Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af le Cid » 25. jul 2017, 13:31

BassogogsVen skrev:Og det er jo netop det, der er så fucked! Man vælger at opjustere regnskabet, midt mens man står med det ringeste hold i mands minde, frem for ikke at opjustere (eller opjustere mindre) fordi man har ambitioner om at geninvestere.
Slet ikke uenig. Man kunne sagtens have nøjedes med at opjustere til et rundt nul og i stedet have smidt 25 af de helt lange mere ind i en forstærkelse af holdet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 25. jul 2017, 14:06

le Cid skrev:
BassogogsVen skrev:Og det er jo netop det, der er så fucked! Man vælger at opjustere regnskabet, midt mens man står med det ringeste hold i mands minde, frem for ikke at opjustere (eller opjustere mindre) fordi man har ambitioner om at geninvestere.
Slet ikke uenig. Man kunne sagtens have nøjedes med at opjustere til et rundt nul og i stedet have smidt 25 af de helt lange mere ind i en forstærkelse af holdet!
Mindre kunne sikkert sagtens også gøre det. Det er mere princippet, at man vælger at bruge lidt af en uventet gevinst på geninvestering, når økonomien i forvejen er helt fin, og man ikke har kalkuleret med denne voldsomt store ekstragevinst, mens man samtidig står med lort til op over begge ører rent sportsligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af emenike » 25. jul 2017, 14:22

michael_nagg skrev:Få nu bare muldvarpen op, og betal nu bare det Pusic koster. Det kan godt være han er arrogant og ikke passer ind AaB's lille hyggelige familie. Men han kan lave mål.
Giv ham en kontrakt a la Sylvester, hvor der er option på forlængelse. Det kan jo være ham og AaB's forhold kan gå op i en højere enhed.
Og få så hentet Kuhn hjem, så vi har en på bænken der har den rette AaB ånd.
Kuhn vil godt nok også være mit absolutte "transfer"-ønske for 2017. Men hvor realistisk det vil være aner jeg ikke, da jeg stadig tror han vil gå efter at blive cheftræner igen, samt at hans forhold til Gaarde meget vel kan være blevet svækket efter Kuhn senest blev fravalgt som træner i AaB.

Faktum er dog, at der uden tvivl mangler en type som Kuhn i truppen/på bænken der har en evne til at motivere folkene omkring som han kan. Der mangler virkelig noget spilleglæde og positive takter omkring førsteholdet, hvilket jeg synes har været rimelig tydeligt lige siden Kuhn rejste til Malmø for halvandet år siden.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 25. jul 2017, 15:09

Er du gal det ville være økonomisk uansvarligt at investere 25 millioner i truppen når man spiller i en liga hvor 15 millioner ville være mere end nok.

On topic:

Thelander, Pusic og Kuhn; så kører bussen!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 25. jul 2017, 15:23

KJ skrev:Tror I ikke, at folkene i bestyrelsen og på direktionsgangen forstår, at der er sammenhæng mellem sportslige investeringer og placeringen i tabellen?! Bestyrelsen ved da præcist, hvad de gør, men de ønsker blot ikke at bruge lige så mange penge, som mange på debatsiden ønsker. Og folk skal også lære at tage målsætninger med et gran salt. At AaB siger, at målsætningen er top 6, betyder selvsagt ikke, at der vil blive købt 5 nye spillere, hvis vi ligger på en 8. plads ved vinterpausen.

Realiteten er, at bestyrelsen - i lyset af den elendige sæson sidste år - har afsat en, større end normalt, klump penge til transfers og løn. Den klump bliver brugt - no more, no less. Der bliver ikke investeret yderligere, blot fordi vi ligger i bunden efter de første 6 runder.
Hvis det virkelig forholder sig således så går man en hel forkert vej. Vi er en stor klub med traditioner og for langt de fleste AaB fans er det kun lige til øllet den defensive top 6 målsætning er ok . Det er selvfølgelig acceptabelt i et post 2011 scenarie at man bruger næsten ingen penge, men nu bør klubben komme med noget mere ambitiøst og investere derefter. AaB er en stor traditionsklub og derefter er det en falliterklæring med en ledelse æder agerer som om vi var Herfølge. Det skræmmer alt for mange mennesker væk på sigt - både fordi folk er skuffede og fordi det simpelthen er for kedeligt for nye potentielle stadiongængere. Skal kursen med mange unge virke Skal klubben derudover til at forvente mere af de unge fremført blindt at give dem masser af spilletid uden skelen til præstationer og udvikling. Du skal have chancen, hvis du har talentet men det er dælme uacceptabelt med såkaldte talenter der har spillet flere sæsoner på holdet og ikke har flyttet sig i forhold til deres debut.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af boldspiller » 25. jul 2017, 15:32

