Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 6. jul 2017, 13:06

Gentleman Finn skrev:Blåbjerg er formentligt makker til Okore, hvis han kommer, ja. Søren Reese er forholdsvis stærk, men jeg regner ikke med man henter to stoppere
Men hvorfor ikke? Vi kunne sagtens bruge Reese også... så er vores forsvar da på plads. Så må vi gå udfra at vi lukker færre mål ind... så skal vi jo bare ha fodret de angribere vi så har til rådighed med sukkerbolde.. det må Lesniak så stå for :)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9000AaB » 6. jul 2017, 13:08

Ham der Emil skrev:
Forza skrev:
9000AaB skrev:Er der egentlig nogle der har et bud på hvad vi har af penge til at købe for i dette vindue?
Tænker på om man ønsker at brænde alle 10 mill af fra Mæhle dette vindue hvis det er nødvendigt, eller om de regner med mere/mindre end det?

For hvor meget "kvalitet" har vi råd til hvis vi både køber Okore for 4 mill, Pallesen for 2,5 og Lasniak som nok kostede en del i løn og signon.

Håber stadig på vi får råd til en målmand, højre kant og angriber HVIS vi signer med Okore self.
Personligt gad jeg godt Masango (kant) og Pusic (angreb) eller måske Amini (kant/angreb) hvis vi skal forholde os til nogle vi kender fra ligaen.
Ved det 2-3 personligheder der kan skabe lidt problemer, men tror stadig på at de kunne blive en succes.

Målmand er jeg lidt blank omkring hvem kunne være godt - men igen alt er bedre end Larsen, selv vores nye "reserve målmand".
Amini har vi intet at bruge til. Masango ønsker jeg ikke, han er et stort problembarn. Jeg håber vi kan finde en anden kant som kan udfordre, det er vores største mangel som jeg ser det nu.

Pusic ville også være en klassesigning, men vi mangler nogen der kan skabe chancerne først.
Masango kunne jeg godt være lidt lun på. Niveauet er der, og han vil gå ind på holdet fra dag et.
Var det ikke mere hans tidligere agent, som skabte en masse problemer for Masango?`Og desuden spiller han for Randers... hvem gider det?
Amini nej tak.
Pusic ved jeg ikke helt med, håber at Gaarde og MW kan finde en anden spids.
Alstå et hold med en 3-5-2 opstilling med

Ny målmand
Pallesen - Okore - Ahlman
Lesniak - Würtz
Masango/Børsting - Thelufsen/Meilinger - Flores/Børsting
Pusic - Sylvestr

Eller 4-4-2
Ny Målmand
Pallesen - Blåbjerg/KP/Holger - Okore - Ahlman
Masango/Thelufsen - Lasniak - Würtz - Flores/Børsting
Pusic - Sylvestr

Sådan 2 opstillinger tror jeg vi kan nå langt i ligaen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 13:08

Rextherunt skrev:
Gentleman Finn skrev:Blåbjerg er formentligt makker til Okore, hvis han kommer, ja. Søren Reese er forholdsvis stærk, men jeg regner ikke med man henter to stoppere
Men hvorfor ikke? Vi kunne sagtens bruge Reese også... så er vores forsvar da på plads. Så må vi gå udfra at vi lukker færre mål ind... så skal vi jo bare ha fodret de angribere vi så har til rådighed med sukkerbolde.. det må Lesniak så stå for :)
Ideelt set ville 2 nye stoppede være helt perfekt, men jeg tvivler på AaB's økonomi tillader det hvis vi også skal forstærke os fremad i banen. Med Okore og Pallesen i bagerste kæde er det klart fremad i banen der er næste punkt der skal kigges på som jeg ser det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ala » 6. jul 2017, 13:12

Hvis Okore ikke kan få debatsiden til at komme i fællesskab, så ved jeg fandeme snart ikke om man bare VIL være negativ. Manden VAR god nok til PL og jeg mener en bruger herinde gav et super godt indtryk af, hvordan hans tid i klubben var.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gentleman Finn » 6. jul 2017, 13:13

Rextherunt skrev:
Gentleman Finn skrev:Blåbjerg er formentligt makker til Okore, hvis han kommer, ja. Søren Reese er forholdsvis stærk, men jeg regner ikke med man henter to stoppere
Men hvorfor ikke? Vi kunne sagtens bruge Reese også... så er vores forsvar da på plads. Så må vi gå udfra at vi lukker færre mål ind... så skal vi jo bare ha fodret de angribere vi så har til rådighed med sukkerbolde.. det må Lesniak så stå for :)
Det handler ligeså meget om Viborg som det gør at vi også trænger forstærkning på den sidste halvdel. Den kommer dog nok først sidst i vinduet. Nu har jeg ikke set på Reeses udløb, men jeg tror Viborg skal ha' en pæn mønt for at sende Reese herop. Også mere end han er værd. Blåbjerg kan jeg iøvrigt godt lide.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 13:14

Gentleman Finn skrev:
Rextherunt skrev:
Gentleman Finn skrev:Blåbjerg er formentligt makker til Okore, hvis han kommer, ja. Søren Reese er forholdsvis stærk, men jeg regner ikke med man henter to stoppere
Men hvorfor ikke? Vi kunne sagtens bruge Reese også... så er vores forsvar da på plads. Så må vi gå udfra at vi lukker færre mål ind... så skal vi jo bare ha fodret de angribere vi så har til rådighed med sukkerbolde.. det må Lesniak så stå for :)
Det handler ligeså meget om Viborg som det gør at vi også trænger forstærkning på den sidste halvdel. Den kommer dog nok først sidst i vinduet. Nu har jeg ikke set på Reeses udløb, men jeg tror Viborg skal ha' en pæn mønt for at sende Reese herop. Også mere end han er værd. Blåbjerg kan jeg iøvrigt godt lide.
Reese har to år tilbage af sin kontrakt og Viborg kræver mere end 4 mio. JF ekstra bladets artikel.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 13:16

Ala skrev:Hvis Okore ikke kan få debatsiden til at komme i fællesskab, så ved jeg fandeme snart ikke om man bare VIL være negativ. Manden VAR god nok til PL og jeg mener en bruger herinde gav et super godt indtryk af, hvordan hans tid i klubben var.
Præcis. Det er en spiller som FCM også har været interesseret i både før og under hans tid i FCK. Han har et topniveau over Superligaen og er en hylde højere end jeg havde turde håbe på vi kunne hente spillere fra.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 13:16

Hvis Okore-handlen falder på plads, så er der ingen grund til at forvente mere end 1, måske 2 signings mere, jævnfør Gaardes tidligere udtalelser. Og man går nok efter en angriber som den sidste "store" signing dette vindue. Dvs. folk som både vil have ny kant og offensiv midtbane og ekstra CB må til at indstille sig på, at alle ønsker nok ikke indfries.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af OmkringAarhus » 6. jul 2017, 13:16

Ala skrev:Hvis Okore ikke kan få debatsiden til at komme i fællesskab, så ved jeg fandeme snart ikke om man bare VIL være negativ. Manden VAR god nok til PL og jeg mener en bruger herinde gav et super godt indtryk af, hvordan hans tid i klubben var.
Enig. Hvis Okore holder sig skadesfri, forventer jeg, at han bliver den bedste midterforsvarer, AaB nogensinde har haft. Manden var som 20-årige en del af EM-truppen i 2012.
Men det er altså en alvorlig gang korsbånd problemer han har haft i en tidlig alder.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jul 2017, 13:21

Funky skrev:Hvis Okore-handlen falder på plads, så er der ingen grund til at forvente mere end 1, måske 2 signings mere, jævnfør Gaardes tidligere udtalelser. Og man går nok efter en angriber som den sidste "store" signing dette vindue. Dvs. folk som både vil have ny kant og offensiv midtbane og ekstra CB må til at indstille sig på, at alle ønsker nok ikke indfries.
Jeg er desværre ikke uenig i at vi ikke kan forvente meget mere.
Jeg ser dog helst at vi holder os langt væk fra en angriber, hvis der kun kommer en spiller mere.
Vores trup skriger på en assist konge med fart i støvlerne.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jul 2017, 13:24

Gaarde6 skrev:
Funky skrev:Hvis Okore-handlen falder på plads, så er der ingen grund til at forvente mere end 1, måske 2 signings mere, jævnfør Gaardes tidligere udtalelser. Og man går nok efter en angriber som den sidste "store" signing dette vindue. Dvs. folk som både vil have ny kant og offensiv midtbane og ekstra CB må til at indstille sig på, at alle ønsker nok ikke indfries.
Jeg er desværre ikke uenig i at vi ikke kan forvente meget mere.
Jeg ser dog helst at vi holder os langt væk fra en angriber, hvis der kun kommer en spiller mere.
Vores trup skriger på en assist konge med fart i støvlerne.
Helt enig. Det er en klar forstærkning på kanten vi har brug for. Uden ham har vi slet ikke noget at bruge en angriber til. Boldsikker type som Kusk/Thomsen.
Janteloven eksisterer IKKE!

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB-Jones » 6. jul 2017, 13:25

Håber Okore går hjem - det vil være en stærk signing.

Derudover håber jeg, at vi tror på Benedikt Gimber som hans makker. Han har jo været skreget op til det helt store og har en super statur til at matche Okore + han er som Reese venstrebenet. Det har Blåbjerg ikke, da ingen af de to har højde og fysik til at matche fx Cornelius-typen. Så får vi en centerforsvar i overskud, hvilket forhåbentlig betyder farvel til Holger - ellers må KP sendes på græs andetsteds. På den måde vil Blåbjerg kunne konkurrere mere med Ahlmann på venstre back.

Så mangler vi derudover en kreativ midtbane - drømmen må være Lukas - samt en striker. Det sidste tror jeg, at Gaarde er ret langt ift. - tror ikke vi tager Pusic.

Det tegner spændende - de to første signinger ser jeg fine perspektiver i.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 13:27

AaB-Jones skrev:Håber Okore går hjem - det vil være en stærk signing.

Derudover håber jeg, at vi tror på Benedikt Gimber som hans makker. Han har jo været skreget op til det helt store og har en super statur til at matche Okore + han er som Reese venstrebenet. Det har Blåbjerg ikke, da ingen af de to har højde og fysik til at matche fx Cornelius-typen. Så får vi en centerforsvar i overskud, hvilket forhåbentlig betyder farvel til Holger - ellers må KP sendes på græs andetsteds. På den måde vil Blåbjerg kunne konkurrere mere med Ahlmann på venstre back.

Så mangler vi derudover en kreativ midtbane - drømmen må være Lukas - samt en striker. Det sidste tror jeg, at Gaarde er ret langt ift. - tror ikke vi tager Pusic.

Det tegner spændende - de to første signinger ser jeg fine perspektiver i.
Har du noget indsigt i forhold til du tror Gaarde er langt med en striker eller er det et gæt?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 6. jul 2017, 13:28

Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:
Funky skrev:Hvis Okore-handlen falder på plads, så er der ingen grund til at forvente mere end 1, måske 2 signings mere, jævnfør Gaardes tidligere udtalelser. Og man går nok efter en angriber som den sidste "store" signing dette vindue. Dvs. folk som både vil have ny kant og offensiv midtbane og ekstra CB må til at indstille sig på, at alle ønsker nok ikke indfries.
Jeg er desværre ikke uenig i at vi ikke kan forvente meget mere.
Jeg ser dog helst at vi holder os langt væk fra en angriber, hvis der kun kommer en spiller mere.
Vores trup skriger på en assist konge med fart i støvlerne.
Helt enig. Det er en klar forstærkning på kanten vi har brug for. Uden ham har vi slet ikke noget at bruge en angriber til. Boldsikker type som Kusk/Thomsen.
Beklager, men det er da noget vås. Skaber man kun 2-3 chancer pr kamp, er det da endnu vigtigere, at have en angriber der sparker én af dem ind. Så selvfølgelig skal vi gå efter en topangriber, selvom vi ikke har kanterne, til at skabe 10-15 chancer pr kamp.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2017, 13:29

Forza skrev:Reese har to år tilbage af sin kontrakt og Viborg kræver mere end 4 mio. JF ekstra bladets artikel.
Mon ikke også der er forskellig pris på salg af Søren Reese til AaB før og efter Okore. Viborg kan nok godt se, at vi ikke vil være helt så sultne, hvis Okore er på plads.

AaB vil bedre kunne vente og måske vælge en anden eller se en anden steppe op. Før Okore skulle vi minimum have en ind hurtigt. Problemet for Viborg med Reese er jo, at pludselig er han jo kun en 1. divisionsspiller og ikke superligaspiller.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 13:30

Brodernumsi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:
Funky skrev:Hvis Okore-handlen falder på plads, så er der ingen grund til at forvente mere end 1, måske 2 signings mere, jævnfør Gaardes tidligere udtalelser. Og man går nok efter en angriber som den sidste "store" signing dette vindue. Dvs. folk som både vil have ny kant og offensiv midtbane og ekstra CB må til at indstille sig på, at alle ønsker nok ikke indfries.
Jeg er desværre ikke uenig i at vi ikke kan forvente meget mere.
Jeg ser dog helst at vi holder os langt væk fra en angriber, hvis der kun kommer en spiller mere.
Vores trup skriger på en assist konge med fart i støvlerne.
Helt enig. Det er en klar forstærkning på kanten vi har brug for. Uden ham har vi slet ikke noget at bruge en angriber til. Boldsikker type som Kusk/Thomsen.
Beklager, men det er da noget vås. Skaber man kun 2-3 chancer pr kamp, er det da endnu vigtigere, at have en angriber der sparker én af dem ind. Så selvfølgelig skal vi gå efter en topangriber, selvom vi ikke har kanterne, til at skabe 10-15 chancer pr kamp.
Nu er det jo ikke sikkert at de chancer lige nøjagtig tilfalder angriberen. Så hellere skaf en spiller der kan skabe chancer så vi ikke er afhængige af at skulle score på hver evig eneste chance.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB-Jones » 6. jul 2017, 13:30

Forza skrev:
AaB-Jones skrev:Håber Okore går hjem - det vil være en stærk signing.

Derudover håber jeg, at vi tror på Benedikt Gimber som hans makker. Han har jo været skreget op til det helt store og har en super statur til at matche Okore + han er som Reese venstrebenet. Det har Blåbjerg ikke, da ingen af de to har højde og fysik til at matche fx Cornelius-typen. Så får vi en centerforsvar i overskud, hvilket forhåbentlig betyder farvel til Holger - ellers må KP sendes på græs andetsteds. På den måde vil Blåbjerg kunne konkurrere mere med Ahlmann på venstre back.

Så mangler vi derudover en kreativ midtbane - drømmen må være Lukas - samt en striker. Det sidste tror jeg, at Gaarde er ret langt ift. - tror ikke vi tager Pusic.

Det tegner spændende - de to første signinger ser jeg fine perspektiver i.
Har du noget indsigt i forhold til du tror Gaarde er langt med en striker eller er det et gæt?
Det er et gæt, men jeg tror, at den position hele tiden har haft fokus for Gaarde - især hvis rygtet herinde er rigtigt, at Djuricin for over en måned siden var forbi anlægget.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 13:31

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Reese har to år tilbage af sin kontrakt og Viborg kræver mere end 4 mio. JF ekstra bladets artikel.
Mon ikke også der er forskellig pris på salg af Søren Reese til AaB før og efter Okore. Viborg kan nok godt se, at vi ikke vil være helt så sultne, hvis Okore er på plads.

AaB vil bedre kunne vente og måske vælge en anden eller se en anden steppe op. Før Okore skulle vi minimum have en ind hurtigt. Problemet for Viborg med Reese er jo, at pludselig er han jo kun en 1. divisionsspiller og ikke superligaspiller.
Viborg har en interesse i at holde på deres bedste spillere så de hurtigst muligt kan komme op igen. Jeg tror ikke de vælger at nedsætte prisen på Reese fordi vi evt. Henter Okore.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 6. jul 2017, 13:33

Forza skrev:
Brodernumsi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:
Funky skrev:Hvis Okore-handlen falder på plads, så er der ingen grund til at forvente mere end 1, måske 2 signings mere, jævnfør Gaardes tidligere udtalelser. Og man går nok efter en angriber som den sidste "store" signing dette vindue. Dvs. folk som både vil have ny kant og offensiv midtbane og ekstra CB må til at indstille sig på, at alle ønsker nok ikke indfries.
Jeg er desværre ikke uenig i at vi ikke kan forvente meget mere.
Jeg ser dog helst at vi holder os langt væk fra en angriber, hvis der kun kommer en spiller mere.
Vores trup skriger på en assist konge med fart i støvlerne.
Helt enig. Det er en klar forstærkning på kanten vi har brug for. Uden ham har vi slet ikke noget at bruge en angriber til. Boldsikker type som Kusk/Thomsen.
Beklager, men det er da noget vås. Skaber man kun 2-3 chancer pr kamp, er det da endnu vigtigere, at have en angriber der sparker én af dem ind. Så selvfølgelig skal vi gå efter en topangriber, selvom vi ikke har kanterne, til at skabe 10-15 chancer pr kamp.
Nu er det jo ikke sikkert at de chancer lige nøjagtig tilfalder angriberen. Så hellere skaf en spiller der kan skabe chancer så vi ikke er afhængige af at skulle score på hver evig eneste chance.
Det er nu engang ofte angriberen, der er i feltet, hvor målene bliver scoret. Og man kan også vende den om, hvad skal vi med en chanceskaber, hvis ikke der er en, der kan smække den i kassen?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 13:33

Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Reese har to år tilbage af sin kontrakt og Viborg kræver mere end 4 mio. JF ekstra bladets artikel.
Mon ikke også der er forskellig pris på salg af Søren Reese til AaB før og efter Okore. Viborg kan nok godt se, at vi ikke vil være helt så sultne, hvis Okore er på plads.

AaB vil bedre kunne vente og måske vælge en anden eller se en anden steppe op. Før Okore skulle vi minimum have en ind hurtigt. Problemet for Viborg med Reese er jo, at pludselig er han jo kun en 1. divisionsspiller og ikke superligaspiller.
Viborg har en interesse i at holde på deres bedste spillere så de hurtigst muligt kan komme op igen. Jeg tror ikke de vælger at nedsætte prisen på Reese fordi vi evt. Henter Okore.
Deres pris på Reese giver vel også rimelig go' mening når man ser på, hvad de krævede for Pallesen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst