Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 10:10

MrBangDK skrev:
Men alligevel har debatsiden en forventning om 3-5 klasse hylde A+++ spillere! Det er en umulig opgave Gaarde står overfor!
Ja, AaB's problem er at de må betale ekstra ved kasse 1 for at lokke spillere til. Men det er saftsuseme et selvskabt ét af slagsen, når nu man har forsømt at have en ordentlig plan for de seneste transfervinduer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 2. jul 2017, 10:13

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Men alligevel har debatsiden en forventning om 3-5 klasse hylde A+++ spillere! Det er en umulig opgave Gaarde står overfor!
Ja, AaB's problem er at de må betale ekstra ved kasse 1 for at lokke spillere til. Men det er saftsuseme et selvskabt ét af slagsen, når nu man har forsømt at have en ordentlig plan for de seneste transfervinduer.
Man har vel haft en plan, som man troede på, men som så har vist sig ikke at holde. Og lur mig om planen ikke er op til overvejelse?

Der skal nok ske noget. Men hvis man tror, at vi bare det vildeste slagkraftige tophold efter dette transfervindue, så skal man nok tage sine forventninger op til genovervejning. Det tager tid at blive attraktiv igen!
Ska' vi hak'?

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 2. jul 2017, 10:16

Forskning dokumenterer nu, at længerevarende brokkeri og negativitet ganske enkelt skader hjerneceller og således gøre os dummere og mere uengagerede. Fordi vores hjerne fungerer som en modtagelig muskel betyder det, at hvis vi befinder os i en negativ mental tilstand jævnligt, så er sandsynligheden for at vi bliver smittede stor, og derved selv ubevidst viderefører den negative stemning.
Det giver sgu mening, alt det brok og negativitet overtager hele transfertråden. dum dummere siger jeg bare :thumbsdown: ( i en positiv tone dog :thumbsup: )
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9800 » 2. jul 2017, 10:23

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Det værste er at stemningen omkring AaB er så negativ. Der er ingen hype og ingen forventninger til den nye sæson.
Enig. Især underligt, når vi faktisk i træningskampene skaber flere chancer end hele foråret. OG laver mål. Nu er det negativt at vi kommer bagud til Vendsyssel. I stedet kunne man se, hvornår er det sidst lykkedes at vinde sådan en kamp ?

Jannik Pohl virker lidt som Ronnie Schwartz/Simon Bræmer, rammer han sporet, så kommer der til at komme rigtig mange mål fra hans side. Indtil da er det lidt frustrerende. Så en ny man i angrebet kunne måske flytte lidt af presset på Pohl.

I forsvaret mangler generalen fortsat.

Men hvis vi pludselig både kan og vil spille 3-5-2 og 4-4-2, så synes jeg at efteråret ser rigtig spændende ud.
Med den ene forskel at Pohl har nogen syge spidskompetencer, det synes jeg ikke nogen af de to andre havde for alvor

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 2. jul 2017, 10:38

Hvis BIF har givet 1,8 mio for en profil som Kasper fisker så skal AaB sgu da ikke ud og give ca 2 mio for en jævn spiller som Pallesen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 2. jul 2017, 10:44

Fiskers seneste kontraktforlængelse i Randers var som Kusks sidste i AaB: giv mig en hysterisk lav frikøbsklausul eller det er farvel.

Efter at have sovet på Kristoffer Pallesen er jeg kommet til den konklusion, at det ikke giver mening at bruge penge på ham. At hente middelmådige spillere fra halvringe klubber har gjort de sidste 12 år til et mareridt for AGF. Så hellere bruge hele budgettet på en enkelt profil.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 2. jul 2017, 11:37

KJ skrev:Fiskers seneste kontraktforlængelse i Randers var som Kusks sidste i AaB: giv mig en hysterisk lav frikøbsklausul eller det er farvel.

Efter at have sovet på Kristoffer Pallesen er jeg kommet til den konklusion, at det ikke giver mening at bruge penge på ham. At hente middelmådige spillere fra halvringe klubber har gjort de sidste 12 år til et mareridt for AGF. Så hellere bruge hele budgettet på en enkelt profil.
Men Pallesen er altså ikke nogen middelmådig spiller. Og Viborg er måske noget en halvringe klub, men de spillede sgu et meget godt forår, bl.a. takket være netop Pallesen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af NIN » 2. jul 2017, 11:56

Funky skrev:
KJ skrev:Fiskers seneste kontraktforlængelse i Randers var som Kusks sidste i AaB: giv mig en hysterisk lav frikøbsklausul eller det er farvel.

Efter at have sovet på Kristoffer Pallesen er jeg kommet til den konklusion, at det ikke giver mening at bruge penge på ham. At hente middelmådige spillere fra halvringe klubber har gjort de sidste 12 år til et mareridt for AGF. Så hellere bruge hele budgettet på en enkelt profil.
Men Pallesen er altså ikke nogen middelmådig spiller. Og Viborg er måske noget en halvringe klub, men de spillede sgu et meget godt forår, bl.a. takket være netop Pallesen.
De spillede et meget godt forår og rykkede i 1. division efter samlet nederlag mod...Helsingør?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 2. jul 2017, 12:04

Vi skal have en back der på egen hånd kan løfte spillet offensivt i højre side og ikke bare pk + 10 % = Pallesen. Så kan vi ligesågodt satse på bytyqi eller på at omskole Børsting.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2017, 12:25

NIN skrev:
Funky skrev:
KJ skrev:Fiskers seneste kontraktforlængelse i Randers var som Kusks sidste i AaB: giv mig en hysterisk lav frikøbsklausul eller det er farvel.

Efter at have sovet på Kristoffer Pallesen er jeg kommet til den konklusion, at det ikke giver mening at bruge penge på ham. At hente middelmådige spillere fra halvringe klubber har gjort de sidste 12 år til et mareridt for AGF. Så hellere bruge hele budgettet på en enkelt profil.
Men Pallesen er altså ikke nogen middelmådig spiller. Og Viborg er måske noget en halvringe klub, men de spillede sgu et meget godt forår, bl.a. takket være netop Pallesen.
De spillede et meget godt forår og rykkede i 1. division efter samlet nederlag mod...Helsingør?
Nu skal det ikke være en tråd om Viborgs forår, men jeg synes vi bør se på både spillerens, klubbens præstation og den nye struktur. Viborg vandt det direkte opgør mod Horsens om ikke at spille den altafgørende nedryknignskamp mod Esbjerg. Alligevel ender Horsens og Viborg med at spille playoff med 2 og 3 i 1. division hvor alt kan ske over to kampe. Hvor vil jeg så hen med det? Jeg vil derhen at jeg ikke synes vi kan dømme Pallesen som en dårlig spiller eller Viborg som et specielt dårligt hold fordi de fejler i en play off, hvor alt kan ske. Jeg synes Pallesen er en fornuftig Superliga-spiller, men han skal da aller aller højest koste 2 millioner, men at sige han er en dårlig spiller eller Viborg er et dårligt hold synes jeg ikke du kan udlede. Pallesen ville være en god tilføjelse på de fleste Superliga-hold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2017, 12:28

Frederik Møller har skrevet kontrakt med Agf.

Angående Pallesen så er jeg i tvivl om han passer til AaB. Pallesen spillede et stærkt forår i Viborg, men det var vel og mærke på et udpræget kontrahold. Om han som type passer ind på et hold der vægter boldbesiddelse noget højere kan jeg godt tvivle på.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2017, 12:46

frederikshavneren skrev:Frederik Møller har skrevet kontrakt med Agf.

Angående Pallesen så er jeg i tvivl om han passer til AaB. Pallesen spillede et stærkt forår i Viborg, men det var vel og mærke på et udpræget kontrahold. Om han som type passer ind på et hold der vægter boldbesiddelse noget højere kan jeg godt tvivle på.
Det tror jeg egentlig godt han kunne. Ville være mere bekymret hvis det var en central midt eller en angriber fra sådan et hold vi prøvede på at signe. Hans opgave vil meget hen af vejen stadig være at skulle være tordne op og ned af kanten. Selvfølgelig skal han vænne sig til system, men jeg ville være mere bekymret hvis man tog en eller anden "8'er" fra sådan et hold som ikke ville passe til AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 2. jul 2017, 12:51

NIN skrev:
Funky skrev:
KJ skrev:Fiskers seneste kontraktforlængelse i Randers var som Kusks sidste i AaB: giv mig en hysterisk lav frikøbsklausul eller det er farvel.

Efter at have sovet på Kristoffer Pallesen er jeg kommet til den konklusion, at det ikke giver mening at bruge penge på ham. At hente middelmådige spillere fra halvringe klubber har gjort de sidste 12 år til et mareridt for AGF. Så hellere bruge hele budgettet på en enkelt profil.
Men Pallesen er altså ikke nogen middelmådig spiller. Og Viborg er måske noget en halvringe klub, men de spillede sgu et meget godt forår, bl.a. takket være netop Pallesen.
De spillede et meget godt forår og rykkede i 1. division efter samlet nederlag mod...Helsingør?
Ja. Det er korrekt. Er dit synspunkt, at deres 2 kampe mod Helsingør gav et retvisende billede på, hvordan de i øvrigt havde spillet i foråret? For det er ikke mit synspunkt. Men lad nu i øvrigt ikke denne tråd køre skævt ud i en Viborg-evaluering. Jeg synes, Pallesen har nogle kvaliteter, som AaB kan bruge. Fair nok hvis man ser ham anderledes, men det er bare ikke noget særligt godt argument, at han spiller på et hold som endte med at rykke ned. Derfor kan han da stadig være en god spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Njak » 2. jul 2017, 13:52

Det skulle eftersigende være en god ide at holde øje med nyheder i morgen :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 2. jul 2017, 13:56

Njak skrev:Det skulle eftersigende være en god ide at holde øje med nyheder i morgen :aabfan:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2017, 14:10

Alexander Juel Andersen har forlænget med Agf

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 2. jul 2017, 14:11

Njak skrev:Det skulle eftersigende være en god ide at holde øje med nyheder i morgen :aabfan:
Det har vi hørt på længe. Men nu må Gaarde da for dælen snart hente nyt blod...

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Silvermoon » 2. jul 2017, 14:13

Njak skrev:Det skulle eftersigende være en god ide at holde øje med nyheder i morgen :aabfan:
Det har vi hørt fra mange forskellige i denne tråd, første gang var det tyskeren som skrev " at i denne uge sker der noget" det er nu 5 uger siden, og der er ikke sket en pind. Så tager dit udsagn med et gran salt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 2. jul 2017, 14:17

MrBangDK skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men hvis vi pludselig både kan og vil spille 3-5-2 og 4-4-2, så synes jeg at efteråret ser rigtig spændende ud.
Hvad er det der ser spændende ud? Det hold der starter denne sæson ud, minus 2-3 dygtige spillere, sluttede sidste sæson som det næstringeste målt over de seneste 20 kampe. Der er intet spændende ved det her - vi sejler ifht. vores strategiplan, mangler stadig at lave en del væsentlige transfers, får et problem på midten indenfor en ikke så overskuelig fremtid. Jeg kan godt forstå hvis folk ikke fornyer deres sæsonkort. Der er absolut intet sket siden vi afsluttede vores mareridtssæson. AaB anno 2017 er fuldstændig uinteressant hvis man sammenligner med AaB i 2014, og de perspektiver der var i forlængelse af den sæson.

Hvis vi sidder tilbage med det indtryk, hvad afholder så de nuværende spillere og interessante transfer-emner fra at tænke det samme?
Men alligevel har debatsiden en forventning om 3-5 klasse hylde A+++ spillere! Det er en umulig opgave Gaarde står overfor!
Det er det da ikke. Hvis han ikke magter opgaven så må den uerfarne Gaarde selv gå...! Sådan er gamet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jul 2017, 14:48

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men hvis vi pludselig både kan og vil spille 3-5-2 og 4-4-2, så synes jeg at efteråret ser rigtig spændende ud.
Hvad er det der ser spændende ud? Det hold der starter denne sæson ud, minus 2-3 dygtige spillere, sluttede sidste sæson som det næstringeste målt over de seneste 20 kampe. Der er intet spændende ved det her - vi sejler ifht. vores strategiplan, mangler stadig at lave en del væsentlige transfers, får et problem på midten indenfor en ikke så overskuelig fremtid. Jeg kan godt forstå hvis folk ikke fornyer deres sæsonkort. Der er absolut intet sket siden vi afsluttede vores mareridtssæson. AaB anno 2017 er fuldstændig uinteressant hvis man sammenligner med AaB i 2014, og de perspektiver der var i forlængelse af den sæson.
Hvis du nu trak vejret en gang imellem, så skrev jeg, at vi her i opstarten faktisk havde fået chancer og lavede mål. Noget som vi ikke gjorde i foråret. At vi så også arbejder med to forskellige spilsystemer var positivt, især at begge arbejder med to angribere.

Opstarten har vist, at en del af det grimme fra foråret er væk. Tilbage er stadig det til tider lidt for spændende forsvarsspil. Men jeg forventer stadig en transfer, men har ikke her i opstarten set et hold, som er røv og nøgler uden 5 gode (nye) spillere.
- FlæskeFrank

Låst