Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 5. jun 2017, 23:11

boldspiller skrev:
DobbeltA skrev:
9800 skrev:
Gaarde6 skrev:
9520AaB skrev:Hvis 3 fra Viborgs NEDRYKKEDE hold kan forstærke os, så må der være flere fra Horsens.
Cmon, vi skal ikke have en eneste fra Viborg, Pallesen en højre back uden teknik. A. Jakobsen, ja det ser fint ud, men hvorfor alle de klubber så?, og ligner i mine øjne en ganske ordinær spiller.
Reese, er det ikke forstærkning vi vil have??, en midterforsvar fra et nedrykket hold!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror du ikke at mange (mig selv incl) er lidt vant til at kigge efter forstærkninger, som er fra klubber dårligere end os? Eller transferfrie spillere?
Kan se der er en stor diskussion omkring, hvilke spillere AaB skal gå efter.
Jeg HÅBER der ryger 6-7 spillere ud og tilsvarende ind. Derfor kigger jeg mod spillere, som ikke koster det vilde (Da vi ikke får penge for dem, som smutter)
Jeg tror det er en vane for mange herinde at kigge efter de billige spillere, fremfor profiler eller store navne fra klubberne over os.

Jeg tror simpelthen ikke på vi kan lande 6-7 spillere på Okore niveauet. Derfor synes jeg at et forslag om en billigere back OGSÅ giver mening.
Der er vi så fuldstændig uenige. Jeg mener vi skal have 3 mand fra øverste hylde, og fylde op med vores egne for resten af pengene! Jeg synes at AGF metoden med at købe Babkovlovich, Anerikkhvemkorov og alle deres fætre er helt forkert. Hellere 3 mand til 5 mio om året, end 6 mand til det samme, som måsle i bedste fald er marginalt bedre end dem vi allerede har.
Enig, hellere få gode ind og så spille med vores egne drenge for resten af pengene, det er AaB-DNA. Der kommer også 2-3 op fra U19, skal vi huske på. Så kommer vi af med 7, er der næppe plads til 7 nye.
Der kommer kun Ramkilde op her til sommer, så vidt jeg har hørt.
Så skulle du måske lytte ved nogle andre døre

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2017, 23:28

Jeg hører fra min kilder at stjernen ikke kommer i dag.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 00:04

Provst i Brovst skrev:Jeg hører fra min kilder at stjernen ikke kommer i dag.
Du kan joke med det alt det du vil, men så kommer der bare ikke mere info. Jeg er sikker på, at langt de fleste i denne tråd vil værdsætte dine evigt sarkastiske bemærkninger og intetsigende gifs meget mere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jun 2017, 00:28

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg hører fra min kilder at stjernen ikke kommer i dag.
Du kan joke med det alt det du vil, men så kommer der bare ikke mere info. Jeg er sikker på, at langt de fleste i denne tråd vil værdsætte dine evigt sarkastiske bemærkninger og intetsigende gifs meget mere.
Ignorer nu bare disse få bemærkninger fra folk. Det står dem frit for ikke at tro på dig, men vi er mange der værdsætter denne info så længe den ikke kommer fra Brent. Jeg tror på dig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2017, 00:46

Forza skrev:
Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg hører fra min kilder at stjernen ikke kommer i dag.
Du kan joke med det alt det du vil, men så kommer der bare ikke mere info. Jeg er sikker på, at langt de fleste i denne tråd vil værdsætte dine evigt sarkastiske bemærkninger og intetsigende gifs meget mere.
Ignorer nu bare disse få bemærkninger fra folk. Det står dem frit for ikke at tro på dig, men vi er mange der værdsætter denne info så længe den ikke kommer fra Brent. Jeg tror på dig.
Og dem, som mener, at de har nære kontakter til AaB burde måske tage sig selv lidt mindre selvhøjtidelig.

Det er fint nok at bringe det, som man har hørt. Det skal vi selv nok filtrer, men når der ikke sker noget, så må man også kunne tåle lidt røg.
- FlæskeFrank

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 01:09

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg hører fra min kilder at stjernen ikke kommer i dag.
Du kan joke med det alt det du vil, men så kommer der bare ikke mere info. Jeg er sikker på, at langt de fleste i denne tråd vil værdsætte dine evigt sarkastiske bemærkninger og intetsigende gifs meget mere.
Lad please være med at være så selvhøjtidelig. Det er sgu ret belastende.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jun 2017, 03:44

9800 skrev:
Gaarde6 skrev:
9520AaB skrev:Hvis 3 fra Viborgs NEDRYKKEDE hold kan forstærke os, så må der være flere fra Horsens.
Cmon, vi skal ikke have en eneste fra Viborg, Pallesen en højre back uden teknik. A. Jakobsen, ja det ser fint ud, men hvorfor alle de klubber så?, og ligner i mine øjne en ganske ordinær spiller.
Reese, er det ikke forstærkning vi vil have??, en midterforsvar fra et nedrykket hold!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror du ikke at mange (mig selv incl) er lidt vant til at kigge efter forstærkninger, som er fra klubber dårligere end os? Eller transferfrie spillere?
Kan se der er en stor diskussion omkring, hvilke spillere AaB skal gå efter.
Jeg HÅBER der ryger 6-7 spillere ud og tilsvarende ind. Derfor kigger jeg mod spillere, som ikke koster det vilde (Da vi ikke får penge for dem, som smutter)
Jeg tror det er en vane for mange herinde at kigge efter de billige spillere, fremfor profiler eller store navne fra klubberne over os.

Jeg tror simpelthen ikke på vi kan lande 6-7 spillere på Okore niveauet. Derfor synes jeg at et forslag om en billigere back OGSÅ giver mening.
Der er vi så fuldstændig uenige. Jeg mener vi skal have 3 mand fra øverste hylde, og fylde op med vores egne for resten af pengene! Jeg synes at AGF metoden med at købe Babkovlovich, Anerikkhvemkorov og alle deres fætre er helt forkert. Hellere 3 mand til 5 mio om året, end 6 mand til det samme, som måsle i bedste fald er marginalt bedre end dem vi allerede har.
Der er vi så fuldstændig uenige :-)
Jeg mener nemlig ikke en Pallesen eller en Reese fra Viborg er marginalt bedre en Patrick eller Blåbjerg.
Jeg mener de er minimum et niveau over.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 6. jun 2017, 06:23

Jeg er overhovedet ikke imponeret af Pallesen som type. Han minder meget om Branislav Ivanovich der med sin daarlige teknik og ringe spark skabte store frustrationer for os Chelsea fans. Det er ogsa derfor at jeg foretraekker Rune Frantsen hvis ikke Gaarde traekker en udenlandsk ukendt kanin op af hatten som der blev gjort med Donny Gorter paa hoejre.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2017, 08:43

AaB forstår vist ikke konceptet Fars dag. Jeg fik ihvertilfald ikke en god oplevelse af AaB i går.

Der skulle være hentet en spiller, Gaarde!
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 6. jun 2017, 09:07

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg hører fra min kilder at stjernen ikke kommer i dag.
Du kan joke med det alt det du vil, men så kommer der bare ikke mere info. Jeg er sikker på, at langt de fleste i denne tråd vil værdsætte dine evigt sarkastiske bemærkninger og intetsigende gifs meget mere.
Jamen så lig da hovedet på blokken. Inden hvornår kommer der en spiller og hvad tør du sig om ham?

Skal gerne lave en tråd hvor jeg tæller insidernes succeser.

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af boldspiller » 6. jun 2017, 09:13

DobbeltA skrev:
boldspiller skrev:
DobbeltA skrev: Enig, hellere få gode ind og så spille med vores egne drenge for resten af pengene, det er AaB-DNA. Der kommer også 2-3 op fra U19, skal vi huske på. Så kommer vi af med 7, er der næppe plads til 7 nye.
Der kommer kun Ramkilde op her til sommer, så vidt jeg har hørt.
Så skulle du måske lytte ved nogle andre døre
Hvem bliver hevet med op da?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jun 2017, 09:17

AK48hamas skrev:Jeg er overhovedet ikke imponeret af Pallesen som type. Han minder meget om Branislav Ivanovich der med sin daarlige teknik og ringe spark skabte store frustrationer for os Chelsea fans. Det er ogsa derfor at jeg foretraekker Rune Frantsen hvis ikke Gaarde traekker en udenlandsk ukendt kanin op af hatten som der blev gjort med Donny Gorter paa hoejre.
Sjovt så forskelligt man kan se på tingene :-)
Ser netop Pallesens indlæg og evne til at komme forbi hans direkte modspiller som hans store styrker.
Der imod så jeg aldrig det store lys i Gorter.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 6. jun 2017, 09:50

boldspiller skrev:
DobbeltA skrev:
boldspiller skrev:
DobbeltA skrev: Enig, hellere få gode ind og så spille med vores egne drenge for resten af pengene, det er AaB-DNA. Der kommer også 2-3 op fra U19, skal vi huske på. Så kommer vi af med 7, er der næppe plads til 7 nye.
Der kommer kun Ramkilde op her til sommer, så vidt jeg har hørt.
Så skulle du måske lytte ved nogle andre døre
Hvem bliver hevet med op da?
Der er flere på tale. Anders Østergaard (årg. '97) har spillet sit 3. år som U19, så et eller andet skal der ske med ham. Nikolaj Lyngø (Midtstopper) har efter sigende spillet et godt forår, så han er sikkert på tale. Mathias Andersen (Venstre back/kant) meget hurtig spiller og også god i dueller. Alexander Tved (6'er) flere U-landskampe på CV'et. Ramkilde er 99,9%, da han i følge Transfermarkt har figureret i truppen siden 1. feb. 2017.
https://www.transfermarkt.com/marco-har ... ler/321860

Derfor skriver jeg 2-3, da man må formode at det bliver Ramkilde og sikkert en mere som klarer cuttet. Det kræver formodentlig noget oprydning i de 6 årgang '97, som kom op sidste sommer. Her er Mæhle allerede væk og kan se på Transfermarkt at Grønning, Rokkedal og Bytyqi ikke er blevet forlænget endnu.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 6. jun 2017, 09:55

Jeg så gerne, vi - på rimelige vilkår - fik forlænget med Grønning og Bardec og så udlejede dem et år til 1. div. De rummer begge et potentiale, men er selvfølgelig ikke klar til superliga endnu. Grønning bliver aldrig en supertekniker, men ville have godt af at spille 30 kampe i 1. div.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 6. jun 2017, 10:10

KJ skrev:Jeg så gerne, vi - på rimelige vilkår - fik forlænget med Grønning og Bardec og så udlejede dem et år til 1. div. De rummer begge et potentiale, men er selvfølgelig ikke klar til superliga endnu. Grønning bliver aldrig en supertekniker, men ville have godt af at spille 30 kampe i 1. div.
Man signer da ikke spillere med henblik på udlejning. Med de udmeldinger, der er kommet fra AaB og de forventninger der er fra fans, er der brug for hver eneste lønkrone, uden at AaB skal bruge penge til at financiere andre klubber.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af bongo1234 » 6. jun 2017, 10:13

Freddie skrev:
KJ skrev:Jeg så gerne, vi - på rimelige vilkår - fik forlænget med Grønning og Bardec og så udlejede dem et år til 1. div. De rummer begge et potentiale, men er selvfølgelig ikke klar til superliga endnu. Grønning bliver aldrig en supertekniker, men ville have godt af at spille 30 kampe i 1. div.
Man signer da ikke spillere med henblik på udlejning. Med de udmeldinger, der er kommet fra AaB og de forventninger der er fra fans, er der brug for hver eneste lønkrone, uden at AaB skal bruge penge til at financiere andre klubber.
De "vandrør" jeg har lyttet til fortæller, at Grønning er en dem der er uden fremtid i AaB - hvad enten det så er salg eller udlejning lige nu ved jeg ikke.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 6. jun 2017, 10:24

Freddie skrev:
KJ skrev:Jeg så gerne, vi - på rimelige vilkår - fik forlænget med Grønning og Bardec og så udlejede dem et år til 1. div. De rummer begge et potentiale, men er selvfølgelig ikke klar til superliga endnu. Grønning bliver aldrig en supertekniker, men ville have godt af at spille 30 kampe i 1. div.
Man signer da ikke spillere med henblik på udlejning. Med de udmeldinger, der er kommet fra AaB og de forventninger der er fra fans, er der brug for hver eneste lønkrone, uden at AaB skal bruge penge til at financiere andre klubber.
Det var dog en mærkelig tankegang. Der skal vi da netop se på talents udvikling (her taler jeg generelt). Forestil dig, at vi har en spiller og vi er sikre på at hans potentiale for at blive en profil for os er til stede, men at hans nuværende niveau ikke er til at spille på 1. holdet. Det spillerne har brug for at nå der til, hvor det store potentiale kan forløses er kontinuerlig spilletid på seniorniveau i en turnering, hvor der er noget på spil fremfor reserveholdenes træningsliga. I såan et tilfælde vil det give kanon god mening at sende en spiller på lån i f.eks. 1. division i et års tid. Der er potentialt tre vindere i den ligning. Spilleren kan få spilletid og udvikle sig, klubben der lejer spillerne kan blive forstærkede og AaB kan få en bedre spiller hjem. Skulle det ikke glippe har vi ikke mistet alverden, men vi har forfulgt chancen for at talentet kan forløses. Når vi skal have et holder kan spille sig ind i top 6 kan vi ikke altid prioritere alle de unge på én gang og der er jo også talentfulde spillere der kan lide under vi er godt besat på deres plads. Derfor kan leje setups altså sagtens være et positivt led i spillerudviklingen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 6. jun 2017, 10:42

Jakobsen skrev:
Det var dog en mærkelig tankegang. Der skal vi da netop se på talents udvikling (her taler jeg generelt). Forestil dig, at vi har en spiller og vi er sikre på at hans potentiale for at blive en profil for os er til stede, men at hans nuværende niveau ikke er til at spille på 1. holdet. Det spillerne har brug for at nå der til, hvor det store potentiale kan forløses er kontinuerlig spilletid på seniorniveau i en turnering, hvor der er noget på spil fremfor reserveholdenes træningsliga. I såan et tilfælde vil det give kanon god mening at sende en spiller på lån i f.eks. 1. division i et års tid. Der er potentialt tre vindere i den ligning. Spilleren kan få spilletid og udvikle sig, klubben der lejer spillerne kan blive forstærkede og AaB kan få en bedre spiller hjem. Skulle det ikke glippe har vi ikke mistet alverden, men vi har forfulgt chancen for at talentet kan forløses. Når vi skal have et holder kan spille sig ind i top 6 kan vi ikke altid prioritere alle de unge på én gang og der er jo også talentfulde spillere der kan lide under vi er godt besat på deres plads. Derfor kan leje setups altså sagtens være et positivt led i spillerudviklingen.
Men hvis du tror at Allan Gaarde vil bruge på at udleje spillere i stedet for at signe nye, der skal spille, har du ret. Jeg tror bare ikke at AaB vil forsøge at ride på to heste på en gang. Altså enten er man god nok til truppen, eller også er det ud. Det skyldes, at det forunderlige ved et budget er, at pengene kun kan bruges en gang.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 6. jun 2017, 10:56

Det holder altså ikke, Freddie. U19 spillerne får ikke kontrakt for at forstærke holdet på dag 1. Det er en langsigtet investering. Om de unge træner i AaB og spiller på reserveholdet, eller træner og spiller i Skive, gør næppe den store forskel. Præmissen er selvfølgelig, at man vurderer, at de indenfor 1-2 år kan blive superligaspillere. At en række nyoprykkede U19 spillere så rent faktisk har spillet i foregående sæson, skyldes vel en blanding af ekstraordinært talent og stabilitet (Mæhle) og manglende alternativer (Magnus, Grønning og til dels Thellufsen).

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 6. jun 2017, 11:18

KJ skrev:Det holder altså ikke, Freddie. U19 spillerne får ikke kontrakt for at forstærke holdet på dag 1. Det er en langsigtet investering. Om de unge træner i AaB og spiller på reserveholdet, eller træner og spiller i Skive, gør næppe den store forskel. Præmissen er selvfølgelig, at man vurderer, at de indenfor 1-2 år kan blive superligaspillere. At en række nyoprykkede U19 spillere så rent faktisk har spillet i foregående sæson, skyldes vel en blanding af ekstraordinært talent og stabilitet (Mæhle) og manglende alternativer (Magnus, Grønning og til dels Thellufsen).
Men det er udlejning jeg udtaler mig om. Du må argumentere for, hvorfor udlejning er en god ide. Jeg mener, at det bare vil medvirke til at skabe en antalsmæssigt større trup, og til at bruge penge, der skal bruges andre steder.
Lad os bare lege med tanken om, at AaB skriver med talenter, der skal udlejes. Skal de så sluses ind i truppen næste sæson, og hvordan skal man så få plads til dem. Jeg kan ikke forestille mig at Allan Gaarde vil spilde penge på at have spillere løbende rundt i lavere rangerende klubber.
Jeg kan heller ikke forestille mig, at bestyrelsen vil være med til at forhøje spillerbudgettet, for at leje spillere ud, der ikke er gode nok. Men nok fra mig om det emne.

Låst