Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. maj 2017, 18:20

Gaarde6 skrev:Hahaha ja det samme kan jo siges om vores kanter!
Vores højre back nu hvor Mæhle er væk.
Vores angribere osv.
Vi ejer ikke meget klasse og jeg er enig i en central midtbanespiller (kunne være Alexander Jakobsen) ville pynte gevaldigt på vores hold.
Jeg synes dog vi halter endnu mere andre steder på banen. Som Eks vores kanter! Kusk og Thomsen var helt afgørende for vores mesterskab.
Nu skaber vi INTET ude fra fløjene
Enig. Det er vel reelt kun venstreback, som der ikke er skreget på forstærkning på.

Derudover er jeg enig med dig i, at Søren Christensen er enormt undervurderet og netop kan levere det nødvendige. Tilsvarende gjaldt det lidt med Hans Henrik Andreasen. Han havde også enorm betydning for sit hold, men blev ikke altid krediteret for det.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 22. maj 2017, 19:00

Hvis jeg tænker tilbage på mesterskabs sæsonen så var der nogle ting, som var helt afgørende for vores spil.

For det første var det evnen til at skabe chancer og score mål.
90% af den af den succes skyldtes i mine øjne 5 spillere.
Det var Ahlman og Thomsen i Venstre side. Og det var Dalsgård og Kusk i højre side. Og så var det Würtz i midten.

Vi skabte et hav af chancer i den sæson. Kan huske vi altid jokede med at det var pisse ligemeget om modstanderen scorede 2 mål, for vi scorede bare 3. Der var ikke et eneste hold i superligaen som kunne dæmme op for vores offensiv!
I Ahlman og Dalsgård, havde vi de meste angrebsivrige backs i ligaen. I kusk og Thomsen havde vi to spillere med fart i benene. Med evnen til at angribe både venstre og højre om deres modstandere og med koldblodigheden til både at score og spille medspillerne i scorings postioner.
Kort sagt var det GIFT for ALLE hold at spille mod os, fordi vi kunne angribe over alt på banen.

Kontrasten til vores sprudlende offensiv var vores anker på midtbanen, nemlig Würtz.
Han skulle EN ting i vores spil. Han skulle sweepe foran vores forsvar og lukke af, når vi angreb i både højre og venstre side.
Og den opgave er han en af de tre bedste i superligaen til!

Og når man har en Würtz som KUN skal spille i rummet foran forsvaret. Ja så skaber man plads til den anden centrale midtbane spiller også kan løbe frem og deltage i rummene som kanterne skaber. Det Var/er Risgård ekspert til.

MEN MEN MEN.. Som det er nu, har vi splittet os selv FULDSTÆNDIG af!
Vi ejer ikke en kantspiller som kommer i NÆRHEDEN af at kunne udføre de opgaver, som Kusk og Thomsen løste til UG.
Jeg vil helt klart mene at Thelufsen KAN blive en spiller, som kan gøre det på sigt. Men han er ikke moden nok endnu.
Resten af kantspillerne er slet slet ikke gode nok! Og når de ikke er gode nok. Så kan vi ikke kaste backs med frem i alle angreb. Og så skaber vi bare ikke en skid!

Samtidig har Risgård været ude og vi har været tvunget til at spille med 2 x Würtz typer i midten. Og når man spiller med 2 spillere som har deres KLARE forcer i det defensive. Og man samtidig spillere med 2 fløje som ikke kan sætte en mand. Hvad får man så?
Så får man et hold, som IKKE kan skabe chancer! Og skaber man ikke chancer, så scorer man ikke mål.

Vi mangler SÅ MEGET fart og gennembruds styrke i vores hold. Jeg kan ikke få øje på dem på bænken eller i de unge.
Det SKAL hentes udefra. Og så vil jeg godt give Gamen ret i at en spiler centralt, som kan spille FREMAD også ville pynte gevaldigt.
Med mindre Risgård finder sit gamle jeg selvfølgelig.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 22. maj 2017, 19:15

Ser VFF mod GF og kan ikke huske hvornår jeg sidst har ønsket mig tre Viborg-spillere. Pallesen, Reese og Park ville alle pynte i AaB truppen pt. Lidt skræmmende.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 22. maj 2017, 19:43

Jakob Ankersen vil videre, afviser ikke et skifte til dk.
Gaarde sæt igang!

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/j- ... alvsaeson/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 22. maj 2017, 20:09

troelsh skrev:Jakob Ankersen vil videre, afviser ikke et skifte til dk.
Gaarde sæt igang!

