Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 1. mar 2017, 19:50

Gamling skrev:
Gaarde6 skrev:
Yankee skrev:Jeg holder stadig på at det ville være en enorm forstærkning at få en makker til Holgersson, der kan tage fra i duelspillet og forsvare eget felt. Mod Silkeborg var vi flere gange i kæmpe-problemer på deres direkte bolde op på Albers og Helenius og hvis ikke vores presspil havde fungeret så godt havde vi lukket 1-2 mål ind på den konto. Det er det samme problem når vi møder de lidt bedre hold og i perioder skal forsvare eget felt - så går det simpelthen galt for os.

Jeg er med på at vi skal give tid til vores talenter og jeg er med på at vi skal have spillende forsvarere. Jeg synes bare ikke at hverken Blåbjerg eller KP længere kan gå ind under betegnelsen "talenter" eller for den sags skyld "spillende forsvarere". Ved at lade én af dem gå og bruge nogle kroner på en kanon-stopper ville vi rykke det her hold vanvittigt meget. Vi har masser af potentiale, masser af teknik og et tårnhøjt topniveau. Vi har brug for at styrke bundniveauet via en stopper, der kan forsvare eget felt og kan forbedre vores standardsituationer.
Jeg er fuldstændig enig.
Helt enig. Den bedste analyse jeg har set længe.
Meget enig.
Kasper P er altså 24 år og har endnu ikke for alvor vist, han er bare en habil spiller.
Blåbjerg er lidt yngre og vi kan nok godt give ham lidt længere snor. Jeg tror egentlig hans potentiale er større end P's, men hans bundniveau er også bare under.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2017, 20:34

Jeg tror de fleste herinde gerne så en stopper mere. Spørgsmålet er jo bare hvem. Vegard Forren er et interessant navn, men jeg tror ikke Gaarde går efter ham. Jeg ville blive positivt overrasket hvis det skulle være tilfældet. Jeg tror der er meget godt at finde i tysk fodbold. Særligt 2.BuLi. Der spiller en del skandinaviske spillere, der må kunne findes noget der giver mening.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. mar 2017, 21:14

jonas386 skrev:Jeg tror de fleste herinde gerne så en stopper mere. Spørgsmålet er jo bare hvem. Vegard Forren er et interessant navn, men jeg tror ikke Gaarde går efter ham. Jeg ville blive positivt overrasket hvis det skulle være tilfældet. Jeg tror der er meget godt at finde i tysk fodbold. Særligt 2.BuLi. Der spiller en del skandinaviske spillere, der må kunne findes noget der giver mening.
Personligt vil jeg godt lige se i foråret hvad Wieghorst får ud af de spillere vi har, før jeg synes dommen skal fældes. Jeg må sige jeg er meget i tvivl om der er noget uforløst potentiale i vores to egne drenge. Jeg synes jo umiddelbart at vi har set et rigtigt godt topniveau, men vi har også set for lidt udvikling i forhold til de fejl de begge laver for mange af.

Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 1. mar 2017, 21:34

Et bud på en forsvarer fra den øverste hylde vi realistisk kan nå:

Stefan Strandberg. 26 årig norsk landsholdsspiller. Ejet af FK Krasnodar hvor han har spillet nogle kampe, men ikke fast. Pt. udlejet til Hannover i 2. Bundesliga (der har en købsoption), så helt åbenlys kører det ikke i det russiske. Han har dog lidt en kantet personlighed og har haft et par sammenstød med hans tidligere klub Rosenborg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2017, 21:35

Jeg tror også, at Vegard Forren ikke er på tegnebrættet. Hans lønkrav virker høje, især når han har været klubløs i 2 måneder og må mangle noget kamptræning. Kan forstå, at han vist nok træner med hos Molde.

Om han er en spillede forsvarsspiller/general ved jeg ikke, men Sylvestr tog vel næsten en måned at spille i form. Og så kan man altså ikke nå at blive brandslukker på ret mange hold i foråret, hvis det er hans plan.

Og hvis man ringer til Nürnberg, så har de altså en jævnaldrende(med Forren) nordmand rendende rundt med kontraktudløb til sommer, nemlig Even Hovland. Og han spiller. Om han er spillende forsvarsspiller/general aner jeg heller ikke, men skal vi vente til sommer, er der mange navne, som vil være aktuelle.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2017, 00:22

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror de fleste herinde gerne så en stopper mere. Spørgsmålet er jo bare hvem. Vegard Forren er et interessant navn, men jeg tror ikke Gaarde går efter ham. Jeg ville blive positivt overrasket hvis det skulle være tilfældet. Jeg tror der er meget godt at finde i tysk fodbold. Særligt 2.BuLi. Der spiller en del skandinaviske spillere, der må kunne findes noget der giver mening.
Personligt vil jeg godt lige se i foråret hvad Wieghorst får ud af de spillere vi har, før jeg synes dommen skal fældes. Jeg må sige jeg er meget i tvivl om der er noget uforløst potentiale i vores to egne drenge. Jeg synes jo umiddelbart at vi har set et rigtigt godt topniveau, men vi har også set for lidt udvikling i forhold til de fejl de begge laver for mange af.

Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Det er jeg nu også enig i. Vi kan jo heller ikke få det store ind nu og her (medmindre man selvfølgelig går efter netop Vegard Forrente). Men jeg mener dog at Gaarde bør sondere tærenet, og se om ikke der kunne findes en forstærkning til sommer.
Hvis foråret viser at vi råder over tre klassespillere på positionen, så er der selvfølgelig ingen grund til at ændre det store. Men jeg tror bare ikke det bliver tilfældet, og jeg tror også der vil blive efterlyst en ekstra mand herinde når sæsonen er slut.
Blåbjerg og Kasper P er OK spillere, men der er ingen af de to jeg mener er selvskrevet til en plads på et hold der gerne vil være med omkring de sjove pladser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. mar 2017, 11:55

Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 2. mar 2017, 12:24

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.
Chancen for man udnytter optionen på det ekstra år er godt nok lav ift. det niveau vi har set indtil videre. Jeg tænker også det er ret sandsynligt at Holger vender hjem. Dels kan han få en vigtig rolle derhjemme og komme hjem i vante omgivelser og dels slipper AaB af med en lønpost som således kan ryge på en forsvarsspiller der forhåbentligt kan lidt med bolden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Siiger » 2. mar 2017, 14:00

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.
Og nu kan det være, jeg overfortolker helt vildt, men han ligner heller ikke mand, der stortrives. Smiler sjældent og virker isoleret til arrangementer uden for banen (sæsonkortholderarrangement f.eks.) - måske han bare er en introvert type.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 2. mar 2017, 18:30

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.
Hvad mener du med, at begge parter et option på et år yderligere?
Skal det forstås sådan, at Holger bare kan vælge at sige han bliver og hæver sin løn selvom AaB måske vil af med ham ved det oprindelige kontraktudløb? Lyder som en mærkelig konstruktion.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. mar 2017, 18:55

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.
Kontrakten gælder vel til sommeren 2018, og først derefter kommer eventuelle optioner i spil. Han skrev en 2 års kontrakt.

Jeg har dømt Holger færdig efter efteråret, men jeg må indrømme at jeg synes hans indsats mod Silkeborg sidst var så god i mine øjne, at han har optjent lidt fornyet tålmodighed hos mig. Men alle 3 midterforsvarere må i mine øjne være til eksamen i dette forår.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. mar 2017, 19:11

Hvis vi hentede Kanstrup, så ville debatsiden blot begynde, at han kan kaste lange indkast og så ikke mere.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 2. mar 2017, 22:01

Afblæs sommervinduet. Vi nøjes med et par U19 spillere
:aabfan: Så kan pengene bruges til gratis adgang på stadion og billige fadøl.
Jeg savner Winsnes

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af white splash » 2. mar 2017, 22:27

Martino skrev:Afblæs sommervinduet. Vi nøjes med et par U19 spillere
:aabfan: Så kan pengene bruges til gratis adgang på stadion og billige fadøl.
Hellere billig adgang og gratis fadøl!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 2. mar 2017, 22:28

white splash skrev:
Martino skrev:Afblæs sommervinduet. Vi nøjes med et par U19 spillere
:aabfan: Så kan pengene bruges til gratis adgang på stadion og billige fadøl.
Hellere billig adgang og gratis fadøl!!
Nu skal du ikke komme og stille ublu krav!
Jeg savner Winsnes

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af N » 3. mar 2017, 07:50

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.
Hvad mener du med, at begge parter et option på et år yderligere?
Skal det forstås sådan, at Holger bare kan vælge at sige han bliver og hæver sin løn selvom AaB måske vil af med ham ved det oprindelige kontraktudløb? Lyder som en mærkelig konstruktion.
Egentlig ja, men skal nok forståes lidt som det omvendte, en 2 årig kontrakt begge kan afbryde efter 1 år. Kender ikke det konkrete tilfælde her, men sådan er det typisk når BEGGE parter har option.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2017, 08:11

N skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Men Holgersson er vel også stadig et stort spørgsmålstegn som foråret skal give et tydeligt svar på, hvis han skal være en man satser på fremadrettet.
Der kommer helt sikkert en afgørelse til sommer. Han fylder 32 om halvanden måned, og vil gerne hjem og være en del af projektet i Helsingborg, hvor hans bedste ven Chrisse Andersson er trådt i spidsen for genrejsningen af den falmede klub, sammen med træner- og HIF-legenden Per-Ola "P.O." Ljung. Han har ikke noget imod at spille i den næstbedste, svenske række og det taler kraftigt for en exit fra AaB.

Begge parter har option på et yderligere år, mener jeg, men jeg tror og håber på at han vender hjem til Skåne. Overordnet set han har været en gedigen skuffelse uden de kvaliteter man kunne have håbet på, og forventet.
Hvad mener du med, at begge parter et option på et år yderligere?
Skal det forstås sådan, at Holger bare kan vælge at sige han bliver og hæver sin løn selvom AaB måske vil af med ham ved det oprindelige kontraktudløb? Lyder som en mærkelig konstruktion.
Egentlig ja, men skal nok forståes lidt som det omvendte, en 2 årig kontrakt begge kan afbryde efter 1 år. Kender ikke det konkrete tilfælde her, men sådan er det typisk når BEGGE parter har option.
Jeg læste artiklen fra aabsport før jeg skrev mit indlæg, fra da man offentliggjorde signingen, og i den stod stod der ordret: "AaB har skrevet en toårig kontrakt med den svenske forsvarsdirigent Markus Holgersson. Med option på yderligere et år."

AaB skrev ikke selv noget dengang om at det skulle være begge parter som har en option, men hvis det er sådan det er skruet sammen, så er det vel bare sådan at hvis begge perter er indstillet på det, fortsætter man yderligere et år på samme vilkår, ellers genforhandler man eller skilles.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Arendt » 3. mar 2017, 10:56

Ifølge Tipsbladet skulle vi være interesseret i Andrew Hoole, som beskrives som en hurtig og arbejdsom spiller. Han passer umiddelbart ind i Wieghorsts filosofi.

Han har lavet 5 mål og to assists som kantspiller for Newcastle Jets i denne sæson og er australier.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 3. mar 2017, 11:14

Arendt skrev:Ifølge Tipsbladet skulle vi være interesseret i Andrew Hoole, som beskrives som en hurtig og arbejdsom spiller. Han passer umiddelbart ind i Wieghorsts filosofi.

Han har lavet 5 mål og to assists som kantspiller for Newcastle Jets i denne sæson og er australier.
Og som en påpeger på twitter. Samme klub som vores nye assistent Scott Miller er fra. - kontakter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søgaard » 3. mar 2017, 11:22

Arendt skrev:Ifølge Tipsbladet skulle vi være interesseret i Andrew Hoole, som beskrives som en hurtig og arbejdsom spiller. Han passer umiddelbart ind i Wieghorsts filosofi.

Han har lavet 5 mål og to assists som kantspiller for Newcastle Jets i denne sæson og er australier.
Til sommer en næsten 24'årig australier, som er floppet i Sydney FC og har spillet ca lige så mange kampe og scoret lige så mange mål som Awer Mabil i den australske liga, da han blev hentet til FC Menneskehandel lige før han blev 20 år. Uden at kende ham, lyder det som fyld. Håber man scouter grundigt, er det en Wieghorst-ønskespiller, så skal jeg da ikke afvise han kan blive god. Virker bare ikke som det vi har brug for. Signer vi ham, har historierne om Kusk ikke noget kød på sig, så meget er vi ikke i kant-nød?
Aalborg BK 1885!

Låst