10:40

frederikshavneren skrev:Iflg. Kicker er Helenius på vej til FC Nürnberg
Jeps, det er ret spændende og Nürnberg skulle ikke være den eneste klub som er efter ham, han må have gjort et fint indtryk i Paderborn.

Fedt med Flores, han ser vild ud! Den har de været stille med ude på Hornevej.

Så mangler den højre back lige...
Jeg savner Winsnes

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 5. aug 2016, 10:51

Læser dog udtalelserne fra Nürnberg således, at de ikke er voldsomt interesseret. Men det kan jo være SPIN. Perfekt hvis vi får lidt håndører for Helenius - det er mission impossible for ham i AaB. Hvem skulle i øvrigt, ud over Nürnberg, være interesseret i Helenius?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 5. aug 2016, 10:55

frederikshavneren skrev:Iflg. Kicker er Helenius på vej til FC Nürnberg
Well, det virker ikke til at LS er interesseret i at give ham den spilletid der skal til, for at han kan komme tilbage i mål-form. Med 1 år tilbage af aftalen, kan det også virke som lidt spild af kræfter og måske mangler det derfor perspektiv at give ham de 3-5 starter i træk, det nok kræver at give det et helhjertet forsøg. Jeg synes dog Helenius virker til at være i god form og blot lider under at vi har været ringe til at hjælpe vores angribere til at skabe noget. Så det er lidt et kedeligt farvel hvis det sker, men jeg tror måske det ville være godt for både Helenius og AaB. Han vil samtidig komme til et hold i den sjove ende af ligaen, med muligheder for bundesliga-oprykning. Tror sagtens det kunne blive et godt match med en permanent 2. bundesliga-kontrakt - om det så bliver Nürnberg eller en anden klub.
Aalborg BK 1885!

Tumben
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. aug 2016, 14:52
Favoritspiller: Allan gaarde

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tumben » 5. aug 2016, 11:51

Der sgu vidst være endnu en spiller,på vej til AaB her sgu det dreje sig om en forsvarsspiller,der forventes at kunne præsenteres en af de nærmeste dage.

Låst