Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af aaballday » 28. aug 2016, 15:38

troelsh skrev:Sanneh fra Horsens gør det virkelig godt, og han er et fysisk monster, ham så jeg gerne vi snuppede til vinter :-)
Horsens vil tjene stort på ham og der har været snak om beløb over 10 mio. Glem det

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sauer » 28. aug 2016, 16:01

astonvilla skrev:
Sauer skrev:
9520AaB skrev:Som aktiv Villa fan(det har været hårdt, men set alle kampe, også i år), så er Okore ikke klar til FCK. Siden han blev skadet, har han været en skygge af sig selv, og var op til denne sæson kun 4. valg i Villa. Han så modsat Helenius meget lovende ud, men skaden ødelagde meget for ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, okay. Det ved du helt sikkert mere om end jeg. Kan bare huske at være meget imponeret over hans niveau, da han rent faktisk spillede fast for Villa. Men det er selvfølgelig også længe siden.
Han har været meget ringe.
Også derfor han går gratis.
Jeg så de fleste kampe sidste sæson - det var under superliga niveau ofte.
Så giver det jo mere mening. Men en heftig drejning at gå fra at blive rygtet til top fire-klubber i Premier League til at man bare skal sendes gratis tilbage til København. Spændende at se, hvilket niveau han kan præstere på i Superligaen.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Uldahl » 28. aug 2016, 17:05

Martino skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:At der fortsat er reelle overvejelser om at lade Risgård spille angriber siger vist alt om, hvor vi her få dage før vinduet lukker er smallest. Det vil i den grad være at sove i timen, hvis ikke Gaarde agerer.
åååh...man bliver så træt af de opstød der. Giv nu Pohl og Grønning en chance, samt Ramkilde som helt sikkert er med fra næste sommer. Hvorfor købe eksotiske afrikanere bare for at købe, når vi har store talenter som skriger på spilletid klar i kulissen. Tålmodighed min ven...
Kan ikke være mere enig. Specielt Grønning banker voldsomt på lige nu med hans fysik og arbejds raseri. Som type passer han godt sammen med Basso. :aabfan:

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. aug 2016, 17:29

Martino skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:At der fortsat er reelle overvejelser om at lade Risgård spille angriber siger vist alt om, hvor vi her få dage før vinduet lukker er smallest. Det vil i den grad være at sove i timen, hvis ikke Gaarde agerer.
åååh...man bliver så træt af de opstød der. Giv nu Pohl og Grønning en chance, samt Ramkilde som helt sikkert er med fra næste sommer. Hvorfor købe eksotiske afrikanere bare for at købe, når vi har store talenter som skriger på spilletid klar i kulissen. Tålmodighed min ven...
Enig. Hvis de er gode nok, skal de da have chancen. Men lige nu mener træneren altså, at bedste bud på en angriber er Risgård!!! Det siger vist alt. Og vi kan altså ikke sætte hold nu baseret på, hvem der måske er gode om to år.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 28. aug 2016, 18:18

AaB 85 95 99 08 skrev:
Martino skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:At der fortsat er reelle overvejelser om at lade Risgård spille angriber siger vist alt om, hvor vi her få dage før vinduet lukker er smallest. Det vil i den grad være at sove i timen, hvis ikke Gaarde agerer.
åååh...man bliver så træt af de opstød der. Giv nu Pohl og Grønning en chance, samt Ramkilde som helt sikkert er med fra næste sommer. Hvorfor købe eksotiske afrikanere bare for at købe, når vi har store talenter som skriger på spilletid klar i kulissen. Tålmodighed min ven...
Enig. Hvis de er gode nok, skal de da have chancen. Men lige nu mener træneren altså, at bedste bud på en angriber er Risgård!!! Det siger vist alt. Og vi kan altså ikke sætte hold nu baseret på, hvem der måske er gode om to år.
Du glæder dig lidt til næste nederlag hva?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 28. aug 2016, 21:16

Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Martino skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:At der fortsat er reelle overvejelser om at lade Risgård spille angriber siger vist alt om, hvor vi her få dage før vinduet lukker er smallest. Det vil i den grad være at sove i timen, hvis ikke Gaarde agerer.
åååh...man bliver så træt af de opstød der. Giv nu Pohl og Grønning en chance, samt Ramkilde som helt sikkert er med fra næste sommer. Hvorfor købe eksotiske afrikanere bare for at købe, når vi har store talenter som skriger på spilletid klar i kulissen. Tålmodighed min ven...
Enig. Hvis de er gode nok, skal de da have chancen. Men lige nu mener træneren altså, at bedste bud på en angriber er Risgård!!! Det siger vist alt. Og vi kan altså ikke sætte hold nu baseret på, hvem der måske er gode om to år.
Du glæder dig lidt til næste nederlag hva?
Er den ikke lidt slidt den retorik du kommer med. Er egentlig heller ikke altid specielt enig med Telefonnummeret. Men der er en pointe i vi mangler en boksangriber, men at vi til gengæld har en overflod af offensive midtbanespillere og kanter vi sætter frem i stedet for. Vi mangler en angribertype til det simple spil når vi møder en modstander der pakker sig som idag. Det vi har nu er godt til kampe mod modstandere der spiller offensivt så vi selv får plads, men vi har det svært mod hold der pakker og Risgård ude af position er desværre åbenbart det bedste bud på at addresere det.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 28. aug 2016, 21:26

Jakobsen skrev: Er den ikke lidt slidt den retorik du kommer med. Er egentlig heller ikke altid specielt enig med Telefonnummeret. Men der er en pointe i vi mangler en boksangriber, men at vi til gengæld har en overflod af offensive midtbanespillere og kanter vi sætter frem i stedet for. Vi mangler en angribertype til det simple spil når vi møder en modstander der pakker sig som idag. Det vi har nu er godt til kampe mod modstandere der spiller offensivt så vi selv får plads, men vi har det svært mod hold der pakker og Risgård ude af position er desværre åbenbart det bedste bud på at addresere det.
Jo, det er det vel nok, men han er heeelt stille når det går godt, og forpester alt ting når det godt skidt.

Desuden synes jeg vi har den spiller i Grønning, men åbenbart synes LS at det skulle være en offensiv midt type der skulle ind i offensiven i dag. Tror derfor ikke det handler om antallet af angribere i truppen, men funktionerne de kan udfylde. Det er vel også grunden til at Thelluffsen kom ind over Grønning ved Risgaards skade.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 28. aug 2016, 21:54

Nej et hold som AaB der satser på sine egne talenter kan altså ikke vente på at en angriber der lige er rykket op og gør det super godt i sine indhop bryder helt igennem ? Er der nogen der har tabt sutten !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Maglau » 28. aug 2016, 22:07

Ikke flere transfer i dette vindue tak.
Synes det var kamp fedt at se tre unge lokale knægte som indskiftere og håber godt nok at vi fortsætter med at prioritere deres udvikling.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2016, 22:57

Maglau skrev:Ikke flere transfer i dette vindue tak.
Synes det var kamp fedt at se tre unge lokale knægte som indskiftere og håber godt nok at vi fortsætter med at prioritere deres udvikling.
Hmm jeg synes stadig vi ser tynde ud i forsvaret.

Jeg er bestemt ikke tryg ved hverken kp, pk eller Blåbjerg.
I d hele taget synes jeg vi har for mange små og tekniske typer i truppen, og vi kan jo se gang på gang, at vi har store problemer imod fysiske hold, og dem er der bare en del af.. f.eks agf, fck, ach, Randers.
Vi får d svært når banerne bliver dårligere og heldet udligner sig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2016, 23:12

FIDEL skrev:
Maglau skrev:Ikke flere transfer i dette vindue tak.
Synes det var kamp fedt at se tre unge lokale knægte som indskiftere og håber godt nok at vi fortsætter med at prioritere deres udvikling.
Hmm jeg synes stadig vi ser tynde ud i forsvaret.

Jeg er bestemt ikke tryg ved hverken kp, pk eller Blåbjerg.
I d hele taget synes jeg vi har for mange små og tekniske typer i truppen, og vi kan jo se gang på gang, at vi har store problemer imod fysiske hold, og dem er der bare en del af.. f.eks agf, fck, ach, Randers.
Vi får d svært når banerne bliver dårligere og heldet udligner sig.
Men... vi vandt jo netop mod Randers, og AGF og spillede uafgjort mod FCK og ACH. Og jeg syntes egentlig ogsaa vi en god portion spillere der kan staa imod modstandernes fysik. F.eks. centralaksen i Holgersson, Kasper P, Wurtz, Ris, dog uden at det nogensinde bliver en spidskompetence hos os. Jeg tror dog at vi kan blive de fleste hold der pt er under os saa teknisk overlegne naar konceptet er ordenligt paa plads hos de nye, at vi formaar at vinde kampene alligevel.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 28. aug 2016, 23:15

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Maglau skrev:Ikke flere transfer i dette vindue tak.
Synes det var kamp fedt at se tre unge lokale knægte som indskiftere og håber godt nok at vi fortsætter med at prioritere deres udvikling.
Hmm jeg synes stadig vi ser tynde ud i forsvaret.

Jeg er bestemt ikke tryg ved hverken kp, pk eller Blåbjerg.
I d hele taget synes jeg vi har for mange små og tekniske typer i truppen, og vi kan jo se gang på gang, at vi har store problemer imod fysiske hold, og dem er der bare en del af.. f.eks agf, fck, ach, Randers.
Vi får d svært når banerne bliver dårligere og heldet udligner sig.
Men... vi vandt jo netop mod Randers, og AGF og spillede uafgjort mod FCK og ACH. Og jeg syntes egentlig ogsaa vi en god portion spillere der kan staa imod modstandernes fysik. F.eks. centralaksen i Holgersson, Kasper P, Wurtz, Ris, dog uden at det nogensinde bliver en spidskompetence hos os. Jeg tror dog at vi kan blive de fleste hold der pt er under os saa teknisk overlegne naar konceptet er ordenligt paa plads hos de nye, at vi formaar at vinde kampene alligevel.
Jeg så for en sjælden gangs skyld lidt af Oneside i aften. Der nævnte de faktisk, at vi er det hold der har indkasseret flest mål på hovedstød i denne sæson, 5 så det er et problem for os og det er en sårbarhed vi bør lukke. Vi løser det bare ikke med Kasper P eller Blåbjerg.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9000AaB » 29. aug 2016, 10:46


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 29. aug 2016, 10:49

Det tvivler jeg meget på. Basse har etableret sig som 1. valg, Enevoldsen er sikkert fast makker til ham når han er klar, Flores kan risikere at blive rokeret derop en gang imellem, så en fyr med attitudeproblemer som leder efter fast spilletid er nok ikke noget man går efter - med mindre han er klart bedre end dem vi har. Og det er han ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Frygah » 29. aug 2016, 10:50

Jeg er ikke så afskrækket af hans mærkelige personlighed. Det tror jeg faktisk godt man kan rumme og håndtere i AaB. Jeg er nok mere betænkelig ved lønkrav, og at vi har andre steder på banen jeg hellere så forstærkninger. Ja, jeg er måske naiv men ser Grønning og Pohl som gode nok back-ups ved skader til Ene, Basso og evt. Ris/Flores. I min verden kan vi ikke forvente mere. Så hellere den der offensive back med fart og timing. Og mon ikke Pusic gerne vil prøve sig af i udlandet? Det synes jeg da var planerne sidst?

Derudover, så kan jeg simpelthen ikke fatte hvorfor Kadlec er foran i køen! Det kan godt være jeg er total blind, men han er jo nærmest mere ufarlig end Helenius, og får intet ud af det arbejde han laver. Så kan det godt være Pusic er sær og ikke nær så løbestærk og deltagende i spillet, men han klapper sgu kasser ind og kommer frem til chancerne.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 29. aug 2016, 11:02

Frygah skrev: Derudover, så kan jeg simpelthen ikke fatte hvorfor Kadlec er foran i køen! Det kan godt være jeg er total blind, men han er jo nærmest mere ufarlig end Helenius, og får intet ud af det arbejde han laver. Så kan det godt være Pusic er sær og ikke nær så løbestærk og deltagende i spillet, men han klapper sgu kasser ind og kommer frem til chancerne.
Du sætter med andre ord spørgsmålstegn ved Jess Thorups evner? Vanvid!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 29. aug 2016, 12:12

Næppe.

Vi er udmærket besat med Ene, Basso, Flores, Pohl og Grønning. Dernæst er man i AaB meget gode til at samle en trup, der fungerer godt sammen både på og uden for banen, og det er en af vores største aktiver. Derfor tror jeg ikke man tager en mand som Pusic ind, der er lidt af en enspænder og primadonna type.

AaB har lukket vinduet og det er sådan det er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2016, 12:38

Hanga skrev:
Næppe.

Vi er udmærket besat med Ene, Basso, Flores, Pohl og Grønning. Dernæst er man i AaB meget gode til at samle en trup, der fungerer godt sammen både på og uden for banen, og det er en af vores største aktiver. Derfor tror jeg ikke man tager en mand som Pusic ind, der er lidt af en enspænder og primadonna type.

AaB har lukket vinduet og det er sådan det er.
At folk er specielle og har kant må simpelthen ikke være et problem i sig selv. De typer har også værdi i et elitesportsmiljø. Hvis fællesskabet vitterligt er så stærkt bør det ikke være noget problem. Vi har også tidligere haft typer som Prica, David Nielsen mfl. som har indgået fint i fællesskabet uden deres facon gav problemer. At David så kvajer sig til træning siger ikke noget om at gruppen skulle fungere dårligt.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2016, 13:30

Nej uha uha vi skal da ikke have personligheder med kant til Aalborg. Lad os da fortsætte med de internationale stjerner Pk og KP. Det er simpelthen SÅ uambitiøst at satse på de to.

Come on.. Pusic er med længder en bedre angriber end vi pt. har i truppen. Han er en suveræn afslutter.
Om han så kan fungere i AaB er selvfølgelig et åbent spørgsmål. Men jeg tror slet ikke AaB vil have en så dyr spiller, der tilmed skubber talenterne længere væk fra spilletid.

Jeg er selv tilhænger af at give vores unge chancen, hvis de er gode nok. Men når LS ikke tør give Grønning chancen i en meget fysisk kamp, så ser det ikke ud til at Grønning har udsigt til en startplads længe. Risgård er jo også meget bedre som angriber..host host

Ja undskyld min bitre tone. Men jeg kan som så mange andre heller ikke se LS skulle have nogen stor fremtid i AaB. Jeg savner et mere afklaret hold, der samtidig har en klar plan B. Endvidere har vi i flere kampe virket taktisk overmatchet. Men vi er blevet reddet af en delvist god moral samt individuelle præstationer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10727
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2016, 13:43

FIDEL skrev: Jeg er selv tilhænger af at give vores unge chancen, hvis de er gode nok. Men når LS ikke tør give Grønning chancen i en meget fysisk kamp, så ser det ikke ud til at Grønning har udsigt til en startplads længe. Risgård er jo også meget bedre som angriber..host host
Det er sgu en noget tynd kritik. Grønning kom ind senere i kampen, og har altså fået indhop i 6 ud af 7 kampe. Jeg vil gerne se hvor mange nyoprykkede spillere der kan fremvise samme statistik i superligaen.
Derudover er der altså også forskel på at skulle stå til ansvar overfor spillerne hver dag, og så sætte hold som sofatræner. Hvis du havde AaBs trup til rådighed, så vil jeg også tro du kunne have svært ved at bænke Risgaard, der også er en af de ledere vi har på holdet, for at gøre plads til en nyoprykket senior.
Jeg synes iøvrigt Lars Søndergaard udviser stor tiltro til de oprykkede talenter. Noget jeg godt kunne savne ved Kent var at give de yngste spillere tid på banen når kampen var afgjort. Istedet blev det ofte til mere sikre indskiftninger som Patrick, eller Augo.

Et eksempel er midtjylland hvor Onuachu tilsyneladende er førsteangriber. Han er da stor og stærk, men render ofte forvirret rundt, og skaber egentlig ikke særlig meget i løbet af en kamp. Det gør Risgaard trodsalt, og han er stadig en dygtig fodboldspiller, jeg synes det er rigtigt at finde plads til de bedste spillere, og det synes jeg egentlig Lars Søndergaard får løst rimelig fint.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst