Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 16. mar 2017, 08:40

Martino skrev: Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.

EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Risgård har udløb til vinter, så afhængigt af hvordan foråret går kan man jo købe ham ud, eller bare lade ham løbe lige så stille ud som Augo. De skader kan ikke være sjove at slæbe rundt med, så måske han har fået nok til sommer.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 16. mar 2017, 09:33

Det er som om, at det herinde oftest handler om at få noget nyt bare for at få noget nyt. Flere argumenterer for, at vi skal skifte Holger, Sloth og Meilinger ud - og i stedet hente noget nyt ind. Men hallo. De tre var jo det nyt, som folk skreg efter sidste sommer. - Og i øvrigt fra den hylde, som AaB realistisk set kommer til at hente fra.

Lad os antage, at vi skibber de tre afsted og henter tre nye i stedet. Hvad er garantien for, at de nye slår til?

Den største og mest sikre forstærkning er, at vi får de spillere, vi allerede har, til at præstere bedre. Det er på den måde, vi i langt de fleste tilfælde gennem de seneste år har forstærket os. Det er meget sjældent, vi har hentet nye spillere ind, der med det samme har løftet vores hold.

Der er masser af potentiale i både Sloth, Meilinger og Holger - et potentiale, der er langt mere realistisk at løfte, end hos tre helt nye spillere, der først skal lære klubben, staben, stilen og byen at kende.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af en stor udskiftning til sommer - faktisk udelukkende salg af spillere, der ikke for alvor ønsker at være i klubben (kunne være Nicolai Larsen, Enevoldsen, måske Sloth.)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 16. mar 2017, 10:24

De Fem skrev:
Martino skrev: Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.

EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Risgård har udløb til vinter, så afhængigt af hvordan foråret går kan man jo købe ham ud, eller bare lade ham løbe lige så stille ud som Augo. De skader kan ikke være sjove at slæbe rundt med, så måske han har fået nok til sommer.
Nope, Risgård har kontrakt til udgangen af 2018.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 16. mar 2017, 10:31

Yankee skrev:
De Fem skrev:
Martino skrev: Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.

EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Risgård har udløb til vinter, så afhængigt af hvordan foråret går kan man jo købe ham ud, eller bare lade ham løbe lige så stille ud som Augo. De skader kan ikke være sjove at slæbe rundt med, så måske han har fået nok til sommer.
Nope, Risgård har kontrakt til udgangen af 2018.
Nemlig helt korrekt. Så derfor er det også vigtigt, at han for alvor kommer over de skadesproblemer.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 16. mar 2017, 10:39

BoT skrev:Det er som om, at det herinde oftest handler om at få noget nyt bare for at få noget nyt. Flere argumenterer for, at vi skal skifte Holger, Sloth og Meilinger ud - og i stedet hente noget nyt ind. Men hallo. De tre var jo det nyt, som folk skreg efter sidste sommer. - Og i øvrigt fra den hylde, som AaB realistisk set kommer til at hente fra.

Lad os antage, at vi skibber de tre afsted og henter tre nye i stedet. Hvad er garantien for, at de nye slår til?

Den største og mest sikre forstærkning er, at vi får de spillere, vi allerede har, til at præstere bedre. Det er på den måde, vi i langt de fleste tilfælde gennem de seneste år har forstærket os. Det er meget sjældent, vi har hentet nye spillere ind, der med det samme har løftet vores hold.

Der er masser af potentiale i både Sloth, Meilinger og Holger - et potentiale, der er langt mere realistisk at løfte, end hos tre helt nye spillere, der først skal lære klubben, staben, stilen og byen at kende.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af en stor udskiftning til sommer - faktisk udelukkende salg af spillere, der ikke for alvor ønsker at være i klubben (kunne være Nicolai Larsen, Enevoldsen, måske Sloth.)
Det er rigtigt en stor udskiftning til sommer vil betyde nye spillere skal tilpasse sig spillestil osv. Samt der ingen garanti er for de nye vil gøre det bedre.

Når det så er sagt syntes jeg ikke vi skal have løntunge spillere udefra der bare er "fyld" på holdkortet, det skal være spillere der kan løfte holdet, det tror jeg egentlig Gaarde og du også er enig i.

Fodbold er øjebliksbilleder, og tingene kan lynhurtigt ændre sig, en spiller som Holgersson har virkelig steppet op, og hvem havde troet det? Så på den måde har du ret.

Når det så er sagt, så ser jeg hverken Sloth eller Meilinger som spillere der kan løfte vores hold pt. om deres formkurve pludselig stiger er der ingen der ved, men jeg tror det personligt ikke.
En spiller som Flores viste gode takter i opstarten, og har givet smagsprøver på sit store potentiale, derfor håber jeg bestemt han bliver.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 16. mar 2017, 14:21

Martino skrev:
Yankee skrev:
De Fem skrev:
Martino skrev: Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.

EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Risgård har udløb til vinter, så afhængigt af hvordan foråret går kan man jo købe ham ud, eller bare lade ham løbe lige så stille ud som Augo. De skader kan ikke være sjove at slæbe rundt med, så måske han har fået nok til sommer.
Nope, Risgård har kontrakt til udgangen af 2018.
Nemlig helt korrekt. Så derfor er det også vigtigt, at han for alvor kommer over de skadesproblemer.
Nordjyske skriver modsat:
"Den nye aftale gælder frem til udgangen af december 2018."
https://nordjyske.dk/nyheder/risgaard-f ... 3/112/1513

Superstats har også samme version: http://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-hold?id=12

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 16. mar 2017, 14:43

De Fem skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
De Fem skrev:
Martino skrev: Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.

EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Risgård har udløb til vinter, så afhængigt af hvordan foråret går kan man jo købe ham ud, eller bare lade ham løbe lige så stille ud som Augo. De skader kan ikke være sjove at slæbe rundt med, så måske han har fået nok til sommer.
Nope, Risgård har kontrakt til udgangen af 2018.
Nemlig helt korrekt. Så derfor er det også vigtigt, at han for alvor kommer over de skadesproblemer.
Nordjyske skriver modsat:
"Den nye aftale gælder frem til udgangen af december 2018."
https://nordjyske.dk/nyheder/risgaard-f ... 3/112/1513

Superstats har også samme version: http://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-hold?id=12
Vi er i 2017. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 16. mar 2017, 15:48

Jeg vil bliver super tilfreds, hvis vi forstærker midterforsvaret.
Andet synes jeg faktisk ikke vi mangler. De unge byder sig virkelig godt til og lad dem for guds skyld spille så.
Nu går der jo lidt rygter om, at Flores vender tilbage til Peru og så ville drømme erstatningen være Kusk i mine øjne.
Men hent en Top profil til forsvaret (Eller 2, men det tror jeg ikke på Gaarde gør)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 16. mar 2017, 16:36

Brodernumsi skrev:
De Fem skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
De Fem skrev:
Martino skrev: Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.

EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Risgård har udløb til vinter, så afhængigt af hvordan foråret går kan man jo købe ham ud, eller bare lade ham løbe lige så stille ud som Augo. De skader kan ikke være sjove at slæbe rundt med, så måske han har fået nok til sommer.
Nope, Risgård har kontrakt til udgangen af 2018.
Nemlig helt korrekt. Så derfor er det også vigtigt, at han for alvor kommer over de skadesproblemer.
Nordjyske skriver modsat:
"Den nye aftale gælder frem til udgangen af december 2018."
https://nordjyske.dk/nyheder/risgaard-f ... 3/112/1513

Superstats har også samme version: http://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-hold?id=12
Vi er i 2017. ;)
Detaljer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2017, 00:57

FIDEL skrev:
jonas386 skrev:Hvis vi endelig skal snakke spillere fra FCN, så bør vi have snøren ude efter Marcondes. Udløb til vinter, og en interessant spiller til den offensive midtbane/Skyggeangriber (eller hvad sådan en spiller hedder).
Tror slet ikke at han er realistisk. Han vil til udlandet eller BIF.
Brøndby har vel Mukthar som 1.prioritet. Det er da muligt han har andre ambitioner end nordjylland, men derfor synes jeg stadig Gaarde bør foretage opkaldet, og høre om han er interesseret. Det værste der kan ske er et nej. Jeg synes ikke man bør undlade at forstærke holdet fordi den pågældende spiller måske hellere vil noget andet. Det er muligt du har ret, men som type passer han jo som fod i hose til vores trup. Han kan udfordre, og er heller ikke helt dum i feltet (uden selvfølgelig at være et fysisk monster), teknisk er han stærk, og er også en udmærket spilfordeler.
BoT skrev:Der er masser af potentiale i både Sloth, Meilinger og Holger - et potentiale, der er langt mere realistisk at løfte, end hos tre helt nye spillere, der først skal lære klubben, staben, stilen og byen at kende.
Jeg er stadig ikke overbevist om Holgerssen. Det må jeg sige. Jeg kan se flere herinde mener han har løftet sig i foråret, og det har han muligvis også, men han leverer altså stadig nogle gedigne brølere indimellem, og det har været decideret (u)held at det ikke kostede mål i FCM kampen. Jeg synes det er fint han får foråret ud (der er heller ikke så mange andre muligheder), men hvis ikke han viser noget mere stabilitet, så ser jeg heller ikke hvorfor vi bør køre videre med ham. Vi har behov for sikkerhed i defensiven, så der også er mere ro på længere frem i banen. Den sikkerhed synes jeg ikke Holgerssen leverer, og det smitter af på resten af bagkæden. Vi kan selvfølgelig godt beholde Holgerssen, men så bør han som minimum have en ordentlig makker ved siden af sig. Der SKAL forstærkning ind her, om Holgerssen så skal sendes videre eller ej, må være op til Gaarde/MW at vurdere.
Sloth synes jeg vi bør beholde, og give minimum en sæson mere. Jeg har ikke afskrevet ham endnu hvertfald, og tror også han kan blive en vigtig spiller for os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 17. mar 2017, 08:54

jonas386 skrev:
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:Hvis vi endelig skal snakke spillere fra FCN, så bør vi have snøren ude efter Marcondes. Udløb til vinter, og en interessant spiller til den offensive midtbane/Skyggeangriber (eller hvad sådan en spiller hedder).
Tror slet ikke at han er realistisk. Han vil til udlandet eller BIF.
Brøndby har vel Mukthar som 1.prioritet. Det er da muligt han har andre ambitioner end nordjylland, men derfor synes jeg stadig Gaarde bør foretage opkaldet, og høre om han er interesseret. Det værste der kan ske er et nej. Jeg synes ikke man bør undlade at forstærke holdet fordi den pågældende spiller måske hellere vil noget andet. Det er muligt du har ret, men som type passer han jo som fod i hose til vores trup. Han kan udfordre, og er heller ikke helt dum i feltet (uden selvfølgelig at være et fysisk monster), teknisk er han stærk, og er også en udmærket spilfordeler.
BoT skrev:Der er masser af potentiale i både Sloth, Meilinger og Holger - et potentiale, der er langt mere realistisk at løfte, end hos tre helt nye spillere, der først skal lære klubben, staben, stilen og byen at kende.
Jeg er stadig ikke overbevist om Holgerssen. Det må jeg sige. Jeg kan se flere herinde mener han har løftet sig i foråret, og det har han muligvis også, men han leverer altså stadig nogle gedigne brølere indimellem, og det har været decideret (u)held at det ikke kostede mål i FCM kampen. Jeg synes det er fint han får foråret ud (der er heller ikke så mange andre muligheder), men hvis ikke han viser noget mere stabilitet, så ser jeg heller ikke hvorfor vi bør køre videre med ham. Vi har behov for sikkerhed i defensiven, så der også er mere ro på længere frem i banen. Den sikkerhed synes jeg ikke Holgerssen leverer, og det smitter af på resten af bagkæden. Vi kan selvfølgelig godt beholde Holgerssen, men så bør han som minimum have en ordentlig makker ved siden af sig. Der SKAL forstærkning ind her, om Holgerssen så skal sendes videre eller ej, må være op til Gaarde/MW at vurdere.
Sloth synes jeg vi bør beholde, og give minimum en sæson mere. Jeg har ikke afskrevet ham endnu hvertfald, og tror også han kan blive en vigtig spiller for os.
Selvfølgelig skal Gaarde da høre om Marcondes har lyst til AaB. Men han vil videre og helst udlandet.
Ang. Sloth så er jeg uenig. Jeg tror ikke på ham. Centralt har vi altså brug for driftsikre spillere, og dette er Sloth bestemt ikke. Han minder mig lidt om en stor teenager - fornærmet og ustabil.
Holgersson skal bare videre - hej hej.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 17. mar 2017, 10:17

FIDEL skrev:
jonas386 skrev:
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:Hvis vi endelig skal snakke spillere fra FCN, så bør vi have snøren ude efter Marcondes. Udløb til vinter, og en interessant spiller til den offensive midtbane/Skyggeangriber (eller hvad sådan en spiller hedder).
Tror slet ikke at han er realistisk. Han vil til udlandet eller BIF.
Brøndby har vel Mukthar som 1.prioritet. Det er da muligt han har andre ambitioner end nordjylland, men derfor synes jeg stadig Gaarde bør foretage opkaldet, og høre om han er interesseret. Det værste der kan ske er et nej. Jeg synes ikke man bør undlade at forstærke holdet fordi den pågældende spiller måske hellere vil noget andet. Det er muligt du har ret, men som type passer han jo som fod i hose til vores trup. Han kan udfordre, og er heller ikke helt dum i feltet (uden selvfølgelig at være et fysisk monster), teknisk er han stærk, og er også en udmærket spilfordeler.
BoT skrev:Der er masser af potentiale i både Sloth, Meilinger og Holger - et potentiale, der er langt mere realistisk at løfte, end hos tre helt nye spillere, der først skal lære klubben, staben, stilen og byen at kende.
Jeg er stadig ikke overbevist om Holgerssen. Det må jeg sige. Jeg kan se flere herinde mener han har løftet sig i foråret, og det har han muligvis også, men han leverer altså stadig nogle gedigne brølere indimellem, og det har været decideret (u)held at det ikke kostede mål i FCM kampen. Jeg synes det er fint han får foråret ud (der er heller ikke så mange andre muligheder), men hvis ikke han viser noget mere stabilitet, så ser jeg heller ikke hvorfor vi bør køre videre med ham. Vi har behov for sikkerhed i defensiven, så der også er mere ro på længere frem i banen. Den sikkerhed synes jeg ikke Holgerssen leverer, og det smitter af på resten af bagkæden. Vi kan selvfølgelig godt beholde Holgerssen, men så bør han som minimum have en ordentlig makker ved siden af sig. Der SKAL forstærkning ind her, om Holgerssen så skal sendes videre eller ej, må være op til Gaarde/MW at vurdere.
Sloth synes jeg vi bør beholde, og give minimum en sæson mere. Jeg har ikke afskrevet ham endnu hvertfald, og tror også han kan blive en vigtig spiller for os.
Selvfølgelig skal Gaarde da høre om Marcondes har lyst til AaB. Men han vil videre og helst udlandet.
Ang. Sloth så er jeg uenig. Jeg tror ikke på ham. Centralt har vi altså brug for driftsikre spillere, og dette er Sloth bestemt ikke. Han minder mig lidt om en stor teenager - fornærmet og ustabil.
Holgersson skal bare videre - hej hej.
Marcondes. Ja tak.
Holgersson. Tjaaa. Lad os se foråret ud. Synes han har oppet sit spil.
Sloth. Skal bestemt blive. Var god mod SIF og spillede sig op mod FCM i en rigtig svær kamp. Jeg kan godt se ham bygge på og så tør han tage de chancer i spillet som der skal til for at skabe overtal. At det fejler indimellem er vel naturligt.
Jeg savner Winsnes

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 17. mar 2017, 20:57

Useriøst at nævne Marcondes. Næsten lige så galt som ham der argumenterede for hvorfor vi kunne hente Emre Mor. Det er åbenlyse kæmpe talenter der er profiler ikke bare i klubben men hele superligaen.Vi kan aldrig nogensinde komme i nærheden af de spillere med mindre de skifter til udlandet og sidder 2 år på bænken. Vil I også have Ingvartson og Duelund?

Lad os nu hæve niveauet lidt.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 18. mar 2017, 05:46

Selvfølgelig skal Gaarde da høre om Marcondes har lyst til AaB.
Det vil jo være lige så naivt som hvis jeg ringer til kronprinsesse Mary for at høre om hun vil snave.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. mar 2017, 13:07

Hvis du ikke ringer, sker det nok slet ikke ..
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2017, 14:24

FlæskeFrank skrev:Hvis du ikke ringer, sker det nok slet ikke ..
Præcis. Jeg går ikke ud fra at AaB er hverken hans 1. eller 2. prioritet, men det er for dumt man ikke forhører sig, når han økonomisk burde kunne være indenfor vores rækkevidde. Det kunne jo være han kunne se nogle perspektiver i at tage 2-3 år hos os, og så blive skudt afsted til udlandet. Det afhænger selvfølgelig også af hvad vi kan tilbyde, sådan rent sportsligt. Hvis vi mod forventning skulle have europæisk bold på programmet til efteråret, så giver det også nogle lidt andre muligheder ift at tiltrække spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Patmand » 18. mar 2017, 15:46

jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis du ikke ringer, sker det nok slet ikke ..
Præcis. Jeg går ikke ud fra at AaB er hverken hans 1. eller 2. prioritet, men det er for dumt man ikke forhører sig, når han økonomisk burde kunne være indenfor vores rækkevidde. Det kunne jo være han kunne se nogle perspektiver i at tage 2-3 år hos os, og så blive skudt afsted til udlandet. Det afhænger selvfølgelig også af hvad vi kan tilbyde, sådan rent sportsligt. Hvis vi mod forventning skulle have europæisk bold på programmet til efteråret, så giver det også nogle lidt andre muligheder ift at tiltrække spillere.
...eller hans 120. eller 121. prioritet.

Det er tilladt at drømme, men måske skulle man dele dem inde på drømmetydning.dk i stedet for her.

Ja, det var mig der i første omgang affærdigede den debatist der foreslog AaB skulle hente Emre Mor, som værende indlysende vanvittigt. Men nej, jeg endte op med at skulle argumentere for det.

E. Hansen er måske ikke i helt samme liga som Mor, men har bevist at han har et stort talent. En talent der givetvis bringer ham til en større liga end den danske.
Derfor giver det absolut ingen mening at tro, at en sådan ung spiller lige syntes han vil sætte sin karriere på stand-by i Nordjylland i et par sæsoner. Not gonna happen!

Kan vi snart ALLESAMMEN nå frem til den konklusion, at et skifte fra FCN til AaB for en fremadstormende ung spiller ikke har gang på jord?

Og nej, heller ikke hvis man kan kan tilbyde to kampe mod mestrene fra Turkmenistan i 3. kvalrunde. Hold nu op.

Vegard Forren, norsk landsholdsspiller der gik til en løn på 10 millioner norske kroner i Southhampton. Nej, han skifter heller ikke til AaB.

Der er nogen der trænger til at få justeret opfattelsen af, hvor AaB befinder sig i fødekæden.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alexis » 18. mar 2017, 15:47

jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis du ikke ringer, sker det nok slet ikke ..
Præcis. Jeg går ikke ud fra at AaB er hverken hans 1. eller 2. prioritet, men det er for dumt man ikke forhører sig, når han økonomisk burde kunne være indenfor vores rækkevidde. Det kunne jo være han kunne se nogle perspektiver i at tage 2-3 år hos os, og så blive skudt afsted til udlandet. Det afhænger selvfølgelig også af hvad vi kan tilbyde, sådan rent sportsligt. Hvis vi mod forventning skulle have europæisk bold på programmet til efteråret, så giver det også nogle lidt andre muligheder ift at tiltrække spillere.
Come on, han er jo på ingen måde inden for vores økonomiske rækkevidde. Hans næste kontrakt bliver Brøndby/FCK eller udlandet med en løn der er dobbelt så høj som vores højest lønnede. Vi kan IKKE hente en spiller, som vel er det største talent i superligaen lige nu. Det sker simpelthen ikke

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2017, 16:01

Hvorfor skulle Brøndby kunne tilbyde mere end vi kan? Jeg er med på at de generelt har en tendens til at kunne tiltrække større navne, men de skal sælge spillere for 15(?) millioner før deres regnskab lever op til det forventede underskud (husker ikke præcis beløbet), plus deres førsteprioritet formegentlig er Mukthar, som næppe ligefrem er billig (mener der har været snak om en overgangssum på 10 millioner).
Han har kontraktudløb om et år, hvilket også er grunden til han bør kunne være realistisk. Det er ikke en spiller jeg forventer kommer til AaB, men det er en spiller hvor man bør undersøge muligheden. Hvis man får et nej, så er det sådan det er, men tænk hvis man havde samme tilgang til en spiller som Johansson, eller Prica. Selvom der er tale om forskellige situationer, så skal man altså turde at tage chancen indimellem.
Hvad er det folk mener Gaarde/AaB taber ved at kontakte Marcondes/agent den 1. Juli for at høre til hans fremtidsplaner?

Sammenligningen med Mor holder naturligvis ikke, og jeg vil også mene det er skudt over målet at udråbe ham til ligaens største talent. Han er jo ikke engang det største talent i FCN (uden at skulle tale ham ned). Selvom han har spillet rigtig fint i denne sæson, så er det jo heller ikke en spiller hvor de fineste fodboldadresser i Europa står på spring for at købe ham fri.

EDIT: Havde der været tale om en længerevarende kontrakt, så ville jeg være enig, da FCN ikke ligefrem er kendt for at sælge spillerne billigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alexis » 18. mar 2017, 16:11

jonas386 skrev:Hvorfor skulle Brøndby kunne tilbyde mere end vi kan? Jeg er med på at de generelt har en tendens til at kunne tiltrække større navne, men de skal sælge spillere for 15(?) millioner før deres regnskab lever op til det forventede underskud (husker ikke præcis beløbet), plus deres førsteprioritet formegentlig er Mukthar, som næppe ligefrem er billig (mener der har været snak om en overgangssum på 10 millioner).
Han har kontraktudløb om et år, hvilket også er grunden til han bør kunne være realistisk. Det er ikke en spiller jeg forventer kommer til AaB, men det er en spiller hvor man bør undersøge muligheden. Hvis man får et nej, så er det sådan det er, men tænk hvis man havde samme tilgang til en spiller som Johansson, eller Prica. Selvom der er tale om forskellige situationer, så skal man altså turde at tage chancen indimellem.
Hvad er det folk mener Gaarde/AaB taber ved at kontakte Marcondes/agent den 1. Juli for at høre til hans fremtidsplaner?

Sammenligningen med Mor holder naturligvis ikke, og jeg vil også mene det er skudt over målet at udråbe ham til ligaens største talent. Han er jo ikke engang det største talent i FCN (uden at skulle tale ham ned). Selvom han har spillet rigtig fint i denne sæson, så er det jo heller ikke en spiller hvor de fineste fodboldadresser i Europa står på spring for at købe ham fri.

EDIT: Havde der været tale om en længerevarende kontrakt, så ville jeg være enig, da FCN ikke ligefrem er kendt for at sælge spillerne billigt.
Arh okay, nu ser jeg hvor problemet er. Hvis du reelt set tror vi kan give samme lønninger som Brøndby, så er det klart vi ikke ser ens på hvad realistiske handler er. Austin og Kahlenberg er væk til sommer. Rønnow er sikkert det samme. Pukki givetvis. De har lønkroner nok til at byde mere end det dobbelt af hvad vi kan.
Det er helt andre situationer med Prica, Johansson end det er med Marcondes. Du tænker vel heller ikke vi havde nogen chance for at hente Rasmus Falk i sommers? Eller Andrew Hjulsager her til vinter.

Låst