Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 31. jul 2017, 16:29

BoT skrev: Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Jeg tror ganske enkelt det handler om kvaliteten af spillerne, og ikke så meget om hvor dygtige man er til at indsnuse dem. FCN virker i øjeblikket til at være de dygtigste i Danmark når det kommer til ungdomsarbejde. Vi gør det også godt, men FCN er tydeligvis dygtigere. Det er svært at sige hvad det præcis skyldes, men FCN bruger en stor del af deres budget på netop ungdomsarbejdet, og så må man også bare erkende at det generelt er virkeligt dygtige folk de har ansat. De er jo også konsekvent tophold i ungdomsrækkerne.

FCN's projekt er jo også inden for de næste par år at have 100% egenudviklede spillere - man har således en ambition om aldrig nogensinde at købe en spiller igen.
De bruger enorme summer på talentudviklingen, og eksempelvis udtalte Vernon i forbindelse med de seneste salg, at man ikke skal regne med at spillerne nødvendigvis bliver erstattet udefra, da pengene i stedet skal gå til at dække de massive omkostninger der går til akademiet. Med sådanne udmeldinger, er det jo også urimeligt at forvente at AaB kan være lige så dygtige som FCN.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 16:36

Martino skrev:