RendOs skrev:Thelander, Pusic og Kuhn; så kører bussen!
Jeg giver dig hermed min garanti på, at vi er på 0 af 3, når vinduet lukker. Thelander var man lettet over at få penge grundet glasben, Pusic vil have $$, og Kuhn vil være førsteholdstræner.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 25. jul 2017, 15:45

Freddie skrev:
Selvfølgelig passer det når jeg siger det. Din tilgang er også blevet skærpet, Yankee, og hvad er ideen med at forlange nye spillere, når snoren er så kort, at de straks skal bankes sønder og sammen efter et skuffende resultat.
Hvor banker jeg spillerne sønder og sammen? Hvor forlanger jeg nye spillere?

Jeg taler om klubbens sportslige niveau og den planlægning, Gaarde mangler. Jeg siger jo netop at det er de mange uudnyttede transfervinduer, der har skabt en situation hvor vi er på bagkant med udviklingen og hvor det er utrolig svært at komme ind som ny eller ung spiller.

Det gør heller ikke spillernes arbejde lettere at man som en anden komiske Ali fastholder at den nuværende trup skal spille med i toppen. Det er jo fuldstændig urealistisk og et alt for tungt pres at lægge på en trup, der så tydeligt er ude af balance.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 25. jul 2017, 16:08

Jeg havde egentlig selv overset det med, at Wieghorst angiveligt skulle have afvist at ville have Pusic. Så det bliver sgu nok ikke lige Pusic vi får ind.

Men jeg vil også være fint tilfreds med Masango til 10´eren og så Ola Kamara eller Sam Johnson til angriber-positionen.
Jeg er dog ret overbevist om at Wieghorst ikke ønsker en kummefryser oppe foran. Det vil sænke tempoet i spillet, og det er netop Wieghorst kæphest - tempo.
Men kan Wieghorst og Gaarde finde en angriber som både har nogle tekniske færdigheder, ok fart samt afslutningsfærdigheder?

Jeg kender ikke så godt André Riel fra Helsingør, men umiddelbart ligner han en typisk Wieghorst frontangriber. Han har fart, fin teknik, godt skud og godt blik for spillet.

Herudover har Sam Johnson også lidt af det hele, som jeg tror Wieghorst ønsker på toppen. Pohl er jo egentlig også en ret komplet angriber, bortset fra at han ikke scorer nok mål. Men Wieghorst holder fast i ham... og Pohl kommer jo også frem til en masse chancer.

Men Wieghorst kan også sagtens finde på at stille op uden en reel angriber - ligesom Hjulmand gjorde den anden dag imod Brøndby, hvor Marcondes spillede i front. Så måske bliver vi spist af med en Masango, og så er vinduet lukket for os...?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 25. jul 2017, 16:43

Spist af med Masango.... Så er der vist gået Football Manager i det :cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 25. jul 2017, 17:01

KJ skrev:Spist af med Masango.... Så er der vist gået Football Manager i det :cheers:
Det forstår jeg ikke? Hvorfor går der FM i det hvis vi bliver spist af med kun en enkelt offensivspiller?

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 25. jul 2017, 17:29

boldspiller skrev:
RendOs skrev:Thelander, Pusic og Kuhn; så kører bussen!
Jeg giver dig hermed min garanti på, at vi er på 0 af 3, når vinduet lukker. Thelander var man lettet over at få penge grundet glasben, Pusic vil have $$, og Kuhn vil være førsteholdstræner.
Lige før jeg ville være tilfreds med 1/3 og så noget lignende for de andre.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 25. jul 2017, 19:21

Yankee skrev: Hvor banker jeg spillerne sønder og sammen? Hvor forlanger jeg nye spillere?

Jeg taler om klubbens sportslige niveau og den planlægning, Gaarde mangler. Jeg siger jo netop at det er de mange uudnyttede transfervinduer, der har skabt en situation hvor vi er på bagkant med udviklingen og hvor det er utrolig svært at komme ind som ny eller ung spiller.

Det gør heller ikke spillernes arbejde lettere at man som en anden komiske Ali fastholder at den nuværende trup skal spille med i toppen. Det er jo fuldstændig urealistisk og et alt for tungt pres at lægge på en trup, der så tydeligt er ude af balance.
Nu mener du ikke at Gaarde har nogen planlægning. Hvor ved du det fra? Det kan jeg fortælle dig at han selvfølgelig har. Måske endda for meget.
Er det mig, der er Komiske Ali? Bygger du den nedladende tone alene fordi jeg ironiserer over, at folk råber om om 2-3 nye spillere i tilgift til dem, der allerede er kommet ind, specielt når man sætter det i forhold til, at både Okore og Pallesen fik det glatte lag efter kampen mod Sønderjyske. Hvad skal vi så med nye spillere, når tilliden ikke er så sølle?
Men jeg skal nok trække mig tilbage og lade surheden blomstre. Det fanmiljø omkring AaB jeg kender og gerne vil være en del af, det tager altså modgang med oprejst pande.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 25. jul 2017, 19:53

Freddie skrev: Men jeg skal nok trække mig tilbage og lade surheden blomstre. Det fanmiljø omkring AaB jeg kender og gerne vil være en del af, det tager altså modgang med oprejst pande.
Den stikpille er simpelthen ikke i orden. Yankee rejser Danmark rundt for at følge og støtte AaB, og tager i øvrigt også gerne på lange bilture for at se u-holdene. Så sent som i søndags tog vi en 2½ timers tur sammen til Aalborg. Hvis ikke der er plads til at være kritisk over en udvikling fra double vindere til nedrykningskandidater på 3 år, så ved jeg ikke hvornår der skulle være plads til det. Når man er så dedikeret til sin klub og ser udviklingen falde så meget sammen, bliver man frustreret. Men vi møder op alligevel.

Lige så meget ros ledelsen fortjener for sit arbejde både sportsligt og organisatorisk i årene op mod the double, lige så meget må de også kunne stå til ansvar for den efterfølgende sportslige deroute. Så kan det godt være at der har været en plan, men god har den dælme ikke været.

Tilbage til topic... Jeg håber snart Massango er på plads et andet sted, så jeg ikke skal gå at frygte, at vi stadig er interesseret. En spiller med "pil ned" der tilmed har opført sig utroligt uprofessionelt, nej tak.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 25. jul 2017, 20:29

Hanga skrev: Tilbage til topic... Jeg håber snart Massango er på plads et andet sted, så jeg ikke skal gå at frygte, at vi stadig er interesseret. En spiller med "pil ned" der tilmed har opført sig utroligt uprofessionelt, nej tak.
Lige præcis det med at Masango har pil ned er klart også grunden til jeg ikke ønsker at se ham i AaB. Jeg tror ikke han vil skabe optimisme og begejstring over at vi har fået en kvalitetsspiller, så samme måde som da vi hentede Okore, ligesom der også var stor hype omkring Flores da vi købte ham. Masango var rigtig dygtig i Randers, men han kan ikke gå ind og diktere en offensiv som f.eks. Kasper Fisker gjorde for Randers. Vi har brug for en kvalitetsspiller offensivt, som alle vores angreb stortset kommer til at skulle gå igennem, som det var tilfældet med både Kusk og Thomsen.

Gaarde har vist at han er klar til at betale for at få de spillere som vi vil have, derfor har man brugt 6 mio. kr. på Okore og Pallesen. Derfor er jeg også sikker på at man vil hente en spiller mere, og er klar til at slå til for yderligere en spiller, såfremt at muligheden skulle opstå. Spillere med så høj kvalitet at vi kan ligge vores spil op på dem.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af degn » 25. jul 2017, 21:41

Hvad er der egentlig med Danny Amankwa fra FCK, syntes aldrig han er i truppen. Han ville være en spiller med lidt x-faktor. Kunne han komme til at spille kontinuerligt, kan han blive rigtig god.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 25. jul 2017, 21:49

degn skrev:Hvad er der egentlig med Danny Amankwa fra FCK, syntes aldrig han er i truppen. Han ville være en spiller med lidt x-faktor. Kunne han komme til at spille kontinuerligt, kan han blive rigtig god.
Ham der den fodbold invalide som kun kan løbe ligeud og ikke score?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2017, 08:31

