Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af N » 14. feb 2017, 15:22

Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Det er der jo ingen skandinaviske klubber, der for alvor har på senior-siden. Selv FC København har kun 3 seniorscouts og FCM og Brøndby har kun 1 hver - som i øvrigt begge ser rigtig meget U19 og U17. Dertil kommer så et par dataanalytikere, som dog lige så meget bruger tid på analyse af klubbens egne hold.
Jeg ved ikke om AaB har en scout ansat, men jeg mener da at kunne huske Per Westergaard på et tidspunkt var ansat som noget lignende.

Derudover så er det da ikke alle som mener AaB er røvdårlige til scoutingdelen. Jeg mindes en artikel for nylig, hvor man blev storrost for at have et scoutingnetværk som kunne finde spillere som Spalvis og Bassogog - to spillere som ud af ingenting er blevet profiler mens de har været i AaB.
Nej, det er netop også min pointe. Det er ikke et tegn på en kæmpe fejl eller dovenskab i AaB at vi ikke har noget "scouting-netværk" - for det er der praktisk talt ingen skandinaviske klubber, der har.

Det er dog også noget vrøvl at man roser vores "scouting-netværk" for at have fundet Spalvis og Bassogog. Det er jo ikke fordi vi lå og stor-scoutede de lavere amerikanske rækker og den tyske reserveholds-liga og så vurderede at netop de to var de rigtige for os at hente. Sådan fungerer det jo ikke og det er jo netop et godt eksempel på hvorfor en klub som AaB ikke har brug for et stort, dyrt scouting-hold, da man sagtens kan finde dygtige ukendte spillere ad andre kanaler.
Der er meget rigtig i det, men det er jo problematisk at klubben ikke sætter sig bedre ind de spillere der bruges mange penge på. Her tænker jeg især på den spillende stopper Holgersson, som er en nøgleansættelse der er gået helt galt eller købet Blomqvist. Derudover kan man også være lidt i tvivl hvor godt prestigekøbet Flores egentlig er scoutet. En ting er jo at hente talenter som der ikke er de store forventnnger til det - så er det rigtigt godt når der er fuld kapital, men vi skal tydeligvis blive bedre til de egentlige køb, hvor vi har mange penge ud at svømme.
Dette er jo et punkt hvor ALLE klubber i verden ønsker at gøre det bedre... men selv de bedste fejler fra tid til anden!

Og AaB har vel et scouting-netværk... vi har bare ikke råd til at ansatte vores egen scout der så håndtere de meldinger der kommer ind.
Selvfølgelig laver alle klubber fejl med transfers, men det AaB har hentet de sidste tre år har været mere end usædvanligt skidt udover Basso. Og her har jeg endda trukket de to venner af huset Ene og Helenius fra da de ikke skulle scoutes
Hvad er det fór nogle "egentlige køb" vi skal blive bedre til, du tænker på - altså hvor vi har mange penge ude og svømme? Så vidt jeg ved har man undgået dette de seneste par år. Eller tænker på de massevis af millioner Lynge fik fyret af?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hovedet » 14. feb 2017, 15:37

N skrev:
Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg ved ikke om AaB har en scout ansat, men jeg mener da at kunne huske Per Westergaard på et tidspunkt var ansat som noget lignende.

Derudover så er det da ikke alle som mener AaB er røvdårlige til scoutingdelen. Jeg mindes en artikel for nylig, hvor man blev storrost for at have et scoutingnetværk som kunne finde spillere som Spalvis og Bassogog - to spillere som ud af ingenting er blevet profiler mens de har været i AaB.
Nej, det er netop også min pointe. Det er ikke et tegn på en kæmpe fejl eller dovenskab i AaB at vi ikke har noget "scouting-netværk" - for det er der praktisk talt ingen skandinaviske klubber, der har.

Det er dog også noget vrøvl at man roser vores "scouting-netværk" for at have fundet Spalvis og Bassogog. Det er jo ikke fordi vi lå og stor-scoutede de lavere amerikanske rækker og den tyske reserveholds-liga og så vurderede at netop de to var de rigtige for os at hente. Sådan fungerer det jo ikke og det er jo netop et godt eksempel på hvorfor en klub som AaB ikke har brug for et stort, dyrt scouting-hold, da man sagtens kan finde dygtige ukendte spillere ad andre kanaler.
Der er meget rigtig i det, men det er jo problematisk at klubben ikke sætter sig bedre ind de spillere der bruges mange penge på. Her tænker jeg især på den spillende stopper Holgersson, som er en nøgleansættelse der er gået helt galt eller købet Blomqvist. Derudover kan man også være lidt i tvivl hvor godt prestigekøbet Flores egentlig er scoutet. En ting er jo at hente talenter som der ikke er de store forventnnger til det - så er det rigtigt godt når der er fuld kapital, men vi skal tydeligvis blive bedre til de egentlige køb, hvor vi har mange penge ud at svømme.
Dette er jo et punkt hvor ALLE klubber i verden ønsker at gøre det bedre... men selv de bedste fejler fra tid til anden!

Og AaB har vel et scouting-netværk... vi har bare ikke råd til at ansatte vores egen scout der så håndtere de meldinger der kommer ind.
Selvfølgelig laver alle klubber fejl med transfers, men det AaB har hentet de sidste tre år har været mere end usædvanligt skidt udover Basso. Og her har jeg endda trukket de to venner af huset Ene og Helenius fra da de ikke skulle scoutes
Hvad er det fór nogle "egentlige køb" vi skal blive bedre til, du tænker på - altså hvor vi har mange penge ude og svømme? Så vidt jeg ved har man undgået dette de seneste par år. Eller tænker på de massevis af millioner Lynge fik fyret af?
Ej, mand, kom nu ind i kampen for pokker! Det var ikke Lynge, der købte bygninger og sportshoteller og gjorde ishockey og håndbold til en del af AaB-koncernen, vel? Han var sportsdirektør på linje med den stilling, Allan Gaarde har i dag. Og AaBs økonomiske kollaps havde ikke det fjerneste med indkøb af spillere at gøre.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af N » 14. feb 2017, 15:48

Hovedet skrev:
N skrev:
Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
Nej, det er netop også min pointe. Det er ikke et tegn på en kæmpe fejl eller dovenskab i AaB at vi ikke har noget "scouting-netværk" - for det er der praktisk talt ingen skandinaviske klubber, der har.

Det er dog også noget vrøvl at man roser vores "scouting-netværk" for at have fundet Spalvis og Bassogog. Det er jo ikke fordi vi lå og stor-scoutede de lavere amerikanske rækker og den tyske reserveholds-liga og så vurderede at netop de to var de rigtige for os at hente. Sådan fungerer det jo ikke og det er jo netop et godt eksempel på hvorfor en klub som AaB ikke har brug for et stort, dyrt scouting-hold, da man sagtens kan finde dygtige ukendte spillere ad andre kanaler.
Der er meget rigtig i det, men det er jo problematisk at klubben ikke sætter sig bedre ind de spillere der bruges mange penge på. Her tænker jeg især på den spillende stopper Holgersson, som er en nøgleansættelse der er gået helt galt eller købet Blomqvist. Derudover kan man også være lidt i tvivl hvor godt prestigekøbet Flores egentlig er scoutet. En ting er jo at hente talenter som der ikke er de store forventnnger til det - så er det rigtigt godt når der er fuld kapital, men vi skal tydeligvis blive bedre til de egentlige køb, hvor vi har mange penge ud at svømme.
Dette er jo et punkt hvor ALLE klubber i verden ønsker at gøre det bedre... men selv de bedste fejler fra tid til anden!

Og AaB har vel et scouting-netværk... vi har bare ikke råd til at ansatte vores egen scout der så håndtere de meldinger der kommer ind.
Selvfølgelig laver alle klubber fejl med transfers, men det AaB har hentet de sidste tre år har været mere end usædvanligt skidt udover Basso. Og her har jeg endda trukket de to venner af huset Ene og Helenius fra da de ikke skulle scoutes
Hvad er det fór nogle "egentlige køb" vi skal blive bedre til, du tænker på - altså hvor vi har mange penge ude og svømme? Så vidt jeg ved har man undgået dette de seneste par år. Eller tænker på de massevis af millioner Lynge fik fyret af?
Ej, mand, kom nu ind i kampen for pokker! Det var ikke Lynge, der købte bygninger og sportshoteller og gjorde ishockey og håndbold til en del af AaB-koncernen, vel? Han var sportsdirektør på linje med den stilling, Allan Gaarde har i dag. Og AaBs økonomiske kollaps havde ikke det fjerneste med indkøb af spillere at gøre.
Har jeg overhovedet påstået det? Læs dog hvad jeg skriver...

Lynge havde et HELT andet spillerbudget end Gaarde - faktum okay?! Jeg nævner intet om økonomisk kollaps og årsagerne dertil. Problemet er at man sætter forventningerne efter de armbevægelser man havde dengang, PLUS man husker åbenbart også kun alle succeshistorierne.

... og jo spillerbudgettet havde sandelig også negativ indvirkning på økonomien.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 14. feb 2017, 18:37

hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg ved ikke om AaB har en scout ansat, men jeg mener da at kunne huske Per Westergaard på et tidspunkt var ansat som noget lignende.

Derudover så er det da ikke alle som mener AaB er røvdårlige til scoutingdelen. Jeg mindes en artikel for nylig, hvor man blev storrost for at have et scoutingnetværk som kunne finde spillere som Spalvis og Bassogog - to spillere som ud af ingenting er blevet profiler mens de har været i AaB.
Nej, det er netop også min pointe. Det er ikke et tegn på en kæmpe fejl eller dovenskab i AaB at vi ikke har noget "scouting-netværk" - for det er der praktisk talt ingen skandinaviske klubber, der har.

Det er dog også noget vrøvl at man roser vores "scouting-netværk" for at have fundet Spalvis og Bassogog. Det er jo ikke fordi vi lå og stor-scoutede de lavere amerikanske rækker og den tyske reserveholds-liga og så vurderede at netop de to var de rigtige for os at hente. Sådan fungerer det jo ikke og det er jo netop et godt eksempel på hvorfor en klub som AaB ikke har brug for et stort, dyrt scouting-hold, da man sagtens kan finde dygtige ukendte spillere ad andre kanaler.
Der er meget rigtig i det, men det er jo problematisk at klubben ikke sætter sig bedre ind de spillere der bruges mange penge på. Her tænker jeg især på den spillende stopper Holgersson, som er en nøgleansættelse der er gået helt galt eller købet Blomqvist. Derudover kan man også være lidt i tvivl hvor godt prestigekøbet Flores egentlig er scoutet. En ting er jo at hente talenter som der ikke er de store forventnnger til det - så er det rigtigt godt når der er fuld kapital, men vi skal tydeligvis blive bedre til de egentlige køb, hvor vi har mange penge ud at svømme.
Dette er jo et punkt hvor ALLE klubber i verden ønsker at gøre det bedre... men selv de bedste fejler fra tid til anden!

Og AaB har vel et scouting-netværk... vi har bare ikke råd til at ansatte vores egen scout der så håndtere de meldinger der kommer ind.
Selvfølgelig laver alle klubber fejl med transfers, men det AaB har hentet de sidste tre år har været mere end usædvanligt skidt udover Basso. Og her har jeg endda trukket de to venner af huset Ene og Helenius fra da de ikke skulle scoutes
I forhold til hvad?

Omkostning
Andre klubbers transfer
Din egen forventning

Siger ikke jeg er tilfreds med hvordan dem vi har hentet har spillet.. for ja Holgersson synes jeg ikke virker som en klar forstærkning so far... kan jo nå at ændre sig.
De andre vil jeg først vurdere efter sæsonen... Sloth fik jo aldrig rigtig muligheden under LS. Flores tror jeg kulturændring spiller MEGET ind... Meilinger synes jeg egentlig har være OK.
Nu siger du selv "udover Basso". Men hvad har han vist siden han ikke har være usædvanlig skidt? Er det udfra den forventning du har til hans omkostning....?
Tjaeh hvis man kigger på hver enkelt

- Holgersson
At man påstår at have hentet en spillende stopper er jo direkte latterligt. Hvis man virkelig har fået det indtryk under scoutingen vil jeg anbefale hvem der så end har scoutet en synstest.
- Blomqvist
Det er fair at hente et talent, men en spiller vi har givet en million for (mange penge med vores gnierbudget) så bør det ærligtalt være en mand der i det mindste kan spille en hæderlig Superligakamp.
- Meilinger
Ifht. man har hentet en sikkert dyr spiller ude i Europa så kan jeg ikke forstå man har hentet Meilinger. Det er vel på LS's opfordring, men jeg synes Meilinger er alt for ordinær en spiller at hente udefra. Dem vi henter udefra skal enten styrke os eller være store talenter, Meilinger er udover hans indlæg og dødbolde en leverpostejspiller der ikke kan noget på egen hånd. Det er en dyr østrigsk Patrick Kristensen.
- Flores
Lyder som en dygtig spiller, men det virker ikke som om man har haft den store ide om hvor eller hvordan han skal spilles. Når man ser på hvad købet blev skreget op til synes jeg det er skræmmende vi ikke en gang har set individuel styrke.
- Raitala
Det kan undre, at man signer en spiller man ikke gider bruge.

Derudover skæmmer det også i øjenene at man forlænger med Enevoldsen og Helenius efter man i et helt år havde set, hvor elendige de var blevet. En dygtig sportsdirektør skulle have gået ud på markedet og fundet spillere der kunne gå ind at performe - ikke blindt hente nogle der var gode en gang.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kristian » 14. feb 2017, 18:59

Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
Nej, det er netop også min pointe. Det er ikke et tegn på en kæmpe fejl eller dovenskab i AaB at vi ikke har noget "scouting-netværk" - for det er der praktisk talt ingen skandinaviske klubber, der har.

Det er dog også noget vrøvl at man roser vores "scouting-netværk" for at have fundet Spalvis og Bassogog. Det er jo ikke fordi vi lå og stor-scoutede de lavere amerikanske rækker og den tyske reserveholds-liga og så vurderede at netop de to var de rigtige for os at hente. Sådan fungerer det jo ikke og det er jo netop et godt eksempel på hvorfor en klub som AaB ikke har brug for et stort, dyrt scouting-hold, da man sagtens kan finde dygtige ukendte spillere ad andre kanaler.
Der er meget rigtig i det, men det er jo problematisk at klubben ikke sætter sig bedre ind de spillere der bruges mange penge på. Her tænker jeg især på den spillende stopper Holgersson, som er en nøgleansættelse der er gået helt galt eller købet Blomqvist. Derudover kan man også være lidt i tvivl hvor godt prestigekøbet Flores egentlig er scoutet. En ting er jo at hente talenter som der ikke er de store forventnnger til det - så er det rigtigt godt når der er fuld kapital, men vi skal tydeligvis blive bedre til de egentlige køb, hvor vi har mange penge ud at svømme.
Dette er jo et punkt hvor ALLE klubber i verden ønsker at gøre det bedre... men selv de bedste fejler fra tid til anden!

