Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2017, 14:22

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev:
Hejslet skrev:
FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
Det magter jeg ikke, hvis det er os. Vi skal kraft**** ikke have flere eksotiske projekter. Det her vindue går ud på driftsikkerhed og at skabe bundniveau i truppen mere end noget andet. Det får vi ikke med endnu et projekt fra Peru.



Flot Gaarde, du lader spilelre de kunne forstærke os og er inden for rækkevidde gå vores næse forbi.
Hvad i alverden skal Ankersen i AaB, når han kan få meget mere i løn i agf...? AaB har manglet ambitioner i flere år, og betaler nu prisen ved ikke at være en attraktiv nok klub.
Er det ikke et spørgsmål om vilje.....?

AaB svømmer i penge, og de spillere 'Gf har hentet har kostet peanuts.

AaB må og skal investere i kvalitetsspillere - det handler ikke om at bruge penge men om at INVESTERE i deres eneste aktiv - spillertruppen!!!

Godnat til Europa, godnat til tilskuere, godnat til sponsorer..... fint nok med "Hele Nordjylland Hold" og unge talenter - men det rækker jo ingen vegne alene - og nu har vi penge at investere i truppen!!

Der sker meget i FCM.
Der sker meget i AGF...Brøndby....FCK - men intet i AaB.

Ikke godt nok.
Det er helt sikkert en stor balancegang som AaB skal til at finde. Tilskuermæssigt mærker AaB faldende interesse af flere årsager, men delvist pga. en for konservativ og uambitiøs tilgang til professionel fodbold. Vinderholdet fra 2014 er gradvist blevet afviklet, og klubben dækker sig ind under et talent-dogme for ikke at bruge penge på ordentlige profiler. Skuffende men desværre en realitet!
I det hele taget synes jeg, at "Hele nordjyllands hold" klinger lidt hult efterhånden. Er det ikke bare Aalborgs hold? Der er dælme ikke mange tilskuere længere, og klubben markedsfører sig ikke effektivt nok i hele nordjylland. Igen uambitiøst.
Imponerende konklusion at det er tilskuerne fra oplandet som bliver væk, det ville da være interessant at høre hvordan du når frem til den.
Faktisk er del ingen, der kender sammensætningen på AaBs tilskuere - altså i forhold til køn, alder, demografi osv. Kunne egentlig være en spændende undersøgelse.

Det faldende tilskuertal er en kendsgerning, vi ikke kan komme udenom. Her er jeg så ikke et øjeblik i tvivl om, at de evigt divergerende spilletidspunkter spiller ind, men naturligvis også det faktum, at klubben efterhånden fremstår som en død sild. Jeg er også på det rene med, at vi ikke får et storhold i sæsonen, der venter, men det er vigtigt, at vi får noget, der peger fremad og genskaber noget liv og optimisme om klubben. De næste tre år må ikke se ud som de tre, der er gået forud.
Enig - Men måske er ambitionen i AaB at være 1. divisions bedste possesion-hold. Det er åbenbart meget vigtigt med possesion ift. resultater.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 21. jun 2017, 14:23

Hovedet skrev:
FIDEL skrev:
Hejslet skrev:
FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
De Fem skrev:Tipperen har en artikel der meget tendentiøst forbinder AaB og en ny peruvianer: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Han er cental forsvarspiller, landsholds aktuel og ifølge en tur på google 1,78m og 70 kg. Altså alt hvad klubben mangler :thumbsdown:
Det magter jeg ikke, hvis det er os. Vi skal kraft**** ikke have flere eksotiske projekter. Det her vindue går ud på driftsikkerhed og at skabe bundniveau i truppen mere end noget andet. Det får vi ikke med endnu et projekt fra Peru.
boldspiller skrev:Og så kan vi sætte et rødt kryds mere.

J. Ankersen til GF: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... rig-aftale
Flot Gaarde, du lader spilelre de kunne forstærke os og er inden for rækkevidde gå vores næse forbi.
Hvad i alverden skal Ankersen i AaB, når han kan få meget mere i løn i agf...? AaB har manglet ambitioner i flere år, og betaler nu prisen ved ikke at være en attraktiv nok klub.
Er det ikke et spørgsmål om vilje.....?

AaB svømmer i penge, og de spillere 'Gf har hentet har kostet peanuts.

AaB må og skal investere i kvalitetsspillere - det handler ikke om at bruge penge men om at INVESTERE i deres eneste aktiv - spillertruppen!!!

Godnat til Europa, godnat til tilskuere, godnat til sponsorer..... fint nok med "Hele Nordjylland Hold" og unge talenter - men det rækker jo ingen vegne alene - og nu har vi penge at investere i truppen!!

Der sker meget i FCM.
Der sker meget i AGF...Brøndby....FCK - men intet i AaB.

Ikke godt nok.
Det er helt sikkert en stor balancegang som AaB skal til at finde. Tilskuermæssigt mærker AaB faldende interesse af flere årsager, men delvist pga. en for konservativ og uambitiøs tilgang til professionel fodbold. Vinderholdet fra 2014 er gradvist blevet afviklet, og klubben dækker sig ind under et talent-dogme for ikke at bruge penge på ordentlige profiler. Skuffende men desværre en realitet!
I det hele taget synes jeg, at "Hele nordjyllands hold" klinger lidt hult efterhånden. Er det ikke bare Aalborgs hold? Der er dælme ikke mange tilskuere længere, og klubben markedsfører sig ikke effektivt nok i hele nordjylland. Igen uambitiøst.
AaB er selvfølgelig bevidst om behovet for forstærkninger, men lider også under det manglende ambitions- og investeringsniveau og en lang periode med sportslig nedtur, hvilket betyder, at AaB er historisk uattraktive for kvalitetsspillere. Vores eneste force i den forstand er vores store pengetank, som vi virkelig kommer til at lette låget på, hvis vi skal hente - og fastholde - gode spillere.

Vores nuværende strategi er i hvert fald midlertidig kuldsejlet. Nu gælder det om at vende udviklingen og skele mindre til spillerbudget o.l. Vi må være ærlige og konstatere, at vi i dag skal betale markant mere end klubber som AGF og OB for at hente spillere på samme niveau.
Nej... du skal lige huske på at AaB var ved at lukke og slukke for ikke så langtid siden. Det har jo også betydet at man har måtte tage nogle skridt for at sørge for at det ikke kan ske igen. F.eks. slanket i administrationen, solgt fra af udenoms aktiviteter og forsøgt at booste egenkapitalen. De ting er jo sket på bekostning af truppen. Der har ikke været "råd" til at gøre de store ting og det er i mine øjne derfor vi er hvor vi er. Nu er klubbens økonomi så hvor den skal være så NU skal det handle om truppen og spillet.

Når vi endnu ikke har hentet nogen nye spillere ind har jeg også tilladt mig at ha en forventning om nogle ret store profiler når vi så får nye ind. Tænker de tager lidt længere tid at forhandle på plads. Det kan da godt være at man venter lidt for at se om Okore skifter mening, men man har nok også en klar hvis det ikke bliver tilfældet.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2017, 14:23

Jakobsen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Tvivler stærkt på at vi nogensinde har haft snøren ude efter Ankersen. Jeg er sikker på at det belgiske medie som bragte Aalborg frem, har taget fejl af Aalborg og Aarhus, eftersom rygterne om AGF kom frem herhjemme stort set samtidig. Jeg ved nu heller ikke hvad vi skulle med ham, er han ret meget bedre end Meilinger? Og er han ikke næsten samme type?

Prioriteringen bør vel også være at de store penge, og dermed sikreste køb, skal bruges centralt. Midterforsvaret først og fremmest, og så 10'er positionen som jeg ser det... der tror jeg ikke rigtigt vi har spilleren som passer i Wieghorsts kram, og det er en position hvor en rigtigt dygtig spiller virkelig kan gøre en offensiv forskel, som f.eks. Johansson og Ericsson gjorde i sin tid. Hvis der ikke ender med at være flere som forlader os, udover Sloth, så tror jeg at de to positioner plus en højre back som ikke nødvendigvis er et profilkøb, bliver handlerne denne sommer. Jeg synes ikke der er noget i udtalelserne fra AaB der tyder på der sker meget mere, medmindre spillere som Larsen, Holgersson og Sylvestr finder andre klubber - noget som jeg tvivler sker for mere end måske en af dem.
Jeg er enig så langt, at Ankersen ikke er hylde A, men mindre kan også gøre det. Alene pga. hans fart vil han bidrage med nogle kompetencer vi slet ikke har i truppen lige nu og derfor ville han kunne forstærke os. Jeg er med på, at vi gerne skal have en 2-3 hylde A spillere, men vi kan ikke bare sidde og lurrepasse og håbe vi kan signe en hylde A spiller billigt til sidst. Det er der alt for mange risici ved;

- Spillerne kan stadig vælge bedre klubber end AaB
- Vi er godt i gang med sæsonen og kan allerede være godt på skideren. Den nuværende trup er til nedrykning - de har gutter kunne sagtens få røvfuld af Viborg eller Esbjerg i en playoff.
- Hvis hylde A spillerne ikke vil AaB og alle de sikre hylde B spillere f.eks. Kanstrup og Ankersen er snuppet så stor vil tilbage med udenlandske lykkeriddere. Så bliver det mere skrammel ala. Flores, Meilinger eller Sylvestr fordi der simpelthen kunne er dyre usikre løsninger tilbage og en masse rester.
- Nogen af vores forstærkninger bør hentes ind tidligt så de kan nå at blive en del af holdet og indarbejdede i konceptet under opstarten.

Det er super fedt, hvis der arbejdes på nogle seriøse handler der trækker ud, men vi kan bare ikke kun køre den stategi. Pt. hvor der er så mange huller i truppen ville det derfor give mening at lave et par hylde B transfers som her og nu forstærker holdet og få dem arbejdet ind.
Må jeg minde om at netop Meilinger er en spiller der blev hentet i meget god tid, faktisk i maj sidste år.

Og så kan jeg da godt forstå skepsissen mod at vente med at hente spillere til senere i vinduet, hvis man regner med det bare går ud på at sidde og trille tommelfingre mens man venter og håber. Selvfølgelig har man nogle mål, og strategier for hvad man gør hvis ikke plan a eller b lykkes, ligesom man tager stilling til om det er chancer som er værd at tage, det må man da tage som en selvfølge. Man har vel også gjort op med sig selv om der er positioner hvor man bedre kan tage en chance for at kunne lande en topspiller sent i vinduet, og om der er andre hvor det er ekstremt vigtigt at få en ny spiller på plads - det sidste kunne være i midterforsvaret, det første kunne være en angriber som afløsning for Sylvestr selv om vi muligvis hænger på ham resten af året.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 21. jun 2017, 14:28

raekkeettre skrev:
raekkeettre skrev:Måske endnu en peruvianske landsholdspiller til AaB - kunne være godt hvis Flores fik noget selskab faktisk! Men kender ikke manden - Miguel Araujo...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Edit: Han må være højre back, da han kun er 1.78 cm høj...
Det her indlæg er begravet i surhed :) Men er der nogle der kender ham???
Tror jeg ikke, men google og Wiki Pedersen siger at han har en tur i Østeuropa og en hurtig retur bag sig.

Og nej, ikke højre back, central forsvar igen ifølge Wiki.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 21. jun 2017, 14:30

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev:
Hejslet skrev:
FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
Det magter jeg ikke, hvis det er os. Vi skal kraft**** ikke have flere eksotiske projekter. Det her vindue går ud på driftsikkerhed og at skabe bundniveau i truppen mere end noget andet. Det får vi ikke med endnu et projekt fra Peru.



Flot Gaarde, du lader spilelre de kunne forstærke os og er inden for rækkevidde gå vores næse forbi.
Hvad i alverden skal Ankersen i AaB, når han kan få meget mere i løn i agf...? AaB har manglet ambitioner i flere år, og betaler nu prisen ved ikke at være en attraktiv nok klub.
Er det ikke et spørgsmål om vilje.....?

AaB svømmer i penge, og de spillere 'Gf har hentet har kostet peanuts.

AaB må og skal investere i kvalitetsspillere - det handler ikke om at bruge penge men om at INVESTERE i deres eneste aktiv - spillertruppen!!!

Godnat til Europa, godnat til tilskuere, godnat til sponsorer..... fint nok med "Hele Nordjylland Hold" og unge talenter - men det rækker jo ingen vegne alene - og nu har vi penge at investere i truppen!!

Der sker meget i FCM.
Der sker meget i AGF...Brøndby....FCK - men intet i AaB.

Ikke godt nok.
Det er helt sikkert en stor balancegang som AaB skal til at finde. Tilskuermæssigt mærker AaB faldende interesse af flere årsager, men delvist pga. en for konservativ og uambitiøs tilgang til professionel fodbold. Vinderholdet fra 2014 er gradvist blevet afviklet, og klubben dækker sig ind under et talent-dogme for ikke at bruge penge på ordentlige profiler. Skuffende men desværre en realitet!
I det hele taget synes jeg, at "Hele nordjyllands hold" klinger lidt hult efterhånden. Er det ikke bare Aalborgs hold? Der er dælme ikke mange tilskuere længere, og klubben markedsfører sig ikke effektivt nok i hele nordjylland. Igen uambitiøst.
Imponerende konklusion at det er tilskuerne fra oplandet som bliver væk, det ville da være interessant at høre hvordan du når frem til den.
Faktisk er del ingen, der kender sammensætningen på AaBs tilskuere - altså i forhold til køn, alder, demografi osv. Kunne egentlig være en spændende undersøgelse.

Det faldende tilskuertal er en kendsgerning, vi ikke kan komme udenom. Her er jeg så ikke et øjeblik i tvivl om, at de evigt divergerende spilletidspunkter spiller ind, men naturligvis også det faktum, at klubben efterhånden fremstår som en død sild. Jeg er også på det rene med, at vi ikke får et storhold i sæsonen, der venter, men det er vigtigt, at vi får noget, der peger fremad og genskaber noget liv og optimisme om klubben. De næste tre år må ikke se ud som de tre, der er gået forud.
Der bør man nok helt klart undersøge. Jeg har i hvert fald fået meget svært ved at lokke min familie fra Frederikshavn med til bold når jeg er hjemme fra Øen. De er trofaste AaB fans og følger stadig klubben, men det er meget få mennesker man får tilbage at prioritere deres søndag eftermiddag på at køre 2+ timer i bil, smide en 400-500 kr. og få den her jammerlighed retur. Alle kurver undtagen vores indestående i banken er nedadgående og det er tankevækkende at det er sådan tre år efter vores største triumf i en tid, hvor vores økonomi er sund.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 21. jun 2017, 14:30

De Fem skrev:
raekkeettre skrev:
raekkeettre skrev:Måske endnu en peruvianske landsholdspiller til AaB - kunne være godt hvis Flores fik noget selskab faktisk! Men kender ikke manden - Miguel Araujo...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Edit: Han må være højre back, da han kun er 1.78 cm høj...
Det her indlæg er begravet i surhed :) Men er der nogle der kender ham???
Tror jeg ikke, men google og Wiki Pedersen siger at han har en tur i Østeuropa og en hurtig retur bag sig.

Og nej, ikke højre back, central forsvar igen ifølge Wiki.
Ifølge transfermarkt har han højre back som "second position". Hvor meget man så skal lægge i det ved jeg ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af McMark » 21. jun 2017, 14:32

FIDEL skrev:
Hejslet skrev:Ift. debatten omkring hvad der for alvor er brug for i spillertruppen.

Jeg mener kanterne.

Kusk/Thomsen på kanterne var i høj grad medvirkende til at skabe chancer med og for de andre spillere.

Uden fart, kreativitet - kvalitet - på kanterne, har vi lige erfaret hvor få chancer AaB skaber...

Her ville Ankersen efter min mening have været helt oplagt.

Men Gaarde er tilgivet, hvis han er mere ambitiøs - og henter Kusk tilbage i stedet :-)
Hvad skal Kusk i Aalborg når han kan spille CL med Malmö og få det dobbelte i løn? Det er sådan noget vi står overfor.
Du glemmer én meget vigtig ting i din analyse. Og det er at Malmøs cheftræner hedder Magnus Pehrsson ;)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2017, 14:33

FIDEL skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev:
Jeg er meget skeptisk omkring Gaarde må jeg sige.
You don't say...
Jep I say... Men bliv du endelig ved med at tro blindt på alt og alle i og omkring AaB. Det skal nok redde os fra 1. division.
Jeg behøver ikke gentage min kritik af Gaarde i hvert andet indlæg, og bilder mig selv ind at jeg kan få øje på en hel del nuancer, som gør at årsagen til den sportslige deroute måske ikke er så ligetil som "fyr Gaarde". Det har jeg også tidligere skrevet om, så det synes jeg heller ikke at jeg behøver at gentage.'

Jeg synes kritikken og tvivlen på Gaarde er berettiget, og uanset om jeg iøvrigt er enig eller jeg så må du selvfølgelig have din holdning. Men hold op hvor bliver det meget gentagelse på gentagelse af præcist den samme kritik herinde for tiden, fra mange sider, og det er edderbrodereme ikke det mest interessante læsning man nogensinde har set på debatsiden.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 21. jun 2017, 14:33

Gaarde skal uden tvivl have stor ros for salgene af Mæhle og Basso og ligeledes have stor kritik for indkøbene i sommers som har fejlet på en stribe.

Vi skal ikke dømme Gaarde endnu. Det alt afgørende er at man har fundet de rigtige spillere inden vinduet lukker.

Dog er ret naturligt at vi er en del der undrer os over AGF har hentet to fornuftige forstærkninger som begge er rygtet til os. Især med tanke på at vi har behov for væsentligt flere forstærkninger end dem i dette vindue.

Jeg nægter dog at tro på at Gaarde spiser os af med den peruvianske lykkeridder. Det er ikke tidspunktet hvor vi skal tage store ricisi med vores indkøb. Vi prøvede i sommers og det var en fiasko.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 21. jun 2017, 14:34

jonas386 skrev:
De Fem skrev:
raekkeettre skrev:
raekkeettre skrev:Måske endnu en peruvianske landsholdspiller til AaB - kunne være godt hvis Flores fik noget selskab faktisk! Men kender ikke manden - Miguel Araujo...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Edit: Han må være højre back, da han kun er 1.78 cm høj...
Det her indlæg er begravet i surhed :) Men er der nogle der kender ham???
Tror jeg ikke, men google og Wiki Pedersen siger at han har en tur i Østeuropa og en hurtig retur bag sig.

Og nej, ikke højre back, central forsvar igen ifølge Wiki.
Ifølge transfermarkt har han højre back som "second position". Hvor meget man så skal lægge i det ved jeg ikke.
Skal han til Europa skal han hver fald ikke spille derinde.

Ps. savner en lykkeridder. Hvor er de ferietykke brassere, de afdankede svenskere og de congolesiske hurtigløbere?

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 21. jun 2017, 14:39

jonas386 skrev:
De Fem skrev:
raekkeettre skrev:
raekkeettre skrev:Måske endnu en peruvianske landsholdspiller til AaB - kunne være godt hvis Flores fik noget selskab faktisk! Men kender ikke manden - Miguel Araujo...

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Edit: Han må være højre back, da han kun er 1.78 cm høj...
Det her indlæg er begravet i surhed :) Men er der nogle der kender ham???
Tror jeg ikke, men google og Wiki Pedersen siger at han har en tur i Østeuropa og en hurtig retur bag sig.

Og nej, ikke højre back, central forsvar igen ifølge Wiki.
Ifølge transfermarkt har han højre back som "second position". Hvor meget man så skal lægge i det ved jeg ikke.
Man må næsten gå ud fra, at i og med han primært er midterforsvarer, så vil han ikke være en back med specielle offensive kvaliteter, som vi jo har brug for. Derfor ville han nok være tiltængt midterforsvaret.

Mht. højden, så vil det selvfølgelig være optimalt at få lidt hovedstødsstyrke ind på holdet ift. de mange mål vi har lukket ind på dødbolde osv.. På den anden side er hurtighed og dygtighed med bolden også ret vigtige parametre for at være en succes her. Synes vi med Holgersson og KP specielt er ret sårbare i bagrummet, da de ikke er ret hurtige, hvilket kan være et problem, hvis man har ambition om at presse højt. (Hvilket jeg tror vi har)

Hans CV er i hvert fald rimeligt imponerende, og jeg synes ikke man skal være bange for det sydamerikanske marked, blot fordi man ikke ramte 100% plet med skud nr. 1. Der er jo massevis af eksempler på sydamerikanere der klarer sig godt i Europa. Når det så er sagt kan jeg også godt følge argumentet omkring at en signing af en dansker vil være mere sikkert (selvom der aldrig vil være nogen garanti), hvilket måske er at foretrække i nuværende situation. Måske en prøvetræning eller et eller andet kan sikre lidt større sikkerhed om sydamerikanernes niveau og psyke.

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hejslet » 21. jun 2017, 14:41

McMark skrev:
FIDEL skrev:
Hejslet skrev:Ift. debatten omkring hvad der for alvor er brug for i spillertruppen.

Jeg mener kanterne.

Kusk/Thomsen på kanterne var i høj grad medvirkende til at skabe chancer med og for de andre spillere.

Uden fart, kreativitet - kvalitet - på kanterne, har vi lige erfaret hvor få chancer AaB skaber...

Her ville Ankersen efter min mening have været helt oplagt.

Men Gaarde er tilgivet, hvis han er mere ambitiøs - og henter Kusk tilbage i stedet :-)
Hvad skal Kusk i Aalborg når han kan spille CL med Malmö og få det dobbelte i løn? Det er sådan noget vi står overfor.
Du glemmer én meget vigtig ting i din analyse. Og det er at Malmøs cheftræner hedder Magnus Pehrsson ;)
Det burde ikke tælle i Malmø's favør....... for en tidligere AaB'er i hvert fald.... :-0

Hvis AaB vil hente nøglespillere ind, som FOR ALVOR kan løfte det hele og være store profiler i ligaen - s k a l de jo op med den store pung - også til lønninger.

Er det ikke også spørgsmålet, om de har råd til at lade være?

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 21. jun 2017, 14:42

Ankersen skriver med AGF. Brugen af AaB i den forbindelse er godt spin af hans folk. Til gengæld bekræftes billedet af et handlingslammet AaB.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2017, 14:44

AaB 85 95 99 08 skrev:Ankersen skriver med AGF. Brugen af AaB i den forbindelse er godt spin af hans folk. Til gengæld bekræftes billedet af et handlingslammet AaB.
Ja, det at et andet hold køber en spiller AaB ikke har været interesseret i bekræfter i den grad at AaB er handlingslammet. Klart.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 21. jun 2017, 14:45

AalBoyeBK skrev: Man må næsten gå ud fra, at i og med han primært er midterforsvarer, så vil han ikke være en back med specielle offensive kvaliteter, som vi jo har brug for. Derfor ville han nok være tiltængt midterforsvaret.

Mht. højden, så vil det selvfølgelig være optimalt at få lidt hovedstødsstyrke ind på holdet ift. de mange mål vi har lukket ind på dødbolde osv.. På den anden side er hurtighed og dygtighed med bolden også ret vigtige parametre for at være en succes her. Synes vi med Holgersson og KP specielt er ret sårbare i bagrummet, da de ikke er ret hurtige, hvilket kan være et problem, hvis man har ambition om at presse højt. (Hvilket jeg tror vi har)

Hans CV er i hvert fald rimeligt imponerende, og jeg synes ikke man skal være bange for det sydamerikanske marked, blot fordi man ikke ramte 100% plet med skud nr. 1. Der er jo massevis af eksempler på sydamerikanere der klarer sig godt i Europa. Når det så er sagt kan jeg også godt følge argumentet omkring at en signing af en dansker vil være mere sikkert (selvom der aldrig vil være nogen garanti), hvilket måske er at foretrække i nuværende situation. Måske en prøvetræning eller et eller andet kan sikre lidt større sikkerhed om sydamerikanernes niveau og psyke.
Altså vi er ikke Bayern der kan afvise alle midterforsvarer under 1,85 per automatik, men at sætte en mand på 1,78 ind som midterforsvarer på et i forvejen vertikalt udfordret hold er at bede om problemer. Dog er jeg helt enig i, at den størst mangel ligenu er speed, især i midteraksen (central midt+centerforsvar). For meget kommer igennem fordi det ikke kan løbes op og mellem Würtz, Ris, MC og midterforsvarene er der ikke en der er hurtig.

Nå ja, og nej, man skal ikke udelukke et kontinent over en dårlig spiller. Ellers kan vi kun scoute i Asien nu.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hje1980 » 21. jun 2017, 14:45

AaB 85 95 99 08 skrev:Ankersen skriver med AGF. Brugen af AaB i den forbindelse er godt spin af hans folk. Til gengæld bekræftes billedet af et handlingslammet AaB.
Hvordan bekræftes dette....???

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 21. jun 2017, 14:46

boldspiller skrev:Og så kan vi sætte et rødt kryds mere.

J. Ankersen til GF: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... rig-aftale
Der er godt nok ved at være et ekstremt pres på Gaarde!

Turneringsstart nærmer sig, og gode og oplagte spillere som Kanstrup og Ankersen går til en konkurrent.. Hvis Allans "is i maven" smelter og vi står tilbage med sorteper, er vi på den. Det næste bliver vel at Mikkel Andersen skriver et andet sted.

Ventetiden er ulidelig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2017, 14:50

Jakobsen skrev:
Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev:
Hejslet skrev:
FIDEL skrev:
Hvad i alverden skal Ankersen i AaB, når han kan få meget mere i løn i agf...? AaB har manglet ambitioner i flere år, og betaler nu prisen ved ikke at være en attraktiv nok klub.
Er det ikke et spørgsmål om vilje.....?

AaB svømmer i penge, og de spillere 'Gf har hentet har kostet peanuts.

AaB må og skal investere i kvalitetsspillere - det handler ikke om at bruge penge men om at INVESTERE i deres eneste aktiv - spillertruppen!!!

Godnat til Europa, godnat til tilskuere, godnat til sponsorer..... fint nok med "Hele Nordjylland Hold" og unge talenter - men det rækker jo ingen vegne alene - og nu har vi penge at investere i truppen!!

Der sker meget i FCM.
Der sker meget i AGF...Brøndby....FCK - men intet i AaB.

Ikke godt nok.
Det er helt sikkert en stor balancegang som AaB skal til at finde. Tilskuermæssigt mærker AaB faldende interesse af flere årsager, men delvist pga. en for konservativ og uambitiøs tilgang til professionel fodbold. Vinderholdet fra 2014 er gradvist blevet afviklet, og klubben dækker sig ind under et talent-dogme for ikke at bruge penge på ordentlige profiler. Skuffende men desværre en realitet!
I det hele taget synes jeg, at "Hele nordjyllands hold" klinger lidt hult efterhånden. Er det ikke bare Aalborgs hold? Der er dælme ikke mange tilskuere længere, og klubben markedsfører sig ikke effektivt nok i hele nordjylland. Igen uambitiøst.
Imponerende konklusion at det er tilskuerne fra oplandet som bliver væk, det ville da være interessant at høre hvordan du når frem til den.
Faktisk er del ingen, der kender sammensætningen på AaBs tilskuere - altså i forhold til køn, alder, demografi osv. Kunne egentlig være en spændende undersøgelse.

Det faldende tilskuertal er en kendsgerning, vi ikke kan komme udenom. Her er jeg så ikke et øjeblik i tvivl om, at de evigt divergerende spilletidspunkter spiller ind, men naturligvis også det faktum, at klubben efterhånden fremstår som en død sild. Jeg er også på det rene med, at vi ikke får et storhold i sæsonen, der venter, men det er vigtigt, at vi får noget, der peger fremad og genskaber noget liv og optimisme om klubben. De næste tre år må ikke se ud som de tre, der er gået forud.
Der bør man nok helt klart undersøge. Jeg har i hvert fald fået meget svært ved at lokke min familie fra Frederikshavn med til bold når jeg er hjemme fra Øen. De er trofaste AaB fans og følger stadig klubben, men det er meget få mennesker man får tilbage at prioritere deres søndag eftermiddag på at køre 2+ timer i bil, smide en 400-500 kr. og få den her jammerlighed retur. Alle kurver undtagen vores indestående i banken er nedadgående og det er tankevækkende at det er sådan tre år efter vores største triumf i en tid, hvor vores økonomi er sund.
Er vores økonomi specielt sund, når vores overskud på driften i de seneste mange regnskaber udelukkende fremkommer fordi vores spillerbudget er ekstremt lavt sammenlignet med selv klubber som vi alle forventer vi kan holde under os i ligaen? Vi har en stærk base, som gør at vi uden at skulle ud og hente penge fra eksterne investorer kan hæve budgettet nu hvor det er nødvendigt, men vi vil jo stadig være milevidt fra de tre klubber som har spenderbukserne på. Selv op til FCMs budget er forskellen vel så stor at vi ville brænde noget der ligner halvdelen af vores kassebeholdning af på et par år, og selv med så stor en investering ville indtægterne næppe stige dramatisk.

I forhold til en tilskuerundersøgelse kan jeg melde ind med at der stadig holder masser af biler i vestbyen på kampdage, ligesom der også gjorde før mantraet om hele nordjyllands hold blev skabt. Jeg tillader mig at konkludere de fleste af disse kommer fra udenfor Aalborg :)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 21. jun 2017, 14:52

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ankersen skriver med AGF. Brugen af AaB i den forbindelse er godt spin af hans folk. Til gengæld bekræftes billedet af et handlingslammet AaB.
Hvordan bekræftes dette....???
Øøøøh, mest af alt af manglende handling...!
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2017, 14:54

Hanga skrev:
boldspiller skrev:Og så kan vi sætte et rødt kryds mere.

J. Ankersen til GF: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... rig-aftale
Der er godt nok ved at være et ekstremt pres på Gaarde!

Turneringsstart nærmer sig, og gode og oplagte spillere som Kanstrup og Ankersen går til en konkurrent.. Hvis ikke Allans "is i maven" smelter og vi står tilbage med sorteper, er vi på den. Det næste bliver vel at Mikkel Andersen skriver et andet sted.

Ventetiden er ulidelig.
Jeg er med på at de 3 er spillere som kan lyde som driftsikre og oplagte, men for det første ser jeg egentlig ikke nogen af dem som typiske AaB signinger, og for det andet ser jeg ikke nogen af dem som værende spillere der bør kunne være profiler på et superligatophold, hvilket de spillere vi henter ind udefra efter min mening altid bør enten være, eller have potentialet til at blive. Jeg mener man stadig skal have nosserne til at tænke langsigtet og sigte højt, ellers kommer vi ikke til at kunne hæve os over det grå gennemsnit igen.

Låst