Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 3. jul 2017, 11:24

doukas skrev:
Kristian skrev:
doukas skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
doukas skrev:
Johnny Thomsen
Mads "Mini" Pedersen
Rasmus Nissen
Johnny Thomsen..seriøst?
Mini spiller da vb.
Der er vist også to fra samme hold på den liste, hvilket undergraver pointen en smule.
Ja, er heller ikke ligefrem imponeret af Rømer, men her er en opdateret liste

Larsson
Ankersen
Nissen
Mæhle
Thomsen
Bartolec
Gammelby
(Brandrup)
Godt man ikke altid er enig, for det er vi dælme ikke her :-)
Men er du så enig med Gaarde i at "i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position,?"
Ja for det kan være 1 ud af 5 f.eks. alle dem på din liste har hver i sær forskellige kompetencer. Og spiller på forskellige måder.

Ville dælme ikke have en Johnny Thomsen eller Brandrup rendende rundt i vores højre side.

Så jo jeg er tilfreds og glæder mig til at se Pallesen i AaB trøjen.
------------------
mvh Kristian

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 3. jul 2017, 11:25

Gamen skrev:
556 skrev: Jeg tror nu at Lesniak et tiltænkt 8'er positionen. Kan man blive skiftet ind for Dembele for Spurs kan man nok også udvikle sig til en fin 8'er i Superligaen.
8'er positionen? Hvad får dig til at tro det? Vi kan jo også bare fortsætte omskolingscirkusset, og så flytte MC op på 8'er positionen...
Som jeg skrev tidligere ser jeg ham mere som en felt til felt spiller, de gange jeg har set ham. Suger bolde til sig og har en rigtig fin teknik. Lidt Risgård over ham mere end Wurtz som jeg nu husker Lesniak. Jeg er glad!
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. jul 2017, 11:30

Lesniak er ikke forsvarsspiller. Og en def. midtbane kan ikke bare lige blive kreativ offensiv kraft over natten.
Vi skal bruge en kreativ spiller med drive som 8'er. Jeg holder mere på at Lesniak er afløser for Würtz, der kun har et år tilbage af sin nuværende kontrakt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2017, 11:35

Gamen skrev:Lesniak er ikke forsvarsspiller. Og en def. midtbane kan ikke bare lige blive kreativ offensiv kraft over natten.
Vi skal bruge en kreativ spiller med drive som 8'er. Jeg holder mere på at Lesniak er afløser for Würtz, der kun har et år tilbage af sin nuværende kontrakt.
Det er jo svært at sige når ingen af os har set alverden til ham. Jeg ville dog umiddlbart tro, at MC skal afløse Würtz når tiden er inde og han er mere boks til boks typen. Videoen af hans assist viser da også en spiller der fortsætter sit løb ind i boksen efter han har afleveret. Men lad os nu - det er i hvert fald en spændende transfer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 3. jul 2017, 11:42

Forza skrev: Han er klokkeklart en breddespiller med stort potentiale som jeg ser det. At han så let kan blive fast mand med AaB's tynde trup er så en anden sag.....
Du undervurderer afstanden mellem PL og dansk superliga-mellemvare. Hvis ikke han kommer til at starte inde fra dag 1 og bliver en profil på holdet, så bliver jeg meget overrasket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jul 2017, 11:43

Jeg kan umiddelbart ikke lige finde nogen beskrivelser af ham hvor han beskrives som def. midt, er det en debatside sandhed fordi han har været brugt lidt i forsvaret også?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 3. jul 2017, 11:44

Pallesen er et glimrende køb, hvor vi kan være ret sikre på, hvad vi får - til forskel fra mere ukendte østeuropærere. En stabil og driftsikker back i sin bedste alder, der ikke skal bruge tid på at falde til på holdet og i byen.

Lesniak kender jeg intet til og er vel i den stik modsatte kategori: vi ved ikke helt, hvad vi får, og der skal bruges tid til at falde til. Næppe start-11 lige med det samme.

Nu mangler en stopper, en angriber og gerne en kreativ kraft.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. jul 2017, 11:45

Gentleman Finn skrev:Jeg kan umiddelbart ikke lige finde nogen beskrivelser af ham hvor han beskrives som def. midt, er det en debatside sandhed fordi han har været brugt lidt i forsvaret også?
Står i stort set alle artikler fra Tottenham-tiden.

F.eks. http://www.football.london/tottenham-ho ... r-13053972

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 556 » 3. jul 2017, 11:45

Gentleman Finn skrev:Jeg kan umiddelbart ikke lige finde nogen beskrivelser af ham hvor han beskrives som def. midt, er det en debatside sandhed fordi han har været brugt lidt i forsvaret også?
Det kommer nok fra Transfermarkt.
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 3. jul 2017, 11:50

Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jul 2017, 11:54

Gamen skrev:
Gentleman Finn skrev:Jeg kan umiddelbart ikke lige finde nogen beskrivelser af ham hvor han beskrives som def. midt, er det en debatside sandhed fordi han har været brugt lidt i forsvaret også?
Står i stort set alle artikler fra Tottenham-tiden.

F.eks. http://www.football.london/tottenham-ho ... r-13053972
Alræjt, vi må se hvad rolle han er tiltænkt herude, i nextgen kampene mod Ajax kan jeg også læse han bliver beskrevet som en der lå og styrede tempoet i kampen, håber der er lidt bold i ham

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 3. jul 2017, 11:55

Han er defensiv midt, ikke super hurtig, med gode vendinger og gode pasninger. Han vil for mig at se ikke være at foretrække i midterforsvaret. Jeg ved ikke hvor løbestærk han er så han kan komme med i feltet. Manden blev indskiftet i et par premiere league kampe for to måneder siden så der må være noget riv i ham. Håber weighorst kan få det potentiale som helt sikkert ligger i ham udløst.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alpa Chino » 3. jul 2017, 11:57

556 skrev:
Gentleman Finn skrev:Jeg kan umiddelbart ikke lige finde nogen beskrivelser af ham hvor han beskrives som def. midt, er det en debatside sandhed fordi han har været brugt lidt i forsvaret også?
Det kommer nok fra Transfermarkt.
I denne video spiller han defensiv midt.
https://www.youtube.com/watch?v=LBuD3q2y2sA

Han er godt nok ikke særlig høj. Så vi bruger ham forhåbentlig ikke i midterforsvaret.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 3. jul 2017, 11:59

Pastorius skrev:
Forza skrev: Han er klokkeklart en breddespiller med stort potentiale som jeg ser det. At han så let kan blive fast mand med AaB's tynde trup er så en anden sag.....
Du undervurderer afstanden mellem PL og dansk superliga-mellemvare. Hvis ikke han kommer til at starte inde fra dag 1 og bliver en profil på holdet, så bliver jeg meget overrasket.
Han har aldrig spillet på højt niveau, så derfor er det store krav at sætte til en 21 årig at man forventer han er en profil på vores SL fra dag 1 - men jeg håber jeg tager fejl og du får ret ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. jul 2017, 12:03

BoT skrev:Pallesen er et glimrende køb, hvor vi kan være ret sikre på, hvad vi får - til forskel fra mere ukendte østeuropærere. En stabil og driftsikker back i sin bedste alder, der ikke skal bruge tid på at falde til på holdet og i byen.

Lesniak kender jeg intet til og er vel i den stik modsatte kategori: vi ved ikke helt, hvad vi får, og der skal bruges tid til at falde til. Næppe start-11 lige med det samme.

Nu mangler en stopper, en angriber og gerne en kreativ kraft.
Jeg er i princippet enig i alt, hvad du skriver, bortset fra at jeg ikke kan se fornuften i prisen på Pallesen, hvis de 2,5 mio. passer. det er jo en helt vild pris for en højre back. Og så oven i købet en fra det grå midterfelt i superligaen på den plads. De må grine godt i skægget i Viborg.

Havde det været en fri transfer til bredden, havde jeg set anderledes på fornuften.
Fodbold skal ses med hjertet!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 3. jul 2017, 12:09

AaB 85 95 99 08 skrev:
BoT skrev:Pallesen er et glimrende køb, hvor vi kan være ret sikre på, hvad vi får - til forskel fra mere ukendte østeuropærere. En stabil og driftsikker back i sin bedste alder, der ikke skal bruge tid på at falde til på holdet og i byen.

Lesniak kender jeg intet til og er vel i den stik modsatte kategori: vi ved ikke helt, hvad vi får, og der skal bruges tid til at falde til. Næppe start-11 lige med det samme.

Nu mangler en stopper, en angriber og gerne en kreativ kraft.
Jeg er i princippet enig i alt, hvad du skriver, bortset fra at jeg ikke kan se fornuften i prisen på Pallesen, hvis de 2,5 mio. passer. det er jo en helt vild pris for en højre back. Og så oven i købet en fra det grå midterfelt i superligaen på den plads. De må grine godt i skægget i Viborg.

Havde det været en fri transfer til bredden, havde jeg set anderledes på fornuften.
Til bredden? Han er jo klokkeklar starter for vores hold!

2.5 mio er isoleret set ikke en dårlig pris for en dygtig back, man kan argumentere for at det er i dyre ende grundet hans kontraktudløb, men alternativerne er jo ikke billigere af den grund.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dalbjerg » 3. jul 2017, 12:29

Pallesen en breddespiller? Har du set vores trup?

Og 2,5 mio., det koster jo at købe spillere.. Og helt ærligt, hvis han havde været transferfri, så skulle vi give ham en stor bonus.. Jeg tror folk sommetider glemmer, at transfrerfrie spillere koster penge også.
Pallesen havde en lang kontrakt i Viborg, og har derfor formentlig ikke fået en stor sign-on bonus af AaB.

Solidt køb, og godt arbejde af Gaarde!

Og lækkert med det andet "rygte". Spændende spiller, og jeg tænker at det er et godt køb. En spiller som bør være sulten efter at få startet noget nyt i hans karriere. Måske er jeg naiv, men jeg ser det at han skifter til AaB som et udtryk for, at det er en ung mand, som ved at træerne ikke vokser ind i himlen, og derfor har store ambitioner, men også godt ved, at han har brug for stabilitet.


Giv os så også Okore, og så er vi på tilfredsstillende.. Med en ny (klar fra dag 1) angriber til at understøtte Pohl (alternativt forlængelse med Sylvestr, hvis vi vil spille med to angribere), ja så er jeg rigtig godt tilfreds..

Bevares, jeg ville da gerne have to midterforsvarer i alt og en kreativ kraft, men samtidigt skal vi også passe på, at vi ikke laver noget panik.. Og jeg har ikke afskrevet Flores endnu! (Giv det et halvt år mere, og så er jeg klar til det, hvis der ikke er sket noget).

Jeg synes sgu at vi er gået fra kæmpe frustration til et indtryk af, at Gaarde har styr på det, og at han selvfølgelig bliver nødt til at vente indtil value for money er korrekt, også selvom sæsonstarten er lige om hjørnet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2017, 12:38

Dalbjerg skrev:Pallesen en breddespiller? Har du set vores trup?

Og 2,5 mio., det koster jo at købe spillere.. Og helt ærligt, hvis han havde været transferfri, så skulle vi give ham en stor bonus.. Jeg tror folk sommetider glemmer, at transfrerfrie spillere koster penge også.
Pallesen havde en lang kontrakt i Viborg, og har derfor formentlig ikke fået en stor sign-on bonus af AaB.

Solidt køb, og godt arbejde af Gaarde!

Og lækkert med det andet "rygte". Spændende spiller, og jeg tænker at det er et godt køb. En spiller som bør være sulten efter at få startet noget nyt i hans karriere. Måske er jeg naiv, men jeg ser det at han skifter til AaB som et udtryk for, at det er en ung mand, som ved at træerne ikke vokser ind i himlen, og derfor har store ambitioner, men også godt ved, at han har brug for stabilitet.


Giv os så også Okore, og så er vi på tilfredsstillende.. Med en ny (klar fra dag 1) angriber til at understøtte Pohl (alternativt forlængelse med Sylvestr, hvis vi vil spille med to angribere), ja så er jeg rigtig godt tilfreds..

Bevares, jeg ville da gerne have to midterforsvarer i alt og en kreativ kraft, men samtidigt skal vi også passe på, at vi ikke laver noget panik.. Og jeg har ikke afskrevet Flores endnu! (Giv det et halvt år mere, og så er jeg klar til det, hvis der ikke er sket noget).

Jeg synes sgu at vi er gået fra kæmpe frustration til et indtryk af, at Gaarde har styr på det, og at han selvfølgelig bliver nødt til at vente indtil value for money er korrekt, også selvom sæsonstarten er lige om hjørnet.
Det er for tidligt at godkende noget som helst. Pallesen er et godt køb og Lesniak lyder spændende, men der er stadig mange store mangler i den her trup. So far har Gaarde lukket to huller, hvor det ene var stort ifht. højre back og det andet var reserve keeperen, hvor man har snuppet en billig reserve i 1. divsion.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dalbjerg » 3. jul 2017, 12:46

Jakobsen skrev:
Dalbjerg skrev:Pallesen en breddespiller? Har du set vores trup?

Og 2,5 mio., det koster jo at købe spillere.. Og helt ærligt, hvis han havde været transferfri, så skulle vi give ham en stor bonus.. Jeg tror folk sommetider glemmer, at transfrerfrie spillere koster penge også.
Pallesen havde en lang kontrakt i Viborg, og har derfor formentlig ikke fået en stor sign-on bonus af AaB.

Solidt køb, og godt arbejde af Gaarde!

Og lækkert med det andet "rygte". Spændende spiller, og jeg tænker at det er et godt køb. En spiller som bør være sulten efter at få startet noget nyt i hans karriere. Måske er jeg naiv, men jeg ser det at han skifter til AaB som et udtryk for, at det er en ung mand, som ved at træerne ikke vokser ind i himlen, og derfor har store ambitioner, men også godt ved, at han har brug for stabilitet.


Giv os så også Okore, og så er vi på tilfredsstillende.. Med en ny (klar fra dag 1) angriber til at understøtte Pohl (alternativt forlængelse med Sylvestr, hvis vi vil spille med to angribere), ja så er jeg rigtig godt tilfreds..

Bevares, jeg ville da gerne have to midterforsvarer i alt og en kreativ kraft, men samtidigt skal vi også passe på, at vi ikke laver noget panik.. Og jeg har ikke afskrevet Flores endnu! (Giv det et halvt år mere, og så er jeg klar til det, hvis der ikke er sket noget).

Jeg synes sgu at vi er gået fra kæmpe frustration til et indtryk af, at Gaarde har styr på det, og at han selvfølgelig bliver nødt til at vente indtil value for money er korrekt, også selvom sæsonstarten er lige om hjørnet.
Det er for tidligt at godkende noget som helst. Pallesen er et godt køb og Lesniak lyder spændende, men der er stadig mange store mangler i den her trup. So far har Gaarde lukket to huller, hvor det ene var stort ifht. højre back og det andet var reserve keeperen, hvor man har snuppet en billig reserve i 1. divsion.
Jeg godkendte jo heller ikke noget..

Jeg skrev lige nøjagtigt:

De to nye + Okore = Tilfredsstillende vindue

De to nye + solid midterforsvarer + solid angriber = Mere end godkendt

De to nye + solid midterforsvarer + solid angriber + ny 1. keeper (og selvfølgelig Larsen "salg") = Stor ros



Men jeg står ved det jeg skrev om Gaarde: Med dagens to spillere, så er han på omgangshøjde igen, og jeg tror nok han skal nå dette hele... Før i dag, ja der var jeg ved at være nervøs for, at der skulle laves alt for mange aftaler under tidspres, som ville resultere i endnu et vindue, med spillere man reelt ikke kendte noget til, og som viser sig som leverpostej til pate-pris.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 3. jul 2017, 12:47

Forza skrev:
Hanga skrev:Mon han er tiltænkt en rolle som breddespiller, eller skal han gå for at være en af de her klare forstærkninger, der kan præstere fra dag 1? Hans CV ligner ikke ét der passer på sidstnævnte. 21 år med meget få u-landskampe. Dog taler debuten for Spurs for at han trods alt må kunne nogle ting.
Han er klokkeklart en breddespiller med stort potentiale som jeg ser det. At han så let kan blive fast mand med AaB's tynde trup er så en anden sag.....
Det har jeg bare svært ved at se meningen med, på den defensive midtbane, hvor vi i forvejen satser meget på MC og Abildgaard som udviklingsspillere. Derudover har vi stadig Kakeeto i truppen (som dog må formodes at være fortid snart).

Jeg kan ikke rigtig få denne transfer til at give mening. Bliver spændende at høre hvad der bliver sagt ved præsentationen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst