Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 17:43

Gamen skrev: Når Würtz, KEP og Risgård alle er ude med den samme kritik, tyder det på at det er noget der har været oppe på trupniveau.
Stop nu med den der, det er et af de mest søgte argumenter som har floreret herinde i årevis, og det bliver ikke mere relevant af at blive gentaget.

For det første er flere af udtalelserne du henviser til på det nærmeste 3/4 år gamle, og for det andet hopper du let og elegant over i hvilke sammenhænge de fremkom, nemlig efter en sæson med skuffende resultater, og midt i den MEGET svingende del af efteråret. At kalde udtalelserne for kritik er vist også på kanten af sandheden, det var snarere forklaringer og konstateringer, samt - det medgiver jeg, sidste sommer noget der kunne ligne lidt frustration over en sæson med skuffende spil og resultater.

Det ville komme ekstremt meget bag på mig, hvis du kunne få omtalte spillere til at komme med udtalelser som ligner det de dengang sagde i dag.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 17:55

Jesper Schmidt skrev: Stop nu med den der, det er et af de mest søgte argumenter som har floreret herinde i årevis, og det bliver ikke mere relevant af at blive gentaget.

For det første er flere af udtalelserne du henviser til på det nærmeste 3/4 år gamle, og for det andet hopper du let og elegant over i hvilke sammenhænge de fremkom, nemlig efter en sæson med skuffende resultater, og midt i den MEGET svingende del af efteråret. At kalde udtalelserne for kritik er vist også på kanten af sandheden, det var snarere forklaringer og konstateringer, samt - det medgiver jeg, sidste sommer noget der kunne ligne lidt frustration over en sæson med skuffende spil og resultater.

Det ville komme ekstremt meget bag på mig, hvis du kunne få omtalte spillere til at komme med udtalelser som ligner det de dengang sagde i dag.
Der er ikke noget søgt argument over det, når de selv har udtalt det.

Udtalelserne stammer (bl.a.) tilbage fra starten af sæsonen. Og at de også er faldet i slutningen af sidste sæson, ændrer da ikke på at det er en problemstilling der blev løftet.

Selvfølgelig var det en kritik som de havde brug for at få luftet, ellers havde de holdt det internt. Når der er så få erfarne spillere i en trup fyldt med unge, så gør det noget ved træningsmentaliteten og at der bliver relativt få til at tage ansvar på banen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 17:58

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er altså for tidligt at afskrive unge spillere efter blot en enkelt sæson i superligatruppen, det er der masser af eksempler på, og lige nu afskriver du Bust efter en halv sæson. Mht. V. Ahlmann, så ser man jo åbenlyst noget som er værd at investere yderligere i end man som regel gør. Spillere som Bust og Kakeeto er vel begge i kassen med spillere hvor en udlejning til sommer kunne være en god ide, hvis de ikke får mere spilletid i foråret, og ikke ser ud til at komme til at spille en rolle i efteråret. Jeg kunne personligt godt tænke mig at man brugte udlejninger lidt mere end man tidligere har gjort.

Man må sige at det er utroligt vi kan ligge nummer to i superligaen, hvis det virkelig står så grelt til i forsvaret og på midtbanen som du her får det til at lyde som.
Det er da ikke for tidligt. Man kan som regel se hvor de befinder sig i et andet træningsmiljø og ikke mindst målt op med de andre unge spillere på holdet.
Asger Bust er røget 2 pladser ned i rangordenen, og er altså nu 6. valg. Det må beskrives som ret perspektivløst at beholde ham, al den stund at han er blevet overhalet indenom af både Oliver Abildgaard og Kakeeto som defensiv midtbanespiller, og vi får vel endnu et midtbanetalent op til sommer.

Jeg ved ikke lige hvad det er AaB kan se i Viktor Ahlmann som man ikke kunne se i Vendsyssel, hvor han stort set ikke spillede. Han har siden prøvetrænet et par steder uden at være fundet god nok. På nuværende tidspunkt er det meget usandsynligt at han får en karriere i AaB.

Vi kunne have en trup på 16 spillere, og stadig ligge nummer 2. Vi har jo været forskånet for skader i denne sæson, og derfor er vores bredde ikke blevet testet for alvor. At Thrane og Abildgaard er de eneste talenter der har fået spilletid fortæller vel det meste herom. Så det er nu ikke så mærkeligt.
Jeg aner ikke hvor Bust står i hierakiet, det er også i min bog fuldstændig ligegyldigt. Han har været seniorspiller i et halvt år, og kan sagtens udvikle sig, ligesom alle andre unge spillere. Det er alt for tidligt at drage de konklusioner du gør, så kunne man lige så godt have gjort det før man rykkede ham op.

Ahlmann jr. er da selvfølgelig på et sted nu hvor det er usandsynligt at hans fremtid ligger i AaB, men der er da ingen tvivl om at man er gået et ekstra skridt for at se om det ikke kunne lykkes med ham, så nogen i AaB har jo altså set noget i ham... hvad du og jeg har set er i den forbindelse ligegyldigt.

Jeg er ikke enig i at bredden i vores trup ikke er blevet testet i efteråret. Vi har stort set ikke spillet sammenhængende kampe med den samme 4-back kæde, vi spiller med et helt andet angreb end de spillere man indledte sæsonen med som førstevalg, og vi har et talent på højrekant som har erobret en stamplads og holdt erfarne og dygtige spillere ude af startopstillingen. Jeg er med på at stammen som har spillet langt de fleste minutter udgør en 14-15 mand, men det ser jeg egentlig kun som et sundhedstegn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 18:05

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Stop nu med den der, det er et af de mest søgte argumenter som har floreret herinde i årevis, og det bliver ikke mere relevant af at blive gentaget.

For det første er flere af udtalelserne du henviser til på det nærmeste 3/4 år gamle, og for det andet hopper du let og elegant over i hvilke sammenhænge de fremkom, nemlig efter en sæson med skuffende resultater, og midt i den MEGET svingende del af efteråret. At kalde udtalelserne for kritik er vist også på kanten af sandheden, det var snarere forklaringer og konstateringer, samt - det medgiver jeg, sidste sommer noget der kunne ligne lidt frustration over en sæson med skuffende spil og resultater.

Det ville komme ekstremt meget bag på mig, hvis du kunne få omtalte spillere til at komme med udtalelser som ligner det de dengang sagde i dag.
Der er ikke noget søgt argument over det, når de selv har udtalt det.

Udtalelserne stammer (bl.a.) tilbage fra starten af sæsonen. Og at de også er faldet i slutningen af sidste sæson, ændrer da ikke på at det er en problemstilling der blev løftet.

Selvfølgelig var det en kritik som de havde brug for at få luftet, ellers havde de holdt det internt. Når der er så få erfarne spillere i en trup fyldt med unge, så gør det noget ved træningsmentaliteten og at der bliver relativt få til at tage ansvar på banen.
Jo der er noget søgt over argumentet, når du bruger gamle udtalelser, og iøvrigt bruger dem out of context.

Jeg husker at KEP's udtalelse kom som et svar på hvorfor AaB's efterår på daværende tidspunkt var så ustabilt. Jeg husker Würtz' som et lignende scenarie, hvor han blev bedt om at komme med forklaring på AaB's manglende styrker, og jeg husker Risgårds, som den mest frustrede kommentar af de tre, i sommerens transfervindue, hvor han ønskede sig forstærkninger efter en skuffende sæson som forsvarende the double vinder. Risgård, hvis følelser altid sidder udenpå kroppen.

Kan du forestille dig spillerne gentage det samme i dag? Jeg kan ikke, og dermed anser jeg det ikke som relevante argumenter i dag.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 18:10

Jesper Schmidt skrev: Jeg aner ikke hvor Bust står i hierakiet, det er også i min bog fuldstændig ligegyldigt. Han har været seniorspiller i et halvt år, og kan sagtens udvikle sig, ligesom alle andre unge spillere. Det er alt for tidligt at drage de konklusioner du gør, så kunne man lige så godt have gjort det før man rykkede ham op.

Ahlmann jr. er da selvfølgelig på et sted nu hvor det er usandsynligt at hans fremtid ligger i AaB, men der er da ingen tvivl om at man er gået et ekstra skridt for at se om det ikke kunne lykkes med ham, så nogen i AaB har jo altså set noget i ham... hvad du og jeg har set er i den forbindelse ligegyldigt.

Jeg er ikke enig i at bredden i vores trup ikke er blevet testet i efteråret. Vi har stort set ikke spillet sammenhængende kampe med den samme 4-back kæde, vi spiller med et helt andet angreb end de spillere man indledte sæsonen med som førstevalg, og vi har et talent på højrekant som har erobret en stamplads og holdt erfarne og dygtige spillere ude af startopstillingen. Jeg er med på at stammen som har spillet langt de fleste minutter udgør en 14-15 mand, men det ser jeg egentlig kun som et sundhedstegn.
Han er da i hvert fald ikke foran hverken Abildgaard og Kakeeto, så det er ikke fuldstændig ligegyldigt om han trisser rundt som 6. valg. Han får heller ikke specielt god kritik for sine indsatser i træningskampene.

Er ungdomsspillerne nu det nye "det-må-ikke-tale-om"-emne?

Jeg vil beskrive det som fuldstændig usandsynligt at Ahlmann kommer til at spille på AaB's førstehold fremadrettet - det løb er kørt. Hvis han ikke engang kan bruges i divisionsklubber, hvad skal AaB så med ham?

Når du skriver "vi spiller med et nyt angreb", så får du det til at lyde som om Spalvis og Ene er breddespillere.
Et fint eksempel er, at de 4 kampe hvor Abildgaard har startet har vi tabt 3 og spillet 1 uafgjort. Det fortæller lidt om, hvad der sker når bredden bliver testet. Og så er det bare jeg siger at vi har været ret forskånet for skader på de pladser hvor vi er udsat.
Hvad er det for erfarne og dygtige spillere Børsting har holdt ude af startopstillingen? Andreas Bruhn? Bassogog? Thrane?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 18:11

Jesper Schmidt skrev:
Kan du forestille dig spillerne gentage det samme i dag? Jeg kan ikke, og dermed anser jeg det ikke som relevante argumenter i dag.
Würtz udtalte ellers så sent som sidst i november, at det lignede at AaB endelig havde fundet noget stabilitet. Den manglende stabilitet han adresserede allerede efter sæsonens første kampe, med henvisning til de mange unge spillere. Så jo, det har været et emne - helt ind i denne sæson.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 18:24

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Kan du forestille dig spillerne gentage det samme i dag? Jeg kan ikke, og dermed anser jeg det ikke som relevante argumenter i dag.
Würtz udtalte ellers så sent som sidst i november, at det lignede at AaB endelig havde fundet noget stabilitet. Den manglende stabilitet han adresserede allerede efter sæsonens første kampe, med henvisning til de mange unge spillere. Så jo, det har været et emne - helt ind i denne sæson.
Ja, som en forklaring og årsag til den manglende stabilitet - det er et svar vi alle ville have givet på det tidspunkt, hvis det var os som var blevet spurgt. Jeg har aldrig helt forstået hvordan du har kunnet ophøje de udtalelser til at være en kritik.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 18:31

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg aner ikke hvor Bust står i hierakiet, det er også i min bog fuldstændig ligegyldigt. Han har været seniorspiller i et halvt år, og kan sagtens udvikle sig, ligesom alle andre unge spillere. Det er alt for tidligt at drage de konklusioner du gør, så kunne man lige så godt have gjort det før man rykkede ham op.

Ahlmann jr. er da selvfølgelig på et sted nu hvor det er usandsynligt at hans fremtid ligger i AaB, men der er da ingen tvivl om at man er gået et ekstra skridt for at se om det ikke kunne lykkes med ham, så nogen i AaB har jo altså set noget i ham... hvad du og jeg har set er i den forbindelse ligegyldigt.

Jeg er ikke enig i at bredden i vores trup ikke er blevet testet i efteråret. Vi har stort set ikke spillet sammenhængende kampe med den samme 4-back kæde, vi spiller med et helt andet angreb end de spillere man indledte sæsonen med som førstevalg, og vi har et talent på højrekant som har erobret en stamplads og holdt erfarne og dygtige spillere ude af startopstillingen. Jeg er med på at stammen som har spillet langt de fleste minutter udgør en 14-15 mand, men det ser jeg egentlig kun som et sundhedstegn.
Han er da i hvert fald ikke foran hverken Abildgaard og Kakeeto, så det er ikke fuldstændig ligegyldigt om han trisser rundt som 6. valg. Han får heller ikke specielt god kritik for sine indsatser i træningskampene.

Er ungdomsspillerne nu det nye "det-må-ikke-tale-om"-emne?

Jeg vil beskrive det som fuldstændig usandsynligt at Ahlmann kommer til at spille på AaB's førstehold fremadrettet - det løb er kørt. Hvis han ikke engang kan bruges i divisionsklubber, hvad skal AaB så med ham?

Når du skriver "vi spiller med et nyt angreb", så får du det til at lyde som om Spalvis og Ene er breddespillere.
Et fint eksempel er, at de 4 kampe hvor Abildgaard har startet har vi tabt 3 og spillet 1 uafgjort. Det fortæller lidt om, hvad der sker når bredden bliver testet. Og så er det bare jeg siger at vi har været ret forskånet for skader på de pladser hvor vi er udsat.
Hvad er det for erfarne og dygtige spillere Børsting har holdt ude af startopstillingen? Andreas Bruhn? Bassogog? Thrane?
PK, Helenius, Jönsson, Augo - breddespillere i efteråret.

Børsting har bl.a. holdt PK og Jönsson ude, men han er gået fra at være trupspiller til stamspiller i efteråret. I foråret tyder det indtil videre på at han kommer til at kæmpe for sin plads, og det er da igen kun et sundhedstegn.

Du må skam tale om hvad du vil, men vi andre må vel også påpege når vi ikke er enige?

Hvad angår Victor Ahlmann så skrev jeg tidligere at jeg er enig i at det løb sikkert er kørt. Men AaB har jo tydeligvis troet på at han var værd at investere yderligere i, at man kunne få talentet på skinner, det var såmænd bare det jeg pointerede.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 19:10

Jesper Schmidt skrev: PK, Helenius, Jönsson, Augo - breddespillere i efteråret.

Børsting har bl.a. holdt PK og Jönsson ude, men han er gået fra at være trupspiller til stamspiller i efteråret. I foråret tyder det indtil videre på at han kommer til at kæmpe for sin plads, og det er da igen kun et sundhedstegn.

Du må skam tale om hvad du vil, men vi andre må vel også påpege når vi ikke er enige?

Hvad angår Victor Ahlmann så skrev jeg tidligere at jeg er enig i at det løb sikkert er kørt. Men AaB har jo tydeligvis troet på at han var værd at investere yderligere i, at man kunne få talentet på skinner, det var såmænd bare det jeg pointerede.
Det er nu først på det seneste man er begyndt at omskole Jönsson. Og at han har holdt en spiller ude, der ikke har været en emne som kantspiller i snart et årti, er vist ikke helt sandt.

Når jeg mener bredden hentyder jeg ikke til 2 af de bedst lønnede i truppen, men ydermandaterne i truppen. Og af dem er det kun Abildgaard og til dels Thrane der har fået spilletid. Og det har som bekendt kostet gevaldigt i de kampe Abildgaard har startet - 3 nederlag og 1 uafgjort i hans 4 starter. Det fortæller meget om, at vi har undgået skader på nøglepositionerne, og at det derfor ikke har kostet os synderligt at have en relativt tynd trup.

Jo, men du skrev det som om at det var en problemstilling jeg opfandt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 10. feb 2016, 19:28

Jakob Ahlmann er i øvrigt stadig ikke kommet sig over sin skade og er tvivlsom til første kamp mod FCM. Manden har nu været skadet stort set konstant i halvandet år, og AaB bør vel efterhånden tænke i afløserbaner på den post. Særligt vores forsvar ser allerede nu særdeles sårbart ud, og vi kan godt stå i en situation, hvor vi alene til forsvaret skal hente 2-3 (kvalificerede) spillere i sommervinduet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 10. feb 2016, 19:33

Hovedet skrev:Jakob Ahlmann er i øvrigt stadig ikke kommet sig over sin skade og er tvivlsom til første kamp mod FCM. Manden har nu været skadet stort set konstant i halvandet år, og AaB bør vel efterhånden tænke i afløserbaner på den post. Særligt vores forsvar ser allerede nu særdeles sårbart ud, og vi kan godt stå i en situation, hvor vi alene til forsvaret skal hente 2-3 (kvalificerede) spillere i sommervinduet.
Enig, omend vi til sommer for Rokkedal op, der sagtens kan spille backen.

Personligt forstår jeg simpelthen ikke, at vi ikke har hentet en back i vintervinduet, for vi er som du selv siger meget tyndt besat. Et par karantæner eller skader og vi er ude i nødløsninger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 10. feb 2016, 19:46

Hanga skrev:
Hovedet skrev:Jakob Ahlmann er i øvrigt stadig ikke kommet sig over sin skade og er tvivlsom til første kamp mod FCM. Manden har nu været skadet stort set konstant i halvandet år, og AaB bør vel efterhånden tænke i afløserbaner på den post. Særligt vores forsvar ser allerede nu særdeles sårbart ud, og vi kan godt stå i en situation, hvor vi alene til forsvaret skal hente 2-3 (kvalificerede) spillere i sommervinduet.
Enig, omend vi til sommer for Rokkedal op, der sagtens kan spille backen.

Personligt forstår jeg simpelthen ikke, at vi ikke har hentet en back i vintervinduet, for vi er som du selv siger meget tyndt besat. Et par karantæner eller skader og vi er ude i nødløsninger.
Jeg så en lille chance for et mesterskab, men i den ligning havde jeg indregnet en fuldt kampklar Ahlmann. Dette kan vi allerede nu skyde en hvid pil efter, og vores defensiv er simpelthen for svag til, at vi kan komme i betragtning til guld. Vi skal huske, at også en Gilli - der i forvejen er nødløsning - ligeledes er skadet mere eller mindre konstant.

Ja, vi har ikke vist rettidig omhu i dette transfervindue, og hvis både Gilli og Ahlmann ikke udviser stabil og varig fremgang og med Dalsgaard og senere KEP væk, må vi enten give køb på sportslige ambitioner eller foretage en række potente investeringer i spillertruppen, når vi kommer til sommervinduet. Her har jeg slet ikke beskæftiget mig med Spalvis, Nikolaj Thomsen, Enevoldsen osv.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 20:17

Jeg er enig i at det ser tyndt ud på backs (for tyndt) hvis ikke Ahlmann er klar, men ellers synes jeg det ser fornuftigt ud. Blåbjerg er en glimrende backup i venstre side, og i højre side ligner det en ret lige kamp mellem PK og Gilli, som vel begge er til eksamen i foråret.

Det er da bekymrende at der igen er problemer for Ahlmann, men som jeg har forstået det, er det en sene under foden som driller, og ikke selve knæet. Hvis det havde været tilfældet var jeg langt mere bekymret. Helt slemt kan det nu heller ikke stå til når man forventer at han skal spille to kampe på træningslejren.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 20:39

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: PK, Helenius, Jönsson, Augo - breddespillere i efteråret.

Børsting har bl.a. holdt PK og Jönsson ude, men han er gået fra at være trupspiller til stamspiller i efteråret. I foråret tyder det indtil videre på at han kommer til at kæmpe for sin plads, og det er da igen kun et sundhedstegn.

Du må skam tale om hvad du vil, men vi andre må vel også påpege når vi ikke er enige?

Hvad angår Victor Ahlmann så skrev jeg tidligere at jeg er enig i at det løb sikkert er kørt. Men AaB har jo tydeligvis troet på at han var værd at investere yderligere i, at man kunne få talentet på skinner, det var såmænd bare det jeg pointerede.
Det er nu først på det seneste man er begyndt at omskole Jönsson. Og at han har holdt en spiller ude, der ikke har været en emne som kantspiller i snart et årti, er vist ikke helt sandt.

Når jeg mener bredden hentyder jeg ikke til 2 af de bedst lønnede i truppen, men ydermandaterne i truppen. Og af dem er det kun Abildgaard og til dels Thrane der har fået spilletid. Og det har som bekendt kostet gevaldigt i de kampe Abildgaard har startet - 3 nederlag og 1 uafgjort i hans 4 starter. Det fortæller meget om, at vi har undgået skader på nøglepositionerne, og at det derfor ikke har kostet os synderligt at have en relativt tynd trup.

Jo, men du skrev det som om at det var en problemstilling jeg opfandt.
Lige den sidste først, jeg går udfra du hentyder til den med udtalelserne fra spillerne. Nej jeg ønsker da bestemt ikke at beskylde dig for decideret at opfinde/lyve, det var muligvis lidt skævt formuleret så. Det jeg synes er problematisk er at du bliver ved med at hive de udtalelser frem, som faldt for efterhånden længe siden, og som jeg synes du tager ud af sammenhæng for at understøtte din egen holdning. Jeg synes det er 100% din egen konklusion og holdning at spillerne skulle være ude med kritik med de udtalelser, og jeg synes ikke de er relevante, fordi de udsprang af de øjeblikkelige problemer der var med stabilitet på det tidspunkt, og var svar på de spørgsmål som vi alle stillede, og som vi alle ville besvare med samme svar.

Man kunne da sagtens have valgt både Jönsson og PK foran Børsting hvis man ønskede det, og vi startede vel sæsonen med Thomsen og Ene på kanterne.

Vi er enige i at bredden ser tyndere ud, når vi kommer ud på de mere yderligere mandater, men det er vel også en naturlig konsekvens af talentsatsningen, sammenholdt med et lavt lønbudget. Jeg ønsker mig da også en backup for Würtz, som den mest påtrængende position pt., men vi har også set de senere år hvor meget der er at vinde på at give de rigtige talenter spilletid, selv om det kan koste lidt i starten, og har man den rigtige spiller (jeg ved ikke nok om Kakeeto, Bust og hvem der eller kommer op til at kunne svare på det), så er det er svært at sige om det rigtige er at hente en ind udefra, til en plads hvor spilletiden næppe når over 4 kampe på en sæson.

Jeg synes iøvrigt at erfaringen har vist at de første 13-15 spillere er langt de vigtigste, og personligt kan jeg meget godt lide at det først og fremmest er der man bruger pengene, og så løber en kalkuleret risiko for at et talent må tage over hvis der skulle komme skader udover det. Det er iøvrigt min påstand at vi, uanset hvem vi (indenfor rimelighedens grænser) havde siddende som reserver, vil være fucked hvis vi skulle være så uheldige at måtte undvære Würtz, Risgård, Thomsen, eller Spalvis i en længere periode. Det er kun FCK som er i nærheden af at kunne have så stærke reserver at savnet af så gode spillere ikke ville være særdeles mærkbart.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 11. feb 2016, 15:32

Gamen skrev:
Søgaard skrev: Men hvad skal vi så gøre, når vi har måske 6 mand med SL-potentiale på U19? .......
Som jeg skrev ovenover, så nytter det i hvert fald ikke noget at vi beholder spillere der ikke har en fremtid i AaB.

Vi skal selvfølgelig have dem op, men enten forsøge at modne dem i et andet førsteholdsmiljø (som FCM har gjort med held flere gange), eller gøre plads til dem.

Abildgaard har nu fået flere kampe end 2, og den eneste grund til at jeg vurderer at han har Superliga-niveau er hans forløb. Han mangler stadig meget for f.eks. at kunne være fast mand 10 kampe i streg - modsat de andre virker han dog til at være inde i et godt forløb.

Når Würtz, KEP og Risgård alle er ude med den samme kritik, tyder det på at det er noget der har været oppe på trupniveau. Så vidt jeg husker er de to førstnævnte spillerrepræsentanter. Kritikken tager samme afsæt - at for mange unge spillere betyder svingende præstationer, og at det f.eks. er det der kan betyde forskellen på succes og fiasko i en guldkamp som den vi havde under seneste mesterskab.

Jeg synes nu truppen mangler flere ledertyper. Patrick Kristensen kan, alder og antal spillede kampe til trods, f.eks. næppe betegnes som en spiller der går forrest og driver sine medspillere frem. Ligeså er det tilfældet med flere af de andre der har mange kampe under bæltet.
Men altså. I den ene tråd brokker folk sig over, at vi ikke er hurtig nok med lange kontrakter, i denne har vi så givet en lang kontrakt efter en spiller har fået 4 indhop og en start i første prof. halvsæson. Og ham skal vi så droppe en halvsæson efter at vi giver ham 3½ år. Jeg er enig i at der skal sorteres fra og nu gøres plads i truppen, men det er vel først her efter at det ikke er blevet en succes i Vendsyssel, at man endeligt kan forsøge at afskrive Victor. Men tager du Risgård eller Ene, så var de en del år om at slå igennem i truppen, så vi risikerer self. at smide fremtidens spillere på porten for hurtigt, så jeg mener ikke at man kan vurdere nogen før efter et par år. Derfor er dommen over Bust også alt for tidlig. Han er kun lige blevet 19. Men fremadrettet kan det jo godt være at 2. år bliver på udlån, for dem der ikke umiddelbart indfrier talentet, som Abildgaard og Børsting.

Kritikken fra nøglespillere er diskuteret andetsteds. Jeg er enig i dem der skriver, at det har været udtalt ifbm. svingende resultater. Og kan sagtens følge at du gerne ser mere rutine tilført truppen - min personlige holdning er blot, at jeg ikke tror på at vi har behov for mere rutine ift. den nuværende vision. Ja, KEP skal erstattes med mindst tilsvarende, for vi skal bruge en stamme. Men vi vil nu engang være et udviklingshold og så skal der også være plads til, at smide et point eller tre i ny og næ, fordi der kommer en ung uprøvet gut ind, når der er et par skader. Hvis ikke de 3 forstår det, så har de ikke forstået hvad det er for en klub de er på kontrakt i - men vil også sige, at de altid bør mene at klubben skal hente forstærkninger, ellers var det da mangel på ambition.

Og mht. PK så er jeg enig. Men så er problemet mere, at man bruger et af sine slots til rutinerede spillere på PK.
Aalborg BK 1885!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 11. feb 2016, 16:02

Søgaard skrev:
Gamen skrev:
Søgaard skrev: Men hvad skal vi så gøre, når vi har måske 6 mand med SL-potentiale på U19? .......
Som jeg skrev ovenover, så nytter det i hvert fald ikke noget at vi beholder spillere der ikke har en fremtid i AaB.

Vi skal selvfølgelig have dem op, men enten forsøge at modne dem i et andet førsteholdsmiljø (som FCM har gjort med held flere gange), eller gøre plads til dem.

Abildgaard har nu fået flere kampe end 2, og den eneste grund til at jeg vurderer at han har Superliga-niveau er hans forløb. Han mangler stadig meget for f.eks. at kunne være fast mand 10 kampe i streg - modsat de andre virker han dog til at være inde i et godt forløb.

Når Würtz, KEP og Risgård alle er ude med den samme kritik, tyder det på at det er noget der har været oppe på trupniveau. Så vidt jeg husker er de to førstnævnte spillerrepræsentanter. Kritikken tager samme afsæt - at for mange unge spillere betyder svingende præstationer, og at det f.eks. er det der kan betyde forskellen på succes og fiasko i en guldkamp som den vi havde under seneste mesterskab.

Jeg synes nu truppen mangler flere ledertyper. Patrick Kristensen kan, alder og antal spillede kampe til trods, f.eks. næppe betegnes som en spiller der går forrest og driver sine medspillere frem. Ligeså er det tilfældet med flere af de andre der har mange kampe under bæltet.
Men altså. I den ene tråd brokker folk sig over, at vi ikke er hurtig nok med lange kontrakter, i denne har vi så givet en lang kontrakt efter en spiller har fået 4 indhop og en start i første prof. halvsæson. Og ham skal vi så droppe en halvsæson efter at vi giver ham 3½ år. Jeg er enig i at der skal sorteres fra og nu gøres plads i truppen, men det er vel først her efter at det ikke er blevet en succes i Vendsyssel, at man endeligt kan forsøge at afskrive Victor. Men tager du Risgård eller Ene, så var de en del år om at slå igennem i truppen, så vi risikerer self. at smide fremtidens spillere på porten for hurtigt, så jeg mener ikke at man kan vurdere nogen før efter et par år. Derfor er dommen over Bust også alt for tidlig. Han er kun lige blevet 19. Men fremadrettet kan det jo godt være at 2. år bliver på udlån, for dem der ikke umiddelbart indfrier talentet, som Abildgaard og Børsting.

Kritikken fra nøglespillere er diskuteret andetsteds. Jeg er enig i dem der skriver, at det har været udtalt ifbm. svingende resultater. Og kan sagtens følge at du gerne ser mere rutine tilført truppen - min personlige holdning er blot, at jeg ikke tror på at vi har behov for mere rutine ift. den nuværende vision. Ja, KEP skal erstattes med mindst tilsvarende, for vi skal bruge en stamme. Men vi vil nu engang være et udviklingshold og så skal der også være plads til, at smide et point eller tre i ny og næ, fordi der kommer en ung uprøvet gut ind, når der er et par skader. Hvis ikke de 3 forstår det, så har de ikke forstået hvad det er for en klub de er på kontrakt i - men vil også sige, at de altid bør mene at klubben skal hente forstærkninger, ellers var det da mangel på ambition.

Og mht. PK så er jeg enig. Men så er problemet mere, at man bruger et af sine slots til rutinerede spillere på PK.
Jeg er generelt enig i det, du skriver, men må alligevel påpege en enkelt ting: Vi altså ikke kalde AaB for et "udviklingshold" og slet ikke "en lille klub i Nordjylland", som Gaarde i sin tid kom for skade at omtale AaB i et interview på direkte TV efter mesterskabet i 2014. AaB spiller seniorfodbold i en fuldtidsprofessionel liga og ligger nr. 2.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Ham der Emil » 11. feb 2016, 16:15

Uden at kende noget til mandens niveau, men hvad med Alexander Zituna Jacobsen (Danmarks Ronaldinho).
Hans karriere startede i PSV, så et talent må han besidde, er det mon noget vi kan indfri? Han pt i svenske FAlkenberg, hvor han har kontrakt udløb til vinter.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 11. feb 2016, 17:35

Ham der Emil skrev:Uden at kende noget til mandens niveau, men hvad med Alexander Zituna Jacobsen (Danmarks Ronaldinho).
Hans karriere startede i PSV, så et talent må han besidde, er det mon noget vi kan indfri? Han pt i svenske FAlkenberg, hvor han har kontrakt udløb til vinter.
Han skulle vidst være et forkælet curlingbarn, som ikke tager karrieren særligt seriøst. Det er i hvert fald det jeg husker at have læst.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 11. feb 2016, 17:59

http://tipsbladet.dk/blog/emilkjaer-joe ... aldrig-AaB

En rigtig velskrevet artikel, som beskriver mange af de problemstillinger, der bliver diskuteret herinde. Heldigvis er den formuleret med mange nuancer og ubekendte, og det forholder skribenten sig til på en rigtig god måde.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 11. feb 2016, 18:12

Allan spurgte hvem man kan have de største forventninger til af de unge som kommer op. Det er jo svært at sige for det handler også om at de får chancen pga skader eller karantæne osv, men det sat til side så ser jeg Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen som de to største talenter MEN omvendt har en spiller som Bardhec imponeret i opstarten, efter hvad jeg kan forstå. Har desværre ikke selv kunne se nogle træningskampe i år.
Jeg savner Winsnes

Låst