Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af aaballday » 27. jan 2017, 22:59


Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Nedergaard » 27. jan 2017, 23:10

aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ét år... Synes det virker ulogisk?
Vil det ikke være at lægge pres på vores unge offensive gutter, som så SKAL være klar til at tage over ved årsskiftet?
Nedergaard

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 27. jan 2017, 23:10

aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ja godaw makker ;)

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Lindvang » 27. jan 2017, 23:13

Han er bette!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Funky » 27. jan 2017, 23:14

Nedergaard skrev:
aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ét år... Synes det virker ulogisk?
Vil det ikke være at lægge pres på vores unge offensive gutter, som så SKAL være klar til at tage over ved årsskiftet?
Forstår heller ikke helt hvorfor man ville skrive for 1 år, med mindre man er i tvivl om mandens kvaliteter. Og i så fald burde man vel ikke skrive i det hele taget. Lad os nu sige, man vurderer at han er en stabil målscorer (og det håber jeg da, man gør, ellers giver det jo nada mening), og at han gør det godt i AaB; uanset hvor meget nogle unge spillere måtte stå i kø, så ville man vel være interesseret i at fortsætte med ham? På en 1-årig er han vel nærmest ude af døren igen før man når at se sig om, og særligt da hvis han rent faktisk klapper en del mål ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 27. jan 2017, 23:15

Kokkefar skrev:
aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ja godaw makker ;)
Godt kaldt. Kender intet til spilleren udover navnet. Hvordan er han som type?
En et årig kontrakt lyder klogt. For begge parter. Og det er jo ikke forbudt at forlænge sådan en kontrakt kort inde i forløbet.
Jeg savner Winsnes

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Patmand » 27. jan 2017, 23:16

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
seamann skrev:
Yankee skrev:Lansing er 100% sikkert hentet som reservemålmand. Og det er vel også temmelig realistisk at vi henter ham ind i næste uge, hvis ikke vi finder en anden målmand inden vinduet lukker. Jeg har hørt godt om ham men der er jo ingen af os der har set manden spille, så det er vel en total ubekendt.

Derudover må man jo sige at vi kun er halvvejs i vinduet. Det er jo ikke interessant hvad datoen hedder, men hvornår handlerne sker. De sker alle sammen på mandag og tirsdag, og det er også dér, AaB vil handle.

Problemet for AaB er ikke så meget den nuværende trup som det faktum at interessen og entusiasmen for AaB er på nulpunktet. Vi har virkelig brug for noget at glæde os til og det er desværre ved at blive en ond cirkel. Det kan godt være at vi laver en enormt cost-efficient 5. plads år efter år, men er det virkelig nok?
Nej, det er ikke nok. Det er derfor vi vinder mesterskabet med jævne mellemrum.
Så du tror simpelthen på, at AaB med den nuværende strategi fremadrettet vil vinde mesterskabet med en 6-8 års mellemrum?
Det afhaenger jo af om strategien er rentabel i en grad der kan oege det oekonomiske grundlag fremadrettet, samt hvordan konkurenterne praesterer. Spoergsmaalet er naermere om der er en alternativ langtidsholdbar strategi der oeger sandsynlighed i stoerre grad end den nuvaerende.
Se, det svar er jo lidt mere gennemtænkt.

Personligt har jeg ingen forventninger om et mesterskab hvert femte år til AaB.
For mig at se er "problemet" at med den nuværende udvikling i Superligaen, så tror jeg der går endog meget lang tid inden vi igen kommer i nærheden af et mesterskab. Det er selvfølgelig med det forbehold at tingene kan ændre sig.

AaB er simpelthen kommet for langt økonomisk bagefter ikke blot FCK, men også en række klubber i det eller de næste lag.

Det gør alt andet lige at tingene i endnu højere grad end tidligere skal flaske sig, førend AaB kan blive mestre igen.

FCK har underpræsteret igennem en årrække ift. deres budget.
Det lader til at både FCK og andre klubber er blevet bedre til at få value for money. Læg dertil at AaB ikke er alene om at satse på talentudvikling.

Så jeg mener at for at AaB, i den nuværende situation i Superligaen, igen kan vinde et mesterskab; så skal de økonomisk stærkere klubber underpræstere, AaB skal ramme en fantastisk ungdomsårgang samtidigt med at holdets andre spillere skal ramme deres topniveau over det meste af en sæson. Ja, alt skal stort set gå AaBs vej. Ser jeg det ske? Jooo, men nok ikke hvert 6-8. år. Jeg mener sagtens der kan gå 20 år eller endnu længere.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 27. jan 2017, 23:17

Nedergaard skrev:
aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ét år... Synes det virker ulogisk?
Vil det ikke være at lægge pres på vores unge offensive gutter, som så SKAL være klar til at tage over ved årsskiftet?
Så må vi jo håbe han ikke bomber løs. Så ville det være træls at miste ham på en fri transfer til Oense. ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Funky » 27. jan 2017, 23:19

Kokkefar skrev:
Nedergaard skrev:
aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ét år... Synes det virker ulogisk?
Vil det ikke være at lægge pres på vores unge offensive gutter, som så SKAL være klar til at tage over ved årsskiftet?
Så må vi jo håbe han ikke bomber løs. Så ville det være træls at miste ham på en fri transfer til Oense. ;)
Der MÅ for dywlan da være en option på forlængelse i sådan en 1-årig kontrakt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 27. jan 2017, 23:21

Funky skrev:
Kokkefar skrev:
Nedergaard skrev:
aaballday skrev:Så sker der ting og sager. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6509932
Ét år... Synes det virker ulogisk?
Vil det ikke være at lægge pres på vores unge offensive gutter, som så SKAL være klar til at tage over ved årsskiftet?
Så må vi jo håbe han ikke bomber løs. Så ville det være træls at miste ham på en fri transfer til Oense. ;)
Der MÅ for dywlan da være en option på forlængelse i sådan en 1-årig kontrakt.
Det må man håbe. Det ville være træls at spille ham i form og ikke få noget ud af det.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 27. jan 2017, 23:28

Hæfter mig iøvrigt ved at han ser hurtig ud på de videoer man kan finde på youtube.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 27. jan 2017, 23:48

Så mangler vi bare en cb.

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hinsur » 28. jan 2017, 01:02

Det er ved at flaske sig til. Utroligt som folk bekymrer sig......
Gaarde har haft en god lære mester, Lynge!

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Nedergaard » 28. jan 2017, 01:02

Martino skrev:Hæfter mig iøvrigt ved at han ser hurtig ud på de videoer man kan finde på youtube.
Lige til en 13'er i FM ;) :thumbsup:
Nedergaard

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af budo » 28. jan 2017, 01:09

Tja, det er svært at vide, om Sylvestr stadig har det der skal til. Han har tydeligvis været giftig engang, delt topscorer i 2. Bl. i 2014, men han har dælme stået stille længe. Derudover er han med sine 1.78 jo heller ikke lige den targetman man kunne have drømt om, til alle de modtagerløse ballon bolde holdet ofte arbejder i.

Men da velkommen til Jakub Sylvestr, lad os håbe at han griber chancen og kickstarter sin hensunkne karriere :aabfan:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af NIN » 28. jan 2017, 01:40

Hinsur skrev:Det er ved at flaske sig til. Utroligt som folk bekymrer sig......
Gaarde har haft en god lære mester, Lynge!
Det afhænger vel i høj grad om han præsterer. Helenius skulle også genskabe sin karriere i AaB.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hinsur » 28. jan 2017, 01:46

NIN skrev:
Hinsur skrev:Det er ved at flaske sig til. Utroligt som folk bekymrer sig......
Gaarde har haft en god lære mester, Lynge!
Det afhænger vel i høj grad om han præsterer. Helenius skulle også genskabe sin karriere i AaB.
Vent nu lige og se;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 01:49

budo skrev:Tja, det er svært at vide, om Sylvestr stadig har det der skal til. Han har tydeligvis været giftig engang, delt topscorer i 2. Bl. i 2014, men han har dælme stået stille længe. Derudover er han med sine 1.78 jo heller ikke lige den targetman man kunne have drømt om, til alle de modtagerløse ballon bolde holdet ofte arbejder i.

Men da velkommen til Jakub Sylvestr, lad os håbe at han griber chancen og kickstarter sin hensunkne karriere :aabfan:
Det ville da også være ret åndssvagt at hente en spiller ind til en spillestil, som AaB stensikkert ikke har nogen intention om at praktisere.

Jeg synes han lyder rigtigt spændende... og 2014 er jo ikke længe siden trods alt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af NIN » 28. jan 2017, 02:19

Hinsur skrev:
NIN skrev:
Hinsur skrev:Det er ved at flaske sig til. Utroligt som folk bekymrer sig......
Gaarde har haft en god lære mester, Lynge!
Det afhænger vel i høj grad om han præsterer. Helenius skulle også genskabe sin karriere i AaB.
Vent nu lige og se;)
Vent og se hvad?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 28. jan 2017, 02:25

Altså, jeg hæfter mig ved at det her hold skal toppe om to år. Så virker det lettere tåbeligt at hente en (engang) profileret angriber på en et-årig kontrakt.
Særligt når ingen af vores angribere virker specielt tæt på et gennembrud.

Sylvestr har jo i øvrigt, udover en kort periode i Horsens-kopien Erzgebirge Aue, aldrig præsteret målscorer-mæssigt. 1 mål hver 5-6. kamp de steder han har været på kontrakt.

Jeg håber Gaarde ved hvad han gør, når han peger på en slovakisk Jeppe Curth :-)

Låst