Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 28. jun 2017, 12:14

Jakobsen skrev:
9800 skrev:
KJ skrev:Børsting minder faktisk en hel del om Viborgs Kristoffer Pallesen. Begge løbestærke og fysisk stærke, og fornuftig hurtighed. Begge har betydelige tekniske mangler. Jeg er frisk på at smide Børsting på højre back. Synes han har alt for mange gode egenskaber til at smide ham på porten/bænken.

Omkring Pohl: Det er da ærgerligt, at han ikke scorer 20 mål pr. sæson, men med hans hurtighed, aggressivitet og nærkampsstyrke SKAL han i min optik være at finde på banen. Han har mange egenskaber, som vi mangler. Hvis målene fortsat udebliver, skal han spille på midtbanen. Det ville være vanvid ikke at arbejde videre på hans udvikling.
Helt enig! Jeg tror også nok han skal få hul på bylden. Kan han lige ramme en stime kommer han til at pumpe den ind, han et et mareridt for et hvert forsvar, ekstremt pågående, udfordrende og lynhurtigt. Hvis man sammenligner ham med Ronni Schwarz synes jeg også han har mange flere spidskompetencer.

Synes du virkelig Børsting har tekniske mangler i forhold til Dalle og PK???
Også meget positiv over at se Børsting. Han skal selvfølgelig lære at placere sig, men det tror jeg på at han kan. Jeg har altså også stadig stor fidus til Pohl - der er altså tegningen til noget rigtigt godt. Jeg tror Pohl vil have godt af at vi finder enten en angriber eller en 10'er der komplementerer ham, men jeg er ret sikker på Pohl kan blive en profil for os.
Både og. Offensivt fint, laver endda en assist.
Defensivt, naah. Er der ikke ham som mangler sin markering ved reduceringen?
Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive en habil back på sigt.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2017, 13:16

Ham der Emil skrev:
Jakobsen skrev:
9800 skrev:
KJ skrev:Børsting minder faktisk en hel del om Viborgs Kristoffer Pallesen. Begge løbestærke og fysisk stærke, og fornuftig hurtighed. Begge har betydelige tekniske mangler. Jeg er frisk på at smide Børsting på højre back. Synes han har alt for mange gode egenskaber til at smide ham på porten/bænken.

Omkring Pohl: Det er da ærgerligt, at han ikke scorer 20 mål pr. sæson, men med hans hurtighed, aggressivitet og nærkampsstyrke SKAL han i min optik være at finde på banen. Han har mange egenskaber, som vi mangler. Hvis målene fortsat udebliver, skal han spille på midtbanen. Det ville være vanvid ikke at arbejde videre på hans udvikling.
Helt enig! Jeg tror også nok han skal få hul på bylden. Kan han lige ramme en stime kommer han til at pumpe den ind, han et et mareridt for et hvert forsvar, ekstremt pågående, udfordrende og lynhurtigt. Hvis man sammenligner ham med Ronni Schwarz synes jeg også han har mange flere spidskompetencer.

Synes du virkelig Børsting har tekniske mangler i forhold til Dalle og PK???
Også meget positiv over at se Børsting. Han skal selvfølgelig lære at placere sig, men det tror jeg på at han kan. Jeg har altså også stadig stor fidus til Pohl - der er altså tegningen til noget rigtigt godt. Jeg tror Pohl vil have godt af at vi finder enten en angriber eller en 10'er der komplementerer ham, men jeg er ret sikker på Pohl kan blive en profil for os.
Både og. Offensivt fint, laver endda en assist.
Defensivt, naah. Er der ikke ham som mangler sin markering ved reduceringen?
Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive en habil back på sigt.
Det er sandt, men vi kan ikke få alt vi peger på og det kan mindske behovet for at hente en højre back, hvis vi succesfuldt kan omskole Børsting og det her en omskoling der giver mening. For nu at komme tilbage til topic synes jeg måske godt man kunne nedprioritere højre backen og gå efter andre pladser først. Vi har mange andre huller at lappe som er vigtigere så en højre back vil anyway være lidt nede på listen. I det lys er det bedre at bruge tid på at se om vi kan uddanne Børsting til pladsen over de næste par måneder så der er flere penge til andre positioner. Står vi så om et par måneder og kan se Børsting ikke er egnet til backen så vi sikkert sagtens finde en solid højre back sidst i vinduet. Jeg vil hellere have nogle stoppere og noget kreativitet og fart til offensiven før vi finder en højre back.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 13:38

Jakobsen skrev: Det er sandt, men vi kan ikke få alt vi peger på og det kan mindske behovet for at hente en højre back, hvis vi succesfuldt kan omskole Børsting og det her en omskoling der giver mening. For nu at komme tilbage til topic synes jeg måske godt man kunne nedprioritere højre backen og gå efter andre pladser først. Vi har mange andre huller at lappe som er vigtigere så en højre back vil anyway være lidt nede på listen. I det lys er det bedre at bruge tid på at se om vi kan uddanne Børsting til pladsen over de næste par måneder så der er flere penge til andre positioner. Står vi så om et par måneder og kan se Børsting ikke er egnet til backen så vi sikkert sagtens finde en solid højre back sidst i vinduet. Jeg vil hellere have nogle stoppere og noget kreativitet og fart til offensiven før vi finder en højre back.
Med tanke på at vi den seneste halv-sæson (og i Dalsgaard-æraen) har set hvor meget det betyder for offensiven, at backs rent faktisk også kan noget to-vejs, så er det tåbeligt at nedprioritere den position. Og i hvert fald at skulle til at eksperimentere med en som Børsting, der i så fald kan bruge det næste år på at blive afstemt ifht. resten af bagkæden. Det har AaB ikke tid til! Medmindre de kommer med en udmelding om, at også denne bliver en mellemsæson - men det har de ikke gjort. Og det betyder altså, at vi stadig står tilbage (ud fra de udmeldinger AaB er kommet med) med en forventning om at dette hold skal toppe i år.
Du plejer nu ellers nok at forstå at vi er i en alvorlig situation, og der er blevet lovet en erstatning for Mæhle. Hvis man så et lys i Børsting som back, så havde man nok prøvet det før.
Det er IKKE ligegyldigt for vores spil at vi halter på backsiden. Så længe der ikke kommer særligt meget kreativt fra midten, så er vi enormt afhængige af at vi på begge sider har en trussel der kan gå med frem, deltage i overlap, kan lidt på egen hånd og kan slå de gode indlæg. Særligt når vores kanter søger ind i banen. Samtidig, når vores centerforsvar halter som det gør, så er det vigtigt at vi har backs der er gode to-vejs. Nu ser det endelig ud til at Ahlmann er på vej tilbage på et fornuftigt niveau, så må højresiden gerne følge med.
Jeg har det sådan, at hvis AaB skal lykkes med noget som helst, så skal vi starte nedefra. Vi vinder ikke fodboldkampe ved at have en potent offensiv, men et håbløst forsvar. AaB skal få afhændet Nicolai Larsen, finde en ny stærk målmand, finde en ny stærk centerforsvarer og sørge for at bagkæden er på plads. Vores problem har i høj grad været at vi har haft ekstremt mange udskiftninger på holdet, men også at vi har spillet med mange forskellige holdopstillinger - det nævnte Ene selv som et stort problem i det store interview der var med ham i Tipsbladet for nyligt. Ikke flere eksperimenter, nu skal vi til at have en stamme på holdet der fungerer og et hold der er spillet sammen. Ellers får vi ikke resultaterne.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 28. jun 2017, 13:39

Jakobsen skrev:Det er sandt, men vi kan ikke få alt vi peger på og det kan mindske behovet for at hente en højre back, hvis vi succesfuldt kan omskole Børsting og det her en omskoling der giver mening. For nu at komme tilbage til topic synes jeg måske godt man kunne nedprioritere højre backen og gå efter andre pladser først. Vi har mange andre huller at lappe som er vigtigere så en højre back vil anyway være lidt nede på listen. I det lys er det bedre at bruge tid på at se om vi kan uddanne Børsting til pladsen over de næste par måneder så der er flere penge til andre positioner. Står vi så om et par måneder og kan se Børsting ikke er egnet til backen så vi sikkert sagtens finde en solid højre back sidst i vinduet. Jeg vil hellere have nogle stoppere og noget kreativitet og fart til offensiven før vi finder en højre back.
Jeg mener at Gaarde har udtalt, at Mæhle skal erstattes.
Selvom jeg er helt enig med dig. Minimum en ny CB (første prioritet), dernæst en kant med fart og kreativitet, og slutteligt en angriber.
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 28. jun 2017, 13:57

Tør man tro på en ny spiller inden lørdagens kamp på Hornevej?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2017, 13:58

Gamen skrev:
Jakobsen skrev: Det er sandt, men vi kan ikke få alt vi peger på og det kan mindske behovet for at hente en højre back, hvis vi succesfuldt kan omskole Børsting og det her en omskoling der giver mening. For nu at komme tilbage til topic synes jeg måske godt man kunne nedprioritere højre backen og gå efter andre pladser først. Vi har mange andre huller at lappe som er vigtigere så en højre back vil anyway være lidt nede på listen. I det lys er det bedre at bruge tid på at se om vi kan uddanne Børsting til pladsen over de næste par måneder så der er flere penge til andre positioner. Står vi så om et par måneder og kan se Børsting ikke er egnet til backen så vi sikkert sagtens finde en solid højre back sidst i vinduet. Jeg vil hellere have nogle stoppere og noget kreativitet og fart til offensiven før vi finder en højre back.
Med tanke på at vi den seneste halv-sæson (og i Dalsgaard-æraen) har set hvor meget det betyder for offensiven, at backs rent faktisk også kan noget to-vejs, så er det tåbeligt at nedprioritere den position. Og i hvert fald at skulle til at eksperimentere med en som Børsting, der i så fald kan bruge det næste år på at blive afstemt ifht. resten af bagkæden. Det har AaB ikke tid til! Medmindre de kommer med en udmelding om, at også denne bliver en mellemsæson - men det har de ikke gjort. Og det betyder altså, at vi stadig står tilbage (ud fra de udmeldinger AaB er kommet med) med en forventning om at dette hold skal toppe i år.
Du plejer nu ellers nok at forstå at vi er i en alvorlig situation, og der er blevet lovet en erstatning for Mæhle. Hvis man så et lys i Børsting som back, så havde man nok prøvet det før.
Det er IKKE ligegyldigt for vores spil at vi halter på backsiden. Så længe der ikke kommer særligt meget kreativt fra midten, så er vi enormt afhængige af at vi på begge sider har en trussel der kan gå med frem, deltage i overlap, kan lidt på egen hånd og kan slå de gode indlæg. Særligt når vores kanter søger ind i banen. Samtidig, når vores centerforsvar halter som det gør, så er det vigtigt at vi har backs der er gode to-vejs. Nu ser det endelig ud til at Ahlmann er på vej tilbage på et fornuftigt niveau, så må højresiden gerne følge med.
Jeg har det sådan, at hvis AaB skal lykkes med noget som helst, så skal vi starte nedefra. Vi vinder ikke fodboldkampe ved at have en potent offensiv, men et håbløst forsvar. AaB skal få afhændet Nicolai Larsen, finde en ny stærk målmand, finde en ny stærk centerforsvarer og sørge for at bagkæden er på plads. Vores problem har i høj grad været at vi har haft ekstremt mange udskiftninger på holdet, men også at vi har spillet med mange forskellige holdopstillinger - det nævnte Ene selv som et stort problem i det store interview der var med ham i Tipsbladet for nyligt. Ikke flere eksperimenter, nu skal vi til at have en stamme på holdet der fungerer og et hold der er spillet sammen. Ellers får vi ikke resultaterne.
I den perfekte verden lukker vi alle de huller vi har i truppen med gode tilgange udefra. Det jeg siger er bare, at det får vi nok ikke og at det giver mening at prøve Børsting på backen. Får vi nu et velfungerende midterforsvar er der jo også bedre mulighed for sådan et projekt og vi kunne have klasse backs lige nu, men ville stadig lide under der mangler fart og kreativitet i vores offensiv og at vores midterforsvar sejler. Så ja jeg vil også helst have en ny højre back, men med tanke på alle de andre mangler kunne jeg leve med, at disse addresseres først og man så prøver Børsting af på backen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 28. jun 2017, 14:04

Mæhle opvejede altså også kraftigt for hans defensive mangler med hans offensive power. En hurtig forsvar som derved kan gardere for Børsting vil betyde at nogle defensive fejl kan reddes.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 28. jun 2017, 14:10

Jeppe Andersen til Hammerby - om han reelt var noget vi gik efter, ved vi ikke, men tavsheden på Hornevej er dræbende...

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6725192

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mr-schou » 28. jun 2017, 14:36

Pollack2 skrev:Jeppe Andersen til Hammerby - om han reelt var noget vi gik efter, ved vi ikke, men tavsheden på Hornevej er dræbende...

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6725192
Jeg ved fra en bekendt der er meget tæt på Randers FC, at de spurgte på Jeppe Andersen - men med hans lønkrav og hans skadehistorik ville de ikke gå videre. Der blev dog ikke nævnt tal

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kasper » 28. jun 2017, 15:14

Benedikt Gimber.... :| :| :|
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 28. jun 2017, 15:27

Kasper skrev:Benedikt Gimber.... :| :| :|
Er det et forslag, eller...?

20-årig centerforsvarer fra Hoffenheim der har været udlejet til Karlsruhe. Kontrakt til 2020 ifølge transfermarkt.

https://www.transfermarkt.de/benedikt-g ... ler/227084
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 28. jun 2017, 15:32

Hanga skrev:
Kasper skrev:Benedikt Gimber.... :| :| :|
Er det et forslag, eller...?

20-årig centerforsvarer fra Hoffenheim der har været udlejet til Karlsruhe. Kontrakt til 2020 ifølge transfermarkt.

https://www.transfermarkt.de/benedikt-g ... ler/227084
Anfører for det tyske U20-landshold ved VM her for kort tid siden. Virker dog ude i kulden i Hoffenheim. Spændende navn synes jeg.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kasper » 28. jun 2017, 15:33

Hanga skrev:
Kasper skrev:Benedikt Gimber.... :| :| :|
Er det et forslag, eller...?

20-årig centerforsvarer fra Hoffenheim der har været udlejet til Karlsruhe. Kontrakt til 2020 ifølge transfermarkt.

https://www.transfermarkt.de/benedikt-g ... ler/227084
Set i Aalborg, sammen med Allan Gaarde og hans bror https://www.transfermarkt.de/lucas-gimb ... ler/324059.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 28. jun 2017, 15:33

Mr-schou skrev:
Pollack2 skrev:Jeppe Andersen til Hammerby - om han reelt var noget vi gik efter, ved vi ikke, men tavsheden på Hornevej er dræbende...

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6725192
Jeg ved fra en bekendt der er meget tæt på Randers FC, at de spurgte på Jeppe Andersen - men med hans lønkrav og hans skadehistorik ville de ikke gå videre. Der blev dog ikke nævnt tal
Tak - fin lille krølle på historien om JA.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 28. jun 2017, 15:34

Kasper skrev:
Hanga skrev:
Kasper skrev:Benedikt Gimber.... :| :| :|
Er det et forslag, eller...?

20-årig centerforsvarer fra Hoffenheim der har været udlejet til Karlsruhe. Kontrakt til 2020 ifølge transfermarkt.

https://www.transfermarkt.de/benedikt-g ... ler/227084
Set i Aalborg, sammen med Allan Gaarde og hans bror https://www.transfermarkt.de/lucas-gimb ... ler/324059.
Af dig?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kasper » 28. jun 2017, 15:35

AalBoyeBK skrev:
Kasper skrev:
Hanga skrev:
Kasper skrev:Benedikt Gimber.... :| :| :|
Er det et forslag, eller...?

20-årig centerforsvarer fra Hoffenheim der har været udlejet til Karlsruhe. Kontrakt til 2020 ifølge transfermarkt.

https://www.transfermarkt.de/benedikt-g ... ler/227084
Set i Aalborg, sammen med Allan Gaarde og hans bror https://www.transfermarkt.de/lucas-gimb ... ler/324059.
Af dig?
Nej.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 28. jun 2017, 15:37

Kasper skrev:
Set i Aalborg, sammen med Allan Gaarde og hans bror https://www.transfermarkt.de/lucas-gimb ... ler/324059.
Spændende hvis sandt.
Kender ham ikke men CV'et er pænt, dog så jeg gerne lidt mere erfaring. Han ligner også umiddelbart mere en leje end et køb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 28. jun 2017, 15:39

Han kan også spille venstre back. Ja, medmindre Hoffenheim har fritstillet ham, så har han jo kontrakt til 2020. Der står bare, at han holder sig igang i Hoffenheim efter Karlsruhes nedrykning.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 28. jun 2017, 15:49

Han ligner en interessant spiller, men er det en 20-årig tysker vi har brug for? Harmonerer dårligt med sikre forstærkninger som de unge kan læne sig op ad, og som kan præstere fra dag 1. Derudover ligner han mere en leje end et køb, med mindre Hoffenheim har opgivet ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 28. jun 2017, 15:52

Hanga skrev:Han ligner en interessant spiller, men er det en 20-årig tysker vi har brug for? Harmonerer dårligt med sikre forstærkninger som de unge kan læne sig op ad, og som kan præstere fra dag 1. Derudover ligner han mere en leje end et køb, med mindre Hoffenheim har opgivet ham.
Hvis det har noget på sig, ligner det endnu et gamble fra Gaarde - går den den her gang?

Låst