Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 17. jul 2017, 23:52

Legum Magister skrev: Nu stiller jeg lige et dumt spørgsmål; men er den primære årsag for spillere til at tage til Kina ikke, at lønningerne er absurd høje?

Hvis det er tilfældet, vil det næppe være nok, at den kinesiske klub vil være villig til at sælge billigt ud af deres overskydende udlændinge, der vil vel være et reelt problem i forhold til at imødekomme lønkravene fra en spiller, der kommer fra en givtig kontrakt i Kina.
Nej, ikke nødvendigvis. Alternativet er at deres karriere går i stå, de har simpelthen ikke råd til at blive parkeret på et hold med lutter kinesere og dårlig træningssessioner. Og så er lønningerne i den bedste række ikke altid helt at sammenligne med den næstbedste, selvom de selvfølgelig får væsentligt mere end en gængs Superliga-løn.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 17. jul 2017, 23:53

Legum Magister skrev:
Gamen skrev:AaB skal også holde et vågent øje med Kina i disse dage, hvor der hentes nye udlændinge til forud for den kommende sæson. Det betyder at en del bliver til overs, og flyttes ned på klubbernes reservehold. Som regel er det ensbetydende med hurtig og billig exit.

Det er bl.a. sket for liberianske Sam Johnson, og kenyanske Michael Olunga, som begge brød igennem under 2015 og 2016 i Allsvenskan. Særligt sidstnævnte er en notorisk målscorer-type.


og
Nu stiller jeg lige et dumt spørgsmål; men er den primære årsag for spillere til at tage til Kina ikke, at lønningerne er absurd høje?

Hvis det er tilfældet, vil det næppe være nok, at den kinesiske klub vil være villig til at sælge billigt ud af deres overskydende udlændinge, der vil vel være et reelt problem i forhold til at imødekomme lønkravene fra en spiller, der kommer fra en givtig kontrakt i Kina.
Once you go Asia, you never go Scandinavia

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2017, 00:20

Hvis jeg ser videoen for Michael Olunga, så ligner det mere en contraspiller end den type, som vi mangler. Vi mangler ikke en hurtige angriber, men en nærkampsstærk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 18. jul 2017, 09:05

Kokkefar skrev: Once you go Asia, you never go Scandinavia
Nicklas Backman
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 18. jul 2017, 09:06

FlæskeFrank skrev:Hvis jeg ser videoen for Michael Olunga, så ligner det mere en contraspiller end den type, som vi mangler. Vi mangler ikke en hurtige angriber, men en nærkampsstærk.
Tror du har byttet om på Johnson og Olunga.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 18. jul 2017, 09:19

doukas skrev:
Kokkefar skrev: Once you go Asia, you never go Scandinavia
Nicklas Backman
Bruninho... Ikke at det ligefrem har været en succes for Ikast.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 18. jul 2017, 09:28

BassogogsVen skrev: Det er mig en gåde, at mennesker herinde i ramme alvor mener, at vi nu "er godt besat" i forsvaret!
Vi har hentet en KLAR forstærkning i Okore og afskibet Holgersson, men udover Okore har vi jo kun de to centerbacks, der sidste år var en helt central del af en katastrofal sæson.
Skulle Okore - Gud forbyde det - rende ind i en skade (eller karantæne) står vi tilbage med de to ringeste af de tre, der udgjorde centerforsvaret sidste år, Blåbberen og Kasper P. Og så ser det altså endnu sortere ud, end det gjorde med Holgersson og en af de to.
Altså, kom nu, har vi ambitioner om at være med igen, så er et robust forsvar - også i bredden - altså alfa og omega.
Det handler ikke om, at offensiven ikke er det vigtigste lige nu, men er blot en kommentar til de efterhånden ret mange brugere herinde, som seriøst forekommer at mene, at vi er godt besat i forsvaret.
Jeg ved ikke hvad Gaarde har i posen, men der er intet, der tyder på en ny forsvarer.
Men der er heller ikke meget, der tyder på, at du har fanget tanken med udvikling af spillere. Planen er, at de skal forbedre niveauet sæson for sæson. Til din orientering holdt Kasper Pedersen, i samarbejde med Okore, og da han blev skiftet ud sammen med Blåbjerg i Parken, i sæsonens sværeste kamp, stort set FCK fra fadet. Hvorfor skulle de ikke være gode nok til Horsens og Lyngby, og hvorfor skulle Nikolaj Lyngøe ikke kunne være fjerdemand?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sauer » 18. jul 2017, 09:35

