Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 18. jan 2017, 19:42

N skrev:
McMark skrev:
birk skrev:Hvad mon de gør i Arsenals forsvar med sproget, når de nye spillere møder i klubben ? Hvis man skal spille i superligaen, burde man være klog nok til træning og kamp.
Så nu er AaB sammenligneligt med Arsenal eller hvad? Hvis du tænker på Gabriel Paulista-handlen, så havde han jo netop masser at snakke spansk/portugisisk med i truppen...
Du tror ikke at arsenal bare var et eksempel på hvad der sker i ALLE klubber.
Det kan det meget vel have været, men det var et elendigt eksempel. Som jeg skrev snakker deres keeper både fransk, spansk og tysk, så de kan sagtens kommunikere dernede!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af N » 18. jan 2017, 19:54

McMark skrev:
N skrev:
McMark skrev:
birk skrev:Hvad mon de gør i Arsenals forsvar med sproget, når de nye spillere møder i klubben ? Hvis man skal spille i superligaen, burde man være klog nok til træning og kamp.
Så nu er AaB sammenligneligt med Arsenal eller hvad? Hvis du tænker på Gabriel Paulista-handlen, så havde han jo netop masser at snakke spansk/portugisisk med i truppen...
Du tror ikke at arsenal bare var et eksempel på hvad der sker i ALLE klubber.
Det kan det meget vel have været, men det var et elendigt eksempel. Som jeg skrev snakker deres keeper både fransk, spansk og tysk, så de kan sagtens kommunikere dernede!
hehe min kæreste kigger underligt på mig når jeg sidder og klukker over de her indlæg

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jan 2017, 21:01

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Til de folk herinde, som maner til ro og mener vi ikke skal panike fordi der stadig er 14 dage tilbage af vinduet. Jeg kan anbefale dem at høre mediano special med Peter Sørensen. Man kan også høre Riddersholm (hvis man man holde ud og høre på ham)
Her kommer de netop ind på hvor vigtigt det er at have truppen på plads så tidligt som muligt!
I Silkeborgs tilfælde fikan de 2 point i de første 7 kampe. Peter Sørensen mente selv de havde være for sent ude i vinduet og var ikke spillet ordentligt sammen.

Må jeg minde om at vores første 5 kampe i ligaen er med kniven for struben?! Vi har fandme ikke tid til at holdet lige skal spilles sammen! Vi skal præstere fra dag 1 !! Derfor synes jeg at det er kritisk at truppen ikke allerede er på plads! Specielt med tanke på at vi spillede et elendigt efterår og nu kom der ovenikøbet en ny træner ind som spillerene også skal vænne sig til.
Man kan også høre fodbold FM med Randers og Ole Nielsen som siger at transfervinduet først åbner reelt de sidste 14 dage.
Ja det er jo glæden ved at ligge 5 point over den magiske top 6 grænse fremfor 4 point under som vi gør.
Så kan man nok lidt mere is i maven da man død og pine ikke SKAL hente 4-5 sejre i den resterende kampe i grundspillet.
Jeg tror ikke at AaBs placering afgør hvornår der generelt er aktivitet i transfervinduet. Det kunne ellers være sjovt men så stor indflydelse har AaB trods alt ikke.
Det var så heller ikke det jeg skrev?
Du citerede et indlæg, hvor jeg skriver om Peter Sørensen og Glenn Riddersholm. og deres syn på, hvorfor det er vigtigt at have truppen på på plads så tidligt som muligt (I øvrigt også noget Gaarde selv har sagt i selv samme program)
Vi SKAL top præstere fra første kamp. Vi har ikke 5-6 kampe til lige at spille holdet sammen. Jeg tror også vi kan vinde noget ved at have de nye med i alle opstarts kampene. Man må gerne handle selvom Ole Nielsen ikke mener vinduet er åben før de sidste 14 dage. Noget Gaarde OGSÅ sagde han ikke ville komme til var at Lave handler i sidste minut)
Det var såmænd bare det, som var min pointe.
FCM lurepasser med at sælge Pusic. Enten skal AaB smide kassen for ham eller vente til at vinduet kommer i gang hvor FCM måske vil se de ikke kan sælge ham andre steder.

Alle lurepasser indtil til sidst i vinduet. Du og jeg vil gerne have det anderledes, men desværre er det ikke sådan.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 18. jan 2017, 21:06

.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 18. jan 2017, 22:14

Han er nu en frisk herre og åbenbart rimeligt eftertragtet i Peru. For to dage siden, var han angiveligt næsten Alianza Lima spiller? Alianza Lima er Perus næstmest vindende klub (efter Universitario som Flores kom fra), så en eller anden form for potentiale, må man gå ud fra at manden har. O'Higgins som han kommer fra, ligger aktuelt på 4. pladesen i Chile, så det at han ikke har kunne få spilletid, kan jo også hænge sammen med at det er et stærkt hold.
Jeg har klart JA hatten på. GO Gaarde, down the Inca trail :cheers:

Til dem der rynker på næsen af Peruviansk fodbold, så skal det måske lige nævnes, at Peru ligger på 19 pladsen på FIFAS rangliste. Danmark indtager en prangende 47tyvende plads! Ikke at det er garant for en god hjemlig liga, meeen helt skidt kan det vel ikke være.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 18. jan 2017, 22:23

Ivan Bulos har åbenbart haft problemer med lokalbefolkningen i Chile, hvilket lader til at være grunden til hans hurtige exit. https://translate.googleusercontent.com ... G207OyJa2w

Og så har de Peruvianske medier også opdaget at han er taget til Nordens Paris https://translate.google.dk/translate?s ... t=&act=url

Hvem der bare havde mulighed for at se ham i aktion mod Hobro torsdag.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2017, 22:59

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Lucas har udtrykt tilfredshed med sin første halvsæson dernede, og ifølge denne statistik har han kun spillet to ligakampe færre end den spiller som har spillet flest i klubben. Han var vel også lidt uheldig med at blive skadet og efterfølgende ikke glide direkte tilbage på den plads han ikke for alvor havde nået at sætte sig på, mens han efterfølgende fik kæmpet sig til mere spilletid igen. Han spillede fuld tid i 5 ud af de sidste 6 kampe i 2016.
I den førende schweiziske sport-avis BLICK skrev man om ham i slut-oktober: "Der Däne Lucas Andersen taugt bis jetzt höchstens als Modell für Haar-Spray." Med andre ord, at han ikke har været fem potter pis værd.
En anden avis har i en leder om klubbens dårlige sportslige situation beskrevet ham som et fremmedlegeme på holdet, og en spiller der slet ikke har været pengene værd.
Så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, om han selv synes han har været god - eller at han har fået spilletid. Det er jo ikke ensbetydende med, at han er et godt køb.
Jeg tror godt du kan regne med, at de vil se om de kan få ham afhændet.

Klubben er på ivrig jagt efter penge, og de gav 10 mio. for ham.
Skriver jeg ikke også netop at det kun kan være hvis Grasshoppers vil af med ham af økonomiske årsager at han kan være aktuel?

Hvis Grasshoppers har givet 10 mio. for Lucas, er det svært at få til at harmonere med at vi skulle have været inde i billedet før han skiftede til dem... og så er det vel iøvrigt ikke journalisterne som bestemmer om spillere præsterer tilfredsstillende. Når han har spillet fuld tid i den sidste tredjedel af deres efterår, er der vel noget som kan tyde på at de har brug for ham.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 18. jan 2017, 23:41

Pollack2 skrev:
Rams skrev:
FIDEL skrev:Han har tidligere været på lån i Belgisk fodbold, for St. Truiden og Standard Liege... Men det ligner ikke en spiller, som vi skal forvente at se i klubben længe.
Iøvrigt har han samme agent som Flores...
Hans agentfirma, der for øvrigt også repræsentere Flores, har lavet en salgsvideo https://www.youtube.com/watch?v=NyMyJg7j2HM

Umiddelbare konklusioner:
- Har Peter Møller statur
- Kan heade men mest som opspilsstation
- Åbenbart så få highlights, at agenten har været i gang med hjemmevideoer fra lilleput-tiden
- Vi skal ikke hente målmænd i Sydamerika, hvor de åbenbart alle har for korte arme og svigtende finmotorik.
I følge bold.dk scorede han ikke et eneste mål for O'Higgins i den netop overståede sæson i Chile. Håber sørme at Gaarde også render rundt og laver andet i disse dage...
Hmm, tror ikke at Bold har kigget særlig godt efter. En hurtig søgning giver mig da de første 5 mål i starten af sæsonnen. 2 i en "venskabskamp" https://goo.gl/tS8nqF, 2 i en pokalkamp https://goo.gl/h44hKT og 1 i første runde af ligaen https://goo.gl/dwuYP9. Modstandernes kvalitet skal jeg ikke gøre mig klog på.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pollack2 » 19. jan 2017, 00:15

budo skrev:
Pollack2 skrev:
Rams skrev:
FIDEL skrev:Han har tidligere været på lån i Belgisk fodbold, for St. Truiden og Standard Liege... Men det ligner ikke en spiller, som vi skal forvente at se i klubben længe.
Iøvrigt har han samme agent som Flores...
Hans agentfirma, der for øvrigt også repræsentere Flores, har lavet en salgsvideo https://www.youtube.com/watch?v=NyMyJg7j2HM

Umiddelbare konklusioner:
- Har Peter Møller statur
- Kan heade men mest som opspilsstation
- Åbenbart så få highlights, at agenten har været i gang med hjemmevideoer fra lilleput-tiden
- Vi skal ikke hente målmænd i Sydamerika, hvor de åbenbart alle har for korte arme og svigtende finmotorik.
I følge bold.dk scorede han ikke et eneste mål for O'Higgins i den netop overståede sæson i Chile. Håber sørme at Gaarde også render rundt og laver andet i disse dage...
Hmm, tror ikke at Bold har kigget særlig godt efter. En hurtig søgning giver mig da de første 5 mål i starten af sæsonnen. 2 i en "venskabskamp" https://goo.gl/tS8nqF, 2 i en pokalkamp https://goo.gl/h44hKT og 1 i første runde af ligaen https://goo.gl/dwuYP9. Modstandernes kvalitet skal jeg ikke gøre mig klog på.
Jeg kan ikke åbne dine shortlinks - vil du lægge dem op med originallink? Og tak for at nuancere Bulos' meritter lidt ;)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 19. jan 2017, 09:25

Det er godt nok ofte Club Brügge er ude efter de samme, som de fleste skandinaviske klubber. Så også lige at de havde plukket Ethan Horvath i Norge - en fremragende keeper.
Carlos Strandberg har helt sikkert også været på blokken i klubber som vores efter hans gode præstationer på lejemål i AIK.
Og nu altså denne colombianer, sikkert som kammerat til den anden talentfulde colombianer de også lige har hentet.

Spændende at Gaarde kigger den vej, og at vi er gået væk fra absolut intet scouting-netværk at have, udover de agenter der lige stod i Lynges telefonbog.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2017, 10:53

Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 19. jan 2017, 10:57

Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2017, 11:06

Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Det er ikke så meget Bulos jeg har noget imod.
Det er mere det, at det man gør er helt forkert under de her forudsætninger. Vi har et angrebsproblem og det har vi også efter sommer, hvorfor det er en kortsigtet lappeløsning at leje. At man så ovenikøbet lejer en spiller der sandsynligvis tager lang tid at integrere i en situation, hvor vi akut mangler mål er derudover uhyre risikabelt. Når man derudover ser på at Flores, der er en stor spiller i Peru har svært ved at slå til her så virker det ikke som om hylden under ham i Peru er et sted vi bør kigge. Jeg savner nogle seriøse og ambitiøse langsigtede løsninger i stedet for leje af lottokuponer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 19. jan 2017, 11:17

Jakobsen skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Det er ikke så meget Bulos jeg har noget imod.
Det er mere det, at det man gør er helt forkert under de her forudsætninger. Vi har et angrebsproblem og det har vi også efter sommer, hvorfor det er en kortsigtet lappeløsning at leje. At man så ovenikøbet lejer en spiller der sandsynligvis tager lang tid at integrere i en situation, hvor vi akut mangler mål er derudover uhyre risikabelt. Når man derudover ser på at Flores, der er en stor spiller i Peru har svært ved at slå til her så virker det ikke som om hylden under ham i Peru er et sted vi bør kigge. Jeg savner nogle seriøse og ambitiøse langsigtede løsninger i stedet for leje af lottokuponer.
Manden har været i Belgien i over er år, så han kender til klimaet, mentaliteten osv.
En lejeaftale er måske kun på tale, fordi han er for dyr at købe. Who knows?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 19. jan 2017, 11:20

Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Det er ikke så meget Bulos jeg har noget imod.
Det er mere det, at det man gør er helt forkert under de her forudsætninger. Vi har et angrebsproblem og det har vi også efter sommer, hvorfor det er en kortsigtet lappeløsning at leje. At man så ovenikøbet lejer en spiller der sandsynligvis tager lang tid at integrere i en situation, hvor vi akut mangler mål er derudover uhyre risikabelt. Når man derudover ser på at Flores, der er en stor spiller i Peru har svært ved at slå til her så virker det ikke som om hylden under ham i Peru er et sted vi bør kigge. Jeg savner nogle seriøse og ambitiøse langsigtede løsninger i stedet for leje af lottokuponer.
Manden har været i Belgien i over er år, så han kender til klimaet, mentaliteten osv.
En lejeaftale er måske kun på tale, fordi han er for dyr at købe. Who knows?
Hvem har snakket om en lejeaftale? Jeg kan ikke selv finde noget om det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af abbifar » 19. jan 2017, 11:21

Jakobsen skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Det er ikke så meget Bulos jeg har noget imod.
Det er mere det, at det man gør er helt forkert under de her forudsætninger. Vi har et angrebsproblem og det har vi også efter sommer, hvorfor det er en kortsigtet lappeløsning at leje. At man så ovenikøbet lejer en spiller der sandsynligvis tager lang tid at integrere i en situation, hvor vi akut mangler mål er derudover uhyre risikabelt. Når man derudover ser på at Flores, der er en stor spiller i Peru har svært ved at slå til her så virker det ikke som om hylden under ham i Peru er et sted vi bør kigge. Jeg savner nogle seriøse og ambitiøse langsigtede løsninger i stedet for leje af lottokuponer.
Er det virkelig forkert? Det du skriver, Jakobsen, er ganske korrekt, hvis man har indgangsvinklen: "De angribere vi har nu præsterer ikke - og kommer aldrig til det"

Hvis man derimod i AaBs ledelse har holdningen "De angribere vi har nu præsterer ikke - men vi tror på at Grønning/Pohl/Basso bryder igennem inden for det næste halvår", så kan en lejekontrakt tværtimod være det helt rigtige.

Uden at tage stilling til mulige lejesvende, så vil jeg mene at hvis arbejdet på træningsbanen antyder, at vi har de rigtige unge spillere, men at de bare behøver lidt mere tid, så vil både det sportslige input og strategien være -> Afvent eller lej eventuelt en mand til de er klar.

Uden denne reelle vurdering af potentialet, som jeg har bragende stor tillid til at vores trænerstab er kompetente til at tage, så giver det ingen mening at kassere vores nuværende talenter og ville købe en angriber.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 19. jan 2017, 11:23

Buzz Killington skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Det er ikke så meget Bulos jeg har noget imod.
Det er mere det, at det man gør er helt forkert under de her forudsætninger. Vi har et angrebsproblem og det har vi også efter sommer, hvorfor det er en kortsigtet lappeløsning at leje. At man så ovenikøbet lejer en spiller der sandsynligvis tager lang tid at integrere i en situation, hvor vi akut mangler mål er derudover uhyre risikabelt. Når man derudover ser på at Flores, der er en stor spiller i Peru har svært ved at slå til her så virker det ikke som om hylden under ham i Peru er et sted vi bør kigge. Jeg savner nogle seriøse og ambitiøse langsigtede løsninger i stedet for leje af lottokuponer.
Manden har været i Belgien i over er år, så han kender til klimaet, mentaliteten osv.
En lejeaftale er måske kun på tale, fordi han er for dyr at købe. Who knows?
Hvem har snakket om en lejeaftale? Jeg kan ikke selv finde noget om det.
Måske husker jeg forkert, men jeg syntes at jeg læste det er sted. Det kan muligvis være EB artiklen. Jeg er pt på en båd, så mit net er for ringe til at tjekke op på det lige nu.

Ellers også er det er løst rygte her fra debatsiden jeg har fået indoktrineret.

[Edit] Nordjyske skriver det:
"AaB giver til gengæld chancen til peruvianeren Iván Bulos i kampen mod Hobro. Han er en angriber, som superligaklubben vil se an med henblik på en lejekontrakt."
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Forza » 19. jan 2017, 12:19

Ham der Emil skrev:
Buzz Killington skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:
Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:Det er skuffende, hvis vi ender med at leje Bulos. Vi har brug for en angriber der kan levere for os med det samme så det er hul i hovedet med en spiller fra en så radikalt anerledes fodboldkultur. Vi har set, at Flores ikke kunne integeres på kort tid og det bør vi tage ved lære af. HVad er pointen derudover i at hente en spiller der sandsynligvis skal bruge lang tid på at integrere sig på noget så kortsigtet som en lejeaftale? Det stinker langt væk af en panikløsning man ikke rigtigt tror på. Derudover stinker det langt væk af nærrighed og manglende ambitioner - kvalitet koster og må man indse fremfor en fedtet lejeløsning af en lottokupon.
Vent nu til at manden har trænet med os. Selvom manden ikke skulle få en kontrakt, er det da altid positivt, at vi er begyndt at kigge på andet end færinger og slatne svenskere.
Det er ikke så meget Bulos jeg har noget imod.
Det er mere det, at det man gør er helt forkert under de her forudsætninger. Vi har et angrebsproblem og det har vi også efter sommer, hvorfor det er en kortsigtet lappeløsning at leje. At man så ovenikøbet lejer en spiller der sandsynligvis tager lang tid at integrere i en situation, hvor vi akut mangler mål er derudover uhyre risikabelt. Når man derudover ser på at Flores, der er en stor spiller i Peru har svært ved at slå til her så virker det ikke som om hylden under ham i Peru er et sted vi bør kigge. Jeg savner nogle seriøse og ambitiøse langsigtede løsninger i stedet for leje af lottokuponer.
Manden har været i Belgien i over er år, så han kender til klimaet, mentaliteten osv.
En lejeaftale er måske kun på tale, fordi han er for dyr at købe. Who knows?
Hvem har snakket om en lejeaftale? Jeg kan ikke selv finde noget om det.
Måske husker jeg forkert, men jeg syntes at jeg læste det er sted. Det kan muligvis være EB artiklen. Jeg er pt på en båd, så mit net er for ringe til at tjekke op på det lige nu.

Ellers også er det er løst rygte her fra debatsiden jeg har fået indoktrineret.

[Edit] Nordjyske skriver det:
"AaB giver til gengæld chancen til peruvianeren Iván Bulos i kampen mod Hobro. Han er en angriber, som superligaklubben vil se an med henblik på en lejekontrakt."
EB skrev det også.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 19. jan 2017, 13:03

Gad vide, om AaB er en af de klubber: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Rams » 19. jan 2017, 13:07

Nu kan det jo også være en lejeaftale, som den HJK Helsinki havde med den columbianske U-20 landsholdsspiller Alfredo Morelos. HJK lejede ham i et år med købsklausul (iflg. transfermarkt på 500.000 €). Den valgte HJK så at benytte i dette transfervindue, efter han havde lavet 30 mål i 43 kampe.

Fornuftigt købmandsskab, hvor man mod en mindre ekstraregning på slutbeløbet forsikrede sig mod, at manden ikke floppede og forfaldt til tungsind i de dybe finske skove.
In verbis simus faciles

Låst