Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2017, 10:30

Freddie skrev:
FIDEL skrev:
Enig. Det er essentielt at vi får styrket de centrale positioner først. Vi er nødt til at hente 2 CBs, 1 CM, en 10´er (medmindre Flores bruges derinde) og 1 angriber. Derefter kan vi evt. hente Masango, Pallesen.
Tror det er utroligt vigtigt, at vi får tilført noget erfaring og klasse centralt på midtbanen, hvor Risgård konstant er skadet eller på skånekost, og hvor Würtz mangler hjælp fremad banen. Sloth var ikke sagen.
Du glemte målmanden. Men helt ærligt har du alle tiders chance for at blive dybt skuffet. Det kommer ikke til at ske.
Nej glemte ikke målmanden, da jeg tror Larsen bliver i denne omgang.
Jeg kan ikke se vores trup indfri en top 6-placering ved kun at hente f.eks. 3 nye. Men det er naturligvis muligt, at der er spillere, som hæver niveauet. Dog tror jeg slet slet ikke på, at Sylvestr bliver en faktor, og vi har i dén grad brug for en stærk angriber.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 10:36

Det ville måske heller ikke være helt dumt at kaste penge efter Jeppe Grønning fra Viborg på et tidspunkt. En rigtig spoiler-type, der i min optik vil være en ret dygtig arvtager for Würtz. Statsmæssigt var han måske den allermest dominererende midtbane-spiller i ligaen på de parametre, der er væsentlige for en defensiv midtbanespiller. Har kontrakt til 2019, men Viborgs status som 1. div.-klub og den deraf følgende lønnedgang for mange af profilerne må betyde at de også helst vil søge andre græsgange.
Det tæller ned med et par dumme straffespark sidst på sæsonen, men han er resten af ligaen fuldstændig overlegen i antal tacklinger og blokeringer, samt blandt de 5 bedste i vundne dueller og bolderobringer. Løb næstflest meter i ligaen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 10:46

Gamen skrev:
KJ skrev:Sidste superligasæson: Kasper Fisker: 34 kampe, 2 mål.

I de foregående superligasæsoner har han scoret 3, 1 hhv. 2 mål.

Så behøves vi vist heller ikke overdrive hans målfarlighed.

"Stærkt køb" - ved du, hvad BIF gav for ham?
Skabe mål, mente jeg :-) Spillede en formidabel sidste sæson, hvor han skabte mål og chancer for sine medspillere på samlebånd. Har virkelig udviklet sig siden Hobro-tiden.

Nej, men jeg gætter på at alt over 4 mio. er alt for dyrt?

Han er uanset hvad et super køb, da han udenfor hovedstaden måske er den mest kreative midtbanespiller i ligaen. Derudover arbejder han som en hest! Han var den spiller der løb 3. mest i hele ligaen sidste år - til sammenligning har vi ikke én eneste i top 20.
For os er 4 mio + en ordenlig løn for en 29-årig spiller uden videresalgspotentiale, dyrt. Om det er for dyrt afhænger selvfølgelig af hvor stort et hul der skal lukkes i truppen, og hvor dygtige talenter vi har på vej nedefra. Forresten så har Fisker ikke været nogen kæmpe superligaprofil de sidste par sæsoner og han opnåede f.eks. kun samme assisttal som Blåbjerg (5) sidste sæson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2017, 10:51

Gamen skrev:Det ville måske heller ikke være helt dumt at kaste penge efter Jeppe Grønning fra Viborg på et tidspunkt. En rigtig spoiler-type, der i min optik vil være en ret dygtig arvtager for Würtz. Statsmæssigt var han måske den allermest dominererende midtbane-spiller i ligaen på de parametre, der er væsentlige for en defensiv midtbanespiller. Har kontrakt til 2019, men Viborgs status som 1. div.-klub og den deraf følgende lønnedgang for mange af profilerne må betyde at de også helst vil søge andre græsgange.
Det tæller ned med et par dumme straffespark sidst på sæsonen, men han er resten af ligaen fuldstændig overlegen i antal tacklinger og blokeringer, samt blandt de 5 bedste i vundne dueller og bolderobringer. Løb næstflest meter i ligaen.
Nej det er ikke et dumt forslag, men jeg tror ikke AaB vil smide de penge der skal til på den plads.

Lad os nu for s..... få præsenteret en ny spiller, så jeg får lidt optimisme at gå på ferie med...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 10:58

Buzz Killington skrev: Forresten så har Fisker ikke været nogen kæmpe superligaprofil de sidste par sæsoner og han opnåede f.eks. kun samme assisttal som Blåbjerg (5) sidste sæson.
Nå, så det har han ikke?

Årets spiller i Randers sidste år.
10 assists ifølge superstats sidste sæson, Superliga.dk har krediteret ham for 9... Noget mere end de 5 du tilskriver ham, men okay.
På forårets hold i Tipsbladet i 2016, hvilket han i øvrigt også var i efteråret 2016. Også Ekstrabladet havde ham på efterårets hold i 2016.
Du henviser måske til 2015/2016, hvor han ganske rigtigt står noteret for 5 assists, men også kun på 1500 spilleminutter, fordi han var skadet/ude af holdet. Det er halvdelen af hvad han har spillet i år.

Hvis ikke ovenstående kvalificerer til at være en stor Superliga-profil, så gad jeg da godt vide hvor meget der så skal til...

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dissing » 26. jun 2017, 10:59

FIDEL skrev:
Gamen skrev:Ja det er et flot prestigekøb af bif... Og lidt af en win-win for os, da Randers svækkes og Brøndby styrkes, så der er bedre chancer for at fcm ikke tager guldet... :cheers: fordi fcm har godt nok også oprustet.
Jeg læser dit indlæg (og andres udgydelser) som om AaB skal være glade, hvis bare vi bliver det bedste hold i Jylland (bedre end fcm, agf, randers osv.). Det vil sige at vi er i en situation som tilbage i 1920'erne og 1930'erne, hvor AaB flere gange vandt det jyske mesterskab. S. Og om dengang var det højest mulige klubben kunne opnå, for de københavnske klubber var så meget bedre at det altid var dem, der vandt DM. Måske er vi i samme situation i dag - vi kan ikke konkurrere med firmaerne/klubberne fra øst-Danmark ?

:'(

Og lidt i en anden boldgade: Jeg husker min barndoms juleaftener. Jeg vågnede altid omkring klokken 6 om morgenen, og fandt ved 8-tiden ud af at jul var anderledes end til fødselsdagene, hvor jeg fik mine gaver om morgenen. For nu var det en form for et smertefuldt maraton, hvor jeg skulle ad irriterende omveje, såsom at flette julehjerter og julestjerner (som om 3-4 dage ville blive gemt ned i en stor papkasse). Gå ture i det hvide julelandskab (som var smat, regn og træls). Spise frokost, gå i kirke, kede sig i kirke, gå hjem fra kirke. Se noget på tv (den samme udsendelse sendte DR både sidste og forrige jul - gab). Kigge på juletræet, der ikke havde gaver under sig endnu, kigge i skabe og under senge for at se hvor gaverne i stedet var (og håbe at de bløde pakker ikke var til mig). Julemidddagen betød at vi skulle kæmpe os igennem en and, og når vi havde spist den, skulle vi i flere timer spise ris a la mande, for vi blev ved indtil begge mandler var fundet - og så var jeg måske heldig at få min første gave (en marcipangris, som jeg var for mæt til at sætte pris på). Og nu blev træet tændt - og så skulle vi gå rundt om det, synge sange, kede os - og vente på at lysene brændte ned (for den tradition havde de i min fars familie). Og så kunne gaveuddelingen begynde. Og det var spændende, et højdepunkt. Men indebar også skuffelser, for jeg fik ikke det jeg mest ønskede mig, og mine søskende og venner fik flere gaver end mig. Og så var der også en af mine gaver der gik i stykker - og ikke kunne bruges mere.

Juni måned er ikke velvalgt til julehistorier - men jeg prøver at lave en parallel til det julegave-show som transfervinduet er.
Vi glæder os, vi kan ikke vente særlig lang tid, for juleaften/transfervinduet ER begyndt. Og vi har ønsker og forhåbninger - og kigger på hvad vores venner/konkurrerende klubber får af udskiftninger i truppen.

Og vi omkring AaB bliver ret tit skuffede - for det ligger ikke i klubbens DNA, at købe sig til succes (smart i en fart).
Men det ville da pynte med nogle spillere, der kunne forstærke AaB allerede fra deres første dag i klubben.
Og måske kræver vores nye træner (Wieghorst), at få nogle folk, der passer ind i den måde han tænker fodbold på (fremtidens AaB).
Please :@
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 11:10

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Forresten så har Fisker ikke været nogen kæmpe superligaprofil de sidste par sæsoner og han opnåede f.eks. kun samme assisttal som Blåbjerg (5) sidste sæson.
Nå, så det har han ikke?

Årets spiller i Randers sidste år.
10 assists ifølge superstats sidste sæson, Superliga.dk har krediteret ham for 9... Noget mere end de 5 du tilskriver ham, men okay.
På forårets hold i Tipsbladet i 2016, hvilket han i øvrigt også var i efteråret 2016. Også Ekstrabladet havde ham på efterårets hold i 2016.
Du henviser måske til året før, hvor han ganske rigtigt står noteret for 5 assists, men også kun på 1500 spilleminutter, fordi han var skadet/ude af holdet. Det er halvdelen af hvad han har spillet i år, så det er ikke rigtig brugbart.

Du er sikker på, at det ikke er en helt anden spiller du taler om? Det er på sin vis okay at have en anden holdning til enkelte spillere, men her er jeg ret sikker på at det er dig der er galt i byen.
Ja, jeg mente de sidste par sæsoner som i 14/15 og 15/16. Jeg har dog overset hvis han har været skadet en betydelig del af sidste sæson (15/16). Jeg har dog ikke overset han var god i denne sæson (16/17). Min argumentation byggede på at han ikke har været en konstant stabil profil i flere år, men at han har haft udsving og har haft perioder hvor han ikke kunne komme på holdet. Det er, igen, muligt at dette er for unuanceret i forhold til e.g. skader.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 26. jun 2017, 11:12

Dissing skrev:Og vi omkring AaB bliver ret tit skuffede - for det ligger ikke i klubbens DNA, at købe sig til succes (smart i en fart).
Fremragende skrevet, Dissing. Derfor lidt uretfærdigt at jeg hiver fat i dette hjørne af dit glimrende indlæg.

Måske skyldes det at jeg ikke forstår begrebet DNA i sammenhæng med en fodboldklub, men jeg har nu en noget anden opfattelse.

Da jeg begyndte at følge AaB omkring 1995 skiftede klubben ham og brugte de mange Champions League-millioner på at købe dyre spillere udefra. Skiftet var vel personificeret ved ansættelsen af Lynge Jakobsen. Først var det en kaskade af angribere i Søren Frederiksen, Steffen Højer og Søren Andersen og siden det skandinaviske indtog med Matovac, Solbakken, Strandli og Andersson. Derefter fulgte et par år med rigtig mange udenlandske indkøb i en periode, hvor AaB havde det klart tredjestørste budget og hentede skandinaviske landsholdsspillere som Oper, Beck, Saarenpää, Borgersen, Zelinski, Trond Andersen, Bro Hansen (ligalandshold) m.fl. Så kom Hamrén til og efter et par år på smalkost investerede man heftigt i Prica, Nomvethe, Mota, Due, Bøgelund, Saganowski, Shelton osv.

Det er ikke fordi vi har købt mere udefra end AGF, OB og mange andre. Jeg kan bare ikke helt genkende billedet af at AaB skulle være en klub, der ikke køber sig til succes. I hvert fald ikke siden 1995. Det ville også være underligt andet, da AaB vel er en af de klubber, der har fået tilført allerflest penge udefra de sidste 20 år.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 11:18

Buzz Killington skrev: Ja, jeg mente de sidste par sæsoner som i 14/15 og 15/16. Jeg har dog overset hvis han har været skadet en betydelig del af sidste sæson (15/16). Jeg har dog ikke overset han var god i denne sæson (16/17). Min argumentation byggede på at han ikke har været en konstant stabil profil i flere år, men at han har haft udsving. Det er, igen, muligt at dette er for unuanceret i forhold til e.g. skader.
Han fik 2 hele kampe i efteråret 2015 pga. skader.
Kommer så på forårets hold i 2016, og også på efterårets hold i 2016. Slutter stærkt af i foråret 2017, ved bl.a. at lægge op til scoringer i begge kampe mod os.
Inden han skiftede til Randers var han årets profil i 1. division i 2013.
At forsøge at påstå at han ikke er en Superliga-profil grænser til tåbeligt. Hvornår har vi selv haft spillere, der er kommet på Efterårets/Forårets hold i Tipsbladet 2 halv-sæsoner i træk?!
De sidste par sæsoner hedder i øvrigt 15/16 og 16/17, og der har han på halvanden sæson leveret 15 assists. Det er der vist ingen af vores spillere der kommer i nærheden af.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søgaard » 26. jun 2017, 11:20

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -spillere/

Lader ikke til vi 'bare' kan gå på rov i Viborg, de har trimmet det meste af truppen og satser på hurtig tilbagevenden til det sjove selskab. Gaarde må rette fokus ud af landet, de fleste transferfrie spillere er gået og der kræves nogle ret hæftige beløb for danske SL-spillere, hvilket ikke rigtig står mål med vores pengepung og spillernes niveau.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 26. jun 2017, 11:21

Angående Kasper Fisker skal vi lige huske på, at vi er langt mindre attraktive, end bif svinene. Så i princippet kan vi godt have budt med, men Fisker har bare fravalgt os.

Det var bare det.
Uden Synd Ingen Frelse

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 11:23

Søgaard skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -spillere/

Lader ikke til vi 'bare' kan gå på rov i Viborg, de har trimmet det meste af truppen og satser på hurtig tilbagevenden til det sjove selskab. Gaarde må rette fokus ud af landet, de fleste transferfrie spillere er gået og der kræves nogle ret hæftige beløb for danske SL-spillere, hvilket ikke rigtig står mål med vores pengepung og spillernes niveau.
Den består vidst ikke-testen. Tænk hvis han sagde:

- Vi er tvunget til spillersalg. Når vi kigger på budgettet, så har vi ikke mulighed for at være ambitiøse. Vi vil ikke gøre, hvad vi kan, for at holde på vores vigtigste og bedste spillere. Det må ikke koste penge.

Alt melde ud at lokummet brænder og at Esbjerg er en ønskesituation er at sætte sig selv dårligt op i en handel.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 11:25

Søgaard skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -spillere/

Lader ikke til vi 'bare' kan gå på rov i Viborg, de har trimmet det meste af truppen og satser på hurtig tilbagevenden til det sjove selskab. Gaarde må rette fokus ud af landet, de fleste transferfrie spillere er gået og der kræves nogle ret hæftige beløb for danske SL-spillere, hvilket ikke rigtig står mål med vores pengepung og spillernes niveau.
Klart at Morten Jensen er nødt til at spille lidt med musklerne. Der er formentlig bud på halvdelen af deres start-11'er. Problemet for ham er bare, at Viborg også har brug for penge i kassen - de ved udmærket godt, at det ikke bare er piece of cake at få den ene direkte oprykningsplads. Misser de 1. år, så er de på røven. Det koster trods alt et to-cifret millionbeløb i indtægter at rykke ned, og rykker man så ikke hurtigt op igen, så bliver en fuldtidstrup lige pludselig dyr.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 11:37

Halil skrev:Angående Kasper Fisker skal vi lige huske på, at vi er langt mindre attraktive, end bif svinene. Så i princippet kan vi godt have budt med, men Fisker har bare fravalgt os.

Det var bare det.
Det er heller ikke det snakken går på, jeg tror slet ikke vi kan være med der. Men når vi har råd til at bruge næsten 4 mio. (plus 40 % af videresalgsprisen til den sælgende klub) for en spiller der er en massiv ubekendt ifht. den danske liga, så har vi naturligvis også råd til at lægge penge for en spiller tidligt i vinduet, hvis han kan gøre en stor forskel her og nu og år frem. F.eks. en type á la Fisker som er garant for assists og en 110% indsats hver evig eneste gang vedkommende går på banen. Dem har vi sådan ca. lige præcis nul spillere af i truppen lige nu.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 26. jun 2017, 11:40

Nå. Jeg har ikke fulgt med i snakken.

Det var blot en serviceinfomeddelelse til debatsiden.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 11:43

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Ja, jeg mente de sidste par sæsoner som i 14/15 og 15/16. Jeg har dog overset hvis han har været skadet en betydelig del af sidste sæson (15/16). Jeg har dog ikke overset han var god i denne sæson (16/17). Min argumentation byggede på at han ikke har været en konstant stabil profil i flere år, men at han har haft udsving. Det er, igen, muligt at dette er for unuanceret i forhold til e.g. skader.
Han fik 2 hele kampe i efteråret 2015 pga. skader.
Kommer så på forårets hold i 2016, og også på efterårets hold i 2016. Slutter stærkt af i foråret 2017, ved bl.a. at lægge op til scoringer i begge kampene mod os.
Inden han skiftede til Randers var han årets profil i 1. division i 2013.
At forsøge at påstå at han ikke er en Superliga-profil grænser til tåbeligt. Hvornår har vi selv haft spillere, der er kommet på Efterårets/Forårets hold i Tipsbladet 2 halv-sæsoner i træk?!
De sidste par sæsoner hedder 15/16 og 16/17.
Jeg har stipuleret at jeg taler om 14/15 og 15/16. Dine problemer med min nomenklaturiske korrekthed er argumentationen irrelevant. Jeg forholder mig til hans præstationer i 14/15 og 15/16 til at understøtte tesen om at han har haft store udsving. Jeg taler desuden heller ikke om halvsæsoner, eller om præstationer i førstedivision eller om hvorvidt han har lavet assists mod AaB. Jeg taler udelukkende om hans præstationer i 14/15 og 15/16, og bruger det som en indikation på at han som en færdigudviklet uden videresalgspotentiale har udsving. Disse udsving betyder at 4 millioner er dyrt. Mht. hans skader i 15/16 lægger jeg mid fladt ned. Det er en ekstremt relevant nuance, som i nogen grad svækker min tese.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 11:46

Buzz Killington skrev: Jeg har stipuleret at jeg taler om 14/15 og 15/16. Dine problemer med min nomenklaturiske korrekthed er argumentationen irrelevant. Jeg forholder mig til hans præstationer i 14/15 og 15/16 til at understøtte tesen om at han har haft store udsving. Jeg taler desuden heller ikke om halvsæsoner, eller om præstationer i førstedivision eller om hvorvidt han har lavet assists mod AaB. Jeg taler udelukkende om hans præstationer i 14/15 og 15/16, og bruger det som en indikation på at han som en færdigudviklet uden videresalgspotentiale har udsving. Disse udsving betyder at 4 millioner er dyrt. Mht. hans skader i 15/16 lægger jeg mid fladt ned. Det er en ekstremt relevant nuance, som i nogen grad svækker min tese.
Han koster så 2,5 mio. ifølge Ekstra Bladet. Men det er sikkert stadig for dyrt!

Hvem har ikke haft udsving, hvis du går 3 år tilbage? Nu har han leveret i halvandet år, hvor han ikke har været skadet og været en profil på højde med Thomsen og Kusk før de forlod os.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 11:52

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg har stipuleret at jeg taler om 14/15 og 15/16. Dine problemer med min nomenklaturiske korrekthed er argumentationen irrelevant. Jeg forholder mig til hans præstationer i 14/15 og 15/16 til at understøtte tesen om at han har haft store udsving. Jeg taler desuden heller ikke om halvsæsoner, eller om præstationer i førstedivision eller om hvorvidt han har lavet assists mod AaB. Jeg taler udelukkende om hans præstationer i 14/15 og 15/16, og bruger det som en indikation på at han som en færdigudviklet uden videresalgspotentiale har udsving. Disse udsving betyder at 4 millioner er dyrt. Mht. hans skader i 15/16 lægger jeg mid fladt ned. Det er en ekstremt relevant nuance, som i nogen grad svækker min tese.
Han koster så 2,5 mio. ifølge Ekstra Bladet. Men det er sikkert stadig for dyrt!

Hvem har ikke haft udsving, hvis du går 3 år tilbage? Nu har han leveret i halvandet år, hvor han ikke har været skadet og været en profil på højde med Thomsen og Kusk før de forlod os.
Jeg skriver ikke "for" dyrt. Jeg skriver "dyrt". Som jeg skrev tidligere, kan der være mening i at hente en dyr spiller. Derudover, naturligvis er 2,5 mere spiseligt alt andet lige. Relevante forskel i forhold til Kusk og Thomsen er deres alder. Havde Fisker været i starten af tyverne havde regnestykket naturligvis været et andet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2017, 11:56

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg har stipuleret at jeg taler om 14/15 og 15/16. Dine problemer med min nomenklaturiske korrekthed er argumentationen irrelevant. Jeg forholder mig til hans præstationer i 14/15 og 15/16 til at understøtte tesen om at han har haft store udsving. Jeg taler desuden heller ikke om halvsæsoner, eller om præstationer i førstedivision eller om hvorvidt han har lavet assists mod AaB. Jeg taler udelukkende om hans præstationer i 14/15 og 15/16, og bruger det som en indikation på at han som en færdigudviklet uden videresalgspotentiale har udsving. Disse udsving betyder at 4 millioner er dyrt. Mht. hans skader i 15/16 lægger jeg mid fladt ned. Det er en ekstremt relevant nuance, som i nogen grad svækker min tese.
Han koster så 2,5 mio. ifølge Ekstra Bladet. Men det er sikkert stadig for dyrt!

Hvem har ikke haft udsving, hvis du går 3 år tilbage? Nu har han leveret i halvandet år, hvor han ikke har været skadet og været en profil på højde med Thomsen og Kusk før de forlod os.
Det lyder som et regulært kup begået af Brøndby. Han havde sikkert en klausul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 11:59

Buzz Killington skrev: Jeg skriver ikke "for" dyrt. Jeg skriver "dyrt". Som jeg skrev tidligere, kan der være mening i at hente en dyr spiller. Derudover, naturligvis er 2,5 mere spiseligt alt andet lige. Relevante forskel i forhold til Kusk og Thomsen er deres alder. Havde Fisker været i starten af tyverne havde regnestykket naturligvis været et andet.
Det er samme aldersargument som med Jesper Hansen - jeg tror de fleste klubber er ligeglade med om deres midtbanespiller er 24 eller 29 år, hvis han kan levere 15 assists over halvanden sæson, og samtidig være langt de fleste i ligaen overlegen når det gælder løbevillighed. Du betaler sjældent udelukkende for videresalgspotentiale, men også for hvad spilleren rent faktisk leverer på banen. Det er da fint at vi har købt en Flores, der har stort videresalgspotentiale, HVIS det forløses. Indtil videre har han bare været fem potter pis værd, og ikke bidraget med noget som helst. Så han har altså været en voldsomt dyr spiller for AaB, bl.a. fordi vi ikke vidste hvad vi fik da vi købte ham. Det ved man trods alt med en type som Fisker. AaB er ikke en klub der ved indkøb har råd til at spekulere i videresalgspotentiale, som f.eks. FCK - de spillere vi køber skal også levere på banen!

Låst