Og AaB har vel et scouting-netværk... vi har bare ikke råd til at ansatte vores egen scout der så håndtere de meldinger der kommer ind.
Selvfølgelig laver alle klubber fejl med transfers, men det AaB har hentet de sidste tre år har været mere end usædvanligt skidt udover Basso. Og her har jeg endda trukket de to venner af huset Ene og Helenius fra da de ikke skulle scoutes
I forhold til hvad?

Omkostning
Andre klubbers transfer
Din egen forventning

Siger ikke jeg er tilfreds med hvordan dem vi har hentet har spillet.. for ja Holgersson synes jeg ikke virker som en klar forstærkning so far... kan jo nå at ændre sig.
De andre vil jeg først vurdere efter sæsonen... Sloth fik jo aldrig rigtig muligheden under LS. Flores tror jeg kulturændring spiller MEGET ind... Meilinger synes jeg egentlig har være OK.
Nu siger du selv "udover Basso". Men hvad har han vist siden han ikke har være usædvanlig skidt? Er det udfra den forventning du har til hans omkostning....?
Tjaeh hvis man kigger på hver enkelt

- Holgersson
At man påstår at have hentet en spillende stopper er jo direkte latterligt. Hvis man virkelig har fået det indtryk under scoutingen vil jeg anbefale hvem der så end har scoutet en synstest.
- Blomqvist
Det er fair at hente et talent, men en spiller vi har givet en million for (mange penge med vores gnierbudget) så bør det ærligtalt være en mand der i det mindste kan spille en hæderlig Superligakamp.
- Meilinger
Ifht. man har hentet en sikkert dyr spiller ude i Europa så kan jeg ikke forstå man har hentet Meilinger. Det er vel på LS's opfordring, men jeg synes Meilinger er alt for ordinær en spiller at hente udefra. Dem vi henter udefra skal enten styrke os eller være store talenter, Meilinger er udover hans indlæg og dødbolde en leverpostejspiller der ikke kan noget på egen hånd. Det er en dyr østrigsk Patrick Kristensen.
- Flores
Lyder som en dygtig spiller, men det virker ikke som om man har haft den store ide om hvor eller hvordan han skal spilles. Når man ser på hvad købet blev skreget op til synes jeg det er skræmmende vi ikke en gang har set individuel styrke.
- Raitala
Det kan undre, at man signer en spiller man ikke gider bruge.

Derudover skæmmer det også i øjenene at man forlænger med Enevoldsen og Helenius efter man i et helt år havde set, hvor elendige de var blevet. En dygtig sportsdirektør skulle have gået ud på markedet og fundet spillere der kunne gå ind at performe - ikke blindt hente nogle der var gode en gang.
Synes der er en tendens i øjeblikket, der peger i den forkerte retning. Vi fans stiller alt for store krav til hvad der forlanges af holdet og ikke mindst de transfers der bliver hentet.

Sådan en liste som du lister op her, kan du jo lave 100 af mens Lynge var ansvarlig.
Dengang havde vi bare et større budget og der blev hentet til mere.

Der er ikke råd til svipsere med det budget vi køre med nu, men det er desværre det vi har set med enkelte transfers gennem de sidste 1,5 år nu. Det er skidt, og nogle vil måske kalde det dårligt arbejde af Gaarde.
Men der høre også andre historier med, når de spillere du oplister ikke har fungeret endnu.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Yankee » 14. feb 2017, 19:43

Hvis vi skal blive lidt mere præcise så synes jeg vores største problem er at man for ofte satser hele butikken på en kombination af skadesplagede spillere, spillere med pil nedad, spillere fra fremmed kultur og nyoprykkede U19-spillere.

Vi går nu ind til forårssæsonen med vores fire dyreste offensivspillere udenfor - Risgård, Sloth, Flores og Enevoldsen. Det er selvfølgelig uheldigt, men bortset fra Risgård er det jo en situation vi kendte til da vinduet lukkede. Vi satser hele butikken på at Jannik Pohl slår igennem som andenårssenior og vi satser hele butikken på at Bassogog og Edison Flores er integreret på rekordtid. Vi satser hele butikken på at Thomas Enevoldsen og Jakob Ahlmann skal være bærende spillere og vi satser hele butikken på at Casper Sloth på ingen tid vender 2 års mareridt i Leeds og genfinder sin gamle form. Det er simpelthen ikke realistisk og min påstand er at det er til alvorlig skade for spillernes udvikling at de får lagt så stort pres på sig uden at være i stand til at løfte det.

Men i sidste ende kan man jo ikke klandre spillerne. Ahlmann har den krop han har. Flores kommer nu engang fra Peru. Jannik Pohl er kun 20 år. Problemet er at vores trup er sammensat af en masse spændende, men meget skrøbelige og usikre kort. Jeg savner nogle bundsolide håndværkere, der kan tage slæbet og stiller op uanset om vejret er dårligt eller om modstanderen spiller fysisk. I de kommende vinduer håber jeg vi kigger efter nogle flere spillere, som vi ved kan levere varen i Danmark og som har den fysiske ballast til at træne igennem og spille selv når det er knapt så sjovt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 14. feb 2017, 20:07

Yankee skrev:Hvis vi skal blive lidt mere præcise så synes jeg vores største problem er at man for ofte satser hele butikken på en kombination af skadesplagede spillere, spillere med pil nedad, spillere fra fremmed kultur og nyoprykkede U19-spillere.

Vi går nu ind til forårssæsonen med vores fire dyreste offensivspillere udenfor - Risgård, Sloth, Flores og Enevoldsen. Det er selvfølgelig uheldigt, men bortset fra Risgård er det jo en situation vi kendte til da vinduet lukkede. Vi satser hele butikken på at Jannik Pohl slår igennem som andenårssenior og vi satser hele butikken på at Bassogog og Edison Flores er integreret på rekordtid. Vi satser hele butikken på at Thomas Enevoldsen og Jakob Ahlmann skal være bærende spillere og vi satser hele butikken på at Casper Sloth på ingen tid vender 2 års mareridt i Leeds og genfinder sin gamle form. Det er simpelthen ikke realistisk og min påstand er at det er til alvorlig skade for spillernes udvikling at de får lagt så stort pres på sig uden at være i stand til at løfte det.

Men i sidste ende kan man jo ikke klandre spillerne. Ahlmann har den krop han har. Flores kommer nu engang fra Peru. Jannik Pohl er kun 20 år. Problemet er at vores trup er sammensat af en masse spændende, men meget skrøbelige og usikre kort. Jeg savner nogle bundsolide håndværkere, der kan tage slæbet og stiller op uanset om vejret er dårligt eller om modstanderen spiller fysisk. I de kommende vinduer håber jeg vi kigger efter nogle flere spillere, som vi ved kan levere varen i Danmark og som har den fysiske ballast til at træne igennem og spille selv når det er knapt så sjovt.
Det er en meget væsentlig pointe det der. Trupsammensætningen er ret dårlig og det gør nok mange ting sværere.

1) Det gør det sværere for nye unge at komme op da der ikke er en fungerende stamme. Man skulle nok have taget generationsskiftet mere proaktivt og glidende fremfor det big bang vi så i sommer.
2) Det gør det nok også være sværere for f.eks. en Flores at slå igennem at holdet ikke har en fornuftig stamme.
3) Meget afhænger pludselig af at nye slår til på kort tid som du også lidt er inde på.

The Double tilskrives ofte vores gode talentarbejde og med Kusk, Thomsen mfl. er det selvfølgelig en stor del af forklaringen. Jeg tror imidlertid, at det er en lige så stor forklaring, at vi i de år havde en rigtig god sammentømret stamme der gjorde holdet fungerede på vejen mod The Double. Jeg snakker her Bøgelund, Wæhler, Lasse til sidst, KEP til dels, Augu, Würtz, Due og Curth ligesom Chris Rolfe var en ganske solid spiller. Til sammenligning hedder vores akse nu Würtz og Risgård og ingen af dem er jo dårlige, men det er godt nok meget at hænge på de to. Problemet er, at vi ikke har haft nogen i "mellemgruppen" aldersmæssigt der har været egnede til at tage over. Der vel Patrick, som er en ret anonym figur og Enevoldsen der ærligtalt fremstår lidt for egocentreret til at være en del af en robust stamme. Når man ser på truppen ser jeg ikke helt vi har de folk vi internt kan udvikle til sådanne roller. Kasper P er ikke god nok til at være en permanent løsning og kan heller ikke se han har personligheden. Blåbjerg har personligheden tror jeg, men har han talentet? Meilinger kan måske blive det, hvis han bliver længe nok, Holger derimod kan vi godt afskrive. Ahlmann kan måske være et bud, men lad os lige se om han bliver en stabil deltager før man planlægger noget som helst med ham i toppen af hierarkiet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 14. feb 2017, 20:17

Meget enig med Yankee her.

Vores absolut største problem er at stammen på holdet vakler, og man håber åbenbart på at vores talenter kan udvikle sig til nøglespillere på rekordtid uden at have en solid base på holdet at læne sig opad. I forsvaret har vores eneste indkøb været en stor skuffelse. På midtbanen afhænger alt for meget stadig af 33-årige Würtz og 34-årige Risgaard, som sjovt nok grundet alderen er på vej nedad og jævnligt kommer til at sidde ude. I angrebet har vi kun Ene der har været skadet i en meget stor del af af sin tid i AaB, og en lejesvend på en 1-årig kontrakt.

Jeg køber gerne at AaB skal tage en mellemsæson eller to hvor vi bygger op mod nye storhedstider, men jeg kan simpelthen ikke se, at vi i øjeblikket bevæger os i den rigtige retning. Få nu lavet de sportslige investeringer der kan udgøre den fremtidige stamme på holdet. Det har vi væsentligt mere behov for end nye omklædningsrum og nye kondicykler. Vi skal have driftsikre kvalitetsspillere, og det koster altså lidt nu og her. Jeg synes også at indkøb som Flores og Sloth er spændende, men det er satsede indkøb der indtil videre har været fejlinvesteringer. Desværre.

Læg dertil at vi har mistet en del af vores spillemæssige identitet, som vi nu skal have opbygget på ny. Vi er jo milevidt fra at være der, hvor vi var i årene op til the double. Dengang kunne man godt se tegninger til noget stort, man kunne se en plan med holdet, og man kunne se spillere udvikle sig. Det er kun gået den forkerte vej i AaB siden da.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 14. feb 2017, 20:22

Dejligt med så gode og analyserende indlæg. Mere af det. Vil give jer alle tre ret med det meste. Der er blevet begået fejl som en skarp sportslig sektor skal kunne identificere. Nu håber jeg der bliver rettet op på det til sommer. Ene skal være fortid og så skal vi forsøge at afhænde Holgersson samt sende Kakeeto, Abildgaard og PK videre på en værdig måde. Abildgaard evt på leje.

Jeg tror bestemt Jakub Sylvestr kan blive en gevinst ligesom Lucic ser spændende ud. Så det er ikke kun skidt.
Derudover synes jeg at kan man få gang i Risgårds ben så skal han forsøges som centerforsvarer eller libero/sweeper i et 3 mands forsvar - men her tror jeg Poul Erik og Friis og måske også Wieghorst sværger til en 4mands bagkæde.
Jeg savner Winsnes

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Breezer » 14. feb 2017, 20:24

Yankee skrev:Hvis vi skal blive lidt mere præcise så synes jeg vores største problem er at man for ofte satser hele butikken på en kombination af skadesplagede spillere, spillere med pil nedad, spillere fra fremmed kultur og nyoprykkede U19-spillere.

Vi går nu ind til forårssæsonen med vores fire dyreste offensivspillere udenfor - Risgård, Sloth, Flores og Enevoldsen. Det er selvfølgelig uheldigt, men bortset fra Risgård er det jo en situation vi kendte til da vinduet lukkede. Vi satser hele butikken på at Jannik Pohl slår igennem som andenårssenior og vi satser hele butikken på at Bassogog og Edison Flores er integreret på rekordtid. Vi satser hele butikken på at Thomas Enevoldsen og Jakob Ahlmann skal være bærende spillere og vi satser hele butikken på at Casper Sloth på ingen tid vender 2 års mareridt i Leeds og genfinder sin gamle form. Det er simpelthen ikke realistisk og min påstand er at det er til alvorlig skade for spillernes udvikling at de får lagt så stort pres på sig uden at være i stand til at løfte det.

Men i sidste ende kan man jo ikke klandre spillerne. Ahlmann har den krop han har. Flores kommer nu engang fra Peru. Jannik Pohl er kun 20 år. Problemet er at vores trup er sammensat af en masse spændende, men meget skrøbelige og usikre kort. Jeg savner nogle bundsolide håndværkere, der kan tage slæbet og stiller op uanset om vejret er dårligt eller om modstanderen spiller fysisk. I de kommende vinduer håber jeg vi kigger efter nogle flere spillere, som vi ved kan levere varen i Danmark og som har den fysiske ballast til at træne igennem og spille selv når det er knapt så sjovt.
Meget enig. truppen er slet ikke så harmonisk som vi tidligere har været vant til at se. Vi mangler meget endnu, for den her trup har så mange udfordringer at det bare vil tage lang tid at opbygge hele holdet. Jeg tror at vi vil få lige så store problemer næste år, hvis der ikke handles på helt centrale pladser på holdet til sommer.

Nu får Holgerson foråret til at vise om han har niveauet til at spille for os. Ellers skal der en ny ind til sommer. Denne udfordring har vi set allerede fra efteråret. Men selv hvis han løfter sit niveau, så er han stadig i en alder, for han så skal ud ved sommeren 2018. Vi har formenligt også et målmandsskifte på vej til sommer, hvilket igen rammer stammen af holdet.

Den centrale midtbane er ligesom den grå sky der har hængt længe ude i horisonten, men som nu kommer rigtig tæt på. Würtz var ikke imponerende i efteråret, og har ikke imponeret i træningskampene. Jeg vil ikke male fanden på væggen endnu, men det er vigtigt at være opmærksom på hvornår han begynder at falde for alvor. Ligeså med Risgård, som egentlig har gjort det fint, men kæmper meget med skader. Hans kontrakt udløber til vinter, og det bliver nok hans sidste, alt andet ville overraske mig rigtig meget. Risgårds erstatning er måske allerede ved at blive spillet i form, siden vi har hentet Sloth. Han har dog ikke imponeret, og virker ikke til at skulle indgå i idealopstillingen lige pt. Han skal vise fremskridt før vi kan satse på ham derinde.

Det er altså nogle ekstremt vigtige spillere, på vitale positioner der skal skiftes ud, allerede til sommer. Det kommer til at tage rigtig lang tid at bygge et helt nyt hold op, når vi mister vores to koryfæer. Vi behøver ikke købe stjerner til alle pladserne, men vi får brug for 24-26 årige etableret superligaspillere, hvis vi skal forblive omkring top 6 næste sæson. Vi skal have folk ind der kender ligaen og landet, så de kun skal integreres i spilsystemet. Det har været en del nemmere for os at samle nye hold rundt om Würtz og Risgård, end det bliver at erstatte de to, og skabe en ny midterakse. Det bliver vi som fans også nødt til at være bevidste om.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Uldahl » 15. feb 2017, 01:37

Meget enig. Udover vi har en trup der ikke kan praktisere den spille stil, vi med djævlens vold og magt vil præstere. Så har i også en trup der ikke harmonere alders/erfaringsmæssig. Vi har kort og godt ikke handlet proaktivt siden double sæsonen. :aabfan:

Vi solgte de unge der var slået igennem, og uden der kom tilsvarende rutine og kvalitet ind. En stamme med Wurtz, Ris og Ene der qua skader og alder, og nedad gående form kurve. Jammen så er det sgu opad bakke at få integreret nye spiller ind.

Jeg ved ikke om vi er så skræmte af tidligere tiders over forbrug, at det gør vi ikke handler proaktivt. Men det er helt galt der ikke er tænkt på Wurtz og Risgårds afløsere. Da de var i form så vi jo hvor afhængige vi var af dem, når de var fraværende.

Sloth og Flores (sammen med Meilinger og Holger) er så købt ind og man har fra start regnet med at der vil gå et års tid inden de var spillet i form og ind på holdet. Jeg er fortrøstningsfuld ang. de to, med ny træner skal de nok slå igennem, men det tager tid. Men uanset så mangler vi stærkt nogle muskler på den midt der kan tage over efter de to ældre herre.

Meilinger i bedste fald en nogenlunde suppe spiller. Holger får forårret til at vise han ikke er det fejlkøb som han ligner.

Lynge udtalte da han blev spurgt om hvornår AaB ville toppe igen. Han svarede 2020. Det tror jeg kommer til at passe, måske 21. Det kræver sgu tålmodighed at være AaB :aabfan: særlig når vi har økonomien til at være bare en smule proaktive.

Vi har stadig 3 mellem år foran os. :thumbsdown:

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kempes » 15. feb 2017, 07:07

Fine analyser, som jeg kun kan være enig i.

Vi står forud for en forårssæson, med en uharmonisk blanding af spillere. Det er skræmmende at tænke på hvor lidt der skal gå galt, før vi står i knald eller fald kampe om nedrykning.

Et (forventeligt) nederlag til Gymnastikforeningen efterfulgt af en uafgjort mod Silkeborg kan meget vel betyde at vi er i "bund 4". De første mange kampe i foråret spilles samtidig på knoldede baner, som vores teknisk pasningsspil bare ikke passer til. Her favoriseres fysiske stærkere hold klart.

Vi har mange unge uprøvede kræfter i start11eren, og det er meget usikkert hvordan de reagerer under presset i de afgørende kampe. Slutningen på efteråret var på det punkt ikke opløftende.

Så lad endelig være med at tale om mellem-år. Det her forår handler om overlevelse i den bedste række.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hovedet » 15. feb 2017, 08:48

N skrev:
Hovedet skrev:
N skrev:
Jakobsen skrev:
hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
Der er meget rigtig i det, men det er jo problematisk at klubben ikke sætter sig bedre ind de spillere der bruges mange penge på. Her tænker jeg især på den spillende stopper Holgersson, som er en nøgleansættelse der er gået helt galt eller købet Blomqvist. Derudover kan man også være lidt i tvivl hvor godt prestigekøbet Flores egentlig er scoutet. En ting er jo at hente talenter som der ikke er de store forventnnger til det - så er det rigtigt godt når der er fuld kapital, men vi skal tydeligvis blive bedre til de egentlige køb, hvor vi har mange penge ud at svømme.
Dette er jo et punkt hvor ALLE klubber i verden ønsker at gøre det bedre... men selv de bedste fejler fra tid til anden!

Og AaB har vel et scouting-netværk... vi har bare ikke råd til at ansatte vores egen scout der så håndtere de meldinger der kommer ind.
Selvfølgelig laver alle klubber fejl med transfers, men det AaB har hentet de sidste tre år har været mere end usædvanligt skidt udover Basso. Og her har jeg endda trukket de to venner af huset Ene og Helenius fra da de ikke skulle scoutes
Hvad er det fór nogle "egentlige køb" vi skal blive bedre til, du tænker på - altså hvor vi har mange penge ude og svømme? Så vidt jeg ved har man undgået dette de seneste par år. Eller tænker på de massevis af millioner Lynge fik fyret af?
Ej, mand, kom nu ind i kampen for pokker! Det var ikke Lynge, der købte bygninger og sportshoteller og gjorde ishockey og håndbold til en del af AaB-koncernen, vel? Han var sportsdirektør på linje med den stilling, Allan Gaarde har i dag. Og AaBs økonomiske kollaps havde ikke det fjerneste med indkøb af spillere at gøre.
Har jeg overhovedet påstået det? Læs dog hvad jeg skriver...

Lynge havde et HELT andet spillerbudget end Gaarde - faktum okay?! Jeg nævner intet om økonomisk kollaps og årsagerne dertil. Problemet er at man sætter forventningerne efter de armbevægelser man havde dengang, PLUS man husker åbenbart også kun alle succeshistorierne.

... og jo spillerbudgettet havde sandelig også negativ indvirkning på økonomien.
Jojo, det er selvfølgelig korrekt. Lynge havde et højere spillerbudget - men kun til og med 2009, siden da har det ligget meget lavt - men jeg forstår ikke, hvad det var for nogle "massevis af millioner", han skulle have haft ude at svømme på spillerindkøb. Sådan underforstået at det skulle have været penge ud ad vinduet eller lignende.

Vi har et lavere spillerbudget end dengang, bevares, men altså lad os lige rekapitulere: Vi har over 80 millioner kr. i ren likviditet, ingen gæld og har før denne sæson solgt profiler for et tocifret millionbeløb.I dét lys bør man nok kunne præstere bedre på transfermarkedet, end tilfældet har været op til denne sæson, og det er klubben slet og ret også pisket til, hvis den samtidig har en - i øvrigt ikke overdrevet ambitiøs - målsætning om top 6. Under alle omstændigheder er det nuværende set-up ikke tilstrækkeligt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af hje1980 » 15. feb 2017, 09:51

Mange af de penge der er brugt de sidste 2 år er brugt på forretningen UDENOM holdet... dette gælder:

Forbedringer på stadion
Ny bygning til superliga holdet

Ting der koster og som også skal være på plads for at kunne tiltrække gode spillere.

Hvad AaB har af likvider har jo intet med Gaardes spillerbudget. De penge skal jo sikre man har penge at betale hvis og når man føler pengene skal bruges. Tror ledelsen i AaB har fået at vide fra stor aktionærerne at sidste gang var sidste gang hatten gik rundt.
Derfor skal klubben ikke ud igen og lave disse sats på at succes kommer. For kommer succes ikke er det for dyrt. Tag et kig på FCM, OB, BIF mfl. De har satses på en dyr trup for at opnå succesen. Den er ikke kommet og de taber STORE penge... hvert år!!!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gaarde6 » 15. feb 2017, 16:09

Mon ikke der lander et par afrikanere mere i Aalborg, hvis det lykkes at skyde Basso af?
Den perfekte afløser for Basso render dog i København (Kusk)
Og så skal læderet fandme findes frem til at få et par ordenlige midterforsvar på plads!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af astonvilla » 15. feb 2017, 16:49

Gaarde6 skrev:Mon ikke der lander et par afrikanere mere i Aalborg, hvis det lykkes at skyde Basso af?
Den perfekte afløser for Basso render dog i København (Kusk)
Og så skal læderet fandme findes frem til at få et par ordenlige midterforsvar på plads!
No matter what - så vil jeg bare helst ikke se K***e Kusk i vores trøje igen. Ever!
Bienvenu Bassogog!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 15. feb 2017, 16:58

Gaarde6 skrev:Mon ikke der lander et par afrikanere mere i Aalborg, hvis det lykkes at skyde Basso af?
Den perfekte afløser for Basso render dog i København (Kusk)
Og så skal læderet fandme findes frem til at få et par ordenlige midterforsvar på plads!
De kan passende ringe til Frederico Bangwen som var til prøvetræning i sommers, og så træne ham til at spille venstre wingback eller venstre kant. En lottokupon helt sikkert, man han havde fandme en dejlig teknik. https://www.youtube.com/watch?v=Kt1INHTNjlo
Jeg savner Winsnes

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 15. feb 2017, 17:11

hvad er egentlig vores muligheder for at forstærke os her og nu, hvis Bassogog bliver solgt? Transfervinduet er lukket - men der er vist nogle muligheder jeg ikke har styr på?
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 15. feb 2017, 17:25

MR er den rigtige vinder skrev:hvad er egentlig vores muligheder for at forstærke os her og nu, hvis Bassogog bliver solgt? Transfervinduet er lukket - men der er vist nogle muligheder jeg ikke har styr på?
Det ville ikke være en erstatning, men en tiltrænkt transfer. Synes man skulle se om man kunne gafle Vegard Forren der pt. render rundt kontraktløs.
Hans løn i et par år ville vi snildt kunne finansiere, hvis vi får 45 mill. for Basso og det ville give vores forsvar et yderst tiltrængt løft.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Provst i Brovst » 15. feb 2017, 17:36

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst