Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 6. jul 2017, 22:07

Der skal lyde en enorm ros af Gaarde for den handel. Okore siger jo selv i udtalelserne, at AaB har været meget opsøgende og præsenteret ham for en rigtig god plan. Det er lige præcis de ting, vi har efterlyst, og det er fantastisk at det lykkes at lande en spiller som Okore ved at være godt forberedt og vedholdende. Kanon arbejde, Gaarde.

Lidt ærgerligt for Pallesen dog. For tre dage siden var han "sommerens førsteprioritet" og nu er det så Okore, der hele tiden har været det ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 22:08

Kokkefar skrev:
bongo1234 skrev:Og nu kom det også på BT

http://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloerer-a ... ores-okore
Ah, 3-årig. Med de 3 nye signinger skal vi toppe indenfor 2 år før det bliver helt godt. Men okay man kan ikke få det hele. Flot vindue af Gaarde indtil videre!
Jeg gætter på, at Okore er så dyr en herre, at han SKAL være en del af nogle gode sportslige resultater over en 3-årig periode - eller også er vi nok bedst tjent med, at kontrakten ikke løber længere. Bliver det godt med ham, kan han måske komme til udlandet, og AaB kan få nogle af de investerede penge hjem igen (eller mere). Går det rigtig godt vil man måske endda forsøge det helt vilde: En forlængelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 6. jul 2017, 22:09

Yankee skrev:Der skal lyde en enorm ros af Gaarde for den handel. Okore siger jo selv i udtalelserne, at AaB har været meget opsøgende og præsenteret ham for en rigtig god plan. Det er lige præcis de ting, vi har efterlyst, og det er fantastisk at det lykkes at lande en spiller som Okore ved at være godt forberedt og vedholdende. Kanon arbejde, Gaarde.

Lidt ærgerligt for Pallesen dog. For tre dage siden var han "sommerens førsteprioritet" og nu er det så Okore, der hele tiden har været det ;)
Det sidste er jo ikke rigtigt... to forskellige pladser og derfor forskellige prioriteter!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 22:10

Yankee skrev:Der skal lyde en enorm ros af Gaarde for den handel. Okore siger jo selv i udtalelserne, at AaB har været meget opsøgende og præsenteret ham for en rigtig god plan. Det er lige præcis de ting, vi har efterlyst, og det er fantastisk at det lykkes at lande en spiller som Okore ved at være godt forberedt og vedholdende. Kanon arbejde, Gaarde.

Lidt ærgerligt for Pallesen dog. For tre dage siden var han "sommerens førsteprioritet" og nu er det så Okore, der hele tiden har været det ;)
Det er altså ikke helt sådan, jeg har hørt det :) ; med salget af Mæhle var det bare en bunden opgave - ved siden af den forkromede transferplan - at finde en erstatning på højre back. Og i dét spil var Pallesen førsteprioritet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 22:12

Nå Morten Wieghorst. Hvis du nu skal skille dig af med en midterforsvar, hvordan vil du så fortælle Holger det? :thumbsup:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 22:13

Kokkefar skrev:Nå Morten Wieghorst. Hvis du nu skal skille dig af med en midterforsvar, hvordan vil du så fortælle Holger det? :thumbsup:
Tror slet ikke, Holger er så meget i bad standing i AaB / ved Wieghorst, som folk herinde formoder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 22:14

Kokkefar skrev:
Hanga skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/j ... b-spiller/

Så kan vi vist kalde den officiel :aabfan:
Haha, den her kunne de alligevel ikke vente med til næste formiddag som med de to andre! Forstår godt hvis man er stolt over denne signing! :cheers:
Det er dog ikke i nærheden af at stikke annonceringen af Flores. Det var klasse. Men der kommer sikkert en hel masse mere i morgen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 22:15

Funky skrev:
Yankee skrev:Der skal lyde en enorm ros af Gaarde for den handel. Okore siger jo selv i udtalelserne, at AaB har været meget opsøgende og præsenteret ham for en rigtig god plan. Det er lige præcis de ting, vi har efterlyst, og det er fantastisk at det lykkes at lande en spiller som Okore ved at være godt forberedt og vedholdende. Kanon arbejde, Gaarde.

Lidt ærgerligt for Pallesen dog. For tre dage siden var han "sommerens førsteprioritet" og nu er det så Okore, der hele tiden har været det ;)
Det er altså ikke helt sådan, jeg har hørt det :) ; med salget af Mæhle var det bare en bunden opgave - ved siden af den forkromede transferplan - at finde en erstatning på højre back. Og i dét spil var Pallesen førsteprioritet.
Pallesen var førsteprioriteten som højreback. Efter salget af Mæhle og skaden til PK blev behovet så pludselig akut, men dermed ikke sagt at Okore ikke var en drømmesigning for Gaarde og co.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. jul 2017, 22:15

Det er en suveræn handel. Kan ikke huske hvornår AaB sidst har handlet en spiller der gjorde mig så glad i låget!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 22:17

Funky skrev:
Kokkefar skrev:
bongo1234 skrev:Og nu kom det også på BT

http://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloerer-a ... ores-okore
Ah, 3-årig. Med de 3 nye signinger skal vi toppe indenfor 2 år før det bliver helt godt. Men okay man kan ikke få det hele. Flot vindue af Gaarde indtil videre!
Jeg gætter på, at Okore er så dyr en herre, at han SKAL være en del af nogle gode sportslige resultater over en 3-årig periode - eller også er vi nok bedst tjent med, at kontrakten ikke løber længere. Bliver det godt med ham, kan han måske komme til udlandet, og AaB kan få nogle af de investerede penge hjem igen (eller mere). Går det rigtig godt vil man måske endda forsøge det helt vilde: En forlængelse.
Problemet er bare, at ønsker vi på sigt at spille os i toppen af SL og dermed i europa med Okore på holdet så skal vi kvalificere os denne sæson. I hvert fald hvis vi samtidig håber at sælge ham når han er steget i værdi, hvilket formentlig vil være om 2 år. Ellers risikerer vi at toppe om to år, og derefter miste 2-3 profiler som vi så det efter det sidste mesterskab. Jeg brokker mig ikke, men skulle jeg sætte en finger på noget tror jeg måske det kunne komme til at bide os i røven om 2 år.

løber med saks
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jul 2007, 15:21

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af løber med saks » 6. jul 2017, 22:18

Denne handel får mig sgu til at overveje aftenens heroin. Måske kommer lykken kemikaliefrit?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 6. jul 2017, 22:19

Det bedste ved denne handel er, at den skubber Holgersson ud. Det her er et kraftigt vink med en vognstang, og jeg kan simpelthen ikke forestille mig at han er i klubben året ud. Gudskelov for det.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 22:20

Funky skrev:
Kokkefar skrev:
Hanga skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/j ... b-spiller/

Så kan vi vist kalde den officiel :aabfan:
Haha, den her kunne de alligevel ikke vente med til næste formiddag som med de to andre! Forstår godt hvis man er stolt over denne signing! :cheers:
Det er dog ikke i nærheden af at stikke annonceringen af Flores. Det var klasse. Men der kommer sikkert en hel masse mere i morgen.
Lad os nu se om ikke vi bevæger os op på samme niveau her. Man kunne jo godt forestille sig en præsentationsvideo med noget lækkert afrikansk bongomusik i baggrunden, helt på højde med flores' panfløjte-tribute :thumbsup:

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 6. jul 2017, 22:20

Det ender jo med at blive en god 17/18 sæson!
Nu mangler vi bare en målscorer! :aabfan:
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 22:20

Kokkefar skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:
bongo1234 skrev:Og nu kom det også på BT

http://www.bt.dk/fodbold/bt-afsloerer-a ... ores-okore
Ah, 3-årig. Med de 3 nye signinger skal vi toppe indenfor 2 år før det bliver helt godt. Men okay man kan ikke få det hele. Flot vindue af Gaarde indtil videre!
Jeg gætter på, at Okore er så dyr en herre, at han SKAL være en del af nogle gode sportslige resultater over en 3-årig periode - eller også er vi nok bedst tjent med, at kontrakten ikke løber længere. Bliver det godt med ham, kan han måske komme til udlandet, og AaB kan få nogle af de investerede penge hjem igen (eller mere). Går det rigtig godt vil man måske endda forsøge det helt vilde: En forlængelse.
Problemet er bare, at ønsker vi på sigt at spille os i toppen af SL og dermed i europa med Okore på holdet så skal vi kvalificere os denne sæson. I hvert fald hvis vi samtidig håber at sælge ham når han er steget i værdi, hvilket formentlig vil være om 2 år. Ellers risikerer vi at toppe om to år, og derefter miste 2-3 profiler som vi så det efter det sidste mesterskab. Jeg brokker mig ikke, men skulle jeg sætte en finger på noget tror jeg måske det kunne komme til at bide os i røven om 2 år.

Helt enig. Det er vildt ærgerligt man ikke kunne komme ham på en 4-årig kontrakt. Så ville han have det første år til at komme helt tilbage samt et år som kvalitets spiller for os, hvorefter vi stadig vil kunne tjene en god pris på ham med 2 år tilbage af kontrakten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 22:21

Gamen skrev:Det bedste ved denne handel er, at den skubber Holgersson ud. Det her er et kraftigt vink med en vognstang, og jeg kan simpelthen ikke forestille mig at han er i klubben året ud. Gudskelov for det.
Det ville være oplagt at skille sig af med ham hvis vi kunne finde en der vil hente ham.

Jeg kunne dog godt forestille mig han bliver kontrakten ud grundet manglen på bejlerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af emenike » 6. jul 2017, 22:22

Super signing til en fornuftig pris ift. spillerens topniveau og de penge vi har fra salgene af Basso og Mæhle det seneste halve års tid. Stort plus til Gaarde og Wieghorst, hvoraf sidstnævnte lyder til at være en af hovedårsagerne til at dette overhovedet kunne lade sig gøre.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 22:23

Gamen skrev:Det bedste ved denne handel er, at den skubber Holgersson ud. Det her er et kraftigt vink med en vognstang, og jeg kan simpelthen ikke forestille mig at han er i klubben året ud. Gudskelov for det.
Som Funky nævner længere oppe tror jeg heller ikke Holgersson står først i afskibningskøen. Han er trods alt bedre end både KP og Blåbjerg IMO. Grunden til han skuffer så fælt er jo, at han slet ikke har levet op til den rolle han var tiltænkt. Selvom KP og Blåbjerg har præsteret dårligere har de præsteret tættere på, hvad man kan forvente af dem. Desuden tror jeg han ville være den bedste makker til Okore, da Okore har farten for at kompensere for Holgers manglede ditto.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 22:26

Hvis vi kigger på transferbeløbene alene har vi byttet Mæhle ud med Pallesen og Okore med et plus på en 4-5 mio.

Det er godt arbejde af Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af swfc » 6. jul 2017, 22:26

Funky skrev:
Kokkefar skrev:Nå Morten Wieghorst. Hvis du nu skal skille dig af med en midterforsvar, hvordan vil du så fortælle Holger det? :thumbsup:
Tror slet ikke, Holger er så meget i bad standing i AaB / ved Wieghorst, som folk herinde formoder.
Jeg fornemmer heller ikke nogen udpræget Bad Standing. Han får feks stadig anførerbindet efter Wurtz og Risgård. Han bliver i hvert fald ikke frosset ud
AaB i hjertet

Låst