Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 28. maj 2017, 08:48

Ramkilde har enormt potentiale, men er han overhovedet bundet af en kontrakt med AaB?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 28. maj 2017, 09:48

KJ skrev:Ramkilde har enormt potentiale, men er han overhovedet bundet af en kontrakt med AaB?
Ja det er han. Ved ikke hvordan ordlyden er af sådan en kontrakt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 28. maj 2017, 10:49

Vi bør selvfølgelig altid gå efter at holde længst muligt på vores talenter, men da vi har så mange spændende unge angribere kunne det godt give mening at sælge Ramkilde hvis tilbuddet er godt nok. Vi har allerede Pohl og Grønning som seniorer samt Mads Stefansen og Wessam, der bliver rigtig spændende på U19 næste år ligesom Mikkel Kaufmann, der har lavet 12 mål i 24 kampe som førsteårs-U17.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Maglau » 28. maj 2017, 10:54

Yankee skrev:Vi bør selvfølgelig altid gå efter at holde længst muligt på vores talenter, men da vi har så mange spændende unge angribere kunne det godt give mening at sælge Ramkilde hvis tilbuddet er godt nok. Vi har allerede Pohl og Grønning som seniorer samt Mads Stefansen og Wessam, der bliver rigtig spændende på U19 næste år ligesom Mikkel Kaufmann, der har lavet 12 mål i 24 kampe som førsteårs-U17.
Men Ramkilde har bare vist sig som en knægt der kan score mål. Han scorer stort set altid og så har han det vigtigste for en angriber i moderne fodbold - ualmindelig høj fart..
Tror han er et større talent end både Pohl og Grønning samt passer perfekt ind i vores spillestil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 28. maj 2017, 11:04

Så skal der handles obligationer og udbetales udbytter. Fuck det bliver fedt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 28. maj 2017, 11:06

Maglau skrev:
Yankee skrev:Vi bør selvfølgelig altid gå efter at holde længst muligt på vores talenter, men da vi har så mange spændende unge angribere kunne det godt give mening at sælge Ramkilde hvis tilbuddet er godt nok. Vi har allerede Pohl og Grønning som seniorer samt Mads Stefansen og Wessam, der bliver rigtig spændende på U19 næste år ligesom Mikkel Kaufmann, der har lavet 12 mål i 24 kampe som førsteårs-U17.
Men Ramkilde har bare vist sig som en knægt der kan score mål. Han scorer stort set altid og så har han det vigtigste for en angriber i moderne fodbold - ualmindelig høj fart..
Tror han er et større talent end både Pohl og Grønning samt passer perfekt ind i vores spillestil.
Jeg tænker at prisen skal være høj har mere fidus til Pohl Grønning og Ramkilde end Sylvester hvis bare vi finder nogle der kan få bolden frem til angriberne så de kan vade i chancer så skal vi nok få lavet nogle super angribere i AaB

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 28. maj 2017, 11:07

doukas skrev:Så skal der handles obligationer og udbetales udbytter. Fuck det bliver fedt.
Det kan også være der står nogle overpriced lokaler i Aalborg eller omegn man kan købe ;)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 28. maj 2017, 11:21

Maglau skrev:
Yankee skrev:Vi bør selvfølgelig altid gå efter at holde længst muligt på vores talenter, men da vi har så mange spændende unge angribere kunne det godt give mening at sælge Ramkilde hvis tilbuddet er godt nok. Vi har allerede Pohl og Grønning som seniorer samt Mads Stefansen og Wessam, der bliver rigtig spændende på U19 næste år ligesom Mikkel Kaufmann, der har lavet 12 mål i 24 kampe som førsteårs-U17.
Men Ramkilde har bare vist sig som en knægt der kan score mål. Han scorer stort set altid og så har han det vigtigste for en angriber i moderne fodbold - ualmindelig høj fart..
Tror han er et større talent end både Pohl og Grønning samt passer perfekt ind i vores spillestil.
Ser også Ramkilde som et noget større talent end Grønning og i mindre grad end Pohl. Håber ikke han bliver solgt.
Det er rigtigt at der på vores u17 hold er nogle rigtig spændende spillere, ligesom Wessam også er et kæmpe talent. Kan potientialet blive forløst hos nogle af dem så ser det godt ud.
Både u17 og u19 spiller i øvrigt hjemme næste weekend hvis man vil se nogle af dem nu der ikke er Superliga bold.
Jeg savner Winsnes

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af OmkringAarhus » 28. maj 2017, 11:56

strangecap skrev:
doukas skrev:Så skal der handles obligationer og udbetales udbytter. Fuck det bliver fedt.
Det kan også være der står nogle overpriced lokaler i Aalborg eller omegn man kan købe ;)
Jeg er stadig så naiv, at jeg tænker, at endnu et millionsalg betyder, at vi henter endnu større offensive profiler her til sommer... hvis det ikke sker, skal de sgu hellere holde på Ramkilde og så droppe udbytte.

