Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Forza » 19. sep 2016, 11:08

Gamen skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -ex-aaber/

Lidt ærgerligt, at vi ikke har været med her. Gorter efterlod et virkelig godt indtryk da han var her, og med tanke på Ahlmann's tilbagevende skadeproblemer, så kunne vi godt lige bruge en som ham sæsonen ud.
Forstår virkelig heller ikke vi ikke har været med her. Med tanke på han allerede har en historik i AaB som en god back OG at han er transferfri.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2016, 11:16

Her vil jeg gerne tilslutte mig koret omkring Gorter.

Med Ahlmann ude for anden kamp i træk. Bytyqi som vist har en noget hakkende start med en del småskader. Kombineret med tre centrale forsvarsspillere, hvoraf en er i karantæne og den anden reserve på venstreback.

Så virker det en kende underlig med en transferfri Gorter til træning i en anden dansk klub.

Når det så er sagt, så kan vi kun bruge ham ½ år, hvis ellers Ahlmann og Bytyqi lever op til forventningerne.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 19. sep 2016, 11:30

jernskjorten skrev:
Gamen skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -ex-aaber/

Lidt ærgerligt, at vi ikke har været med her. Gorter efterlod et virkelig godt indtryk da han var her, og med tanke på Ahlmann's tilbagevende skadeproblemer, så kunne vi godt lige bruge en som ham sæsonen ud.
Ja, hvad pokker sker der lige dér. Jeg ved ikke, hvordan Gorters tilstand er efter hans skade, men at han nu render til prøvetræning i Viborg af alle steder, synes jeg slet ikke harmonere med hans niveau.
Her kan man kun sætte sig til rette ved at mahognibord med en kop kaffe og undre sig over, hvor AaB er henne i det spil!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 19. sep 2016, 11:35

FlæskeFrank skrev:
Når det så er sagt, så kan vi kun bruge ham ½ år, hvis ellers Ahlmann og Bytyqi lever op til forventningerne.
Hvilke forventninger? Ahlmann's karriere efter den alvorlige korsbåndsskade har da ikke givet forventninger om specielt meget andet, end at han langt det meste af tiden vil være en del af lazarettet.

Hvilke forventninger kan man med rette have til en spiller som Bytyqi? Absolut ingen, so far. Han kan spille i divisionerne om 1 år, eller være en del af reserverne - who knows?
Generelt kan man sige, at det er lang tid siden vi har haft egenproducerede backs, der virkelig har slået igennem. Udover Ahlmann før sin skade. Dalsgaard blev omskolet (heldigvis med stor succes), så ham har jeg ikke som en del af ligningen.

I relation til at signe kvalitet, som Gorter er, så er et halvt år noget af et kort tidsperspektiv.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 19. sep 2016, 12:59

Forza skrev:
Gamen skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -ex-aaber/

Lidt ærgerligt, at vi ikke har været med her. Gorter efterlod et virkelig godt indtryk da han var her, og med tanke på Ahlmann's tilbagevende skadeproblemer, så kunne vi godt lige bruge en som ham sæsonen ud.
Forstår virkelig heller ikke vi ikke har været med her. Med tanke på han allerede har en historik i AaB som en god back OG at han er transferfri.
Enig. Håber ikke troen på Ahlmann ender med at ramme os i r....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2016, 13:43

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Når det så er sagt, så kan vi kun bruge ham ½ år, hvis ellers Ahlmann og Bytyqi lever op til forventningerne.
Hvilke forventninger? Ahlmann's karriere efter den alvorlige korsbåndsskade har da ikke givet forventninger om specielt meget andet, end at han langt det meste af tiden vil være en del af lazarettet.

Hvilke forventninger kan man med rette have til en spiller som Bytyqi? Absolut ingen, so far. Han kan spille i divisionerne om 1 år, eller være en del af reserverne - who knows?
Generelt kan man sige, at det er lang tid siden vi har haft egenproducerede backs, der virkelig har slået igennem. Udover Ahlmann før sin skade. Dalsgaard blev omskolet (heldigvis med stor succes), så ham har jeg ikke som en del af ligningen.

I relation til at signe kvalitet, som Gorter er, så er et halvt år noget af et kort tidsperspektiv.
Nu valgte jeg, at skrive kort og undlade 10.000 mellemregninger.

Forventningen - lad os sige pr. 1 september - var vel, at Ahlmann endelig var fit, men dog skulle tilbage på det spillemæssige høje niveau. Så vi havde venstrebacken på plads. Det mener jeg ikke kan diskuteres, at det var AaBs udgangspunkt og rimeligt udgangspunkt.
At han så pludselig står over minimum 2 kampe er ikke skræmmende set over en sæson, men fordi forløbet bringer minderne tilbage til de sidste to sæsoner bliver vi alle nervøse.

Bytyqi. Forventningen er vel, at han har potentialet til at være en fin venstreback. Uheldig sammenfald med Ahlmann gør, at hans småskader i starten af sæsonen gør at vi overhovedet ikke kender ham, altså udover mod Nørresundby. Jeg forstår dog ikke, at hvis han er fit, hvorfor har han så ikke fået plads i truppen. Så må han være længere fra startplads end forventet.

Blåbjerg kunne jo også spille backen, hvis ikke Holgersson valgte at slå hjernen fra... Det var ikke med i mine forventninger.

Hvad vi har hjemmeproduceret. Altså Martin P var hjemmeproduceret som back. Men kan ikke lige se relevansen overhovedet. Hvornår har vi sidst produceret en målmand ? Det er vel rimeligt at FORVENTE, at talenter, som bliver hevet op også kan begå sig på seniorplan. Så kan niveauet og tilløbet varierer, men så skulle undlade at skrive kontrakter med egne talenter, som er back, målmand eller centrale midtbanespillere, for dem har vi ikke produceret længe...
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 19. sep 2016, 13:57

FlæskeFrank skrev: Nu valgte jeg, at skrive kort og undlade 10.000 mellemregninger.

Forventningen - lad os sige pr. 1 september - var vel, at Ahlmann endelig var fit, men dog skulle tilbage på det spillemæssige høje niveau. Så vi havde venstrebacken på plads. Det mener jeg ikke kan diskuteres, at det var AaBs udgangspunkt og rimeligt udgangspunkt.
At han så pludselig står over minimum 2 kampe er ikke skræmmende set over en sæson, men fordi forløbet bringer minderne tilbage til de sidste to sæsoner bliver vi alle nervøse.

Bytyqi. Forventningen er vel, at han har potentialet til at være en fin venstreback. Uheldig sammenfald med Ahlmann gør, at hans småskader i starten af sæsonen gør at vi overhovedet ikke kender ham, altså udover mod Nørresundby. Jeg forstår dog ikke, at hvis han er fit, hvorfor har han så ikke fået plads i truppen. Så må han være længere fra startplads end forventet.

Blåbjerg kunne jo også spille backen, hvis ikke Holgersson valgte at slå hjernen fra... Det var ikke med i mine forventninger.

Hvad vi har hjemmeproduceret. Altså Martin P var hjemmeproduceret som back. Men kan ikke lige se relevansen overhovedet. Hvornår har vi sidst produceret en målmand ? Det er vel rimeligt at FORVENTE, at talenter, som bliver hevet op også kan begå sig på seniorplan. Så kan niveauet og tilløbet varierer, men så skulle undlade at skrive kontrakter med egne talenter, som er back, målmand eller centrale midtbanespillere, for dem har vi ikke produceret længe...
Ahlmann har haft 37 tilbagefald ovenpå sin skade. Ikke unaturligt, al den stund at man blot er mere udsat fordi kroppen i perioder vil kompensere på anden vis efter sådan en skade.
Men det betyder også, at det der med at kalde ham fit ikke rigtigt passer. Han er ikke fit, før han har haft en længere periode uden tilbagefald. Og dertil kan vi så lægge den tid det tager for ham at nå sit gamle niveau (hvis han når det igen).
Derfor burde man have fundet en, der kunne erstatte ham og derved også give ham tiden til at blive klar.

Det er ikke rimeligt at forvente, at samtlige talenter med kontrakt sagtens kan klare sig og blive en integreret del af en Superliga-trup. Hvorfor tror du ellers rigtigt mange af dem forsvinder ud i glemslen i divisionerne efter noget tid?
Som jeg har skrevet mange gange før, er en del af dét at træne med en førsteholdstrup netop at se, hvordan de reagerer på f.eks. modgang, dét at indgå i en trup, om de kan holde et højt niveau over tid til træning osv.
Det er naivt at tro, at bare fordi vi rykker 5 ungdomsspillere op, så har de alle potentiale til at spille sig blandt de udvalgte 16 mand hver gang.
Med andre ord, vi aner ikke om Bytyqi overhovedet holder divisionsniveau.
Hvis trænerne ikke mener at han er tæt på holdet, selv når hans to største konkurrenter er enten skadet, eller skal spille i centerforsvaret, så er mit bud at han er tættere på at han pt. er tættere på divisionsniveau end Superliga-niveau. Og så nytter det naturligvis ikke at spille ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2016, 14:11

Gamen skrev:Ahlmann har haft 37 tilbagefald ovenpå sin skade. Ikke unaturligt, al den stund at man blot er mere udsat fordi kroppen i perioder vil kompensere på anden vis efter sådan en skade.
Men det betyder også, at det der med at kalde ham fit ikke rigtigt passer. Han er ikke fit, før han har haft en længere periode uden tilbagefald. Og dertil kan vi så lægge den tid det tager for ham at nå sit gamle niveau (hvis han når det igen).
Derfor burde man have fundet en, der kunne erstatte ham og derved også give ham tiden til at blive klar.

Det er ikke rimeligt at forvente, at samtlige talenter med kontrakt sagtens kan klare sig og blive en integreret del af en Superliga-trup. Hvorfor tror du ellers rigtigt mange af dem forsvinder ud i glemslen i divisionerne efter noget tid?
Som jeg har skrevet mange gange før, er en del af dét at træne med en førsteholdstrup netop at se, hvordan de reagerer på f.eks. modgang, dét at indgå i en trup, om de kan holde et højt niveau over tid til træning osv.
Det er naivt at tro, at bare fordi vi rykker 5 ungdomsspillere op, så har de alle potentiale til at spille sig blandt de udvalgte 16 mand hver gang.
Det sidste først. Du konkluderer blot på det, som du selv mener. Jeg har ikke sagt noget om at være blandt de udvalgte 16 hver gang. Men jeg tror ikke AaB skriver med spillere, hvis de ikke tror på det. Som jeg skriver, så kan niveau og forløb varierer - så nogle kan måske tage længere tid om, at komme i betragtning. Asger Bust "opgav" man, mens Kakeeto beholdt man - det var nok ikke kontrakt alene.

Men hvorfor tror du AaB har skrevet med 5 ungdomsspillere ? Det er vel fordi de tror, at de har POTENTIALET til at komme i start11.

Mht. Ahlmann. 1. september havde han spillet 4 kampe i streg, så var det vel rimeligt at tro, at han havde lagt skaderne bag sig ? At han så efterfølgende er ude i to kampe er jo ikke problematisk, hvis han stort set spiller resten af efteråret. Problemet er kun, hvis han igen er ude i 4 kampe og så spiller fire kampe, så får vi aldrig rytmen. Men det aner hverken du eller jeg noget om.

Du tror ikke, at Ahlmann kommer tilbage foreløbig - det er ihvertilfald dine udmeldinger opfattes. Skadet, erstatning ind - tid til at blive klart. Gorter skal have mere end ½ år. Jeg gætter på, at AaB har det bedste bud på hans situation og de tog de fire kampe som et godt tegn. Hvordan kroppen reagerer, er jo meget forskelligt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 19. sep 2016, 16:59

Det er uansvarligt at undlade at hente Gorter hvis han er indenfor VFFs økonomiske ramme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sønderhof » 19. sep 2016, 17:13

Provst i Brovst skrev:Det er uansvarligt at undlade at hente Gorter hvis han er indenfor VFFs økonomiske ramme.
:) spot on! Såfremt Gorter er i nærheden af det niveau han var på, da han var her sidst, vil han ikke bare gå direkte ind, når Ahlmann ikke er 100% fit, men også kandidere stærkt til højrebacken, selvom han er venstrebenet. Måske vil han endda være i spil til at erstatte Würtz, når han sidder i straffeboksen!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 19. sep 2016, 20:16

Rystende så uansvarlige AaB har været med d forsvar.
D lugter!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af dyhrmaN » 19. sep 2016, 20:19

FIDEL skrev:Rystende så uansvarlige AaB har været med d forsvar.
D lugter!
Og det virker som om, der ikke har været nogen form for prioritering af det overhovedet. Kommunikationen har i lang tid været, at det var fint. Jeg synes det er ret tydeligt, at det er det ikke.

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af PFA » 19. sep 2016, 20:20

Nu hvor Gorter er i Viborg, så burde Gaarde ringe og spørge om han ikke hellere vil de km længere op i landet. Vi mangler desperat en spiller der kan spille den venstreback når Ahlmann er i stykker. Og han vil være en klasse spiller at hente ind, han har rutinen og kender klubben.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 19. sep 2016, 21:26

PFA skrev:Nu hvor Gorter er i Viborg, så burde Gaarde ringe og spørge om han ikke hellere vil de km længere op i landet. Vi mangler desperat en spiller der kan spille den venstreback når Ahlmann er i stykker. Og han vil være en klasse spiller at hente ind, han har rutinen og kender klubben.
Nej uha uha Han skal jo have løn og AaB har ingen penge! Eller noget...

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Frygah » 19. sep 2016, 22:13

Jeg er også fan af Gorter der var i AaB, men er der reelt nogle af jer der sviner klubben til for ikke at tage kontakt, der aner noget om mandens niveau efter sin skade og videre karriereforløb? Altså, det er jo ikke en naturlov at en spiller efter sådan en skade er på samme niveau som før, det har vi ved selvsyn set i AaB.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 19. sep 2016, 22:21

Frygah skrev:Jeg er også fan af Gorter der var i AaB, men er der reelt nogle af jer der sviner klubben til for ikke at tage kontakt, der aner noget om mandens niveau efter sin skade og videre karriereforløb? Altså, det er jo ikke en naturlov at en spiller efter sådan en skade er på samme niveau som før, det har vi ved selvsyn set i AaB.
Han spillede fast for Breda men de tabte kampen om oprykning. 29 kampe og 8 assists. Så mon ikke han er i sving igen?

http://www.transfermarkt.com/donny-gort ... aison=2015
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 20. sep 2016, 08:44

Sønderhof skrev:
Provst i Brovst skrev:Det er uansvarligt at undlade at hente Gorter hvis han er indenfor VFFs økonomiske ramme.
:) spot on! Såfremt Gorter er i nærheden af det niveau han var på, da han var her sidst, vil han ikke bare gå direkte ind, når Ahlmann ikke er 100% fit, men også kandidere stærkt til højrebacken, selvom han er venstrebenet. Måske vil han endda være i spil til at erstatte Würtz, når han sidder i straffeboksen!

Nemlig! Her ligger en dygtig defensiv midtbanespiller gemt også. Han er niveauer over hvad Kakeeto nogenside bliver. AaB har sovet i timen. Her var manden der kunne redde vores bredde indtil de unge har fået lidt mere hår på brystet. Når det så er sagt, så havde jeg givet både Bardhec og Mæhle chancen fra start igår, såfremt at Bardhec er skadesfri.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 20. sep 2016, 09:43

Martino skrev:
Sønderhof skrev:
Provst i Brovst skrev:Det er uansvarligt at undlade at hente Gorter hvis han er indenfor VFFs økonomiske ramme.
:) spot on! Såfremt Gorter er i nærheden af det niveau han var på, da han var her sidst, vil han ikke bare gå direkte ind, når Ahlmann ikke er 100% fit, men også kandidere stærkt til højrebacken, selvom han er venstrebenet. Måske vil han endda være i spil til at erstatte Würtz, når han sidder i straffeboksen!

Nemlig! Her ligger en dygtig defensiv midtbanespiller gemt også. Han er niveauer over hvad Kakeeto nogenside bliver. AaB har sovet i timen. Her var manden der kunne redde vores bredde indtil de unge har fået lidt mere hår på brystet. Når det så er sagt, så havde jeg givet både Bardhec og Mæhle chancen fra start igår, såfremt at Bardhec er skadesfri.
Gaarde er stadig stolt af vi har så mange af egen avl. Både Blåbjerg, P og Patrick. Det kan du sagtens få ham til at smile kækt og sige på TV.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 20. sep 2016, 10:06

Jakobsen skrev:
Gaarde er stadig stolt af vi har så mange af egen avl. Både Blåbjerg, P og Patrick. Det kan du sagtens få ham til at smile kækt og sige på TV.
Ja, heldigvis.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 20. sep 2016, 10:34

seamann skrev:
Jakobsen skrev:
Gaarde er stadig stolt af vi har så mange af egen avl. Både Blåbjerg, P og Patrick. Det kan du sagtens få ham til at smile kækt og sige på TV.
Ja, heldigvis.
Ja for de gør det jo bare fantastisk.....
Lad mig lige understrege jeg har ikke noget imod egen avl. Det tror jeg egentlig ikke der er nogen herinde der har, men der er grænser for hvor meget vi skal gå på kompromis med kvaliteten i talentudviklingens hellige navn. Der er ved at opstå et talentudviklingsdogme med talenter bare for talenternes skyld i AaB. Vi har mistet bekymrende meget kvalitet i forsvaret uden at erstatte det og det er uansvarligt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst