Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2017, 02:51

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg er med Gamen her. Det Sloth reelt sagde med sine udtalelser var "AaB har løjet for mig", samtidig med at han fralagde sig alt ansvar for sin egen situation. Jeg synes han har optrådt voldsomt illoyalt, og jeg tror sådan set at han reelt fyrede sig selv allerede første gang han fyrede den udtalelse af.

Jeg ville have elsket at have set Sloth folde sig ud på sit gamle niveau i AaB, men jeg er godt nok glad for at vi har fået ham ud af vagten. Jeg mener at den indstilling hans udtalelser fortæller at han har, er det rene gift for en gruppe. Der er ingen fællesskaber som har brug for nogen som trækker i en gal retning.
Interessant, i og med at vi så har fået en gut ind i truppen nu, som så vidt jeg kan høre siger det samme, bare om sin tidligere arbejdsgiver. Altså en voldsomt illoyal person.
Har jeg kaldt nogen for en voldsomt illoyal person? Jeg kaldte Sloths udtalelser for voldsomt illoyale, jeg synes godt nok der er voldsom forskel på at udtale sig på den måde om sin nuværende klub, eller sin forhenværende klub. Iøvrigt har jeg ikke hørt Okore udtale sig på noget der ligner så kontant en måde som Sloth gjorde.
Arh lannuvær. Man udtaler sig voldsomt illoyalt...man er voldsomt illoyal...det er lidt potato-potato, er det ikke?
Ang. Okore, så skulle du så ha' hørt ham i FCK-AaB optakten. Bemærk: Det er ikke mig, der ser noget meget problematisk i det, og bruger stærke udtryk som "voldsomt illoyal". Jeg påpeger bare, at hvis man vil måle Sloth efter en målestok, hvor den slags begreber kommer i spil (hvad jeg synes er at gå for langt), så stopper den ikke dér. Måske var det bare smartere at bruge en lidt mere rimelig retorik.
Sloth røg videre efter et år i AaB. Det var ret markant, den måde hvorpå han slet ikke kunne finde vej til holdet i konkurrence med andre spillere. Selvfølgelig handler det om, at han i AaB's øjne ikke har slået til, man jeg tillader mig altså at tro, at det handler om andet og mere end de få pip, han gav i løbet af sæsonen i medierne. Ofte udtalte han sig også udglattende. Han mente, han var blevet stillet mere i udsigt af AaB. Det er der så nogle herinde som skriver, at det kan ikke passe, for sådan noget bliver man ikke lovet. Nå. Så kan jeg bare konstatere, at Okore er blevet lokket til AaB af netop sådanne løfter. Det siger han selv.
Jeg medgiver at "voldsomt illoyalt" måske blev en kende for kulørt en retorik, og det er da rigtigt at ingen af os kan vide hvad han har fået at vide da han blev signet. Måske er de ord faldet, eller måske har han misforstået.

Uanset hvad, så synes jeg bestemt ikke det er loyalt at gå i medierne med den slags udtalelser, og jeg fastholder også 100% at det er et problem at have en spiller i truppen, som ikke selv tager ansvar for at han ikke spiller, men anser klubben for at være skyld i at han ikke spiller,fordi han er blevet lovet noget andet. Når man flere gange går i medierne og pipper over det, mon så ikke der er ret store chancer for at man går og pipper over det i dagligdagen også, fremfor at knokle på for at overbevise træneren om at man skal spille? I virkeligheden kender jeg jo hverken nok til forløbet eller Sloth til at kunne udtale mig om hvordan det er foregået i hans tid i klubben, men jeg tror da ikke det er et voldsomt dårligt bud.

Bortset fra det, så var Sloth selvfølgelig heller ikke heldig med at vi skiftede til en træner som tydeligvis ikke så ham som en del af fremtidens AaB, det blev jo ret hurtigt tydeligt. Under alle omstændigheder var Sloth en lottokupon som bare ikke gik hjem. Det var en chance som var værd at tage og nu er han videre...fint for alle parter

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 17. jul 2017, 07:51

Ud:
Edison Flores

Ind:
Robert Skov
En angriber

Desuden synes jeg, at skulle Thelander være realistisk, skal vi for alt i verden forsøge os. Jeg er dog samtidig der, hvor jeg mener at forsvaret, i sin nuværende stand, er acceptabelt. Men en kæde med Ahlmann - Thelander - Okore - Pallesen ville være drømmen. I så fald så må Kasper P sendes videre.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 17. jul 2017, 08:00

Lucas Kuskenius skrev:Ud:
Edison Flores

Ind:
Robert Skov
En angriber

Desuden synes jeg, at skulle Thelander være realistisk, skal vi for alt i verden forsøge os. Jeg er dog samtidig der, hvor jeg mener at forsvaret, i sin nuværende stand, er acceptabelt. Men en kæde med Ahlmann - Thelander - Okore - Pallesen ville være drømmen. I så fald så må Kasper P sendes videre.
Tror Flores kommer i denne sæson - men jeg gad virkelig godt at Robert Skov var AaB spiller.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hinrup85 » 17. jul 2017, 08:12

Et køb/signing af Thelander vil være en chance man er nød til at tage. Mandens kvaliteter taget i betragtning, så vil et samarbejde med Okore have potentiale til at blive det bedste stopper makkerpar i ligaen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 17. jul 2017, 08:36

Selvfølgelig skal vi da være med i kampen om Thelander, og selvfølgelig skal vi desuden holde på både KP ophug Blåbjerg derudover. Vi har altså brug for mere end 11 spillere, og de kan ikke allesammen være top-spillere.

Og Ja: pt er der offensiven, der har mest brug for ny kvalitet, men det ene behøver ikke nødvendigvis glip ud over det andet - især ikke, hvis Thelander medbringer løn fra Grækenland.

Thelander er en sjælden chance for at få en spiller, vi VED kan præstere og finde sig til rette fra dag 1 - fra en hylde, vi ellers sjældent kan hente fra. Lidt som Okore.

Lad os nu hæve ambitionsniveauet og forvente tre nyindkøb. Så kan vi være med, hvor det bliver RIGTIG sjovt!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 17. jul 2017, 08:42

BoT skrev:Selvfølgelig skal vi da være med i kampen om Thelander, og selvfølgelig skal vi desuden holde på både KP ophug Blåbjerg derudover. Vi har altså brug for mere end 11 spillere, og de kan ikke allesammen være top-spillere.

Og Ja: pt er der offensiven, der har mest brug for ny kvalitet, men det ene behøver ikke nødvendigvis glip ud over det andet - især ikke, hvis Thelander medbringer løn fra Grækenland.

Thelander er en sjælden chance for at få en spiller, vi VED kan præstere og finde sig til rette fra dag 1 - fra en hylde, vi ellers sjældent kan hente fra. Lidt som Okore.

Lad os nu hæve ambitionsniveauet og forvente tre nyindkøb. Så kan vi være med, hvor det bliver RIGTIG sjovt!
Ophugge Blåbjerg ligefrem?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 17. jul 2017, 15:33

BoT skrev: Lad os nu hæve ambitionsniveauet og forvente tre nyindkøb. Så kan vi være med, hvor det bliver RIGTIG sjovt!
Jeg vil stadig hellere have én virkelig stærk spiller fremfor tre middel. Okore er jo netop et eksempel på en spiller som vi nok kun kan hente en eller to af, men som gør en enorm forskel og gør sine medspillere bedre.

Men jo - kom da med Thelander!

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alpa Chino » 17. jul 2017, 16:20

På papiret ville Okore-Thelabder være et vanvittigt stopperpar, men er de ikke samme type?

Begge spillere er hurtige og brølstærke, men rent teknisk er der ikke meget til at spille bolden ud fra eget forsvar. Men man kan sige at det er der heller ikke med KP, og kun til dels med blåbjerg.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2017, 16:25

Alpa Chino skrev: Begge spillere er hurtige og brølstærke, men rent teknisk er der ikke meget til at spille bolden ud fra eget forsvar. Men man kan sige at det er der heller ikke med KP, og kun til dels med blåbjerg.
Det er derfor det er væsentligt at vi har en god midtbanespiller der kan falde ned og fordele boldene. Jeg synes nu heller ikke Okore er så ringe som du gør ham til pasningsmæssigt, han havde flere gode pasninger op i banen mod FCK og 1-2 nærmest Agger'ske fremstød med bolden. Til sammenligning med motorisk ustyrlige Holgersson kan det kun gå fremad.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 17. jul 2017, 16:43

Lucas Kuskenius skrev:Ud:
Edison Flores

Ind:
Robert Skov
En angriber

Desuden synes jeg, at skulle Thelander være realistisk, skal vi for alt i verden forsøge os. Jeg er dog samtidig der, hvor jeg mener at forsvaret, i sin nuværende stand, er acceptabelt. Men en kæde med Ahlmann - Thelander - Okore - Pallesen ville være drømmen. I så fald så må Kasper P sendes videre.
Jeg tror sgu satdig på Flores (hvorfor aner jeg ikke)
Men Meilinger og Sylvstre kan godt forlade os nu.

Skov er helt sikkert en spændende spiller.
Men for det første synes jeg han falder meget ud af Silkeborgs kampe. Og for det andet tror jeg simpelthen ikke på Gaarde bruger så mange penge på ham og jeg tror sgu ærlig talt heller ikke han gider til AaB.

Ud: meilinger og Sylvstre.

Ind: Pusic, Alexander Jakobsen/Kusk og Thelander.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 17. jul 2017, 17:14

Gaarde6 skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Ud:
Edison Flores

Ind:
Robert Skov
En angriber

Desuden synes jeg, at skulle Thelander være realistisk, skal vi for alt i verden forsøge os. Jeg er dog samtidig der, hvor jeg mener at forsvaret, i sin nuværende stand, er acceptabelt. Men en kæde med Ahlmann - Thelander - Okore - Pallesen ville være drømmen. I så fald så må Kasper P sendes videre.
Jeg tror sgu satdig på Flores (hvorfor aner jeg ikke)
Men Meilinger og Sylvstre kan godt forlade os nu.

Skov er helt sikkert en spændende spiller.
Men for det første synes jeg han falder meget ud af Silkeborgs kampe. Og for det andet tror jeg simpelthen ikke på Gaarde bruger så mange penge på ham og jeg tror sgu ærlig talt heller ikke han gider til AaB.

Ud: meilinger og Sylvstre.

Ind: Pusic, Alexander Jakobsen/Kusk og Thelander.
Robert Skov lider også under at han er den suverænt bedste spiller de har, og derfor bliver dækket intenst op. Hans langskud betyder også at han bliver lukket tidligere ned i opspillet end mange andre kanter ofte bliver.

Skov ville passe helt perfekt ind hos os, men er også uden for vores rækkevide. Jeg tror dog også på Flores, han skabte meget i parken, og virkede til at selvtillid løsnede op for hans spil.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 17. jul 2017, 18:02

Jesper Schmidt skrev:
Jeg medgiver at "voldsomt illoyalt" måske blev en kende for kulørt en retorik, og det er da rigtigt at ingen af os kan vide hvad han har fået at vide da han blev signet. Måske er de ord faldet, eller måske har han misforstået.

Uanset hvad, så synes jeg bestemt ikke det er loyalt at gå i medierne med den slags udtalelser, og jeg fastholder også 100% at det er et problem at have en spiller i truppen, som ikke selv tager ansvar for at han ikke spiller, men anser klubben for at være skyld i at han ikke spiller,fordi han er blevet lovet noget andet. Når man flere gange går i medierne og pipper over det, mon så ikke der er ret store chancer for at man går og pipper over det i dagligdagen også, fremfor at knokle på for at overbevise træneren om at man skal spille? I virkeligheden kender jeg jo hverken nok til forløbet eller Sloth til at kunne udtale mig om hvordan det er foregået i hans tid i klubben, men jeg tror da ikke det er et voldsomt dårligt bud.

Bortset fra det, så var Sloth selvfølgelig heller ikke heldig med at vi skiftede til en træner som tydeligvis ikke så ham som en del af fremtidens AaB, det blev jo ret hurtigt tydeligt. Under alle omstændigheder var Sloth en lottokupon som bare ikke gik hjem. Det var en chance som var værd at tage og nu er han videre...fint for alle parter
Enig. Han smækkede heller ikke med døren, da han smuttede. Og jeg vil faktisk mene, at han allerede var ude i kulden under Søndergaard, hvilket bare er...mærkeligt. Jeg vil egentlig give Sloth ret i, at han - udefra set - ikke rigtigt har fået chancen i AaB. Men det er vand under broen nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2017, 18:09

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg medgiver at "voldsomt illoyalt" måske blev en kende for kulørt en retorik, og det er da rigtigt at ingen af os kan vide hvad han har fået at vide da han blev signet. Måske er de ord faldet, eller måske har han misforstået.

Uanset hvad, så synes jeg bestemt ikke det er loyalt at gå i medierne med den slags udtalelser, og jeg fastholder også 100% at det er et problem at have en spiller i truppen, som ikke selv tager ansvar for at han ikke spiller, men anser klubben for at være skyld i at han ikke spiller,fordi han er blevet lovet noget andet. Når man flere gange går i medierne og pipper over det, mon så ikke der er ret store chancer for at man går og pipper over det i dagligdagen også, fremfor at knokle på for at overbevise træneren om at man skal spille? I virkeligheden kender jeg jo hverken nok til forløbet eller Sloth til at kunne udtale mig om hvordan det er foregået i hans tid i klubben, men jeg tror da ikke det er et voldsomt dårligt bud.

Bortset fra det, så var Sloth selvfølgelig heller ikke heldig med at vi skiftede til en træner som tydeligvis ikke så ham som en del af fremtidens AaB, det blev jo ret hurtigt tydeligt. Under alle omstændigheder var Sloth en lottokupon som bare ikke gik hjem. Det var en chance som var værd at tage og nu er han videre...fint for alle parter
Enig. Han smækkede heller ikke med døren, da han smuttede. Og jeg vil faktisk mene, at han allerede var ude i kulden under Søndergaard, hvilket bare er...mærkeligt. Jeg vil egentlig give Sloth ret i, at han - udefra set - ikke rigtigt har fået chancen i AaB. Men det er vand under broen nu.
Sloth har bare ikke været god nok til større klubber som Leeds og AaB. Silkeborg er nok den rette hylde for ham.

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af boldspiller » 17. jul 2017, 18:13

FIDEL skrev:
Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg medgiver at "voldsomt illoyalt" måske blev en kende for kulørt en retorik, og det er da rigtigt at ingen af os kan vide hvad han har fået at vide da han blev signet. Måske er de ord faldet, eller måske har han misforstået.

Uanset hvad, så synes jeg bestemt ikke det er loyalt at gå i medierne med den slags udtalelser, og jeg fastholder også 100% at det er et problem at have en spiller i truppen, som ikke selv tager ansvar for at han ikke spiller, men anser klubben for at være skyld i at han ikke spiller,fordi han er blevet lovet noget andet. Når man flere gange går i medierne og pipper over det, mon så ikke der er ret store chancer for at man går og pipper over det i dagligdagen også, fremfor at knokle på for at overbevise træneren om at man skal spille? I virkeligheden kender jeg jo hverken nok til forløbet eller Sloth til at kunne udtale mig om hvordan det er foregået i hans tid i klubben, men jeg tror da ikke det er et voldsomt dårligt bud.

Bortset fra det, så var Sloth selvfølgelig heller ikke heldig med at vi skiftede til en træner som tydeligvis ikke så ham som en del af fremtidens AaB, det blev jo ret hurtigt tydeligt. Under alle omstændigheder var Sloth en lottokupon som bare ikke gik hjem. Det var en chance som var værd at tage og nu er han videre...fint for alle parter
Enig. Han smækkede heller ikke med døren, da han smuttede. Og jeg vil faktisk mene, at han allerede var ude i kulden under Søndergaard, hvilket bare er...mærkeligt. Jeg vil egentlig give Sloth ret i, at han - udefra set - ikke rigtigt har fået chancen i AaB. Men det er vand under broen nu.
Sloth har bare ikke været god nok til større klubber som Leeds og AaB. Silkeborg er nok den rette hylde for ham.
Kan I ikke flytte den her røvsyge og faktisk ligegyldige diskussion over i Sloth-tråden.


OT: Flores så stærk i Parken, synes jeg. Der virker til at være tiltro til ham, jeg tror han bliver.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 17. jul 2017, 18:20

boldspiller skrev:
OT: Flores så stærk i Parken, synes jeg. Der virker til at være tiltro til ham, jeg tror han bliver.
Flores så ret elendig ud de første 45 minutter, hvor de handlede om at forsvare og Pallesen fik ekstra arbejde med at rydde op, da han ikke var fysisk nok. Da det vendte så han derimod super ud, da han kan drible og sætte en mand. Ham og Thellufsen er lidt nogle luksusspillere at have på kanterne.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2017, 18:22

Sig mig engang hvor bliver ham Ewolo af? Intet hører man...

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sauer » 17. jul 2017, 18:24

FIDEL skrev:Sig mig engang hvor bliver ham Ewolo af? Intet hører man...
Hvad forventer du, at man melder ud?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2017, 18:29

Sauer skrev:
FIDEL skrev:Sig mig engang hvor bliver ham Ewolo af? Intet hører man...
Hvad forventer du, at man melder ud?
Det åbenlyse. Kommer han? Kommer han ikke? Og hvorfor?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 17. jul 2017, 18:35

boldspiller skrev: Kan I ikke flytte den her røvsyge og faktisk ligegyldige diskussion over i Sloth-tråden.


OT: Flores så stærk i Parken, synes jeg. Der virker til at være tiltro til ham, jeg tror han bliver.
Nu gik diskussionen jo på, hvilken type spiller man skal/ikke skal have i truppen, og Sloth var så den case, vi talte om. Det er vel ikke helt ved siden af rammerne for en transfertråd, og det var - mener jeg - heller ikke uden relevans for en spiller, vi lige har fået ind i truppen. Men som du måske også kan se ud af mit seneste svar, så var diskussionen sådant set ved vejs ende før dit brøl.

Jeg er i øvrigt enig i, at det ser ud til, der er stor tiltro til Flores.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2017, 18:57

Funky skrev:
boldspiller skrev: Kan I ikke flytte den her røvsyge og faktisk ligegyldige diskussion over i Sloth-tråden.


OT: Flores så stærk i Parken, synes jeg. Der virker til at være tiltro til ham, jeg tror han bliver.
Nu gik diskussionen jo på, hvilken type spiller man skal/ikke skal have i truppen, og Sloth var så den case, vi talte om. Det er vel ikke helt ved siden af rammerne for en transfertråd, og det var - mener jeg - heller ikke uden relevans for en spiller, vi lige har fået ind i truppen. Men som du måske også kan se ud af mit seneste svar, så var diskussionen sådant set ved vejs ende før dit brøl.

Jeg er i øvrigt enig i, at det ser ud til, der er stor tiltro til Flores.
Jeg tror at Pallesen får en super sæson delvist pga. Flores... Han har altså nogle evner i kombinationsspillet, små rum samt blik for spillet.

Låst