Og topic: Frederik Holst forlader BIF. Jeg kunne godt så ham som tonser på midtbanen og så med MC som en sidemand, der også kan noget med bolden. Det kan fungere, hvis vores offensiv styrkes med fx Djuricin og Lucas - allerhelst Robert Skov, men han er nok uden for vores rækkevidde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 28. maj 2017, 12:26

Maglau skrev:
Yankee skrev:Vi bør selvfølgelig altid gå efter at holde længst muligt på vores talenter, men da vi har så mange spændende unge angribere kunne det godt give mening at sælge Ramkilde hvis tilbuddet er godt nok. Vi har allerede Pohl og Grønning som seniorer samt Mads Stefansen og Wessam, der bliver rigtig spændende på U19 næste år ligesom Mikkel Kaufmann, der har lavet 12 mål i 24 kampe som førsteårs-U17.
Men Ramkilde har bare vist sig som en knægt der kan score mål. Han scorer stort set altid og så har han det vigtigste for en angriber i moderne fodbold - ualmindelig høj fart..
Tror han er et større talent end både Pohl og Grønning samt passer perfekt ind i vores spillestil.
Jeg ser også Ramkilde som et meget større talent end Pohl og Grønning. Ramkilde er en god afslutter hvilket i bund og grund er den vigtigste egenskab for en angriber, selv om angribere i dag desværre næsten vurderes mere på andre parametre :S

Pohl er og bliver en uskarp afslutter og det kan der næppe ændres ved, det var også den karakteristisk han fik da han blev rykket op i 1. holdstruppen.
Grønning er teknisk dårlig og er næppe en spiller der passer til den type bold som MW ønsker at se.

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Siiger » 28. maj 2017, 12:52

KJ skrev:Ramkilde har enormt potentiale, men er han overhovedet bundet af en kontrakt med AaB?
Han bliver højst sandsynligt tilbudt "voksenkontrakt" - som den eneste i øvrigt - denne sommer, så vidt jeg har forstået.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2017, 13:14

Siiger skrev:
KJ skrev:Ramkilde har enormt potentiale, men er han overhovedet bundet af en kontrakt med AaB?
Han bliver højst sandsynligt tilbudt "voksenkontrakt" - som den eneste i øvrigt - denne sommer, så vidt jeg har forstået.
Betyder det også, at han er den eneste der rykkes op i Superliga-truppen? Det lyder fornuftigt ikke at rykke så mange op i truppen i denne omgang ovenpå sidste sommers ret store tilgang af ungdomsspillere sidste sommer. Udfra hvad jeg havde læst herinde troede jeg dog egentlig, at Alexander Tved skulle op og muligvis Wasim et eller andet. Derudover virker det jo lidt til at ham Anders Østergaard fra DS holdet er et projekt for klubben.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 28. maj 2017, 13:27

Jakobsen skrev:
Siiger skrev:
KJ skrev:Ramkilde har enormt potentiale, men er han overhovedet bundet af en kontrakt med AaB?
Han bliver højst sandsynligt tilbudt "voksenkontrakt" - som den eneste i øvrigt - denne sommer, så vidt jeg har forstået.
Betyder det også, at han er den eneste der rykkes op i Superliga-truppen? Det lyder fornuftigt ikke at rykke så mange op i truppen i denne omgang ovenpå sidste sommers ret store tilgang af ungdomsspillere sidste sommer. Udfra hvad jeg havde læst herinde troede jeg dog egentlig, at Alexander Tved skulle op og muligvis Wasim et eller andet. Derudover virker det jo lidt til at ham Anders Østergaard fra DS holdet er et projekt for klubben.
Wessam er 1.års U19 så han bliver næppe rykket op. Anders Østergaard er i hvertfald for dygtig til DS. Alexander Tved er dygtig, men mangler lidt fart i stængerne. Det bliver rigtig nok spændende om andre end Ramkilde bliver rykket op.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 28. maj 2017, 14:15

Ser AC Horsens mod Esbjerg. Jeppe Højbjerg sejler og er en målmand der ikke er bedre end Larsen. Trods højde og drøjde er Højbjerg usikker i luftspillet, han er absolut heller ikke nogen teknisk åbenbaring.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 28. maj 2017, 14:24

frederikshavneren skrev:Ser AC Horsens mod Esbjerg. Jeppe Højbjerg sejler og er en målmand der ikke er bedre end Larsen. Trods højde og drøjde er Højbjerg usikker i luftspillet, han er absolut heller ikke nogen teknisk åbenbaring.
Jeppe Andersen har bestemt heller ikke lignet en mand der vil kunne forstærke os

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Njak » 28. maj 2017, 14:35

frederikshavneren skrev:Ser AC Horsens mod Esbjerg. Jeppe Højbjerg sejler og er en målmand der ikke er bedre end Larsen. Trods højde og drøjde er Højbjerg usikker i luftspillet, han er absolut heller ikke nogen teknisk åbenbaring.
Ser samme kamp og ja Højbjerg har ikke set for heldig ud i et par situationer. Dog vil jeg generelt sige at han en bedre målmand end Larsen. Ikke meget, men bedre efter min mening. Stadigvæk vil jeg gerne se ham i AaB, da jeg ikke tror AaB er i stand til at tiltrække en bedre målmand og han har alderen med sig. Hvis AaB kan strikke et nogenlunde forsvar sammen kommer han heller ikke til at blive presset til de samme fejl som med det EFB præsterer defensivt

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 28. maj 2017, 14:52

Med EfB's nedrykning og dårlige økonomi, så må man gå ud fra de skal ud og sælge spillere. Håber vi går efter Anders Dreyer, som er et kæmpe talent og allerede nu vil kunne spille med om en startplads på vores hold. Der er en kommende landsholdsspiller gemt i ham, og netop nu kan være muligheden for at få ham ind. Ellers ser jeg ikke de mange spillere på det EfB-hold der virkelig er interessante. Højbjerg og Palsson kunne vi sikkert også bruge, men ikke ligefrem drømmespillere. Palsson er desuden nok på en enormt stor kontrakt, så tror ikke han er det værd, hvis vi skal betale nogenlunde samme løn.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sønderhof » 28. maj 2017, 15:02

Gaarde6 skrev:Synes han viste nogenlunde takter i dag mod Hobro (Rune Frantsen) men generelt var hele kampen vel lidt låst og man så vel ikke det bedste fra ret mange spillere.
Bed mest mærke i hans hurtighed, hvor han løb med Antipas et par gange og kunne sagtens følge ham.
Offensivt synes jeg ikke han viste det store lige i dag.
Enig i at man ud fra den kamp ikke kan vurdere noget som helst i forhold til hans niveau. Det skal dog nævnes at han efter Overbys skade midt i 1. halvleg blev rykket ned i VFF's tremandsforsvar, hvorfor man naturligvis ikke så noget til ham fremad banen.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Reyad » 28. maj 2017, 15:14

Der er ikke meget værdi at hente i Esbjerg. Dreyer kan måske blive god. Men vi mangler vel folk, der er gode nu. Dreyer vil sikkert også være dyr, men også en Esbjerg vil prioritere at holde fat i. Sikkert billig i løn. Det er spillere som Palsson, Nordvik, Jeppe Andersen og andre 'profiler', som de skal af med. Og der skal vi ikke hente nogen. Højbjerg var rystende dårlig igen i dag. En meget ustabil målmand, men også med et elendigt forsvar foran sig.

Alt i alt, så tror jeg ikke lykken findes i Esbjerg.
Ej heller I Horsens, hvis de skulle ende med at ryge ned efter kampene mod VFF.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 28. maj 2017, 15:20

Reyad skrev:Der er ikke meget værdi at hente i Esbjerg. Dreyer kan måske blive god. Men vi mangler vel folk, der er gode nu. Dreyer vil sikkert også være dyr, men også en Esbjerg vil prioritere at holde fat i. Sikkert billig i løn. Det er spillere som Palsson, Nordvik, Jeppe Andersen og andre 'profiler', som de skal af med. Og der skal vi ikke hente nogen. Højbjerg var rystende dårlig igen i dag. En meget ustabil målmand, men også med et elendigt forsvar foran sig.

Alt i alt, så tror jeg ikke lykken findes i Esbjerg.
Ej heller I Horsens, hvis de skulle ende med at ryge ned efter kampene mod VFF.
Enig. Dreyer er blot den type spiller som vi ikke ville kunne komme i nærheden af, hvis situationen ikke var som den er i øjeblikket i Esbjerg. Selvom det havde været optimalt, hvis han var mere klar til en fast plads, så synes jeg at han er så spændende at vi bør gå efter ham. Vi har umiddelbart heller ikke nogle talenter på vej, der spiller den højre kant, og synes han er skræddersyet til vores system. Førsteprioritet må dog stadig være andre positioner og mere SL-parate spillere, og der har hverken EfB eller ACH noget specielt interessant. (Sanneh måske, selvom han er lige så ringe på bolden som Holger.)

Låst