Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 1. jun 2017, 11:23

Pastorius skrev: Jeg synes sgu I lægger for meget vægt på en fysisk træner. Det er da en vigtig funktion, men den rangerer da efter både, trænere, assistenter og de fleste spillere i vigtighed.
Tror du har misset min pointe. Det er ikke de enkeltstående tilfælde der gør mig bekymret, det er summen af de mange på 2-3 år.

Et hold der bliver totalt skilt ad, heraf med flere afgange til klubber vi bør være på niveau med, hvor også vores doubletræner vælger at tage hen. Lars Knudsen, der har været en vigtig mand i AaBs ungdomssetup i mange år, tager til Midtjylland. Jacob Friis, der er den anden langvarige ungdomstræner, må hives op som assistent, fordi vi mister den hamrende dygtige Kuhn. Herefter siger Jacob Larsen sit job op ud af det blå, uden at have en afklaring om sin fremtid. Læg dertil de mange udskiftninger på posten som fysisk træner.

Kontinuiteten i klubbens arbejde må være stærkt udfordret når vi mister så mange erfarne medarbejdere på nøglepositioner. Det er nemt at se resultatet på superligaholdet, mens det er sværere at se konsekvenserne i ungdomsarbejdet og på træningsbanen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2017, 12:03

Hanga skrev:
Pastorius skrev: Jeg synes sgu I lægger for meget vægt på en fysisk træner. Det er da en vigtig funktion, men den rangerer da efter både, trænere, assistenter og de fleste spillere i vigtighed.
Tror du har misset min pointe. Det er ikke de enkeltstående tilfælde der gør mig bekymret, det er summen af de mange på 2-3 år.

Et hold der bliver totalt skilt ad, heraf med flere afgange til klubber vi bør være på niveau med, hvor også vores doubletræner vælger at tage hen. Lars Knudsen, der har været en vigtig mand i AaBs ungdomssetup i mange år, tager til Midtjylland. Jacob Friis, der er den anden langvarige ungdomstræner, må hives op som assistent, fordi vi mister den hamrende dygtige Kuhn. Herefter siger Jacob Larsen sit job op ud af det blå, uden at have en afklaring om sin fremtid. Læg dertil de mange udskiftninger på posten som fysisk træner.

Kontinuiteten i klubbens arbejde må være stærkt udfordret når vi mister så mange erfarne medarbejdere på nøglepositioner. Det er nemt at se resultatet på superligaholdet, mens det er sværere at se konsekvenserne i ungdomsarbejdet og på træningsbanen.
Jeg synes ikke der er andre ting, der peger på problemer. Kuhn kom tilbage og fik en rigtig god mulighed. (man kan stadig undre sig over at han anses så uegnet som cheftræner, men man må jo gi' AaB at de kender ham, og det er ikke kun én sportsdirektør der har valgt ham fra).
Kent kan måske også diskuteres, men han virkede til at være kørt træt. Jeg var ikke voldsomt ked af at han forsvandt dengang.

Problemet er for mig at se ikke at vi har mistet en del. Det er mere dem vi har fået ind. Det der gør mig mest nervøs, er at det ser ud til at CV'et betyder meget mere for hvem AaB ansætter end en reel menneskelig vurdering. Det kan dog også sagtens være et spørgsmål om de muligheder vi har haft, der har været begrænsede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 1. jun 2017, 12:08

Pastorius skrev:
Hanga skrev:
Pastorius skrev: Jeg synes sgu I lægger for meget vægt på en fysisk træner. Det er da en vigtig funktion, men den rangerer da efter både, trænere, assistenter og de fleste spillere i vigtighed.
Tror du har misset min pointe. Det er ikke de enkeltstående tilfælde der gør mig bekymret, det er summen af de mange på 2-3 år.

Et hold der bliver totalt skilt ad, heraf med flere afgange til klubber vi bør være på niveau med, hvor også vores doubletræner vælger at tage hen. Lars Knudsen, der har været en vigtig mand i AaBs ungdomssetup i mange år, tager til Midtjylland. Jacob Friis, der er den anden langvarige ungdomstræner, må hives op som assistent, fordi vi mister den hamrende dygtige Kuhn. Herefter siger Jacob Larsen sit job op ud af det blå, uden at have en afklaring om sin fremtid. Læg dertil de mange udskiftninger på posten som fysisk træner.

Kontinuiteten i klubbens arbejde må være stærkt udfordret når vi mister så mange erfarne medarbejdere på nøglepositioner. Det er nemt at se resultatet på superligaholdet, mens det er sværere at se konsekvenserne i ungdomsarbejdet og på træningsbanen.
Jeg synes ikke der er andre ting, der peger på problemer. Kuhn kom tilbage og fik en rigtig god mulighed. (man kan stadig undre sig over at han anses så uegnet som cheftræner, men man må jo gi' AaB at de kender ham, og det er ikke kun én sportsdirektør der har valgt ham fra).
Kent kan måske også diskuteres, men han virkede til at være kørt træt. Jeg var ikke voldsomt ked af at han forsvandt dengang.

Problemet er for mig at se ikke at vi har mistet en del. Det er mere dem vi har fået ind. Det der gør mig mest nervøs, er at det ser ud til at CV'et betyder meget mere for hvem AaB ansætter end en reel menneskelig vurdering. Det kan dog også sagtens være et spørgsmål om de muligheder vi har haft, der har været begrænsede.
Hvem tænker du på udover vores Australianske ven?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. jun 2017, 12:13

Pastorius skrev: Det der gør mig mest nervøs, er at det ser ud til at CV'et betyder meget mere for hvem AaB ansætter end en reel menneskelig vurdering. Det kan dog også sagtens være et spørgsmål om de muligheder vi har haft, der har været begrænsede.
Tænk, jeg synes det er lige omvendt. At kammerateriet stadig ikke er en saga blot i AaB, når nu man rekrutterer som man gør - her tænker jeg særligt på Friis og Augo. Kan stadig overhovedet ikke se hvad de bidrager med.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 1. jun 2017, 12:50

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Det der gør mig mest nervøs, er at det ser ud til at CV'et betyder meget mere for hvem AaB ansætter end en reel menneskelig vurdering. Det kan dog også sagtens være et spørgsmål om de muligheder vi har haft, der har været begrænsede.
Tænk, jeg synes det er lige omvendt. At kammerateriet stadig ikke er en saga blot i AaB, når nu man rekrutterer som man gør - her tænker jeg særligt på Friis og Augo. Kan stadig overhovedet ikke se hvad de bidrager med.
Friis synes jeg rigtig godt om. Augo har aldrig været min kop the - om han er en dygtig træner aner jeg ikke.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 1. jun 2017, 12:54

Ansættelsen af Augo var nok delvist et forsøg på at bevare en kulturbærer tæt på truppen, i lyset af den store udskiftning. Det er svært udefra at vurdere hvor vigtig han er (og hvad hans evner i det hele taget er), men hvis han er så stor en AaB-personlighed som det lyder til, så er det netop med sådan en ansættelse, det giver mening at køre lidt på kammerateriet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. jun 2017, 12:58

Pär Hansson ryger ikke til Hammarby. Angiveligt vil familien tilbage til Skåne, hvor han har hus. Hvis ikke jeg læser forløbet helt forkert, så kan jeg meget vel tænke mig at FCK måske sælger Robin Olsen og henter Hansson, som de har været interesseret i mange gange. Jeg kan ikke forestille mig at han skifter til en Superettan-klub, som Helsingborg jo er.
Med andre ord er han formentlig også ude af billedet for AaB.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. jun 2017, 13:02

Buzz Killington skrev:Ansættelsen af Augo var nok delvist et forsøg på at bevare en kulturbærer tæt på truppen, i lyset af den store udskiftning. Det er svært udefra at vurdere hvor vigtig han er (og hvad hans evner i det hele taget er), men hvis han er så stor en AaB-personlighed som det lyder til, så er det netop med sådan en ansættelse, det giver mening at køre lidt på kammerateriet.
Han var jo truppens spasmager frem for alt. I den henseende synes jeg ikke, at det var specielt hensigtsmæssigt at hente ham ind som assistent. Man har jo tidligere dumpet Kuhn ud fra samme årsager - at det ikke rigtig går, at forfremme en assistent til cheftræner (og på samme måde spiller til assistent) uden at der bliver noget knas med rollefordeling, ændring i væremåde osv.
Augo har jo aldrig været typen der sådan gik forrest - han var mere typen der var sådan lidt forskræmt udaftil, men internt i truppen helt sikkert havde en høj stjerne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2017, 13:22

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Det der gør mig mest nervøs, er at det ser ud til at CV'et betyder meget mere for hvem AaB ansætter end en reel menneskelig vurdering. Det kan dog også sagtens være et spørgsmål om de muligheder vi har haft, der har været begrænsede.
Tænk, jeg synes det er lige omvendt. At kammerateriet stadig ikke er en saga blot i AaB, når nu man rekrutterer som man gør - her tænker jeg særligt på Friis og Augo. Kan stadig overhovedet ikke se hvad de bidrager med.
Så er det da underligt at Kuhn ikke blev cheftræner og vi hentede Wieghorst ind i stedet for Søndergaard.

AaB har skabelonen på plads for at drive deres forretning, og så vil de gerne fylde folk på. Derfor vil de gerne bevare et stamme selvom de fx skifter cheftræner. Det giver meget god mening - bortset fra det selvfølgelig er et problem, når vi ikke får de ønskede resultater ud af strategien.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2017, 13:23

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Ansættelsen af Augo var nok delvist et forsøg på at bevare en kulturbærer tæt på truppen, i lyset af den store udskiftning. Det er svært udefra at vurdere hvor vigtig han er (og hvad hans evner i det hele taget er), men hvis han er så stor en AaB-personlighed som det lyder til, så er det netop med sådan en ansættelse, det giver mening at køre lidt på kammerateriet.
Han var jo truppens spasmager frem for alt. I den henseende synes jeg ikke, at det var specielt hensigtsmæssigt at hente ham ind som assistent. Man har jo tidligere dumpet Kuhn ud fra samme årsager - at det ikke rigtig går, at forfremme en assistent til cheftræner (og på samme måde spiller til assistent) uden at der bliver noget knas med rollefordeling, ændring i væremåde osv.
Augo har jo aldrig været typen der sådan gik forrest - han var mere typen der var sådan lidt forskræmt udaftil, men internt i truppen helt sikkert havde en høj stjerne.
Man har da aldrig dumpet Kuhn som assistent.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. jun 2017, 13:41

Pastorius skrev:
Man har da aldrig dumpet Kuhn som assistent.
Læs gerne linierne igen - jeg skriver, at man har dumpet Kuhn af samme årsager, som spiller->assistent ikke fungerer. Læs: forfremmelsen fra assistent -> cheftræner.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. jun 2017, 13:42

Pastorius skrev:
Så er det da underligt at Kuhn ikke blev cheftræner og vi hentede Wieghorst ind i stedet for Søndergaard.

AaB har skabelonen på plads for at drive deres forretning, og så vil de gerne fylde folk på. Derfor vil de gerne bevare et stamme selvom de fx skifter cheftræner. Det giver meget god mening - bortset fra det selvfølgelig er et problem, når vi ikke får de ønskede resultater ud af strategien.
Bare fordi man gør det i nogen henseender betyder jo ikke at man gør i alle. Men det kammerateri har tidl. fundet sted helt fra bestyrelsen og nedefter i rækkerne, så det er altså ikke noget nyt fænomen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 1. jun 2017, 13:54

Gytkjær fritstillet i 1860. Vi gider sikkert være med og han ender sikkert hos en af vores konkurrenter, men det er et spændende CV og stats han har haft. Nogen der kender ham som type og ved om hans kompetencer passer ind?

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/chri ... edrykning/
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2017, 13:54

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Så er det da underligt at Kuhn ikke blev cheftræner og vi hentede Wieghorst ind i stedet for Søndergaard.

AaB har skabelonen på plads for at drive deres forretning, og så vil de gerne fylde folk på. Derfor vil de gerne bevare et stamme selvom de fx skifter cheftræner. Det giver meget god mening - bortset fra det selvfølgelig er et problem, når vi ikke får de ønskede resultater ud af strategien.
Bare fordi man gør det i nogen henseender betyder jo ikke at man gør i alle. Men det kammerateri har tidl. fundet sted helt fra bestyrelsen og nedefter i rækkerne, så det er altså ikke noget nyt fænomen.
Nemlig, det lyder da ret fornuftigt at man fra gang til gang overvejer sine ansættelser i forhold til strategien.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AndersTK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. jun 2017, 14:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AndersTK » 1. jun 2017, 14:11

Hanga skrev: Herefter siger Jacob Larsen sit job op ud af det blå, uden at have en afklaring om sin fremtid.
Ved ikke hvor meget ud af det blå det var. Men Figo er idag afdelingsleder ved Nr. Uttrup skole.

Derudover, så synes jeg der er en tendens til at male fanden på væggen. Især i forhold til ungdomsafdelingen. Jeg forventer ikke, at de hiver DM medaljer hjem i 17 og 19, der er langt mere værdi i, at kunne sende spillere op til superligaen. Selvfølgelig kan man diskutere kvaliteten af de spillere som kommer op, men ofte skal de smides på dybt vand før de flyder. Reelt set, så var Mæhle og Thellufsen vel blandt det tynde øl. Men jeg har tiltro til at de kan sende 1-3 spillere op hvert år. Også spillere med kvalitet.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 1. jun 2017, 14:34

Jakobsen skrev:Gytkjær fritstillet i 1860. Vi gider sikkert være med og han ender sikkert hos en af vores konkurrenter, men det er et spændende CV og stats han har haft. Nogen der kender ham som type og ved om hans kompetencer passer ind?

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/chri ... edrykning/
Altså han kostede ifølge norske medier 20 mio norske kr, så det er helt vildt at de fritstiller ham, men dem om det.

Tidligere topscorer i Norge er noget man bør gå ret hårdt efter, også selvom niveauet deroppe er hvad det er. Husker ham ærligt talt ikke fra hans FCN tid.

Kompetencer? https://www.instagram.com/p/BTy_1LHgtup ... =cgytkjaer
Han ligner en mand der er ved at putte DNA ind i vinderkulturen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 1. jun 2017, 14:36

AndersTK skrev:
Hanga skrev: Herefter siger Jacob Larsen sit job op ud af det blå, uden at have en afklaring om sin fremtid.
Ved ikke hvor meget ud af det blå det var. Men Figo er idag afdelingsleder ved Nr. Uttrup skole.

Derudover, så synes jeg der er en tendens til at male fanden på væggen. Især i forhold til ungdomsafdelingen. Jeg forventer ikke, at de hiver DM medaljer hjem i 17 og 19, der er langt mere værdi i, at kunne sende spillere op til superligaen. Selvfølgelig kan man diskutere kvaliteten af de spillere som kommer op, men ofte skal de smides på dybt vand før de flyder. Reelt set, så var Mæhle og Thellufsen vel blandt det tynde øl. Men jeg har tiltro til at de kan sende 1-3 spillere op hvert år. Også spillere med kvalitet.
De ting er vel ikke gensidigt udlukkende? Jeg siger ikke sportslige præstationer er alt, men der må da være en smulle sammenhæng mellem placeringerne, og kvaliteten af talenterne? Man kan så derudover være "heldige" at visse spillere først peaker senere, og andre går helt i stå. Men sådan som du skriver, får du det til at lyde som om vores success er en konsekvens af manglende sportslige præstationer.

Er det helt forkert?

[derudover, velkommen til debatten! :D ]
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 1. jun 2017, 14:51

Gytkjær er en mand vi skal gå hårdt efter. Han var en kæmpe stjerne i Tippeligaen og har spillet relativt fast for 1860 i foråret. Det er ikke en spiller med pil nedad og alligevel er han tilgængelig transferfrit. Han er en af dem, man godt kunne strække sig langt for at få fat i, efter min mening.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 1. jun 2017, 15:21

Yankee skrev:Gytkjær er en mand vi skal gå hårdt efter. Han var en kæmpe stjerne i Tippeligaen og har spillet relativt fast for 1860 i foråret. Det er ikke en spiller med pil nedad og alligevel er han tilgængelig transferfrit. Han er en af dem, man godt kunne strække sig langt for at få fat i, efter min mening.
Enig, men mon ikke han har bedre muligheder end AaB?
Jeg savner Winsnes

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 1. jun 2017, 15:26

Martino skrev:
Yankee skrev:Gytkjær er en mand vi skal gå hårdt efter. Han var en kæmpe stjerne i Tippeligaen og har spillet relativt fast for 1860 i foråret. Det er ikke en spiller med pil nedad og alligevel er han tilgængelig transferfrit. Han er en af dem, man godt kunne strække sig langt for at få fat i, efter min mening.
Enig, men mon ikke han har bedre muligheder end AaB?
Man burde ligge i telt på P-pladsen på Hornevej og holde øje med spilleragenter de næste par måneder :-)

Låst