Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 19. jan 2017, 13:18

Rams skrev:Nu kan det jo også være en lejeaftale, som den HJK Helsinki havde med den columbianske U-20 landsholdsspiller Alfredo Morelos. HJK lejede ham i et år med købsklausul (iflg. transfermarkt på 500.000 €). Den valgte HJK så at benytte i dette transfervindue, efter han havde lavet 30 mål i 43 kampe.

Fornuftigt købmandsskab, hvor man mod en mindre ekstraregning på slutbeløbet forsikrede sig mod, at manden ikke floppede og forfaldt til tungsind i de dybe finske skove.
Morelos, der i øvrigt også har været under heftigt opsyn af Club Brügge, har været en fantastisk historie for HJK. Ham skal de nok sikre sig et fornuftigt millionbeløb på.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 19. jan 2017, 13:44

Lindvang skrev:Gad vide, om AaB er en af de klubber: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland
Jeg tror der er et fint potentiale i ham, men spørgsmålet er om han vil være 2. valg på venstrebacken. Han ville i hvert fald være en fin backup til de 5-10 kampe om året ahlmann ikke spiller.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 19. jan 2017, 13:48

Kokkefar skrev:
Lindvang skrev:Gad vide, om AaB er en af de klubber: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland
Jeg tror der er et fint potentiale i ham, men spørgsmålet er om han vil være 2. valg på venstrebacken. Han ville i hvert fald være en fin backup til de 5-10 kampe om året ahlmann ikke spiller.
Kunne også være en fremtidsinvestering. Med Ahlmanns skadesfrekvens og ret voldsomme skader er det måske ikke sandsynligt, at han spiller topfodbold til han er 39.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 19. jan 2017, 14:29

Da Silva er en idiot og en brokrøv på verdensklasse niveau. Ellers tak.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 19. jan 2017, 14:33

De Fem skrev:Da Silva er en idiot og en brokrøv på verdensklasse niveau. Ellers tak.
My bad - havde helt glemt, at vi kun skal have pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke spræller for meget.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 19. jan 2017, 16:15

Lindvang skrev:
De Fem skrev:Da Silva er en idiot og en brokrøv på verdensklasse niveau. Ellers tak.
My bad - havde helt glemt, at vi kun skal have pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke spræller for meget.
Manden fik brokket sig af holdet i Brøndby og Randers. Det behøver ikke være englebasser, men hvorfor tage et råddent æble (med en skadeshistorik) ind som backup?

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 19. jan 2017, 16:52

Pollack2 skrev:
budo skrev:
Pollack2 skrev:
Rams skrev:
FIDEL skrev:Han har tidligere været på lån i Belgisk fodbold, for St. Truiden og Standard Liege... Men det ligner ikke en spiller, som vi skal forvente at se i klubben længe.
Iøvrigt har han samme agent som Flores...
Hans agentfirma, der for øvrigt også repræsentere Flores, har lavet en salgsvideo https://www.youtube.com/watch?v=NyMyJg7j2HM

Umiddelbare konklusioner:
- Har Peter Møller statur
- Kan heade men mest som opspilsstation
- Åbenbart så få highlights, at agenten har været i gang med hjemmevideoer fra lilleput-tiden
- Vi skal ikke hente målmænd i Sydamerika, hvor de åbenbart alle har for korte arme og svigtende finmotorik.
I følge bold.dk scorede han ikke et eneste mål for O'Higgins i den netop overståede sæson i Chile. Håber sørme at Gaarde også render rundt og laver andet i disse dage...
Hmm, tror ikke at Bold har kigget særlig godt efter. En hurtig søgning giver mig da de første 5 mål i starten af sæsonnen. 2 i en "venskabskamp" https://goo.gl/tS8nqF, 2 i en pokalkamp https://goo.gl/h44hKT og 1 i første runde af ligaen https://goo.gl/dwuYP9. Modstandernes kvalitet skal jeg ikke gøre mig klog på.
Jeg kan ikke åbne dine shortlinks - vil du lægge dem op med originallink? Og tak for at nuancere Bulos' meritter lidt ;)
Ok, jeg prøver igen med links fra Google translate (mit spanske er ikke så godt).

Han har også scoret et par mål i forårs sæsonen, men har åbenbart ikke slået igennem. Men Chile (der er nr. 4 på FIFAs rangliste) har vel også en ret skrap liga.

"Venskabskamp" https://translate.googleusercontent.com ... AvfMLJlxuw

Pokal kampe https://translate.googleusercontent.com ... dvdI7IOdUw

Ligakamp https://translate.googleusercontent.com ... 882FIslxMw
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Siiger » 19. jan 2017, 21:06

De Fem skrev:
Lindvang skrev:
De Fem skrev:Da Silva er en idiot og en brokrøv på verdensklasse niveau. Ellers tak.
My bad - havde helt glemt, at vi kun skal have pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke spræller for meget.
Manden fik brokket sig af holdet i Brøndby og Randers. Det behøver ikke være englebasser, men hvorfor tage et råddent æble (med en skadeshistorik) ind som backup?
Bonusinfo: Jeg har en fælles kammerat med Da Silva, og selv da han fik spilletid i BIF, var det ikke unormalt at se Da Silva på min kammerats snapchat stiv klokken lort dagen før en kamp, hvor han vidste, han skulle spille. Useriøs spiller, der har sløset talent væk.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 19. jan 2017, 22:24

Siiger skrev:
De Fem skrev:
Lindvang skrev:
De Fem skrev:Da Silva er en idiot og en brokrøv på verdensklasse niveau. Ellers tak.
My bad - havde helt glemt, at vi kun skal have pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke spræller for meget.
Manden fik brokket sig af holdet i Brøndby og Randers. Det behøver ikke være englebasser, men hvorfor tage et råddent æble (med en skadeshistorik) ind som backup?
Bonusinfo: Jeg har en fælles kammerat med Da Silva, og selv da han fik spilletid i BIF, var det ikke unormalt at se Da Silva på min kammerats snapchat stiv klokken lort dagen før en kamp, hvor han vidste, han skulle spille. Useriøs spiller, der har sløset talent væk.
Ha ha, festlig fyr. Jeg fortryder alt. Han skal da klart ind i truppen. Han kan bringe smil og humør til de pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke spræller for meget.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af NIN » 19. jan 2017, 22:29

Siiger skrev:
De Fem skrev:
Lindvang skrev:
De Fem skrev:Da Silva er en idiot og en brokrøv på verdensklasse niveau. Ellers tak.
My bad - havde helt glemt, at vi kun skal have pæne, velfriserede, nordjyske drenge, der ikke spræller for meget.
Manden fik brokket sig af holdet i Brøndby og Randers. Det behøver ikke være englebasser, men hvorfor tage et råddent æble (med en skadeshistorik) ind som backup?
Bonusinfo: Jeg har en fælles kammerat med Da Silva, og selv da han fik spilletid i BIF, var det ikke unormalt at se Da Silva på min kammerats snapchat stiv klokken lort dagen før en kamp, hvor han vidste, han skulle spille. Useriøs spiller, der har sløset talent væk.
Tsk tsk. Der har vi alle været. Det hedder karakter.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AaB » 20. jan 2017, 12:59


De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 20. jan 2017, 13:09

Dejligt for Lyngby, men kant/angriber typer har vi vel nok af?

En anden ting. Der skal vel en målmand ind?

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 20. jan 2017, 13:42

Med Lyngby på randen af kollaps (igen), ville jeg mene, at det ville være særdeles ambitiøst at strække sig langt for at hente Jesper Hansen. Velsagtens en af de allerbedste keepere i ligaen, og han har den helt rette alder til også at indgå i den balance, som Wieghorst snakkede om i interviewet i Mediano.
Desuden kender Wieghorst ham jo fra tiden i FCN.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 20. jan 2017, 13:54

Han har været nævnt herinde før, men nu hvor Falkesgaard er smuttet til FCM, kunne det så ikke være en idé at tilbyde Mikkel Andersen en kontrakt? Han har udløb til sommer.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Tyskeren » 20. jan 2017, 14:17

Man gad bare godt, at der snart sker noget! Jeg ved godt at det ofte først er sidst i vinduet at der sker noget, men vores konkurrenter henter alle nye spillere lige pt. Vel og mærket spillere med som man kender og som man ved kan gøre det rigtig godt i Superligaen.

Gaarde gør sgu ikke ret meget for at forkæle sine tilhængere og sæsonkortholdere! Lad de 10 sidste dage af transfervinduet blive gode :danmarkfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 20. jan 2017, 14:41

Nu hørte jeg lige Mediano-interviewet med Wieghorst igår aftes, og jeg må sige at han lyder til at være en særdeles sympatisk, dygtig og klog træner. Og så havde jeg helt glemt, at han jo kender Erik Larsen fra både Swansea og Agf-tiden. Så lige præcis den relation ser jeg meget gerne, at AaB tager til sig, og det kan jo være at de allerede har bedt Erik Larsen om at finde den og den type spiller. Det kan være derfor at Gaarde virker så afslappet ift. om der kommer nye spillere eller ej...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 20. jan 2017, 14:43

McMark skrev:Han har været nævnt herinde før, men nu hvor Falkesgaard er smuttet til FCM, kunne det så ikke være en idé at tilbyde Mikkel Andersen en kontrakt? Han har udløb til sommer.
Bare en målmand som er god i feltet. Larsen var ved at koste flere gange igår på indlæg/hjørnespark, jeg er ved at være klar til en ny 1.målmand.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 20. jan 2017, 15:02

Martino skrev:
McMark skrev:Han har været nævnt herinde før, men nu hvor Falkesgaard er smuttet til FCM, kunne det så ikke være en idé at tilbyde Mikkel Andersen en kontrakt? Han har udløb til sommer.
Bare en målmand som er god i feltet. Larsen var ved at koste flere gange igår på indlæg/hjørnespark, jeg er ved at være klar til en ny 1.målmand.
Ja vi skal ihvertfald have mere konkurrence på pladsen! Jeg synes dog, at Larsen er en rigtig god shotstopper og har gode reflekser, men på indlæg og ved udspark er han pivringe.. Det kan være vi skulle kalde ham Nikolaj Bravo...
Vi skal fanme mindst have 1 central forsvarer, som kan samle det forsvar, for vi ser godt nok spinkle ud.

Jeg tror faktisk vi får et par spillere ind, men det bliver først inden for de sidste få dage, at det sker, da Wieghorst stadig er i fuld gang med at vurdere truppen. På den baggrund synes jeg det er fedt at se Pohl komme ind og score samt vise energi og dynamik.
Ivan Bulos tror jeg dælme ikke der skrives med. Nu var det en typisk prøvespiller-kamp igår, hvor han gerne ville vise hvad han kunne osv., men hans blik for spillet igår var mangelfuldt..

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 20. jan 2017, 15:16

Lindvang skrev:Med Lyngby på randen af kollaps (igen), ville jeg mene, at det ville være særdeles ambitiøst at strække sig langt for at hente Jesper Hansen. Velsagtens en af de allerbedste keepere i ligaen, og han har den helt rette alder til også at indgå i den balance, som Wieghorst snakkede om i interviewet i Mediano.
Desuden kender Wieghorst ham jo fra tiden i FCN.
Enig. Klart bedre end nogle af de nulboner folk nævner herinde, som emner til keeper-posten. Jesper Hansen er en mand der redder point til sit hold.

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af huzaza » 20. jan 2017, 15:18

Der bliver ikke hentet en som Jesper Hansen... læg nu 2+2 sammen....

Låst