Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2017, 10:17

Hvor er Leon Andreasen ? Kontraktudløb i sommers og noget genoptræning i efteråret(efter en af hans utallige skader).
- FlæskeFrank

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 12. jan 2017, 10:21

Kokkefar skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde-om-a ... f/112/1513

Gaarde har allerede undskyldningen klar, hvis det ikke lykkes ham at hente en angriber.
Han hæfter sig ved, at AaB i efteråret var hårdt ramt af uheld, da Edison Flores, Thomas Enevoldsen, Jannik Pohl og Sebastian Grønning alle var ramt af skader undervejs.

- Så uheldige kan vi forhåbentlig ikke være en gang til, siger Allan Gaarde.
Hvoraf to af disse ikke er i nærheden af superliganiveau, én ikke viser det og den sidste døjer med konstant jetlag, når han ikke er skadet.
Det er meget uambitiøst, Gaarde.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mogens » 12. jan 2017, 10:24

Hovedet skrev:
swfc skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Forza skrev:Problemet i vores midterforsvar er at vi egentlig har behov for en spiller der kan alt.

Skal man parre en ny midterforsvarer med Holger behøver han ikke have lederegenskaber og være en stærk header. Så vil det være altafgørende at han er hurtig, dygtig i det opbyggende spil og være forudseende i sit spil.

Kasper P derimod har ikke de store spidskompetencer. Han har ikke de store evner i opspillet. Han er nogenlunde i forsvarsspillet og en nogenlunde header. Her ville man i højere grad skulle bruge en spiller der kan lidt af alt.

Med Blåbjerg har man behov for en kollega der matcher Holgers profil + han skal kunne deltage i opspillet. Desværre har Holger vist sig slet ikke at leve op til vores forventninger.
Jeg synes vi skal tage en der vil skrive under på en kontrakt hvori der står at han aldrig i sin karriere vil skifte til en klub i København.
Hørt!
Eller Odense ...
Det er bare ikke så klamt. Det er mere dumt...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 12. jan 2017, 10:33

Lindvang skrev: Hvoraf to af disse ikke er i nærheden af superliganiveau, én ikke viser det og den sidste døjer med konstant jetlag, når han ikke er skadet.
Det er meget uambitiøst, Gaarde.
Enig, vi er simpelthen nød til at få en spiller ind, der kan gøre en forskel nu og her. Grønning og Pohl er talentfulde men kan ikke være dem, der skal trække læsset nu. Flores er ikke decideret angriber og det er stadig meget uvist, om vi kan få ham ordentligt integreret i vores spil. Så er der kun Ene tilbage, der jo døjer meget med skader.

Det er til at få lange løg over at se profiler forlade os på stribe, uden at vi får tilstrækkelig kvalitet den anden vej... Især når vi har over 80 millioner i likvider der blot står og samler lidt obligationsrenter.

Vores nuværende strategi er ambitiøs i den forstand, at vi gerne vil være et tophold på et meget forsigtigt budget. Men den er urealistisk, AaB! Nogle gange må der investeres for at tjene penge, og det er der vi er nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mogens » 12. jan 2017, 10:35

Kusk skal satme ikke ende i ob...

1. Fordi et af vores største talenter længe bare ikke skal fodre fyn´s stolthed med lækkerier og
2. Fordi jeg mener, at vi sagtens kan bruge ham, hvis der er plads i økonomien. Så må vi håbe, at hans udtale om AaB ved afrejsen til Holland holder stik - også selvom han åbenbart havde glemt det, da han skiftede til københavn.

Jeg er nærmest ligeglad med, hvem han evt. måtte slå af holdet - en med Kusks kvaliteter er der altid plads til på AaB´s hold.

Er Helenius egentlig på sæsonlån i silkeborg?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Forza » 12. jan 2017, 10:36

Mogens skrev:Kusk skal satme ikke ende i ob...

1. Fordi et af vores største talenter længe bare ikke skal fodre fyn´s stolthed med lækkerier og
2. Fordi jeg mener, at vi sagtens kan bruge ham, hvis der er plads i økonomien. Så må vi håbe, at hans udtale om AaB ved afrejsen til Holland holder stik - også selvom han åbenbart havde glemt det, da han skiftede til københavn.

Jeg er nærmest ligeglad med, hvem han evt. måtte slå af holdet - en med Kusks kvaliteter er der altid plads til på AaB´s hold.

Er Helenius egentlig på sæsonlån i silkeborg?
Enig. Jeg brækker mig simpelthen hvis Kusk ender i Odense.

især i disse tider med Thomsen der åbenbart ikke kunne klare mere end 7 måneder i det franske....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af mich1596 » 12. jan 2017, 11:44

Er Helenius egentlig på sæsonlån i silkeborg?
Yep frem til sommer, hvor der er kontraktudløb.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 12. jan 2017, 12:34

Gaarde6 skrev:
McMark skrev:I øvrigt vil jeg da også lige nævne Elmar Bjarnason. Han har kontraktudløb til sommer i AGF, og det var i øvrigt Morten Wieghorst, som hentede ham til klubben. Vi mangler virkelig noget power, pondus og gåpåmod inde i maskinrummet!
Mener du seriøst at vi mangler flere midtbane spillere?
Jeg mener vi mangler 4 spillere FØR vi overhovedet skal overveje at tilknytte en midtbane spiller mere.
Hvis det så alligevel blev overvejet så lad os hente kusk hjem. Han kan i modsætning til Elmar faktisk bidrage med noget.
Så du vil hellere tabe 5-3 til Silkeborg og 3-0 til Horsens, når Pølsen har karantæne - fair nok! Tænkte nu også han kunne komme gratis til sommer, så vi har bare en kvalificeret skraldemand udover vores kaptajn....
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Siiger » 12. jan 2017, 13:12

McMark skrev:
Gaarde6 skrev:
McMark skrev:I øvrigt vil jeg da også lige nævne Elmar Bjarnason. Han har kontraktudløb til sommer i AGF, og det var i øvrigt Morten Wieghorst, som hentede ham til klubben. Vi mangler virkelig noget power, pondus og gåpåmod inde i maskinrummet!
Mener du seriøst at vi mangler flere midtbane spillere?
Jeg mener vi mangler 4 spillere FØR vi overhovedet skal overveje at tilknytte en midtbane spiller mere.
Hvis det så alligevel blev overvejet så lad os hente kusk hjem. Han kan i modsætning til Elmar faktisk bidrage med noget.
Så du vil hellere tabe 5-3 til Silkeborg og 3-0 til Horsens, når Pølsen har karantæne - fair nok! Tænkte nu også han kunne komme gratis til sommer, så vi har bare en kvalificeret skraldemand udover vores kaptajn....
Elmar viste højt i niveau i første del af sin Randers-tid, men derfra er det kun gået ned ad imo. Det må blive et nej tak. Og da slet ikke som skraldemand?!

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af aaballday » 12. jan 2017, 13:14

Kusk retur til AaB?

Ståle siger her, at der som udgangspunkt ikke skal sælges nogle, men: "Alle er til salg for den rette sum, men vi har ingen planer om at skulle sælge nogen spillere" (http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/staa ... i-skal-ud/)

Umiddelbart har AaB ikke råd/lyst til at give store transfersummer - og Kusk må koste en del, da han har kontrakt til 2020 og har et fint mål/assist-snit.

Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 12. jan 2017, 13:19

aaballday skrev:Kusk retur til AaB?

Ståle siger her, at der som udgangspunkt ikke skal sælges nogle, men: "Alle er til salg for den rette sum, men vi har ingen planer om at skulle sælge nogen spillere" (http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/staa ... i-skal-ud/)

Umiddelbart har AaB ikke råd/lyst til at give store transfersummer - og Kusk må koste en del, da han har kontrakt til 2020 og har et fint mål/assist-snit.

Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Jeg er lidt hooked på Kusk, men det skal være som en ekstra bevilling udover en angriber og en stopper. Vores potentielle offensiv ville så være

Kusk, Würtz, Sloth/Risgård, Børsting
Meilinger, MC, Risgård/Sloth, Thellufsen

Ny, Flores
Pohl, Basso

Kabalen kan selvfølgelig også stilles op på andre måder - f.eks. Flores som kant og hvor man så skubber Børsting og Thellufsen længere tilbage i hierakiet. Det ville give plads til at Pohl eller Basso kunne spille i angrebet. Meilinger ser jeg som en leverpostejspiller uden spidskompetencer udover frispark og jeg har derfor lidt svært ved at se han skal spille eller hvorfor vi hentede ham.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 12. jan 2017, 13:20

Siiger skrev:
McMark skrev:
Gaarde6 skrev:
McMark skrev:I øvrigt vil jeg da også lige nævne Elmar Bjarnason. Han har kontraktudløb til sommer i AGF, og det var i øvrigt Morten Wieghorst, som hentede ham til klubben. Vi mangler virkelig noget power, pondus og gåpåmod inde i maskinrummet!
Mener du seriøst at vi mangler flere midtbane spillere?
Jeg mener vi mangler 4 spillere FØR vi overhovedet skal overveje at tilknytte en midtbane spiller mere.
Hvis det så alligevel blev overvejet så lad os hente kusk hjem. Han kan i modsætning til Elmar faktisk bidrage med noget.
Så du vil hellere tabe 5-3 til Silkeborg og 3-0 til Horsens, når Pølsen har karantæne - fair nok! Tænkte nu også han kunne komme gratis til sommer, så vi har bare en kvalificeret skraldemand udover vores kaptajn....
Elmar viste højt i niveau i første del af sin Randers-tid, men derfra er det kun gået ned ad imo. Det må blive et nej tak. Og da slet ikke som skraldemand?!
Det er sgu også rimelig svært at shine i Mummi Glens 4-1-4-1, når man spiller på kanten. Tror sagtens han kunne spille 6'er i vores system!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 12. jan 2017, 13:26

Thomsen er i øvrigt officiel. Han får kontrakt i FuCK til 2021! http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... -til-2021/
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 12. jan 2017, 13:27

Elmar Bjarnason er en fin spiller. Ved ikke om vi ligefrem mangler ham;', det må andre vurdere.
Ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om denne artikel
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... AaB-keeper
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 12. jan 2017, 13:27

aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.

Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Siiger » 12. jan 2017, 13:49

Hanga skrev:
aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.

Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Klar tale fra Ståle: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/staa ... i-skal-ud/ - selvom man selvfølgelig har et standpunkt, til man tager et nyt.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ala » 12. jan 2017, 13:54

FlæskeFrank skrev:Hvor er Leon Andreasen ? Kontraktudløb i sommers og noget genoptræning i efteråret(efter en af hans utallige skader).
Ja, lad os få nogle flere midtbanespillere. Dem mangler vi!!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ala » 12. jan 2017, 13:55

Hanga skrev:
aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.

Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Han skal fandeme ikke tilbage til AaB. Håber han rådner op sammen med Nikolai på deres bænk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. jan 2017, 14:06

Ala skrev:
Hanga skrev:
aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.

Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Han skal fandeme ikke tilbage til AaB. Håber han rådner op sammen med Nikolai på deres bænk.
Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Nedergaard » 12. jan 2017, 14:26

Ala skrev:
Hanga skrev:
aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.

Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Han skal fandeme ikke tilbage til AaB. Håber han rådner op sammen med Nikolai på deres bænk.
Synes sgu det er en ærgerlig tilgang til tingene, Ala og andre...

Selvfølgelig skal Kasper Kusk og nu Nikolaj Thomsen testes af i FCK inden der overhovedet overvejes andre danske klubber! Det er to top-spillere som ville forstærke et hvert dansk hold, så alt andet ville være uambitiøst for de to. Kan vi ikke putte klubkærligheden lidt væk og så begynde at være lidt realistiske? FCK er et-to niveauer over alle andre hold i DK, så jeg forstår ikke længere, hvorfor det store had fortsætter på den måde som det gør.
Vi må acceptere at FCK kører en god forretning og på den måde har fået det store råderum samt niveau.

Når det så er sagt, så synes jeg absolut det ville være helt absurd at vælge OB før AaB af Kusk.
Men for at det kan siges kræves det jo, at Gaarde hoster op med en pose penge. Kusk vil vi til enhver tid kunne bruge, og ville forstærke vores trup sindssygt. Hvis vi så på samme tid kan holde på Ene, så tror jeg egentlig ikke vores offensiv ville have brug for en ny angriber.
Nedergaard

Låst