Freddie skrev:
BassogogsVen skrev: Det er mig en gåde, at mennesker herinde i ramme alvor mener, at vi nu "er godt besat" i forsvaret!
Vi har hentet en KLAR forstærkning i Okore og afskibet Holgersson, men udover Okore har vi jo kun de to centerbacks, der sidste år var en helt central del af en katastrofal sæson.
Skulle Okore - Gud forbyde det - rende ind i en skade (eller karantæne) står vi tilbage med de to ringeste af de tre, der udgjorde centerforsvaret sidste år, Blåbberen og Kasper P. Og så ser det altså endnu sortere ud, end det gjorde med Holgersson og en af de to.
Altså, kom nu, har vi ambitioner om at være med igen, så er et robust forsvar - også i bredden - altså alfa og omega.
Det handler ikke om, at offensiven ikke er det vigtigste lige nu, men er blot en kommentar til de efterhånden ret mange brugere herinde, som seriøst forekommer at mene, at vi er godt besat i forsvaret.
Jeg ved ikke hvad Gaarde har i posen, men der er intet, der tyder på en ny forsvarer.
Men der er heller ikke meget, der tyder på, at du har fanget tanken med udvikling af spillere. Planen er, at de skal forbedre niveauet sæson for sæson. Til din orientering holdt Kasper Pedersen, i samarbejde med Okore, og da han blev skiftet ud sammen med Blåbjerg i Parken, i sæsonens sværeste kamp, stort set FCK fra fadet. Hvorfor skulle de ikke være gode nok til Horsens og Lyngby, og hvorfor skulle Nikolaj Lyngøe ikke kunne være fjerdemand?
Wieghorst fortalte nu, at man foruden en angriber også kiggede efter måske at forstærke sig på andre centrale pladser. Og det kunne vel ret beset godt være en central forsvarsspiller, hvis han med 'centrale pladser' mener midteraksen på holdet.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 18. jul 2017, 09:42

Sauer skrev: Wieghorst fortalte nu, at man foruden en angriber også kiggede efter måske at forstærke sig på andre centrale pladser. Og det kunne vel ret beset godt være en central forsvarsspiller, hvis han med 'centrale pladser' mener midteraksen på holdet.
Men så tager vi med glæde det med, men der er ingen grund til at smadre vores egne spillere, der lige har gjort det fint i en umulig udekamp.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sauer » 18. jul 2017, 09:46

Freddie skrev:
Sauer skrev: Wieghorst fortalte nu, at man foruden en angriber også kiggede efter måske at forstærke sig på andre centrale pladser. Og det kunne vel ret beset godt være en central forsvarsspiller, hvis han med 'centrale pladser' mener midteraksen på holdet.
Men så tager vi med glæde det med, men der er ingen grund til at smadre vores egne spillere, der lige har gjort det fint i en umulig udekamp.
Retorikken kunne nok oppes en del, men begge synspunkter må være valide på et debatforum.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 18. jul 2017, 09:51

Yngvesson skrev:Har vi muligheden for at hente thelander så synes jeg klart vi skal gøre det, på trods af at vi allerede er styrket i forsvaret. Det kunne skubbe blåbjerg ud på venstre back så ahlmann kunne få noget konkurrence på pladsen.

Tilgang af thelander i center forsvar, en dygtig angriber og evt erstatning af meilinger hvis han vil væk, så synes jeg vi ser skræmmende ud. Der vil være konkurrence om pladserne på alle positioner og "ingen" vil nødvendigvis være sikre kort. Det tror jeg vil være sundt for hele truppen.
Synes du Ahlmann har brug for konkurrence? Han er vores bedste spiller hver gang vi spiller.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Tyskeren » 18. jul 2017, 09:55

Lucas Kuskenius skrev:
Yngvesson skrev:Har vi muligheden for at hente thelander så synes jeg klart vi skal gøre det, på trods af at vi allerede er styrket i forsvaret. Det kunne skubbe blåbjerg ud på venstre back så ahlmann kunne få noget konkurrence på pladsen.

Tilgang af thelander i center forsvar, en dygtig angriber og evt erstatning af meilinger hvis han vil væk, så synes jeg vi ser skræmmende ud. Der vil være konkurrence om pladserne på alle positioner og "ingen" vil nødvendigvis være sikre kort. Det tror jeg vil være sundt for hele truppen.
Synes du Ahlmann har brug for konkurrence? Han er vores bedste spiller hver gang vi spiller.
Bedste spiller i hver kamp??? Ahhhh ro på.. Ahlmann er en vigtig spiller, men alle har brug for konkurrence. Er helt enig i at hvis Thelander er en mulighed, så skal vi gå all in. Hvis han kommer ind samt en stærk angriber - ja så har det været et super flot vindue! Gaarde har i forvejen været dygtig - men de sidste to transfers vil hive ham op på et 12 tal i mit hovede.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 18. jul 2017, 10:10

Sauer skrev: Retorikken kunne nok oppes en del, men begge synspunkter må være valide på et debatforum.
Bestemt. Jeg føler heller ikke jeg har forsøgt at tage den ret fra nogen. Jeg har bare argumenteret for mit synspunkt, og det er vel stadig en ret man har.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 18. jul 2017, 10:41

Tør man håbe på, at vores offensive problemer er løst inde sæsonens 2. kamp? Vi mangler en rigtig målscorer og kreativitet til midtbanen. Det er begge dele hastende.

Som næste prioritet derefter skal bagkæden styrkes med noget kvalitet, som samtidig styrker bredden.
Fodbold skal ses med hjertet!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 18. jul 2017, 11:39

Hvad med spillere som Filip Kasa, Otubanjo og Jankauskas fra Zilina. Er de udenfor vores rækkevidde skulle FCK slå dem ud?
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 11:56

Freddie skrev:
BassogogsVen skrev: Det er mig en gåde, at mennesker herinde i ramme alvor mener, at vi nu "er godt besat" i forsvaret!
Vi har hentet en KLAR forstærkning i Okore og afskibet Holgersson, men udover Okore har vi jo kun de to centerbacks, der sidste år var en helt central del af en katastrofal sæson.
Skulle Okore - Gud forbyde det - rende ind i en skade (eller karantæne) står vi tilbage med de to ringeste af de tre, der udgjorde centerforsvaret sidste år, Blåbberen og Kasper P. Og så ser det altså endnu sortere ud, end det gjorde med Holgersson og en af de to.
Altså, kom nu, har vi ambitioner om at være med igen, så er et robust forsvar - også i bredden - altså alfa og omega.
Det handler ikke om, at offensiven ikke er det vigtigste lige nu, men er blot en kommentar til de efterhånden ret mange brugere herinde, som seriøst forekommer at mene, at vi er godt besat i forsvaret.
Jeg ved ikke hvad Gaarde har i posen, men der er intet, der tyder på en ny forsvarer.
Men der er heller ikke meget, der tyder på, at du har fanget tanken med udvikling af spillere. Planen er, at de skal forbedre niveauet sæson for sæson. Til din orientering holdt Kasper Pedersen, i samarbejde med Okore, og da han blev skiftet ud sammen med Blåbjerg i Parken, i sæsonens sværeste kamp, stort set FCK fra fadet. Hvorfor skulle de ikke være gode nok til Horsens og Lyngby, og hvorfor skulle Nikolaj Lyngøe ikke kunne være fjerdemand?
Din hukommelse virker frygtelig kort. Zink og betakaroten skulle være effektivt.

Desuden snakker jeg ikke om hverken at "smadre spillere" eller fratage dem deres udviklingsmuligheder. I øvrigt er vi vist også ovre det punkt, hvor man kan kalde KP og Blåbberen udviklingsspillere.
Desuden er der ingen, der vil fratage dig hverken din holdning eller din grundlovsikrede ytringsfrihed - man kan bare sagtens have forskellige tilgange. Og ikke mindst ambitionsniveauer.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hikopAaB » 18. jul 2017, 12:07

Ønskes en stor fysisk og teknisk angriber, som kan scorer 15 mål på en sæson (Martin Pusic, Rubin Okotie, Tomas Pekhart)

Ønskes en teknisk, hurtig kreativ kantspiller (Mandla Masango, Kasper Kusk)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 18. jul 2017, 12:21

Martino skrev:Wieghorst på plads i Odense og se kampen mod FCN. Vi har FCN i 3.runde så vidt jeg husker men AaB har eftersigende været ret lun på Godsway Donyoh og derudover er Mathias Jensen og Maxsø vel også spillere AaB kunne have i kikkerten, skulle en mulighed opstå.
Ved du noget om hvornår AaB har været lune på Donyoh? Han virker dog som en urealistisk transfer pt. med kontraktudløb i 2019. Så er Masango vel mere realistisk?
Fcn har flere spillere vi godt kunne bruge, men de er ikke særligt realistiske at hente.

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hikopAaB » 18. jul 2017, 13:20

:danmarkfan: Har hørt fra en tæt på Randers, at de og Mandla Masango forhandler med en uangiven klub.

Please lad det værre AaB

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yngvesson » 18. jul 2017, 13:35

Lucas Kuskenius skrev:
Yngvesson skrev:Har vi muligheden for at hente thelander så synes jeg klart vi skal gøre det, på trods af at vi allerede er styrket i forsvaret. Det kunne skubbe blåbjerg ud på venstre back så ahlmann kunne få noget konkurrence på pladsen.

Tilgang af thelander i center forsvar, en dygtig angriber og evt erstatning af meilinger hvis han vil væk, så synes jeg vi ser skræmmende ud. Der vil være konkurrence om pladserne på alle positioner og "ingen" vil nødvendigvis være sikre kort. Det tror jeg vil være sundt for hele truppen.
Synes du Ahlmann har brug for konkurrence? Han er vores bedste spiller hver gang vi spiller.
Jeg synes at samtlige spillere har brug for konkurrence uagtet om de er "vores bedste spiller hver gang". Det kan kun være en fordel at spillerne bliver presset, således at de yder deres bedste hver gang for at bibeholde deres plads.

Låst