Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 21. maj 2017, 17:37

Hvis Okore skifter til AaB så er jeg fuldstændig målløs!
Og jeg skal gladeligt skrive undskyld til jer som har foreslået ham, hvor jeg har skrevet at det ikke kan lade sig gøre økonomisk.
Jeg tror stadig det bliver en umulig opgave økonomien.
Men den her artikel har da tændt et lille håb i mig.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 21. maj 2017, 17:37

Hvis Okore skifter til AaB så er jeg fuldstændig målløs!
Og jeg skal gladeligt skrive undskyld til jer som har foreslået ham, hvor jeg har skrevet at det ikke kan lade sig gøre økonomisk.
Jeg tror stadig det bliver en umulig opgave økonomien.
Men den her artikel har da tændt et lille håb i mig.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 21. maj 2017, 17:39

9800 skrev:Jeg er meget tvivlsom omkring Okore. Nu har Ståle set ham i det meste af en sæson, og hvis han havde haft tro på at hab kunne nå tidligere niveau, så kan jeg slet ikke se hvorfor de ikke selv beholder ham? Jeg synes chancen for en nitte er noget større end chancen for gevinst.
Jeg tror ikke FCK vil investere det han koster at få tilbage på niveau, ligesom det virker til Okore mener han skal spille hver uge for at komme derop igen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 21. maj 2017, 17:41

Det er sjældent et godt tegn, når sælger er SÅ opsat på, at komme af med sin vare, som Ståle er det....
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 21. maj 2017, 18:06

9800 skrev:Jeg er meget tvivlsom omkring Okore. Nu har Ståle set ham i det meste af en sæson, og hvis han havde haft tro på at hab kunne nå tidligere niveau, så kan jeg slet ikke se hvorfor de ikke selv beholder ham? Jeg synes chancen for en nitte er noget større end chancen for gevinst.
Det kan blive fugl eller fisk!
Han er en spiller der har et topniveau der rækker langt udover superligaen, det har han bevist, det er dog flere år siden han havde det niveau, og han er selvfølgelig ikke blevet sorteret helt fra truppen i FCK uden grund, derfor kan man godt frygte det kunne blive en Casper Sloth 2.0 :thumbsdown:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søgaard » 21. maj 2017, 18:25

troelsh skrev:
9800 skrev:Jeg er meget tvivlsom omkring Okore. Nu har Ståle set ham i det meste af en sæson, og hvis han havde haft tro på at hab kunne nå tidligere niveau, så kan jeg slet ikke se hvorfor de ikke selv beholder ham? Jeg synes chancen for en nitte er noget større end chancen for gevinst.
Det kan blive fugl eller fisk!
Han er en spiller der har et topniveau der rækker langt udover superligaen, det har han bevist, det er dog flere år siden han havde det niveau, og han er selvfølgelig ikke blevet sorteret helt fra truppen i FCK uden grund, derfor kan man godt frygte det kunne blive en Casper Sloth 2.0 :thumbsdown:

Mht at være blevet sorteret fra truppen i FCK, så kunne du jo læse artiklerne..
Aalborg BK 1885!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 21. maj 2017, 18:33

Brodernumsi skrev:Det er sjældent et godt tegn, når sælger er SÅ opsat på, at komme af med sin vare, som Ståle er det....
Sandt nok, men det handler også om de internationale kampe hvor Okore bare ikke var fysisk med. Til suppeniveau kan han dog være god nok (eller Sloth 2.0)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 21. maj 2017, 18:43

Søgaard skrev:
troelsh skrev:
9800 skrev:Jeg er meget tvivlsom omkring Okore. Nu har Ståle set ham i det meste af en sæson, og hvis han havde haft tro på at hab kunne nå tidligere niveau, så kan jeg slet ikke se hvorfor de ikke selv beholder ham? Jeg synes chancen for en nitte er noget større end chancen for gevinst.
Det kan blive fugl eller fisk!
Han er en spiller der har et topniveau der rækker langt udover superligaen, det har han bevist, det er dog flere år siden han havde det niveau, og han er selvfølgelig ikke blevet sorteret helt fra truppen i FCK uden grund, derfor kan man godt frygte det kunne blive en Casper Sloth 2.0 :thumbsdown:

Mht at være blevet sorteret fra truppen i FCK, så kunne du jo læse artiklerne..
Jeg ved ikke hvad du henviser til.
Men hvis han er sorteret helt fra truppen, så har han jo ikke været god nok hverken til træning eller kamp.
Dermed ikke sagt han ikke kan få succes i AaB.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Klaus » 21. maj 2017, 18:49

Okore vil være en fantastisk signing, men det vil kræve en makker med højde og styrke i hovedspillet. Men vi vil på den anden side få en fantastisk markeringsspiller, som måske nok skal spilles helt i form igen, men som også har et topniveau på den anden side af, hvad vi med rimelighed kan forvente. Jeg synes det hele virker positivt. Jeg tror ikke et sekund på, at han ryger ned til Gyllegården. Selvom fodbold er business tror jeg FCK godt kunne tænke sig at sige lidt tak for sidst til Midtjylland for den måde de behandlede Schviatchenko og FCK på i sin tid. I det hele taget tror jeg ikke mange klubber i Danmark frivilligt sælger til Herning. Så skulle han alligevel havne dernede, kommer de også til at betale kassen.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Tyskeren » 21. maj 2017, 18:49

jonas386 skrev:
Tyskeren skrev:
Glenn Francisco skrev:
Tyskeren skrev:Ja som jeg skrev for flere sider tilbage - så er den god nok med Okore! Det er MW som er den helt store drivkraft her. Hører at AaB faktisk vil spille lidt med musklerne i dette vindue.. Der er flere gode spillere på vej - og overraskende spillere!
Overraskende spillere er det det som din kilde siger eller har du hørt navne? :D
Ved intet om navne - men der skulle eftersigende være lagt billet ind på tre spillere som selv gerne vil til udlandet eller blive der. Så for dem er AaB nok anden prioritet, men interessen er skabt fra AaBs side.
Så det er spillere fra den danske liga, som eksempelvis Robert Skov?
Ved ikke noget om navne - udover Okore som jeg nævnte første gang for en uges tid siden!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 21. maj 2017, 18:58

Klaus skrev:Okore vil være en fantastisk signing, men det vil kræve en makker med højde og styrke i hovedspillet.
Som Holger?

Måske har nedrykningsspøgelset fået løsnet nogle kroner hos bestyrelsen. Jeg tror ikke på at egoerne kan holde til at MW ikke bliver en succes (top 6) så mon ikke løn og transfer pengene kommer til at rulle som vi ikke har set siden Lynge.

Rødt blæk kommer til at blive flittigt brugt de næste tre år i regnskaberne.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 21. maj 2017, 19:12

Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:Okore vil være en fantastisk signing, men det vil kræve en makker med højde og styrke i hovedspillet.
Som Holger?

Måske har nedrykningsspøgelset fået løsnet nogle kroner hos bestyrelsen. Jeg tror ikke på at egoerne kan holde til at MW ikke bliver en succes (top 6) så mon ikke løn og transfer pengene kommer til at rulle som vi ikke har set siden Lynge.

Rødt blæk kommer til at blive flittigt brugt de næste tre år i regnskaberne.
Måske men forhåbentlig skal bossogoglionerne også ud at arbejde - og i dette vindue SKAL Gaarde vise, at han er mere end den fjedtvorne snak han præsterer i interviews.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Danni » 21. maj 2017, 19:38

Brodernumsi skrev:Det er sjældent et godt tegn, når sælger er SÅ opsat på, at komme af med sin vare, som Ståle er det....
Det er jo også et spørgsmål om rimelighed og FCK gerne vil have et godt ry og ikke "låse spillere". De talte jo også meget varmt for, at Cornelius skulle sælges og han er ikke nogen dårlig spiller. Hvis han ikke kan komme på holdet, er det jo fint for alle parter, at lade ham komme videre.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Klaus » 21. maj 2017, 19:58

Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:Okore vil være en fantastisk signing, men det vil kræve en makker med højde og styrke i hovedspillet.
Som Holger?

Måske har nedrykningsspøgelset fået løsnet nogle kroner hos bestyrelsen. Jeg tror ikke på at egoerne kan holde til at MW ikke bliver en succes (top 6) så mon ikke løn og transfer pengene kommer til at rulle som vi ikke har set siden Lynge.

Rødt blæk kommer til at blive flittigt brugt de næste tre år i regnskaberne.
Ved det ikke. Men måske kunne Holger være bedre, hvis han ikke skulle være forsvarsgeneral?? Okore kan jo rent faktisk spille fodbold, og vil på den måde tage noget pres fra sin makker i opspillet. Men vi har altså også brug for et fyrtårn til at forsvare på dødboldene. Om det så er Holger ved jeg ikke. Men et miniforsvar med Okore og Blåbjerg vil i hvert fald være udfordret i hovedspillet....

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Arendt » 21. maj 2017, 20:04

troelsh skrev:
Søgaard skrev:
troelsh skrev:
9800 skrev:Jeg er meget tvivlsom omkring Okore. Nu har Ståle set ham i det meste af en sæson, og hvis han havde haft tro på at hab kunne nå tidligere niveau, så kan jeg slet ikke se hvorfor de ikke selv beholder ham? Jeg synes chancen for en nitte er noget større end chancen for gevinst.
Det kan blive fugl eller fisk!
Han er en spiller der har et topniveau der rækker langt udover superligaen, det har han bevist, det er dog flere år siden han havde det niveau, og han er selvfølgelig ikke blevet sorteret helt fra truppen i FCK uden grund, derfor kan man godt frygte det kunne blive en Casper Sloth 2.0 :thumbsdown:

Mht at være blevet sorteret fra truppen i FCK, så kunne du jo læse artiklerne..
Jeg ved ikke hvad du henviser til.
Men hvis han er sorteret helt fra truppen, så har han jo ikke været god nok hverken til træning eller kamp.
Dermed ikke sagt han ikke kan få succes i AaB.
Han har været sorteret helt fra, idet han har sagt til Ståle, at han ligeså godt kunne sidde på tribunen end være på bænken uden fremtidsperspektiv i FCK.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 21. maj 2017, 20:10

Jores Okore er sgu en utålmodig herre. Han gad heller ikke sidde på bænken for Aston Villa, så han endte sin klubkarriere i England med at træne med Villas U21-hold.

Artikel fra dengang det gik godt:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ub/5949652
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 21. maj 2017, 20:47

Klaus skrev:
Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:Okore vil være en fantastisk signing, men det vil kræve en makker med højde og styrke i hovedspillet.
Som Holger?

Måske har nedrykningsspøgelset fået løsnet nogle kroner hos bestyrelsen. Jeg tror ikke på at egoerne kan holde til at MW ikke bliver en succes (top 6) så mon ikke løn og transfer pengene kommer til at rulle som vi ikke har set siden Lynge.

Rødt blæk kommer til at blive flittigt brugt de næste tre år i regnskaberne.

Ved det ikke. Men måske kunne Holger være bedre, hvis han ikke skulle være forsvarsgeneral?? Okore kan jo rent faktisk spille fodbold, og vil på den måde tage noget pres fra sin makker i opspillet. Men vi har altså også brug for et fyrtårn til at forsvare på dødboldene. Om det så er Holger ved jeg ikke. Men et miniforsvar med Okore og Blåbjerg vil i hvert fald være udfordret i hovedspillet....
Uden 100% at kunne huske Okore's evner i luften, kan man så ikke forvente at en tidligere PL CB ikke er så svag i luften at man er nødt til at sætte ham sammen med et decideret fyrtårn til at tage alle luftdueller? Jeg er sikker på Okores springkraft gør op for hans manglende højde (183 er ikke specielt lavt for en CB).

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sauer » 21. maj 2017, 21:53

doukas skrev:Jores Okore er sgu en utålmodig herre. Han gad heller ikke sidde på bænken for Aston Villa, så han endte sin klubkarriere i England med at træne med Villas U21-hold.

Artikel fra dengang det gik godt:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ub/5949652
Har vi ikke godt nok et par Villa-fans her på forummet? Måske ham dér, der hedder astonvilla? De må kunne fortælle lidt om hans niveau og mentalitet.

Jeg kan huske et par PL-kampe, hvor han var imponerende god over for verdensstjerner. Der var også noget med en kamp for FCN mod Chelsea, hvor han tørrede røv med Torres, som fik Chelsea til at byde på ham efterfølgende. Jeg var noget chokeret over, at han var inden for FCKs rækkevidde for et år siden, men fik dengang at forklaret, at hans niveau havde været nedadgående.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 21. maj 2017, 21:56

Ved sgu ikke helt med Okore.

Positivt
- Selvom han er i ringe forfatning er han givet stadig bedre end både Holger, P og Blåbjerg
- Han må være i Ok form efter at have været med i FCK i et år.
- FCK har allerede brugt en sæson på projektet og vi får næppe en spiller der mentalt er til rotterne.

Negativt
- Når Ståle begynder at foretrække sin venstre back reserve Boilesen og en 100 årig Mikal Antonsson i midterforsvaret i stedet for Okore er det godt nok skidt.
- Hans nuværende niveau er ukendt
- Vi skal nok betale uforholdvis meget for en spiller hvor nievauet er tvivlsomt.

Ifht. hans profil ved jeg ikke helt. Husker ham ikke som den mest spillende stopper i FCN - det var vel mere Bjelland der tog sig af den tjans. Omvendt passer han bedre til et offensivt koncept end f.eks. Holger.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

tRicky Martin
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:57

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af tRicky Martin » 21. maj 2017, 22:01

Hej alle!
Jeg har nu i en rum tid brændt for, at give mit besyv med ift. indkøb af nye spillere. Desværre har et utal af bekræftigelses emails været så snu at gemme sig i mit junk mail filter. Jeg har brugt tiden på at læse store dele af denne tråd og det har været fedt at høre Jeres bud på forskellige navne, som I enten ville ønske eller har hørt kunne komme til AaB, eller som I mener skal forlade AaB. Det hele skal jo hænge sammen.
Indledningsvis har jeg et spørgsmål: Er der nogen der ved, hvor mange penge der er sat af til spillerindkøb?

I min optik, er salgsprisen for hhv. Bassogog og Mæhle tilnærmelsesvis de eneste salg der har været kongruente med forventet markedsværdi i (for) lang tid. Bassogog noget kun over. Når vi kigger lidt tilbage i tiden og tænker på hvad vi har tjent/ikke tjent på spillere som Kusk, Thomsen, Spalvis, Jönsson, AK, KEP, Thelander, Helenius, Dalsgaard synes jeg ikke det samlet set har været optimalt af den sportslige ledelse (alt taget i betragtning).

I forhold til indkøb, har noget været godt og andet har været skidt. Særligt det sidste års indkøb trækker kraftigt i den negative retning. Jeg frygter, at jo længere Gaarde træder ud af Lynges skygge jo nærmere kommer AaB på mørket.

Så lad os håbe indkøbene lykkes bedre til sommer.
Lige for at hjælpe vores sportsdirektør en smule (det kunne jo være, at han har fået sit grydehår i øjnene endnu engang):
Genansæt Kuhn, minimum som assistent. Og nej, jeg tror ikke Wieghorst bliver skiftet ud, men jeg mener slet og ret at det er en katastrofe at Kuhn to gange er blevet forbigået af Allan Gaarde ved trænerskifte.

Og så til det sjove. Jeg ville købe/signe følgende:

Mikkel Andersen - top 5 keeper i ligaen og transferfri. God på indlæg (hvor AaB er blevet straffet), gode reflekser, nogenlunde med fusserne.

Jores Okore - til vinter er han blandt de tre bedste midterforsvarer i SL, næste vinter kan han snildt være 15-20 mill. værd. Hurtig, stærk og god i opspillet. Mangler kamptræning og "øjne i nakken" (bliver for ofte spillet bagom)

Pierre Kanstrup - helt okay midterforsvarer som er niveauer bedre end både Kasper Pedersen og Blåbjerg og er transferfri. Rigtig god i hovedspillet, stærk mentalt, ledertype og en gammeldaws fighter. Plus vi mangler een med man-bun.

Alexander Jakobsen - en fremragende tekniker, spilfordeler og er okay og arbejdsvant defensivt. Spiller mere i dybden end til siden, kan sætte en mand og er god for 5 mål og 7-12 assist på en sæson.

Masango - ja, den var værre. Jeg er pivligeglad med, at han har skabt sig, han ville værre fremragende for AaB.

Bruninho - har nærmest ikke spillet i FCM og får sikkert en voldsom løn, men forudsat at han vil igang igen ville jeg med glæde tage chancen.

Alternativer:
Deble
Aabech
Albrechtsen

Ønskescenarier:
Thelander
Kusk
Sanneh
Robert Skov
Lucas Andersen

Jeg ville sælge/ophæve Sloth, Meilinger, Nicolai Larsen, Enevoldsen (er gjort), Grønning, Holgersson og Abildgaard og så ville jeg have tålmodighed med Jannik Pohl - han skal lære 1 eller 2 afslutningsvarianter og aldrig bruge andre. Han er et bæst til alt andet end det det handler om - at lave mål. Magnus Christensen er fremragende om halvandet år og Thellufsen har potentialet og skal have en chance. Endvidere ville jeg omskole Børsting til højre back, eller bruge ham som indskifter.

"Jamen, det er jo 4-7 udskiftninger!?" Det kan du bande på det er og det er strengt nødvendigt. Show me the money!!!

God aften til Jer alle!

Låst