Buzz Killington skrev:
degn skrev:Hvad er der egentlig med Danny Amankwa fra FCK, syntes aldrig han er i truppen. Han ville være en spiller med lidt x-faktor. Kunne han komme til at spille kontinuerligt, kan han blive rigtig god.
Ham der den fodbold invalide som kun kan løbe ligeud og ikke score?
Det forlyder fra bekendte fusionistaer, at Amankwaa så småt skulle være tilbage i omdrejninger, og skulle se stærk ud til træning, så de par minutter han fik mod Randers skulle næppe blive det sidste vi ser til ham. Om han så har lært at løbe andet end ligeud, ja det meldte historien ikke noget om. ;)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2017, 09:11

Legum Magister skrev:
Buzz Killington skrev:
degn skrev:Hvad er der egentlig med Danny Amankwa fra FCK, syntes aldrig han er i truppen. Han ville være en spiller med lidt x-faktor. Kunne han komme til at spille kontinuerligt, kan han blive rigtig god.
Ham der den fodbold invalide som kun kan løbe ligeud og ikke score?
Det forlyder fra bekendte fusionistaer, at Amankwaa så småt skulle være tilbage i omdrejninger, og skulle se stærk ud til træning, så de par minutter han fik mod Randers skulle næppe blive det sidste vi ser til ham. Om han så har lært at løbe andet end ligeud, ja det meldte historien ikke noget om. ;)
Altså Gaarde burde sgu forhøre sig på kusk.
Der er ikke sikkert det kan lade sig gøre, men tror simpelthen ikke på kusk har en fremtid i FCK.
Toutouh, verbic og Thomsen ligner spillere som er foran kusk nu. Når så amankwa og falk kommer tilbage, så ligner det ikke mange minutters spilletid til kusk.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2017, 10:28

Gaarde6 skrev:
Legum Magister skrev:
Buzz Killington skrev:
degn skrev:Hvad er der egentlig med Danny Amankwa fra FCK, syntes aldrig han er i truppen. Han ville være en spiller med lidt x-faktor. Kunne han komme til at spille kontinuerligt, kan han blive rigtig god.
Ham der den fodbold invalide som kun kan løbe ligeud og ikke score?
Det forlyder fra bekendte fusionistaer, at Amankwaa så småt skulle være tilbage i omdrejninger, og skulle se stærk ud til træning, så de par minutter han fik mod Randers skulle næppe blive det sidste vi ser til ham. Om han så har lært at løbe andet end ligeud, ja det meldte historien ikke noget om. ;)
Altså Gaarde burde sgu forhøre sig på kusk.
Der er ikke sikkert det kan lade sig gøre, men tror simpelthen ikke på kusk har en fremtid i FCK.
Toutouh, verbic og Thomsen ligner spillere som er foran kusk nu. Når så amankwa og falk kommer tilbage, så ligner det ikke mange minutters spilletid til kusk.
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i, at Kusk nok ikke kommer til at slå igennem i FCK, det tror jeg for øvrigt heller ikke, at Thomsen kommer til at gøre. Men jeg tror bare ikke, at Kusk vil være interesseret i at vende tilbage til AaB på så tidligt et tidspunkt i karrieren, tror i stedet han vil forsøge at få endnu et udlandsophold. Nu var Twente jo ikke den rette hylde, eller rette niveau; men har en fornemmelse af, at han godt kunne ende i svensk fodbold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 26. jul 2017, 10:46

Gaarde6 skrev:
Legum Magister skrev:
Buzz Killington skrev:
degn skrev:Hvad er der egentlig med Danny Amankwa fra FCK, syntes aldrig han er i truppen. Han ville være en spiller med lidt x-faktor. Kunne han komme til at spille kontinuerligt, kan han blive rigtig god.
Ham der den fodbold invalide som kun kan løbe ligeud og ikke score?
Det forlyder fra bekendte fusionistaer, at Amankwaa så småt skulle være tilbage i omdrejninger, og skulle se stærk ud til træning, så de par minutter han fik mod Randers skulle næppe blive det sidste vi ser til ham. Om han så har lært at løbe andet end ligeud, ja det meldte historien ikke noget om. ;)
Altså Gaarde burde sgu forhøre sig på kusk.
Der er ikke sikkert det kan lade sig gøre, men tror simpelthen ikke på kusk har en fremtid i FCK.
Toutouh, verbic og Thomsen ligner spillere som er foran kusk nu. Når så amankwa og falk kommer tilbage, så ligner det ikke mange minutters spilletid til kusk.
Hvad er det der får dig til at tro at han ikke allerede har gjort det flere gange?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst