Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 21. sep 2016, 09:35

Gnu skrev:
Jakobsen skrev:
Gnu skrev:
Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:
Ja for de gør det jo bare fantastisk.....
Lad mig lige understrege jeg har ikke noget imod egen avl. Det tror jeg egentlig ikke der er nogen herinde der har, men der er grænser for hvor meget vi skal gå på kompromis med kvaliteten i talentudviklingens hellige navn. Der er ved at opstå et talentudviklingsdogme med talenter bare for talenternes skyld i AaB. Vi har mistet bekymrende meget kvalitet i forsvaret uden at erstatte det og det er uansvarligt.
Der er ikke ved at opstå et talentudviklingsdogme - der er et talentudviklingsdogme. Og det er det dogme strategien i AaB hviler på. Hvis du ikke bryder dig om det, er det bare ærgerligt for dig.
Jamen et dogme er for pokker en dårlig ting fordi det handler mere om egen overbevisning end hvad der har hold i virkeligheden. Hvad nytter det vi har 75% af egen avl eller hvor højt man nu blærrer sig med tallet er, hvis det på den lange bane betyder vi bliver en bundklub eller rykker ned?

Og drop dog den der "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet...." attitude. Jeg har en mening om AaB og den udtrykker jeg fordi jeg ser en bekymrende udvikling. Vi masser af mulighed for at gøre noget og tage næste skridt eller bare konsolidere os og alligavel lader man stå til og satser alt for længe på nogle mennesker der har vist de ikke magter opgaven.
Vi kommer lige fra et transfervinduet, hvor vi har hentet tre udlændinge og en tidligere udlandsprofessionel. Hvor er det, du ser et talentudviklingsdogme med talenter alene for talenternes skyld?
Det ser jeg i flg. situationer.
1) Den årelange syltning af midterforsvaret og blåøjede satsning på Kasper P og Blåbjerg.
2) Den naive tro på, at Børsting og især Bruhn var gode nok til blot at starte inde i Superligaen og spille fast. Ingen forventede Kusk erstattet 1:1, men det er en fair forventning, at et mesterhold har Superliga-kvalitet på alle pladser. Alt andet er pinligt for en forsvarende mester og i det hele taget for en klub af AaBs størrelse.
3) At man ikke har garderet sig på den centrale midtbane og i stedet smidt en Abildgaard ind som ikke en gang var fysisk moden til at spille i Superligaen.
4) At man har kørt med egne nødløsninger i stedet for gardere sig i næsten hele Ahlmanns skadesperiode. Det er nu tredje sæson vi går ind, hvor Ahlmann har skadesproblemer og alligevel satser man på ungdomsspillere der ikke er klar eller en højrebenet fyldspiller.

De seks årgange 97'ere vil jeg selvfølgelig ikke fælde nogen endelig dom over endnu. De er talentfulde, men det er også tydeligt at ingen af dem undtagen måske Magnus Christensen er modne til andet end indhop.
Selv om du svarer langt, svarer du bare ikke på det, der bliver spurgt om. Du taler om et talentudviklingsdogme, men vi har lige hentet fire mand uden for landets grænser. Det havde man vel ikke gjort, hvis man agerede ud fra et sådant dogme.
Jeg anerkender fuldt ud vores transfers og de ser gudskelov allesamen enten gode eller meget lovende ud, men jeg forstår ved gud ikke hvorfor man vedbliver med at køre med så svækket forsvar for at satse på nogle spillere af egen avl der ikke er gode nok; Blåbjerg, Kasper P og Patrick. Jeg håber da alle AaB fans havde håbet på de slog igennem, men de spillere spillede jo falit i både i 14/15 og 15/16 sæsonerne og alligevel holder man stædigt fast i noget der ikke virker. Derudover kan man jo spørge sig selv om man ikke kaster de unge mennesker ind på holdet for tidligt i deres udvikling. Der er i hvert fald virkelig mange af dem vi har set de seneste år der ikke var modne til Superliga-debut da de fik den eller fik uforholdsvis meget spilletid ifht. hvor de var. Jeg nævner i flæng Bruhn, Abildgaard, V. Ahlmann, Blåbjerg og Kasper P. Børsting kan bedre forsvares selvom han selvfølgelig var ikke nogen Kusk eller Thomsen, men han var absolut klar til Superligaen da han fik debut. Det er lidt som man tror, at man bare kan kopiere successen med Helenius, Kusk, Thomsen, Lucas, Ahlmann og Lasse uden at vi overhovedet har talentmaterialet til at kunne gentage det. Vi kan have nok så god en ungdomsafdeling og strategi, men hvad er det ved hvis kvaliteten ikke er til stede hos dem der kommer op? Man er for ivrig til absolut at ville give de unge nennesker chancen og det har kostet os f.eks. at spille med Abildgaard der ikke var fysisk klar, Kasper P og Blåbjerg der sejler rundt eller Bruhn der bidrog med absolut intet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 21. sep 2016, 10:18

Jakobsen skrev:
Jeg anerkender fuldt ud vores transfers og de ser gudskelov allesamen enten gode eller meget lovende ud, men jeg forstår ved gud ikke hvorfor man vedbliver med at køre med så svækket forsvar
Prioritering?
Jeg er da ikke glad for Lyngbykampen, men jeg var helt tilfreds med transfervinduet. Jeg undrer mig mere over den måde vi bruger vores trup på, end på hvorfor den ser ud som den gør.

...uanset, så er det altså lige tidligt nok at gå i panik, og jeg er slet ikke enig i præmissen om at vores spillere ikke har potentialet til at have et stærkt hold i alle led - udfra de forudsætninger vi nu engang arbejder med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2016, 10:26

Jakobsen skrev:Der er i hvert fald virkelig mange af dem vi har set de seneste år der ikke var modne til Superliga-debut da de fik den eller fik uforholdsvis meget spilletid ifht. hvor de var. Jeg nævner i flæng Bruhn, Abildgaard, V. Ahlmann, Blåbjerg og Kasper P. Børsting kan bedre forsvares selvom han selvfølgelig var ikke nogen Kusk eller Thomsen, men han var absolut klar til Superligaen da han fik debut.
Nu lister du vel blot dem op, som du pt. er utilfreds med.

Mht. Blåbjerg så har der vel været en rimelig konsensus på debatsiden, at han kan spille en OK venstreback. Kasper P har stadig (utilgivelige) udfald, men niveauet er til superliga.

Endelig endelig. Det er meget "hårdere" domsafgørelse overfor en forsvarsspiller - deres fejl kan blive til modstandermål, mens de offensive kun ender i manglende mål. Så du skal være ligeså hård i dommen for ungdomstalenterne i offensiven som forsvarsspillerne. Det bliver oftest for en ung angriber "flot han kom frem til chancen" og ikke "håbløs spiller, den skal han scorer på".

Mæhles fejl i mandags kostede et mål, men det er forsvarets lod.

Hvis vi tager Abildgaards debut, så var jeg sindssyg sur over hans indsats for jeg så kun, at han lavede straffe og dermed medvirkede til, at AaB kom bagud. Mange her på siden roste hans debut, fordi han efterfølgende scorede. Pointen er, at offensive spillere får længere snor end forsvarsspillere i fans bedømmelse.

Generelt synes jeg ikke, at talenterne som er i truppen, er skyldig i resultaternes ujævnhed. Det er de garvedes manglende "holden niveau". I mandags spillede Kasper P og Blåbjerg jo midterforsvarer, fordi Holgersson ikke holdt hovedet koldt mod Brøndby...
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 21. sep 2016, 11:26

Jakobsen skrev:Jeg anerkender fuldt ud vores transfers og de ser gudskelov allesamen enten gode eller meget lovende ud, men jeg forstår ved gud ikke hvorfor man vedbliver med at køre med så svækket forsvar for at satse på nogle spillere af egen avl der ikke er gode nok; Blåbjerg, Kasper P og Patrick.
En prioritering og en vurdering af, hvor mange nye udefra det kan lade sig gøre at integrere i en trup, vel sagtens.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 21. sep 2016, 12:46

Gnu skrev:
Jakobsen skrev:Jeg anerkender fuldt ud vores transfers og de ser gudskelov allesamen enten gode eller meget lovende ud, men jeg forstår ved gud ikke hvorfor man vedbliver med at køre med så svækket forsvar for at satse på nogle spillere af egen avl der ikke er gode nok; Blåbjerg, Kasper P og Patrick.
En prioritering og en vurdering af, hvor mange nye udefra det kan lade sig gøre at integrere i en trup, vel sagtens.
En prioritering af hvor mange penge Gaarde har fået til dette vindue...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Maglau » 21. sep 2016, 20:26

Gnu skrev:
Jakobsen skrev:Jeg anerkender fuldt ud vores transfers og de ser gudskelov allesamen enten gode eller meget lovende ud, men jeg forstår ved gud ikke hvorfor man vedbliver med at køre med så svækket forsvar for at satse på nogle spillere af egen avl der ikke er gode nok; Blåbjerg, Kasper P og Patrick.
En prioritering og en vurdering af, hvor mange nye udefra det kan lade sig gøre at integrere i en trup, vel sagtens.
Det er sgu da endnu mere imponerende at Jakobsen føler sig så meget dygtigere fodboldfaglig end hele trænerteamet og gaarde at han med syv tommer søm slår fast hvad der er rigtigt og forkert ift AaB's ageren
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

rolf1948
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. sep 2016, 23:50
Favoritspiller: edison flores

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af rolf1948 » 22. sep 2016, 00:48

Jeg er enig med de som ikke synes der er blevet taget nok hånd om forsvaret - der bliver ganske enkelt givet for meget væk.
Det ser også ud til at det har været svært at erstatte Thomsen - vi mangler en til at tage løbene med bolden frem ad banen. De nye udlandske spillere er teknisk dygtige mellemrumsspillere, men ingen af dem ser man drive bolden fra felt til felt,
Endelig så jeg gerne en hovedstødsstærk boksspiller, for lige nu bliver der scoret for lidt.
I øvrigt; Fck synes ikke at kunne bruge Kasper Kusk - lad os få ham hjem på en lejeaftale inden han ruster op yderst på FCK-bænken

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Uldahl » 22. sep 2016, 03:06

rolf1948 skrev:Jeg er enig med de som ikke synes der er blevet taget nok hånd om forsvaret - der bliver ganske enkelt givet for meget væk.
Det ser også ud til at det har været svært at erstatte Thomsen - vi mangler en til at tage løbene med bolden frem ad banen. De nye udlandske spillere er teknisk dygtige mellemrumsspillere, men ingen af dem ser man drive bolden fra felt til felt,
Endelig så jeg gerne en hovedstødsstærk boksspiller, for lige nu bliver der scoret for lidt.
I øvrigt; Fck synes ikke at kunne bruge Kasper Kusk - lad os få ham hjem på en lejeaftale inden han ruster op yderst på FCK-bænken
Kusk er ikke løsningen. Vi har offensive spillere nok. Problemet er vores backs, og en midt stopper der komplimentere Holger. Hurtig, kan holde på bolden og sætte angreb igang. Mæhle synes jeg ser fornuftig ud som HB trods han prøvede på at tackle frem for bare at følge bolden ud over baglinjen.

Problemet er vi ikke har de forsvars spillere som vores spillestil kræver. Også hjælper det ikke bare at forstærke offensiven endnu mere.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 22. sep 2016, 09:16

Uldahl skrev:
Kusk er ikke løsningen. Vi har offensive spillere nok. Problemet er vores backs, og en midt stopper der komplimentere Holger. Hurtig, kan holde på bolden og sætte angreb igang. Mæhle synes jeg ser fornuftig ud som HB trods han prøvede på at tackle frem for bare at følge bolden ud over baglinjen.

Problemet er vi ikke har de forsvars spillere som vores spillestil kræver. Også hjælper det ikke bare at forstærke offensiven endnu mere.
Jeg ved ikke rigtigt hvilke problemer vi egentlig har. To kampe er tabt ud af 9. I 2013-14, hvor endte som mestre, havde vi allerede tabt til FC Vestsjælland, FC Nordsjælland og Randers på dette tidspunkt, og samtidig var vi slået ud af Europa af Dila Gori under stort fanpostyr.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 22. sep 2016, 10:30

Freddie skrev:
Uldahl skrev:
Kusk er ikke løsningen. Vi har offensive spillere nok. Problemet er vores backs, og en midt stopper der komplimentere Holger. Hurtig, kan holde på bolden og sætte angreb igang. Mæhle synes jeg ser fornuftig ud som HB trods han prøvede på at tackle frem for bare at følge bolden ud over baglinjen.

Problemet er vi ikke har de forsvars spillere som vores spillestil kræver. Også hjælper det ikke bare at forstærke offensiven endnu mere.
Jeg ved ikke rigtigt hvilke problemer vi egentlig har. To kampe er tabt ud af 9. I 2013-14, hvor endte som mestre, havde vi allerede tabt til FC Vestsjælland, FC Nordsjælland og Randers på dette tidspunkt, og samtidig var vi slået ud af Europa af Dila Gori under stort fanpostyr.
Og i sæsonen 2011/2012 havde vi også 15 point efter 7 kampe - og sluttede som nr. 7. De fleste, der har set AaB i 2016, vil nok kunne påpege flg. problemer:

Højre back
Venstre back
Langvarig nedadgående formkurve hos tidligere profiler som Enevoldsen, Risgaard og til dels Würtz
Meget få chancer i det etablerede spil
Meget få mål (kun én kamp med mere end 2 mål siden nytår)

Der findes utvivlsomt dem, som kunne udvide listen og færre, der kunne indskrænke den, men min problemliste har en strukturel tyngde, der peger mere i retning af 7. pladsen i 2012 end af mesterskabet i 2013.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 22. sep 2016, 10:50

Freddie skrev:
Uldahl skrev:
Kusk er ikke løsningen. Vi har offensive spillere nok. Problemet er vores backs, og en midt stopper der komplimentere Holger. Hurtig, kan holde på bolden og sætte angreb igang. Mæhle synes jeg ser fornuftig ud som HB trods han prøvede på at tackle frem for bare at følge bolden ud over baglinjen.

Problemet er vi ikke har de forsvars spillere som vores spillestil kræver. Også hjælper det ikke bare at forstærke offensiven endnu mere.
Jeg ved ikke rigtigt hvilke problemer vi egentlig har. To kampe er tabt ud af 9. I 2013-14, hvor endte som mestre, havde vi allerede tabt til FC Vestsjælland, FC Nordsjælland og Randers på dette tidspunkt, og samtidig var vi slået ud af Europa af Dila Gori under stort fanpostyr.
Har du brugt samme statistikker som dem du brugte til at udråbe Bruhn til den næste store ting? Statistik er ok, men man er også nødt til at se på om kurverne er opadgående eller nedadgående. Resultatmæssigt var starten af denne sæson fin. Problemet er, at det ikke rigtigt peger nogen vejne spillemæssigt og Søndergård roterer i tide og utide og virker usikker på, hvad han skal gøre. Jeg tror ikke nødvendigvis man skal bebrejde Søndergaard dette da det i høj grad skyldes en ret skæv trupsammensætning både i typer og fordeling af kvalitet. Derudover har vi strukturelle problemer både i det defensive med manglende kvalitet og i det offensive, hvor vi har problemer i det opbyggende spil og mangler fuldblodsangribere, men har overflod af kanter og offensive midtbanespillere. Ligeledes er det væsenligt at fremhæve, at ingen af vores spillere for alvor er inde i en positiv udvikling lige nu. Skal jeg sammenligne denne sæson med noget må det være 09/10 sæsonen, hvor vi lagde nr. 1 efter 8 kampe, men endte på den typiske 5. plads og havde voldsome spillemæssige problemer hele sæsonen. Især på en parameter ser jeg en stor lighed med Pehrssons hold i det nuværende og det er tendensen med at spille og spille, men det meget sjældent bliver rigtigt farligt. Vi har virkelig svært ved at omsætte det til chancer når vi har det spillemæssige overtag.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 22. sep 2016, 11:04

Jakobsen skrev:
Freddie skrev:
Jeg ved ikke rigtigt hvilke problemer vi egentlig har. To kampe er tabt ud af 9. I 2013-14, hvor endte som mestre, havde vi allerede tabt til FC Vestsjælland, FC Nordsjælland og Randers på dette tidspunkt, og samtidig var vi slået ud af Europa af Dila Gori under stort fanpostyr.
Har du brugt samme statistikker som dem du brugte til at udråbe Bruhn til den næste store ting? Statistik er ok, men man er også nødt til at se på om kurverne er opadgående eller nedadgående.
Er det meningen at jeg skal til at uddanne dig i kunsten at forstå en statistik? Du kan få et min, mini lynkursus, og forstår du det stadig ikke, må du se om du kan komme ind på en læreanstalt, der ved noget om det.
Den slags statistikker peger selvfølgelig altid bagud, og giver på den måde et fingerpeg om, hvad der kan ske i fremtiden. Hvis de slutninger de leder til var 100 % sikre, ville det jo være fantastisk. Så vidt jeg ved, har Bruhn selv savet i den gren han sad på, og det ændrer jo forudsætningerne ganske betydeligt. Desuden har jeg selv hørt PEA udtale, at den næste spiller man ville forlænge med var Bruhn. Det var for et halvt års tid siden, da jeg var på rundtur på AaB sammen med et hold NUBI-veteraner. To uger senere var Bruhn fyret i AaB. Det ville du i øvrigt vide, hvis du havde så stor interesse i mine statistikker.
Er du osse en af dem, der har skiftet navn for at kunne starte på en frisk. Så vidt jeg kan se, var du ikke på debatsiden dengang?
Du kan vel forhåbentlig selv se, at tallene fra 2013 er ren historie, og ikke nogen statistik?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 22. sep 2016, 11:26

Hovedet skrev:
Og i sæsonen 2011/2012 havde vi også 15 point efter 7 kampe - og sluttede som nr. 7. De fleste, der har set AaB i 2016, vil nok kunne påpege flg. problemer:

Højre back
Venstre back
Langvarig nedadgående formkurve hos tidligere profiler som Enevoldsen, Risgaard og til dels Würtz
Meget få chancer i det etablerede spil
Meget få mål (kun én kamp med mere end 2 mål siden nytår)

Der findes utvivlsomt dem, som kunne udvide listen og færre, der kunne indskrænke den, men min problemliste har en strukturel tyngde, der peger mere i retning af 7. pladsen i 2012 end af mesterskabet i 2013.
Nu du er i gang med at hagle ned på spillere, kan du lige så godt tage Casper Sloth, Meilinger, Holgersson og Flores med på din negativliste. Det er så let at hugge løs på forsvaret, men de fire stjerner vi har købt dyrt ind, ligner godt nok ikke meget for øjeblikket. Holgersson sidder uden for med en håbløs karantæne, Sloth er ikke god nok til holdet, Flores er totalt anonym og Meiliner nærmest det samme. Med den rekordliste ser jeg helst, at vi holder fast i vores rødder, og resultatmæssigt er det heller ikke gået værre. Er det virkelig din mening at AaB skal skille sig af med gode kræfter, for at gøre plads til flere tvivlsomme udlændinge?

Du har ret i, at jeg ikke ved noget om fremtiden, heller ikke i år. Jeg er jo ikke spåmand. Dine dommedagsprofetier kan blive realiteter. Vi kan rykke ned, Allan Gaarde og Stefan Schors kan tømme kassen og rejse til Peru med pengene i morgen, men vi kan også vinde resten af kampene. Jeg tror nu ikke liiige at der sker den slags ting. Mindre af det sidste kan også gøre det.
Min pointe er bare, at der har været sæsoner, hvor vi har fået en god start, og det også er blevet fulgt op. Hyg dig bare videre i din surhed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 22. sep 2016, 15:23

Hovedet skrev:De fleste, der har set AaB i 2016, vil nok kunne påpege flg. problemer:

Højre back
Venstre back
Langvarig nedadgående formkurve hos tidligere profiler som Enevoldsen, Risgaard og til dels Würtz
Meget få chancer i det etablerede spil
Meget få mål (kun én kamp med mere end 2 mål siden nytår)

Der findes utvivlsomt dem, som kunne udvide listen og færre, der kunne indskrænke den, men min problemliste har en strukturel tyngde, der peger mere i retning af 7. pladsen i 2012 end af mesterskabet i 2013.
Jah, det er ikke meget argumentation eller fakta, der gemmer i sådan en liste. Jeg har nogle andre observationer:

- Vores bundniveau er hævet betragteligt og vi har ikke set nogle kampe hvor vi er faldet helt igennem. Vi er med i alle kampe og kunne jo sagtens have taget point i de to nederlag, vi har haft.
- Vores defensive struktur er blevet bedre og vi forsvarer bedre som et hold. Vi laver meget, meget få clearinger og blokeringer sammenlignet med vores konkurrenter og det er netop hvad vi skal prøve at undgå når vores forsvarere er typer som Blåbjerg, KP og Paddy.
- Vi lukker ikke ret mange mål ind - især pga. ovenstående, men også fordi vi blandt de bedste til at kontrollere og dominere kampene.
- Vi har meget opadgående formkurver hos folk som Nicolai Larsen, Kasper Pedersen, Christian Bassogog og så har vi set meget løfterige præstationer fra MC, Mæhle, Grønning og Thellufsen allerede.

Endelig har jeg jo tit fået skudt i skoene at jeg glemmer den vigtigste statistik - nemlig tabellen. Og der må man sige at vi har præsteret rigtig flot via et pointsnit på 1,7 og en 5. plads med en kamp i hånden.

Alt det ovenstående synes jeg peger på rigtig dygtigt trænerarbejde. Men jeg er også helt enig i at vi har store mangler på den sidste tredjedel af banen ligesom vi kunne være meget bedre i duelspillet, hvor vi ikke vinder ret meget. Det er områder, hvor vi stadig ikke har set tilfredsstillende resultater fra vores helt nye hold, men de har også kun spillet 10 kampe sammen, så hvad med at give drengene lidt tid?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 22. sep 2016, 16:40

Yankee skrev:
Hovedet skrev:De fleste, der har set AaB i 2016, vil nok kunne påpege flg. problemer:

Højre back
Venstre back
Langvarig nedadgående formkurve hos tidligere profiler som Enevoldsen, Risgaard og til dels Würtz
Meget få chancer i det etablerede spil
Meget få mål (kun én kamp med mere end 2 mål siden nytår)

Der findes utvivlsomt dem, som kunne udvide listen og færre, der kunne indskrænke den, men min problemliste har en strukturel tyngde, der peger mere i retning af 7. pladsen i 2012 end af mesterskabet i 2013.
Jah, det er ikke meget argumentation eller fakta, der gemmer i sådan en liste. Jeg har nogle andre observationer:

- Vores bundniveau er hævet betragteligt og vi har ikke set nogle kampe hvor vi er faldet helt igennem. Vi er med i alle kampe og kunne jo sagtens have taget point i de to nederlag, vi har haft.
- Vores defensive struktur er blevet bedre og vi forsvarer bedre som et hold. Vi laver meget, meget få clearinger og blokeringer sammenlignet med vores konkurrenter og det er netop hvad vi skal prøve at undgå når vores forsvarere er typer som Blåbjerg, KP og Paddy.
- Vi lukker ikke ret mange mål ind - især pga. ovenstående, men også fordi vi blandt de bedste til at kontrollere og dominere kampene.
- Vi har meget opadgående formkurver hos folk som Nicolai Larsen, Kasper Pedersen, Christian Bassogog og så har vi set meget løfterige præstationer fra MC, Mæhle, Grønning og Thellufsen allerede.

Endelig har jeg jo tit fået skudt i skoene at jeg glemmer den vigtigste statistik - nemlig tabellen. Og der må man sige at vi har præsteret rigtig flot via et pointsnit på 1,7 og en 5. plads med en kamp i hånden.

Alt det ovenstående synes jeg peger på rigtig dygtigt trænerarbejde. Men jeg er også helt enig i at vi har store mangler på den sidste tredjedel af banen ligesom vi kunne være meget bedre i duelspillet, hvor vi ikke vinder ret meget. Det er områder, hvor vi stadig ikke har set tilfredsstillende resultater fra vores helt nye hold, men de har også kun spillet 10 kampe sammen, så hvad med at give drengene lidt tid?
Jeg har ikke argumenteret for problemerne på højre og venstre backposition, da jeg mente, at de var temmelig selvindlysende. Eller i hvert fald at der herskede generel konsensus her på siden om de problemer. De få chancer i det etablerede spil er selvfølgelig en subjektiv vurdering fra min side, og det samme gælder formnedgang hos flere profiler, hvorimod sidste punkt er et faktum.

Jeg er enig med dig i, at der er andre faktorer, der peger i anden retning. Dem nævnte jeg ikke i indlægget, da det var et svar på Freddies udmelding om ikke at se nogle problemer. Når jeg nævner skyggesiden - at vi scorer meget få mål; kunne jeg selvfølgelig også vende den om og sige, at vi faktisk slipper meget få mål ind. Alle kampene i denne sæson har balanceret omkring 0-0 eller 1-1, og vi havde umanerligt meget tur i den i de første 7 kampe. Med tilsvarende held i sprøjten kunne vi såmænd have fået 4 point i de 2 kampe mod Brøndby og Lyngby, men det skjuler ikke, at vi i mine øjne var endda markant ringere end begge modstandere, og det samme var tilfældet mod AGF i runden, hvor vi vandt en af de heldigste sejre, jeg kan mindes i nyere tid.

Selvfølgelig er pointantallet helt tilfredsstillende, men vi har tabt to i træk og har spillet ringe i hele 2016. De unge spillere har jeg ingen forudsætning for at udtale mig om, men er i øvrigt enig i din vurdering af Nicolai Larsen, Kasper Pedersen og Bassogog, der er en af de mest spændende spillere længe. Jeg ser vores største problem ligge på de to backpladser. Patrick Kristensen er såmænd habil defensivt set og næppe ringere end Dalsgaard, men vores offensiv er gået helt i stå i manglen på reelt to offensive backpladser, da Jakob Ahlmann efterhånden er at betragte som en joker uden kampform, der i ny og næ er i spil.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 23. sep 2016, 07:49

Hovedet skrev:Jeg ser vores største problem ligge på de to backpladser. Patrick Kristensen er såmænd habil defensivt set og næppe ringere end Dalsgaard, men vores offensiv er gået helt i stå i manglen på reelt to offensive backpladser, da Jakob Ahlmann efterhånden er at betragte som en joker uden kampform, der i ny og næ er i spil.
Der er vi fuldstændig enige, og beklager i øvrigt hvis mit indlæg blev lidt for spidst mod dig - det var ikke hensigten.

Jeg synes dog Joakim Mæhle er et kæmpe lyspunkt. Han spillede en fremragende kamp i går og har et kæmpe potentiale. Rigtig god størrelse, hurtig og god mand-mand. Stor ros til trænerstaben for at have bragt ham så tidligt og have klargjort ham så hurtigt, for efter min mening er han vores nye startende højreback lige her og nu.

Derudover synes jeg der er rigtig mange ting, der har en stor "upside" eller et stort kortsigtet potentiale for forbedring. Vi har slet ikke set det bedste fra kvalitetsspillere som Sloth, Flores, Ahlmann og Ene, som alle har været ind og ud af holdet. Hvis vi kan få et par af de gutter op i omdrejninger vil det være væsentlige forstærkninger af et i forvejen ret velfungerende hold og vil kunne forbedre vores topniveau betragteligt - især på den sidste tredjedel.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 23. sep 2016, 09:43

Hvad angår Ris' formdyk, så synes jeg han selv kommer med en interessant bemærkning fra kampen igår, som muligvis var hans bedste kamp denne sæson.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/risg ... siv-rolle/

Hans udtalelse bekræfter det som vi er mange, der har set - at Søndergaard generelt har sat os mere defensivt op i denne sæson. Med et forholdvist tandløst angreb og flagrende angreb uden boksspiller, er det netop vigtigt, at vi har midtbanespillere der også kommer med dybe løb og skubber frem i feltet.

Jeg håber da at Ris kommer tilbage i sin "gamle rolle" hvor han får lov at tage de dybe løb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 23. sep 2016, 10:19

Hanga skrev:Hvad angår Ris' formdyk, så synes jeg han selv kommer med en interessant bemærkning fra kampen igår, som muligvis var hans bedste kamp denne sæson.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/risg ... siv-rolle/

Hans udtalelse bekræfter det som vi er mange, der har set - at Søndergaard generelt har sat os mere defensivt op i denne sæson. Med et forholdvist tandløst angreb og flagrende angreb uden boksspiller, er det netop vigtigt, at vi har midtbanespillere der også kommer med dybe løb og skubber frem i feltet.

Jeg håber da at Ris kommer tilbage i sin "gamle rolle" hvor han får lov at tage de dybe løb.
Enig. Og interesant at LS valgte en dynamisk 451 taktik igår, hvor Meilinger kom meget mere med i spillet, hvilket løftede hans spil! Risgård gjorde det ok men han mangler farten indimellen, tilgengæld holdte han fint i læderet når det var påkrævet igår feks.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 23. sep 2016, 11:19

Yankee skrev:
Hovedet skrev:Jeg ser vores største problem ligge på de to backpladser. Patrick Kristensen er såmænd habil defensivt set og næppe ringere end Dalsgaard, men vores offensiv er gået helt i stå i manglen på reelt to offensive backpladser, da Jakob Ahlmann efterhånden er at betragte som en joker uden kampform, der i ny og næ er i spil.
Der er vi fuldstændig enige, og beklager i øvrigt hvis mit indlæg blev lidt for spidst mod dig - det var ikke hensigten.

Jeg synes dog Joakim Mæhle er et kæmpe lyspunkt. Han spillede en fremragende kamp i går og har et kæmpe potentiale. Rigtig god størrelse, hurtig og god mand-mand. Stor ros til trænerstaben for at have bragt ham så tidligt og have klargjort ham så hurtigt, for efter min mening er han vores nye startende højreback lige her og nu.

Derudover synes jeg der er rigtig mange ting, der har en stor "upside" eller et stort kortsigtet potentiale for forbedring. Vi har slet ikke set det bedste fra kvalitetsspillere som Sloth, Flores, Ahlmann og Ene, som alle har været ind og ud af holdet. Hvis vi kan få et par af de gutter op i omdrejninger vil det være væsentlige forstærkninger af et i forvejen ret velfungerende hold og vil kunne forbedre vores topniveau betragteligt - især på den sidste tredjedel.
Nu skrev jeg så indlægget, før jeg havde set ham den unge Mæhle, som helt rigtigt leverede en lovende præstation. Det var dejligt at se lidt liv i kludene offensivt. Kunne vi eksempelvis skabe 1 eller 2 profiler ud af de 6 ungdomsspillere, der er rykket op, ville det i mine øjne være aldeles glimrende.

Når du nu ridser de 4 navne op, har jeg også lidt svært ved at forstå, hvorfor vi bøvler så meget i den offensive del; firkløveret kunne endda suppleres med Meilinger og Risgaard, og rent navnemæssigt burde vi simpelthen være bedre kørende i det offensive, end tilfældet er. Håber, vi får mere ud af både Sloth og Flores.

Jeg kan i øvrigt ikke mindes en sæson, hvor 10 kampe i træk har været tætte. 5 sejre og 2 nederlag alle med ét mål foruden de 2 uafgjorte. I går fortjente vi bestemt sejren, men det hele kunne været gået galt på Viborgs enlige hjørnespark langt inde i overtiden. Nøjagtigt det modsatte kunne siges om mandagens kamp i Lyngby.

Din tone er i øvrigt helt ok :D

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 23. sep 2016, 12:29

Hovedet skrev:
Når du nu ridser de 4 navne op, har jeg også lidt svært ved at forstå, hvorfor vi bøvler så meget i den offensive del; firkløveret kunne endda suppleres med Meilinger og Risgaard, og rent navnemæssigt burde vi simpelthen være bedre kørende i det offensive, end tilfældet er. Håber, vi får mere ud af både Sloth og Flores.
Det kan jeg kun give dig ret i. Forklaringen er selvfølgelig især skader til Ahlmann og Ene samt det faktum at Flores og Sloth er helt nye i klubben. For alle fire gælder det dog at vi godt kan have forhåbninger om at de bliver bedre allerede i indeværende sæson. Måske ikke alle fire, men hvis bare to af dem rammer deres topniveau så vil det være en kæmpe forstærkning.

Låst