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/j- ... alvsaeson/
Klassespiller som afgjort bør være en forstærkning, men jeg tvivler på at det bliver os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jayC » 22. maj 2017, 20:20

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -er-aktuel

Jeg tager gerne imod Lasse Vigen i AaB - en spiller der vil kunne supplere Würtz på midten godt ! sæt igang Gaarde
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 22. maj 2017, 20:27

jayC skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -er-aktuel

Jeg tager gerne imod Lasse Vigen i AaB - en spiller der vil kunne supplere Würtz på midten godt ! sæt igang Gaarde
Kæmpe ja tak.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 22. maj 2017, 20:32

Martino skrev:
jayC skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -er-aktuel

Jeg tager gerne imod Lasse Vigen i AaB - en spiller der vil kunne supplere Würtz på midten godt ! sæt igang Gaarde
Kæmpe ja tak.
Dygtig spiller udentvivl!
Men så har vi bare tre 6'ere på holdet Würtz, MC og Vigen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2017, 20:35

Vigen er da ikke 6'er?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jayC » 22. maj 2017, 20:45

troelsh skrev:
Martino skrev:
jayC skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -er-aktuel

Jeg tager gerne imod Lasse Vigen i AaB - en spiller der vil kunne supplere Würtz på midten godt ! sæt igang Gaarde
Kæmpe ja tak.
Dygtig spiller udentvivl!
Men så har vi bare tre 6'ere på holdet Würtz, MC og Vigen
De kampe jeg har set fra Fulham og Burton i sidste sæson var han ikke 6'er men mere en 8'er!
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 22. maj 2017, 21:09

jayC skrev:
troelsh skrev:
Martino skrev:
jayC skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -er-aktuel

Jeg tager gerne imod Lasse Vigen i AaB - en spiller der vil kunne supplere Würtz på midten godt ! sæt igang Gaarde
Kæmpe ja tak.
Dygtig spiller udentvivl!
Men så har vi bare tre 6'ere på holdet Würtz, MC og Vigen
De kampe jeg har set fra Fulham og Burton i sidste sæson var han ikke 6'er men mere en 8'er!
Ja okay, mindes bare han har spillet 6'er på u21 :)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 23. maj 2017, 06:07

Godkendt transfervindue = Jores Okore + højreback + Lasse Vigen + Jacob Ankersen + angriber
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 23. maj 2017, 06:21

doukas skrev:Godkendt transfervindue = Jores Okore + højreback + Lasse Vigen + Jacob Ankersen + angriber
Så har du garderet dig mod at kunne godkende transfervinduet - smart! :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 23. maj 2017, 07:36

MrBangDK skrev:
doukas skrev:Godkendt transfervindue = Jores Okore + højreback + Lasse Vigen + Jacob Ankersen + angriber
Så har du garderet dig mod at kunne godkende transfervinduet - smart! :D
Godkendt transfervindue ifølge MrBangDk = Oliver Lund

Smart! :D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 23. maj 2017, 07:55

Oliver Lund ville da være ok på en kort kontrakt. Spiller en habil højre back, er fornuftig i offensiven og kan ikke koste alverden i løn. Men nogen game changer er han næppe.

Dem der tror, vi får 5-6 nye profiler til startopstillingen, bliver moderat til yderst skuffede.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 23. maj 2017, 08:00

KJ skrev:Oliver Lund ville da være ok på en kort kontrakt. Spiller en habil højre back, er fornuftig i offensiven og kan ikke koste alverden i løn. Men nogen game changer er han næppe.
Hahahahah - det er fandme godt med en omgang satire så tidligt på morgen :D :D :D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 23. maj 2017, 08:21

doukas skrev:
KJ skrev:Oliver Lund ville da være ok på en kort kontrakt. Spiller en habil højre back, er fornuftig i offensiven og kan ikke koste alverden i løn. Men nogen game changer er han næppe.
Hahahahah - det er fandme godt med en omgang satire så tidligt på morgen :D :D :D
Det er mildt sagt. Oliver Lund var så frastødende dårlig i OB's træningskampe (så selv tre af dem) at han røg helt ud af truppen og kun på grund af en grim skade til Ryan Laursen har Oliver Lund fået lidt spilletid hist og her.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 23. maj 2017, 08:31

doukas skrev:
MrBangDK skrev:
doukas skrev:Godkendt transfervindue = Jores Okore + højreback + Lasse Vigen + Jacob Ankersen + angriber
Så har du garderet dig mod at kunne godkende transfervinduet - smart! :D
Godkendt transfervindue ifølge MrBangDk = Oliver Lund

Smart! :D
Den var sjov - ha ha!
Ska' vi hak'?

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alexis » 23. maj 2017, 09:28

Mikkel Andersen, Okore, Pallesen, Alexander Jakobsen, Kusk, Lucas. Så vil jeg til evig tid være tilfreds med Gaarde, og jeg er sikker på vi nok skal blive gode. Realistisk set ligner det nok nærmere 1-3 af dem

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2017, 09:35

Alexis skrev:Mikkel Andersen, Okore, Pallesen, Alexander Jakobsen, Kusk, Lucas. Så vil jeg til evig tid være tilfreds med Gaarde, og jeg er sikker på vi nok skal blive gode. Realistisk set ligner det nok nærmere 1-3 af dem
Det vil da slet ikke være et urealistisk scenarie at det bliver ingen af dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst