Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af degn » 5. jun 2017, 13:46

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:I forhold til at det skulle være lige oppe over med et køb, så var der i den forgangne uge én oppe at se på forholdene, men derfra og så til at lukke aftalen kan der jo godt være lidt. Noget trækker i hvert fald ud.
Brian Steen var også på Hornevej i lørdags. Måske kun for at se ungdomsfodbold, men det kan jo tænkes at han også havde et møde med Gaarde inden. Han arbejder trods alt for et agent bureau med flere spændende navne, som er indenfor AaBs muligheder.
Lad spekulationerne begynde - de har de nendestående seniorspillere + en række ungdsomspillere som jeg dog ikek tror vi går efter.
De totalt urealistiske har jeg markeret med rødt.

Winston Reid 
Nicklas Bendtner 
Martin Braithwaite 
Lasse Vibe

Emil Berggreen
Lukas Hradecky
Jonas Løssl
Uffe Bech
Leon Andreasen 
Niki Zimling

Jonas Knudsen
Asger Sørensen
Jacob Bruun Larsen
Mohamed Zidan
Morten Brander Knudsen
Casper Ankergren
Jens Jønsson
Patrick Banggaard Jensen
Bashkim Kadrii
Nikolas Nartey
Kristian Pedersen
Jakob Poulsen
Simon Poulsen
William Kvist
Morten Duncan Rasmussen

Jesper Hansen
Pierre Bengtsson
Mathias "Zanka" Jørgensen

Jesper Lauridsen
Jeppe Andersen
Mikkel Vestergaard
Oliver Thychosen
Marco Larsen
Paul Ebere Onuachu
Casper Højer Nielsen
Thomas Hagelskjær
Marcus Solberg
Robert Skov
Marco Lund
Joakim Mæhle
Mads Døhr Thychosen
Rasmus Nicolaisen
Mathias Kristensen
Victor Nelsson
Marcus Mølvadgaard[/



Der er sgu mange spændene spillere på den liste

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 14:12

boldspiller skrev: Hvorfor tror du det? Kun Tyskeren havde hørt ude i byen, at der skulle lukkes en aftale i sidste uge. Jeg fik det stikmodsatte at vide: der ville ikke ske noget i sidste uge. Dermed er der ikke noget, "der trækker ud", som du skriver. Måske små eller store forhandlinger er i gang hvem ved..
Når man har en spiller oppe for at se på forholdene, så er det næppe for at byde ham på et stykke dagmartærte på kontoret, og så sende ham hjem igen. Derfor må man formode, at man er relativt langt i forhandlingerne.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 5. jun 2017, 14:16

Pallesen og Jakobsen fra Viborg.

Bobucar Sanneh fra Horsens.

Det vil være ok for mig og bestemt muligt.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 14:20

Halil skrev:Pallesen og Jakobsen fra Viborg.

Bobucar Sanneh fra Horsens.

Det vil være ok for mig og bestemt muligt.
Og så er vi tilbage til det der med bold.dk-scouts. Vi skal have spillere der løfter os et niveau, ikke spillere der efterlader os med status quo. Jakobsen er en spiller med primadonna-nykker, se bare på hans tid i Falkenberg.

Bubacarr Sanneh er der 37 andre klubber der er interesseret i, og dermed vil han nå op i et leje hvor vi intet har at gøre.

Pallesen bor i Aarhus til daglig, og det vil være nærliggende at han skifter til aarhusianerne der får frigivet mange lønkroner, og har noget mere at gøre med end os på den front.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 5. jun 2017, 14:23

Alle tre spillere ville løfte AaB fra sidste sæsons niveau, så det er godt du er enig med mig.
Uden Synd Ingen Frelse

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 5. jun 2017, 14:27

+ Jeppe Andersen. Det er gamle mht henbred, men han er den perfekte 8er til MWs system.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 5. jun 2017, 14:33

Gamen skrev:
boldspiller skrev: Hvorfor tror du det? Kun Tyskeren havde hørt ude i byen, at der skulle lukkes en aftale i sidste uge. Jeg fik det stikmodsatte at vide: der ville ikke ske noget i sidste uge. Dermed er der ikke noget, "der trækker ud", som du skriver. Måske små eller store forhandlinger er i gang hvem ved..
Når man har en spiller oppe for at se på forholdene, så er det næppe for at byde ham på et stykke dagmartærte på kontoret, og så sende ham hjem igen. Derfor må man formode, at man er relativt langt i forhandlingerne.

Er det keeperen du omtalte forleden der har været forbi og kigge på forholdene?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 5. jun 2017, 14:35

Halil skrev:Pallesen og Jakobsen fra Viborg.

Bobucar Sanneh fra Horsens.

Det vil være ok for mig og bestemt muligt.
Kunne sagtens se de 3 i AaB.
Så mangler der bare 3-4 indkøb mere: 1 Midterforsvar mere, 1-2 Kanter og en Bomber (Plus en målmand, hvis Larsen rejser)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 5. jun 2017, 15:04

Hvorfor er det folk er så vilde med Sanneh? For mig at se er han ikke noget særligt.

Hans spidskompetence er at han kan sparke utroligt langt og derudover er han 190 og hopper højt. Han er elendig med bolden, tung i vendingerne og meget tvivlsom i positionsspillet når han forsvarer højere end buen. Han passer bestemt ikke ind i vores spillestil og jeg håber maksimalt man kigger på ham som supplement til en stærkere og bedre stopper som Okore.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2019
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9520AaB » 5. jun 2017, 15:07

Yankee skrev:Hvorfor er det folk er så vilde med Sanneh? For mig at se er han ikke noget .
Jeg har det på samme måde med Alexander Jacobsen, men kan godt se at det ikke bliver populært at sige herinde.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 15:07

De Fem skrev:+ Jeppe Andersen. Det er gamle mht henbred, men han er den perfekte 8er til MWs system.
Han har misset godt halvanden sæson af de seneste 3 sæsoner pga. skader - det er ikke en spiller vi bør hente den skrøbelige fysik in mente. Han har trods alt haft en enkelt korsbåndsskade og et par knæoperationer.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 15:09

Halil skrev:Alle tre spillere ville løfte AaB fra sidste sæsons niveau, så det er godt du er enig med mig.
Der er rundt regnet en 60-70 spillere i Superligaen der ville kunne forstærke AaB, hvis sidste sæson er pejlemærket, så det fortæller absolut intet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 15:10

Yankee skrev:Hvorfor er det folk er så vilde med Sanneh? For mig at se er han ikke noget særligt.

Hans spidskompetence er at han kan sparke utroligt langt og derudover er han 190 og hopper højt. Han er elendig med bolden, tung i vendingerne og meget tvivlsom i positionsspillet når han forsvarer højere end buen. Han passer bestemt ikke ind i vores spillestil og jeg håber maksimalt man kigger på ham som supplement til en stærkere og bedre stopper som Okore.
Der står på bold.dk at han er eftertragtet, og Poul Hansen har også sagt det - så må han pr. definition også være god!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2017, 15:22

Gamen skrev:
Yankee skrev:Hvorfor er det folk er så vilde med Sanneh? For mig at se er han ikke noget særligt.

Hans spidskompetence er at han kan sparke utroligt langt og derudover er han 190 og hopper højt. Han er elendig med bolden, tung i vendingerne og meget tvivlsom i positionsspillet når han forsvarer højere end buen. Han passer bestemt ikke ind i vores spillestil og jeg håber maksimalt man kigger på ham som supplement til en stærkere og bedre stopper som Okore.
Der står på bold.dk at han er eftertragtet, og Poul Hansen har også sagt det - så må han pr. definition også være god!
Når Bo Henriksen siger at Sanneh har et kæmpe potentiale så er det naturligvis således det forholder sig...

Det sagt så synes jeg også at Sanneh er overvurderet, hvis vi vil være et boldspillende hold så er Sanneh ikke løsningen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 5. jun 2017, 15:33

Hvis man skal lege lidt med formation og emner så så jeg gerne;

Mikkel Andersen

Pallesen/Frantsen, Okore, Kanstrup/Reese/Sanneh, Ahlmann

Uffe Bech, Würtz, Risgård, Jakobsen

Pohl, En stor kanon

Jeg ser det lidt som, at vi skal forstærke os betragteligt, men at vi selvfølgelig ikke kan få hylde A spillere på alle pladser. Derfor bør vi se på 3+4 løsning eller lignende med tre store profiler og fire gode Superligaspillere som er bedre end dem vi har. Mikkel Andersen er en hæderlig Superligakeeper, Pallesen er et fornuftigt valg og Reese eller Sanneh kunne for så vidt være en god anden stopper. Uffe Bech skal være vores kreative profil på kanten og Jakobsen hentes ind til dels at kunne spille "Nicolaj Thomsen" pladsen og dels at kunne gardere som 8'er. Jeg synes stadig der er potentiale i Pohl og jeg tror den rigtige makker kunne flytte meget. Om den omtalte Djuricin passer til den rolle ved jeg ikke, men det væsentlige er at vi for en første angriber der passer sammen med Pohl.

Jeg er med på at dette er drastisk, men ovenpå en sæson hvor vi med nød og næppe undgik den helt grimme playoff skal der ske noget drastisk. Samtidig er der bare ikke rigtig nogen i vores

Vores idealhold fordelt på spilletid i sidste sæson ser sådan her ud;
De fire bænkspilelre har endda spillet mere end Pohl. Kigger vi på det her hold er Ahlmann den eneste af dem fem bagerste der har været ie n form for positiv udvikling qua. at han rent faktisk er fit igen. Holger har været en katastrofe, Patricks niveau er dalende og Kasper P (eller Blåbjerg) har gennemgået en udvikling der retfærdiggør de skal være starte efter sommer. På midten har Meilinger været en anonym omgang udover dødbolde og indlæg (som ikke passer til vores hold). MC har haft en opadgående kurve, men er der stadig ikke bedre den mængde spilletid han nok skal få som gardering for Wûrtz. Würtz og Risgård har i øvrigt haft en mærkelig sæson, hvor Würtz nok er toppet og Risgård har været for meget i stykker. Børsting har haft en ok sæson uden at ligge på sit spil og han skal nok få rigelig spilletid på vores nye hold som all-round midtbane reserve. De to positive historier fra denne sæson Basso og Mæhle er desværre allerede solgt. Det var forståeligt man solgte Basso, men Mæhle salget giver kun mening, hvis han bare ikke gad blive her. Vores nye højre back er givet dyrere i løn end Mæhle ville være.

Larsen

Patrick, Holger, Kasper P, Ahlmann

Meilinger, Würtz, Risgård, MC

Børsting, Pohl

Bænk
Blåbjerg
Mæhle
Basso
Sloth
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 5. jun 2017, 15:39

Gamen skrev:
Halil skrev:Alle tre spillere ville løfte AaB fra sidste sæsons niveau, så det er godt du er enig med mig.
Der er rundt regnet en 60-70 spillere i Superligaen der ville kunne forstærke AaB, hvis sidste sæson er pejlemærket, så det fortæller absolut intet.
Så må du Uddybe, hvad du mener i forhold til din præmis for indkøb af spillere og at de skal løfte AaB et niveau.

Gerne med eksempler på spillere der kan gøre dette og til en pris, hvor AaB kan være med(f.eks. mener du Sanneh ikke er aktuel pga. økonomiske forhold).

Sanneh og Okore i centerforsvaret - det ville være smukt.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 16:04

Halil skrev:
Så må du Uddybe, hvad du mener i forhold til din præmis for indkøb af spillere og at de skal løfte AaB et niveau.

Gerne med eksempler på spillere der kan gøre dette og til en pris, hvor AaB kan være med(f.eks. mener du Sanneh ikke er aktuel pga. økonomiske forhold).

Sanneh og Okore i centerforsvaret - det ville være smukt.
Jeg gider ikke liste alle de spillere op som jeg har nævnt på tidligere sider - tilsammen har jeg vel smidt omkring 20 navne i puljen til dette vindue. Du er velkommen til at søge dem frem på mit brugernavn.

AaB brænder næppe så mange penge af alene på centerforsvaret, og nu er AaB ikke den eneste klub i hele verden der vil have de to ovennævnte så det tør jeg godt skyde ned, som værende dybt urealistisk.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 5. jun 2017, 16:19

Fint nok med eksemplerne. Det kan jeg søge efter, hvis jeg gider.

Men kan du så uddybe det med niveauet?
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 16:32

Halil skrev:Fint nok med eksemplerne. Det kan jeg søge efter, hvis jeg gider.

Men kan du så uddybe det med niveauet?
AaB vil gerne være en del af toppen af dansk fodbold - det må vi stadig gå ud fra, når det er det Gaarde melder ud. Og uagtet at ankomsten af to hold med væsentligt færre ressourcer (åbenbart) har betydet at målsætningen hedder top 6 i stedet, så indebærer det også at vi skal hente spillere med et vist niveau. Derfor nytter det heller ikke noget at tage spillere der gør det godt for en nedrykker og sige, at så kan de også holde samme niveau i AaB. Vi skal have spillere der kan løfte holdet, også når andre falder sammen. Vi lider i forvejen under en eklatant mangel på ledertyper i den nuværende trup.

Sanneh har ikke været specielt overbevisende for Horsens siden hans forsvarsmakker blev langtidsskadet, og vil være alt, alt for dyr. Vi kan få langt mere kvalitet for pengene i udlandet, end vi kan herhjemme i et marked hvor alle VED at vi er i markedet for at hente kvalitet, og gerne vil bruge penge på det.

Vi skal bruge spillere, der spiller for holdet og ikke for dem selv. Det er det vi gennem tiden har haft allermest held med. Allerede der har vi en udfordring med Alexander Jakobsen, der er en super-egoist på banen. Spørg hans tidl. holdkammerater i Falkenberg, hvorfra han blev sparket ud i sommer efter at have smadret en holdkammerat i hovedet med en ispose. Her var han temmelig upopulær i forvejen midt i en katastrofal sæsonstart, hvor han ofte overhovedet ikke havde blik for sine medspillere. Vi har ikke brug for luksusspillere i en tid, hvor vi savner kvalitet, gennemslagskraft og vilje på banen.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2019
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9520AaB » 5. jun 2017, 17:00

Hvis 3 fra Viborgs NEDRYKKEDE hold kan forstærke os, så må der være flere fra Horsens.
Cmon, vi skal ikke have en eneste fra Viborg, Pallesen en højre back uden teknik. A. Jakobsen, ja det ser fint ud, men hvorfor alle de klubber så?, og ligner i mine øjne en ganske ordinær spiller.
Reese, er det ikke forstærkning vi vil have??, en midterforsvar fra et nedrykket hold!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Låst