Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 27. jul 2016, 08:48

Ham der Emil skrev: De fyrede efterfølgende også deres træner. Jeg tror bare desværre, at AGF bliver et af de hold vi kommer til at kæmpe med om top6 placeringen.
Ja, det virker også til at være en del af deres strategi. De gør det i hvert fald meget, meget tit.

Jeg kan virkelig ikke se hvad der skulle gøre AGF særligt farlige i denne sæson. Det kan da sagtens være de ender over os, men deres budget er også væsentligt større end vores, så det må jo ske en gang imellem når vi har et genopbygningsår.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. jul 2016, 09:21

Den store tiltro til AGF har jeg heller ikke. Udover os, så har de været en af de klubber der haltede bagefter langt ind i transfervinduet. De har f.eks. ingen reserve for Kasper Junker, hvis han skulle blive skadet.
De halter også stadig bagefter på talentfronten, og udover Duncan og Backman (som jeg også gerne havde set i AaB) så ser jeg ikke specielt mange dygtige Superliga-spillere i deres startopstilling.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. jul 2016, 09:28

Gamen skrev:Den store tiltro til AGF har jeg heller ikke. Udover os, så har de været en af de klubber der haltede bagefter langt ind i transfervinduet. De har f.eks. ingen reserve for Kasper Junker, hvis han skulle blive skadet.
De halter også stadig bagefter på talentfronten, og udover Duncan og Backman (som jeg også gerne havde set i AaB) så ser jeg ikke specielt mange dygtige Superliga-spillere i deres startopstilling.
Jeg er helt enig i, at AGF's ungdomsafdeling er håbløs. Det gælder i det hele taget talentudviklingen i Aarhus. Det har altid undret mig, hvor få store spillere, det, der trods alt er landets næststørste by, frembringer. Selvom det er fint nok for AaB, er det alligevel uheldigt for dansk fodbold generelt.

Der er slet ikke nogen sammenhængende strategi for talentudviklingen i AGF, og de er ikke gode til at samle talenterne fra oplandet op. Dermed ikke sagt, at der ikke kan nævnes et par spillere gennem tiden, som slået igennem, men det er utroligt få forholdsmæssigt, og er ikke en resultat af en samlet talent-indsats.

Men Aarhus et i det hele taget meget præget af en "vi ved bedre"-mentalitet.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Ham der Emil » 27. jul 2016, 10:25

Yankee skrev:
Ham der Emil skrev: De fyrede efterfølgende også deres træner. Jeg tror bare desværre, at AGF bliver et af de hold vi kommer til at kæmpe med om top6 placeringen.
Ja, det virker også til at være en del af deres strategi. De gør det i hvert fald meget, meget tit.

Jeg kan virkelig ikke se hvad der skulle gøre AGF særligt farlige i denne sæson. Det kan da sagtens være de ender over os, men deres budget er også væsentligt større end vores, så det må jo ske en gang imellem når vi har et genopbygningsår.
Men faktum er, at de har gjort det bedre end os i sæsonstarten.
Vi fik en uafgjort mod den, måske, svageste oprykker og en utrolig heldig sejr mod Randers.
AGF har slået sølv vinderne fra sidste sæson, samt slået Viborg.

Jeg håber selvfølgelig, at AGF ender i deres nedrykningshelvede endnu engang; desværre tvivler jeg bare.
Et Hjerte - En Klub

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 27. jul 2016, 10:54

Om AGF - så siger man jo "every dog has it's day". Nu har AGF været kronisk dårlige i 15 år, men på et eller andet tidspunkt lykkes det dem vel for pokker at samle et hæderligt hold. Denne sæson kan blive god for AGF, hvis Duncan laver mål og resten af holdet arbejder hårdt. Mere skal der ikke til. Se bare på Sønderjyske sidste sæson.

I forhold til talentudvikling er AGF dog klart i et vadested. Jeg tror faktisk, de har mange ganske store talenter, men de tør ikke afstå fra de sædvanlige indkøb af ukendte udlændinge.

jensemand1957
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 9. jul 2015, 16:09

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jensemand1957 » 27. jul 2016, 11:03

Det er egentlig meget rammende, for aktiviteten ud af til i AaB når man i en tråd, der skal omhandle transferønsker og handel i AaB, debatterer AGF og deres hold. :cool:

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Debatjuntaen » 27. jul 2016, 11:13

Stop!

Tilbage på sporet igen.
Ønsker man at diskutere AGF, så gøres dette i separat tråd og ikke Transferønsker!

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 27. jul 2016, 12:18

aaballday skrev:Seneste nye fra Hornevej: AaB gør alt for at skille sig af med Helenius. Ikke en favorit blandt trænere eller holdkammerater.
Rygterne har jo længe svirret om, at han var upopulær hos holdkammeraterne, som bl.a. ikke gad køre sammen med ham. Hans attitude har også set virkelig skidt ud, så det er ikke så overraskende.

Men okay, man tog en chance og gav knægten en mulighed for at komme oven på igen efter en kæmpe nedtur. Nu udløber hans kontrakt efter sæsonen, så er det slut, og kan man komme af med ham før, så gør man nok det.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jul 2016, 13:22

Siiger skrev:Rygterne har jo længe svirret om, at han var upopulær hos holdkammeraterne, som bl.a. ikke gad køre sammen med ham. Hans attitude har også set virkelig skidt ud, så det er ikke så overraskende.

Men okay, man tog en chance og gav knægten en mulighed for at komme oven på igen efter en kæmpe nedtur. Nu udløber hans kontrakt efter sæsonen, så er det slut, og kan man komme af med ham før, så gør man nok det.
Kan vi ikke blive enige om, at de rygter indtil videre kun kommer fra fans, som bekræfter hinanden indbyrdes. Der har været en eneste avisartikel eller blog, som har indikeret det.
- FlæskeFrank

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af aaballday » 27. jul 2016, 13:24

FlæskeFrank skrev:
Siiger skrev:Rygterne har jo længe svirret om, at han var upopulær hos holdkammeraterne, som bl.a. ikke gad køre sammen med ham. Hans attitude har også set virkelig skidt ud, så det er ikke så overraskende.

Men okay, man tog en chance og gav knægten en mulighed for at komme oven på igen efter en kæmpe nedtur. Nu udløber hans kontrakt efter sæsonen, så er det slut, og kan man komme af med ham før, så gør man nok det.
Kan vi ikke blive enige om, at de rygter indtil videre kun kommer fra fans, som bekræfter hinanden indbyrdes. Der har været en eneste avisartikel eller blog, som har indikeret det.
Som om en blog er retvisende :thumbsup:

Jeg har hørt det fra flere forskellige på Hornevej. Tro på det eller lad vær. Fortæller blot hvad jeg hører.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 27. jul 2016, 13:46

Under alle omstændigheder ville det ikke være dumt at sælge Enevoldsen nu hvis man kan få 3-5 millioner for ham. Han har kontraktudløb om et år, men omvendt er han en angriber, der lige har lavet 12 mål og 5 assists i Superligaen. Den slags er penge værd og hvis man alligevel ikke satser på ham ud over indeværende sæson synes jeg man skal få ham solgt så vi kan geninvestere pengene i en klausulfri forlængelse med Jannik Pohl - eller nogle flere obligationer :thumbsup:

Den samme logik kunne bruges på Nicklas Helenius som også har udløb næste sommer. Forskellen er dog at Helenius næppe holder den store transferværdi her og nu samt at sandsynligheden for at forlænge med ham er væsentligt større, selv hvis han rammer sin "upside" og finder den gamle form igen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2016, 14:09

Yankee skrev:Under alle omstændigheder ville det ikke være dumt at sælge Enevoldsen nu hvis man kan få 3-5 millioner for ham. Han har kontraktudløb om et år, men omvendt er han en angriber, der lige har lavet 12 mål og 5 assists i Superligaen. Den slags er penge værd og hvis man alligevel ikke satser på ham ud over indeværende sæson synes jeg man skal få ham solgt så vi kan geninvestere pengene i en klausulfri forlængelse med Jannik Pohl - eller nogle flere obligationer :thumbsup:

Den samme logik kunne bruges på Nicklas Helenius som også har udløb næste sommer. Forskellen er dog at Helenius næppe holder den store transferværdi her og nu samt at sandsynligheden for at forlænge med ham er væsentligt større, selv hvis han rammer sin "upside" og finder den gamle form igen.
Udover sarkasmes i første afsnit, så er jeg enig. Hvis vi kan få sendt Helenius og Enevoldsen afsted og erstattet dem med en ny 1. angriber (gerne en Prica klon), så synes jeg helt sikkert det skal gøres. Jeg ved ikke hvad der findes i det store udland, men der må være et eller andet derude der kan terrorisere superligaen, og samtidig have alderen og skadeshistorikken med sig. Hvad er Kolbeinn Sigtorssons situation? Han skiftede til Nantes såvidt jeg husker, men har ikke hørt meget til ham siden (har dog heller ikke lyttet efter). Urealistisk navn måske, men som type synes jeg helt sikkert han kunne være spændende. Det er også en position hvor jeg mener vi kan tillade os at sprænge banken, da både Helenius og Ene vel trækker en ret høj løn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 27. jul 2016, 14:51

jonas386 skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder ville det ikke være dumt at sælge Enevoldsen nu hvis man kan få 3-5 millioner for ham. Han har kontraktudløb om et år, men omvendt er han en angriber, der lige har lavet 12 mål og 5 assists i Superligaen. Den slags er penge værd og hvis man alligevel ikke satser på ham ud over indeværende sæson synes jeg man skal få ham solgt så vi kan geninvestere pengene i en klausulfri forlængelse med Jannik Pohl - eller nogle flere obligationer :thumbsup:

Den samme logik kunne bruges på Nicklas Helenius som også har udløb næste sommer. Forskellen er dog at Helenius næppe holder den store transferværdi her og nu samt at sandsynligheden for at forlænge med ham er væsentligt større, selv hvis han rammer sin "upside" og finder den gamle form igen.
Udover sarkasmes i første afsnit, så er jeg enig. Hvis vi kan få sendt Helenius og Enevoldsen afsted og erstattet dem med en ny 1. angriber (gerne en Prica klon), så synes jeg helt sikkert det skal gøres. Jeg ved ikke hvad der findes i det store udland, men der må være et eller andet derude der kan terrorisere superligaen, og samtidig have alderen og skadeshistorikken med sig. Hvad er Kolbeinn Sigtorssons situation? Han skiftede til Nantes såvidt jeg husker, men har ikke hørt meget til ham siden (har dog heller ikke lyttet efter). Urealistisk navn måske, men som type synes jeg helt sikkert han kunne være spændende. Det er også en position hvor jeg mener vi kan tillade os at sprænge banken, da både Helenius og Ene vel trækker en ret høj løn.
Rolig nu. Der arbejdes jo på at finde den rigtige angriber. Han kommer når der er fundet en løsning. Indtil da, skal vi bare vinde vores kampe.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. jul 2016, 14:54

jonas386 skrev:
Udover sarkasmes i første afsnit, så er jeg enig. Hvis vi kan få sendt Helenius og Enevoldsen afsted og erstattet dem med en ny 1. angriber (gerne en Prica klon), så synes jeg helt sikkert det skal gøres. Jeg ved ikke hvad der findes i det store udland, men der må være et eller andet derude der kan terrorisere superligaen, og samtidig have alderen og skadeshistorikken med sig. Hvad er Kolbeinn Sigtorssons situation? Han skiftede til Nantes såvidt jeg husker, men har ikke hørt meget til ham siden (har dog heller ikke lyttet efter). Urealistisk navn måske, men som type synes jeg helt sikkert han kunne være spændende. Det er også en position hvor jeg mener vi kan tillade os at sprænge banken, da både Helenius og Ene vel trækker en ret høj løn.
Sigþórsson er komplet urealistisk. Vi skal gerne bevæge os på en hylde der ligger midt imellem hans slags, og FlæskeFrank's utallige 1. divisions-spillere. Der går en del spillere rundt derude, som begynder at få panik på snart.

Tokelo Rantie er til gengæld blevet en mulighed nu hvor vi er kommet over EM. Er netop blevet tilbudt til Malmö, men Malmö har de angribere de skal bruge, og samtidig stortalentet Cibicki på lån i J. Södra, hvor han bomber.
Rantie har en god alder, erfaring fra mange kampe i Championship og en del kampe i Europa og har en del af de ting vi søger. Desuden er han helt sikkert til at komme i nærheden af.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af DonSilicone » 27. jul 2016, 14:55

jonas386 skrev:
Yankee skrev:Under alle omstændigheder ville det ikke være dumt at sælge Enevoldsen nu hvis man kan få 3-5 millioner for ham. Han har kontraktudløb om et år, men omvendt er han en angriber, der lige har lavet 12 mål og 5 assists i Superligaen. Den slags er penge værd og hvis man alligevel ikke satser på ham ud over indeværende sæson synes jeg man skal få ham solgt så vi kan geninvestere pengene i en klausulfri forlængelse med Jannik Pohl - eller nogle flere obligationer Billede

Den samme logik kunne bruges på Nicklas Helenius som også har udløb næste sommer. Forskellen er dog at Helenius næppe holder den store transferværdi her og nu samt at sandsynligheden for at forlænge med ham er væsentligt større, selv hvis han rammer sin "upside" og finder den gamle form igen.
Udover sarkasmes i første afsnit, så er jeg enig. Hvis vi kan få sendt Helenius og Enevoldsen afsted og erstattet dem med en ny 1. angriber (gerne en Prica klon), så synes jeg helt sikkert det skal gøres. Jeg ved ikke hvad der findes i det store udland, men der må være et eller andet derude der kan terrorisere superligaen, og samtidig have alderen og skadeshistorikken med sig. Hvad er Kolbeinn Sigtorssons situation? Han skiftede til Nantes såvidt jeg husker, men har ikke hørt meget til ham siden (har dog heller ikke lyttet efter). Urealistisk navn måske, men som type synes jeg helt sikkert han kunne være spændende. Det er også en position hvor jeg mener vi kan tillade os at sprænge banken, da både Helenius og Ene vel trækker en ret høj løn.
En relativ succesrig EM-spiller og fast starter for Nantes med et prisskilt på minimum 3 millioner euro er vist ikke den typiske AaB signing?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 27. jul 2016, 15:48

Gamen skrev:
Tokelo Rantie er til gengæld blevet en mulighed nu hvor vi er kommet over EM. Er netop blevet tilbudt til Malmö, men Malmö har de angribere de skal bruge, og samtidig stortalentet Cibicki på lån i J. Södra, hvor han bomber.
Rantie har en god alder, erfaring fra mange kampe i Championship og en del kampe i Europa og har en del af de ting vi søger. Desuden er han helt sikkert til at komme i nærheden af.
Når Gamen foreslår en angriber, så ved man bare det er et køleskab eller et kuglelyn ;)

Som jeg husker Rantie var han enormt kropsstærk, hurtig og stærk i boksen. Personligt vil jeg gerne have en lidt mere spilintelligent angriber, der kan skabe chancer på egen hånd, men han er bestemt ikke noget dårligt bud.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. jul 2016, 15:59

Yankee skrev: Når Gamen foreslår en angriber, så ved man bare det er et køleskab eller et kuglelyn ;)

Som jeg husker Rantie var han enormt kropsstærk, hurtig og stærk i boksen. Personligt vil jeg gerne have en lidt mere spilintelligent angriber, der kan skabe chancer på egen hånd, men han er bestemt ikke noget dårligt bud.
Han er ikke helt dum i kombinationsspillet, og har den fordel at han bevæger sig meget hurtigt uden bold også. Bournemouth ville have 7 mio. for ham for 2 uger siden, men det beløb falder stensikkert - de skal af med ham. Zürich er nævnt som hedeste kandidater til at nuppe ham på leje.
Men det var også bare et forslag :-)
Meget afhænger af, hvad der sker med Ene og Helenius inden vinduet lukker. Vi er vel nødt til at tage et godt kig på angrebsbesætningen og vurdere om vi har de rigtige spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jul 2016, 17:21

Må jeg spørge hvad interessant, der er ved Tokela Rantie ? Fair nok, at han ikke har spillet i Premier League for så var den danske liga nok ikke en vej han kiggede.

Som jeg ser det, har han aldrig lavet specielt mange mål. Heller ikke i Sverige, så hvad tyder på, at han skulle gøre det for os ?

Jeg er med på, at Bournemouth har betalt mange penge for ham, så et eller andet kan han. Men selv med en del kampe i den næstbedste engelske række(og så mange er det heller ikke) har han ikke lavet mål. Han har vel de to sidste år spillet mindre end Sloth i Leeds, og hans målstats er altså ikke bedre Darko Bodul.

Jeg kan ikke huske ham fra svensk fodbold, så jeg ved ikke om han er hurtig, langsom, tung, let eller kropsstærk. Hvis
det er som Yankee skriver en kropsstærk spiller, som vi kan spille bolden op til, så kunne vores hold nok godt bruge den type.

I øvrigt var han vel på tale i Sønderjyske tidligere i vinduet uden, at det kom til en aftale.
- FlæskeFrank

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 27. jul 2016, 17:47

Ja det er på høje tide at få Helenius og Enevoldsen ud af vagten. De har begge en mega dårlig attitude og en dårlig track record og så er de alt for gamle og vi har ikke brug for dem mere. Vi har jo Pohl, Bassegog og Grønning i gang med deres gennembrud med V Ahlmann som backup. Hvis det ikke er nok kan vi rykke Marco Ramkilde op og/eller hente Opondo hjem igen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kristian » 27. jul 2016, 21:06

Gamling skrev:Ja det er på høje tide at få Helenius og Enevoldsen ud af vagten. De har begge en mega dårlig attitude og en dårlig track record og så er de alt for gamle og vi har ikke brug for dem mere. Vi har jo Pohl, Bassegog og Grønning i gang med deres gennembrud med V Ahlmann som backup. Hvis det ikke er nok kan vi rykke Marco Ramkilde op og/eller hente Opondo hjem igen.
Man forventer top 6 og så foreslår man det der ?
Skal vi så ikke ud og hente en ny eller hvad, eller skal vi satse på at ahlmann bomber kasser ind.

Må du have drømt det der :-)
------------------
mvh Kristian

Låst