Gamen skrev:Jesper Schmidt skrev:
PK, Helenius, Jönsson, Augo - breddespillere i efteråret.
Børsting har bl.a. holdt PK og Jönsson ude, men han er gået fra at være trupspiller til stamspiller i efteråret. I foråret tyder det indtil videre på at han kommer til at kæmpe for sin plads, og det er da igen kun et sundhedstegn.
Du må skam tale om hvad du vil, men vi andre må vel også påpege når vi ikke er enige?
Hvad angår Victor Ahlmann så skrev jeg tidligere at jeg er enig i at det løb sikkert er kørt. Men AaB har jo tydeligvis troet på at han var værd at investere yderligere i, at man kunne få talentet på skinner, det var såmænd bare det jeg pointerede.
Det er nu først på det seneste man er begyndt at omskole Jönsson. Og at han har holdt en spiller ude, der ikke har været en emne som kantspiller i snart et årti, er vist ikke helt sandt.
Når jeg mener bredden hentyder jeg ikke til 2 af de bedst lønnede i truppen, men ydermandaterne i truppen. Og af dem er det kun Abildgaard og til dels Thrane der har fået spilletid. Og det har som bekendt kostet gevaldigt i de kampe Abildgaard har startet - 3 nederlag og 1 uafgjort i hans 4 starter. Det fortæller meget om, at vi har undgået skader på nøglepositionerne, og at det derfor ikke har kostet os synderligt at have en relativt tynd trup.
Jo, men du skrev det som om at det var en problemstilling jeg opfandt.
Lige den sidste først, jeg går udfra du hentyder til den med udtalelserne fra spillerne. Nej jeg ønsker da bestemt ikke at beskylde dig for decideret at opfinde/lyve, det var muligvis lidt skævt formuleret så. Det jeg synes er problematisk er at du bliver ved med at hive de udtalelser frem, som faldt for efterhånden længe siden, og som jeg synes du tager ud af sammenhæng for at understøtte din egen holdning. Jeg synes det er 100% din egen konklusion og holdning at spillerne skulle være ude med kritik med de udtalelser, og jeg synes ikke de er relevante, fordi de udsprang af de øjeblikkelige problemer der var med stabilitet på det tidspunkt, og var svar på de spørgsmål som vi alle stillede, og som vi alle ville besvare med samme svar.
Man kunne da sagtens have valgt både Jönsson og PK foran Børsting hvis man ønskede det, og vi startede vel sæsonen med Thomsen og Ene på kanterne.
Vi er enige i at bredden ser tyndere ud, når vi kommer ud på de mere yderligere mandater, men det er vel også en naturlig konsekvens af talentsatsningen, sammenholdt med et lavt lønbudget. Jeg ønsker mig da også en backup for Würtz, som den mest påtrængende position pt., men vi har også set de senere år hvor meget der er at vinde på at give de rigtige talenter spilletid, selv om det kan koste lidt i starten, og har man den rigtige spiller (jeg ved ikke nok om Kakeeto, Bust og hvem der eller kommer op til at kunne svare på det), så er det er svært at sige om det rigtige er at hente en ind udefra, til en plads hvor spilletiden næppe når over 4 kampe på en sæson.
Jeg synes iøvrigt at erfaringen har vist at de første 13-15 spillere er langt de vigtigste, og personligt kan jeg meget godt lide at det først og fremmest er der man bruger pengene, og så løber en kalkuleret risiko for at et talent må tage over hvis der skulle komme skader udover det. Det er iøvrigt min påstand at vi, uanset hvem vi (indenfor rimelighedens grænser) havde siddende som reserver, vil være fucked hvis vi skulle være så uheldige at måtte undvære Würtz, Risgård, Thomsen, eller Spalvis i en længere periode. Det er kun FCK som er i nærheden af at kunne have så stærke reserver at savnet af så gode spillere ikke ville være særdeles mærkbart.