Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af jonas386 » 28. jan 2017, 11:38

Så må næste skridt være en midterforsvarer. Nogle bud? Vi skal vel, optimalt set, have en erfaren fyr ind, uden at han er 33+. Evt 27, eller sådan. Det skal gerne være en spiller der kan styre slagets gang de næste par år. Erfaring fra bedre ligaer er selvfølgelig et plus, men en spiller som Pierre Kanstrup, eller Mads Fenger, kunne også være gode bud. Jeg er dog ikke sikker på Kanstrups situation. Han var på vej til Tyskland i starten af vinduet, men hvad der er sket i den handel ved jeg ikke.
Findes der ikke nogle gode skandinaviske navne i 2. BuLi?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af troelsh » 28. jan 2017, 11:53

jonas386 skrev:Så må næste skridt være en midterforsvarer. Nogle bud? Vi skal vel, optimalt set, have en erfaren fyr ind, uden at han er 33+. Evt 27, eller sådan. Det skal gerne være en spiller der kan styre slagets gang de næste par år. Erfaring fra bedre ligaer er selvfølgelig et plus, men en spiller som Pierre Kanstrup, eller Mads Fenger, kunne også være gode bud. Jeg er dog ikke sikker på Kanstrups situation. Han var på vej til Tyskland i starten af vinduet, men hvad der er sket i den handel ved jeg ikke.
Findes der ikke nogle gode skandinaviske navne i 2. BuLi?
Jeg ville ikke klage hvis vi hentede Even Hovland til forsvaret, han spiller også i Nürnberg og har kontraktudløb til sommer.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kristian » 28. jan 2017, 12:28

Ja nu må næste mission være en stopper og måske kan vi få Holgersson solgt på den svenske eller norske marked.
Jeg tvivler bare på vi gør noget ved forsvaret.

Men det jeg hæfter mig ved nu er at derør er 3 dage tilbage af vinduet og vi har sikret os:

- En angriber
- En målmand fra sommer
- En østrigsk målmand på leje til sommer til at presse Larsen maksimalt (dog ikke officielt endnu)

Nu har AaB 3 dage til at afsøge markedet for muligheden i en ny midtstopper.
Helt ringe er det sq da ikke.

God weekend!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gaarde6 » 28. jan 2017, 18:35

Husker jeg dårligt? Eller er det alle klubber som ikke melder mere ud om kontrakter, lige som AaB gør?
Jeg synes da tit jeg har set at en klub eks melder ud, at man har skrevet en 1 årig kontrakt med mulighed for at forlænge.
Hvorfor ser man aldrig AaB melde sådan noget ud? Jeg synes nærmest altid det er rent gætværk, når vi har skrevet med en spiller.
Er han lejet eller købt, hvor lang kontrakt han har fået og om der er mulighed for at beholde ham efter kontrakten udløber.
Kan huske da Brøndby lejede ham Muktar. Der kom det frem med det samme at man allerde havde aftale en prise, hvis man ville beholde ham.

PS det er ikke brok. Har bare undret mig over, hvorfor man ikke melder mere konkret ud, hvordan kontrakten er skruet sammen.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Breezer » 28. jan 2017, 18:38

Gaarde6 skrev:Husker jeg dårligt? Eller er det alle klubber som ikke melder mere ud om kontrakter, lige som AaB gør?
Jeg synes da tit jeg har set at en klub eks melder ud, at man har skrevet en 1 årig kontrakt med mulighed for at forlænge.
Hvorfor ser man aldrig AaB melde sådan noget ud? Jeg synes nærmest altid det er rent gætværk, når vi har skrevet med en spiller.
Er han lejet eller købt, hvor lang kontrakt han har fået og om der er mulighed for at beholde ham efter kontrakten udløber.
Kan huske da Brøndby lejede ham Muktar. Der kom det frem med det samme at man allerde havde aftale en prise, hvis man ville beholde ham.

PS det er ikke brok. Har bare undret mig over, hvorfor man ikke melder mere konkret ud, hvordan kontrakten er skruet sammen.
Hvis der nu ikke en option, siger man vel ikke at der er en option?

Men generelt så nævner klubber vel udelukkende længden på kontrakten i forbindelse med en transfer, krydret med en evt option.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 28. jan 2017, 19:55

Gaarde6 skrev:Husker jeg dårligt? Eller er det alle klubber som ikke melder mere ud om kontrakter, lige som AaB gør?
Jeg synes da tit jeg har set at en klub eks melder ud, at man har skrevet en 1 årig kontrakt med mulighed for at forlænge.
Fra pressemeddelsen:

AaB har skrevet en etårig kontrakt med den slovakiske landsholdsangriber Jakub Sylvestr.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... riber.aspx

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 28. jan 2017, 20:01

Cadeau til Gaarde, det lyder som en spændende og ambitiøs handel. Hvis vi lavede den berymte Svensker-test ville folk være helt vilde over den her signing. Kontraktlængden kan godt irritere mig, men det er vel for at se hinanden an om de to parter er et match. Personligt håber jeg lidt på flg. opstilling i foråret;

Lucic

Mæhle, Ny, KP/Holger/Blåbjerg, Ahlmann

Flores, Würtz, Sloth/Risagård, Basso

Sylvestr, Pohl

Tror på, at Pohl vil blomstre med en god makker og især når hele presset for at score ikke ligger på ham. Det er måske en kende offensivt med Basso og Flores på kanterne, men jeg synes det skal prøves.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Uldahl » 28. jan 2017, 21:10

Jakobsen skrev:Cadeau til Gaarde, det lyder som en spændende og ambitiøs handel. Hvis vi lavede den berymte Svensker-test ville folk være helt vilde over den her signing. Kontraktlængden kan godt irritere mig, men det er vel for at se hinanden an om de to parter er et match. Personligt håber jeg lidt på flg. opstilling i foråret;

Lucic

Mæhle, Ny, KP/Holger/Blåbjerg, Ahlmann

Flores, Würtz, Sloth/Risagård, Basso

Sylvestr, Pohl

Tror på, at Pohl vil blomstre med en god makker og især når hele presset for at score ikke ligger på ham. Det er måske en kende offensivt med Basso og Flores på kanterne, men jeg synes det skal prøves.
Meget enig og spænende opstilling. Nej jeg synes ikke den er for offensiv. Vi skal spille offensivt LS er væk :)

Det der irriterer mig mest er også kontraktens lægde på 1 år. Fint nok man lige kan se hinanden af, men hvis vi er glade for ham og vil forlænge og han siger nej. Så risikere vi igen at stå i det lille transfer vindue og skal have en ny angriber ind. Det kan være rigtig svært og dyrt. 1 1/2 år havde passet mig bedre, håber der er en option på forlængelse gemt i kontrakten. :aabfan:

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 28. jan 2017, 21:15

Er der gået sport i at hade Nikolai Larsen? Naturligvis skal en eller anden indlejet reserve da ikke tage over i foråret.

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af PFA » 28. jan 2017, 21:23

De Fem skrev:Er der gået sport i at hade Nikolai Larsen? Naturligvis skal en eller anden indlejet reserve da ikke tage over i foråret.
Hvis reserven er bedre til træning så skal han da, vi ved jo heller ikke om der er en mulighed for at gøre lejeaftalen permanent såfremt det går godt i det halve år.. Larsen er vel ikke mere sikker starter end nogle andre på holdet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 28. jan 2017, 21:25

Tør man tro på en forsvarsspiller i 11.time?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 28. jan 2017, 21:33

Martino skrev:Tør man tro på en forsvarsspiller i 11.time?
Ikke at forsøge ville være naivt.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 28. jan 2017, 21:36

Kokkefar skrev:
Martino skrev:Tør man tro på en forsvarsspiller i 11.time?
Ikke at forsøge ville være naivt.
Helt enig. Der må findes en til rimelige penge som er bedre end dem vi har.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 28. jan 2017, 21:46

Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:Tør man tro på en forsvarsspiller i 11.time?
Ikke at forsøge ville være naivt.
Helt enig. Der må findes en til rimelige penge som er bedre end dem vi har.
Var der ikke også forlydenheder om at Gaarde havde været ude efter én tidligere i vinduet? Dengang skulle vi jo også have en angriber, så mon ikke der er lagt penge til side til det. Det handler nok mere om man kan finde den rigtige. :thumbsup:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 28. jan 2017, 21:48

Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:Tør man tro på en forsvarsspiller i 11.time?
Ikke at forsøge ville være naivt.
Helt enig. Der må findes en til rimelige penge som er bedre end dem vi har.
Enig, det ville godt nok være en kærkommen investering. Uden, at det siger alverden er Kasper Pedersen vel pt. den bedste stopper i vores trup og kan ikke se ham spilkle på et eneste af de nuværende top 6 hold eller sågar holdene omkring os i bund-8. Hvis ikke vi får fikset det forsvar risikerer vi, at alle vores bestræbelser på at spille offensivt går i vasken fordi fundamentet på holdet simpelthen er for ringe. Hvad nytter det at vi kan score 3-4 mål hver kamp, hvis modstanderne med lethed kan gøre det samme imod os? Derudover undrer det mig lidt, at Kasper P og Blåbjerg bliver ved at få så mange chancer. De har spillet hhv. 70 og 55 kampe i Superligaen og jeg kan desværre ikke rigtigt huske nogen, hvor de har imponeret og hverken deres bund- eller topniveau har rykket sig. Det er fair nok, at de unge spillere skal have chancen, men der må også være et punkt, hvor man evaluerer om præstationer og udviklinger tilstrækkelige og det synes jeg ikke er tilfældet. Derudover har vi så Holgersson, som desværre er en katastrofe. Vi har desværre lavet samme fejl som Brøndby plejede at lave i 00'erne og starten af 10'erne med at købe stoppere som var gode i Norsk eller Svensk fodbold, men som simpelthen ikke passede til en offensiv spillestil. Tror umiddelbart Holger ville passe bedst til noget los bolden ud af kommunen i de lavere Engelske ligaer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 28. jan 2017, 22:06

Jo, der må næsten være lagt penge til side til det - og man håber vel på at der dukker noget op som er bedre end Gordinho ellers havde man givet ham kontrakt. Kasper P og Blåbjerg er som ok, men ej heller mere. Rokkedal kan måske blive god - men det kræver udvikling og mere fysik. Han kan til gengæld modsat Holgersson slå en aflevering. Men vi har Kasper P og Holger som er højrebenet og Blåbjerg og Rokkedal som er venstrebenet. Hvad er mest presserende? En til højre eller venstre side af det centrale forsvar?

Kunne man få skibbet Holgersson og Kakeeto videre og bruge lønkronerne anderledes er det en no-brainer.
Jeg savner Winsnes

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9800 » 28. jan 2017, 23:46

Vedr opstilling, så synes jeg vi har holdet til 4-3-3. Basso og Flores på hver sin fløj, det ku blive interessant

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2017, 00:20

9800 skrev:Vedr opstilling, så synes jeg vi har holdet til 4-3-3. Basso og Flores på hver sin fløj, det ku blive interessant
Der kan de vel også spille i en 4-4-2... eller 4-4-1-1, som jeg så at aabsport.dk kaldte opstillingen i den seneste træningskamp.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2202
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Sauer » 29. jan 2017, 00:28

Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Vedr opstilling, så synes jeg vi har holdet til 4-3-3. Basso og Flores på hver sin fløj, det ku blive interessant
Der kan de vel også spille i en 4-2-2... eller 4-4-1-1, som jeg så at aabsport.dk kaldte opstillingen i den seneste træningskamp.
Det er måske lige friskt nok

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2017, 00:38

Sauer skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Vedr opstilling, så synes jeg vi har holdet til 4-3-3. Basso og Flores på hver sin fløj, det ku blive interessant
Der kan de vel også spille i en 4-2-2... eller 4-4-1-1, som jeg så at aabsport.dk kaldte opstillingen i den seneste træningskamp.
Det er måske lige friskt nok

Haha, enig, det er nok ikke en formation med den helt store fremtid i ;)

Låst