Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 18:23

Ham der Emil skrev:Uden at kende noget til mandens niveau, men hvad med Alexander Zituna Jacobsen (Danmarks Ronaldinho).
Hans karriere startede i PSV, så et talent må han besidde, er det mon noget vi kan indfri? Han pt i svenske FAlkenberg, hvor han har kontrakt udløb til vinter.
Dygtig tekniker. Har faktisk været fornuftigt spillende for Falkenberg sidste sæson. Så ham bl.a. mod Djurgården og Hammarby. Hans største problem er at han er lidt for selvisk i sit spil. Men han er ikke så dårlig som det ry han har fået.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2016, 18:24

Dem vi kan forvente mest af, er dem som får en klausul i kontrakten :thumbsup:
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 18:46

Søgaard skrev: Men altså. I den ene tråd brokker folk sig over, at vi ikke er hurtig nok med lange kontrakter, i denne har vi så givet en lang kontrakt efter en spiller har fået 4 indhop og en start i første prof. halvsæson. Og ham skal vi så droppe en halvsæson efter at vi giver ham 3½ år. Jeg er enig i at der skal sorteres fra og nu gøres plads i truppen, men det er vel først her efter at det ikke er blevet en succes i Vendsyssel, at man endeligt kan forsøge at afskrive Victor. Men tager du Risgård eller Ene, så var de en del år om at slå igennem i truppen, så vi risikerer self. at smide fremtidens spillere på porten for hurtigt, så jeg mener ikke at man kan vurdere nogen før efter et par år. Derfor er dommen over Bust også alt for tidlig. Han er kun lige blevet 19. Men fremadrettet kan det jo godt være at 2. år bliver på udlån, for dem der ikke umiddelbart indfrier talentet, som Abildgaard og Børsting.

Kritikken fra nøglespillere er diskuteret andetsteds. Jeg er enig i dem der skriver, at det har været udtalt ifbm. svingende resultater. Og kan sagtens følge at du gerne ser mere rutine tilført truppen - min personlige holdning er blot, at jeg ikke tror på at vi har behov for mere rutine ift. den nuværende vision. Ja, KEP skal erstattes med mindst tilsvarende, for vi skal bruge en stamme. Men vi vil nu engang være et udviklingshold og så skal der også være plads til, at smide et point eller tre i ny og næ, fordi der kommer en ung uprøvet gut ind, når der er et par skader. Hvis ikke de 3 forstår det, så har de ikke forstået hvad det er for en klub de er på kontrakt i - men vil også sige, at de altid bør mene at klubben skal hente forstærkninger, ellers var det da mangel på ambition.

Og mht. PK så er jeg enig. Men så er problemet mere, at man bruger et af sine slots til rutinerede spillere på PK.
Enevoldsen var fast mand, da han var 20 år. Fik debut allerede som 18-årig.

Det er helt rigtigt at Risgård ikke slog igennem til at starte med, men han blev i det mindste lejet ud. Og han kom jo først for alvor til sin ret, da man opgav idéen om at han kun passede ind på én position. Det var i lige så høj grad dårligt trænerarbejde.

Bruhn fylder altså 22 år i denne måned, og runder snart 35 kampe, samt godt 3 år på førsteholdet.

Jeg vil ikke tage til indtægt for andres kritik, jeg stiller heller ikke dig til regnskab for andres kritik. Jeg påpeger bare, at vi ikke kan give alle talenter 2 år til at bevise deres værd, hvis de ikke er på et niveau hvor de kan udfordre de første 11, eller har potentiale til det. Vi har alt, alt for mange trupspillere i min optik, som ikke har bevist sig på Superliga-niveau, og en trup på 28 er nogle stykker for mange.

Jeg synes ikke hverken Abildgaard eller Børsting skal udlejes, de har jo spillet sig ind i varmen. Jeg henviser bare til, at det er tåbeligt at have en ung gut til at rende og spille sjette-violin på midtbanen, når vi mangler kvalitet der. Vi mangler ikke flere fyldspillere. Og når man er blevet overhalet af 2 jævnaldrende på samme plads, så ser det ikke ud til at man har nogen fremtid der.

AaB skal ikke bruge flere udviklingsspillere end vi får op nu. Vi har allerede langt flere, end vores ambition retfærdiggør, og igen; jeg forholder mig til hvad der står i strategiplanen - vi er langt over det procentantal klubben gerne vil have af egenudviklede spillere i truppen.
Hvis vi vil have resultater på sigt, så skal vi også hente erfaring ind som de unge kan læne sig op af, så det ikke bliver de samme spillere som skal agere rygrad gang på gang. Så får vi store problemer når de er skadede - som vi bl.a. så det i den periode hvor Abildgaard måtte starte inde.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sanchez94 » 12. feb 2016, 08:30

Martino skrev:Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg giver dig ret i Magnus og Rasmus, men helt klart også en Morten Rokkedal. Morten har en naturlig lederevne!, Magnus minder en smule om Risgård typen, han løber altid de ekstra 10 meter, som enten gør han er med helt nede og forsvarer, eller at han kommer med i boksen.
Rasmus er en typisk højrebenet venstrefløj, han har et enormt drive med bolden, og et udmærket spark.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 12. feb 2016, 10:30

Gamen skrev:Enevoldsen var fast mand, da han var 20 år. Fik debut allerede som 18-årig.

Det er helt rigtigt at Risgård ikke slog igennem til at starte med, men han blev i det mindste lejet ud. Og han kom jo først for alvor til sin ret, da man opgav idéen om at han kun passede ind på én position. Det var i lige så høj grad dårligt trænerarbejde.

Bruhn fylder altså 22 år i denne måned, og runder snart 35 kampe, samt godt 3 år på førsteholdet.

Jeg vil ikke tage til indtægt for andres kritik, jeg stiller heller ikke dig til regnskab for andres kritik. Jeg påpeger bare, at vi ikke kan give alle talenter 2 år til at bevise deres værd, hvis de ikke er på et niveau hvor de kan udfordre de første 11, eller har potentiale til det. Vi har alt, alt for mange trupspillere i min optik, som ikke har bevist sig på Superliga-niveau, og en trup på 28 er nogle stykker for mange.

Jeg synes ikke hverken Abildgaard eller Børsting skal udlejes, de har jo spillet sig ind i varmen. Jeg henviser bare til, at det er tåbeligt at have en ung gut til at rende og spille sjette-violin på midtbanen, når vi mangler kvalitet der. Vi mangler ikke flere fyldspillere. Og når man er blevet overhalet af 2 jævnaldrende på samme plads, så ser det ikke ud til at man har nogen fremtid der.

AaB skal ikke bruge flere udviklingsspillere end vi får op nu. Vi har allerede langt flere, end vores ambition retfærdiggør, og igen; jeg forholder mig til hvad der står i strategiplanen - vi er langt over det procentantal klubben gerne vil have af egenudviklede spillere i truppen.
Hvis vi vil have resultater på sigt, så skal vi også hente erfaring ind som de unge kan læne sig op af, så det ikke bliver de samme spillere som skal agere rygrad gang på gang. Så får vi store problemer når de er skadede - som vi bl.a. så det i den periode hvor Abildgaard måtte starte inde.
Ja, Ene var kun 20 kan jeg se, jeg så bare på, hvor længe de var i seniortruppen, før de begyndte at fange tempoet. Det samme i øvrigt med Augo, han var også nogle år undervejs. Dalsgaard der kom uskolet som Thrane, brugte 3 år. 3 af dem fandt self. også først deres plads hen ad vejen. Kusk slog også først igennem 3. år. Nu nævner du Bruhn, og der er jeg helt enig, han skal være færdig til sommer, hvis ikke han har forløst potentialet i foråret - selvom jeg synes det er ærgerligt, for vi har set glimt af noget godt. Men nu tog jeg udgangspunkt i, at du skrev det som om at du kunne kraftedme have fortalt Gaarde efter 6 mdr. at Victor ikke blev til noget. Det tror jeg ikke på, man kan se. Han har fået en kontrakt, fordi han har potentiale. Om det forløses er så det store spørgsmål. Han fik et år i truppen og får nu et år på leje. Hvis ikke han ligner en 3. angriber i optakten til næste sæson, så mener jeg også AaB og Victors veje bør skilles i al venskabelighed.

Jeg ville såmænd heller ikke skyde dig noget i skoene, det beklager jeg hvis det blev formuleret sådan. Men efter at Ahlmann havde fået nærmest mere spilletid i ½ halvsæson end Spalvis, vælger vi at tro på ham og skrive nogle år. Så bliver vi også nød til at give ham noget snor. Det lader til det ikke giver payoff, jo mindre han virkelig finder formen i Jammerbugt. Men jeg er generelt uenig, jeg synes at jo mindre de falder helt igennem, så bliver vi nød til at give dem et par år, det viser alt track record på vores unge spillere. De skal lige falde til, finde tempoet. Det kan godt være der er enkelte der falder helt igennem. Måske er Bust ved at falde igennem, jeg ved det ikke da jeg ikke ser træningerne. Men i tilfælde af at man ikke længere ser potentialet, er jeg enig, så skal vi slippe spilleren. Men ser man noget, så skal han måske lejes ud. Jeg ser heller ikke en trup på 28 spillere, jeg har stadig ikke fået din optælling til 28, selv med de 6 nye.

Helt enig med Børsting og Abildgaard, jeg har ikke formuleret mig klart nok så, jeg mente netop at de har grebet chancen. Det var mere nogle af de andre, som Bust og Victor, som ikke har grebet den eller ser ud til at gøre det, efter 1. sæson, dem skal vi måske til at leje ud. Gerne 'lokalt', så de stadig kan træne med.

Jeg stoler på, at AaB tager disse unge spillere op, ikke som fyld, men fordi man tror på de kan blive superligaspillere og profiler. Jeg mener at vi har rigeligt grundstamme at læne sig op ad, jf. tidligere indlæg - og skal man have mere, skal folk som PK erstattes med tungere profiler. Og vi skal self. erstatte eller finde rutine til andre pladser, når noget af stammen forsvinder, som man også signalerer ved at sætte penge af til en KEP-afløser. Men det er en anden diskussion - hvem ville du, sådan i et drømmescenarie, hente for udvidde vores rygrad? Jeg synes til gengæld det ville være latterligt ikke at tage dem der har potentiale op, fordi vi skal skele til en eller anden kvote. Prøv at forestille dig hvis Manchester United havde sagt, at der kun var 3 fra '92-klassen der kunne rykke op i seniortruppen. Jeg siger ikke vi har en United 92' class, men who knows?


Edit: Til info, hvis nogen læser med og ikke kender til '92 class :) Jeg er ikke gammel nok til at vide om flere end de 6 blev rykket op, men '92 class i United som fik succes var Butt, 2xNeville, Scholes, Giggs og Beckham...
Aalborg BK 1885!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 12. feb 2016, 11:58

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg giver dig ret i Magnus og Rasmus, men helt klart også en Morten Rokkedal. Morten har en naturlig lederevne!, Magnus minder en smule om Risgård typen, han løber altid de ekstra 10 meter, som enten gør han er med helt nede og forsvarer, eller at han kommer med i boksen.
Rasmus er en typisk højrebenet venstrefløj, han har et enormt drive med bolden, og et udmærket spark.
Ny Thomsen?

please please please
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sanchez94 » 12. feb 2016, 12:46

Lucas Kuskenius skrev:
Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg giver dig ret i Magnus og Rasmus, men helt klart også en Morten Rokkedal. Morten har en naturlig lederevne!, Magnus minder en smule om Risgård typen, han løber altid de ekstra 10 meter, som enten gør han er med helt nede og forsvarer, eller at han kommer med i boksen.
Rasmus er en typisk højrebenet venstrefløj, han har et enormt drive med bolden, og et udmærket spark.
Ny Thomsen?

please please please
Nu har jeg aldrig set Thomsen på ungdomsniveau, men jeg vil sige Rasmus er en bedre afslutter, og har potentiale til at komme op på Thomsens assist niveau!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 12. feb 2016, 12:53

Sanchez94 skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg giver dig ret i Magnus og Rasmus, men helt klart også en Morten Rokkedal. Morten har en naturlig lederevne!, Magnus minder en smule om Risgård typen, han løber altid de ekstra 10 meter, som enten gør han er med helt nede og forsvarer, eller at han kommer med i boksen.
Rasmus er en typisk højrebenet venstrefløj, han har et enormt drive med bolden, og et udmærket spark.
Ny Thomsen?

please please please
Nu har jeg aldrig set Thomsen på ungdomsniveau, men jeg vil sige Rasmus er en bedre afslutter, og har potentiale til at komme op på Thomsens assist niveau!
Synes din kommentar; "enormt drive med bolden" lyder som vores Thomsen!
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 12. feb 2016, 16:35

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg giver dig ret i Magnus og Rasmus, men helt klart også en Morten Rokkedal. Morten har en naturlig lederevne!, Magnus minder en smule om Risgård typen, han løber altid de ekstra 10 meter, som enten gør han er med helt nede og forsvarer, eller at han kommer med i boksen.
Rasmus er en typisk højrebenet venstrefløj, han har et enormt drive med bolden, og et udmærket spark.
Selvfølgelig også Morten Rokkedal, ellers var han heller ikke med træningslejren selvom vi er tyndt besatte i forsvaret med flere småskader. Hvad tænker du om Sebastian Andersen, tror du på ham?,
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 12. feb 2016, 19:13

Ruben Yttergård Jenssen er 27 år, nordmand, dækker 8'er og kantpositionen og er venstrebenet. Han spiller i Kaiserslautern og har udløb til sommer.

Kunne være en fantastisk mand at få ind i vores startopstilling, hvor han kunne være en rutineret kraft, som de unge kan læne sig op ad.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 12. feb 2016, 20:19

Arendt skrev:Ruben Yttergård Jenssen er 27 år, nordmand, dækker 8'er og kantpositionen og er venstrebenet. Han spiller i Kaiserslautern og har udløb til sommer.

Kunne være en fantastisk mand at få ind i vores startopstilling, hvor han kunne være en rutineret kraft, som de unge kan læne sig op ad.
Ja nu sidder jeg også og ser 1.Bundes, og han ser faktisk meget spændende ud i virkeligheden (er sikkert køb i manager tidligere!). God bevægelig lille fyr med blik for medspillerne, der virker til at have en ordenlig fysisk tilmed.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 13. feb 2016, 10:08

Ruben Yttergård Jenssen er selvfølgelig ikke i nærheden af at være en spiller AaB kan tiltrække.

Der er interesse fra 1. Bundesliga, samt topklubber i Holland og Belgien, særligt Club Brügge og Genk, når han skal skifte til sommer. Han har været en rigtig god spiller for Kaiserslautern og spillet sig tilbage på landsholdet.

Med andre ord: Glem det! :-)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2583
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 13. feb 2016, 11:15

Ruben Yttergård har gjort det super godt i kaiserslautern, og ville være en fantastisk erstatning for Thomsen, men tvivler på vi kan tilbyde en lønpakke der kan lokke ham til AaB.

Med hensyn til at finde en ny stopper, så syntes jeg Nicolai Næss fra Stabæk er en rigtig god forsvarsspiller han var på årets hold i tippeligaen sidste sæson, han er 23 år og har kontraktudløb til sommer. Han er ikke kæmpe stor, men han er en klog spiller der tilmed er rigtig god på bolden, jeg tror han vil passe godt til AaB.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sanchez94 » 13. feb 2016, 13:31

Martino skrev:
Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg giver dig ret i Magnus og Rasmus, men helt klart også en Morten Rokkedal. Morten har en naturlig lederevne!, Magnus minder en smule om Risgård typen, han løber altid de ekstra 10 meter, som enten gør han er med helt nede og forsvarer, eller at han kommer med i boksen.
Rasmus er en typisk højrebenet venstrefløj, han har et enormt drive med bolden, og et udmærket spark.
Selvfølgelig også Morten Rokkedal, ellers var han heller ikke med træningslejren selvom vi er tyndt besatte i forsvaret med flere småskader. Hvad tænker du om Sebastian Andersen, tror du på ham?,
Jeg tror til dels på Sebastian Andersen, men har endnu mere fidus til Marco Ramkilde (1. års u19) og Wessam Abo Ali fra u17 holdet

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14863
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 13. feb 2016, 13:51

Som jeg ser det er situationen i vores forsvar kritisk, og den bliver ikke mindre til sommer, hvor KEP smutter. AaB har slået fast at der skal hentes en erstatning, men jeg kan ikke se, at det skulle være nok.

Ny mand
Kasper Pedersen
Jakob Blåbjerg
Gilli Rolantsson
Patrick Kristensen
Morten Rokkedal
Jakob Ahlmann

Selv med KEP erstattet, har vi kun 7 spillere til 4 positioner... Heraf er Ahlmann et stort spørgsmålstegn, i og med at han stadig kæmper med knæet og andre skavanker. Det vil sige at vi står med 6 spillere til 4 positioner, og læg dertil, at en spiller som Gilli også har døjet voldsomt med skader. Der skal altså godt nok ikke mange skader eller karantæner til, før vi er ude i decideret nødløsninger.
Måske vi rykker Bardhec Bytyqi op også, men det er godt nok at satse stort på unge spillere.

AaB er i min optik nød til at hente en spiller mere, og jeg forstår ganske enkelt ikke, at det ikke er sket i dette vindue. Nu hvor Ahlmann tegner til ikke at blive klar, har vi 5 forsvarsspillere/backs + Rokkedal i kulissen. Der skal altså kun 2 skader/karantæner til (udover Ahlmann), før vi er i problemer.

Tanken i AaB må have været, at Ahlmann skulle erstatte Dalsgaard. En ting er jo antallet af spillere, noget andet er de kvaliteter, som de kommer med. Dalles raids har jo været en vigtig brik i vores spillestil, og dem kunne Ahlmann have stået for. Med Patrick og Blåbjerg får vi altså betydeligt mindre fart og offensiv kvalitet fra vores backs, og det vil alt andet lige komme til at hæmme os lidt. Læg dertil at vi nogle gange kunne tillade os at stå lidt højt med bagkæden, fordi Dalle ofte kunne løbe en modstander op, hvis vi blev fanget på den forkerte fod.

Vi må alle krydse fingre for, at forsvaret holder sig skadesfri, og at Ahlmann snart kommer sig! Ellers er AaB simpelthen nød til at agere til sommer med mere end én signing, som jeg ser det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 13. feb 2016, 16:49

Hanga skrev:Som jeg ser det er situationen i vores forsvar kritisk, og den bliver ikke mindre til sommer, hvor KEP smutter. AaB har slået fast at der skal hentes en erstatning, men jeg kan ikke se, at det skulle være nok.

Ny mand
Kasper Pedersen
Jakob Blåbjerg
Gilli Rolantsson
Patrick Kristensen
Morten Rokkedal
Jakob Ahlmann

Selv med KEP erstattet, har vi kun 7 spillere til 4 positioner... Heraf er Ahlmann et stort spørgsmålstegn, i og med at han stadig kæmper med knæet og andre skavanker. Det vil sige at vi står med 6 spillere til 4 positioner, og læg dertil, at en spiller som Gilli også har døjet voldsomt med skader. Der skal altså godt nok ikke mange skader eller karantæner til, før vi er ude i decideret nødløsninger.
Måske vi rykker Bardhec Bytyqi op også, men det er godt nok at satse stort på unge spillere.

AaB er i min optik nød til at hente en spiller mere, og jeg forstår ganske enkelt ikke, at det ikke er sket i dette vindue. Nu hvor Ahlmann tegner til ikke at blive klar, har vi 5 forsvarsspillere/backs + Rokkedal i kulissen. Der skal altså kun 2 skader/karantæner til (udover Ahlmann), før vi er i problemer.

Tanken i AaB må have været, at Ahlmann skulle erstatte Dalsgaard. En ting er jo antallet af spillere, noget andet er de kvaliteter, som de kommer med. Dalles raids har jo været en vigtig brik i vores spillestil, og dem kunne Ahlmann have stået for. Med Patrick og Blåbjerg får vi altså betydeligt mindre fart og offensiv kvalitet fra vores backs, og det vil alt andet lige komme til at hæmme os lidt. Læg dertil at vi nogle gange kunne tillade os at stå lidt højt med bagkæden, fordi Dalle ofte kunne løbe en modstander op, hvis vi blev fanget på den forkerte fod.

Vi må alle krydse fingre for, at forsvaret holder sig skadesfri, og at Ahlmann snart kommer sig! Ellers er AaB simpelthen nød til at agere til sommer med mere end én signing, som jeg ser det.
Jeg er enig.

Ahlmann er stadig ikke kommet efter sin anden knæskade, og har mere eller mindre været ude siden august 2014.

Han har fået et tilbageslag på træningslejren, hvor hans knæ gjorde ondt, efter han spillede 45 min mod Sioni. Vi er som topklub nød til at hente både en centerforsvar og en dygtig venstre back, fordi Jakob Ahlmanns skadeshistorik begynder at ligne Kasper Bøgelunds. Hvis han ikke bliver klar inden for 6 måneder, så ligner det et karrierestop.

KEP forlader os til sommer, så vi har Blåbjerg, Kasper P. og Rokkedal i midten, Bardhec og Ahlmann på venstre back og PK og Gilli på højre back. Det er alt for tyndt, når vi forhåbenligt skal ud og spille europæiske gruppekampe.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. feb 2016, 17:03

Der er godt nok ved at være mange spørgsmålstegn til sommer, særligt i forsvaret.

Der er vel også tale om eksamen i foråret på højre back positionen, hvor PK eller Gilli skal levere varen, hvis de vil bevise at der skal satses på en af dem fremover.

Jeg krydser fingre for Ahlmann, erstatning eller ej, er det en kæmpe bet hvis vi ikke får ham tilbage på fodboldbanen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. feb 2016, 18:36

Arendt skrev:Ahlmann er stadig ikke kommet efter sin anden knæskade, og har mere eller mindre været ude siden august 2014.

Han har fået et tilbageslag på træningslejren, hvor hans knæ gjorde ondt, efter han spillede 45 min mod Sioni. Vi er som topklub nød til at hente både en centerforsvar og en dygtig venstre back, fordi Jakob Ahlmanns skadeshistorik begynder at ligne Kasper Bøgelunds. Hvis han ikke bliver klar inden for 6 måneder, så ligner det et karrierestop.
Jeg er enig og mener faktisk, at Gaarde har satset for stort ved ikke at hente en ind udefra på pladsen. Mener stadig at en lejeaftale med HB Køges wunderkid burde være gjort. Ahlmann har vel på intet tidspunkt i opstarten spillet en hel kamp ? Så det er jo ikke bare et tilbagefald i løbet af den sidste uge. Han har vel på intet tidspunkt været helt fit.

Nu kan jeg godt læse Ahlmann "blot" mener, at han mangler kamptræning. Det synes jeg så ikke billedet viser.

I øvrigt omkring kontraktforlængelsen var mange ude og kritiserer AaB for kun at lave til sommeren 2018. Og man bare skulle have stukket ham ekstra penge for en længere kontrakt. Det kan sagtens vise sig, at AaB valgte rigtig den gang.
- FlæskeFrank

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hundekiks » 13. feb 2016, 20:02

DC er transferfri til sommer i AGF - han kunne blive vores nye venstreback, hvis ikke ahlmann bliver skadesfri

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14863
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 13. feb 2016, 21:26

FlæskeFrank skrev:
I øvrigt omkring kontraktforlængelsen var mange ude og kritiserer AaB for kun at lave til sommeren 2018. Og man bare skulle have stukket ham ekstra penge for en længere kontrakt. Det kan sagtens vise sig, at AaB valgte rigtig den gang.
Kontrakten løber til sommer 2017.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... lmann.aspx
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst