Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af birk » 28. jan 2017, 07:01

Nu kommer der en angriber, men var det hvad folk forventede? Mener det er en slatten transfer.
Men nu man se. Kan være han overrasker.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. jan 2017, 07:20

En falleret og nu arbejdsløs angriber på 178 cm med en fortid i 2. Bundelsliga i forlængelse af Vejles reservekeeper. De skal godt nok ikke meget til at gøre folk begejstrede herinde.
Fodbold skal ses med hjertet!

denganghanvarlille
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18. aug 2015, 11:21
Favoritspiller: Lynge

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af denganghanvarlille » 28. jan 2017, 07:45

Spændene, mon ikke Gaarde har et lille es til forsvaret gemt i ærmet til de sidste par dage :danmarkfan: :cheers:

Hvordan er han vs Martin Pusic ?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 08:11

AaB 85 95 99 08 skrev:En falleret og nu arbejdsløs angriber på 178 cm med en fortid i 2. Bundelsliga i forlængelse af Vejles reservekeeper. De skal godt nok ikke meget til at gøre folk begejstrede herinde.
Arbejdsløs? Du tror simpelthen at han er blevet fyret, for derefter tilfældigvis i samme øjeblik tilsyneladende at sætte sit navn på en kontrakt med AaB?

Hvis ellers der er noget om snakken og han skal til AaB, så er der selvfølgelig sammenhæng mellem at han skifter direkte til os, efter at have fået ophævet sin kontrakt...

Derudover er det vel en typisk AaB handel, at hente en udenlandsk spiller som vi skal finde det bedste frem i igen. Så man kan vel vælge mellem om man vil kalde ham falleret, eller drage sammenligninger med mange af de udenlandske spillere som har haft størst succes hos os, og som kom hertil i ca. samme alder. Jeg siger ikke at det nødvendigvis ender sådan denne gang, men man kan da lige så godt drage den slags sammenligninger som at kalde manden falleret.

cwinn
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 8. feb 2006, 16:10

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af cwinn » 28. jan 2017, 08:16

Delte topscorertitlen i 2014 med Mahir Sağlık, som sjovt nok også kun er 178cm - ro på venner, man kan tilsyneladende godt score mål selvom man er under 190 :D

A-landskampe på CV'et, 27 år og "gratis". Hvad havde folk forventet?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Rams » 28. jan 2017, 08:26

Sylvestr har ikke været god i 2. Bundesliga de sidste par år, men han var et kæmpetalent, da han i sin tid skiftede til Zagreb. Hårdtarbejdende type, der trods sin højde også laver mål med hovedet, så sammenligningen med Curth er ikke helt skæv. Tror som godt, at det kan blive udmærket, men 1 år er ikke meget med mindre man kan få lavet en option på yderligere 2 år, så er det pludselig godt købmandsskab.
Min største anke er, at jeg gerne havde set en type med mere tyngde. Sylvestr, Ene, Pohl, Ramkilde og Bassogog virker lidt for ens, hvor kun Grønning skiller sig ud som en markant anden type.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. jan 2017, 08:27

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:En falleret og nu arbejdsløs angriber på 178 cm med en fortid i 2. Bundelsliga i forlængelse af Vejles reservekeeper. De skal godt nok ikke meget til at gøre folk begejstrede herinde.
Arbejdsløs? Du tror simpelthen at han er blevet fyret, for derefter tilfældigvis i samme øjeblik tilsyneladende at sætte sit navn på en kontrakt med AaB?

Hvis ellers der er noget om snakken og han skal til AaB, så er der selvfølgelig sammenhæng mellem at han skifter direkte til os, efter at have fået ophævet sin kontrakt...

Derudover er det vel en typisk AaB handel, at hente en udenlandsk spiller som vi skal finde det bedste frem i igen. Så man kan vel vælge mellem om man vil kalde ham falleret, eller drage sammenligninger med mange af de udenlandske spillere som har haft størst succes hos os, og som kom hertil i ca. samme alder. Jeg siger ikke at det nødvendigvis ender sådan denne gang, men man kan da lige så godt drage den slags sammenligninger som at kalde manden falleret.
Enig i det sidste. Jeg krydser fingre. Hans meritter for år tilbage er jo fine. Staturmæssigt har vi bare mange som ham i forvejen. Og så længe vi har det nuværende forsvar, er der også brug for en targetman.
Fodbold skal ses med hjertet!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 28. jan 2017, 08:35

Nedergaard skrev:
Martino skrev:Hæfter mig iøvrigt ved at han ser hurtig ud på de videoer man kan finde på youtube.
Lige til en 13'er i FM ;) :thumbsup:
What! Synes mere det er til 14
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 08:42

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:En falleret og nu arbejdsløs angriber på 178 cm med en fortid i 2. Bundelsliga i forlængelse af Vejles reservekeeper. De skal godt nok ikke meget til at gøre folk begejstrede herinde.
Arbejdsløs? Du tror simpelthen at han er blevet fyret, for derefter tilfældigvis i samme øjeblik tilsyneladende at sætte sit navn på en kontrakt med AaB?

Hvis ellers der er noget om snakken og han skal til AaB, så er der selvfølgelig sammenhæng mellem at han skifter direkte til os, efter at have fået ophævet sin kontrakt...

Derudover er det vel en typisk AaB handel, at hente en udenlandsk spiller som vi skal finde det bedste frem i igen. Så man kan vel vælge mellem om man vil kalde ham falleret, eller drage sammenligninger med mange af de udenlandske spillere som har haft størst succes hos os, og som kom hertil i ca. samme alder. Jeg siger ikke at det nødvendigvis ender sådan denne gang, men man kan da lige så godt drage den slags sammenligninger som at kalde manden falleret.
Enig i det sidste. Jeg krydser fingre. Hans meritter for år tilbage er jo fine. Staturmæssigt har vi bare mange som ham i forvejen. Og så længe vi har det nuværende forsvar, er der også brug for en targetman.
Jeg aner ikke hvad hans kompetencer er, udover at han ikke er vildt god til at være høj. Han kan i mine øjne sagtens have evner som vi savner, måske er han f.eks. typen som står det rigtige sted og scorer de nemme mål i feltet... ham synes jeg ikke vi har lige nu. Først og fremmest har vi brug for en målscorer, og det synes jeg der ser ud til at være lige så stort potentiale for her, som eksempelvist med Pusic. Men det er da med streg under potentiale, og sådan tror jeg altid det vil være når vi køber en angriber.

I forsvaret tror jeg ikke der er nogen nem løsning, på den helt korte bane. Jeg mener absolut at det ville være godt at få en midterforsvarer ind, men jeg tror det er naivt at tro det løser alle vore problemer i defensiven på kort sigt. Jeg tror ikke på at vi får luget ud i al panikken før vi har en defensiv som bliver ordentligt sammenspillet og får noget mere selvtillid med i bagagen.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Glenn Francisco » 28. jan 2017, 08:48

Jeg har været tæt på at hente ham i Manager et par gange, hvor jeg dog valgte en anden løsning - men udfra det spil mener jeg at huske at hans målte niveau deri var til lidt mere end til AaB i dag - så hvis man tror på FM så burde han være en forstærkning :)

Screenshot af hans stats her:
http://imgur.com/a/7C7TP
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af white splash » 28. jan 2017, 09:06

Så er det officielt! :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kristian » 28. jan 2017, 09:22

Rigtig spændende transfer og det er lige netop dette AaB er gode til. Vi har set det tidligere med spillere der har været ude af vores rækkevidde tidligere, som vi så får muligheden for at hente på et senere tidspunkt.

Velkommen til Jakub :aabfan:
------------------
mvh Kristian

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af bongo1234 » 28. jan 2017, 09:28


De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 28. jan 2017, 09:28

Billede

En tidligere 2.Bundesliga topscorer gratis. Det er chancen værd.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gaarde6 » 28. jan 2017, 09:42

Jeg er sgu fint tilfreds uden at kende det store til manden. Tilgengæld tror jeg rigtig meget på Pohl er vores topscorer på sigt og med denne handel på 1 år signalerer det vel også meget godt at AaB også tror på Pohl på sigt.
Ville gerne ha haft noget mere fysik. Men derfor kan han jo stadig godt score mål.

Nu håber jeg af hele mit hjerte at resten af vinduet skal gå med at forstærke Superligaens dårligste midterforsvar!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Funky » 28. jan 2017, 09:46

bongo1234 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... riber.aspx

Så er det officelt
Håber på at høre noget fra Gaardes side om tankerne bag længden på kontrakten. Hvis Pusic røg i vasken pga hans modvilje mod en længere kontrakt er det jo lidt spøjst at man efterfølgende skriver en 1-årig. Det kan så forklares, enten ud fra panik, eller at man har investeret så lidt i Sylvestr, at man er villig til at løbe risikoen for, at han bliver en succes som så forsvinder hurtigt igen uden gevinst. Jeg håber der er en 3. forklaring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af frederikshavneren » 28. jan 2017, 09:49

Ved ikke hvad jeg skal mene om transferen, dertil ved jeg ikke nok om slovakkens niveau.

Jeg synes dog at det er positivt at det ikke er en tankcenterforward vi har hentet, der er rigeligt med danske hold der spiller primitivt med et skur i front som de smadrer bolden op til, sådan ser jeg meget nødigt AaB spille.

Jeg havde nok foretrukket at forstærke holdet på andre pladser (midterforsvaret og kantspiller), men på den anden side så er jeg overrasket over at AaB overhovedet er aktive på transfermarkedet med tanke på den store udskiftning/udskrivning der fandt sted for et halvt års tid siden.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af aaballday » 28. jan 2017, 09:50

frederikshavneren skrev:Ved ikke hvad jeg skal mene om transferen, dertil ved jeg ikke nok om slovakkens niveau.

Jeg synes dog at det er positivt at det ikke er en tankcenterforward vi har hentet, der er rigeligt med danske hold der spiller primitivt med et skur i front som de smadrer bolden op til, sådan ser jeg meget nødigt AaB spille.

Jeg havde nok foretrukket at forstærke holdet på andre pladser (midterforsvaret og kantspiller), men på den anden side så er jeg overrasket over at AaB overhovedet er aktive på transfermarkedet med tanke på den store udskiftning/udskrivning der fandt sted for et halvt års tid siden.
Simpelt: AaB har tiltro til de unge angribere. Pohl, Grønning, Ramkilde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kristian » 28. jan 2017, 09:53

aaballday skrev:
frederikshavneren skrev:Ved ikke hvad jeg skal mene om transferen, dertil ved jeg ikke nok om slovakkens niveau.

Jeg synes dog at det er positivt at det ikke er en tankcenterforward vi har hentet, der er rigeligt med danske hold der spiller primitivt med et skur i front som de smadrer bolden op til, sådan ser jeg meget nødigt AaB spille.

Jeg havde nok foretrukket at forstærke holdet på andre pladser (midterforsvaret og kantspiller), men på den anden side så er jeg overrasket over at AaB overhovedet er aktive på transfermarkedet med tanke på den store udskiftning/udskrivning der fandt sted for et halvt års tid siden.
Simpelt: AaB har tiltro til de unge angribere. Pohl, Grønning, Ramkilde.
Og de mangler i den grad en at støtte sig op ad. Dertil har Enevoldsen simpelhen været for dårlig.

God transfer der giver mening hvis man virkelig satser på de 3 unge.
------------------
mvh Kristian

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af hje1980 » 28. jan 2017, 09:54

AaB 85 95 99 08 skrev:En falleret og nu arbejdsløs angriber på 178 cm med en fortid i 2. Bundelsliga i forlængelse af Vejles reservekeeper. De skal godt nok ikke meget til at gøre folk begejstrede herinde.
Ja Ståle var satme også ringe da AaB hentede ham.
Kunne ikke engang komme på hold i Wimbledon.

Ej hvor vil jeg ønske du var sportschef i AaB. FUCK et hold vi kunne have. Så var spørgsmålet HVERT år kun om det var FCK eller AaB det blev mester.
Seedet hvert år i Europa
Minimum går videre fra gruppen hvert andet år.
2 cifret million overskud hvert år.
Have mellem 10-20 mio. til transfers hver sæson.

SØG DEN STILLING..... pleeeeeease.

Låst