Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Debatjuntaen » 25. okt 2016, 11:14

En tråd til vinterens transfer skal vi have - beklager at vi ikke lige havde fået lavet den - men nu er den her, og debatten om vinterens transfers kan fortsætte her..

Ordet er frit - bevar den gode tone og lad være med at kaste med mudder.

/Debatjuntaen

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Tyskeren » 25. okt 2016, 13:15

Ja vi fik mange nye spillere ind i sommer - men har de reelt kvaliteten?

Jeg mener at vi skal finde en god midterforsvarer, en back up på venstre back når Ahlmann ikke er klar, samt en angriber som er god i boksen. Holgersson er godt nok faldet i niveau, og laver fejl på fejl. Han er SLET ikke den leder som de unge spiller kan læne sig op af! Han har rigelig at gøre med at få sig eget spil til at køre.

PK? Nej han er sgu ved og være færdig. Der kommer intet fra ham, som der gør med Mæhle i højre side. En kommende storspiller vi har der i Mæhle tror jeg. Derfor skal vi finde en venstre back som er angrebsivrig imens han også mønstre det defensive.

Vi er bare SLET ikke målfarlige. Man føler vi kan spille indtil juleaften inden Pohl eller Bassogog scorer. Vi har så meget brug for en mand i boksen, som ved hvor målet står.

Det bliver spændende og se de sidste kampe inden nytår, for med det program vi har tilbage, så er der ikke så forfærdelig mange point at hente.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 25. okt 2016, 14:06

Rimelig enig med Tyskeren.

Vi savner kvaliteter i begge felter, og så mangler kvalificeret bredde på vores backs. At Mæhle er braget igennem har dog hjulpet os gevaldigt og gør højre back mindre akut.

I centerforsvaret har vi problemer, for Holgersen har desværre været en skuffelse. God i duellerne og en kontant type, og sikker en god leder i omklædningsrummet, men på banen har han været tung, stor i bevægelserne og ikke altid lige positionsstærk. Vores egne drenge, Kasper P og Blåbjerg, svinger utrolig meget i niveau og har samlet set haft alt alt for mange dårlige præstationer.
De har efterhånden et par sæsoner i bagagen så vi skal gerne til at se stabile præstationer, hvis ikke vi skal sende en eller begge to videre. Mit bud er dog, at der ikke sker noget i centerforsvaret til vinter, men at man derimod "gør status" efter sæsonen.

I angrebet har vi masser af talent, men kun Ene der på nuværende tidspunkt kan kalde sig for en god superligaangriber. Vi skal have truffet nogle valg om, hvem vi vil satse på hos os selv, og hvem vi skal have sendt videre eller på leje. Man skal ikke glemme, at Ramkilde snart må blive oprykket til seniortruppen. Så har vi altså Bassogog, Pohl, Grønning og Ramkilde, som alle er talentfulde, men som vi ikke kan forvente mange scoringer af på nuværende tidspunkt. Bassogog har desværre stået stille, og hvis ikke snart han får slutprodukt, bør han være kandidat til en udlejning sammen med Pohl.
Det kunne være rigtig godt til vores hold, at få en god angriber ind til vinter - måske bare en lejeaftale med en stærk, rutineret angriber, for det mangler vi.

Mht. sommerens indkøb, så synes jeg Meilinger har været en god tilføjelse. Han er ikke lige så god som Thomsen, og er også en anden type spiller, men han har alligevel bragt en del til vores hold, især vores dødbolde. Flores er lidt en joker - man kan tydeligt se hvad han indeholder, men der er langt fra Peru til Danmark. Det kommer til at tage tid. CV'et er til langt mere end vi ser nu.
Sloth skal nok blive en god spiller for os, hvis altså han er villig til at arbejde ydmygt for holdet. Der har manglet lidt i presspillet som jeg ser det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. okt 2016, 14:15

Nu skal jeg sige det, når I ikke selv vil:

Rade Prica :aabfan:
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2016, 14:19

Jeg tror at vintervinduet bliver meget stille, som i rigtig stille. Efter sommerens udrensning i truppen så tror jeg ikke at det er planen at der skal ske noget til vinter, jeg kan godt få øje på svagheder i vores trup men spørgsmålet er om der er midler til at gøre noget ved det. Med mindre der indkasseres transferindtægter så tror jeg ikke at der bliver hentet en eneste ny spiller. På afgangssiden har vi ikke ligefrem de store salgsobjekter, det eneste der kan overvejes er vel om det vil være hensigtsmæssigt at udleje en spiller eller to (f.eks. Abildgaard).
Jeg tror egentlig at det vil være ganske fornuftigt at prioritere at sammenspille det nuværende hold yderligere efter de markante ændringer der skete i sommer, det vil nok ikke være så dårligt med lidt kontinuitet.

Derudover står vi til at blive forstærket ganske markant når spillere som Flores og Sloth bliver bedre integreret samt når Ahlmann og Ene forhåbentlig bliver skadesfri.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Maglau » 25. okt 2016, 14:21

enig i det meste indtil nu især med Frederikshavneren, men alligevel.
Jeg mener at første prio er en midterforsvar som erstatning for Holger - det dårligste indkøb i mands minde. Hvis vi ikke har en ung erstatning i truppen så må der købes her.

Måske en erstatning/back up på Ahlman, ved ikke hvor langt han er fra topform, men synes nu at vi er dækket ok ind med Blåbjerg.

I angrebet er det da meget fristende at foreslå forstækninger men jeg synes vi har for mange spændende unge der kan slå igennem til at jeg ville prioritere det. Der er naturligvis Ene når han er klar og en række store talenter; Pohl, Grønning, Basso, og ikke mindst Ramkilde som måske er det største talent af dem. Dertil er der Flores som fodboldmæssigt har kæmpe potentiale, som vi kan forvente meget af......såfremt hans mentalitet formår at tage springet over atlanten.
Der er derfor mange gode grunde til at vente en sæson og se hvad der sker med de unge angribere, om de udvikler sig som forventet. Inden folk råber op om top seks, så tror jeg faktisk, at det rygte jeg har hørt om at man internt i AaB ikke er mener det er en katastrofe at skulle misse top seks, på bekostning af at satse på de unge skal tage springet. Jeg bakker op.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gnu » 25. okt 2016, 14:43

Maglau skrev:enig i det meste indtil nu især med Frederikshavneren, men alligevel.
Jeg mener at første prio er en midterforsvar som erstatning for Holger - det dårligste indkøb i mands minde. Hvis vi ikke har en ung erstatning i truppen så må der købes her.

Måske en erstatning/back up på Ahlman, ved ikke hvor langt han er fra topform, men synes nu at vi er dækket ok ind med Blåbjerg.

I angrebet er det da meget fristende at foreslå forstækninger men jeg synes vi har for mange spændende unge der kan slå igennem til at jeg ville prioritere det. Der er naturligvis Ene når han er klar og en række store talenter; Pohl, Grønning, Basso, og ikke mindst Ramkilde som måske er det største talent af dem. Dertil er der Flores som fodboldmæssigt har kæmpe potentiale, som vi kan forvente meget af......såfremt hans mentalitet formår at tage springet over atlanten.
Der er derfor mange gode grunde til at vente en sæson og se hvad der sker med de unge angribere, om de udvikler sig som forventet. Inden folk råber op om top seks, så tror jeg faktisk, at det rygte jeg har hørt om at man internt i AaB ikke er mener det er en katastrofe at skulle misse top seks, på bekostning af at satse på de unge skal tage springet. Jeg bakker op.
Min tålmodighed med Ahlmann er sluppet op, og jeg håber, at det også er tilfældet på direktionsgangen i AaB. Han er uden tvivl en dygtig spiller, men han er alt for ofte ude med skader, og det er uholdbart med evig usikkerhed om han kan spille og konstant udskiftning på pladsen. Desværre for Ahlmann, men AaB må se sig om efter en erstatning og så er det blot en bonus, hvis Ahlmann på et tidspunkt kan holde sig kontinuerligt skadesfri til at kunne konkurrere om pladsen.

Et fromt håb er også, at vi får fat på en ny forsvarsgeneral og kommer af med Holgersson eller lader ham konkurrere om den anden plads på lige fod med Blåbjerg og Kasper Pedersen. Holgersson er ikke og bliver ikke den styrmand han var castet til.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 25. okt 2016, 15:01

Dejlig nuancerede indlæg. Tak for det. Vi skal få lejet Abildgaard ud og så sent Kakeeto videre. Hvis vi skal hente et talent i 1.div med udviklingspotentiale til midtbanen bør vi kigge efter Halse i FC Roskilde eller Bjarke Jakobsen i Hjørring.
I angrebet ville jeg give Pohl og Ramkilde chancen og så vente på Grønning bliver skadesfri. Alle 3 er gode nok til superligaen. I forsvaret ser jeg gerne en forstærkning enten centralt eller på venstre back. Holgersson har dog spillet sig lidt op og var ganske hæderlig mod Farum.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 25. okt 2016, 15:06

Maglau skrev: Der er derfor mange gode grunde til at vente en sæson og se hvad der sker med de unge angribere, om de udvikler sig som forventet. Inden folk råber op om top seks, så tror jeg faktisk, at det rygte jeg har hørt om at man internt i AaB ikke er mener det er en katastrofe at skulle misse top seks, på bekostning af at satse på de unge skal tage springet. Jeg bakker op.
Hvis ikke man mener, at det er skidt at misse top 6, så skulle man nok have meldt en anden målsætning ud. Man har jo reelt set nedgraderet den i forvejen ved at bruge indtræden af to oprykkere i ligaen, til at hoppe et skridt ned og acceptere top 6.

Det er da netop nu, det er vigtigt at vise at man kan indfri sin målsætning. Vores 3 års-plan fik et mindre skud for boven, med manglende europæisk kval., der ellers havde betydet at vi havde været langt mere attraktive som klub i en så vigtig fase - det pissede man væk. Vi skal bygge et slagkraftigt hold op de næste par år, og har satset meget ved at hive 6 unge spillere op i en ellers numerisk og kvalitetsmæssig lidt tynd trup.
Det har Gaarde da heller ikke lagt skjul på: at det er lidt bære eller briste med den her strategi. Vi er langt, langt over den målsætning man har i strategiplanen.
Jeg henviser igen gerne til f.eks. Midtjylland, der var nødt til at løbe ud og leje dyre spillere ind, da der pludselig opstod et kvalitetsmæssigt vakuum i deres ungdomsafdeling.
Vi kan IKKE regne med at rykke 6 spillere op hvert år. Vi vil også komme i en situation, hvor vi kan stå med 3-5 stk. Christian Rye der viser sig ikke at være gode nok, og så skal spillerne altså hentes andetsteds for at fylde truppen ud.

Af den grund er det vigtigt, at de spillere vi satser penge og tid på at scoute er gode nok. Holgersson, der fik tildelt den suverænt vigtigste rolle (og som man havde længst tid til at finde) har altså vist sig at være en fuser af rang so far.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 25. okt 2016, 15:10

Martino skrev: I angrebet ville jeg give Pohl og Ramkilde chancen og så vente på Grønning bliver skadesfri. Alle 3 er gode nok til superligaen.
Det er forhåbentlig en joke. De to skaffer ikke AaB en top 6-placering. Vi skal ønske os Ene tilbage i god form så hurtigt som muligt, og så satse på at Bassogog rammer et andet niveau igen. Vi står med 4 angribermål efter 14 kampe, heraf de 3 af Bassogog. Det er saftsuseme tyndt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Maglau » 25. okt 2016, 16:02

Gamen skrev:
Maglau skrev: Der er derfor mange gode grunde til at vente en sæson og se hvad der sker med de unge angribere, om de udvikler sig som forventet. Inden folk råber op om top seks, så tror jeg faktisk, at det rygte jeg har hørt om at man internt i AaB ikke er mener det er en katastrofe at skulle misse top seks, på bekostning af at satse på de unge skal tage springet. Jeg bakker op.
Hvis ikke man mener, at det er skidt at misse top 6, så skulle man nok have meldt en anden målsætning ud. Man har jo reelt set nedgraderet den i forvejen ved at bruge indtræden af to oprykkere i ligaen, til at hoppe et skridt ned og acceptere top 6.

Det er da netop nu, det er vigtigt at vise at man kan indfri sin målsætning. Vores 3 års-plan fik et mindre skud for boven, med manglende europæisk kval., der ellers havde betydet at vi havde været langt mere attraktive som klub i en så vigtig fase - det pissede man væk. Vi skal bygge et slagkraftigt hold op de næste par år, og har satset meget ved at hive 6 unge spillere op i en ellers numerisk og kvalitetsmæssig lidt tynd trup.
Det har Gaarde da heller ikke lagt skjul på: at det er lidt bære eller briste med den her strategi. Vi er langt, langt over den målsætning man har i strategiplanen.
Jeg henviser igen gerne til f.eks. Midtjylland, der var nødt til at løbe ud og leje dyre spillere ind, da der pludselig opstod et kvalitetsmæssigt vakuum i deres ungdomsafdeling.
Vi kan IKKE regne med at rykke 6 spillere op hvert år. Vi vil også komme i en situation, hvor vi kan stå med 3-5 stk. Christian Rye der viser sig ikke at være gode nok, og så skal spillerne altså hentes andetsteds for at fylde truppen ud.

Af den grund er det vigtigt, at de spillere vi satser penge og tid på at scoute er gode nok. Holgersson, der fik tildelt den suverænt vigtigste rolle (og som man havde længst tid til at finde) har altså vist sig at være en fuser af rang so far.
Personligt er jeg meget mere til langsigtet planlægning og det tror jeg også AaBs ledelse og ejerkreds er. Derfor er jeg 100% sikker på at de godt vidste at de gamblede i sommer med alle de unge talenter som afløsere for de rutinerede. De har tænkt tanken at det kan koste en top seks placering, så konsekvent at føre talentstrategien ud i livet. Derfor tror jeg ikke vi kommer til at se panik køb endsige leje af "profiler" der skal sparke os til top 6, talentstrategien køres helt ud hele sæsonen og så ser hvor langt det rækker.
Vi kommer ikke til at lave en klassisk Brøndby eller FCM med at melde ud at man satser på ungdommen for derefter at gå i panik.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. okt 2016, 16:24

Vi skal i top 6. Jeg tror det bliver rigtig dyrt ikke at være der.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2016, 16:54

FlæskeFrank skrev:Vi skal i top 6. Jeg tror det bliver rigtig dyrt ikke at være der.
Helt enig, derudover handler det også om hvad for en klub vi vil være. Vi er AaB fra Danmarks fjerde største by med et kæmpe opland bag os. Vi skal da være en sikker top seks klub som absolut minimum. Hvis man går ud og er tilfredse ovenpå en evt. misset top seks vil det være decideret til grin. Når du ikke målsætningen så er det utilfredstillende i sig selv, men hvis du ikke er utilfreds med det så er din målsætning ikke det papir værd den er skrevet på. Derudover er jeg ret bekymret over, at performance og resultater er ved at gå fløjten i hele talentromantikken. Det må også være sådan, at hvis du ikke udvikler dig og kommer til at bidrage markant over tid så må du ud. Nordjyderne gider godt se vores lokale gutter, men de gider omvendt ikke se på Kasper P og Blåbjerg klovne rundt og primært være et aktiv for modstanderne for tredje sæson i streg. Det handler ikke kun om gåde eller dårlige resultater, men den generelle tro på projektet. Boede jeg stadig i Aalborg kom jeg stadig på stadion hver gang, men det nuværende projekt skræmmer tilskuerne væk og hæmmer os derved økonomisk.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2016, 17:01

FlæskeFrank skrev:Vi skal i top 6. Jeg tror det bliver rigtig dyrt ikke at være der.
En anden del af strategien er vel også at vi netop har råd til at det misser ind imellem, uden at skulle sadle om overhovedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 25. okt 2016, 17:31

Maglau skrev: Personligt er jeg meget mere til langsigtet planlægning og det tror jeg også AaBs ledelse og ejerkreds er. Derfor er jeg 100% sikker på at de godt vidste at de gamblede i sommer med alle de unge talenter som afløsere for de rutinerede. De har tænkt tanken at det kan koste en top seks placering, så konsekvent at føre talentstrategien ud i livet. Derfor tror jeg ikke vi kommer til at se panik køb endsige leje af "profiler" der skal sparke os til top 6, talentstrategien køres helt ud hele sæsonen og så ser hvor langt det rækker.
Vi kommer ikke til at lave en klassisk Brøndby eller FCM med at melde ud at man satser på ungdommen for derefter at gå i panik.
Det tvivler jeg meget på at de er, hvis ikke det giver resultater.

AaB vandt The Double i 2014. Vi er ikke Silkeborg eller Horsens. Vi har en sublim økonomi.
Hvorfor er det folk stadig italesætter AaB som et halvvejs konkursforetagende, der bruger unge spillere fordi de er nødt til det? En del af vores strategi i at holde os i toppen af dansk fodbold, og distancere os fra tidligere tider, er netop at yngre spillere (med talent og sult) skal suppleres af erfarne spillere med kvalitet. Men de der ikke er noget værd skal der luges ud i.
Ser jeg på det hold vi spillede med i weekenden, og det hold der vandt The Double, så er der et markant fald i kvalitet. Den del er absolut ikke tilfredsstillende, uanset hvordan man vender og drejer det. Ikke med de forudsætninger og muligheder vi havde for at skabe en stærk fremtidig trupsammensætning.

Op til denne sæson lugede vi ud i en masse yngre spillere der viste sig ikke at have særlig meget kvalitet, og erstattede dem med en gruppe endnu yngre spillere med ukendt niveau. Og det i en trup der i forvejen mistede en masse erfarne kræfter. Hvis vi må erkende om 1,5 år, at 4 ud af disse spillere endnu ikke er slået igennem, og vi får en halvfesen årgang op, så kan du godt regne med at AaB er nødt til at gå ud og købe eller leje sig til spillere der holder højere niveau. Nøjagtig som de fleste andre klubber med en fornuftig talentudvikling gør. Der er nødt til at være en rygrad på holdet, og den er ret spinkel lige nu når man ser på alder, erfaring og øjeblikkeligt niveau. Så derfor skal AaB's strategi ikke kun være at fokusere på de unge spillere, men måske nærmere hvordan man erstatter de markante spillere der lige nu er garant for erfaring, kvalitet og kan agere kulturbærere i truppen.

Desværre kender jeg rigtig mange, som ikke ser samme charme som dig i et lavere spillemæssigt niveau, mindre profilerede spillere og en ret åbenlys ubalance rent kvalitetsmæssigt i truppen. De bliver væk fra stadion. I deres øjne handler det i mindst ligeså høj grad om hvordan AaB fremstår, og lige pt. er hverken spillestil, træner eller holdsammensætning specielt spændende.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 25. okt 2016, 22:03

Gamen skrev:
Martino skrev: I angrebet ville jeg give Pohl og Ramkilde chancen og så vente på Grønning bliver skadesfri. Alle 3 er gode nok til superligaen.
Det er forhåbentlig en joke. De to skaffer ikke AaB en top 6-placering. Vi skal ønske os Ene tilbage i god form så hurtigt som muligt, og så satse på at Bassogog rammer et andet niveau igen. Vi står med 4 angribermål efter 14 kampe, heraf de 3 af Bassogog. Det er saftsuseme tyndt.
Overhovedet ikke. Og jeg er bestemt ikke fan af Enevoldsen. Jeg tror på de 3 unge og så må Basso være jokeren der kan byde ind med noget andet. Tålmod. Pohl har været decideret uheldig.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2016, 23:40

Martino skrev:
Gamen skrev:
Martino skrev: I angrebet ville jeg give Pohl og Ramkilde chancen og så vente på Grønning bliver skadesfri. Alle 3 er gode nok til superligaen.
Det er forhåbentlig en joke. De to skaffer ikke AaB en top 6-placering. Vi skal ønske os Ene tilbage i god form så hurtigt som muligt, og så satse på at Bassogog rammer et andet niveau igen. Vi står med 4 angribermål efter 14 kampe, heraf de 3 af Bassogog. Det er saftsuseme tyndt.
Overhovedet ikke. Og jeg er bestemt ikke fan af Enevoldsen. Jeg tror på de 3 unge og så må Basso være jokeren der kan byde ind med noget andet. Tålmod. Pohl har været decideret uheldig.
Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.

Seriøst, Grønning, Pohl og Ramkilde + humørspiller Basso. Lad os nævne de angreb i Superligaen der er stærkere.

AC Horsens:
Kim Aabech, Kjartan Finnbogason og André Bjerregaard
Kun Bassogog kunne klemme sig ind her. Reserven Finbogason ville sågar have god chance for at spille hos os.

AGF:
Duncan alene ville være en sikker starter hos os. AGF er dog skidt kørende på bredden.

Brøndby:
Pukki, Wilzcek og Kliment ville alle være startere i AaB.
Urena er bedre end Grønning, Ramkilde og Pohl

FCK: Cornelius, Santander og Pavlovic ville alle være den bedste angriber i AaB. Dog er det ikke FCK vi skal måle os med.

FCM:
Pusic, Onuacho og Bruninho ville alle være sikre startere i AaB.

FCN:
Svært at sammenligne med alle deres kanter, men ham Ingvartsen er i hvert fald lysår foran Pohl, Grønning og Ramkilde.

Lyngby:
Jeppe Kjær ville være selvskreven her. Vi må håbe vores talenter i det mindste er på niveau med Jens Odgaard. Kim Ojo kender jeg ikke.
Rise og Arrieta ville ikke have noget at gøre i AaB.

OB:
På trods af det ikke kører for dem i OB er der ingen tvivl om at AK og Festersen er lysår foran de fire angribere du nævner. Problemet i OB er nærmere en dårlig spiral + de har satset på fodboldinvalide Jönsson som kreatør.

Randers:
Ishak, Pourie, Mitrovic og Geroge. Alle fire angribere der er bedre end noget vi har. Jeg er ikke Viktor Lundberg fan, men han scorer i det mindste mere end vores angribere.

SønderjyskE:
De har Bechmann som er en overset klassespiller og har været de i flere år og Uhre, som ligeledes er lysår foran vores unge.

Viborg:
Curth og Deble ovre de unge any day. Jong Bin park ville ligeledes være et større aktiv for os.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2016, 07:37

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:
Martino skrev: I angrebet ville jeg give Pohl og Ramkilde chancen og så vente på Grønning bliver skadesfri. Alle 3 er gode nok til superligaen.
Det er forhåbentlig en joke. De to skaffer ikke AaB en top 6-placering. Vi skal ønske os Ene tilbage i god form så hurtigt som muligt, og så satse på at Bassogog rammer et andet niveau igen. Vi står med 4 angribermål efter 14 kampe, heraf de 3 af Bassogog. Det er saftsuseme tyndt.
Overhovedet ikke. Og jeg er bestemt ikke fan af Enevoldsen. Jeg tror på de 3 unge og så må Basso være jokeren der kan byde ind med noget andet. Tålmod. Pohl har været decideret uheldig.
Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Det er godt nok n underlig straamand. Der er ingen der paa noget som helst tidspunkt har paastaat at truppen skal bestaa 100% af egen avl, hverken herinde, eller i AaB. Men derfor kan der stadig vaere fin mening i at satse paa egne angrebstalenter, i lyset af alternativet som ville vaere at koebe dyrt ind, og samtidig saette spillerne tilbage i deres udvikling. Konsekvensen ved ikke at satse paa f.eks. Pohl, Basso, Flores, Ramkilde og Groenning er at man gaar glip af den naeste Ingvartsen som jf. din karekteristik er "lysår foran Pohl, Grønning og Ramkilde". Det var han bare ikke sidste aar hvor det kun blev til 5 SL-maal. Men FCN satsede paa ham, koebte ikke alternativt ind, og nu staar de med en af superligaens stoerste salgsemner. Ud fra hvad jeg har set fra Pohl og Basso, er gennembruddet ikke langt vaek. Vi kan altsaa ikke regne med at spillere gaar ind bliver topscorer fra dag et. Men vi kan garantere at det ikke sker, hvis de ikke faar de ekstremt vaerdifulde udviklingsminutter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 26. okt 2016, 07:52

Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 26. okt 2016, 07:58

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:
Martino skrev: I angrebet ville jeg give Pohl og Ramkilde chancen og så vente på Grønning bliver skadesfri. Alle 3 er gode nok til superligaen.
Det er forhåbentlig en joke. De to skaffer ikke AaB en top 6-placering. Vi skal ønske os Ene tilbage i god form så hurtigt som muligt, og så satse på at Bassogog rammer et andet niveau igen. Vi står med 4 angribermål efter 14 kampe, heraf de 3 af Bassogog. Det er saftsuseme tyndt.
Overhovedet ikke. Og jeg er bestemt ikke fan af Enevoldsen. Jeg tror på de 3 unge og så må Basso være jokeren der kan byde ind med noget andet. Tålmod. Pohl har været decideret uheldig.
Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Det er godt nok n underlig straamand. Der er ingen der paa noget som helst tidspunkt har paastaat at truppen skal bestaa 100% af egen avl, hverken herinde, eller i AaB. Men derfor kan der stadig vaere fin mening i at satse paa egne angrebstalenter, i lyset af alternativet som ville vaere at koebe dyrt ind, og samtidig saette spillerne tilbage i deres udvikling. Konsekvensen ved ikke at satse paa f.eks. Pohl, Basso, Flores, Ramkilde og Groenning er at man gaar glip af den naeste Ingvartsen som jf. din karekteristik er "lysår foran Pohl, Grønning og Ramkilde". Det var han bare ikke sidste aar hvor det kun blev til 5 SL-maal. Men FCN satsede paa ham, koebte ikke alternativt ind, og nu staar de med en af superligaens stoerste salgsemner. Ud fra hvad jeg har set fra Pohl og Basso, er gennembruddet ikke langt vaek. Vi kan altsaa ikke regne med at spillere gaar ind bliver topscorer fra dag et. Men vi kan garantere at det ikke sker, hvis de ikke faar de ekstremt vaerdifulde udviklingsminutter.
Nemlig lige præcis min pointe Buzz. Det kræver tålmod og mod at skabe den næste angrebsprofil. Men hellere det end endnu en svensker eller nordmand som måske er bedre på den korte bane men som intet potentiale har for at blive meget bedre.
Jeg savner Winsnes

Låst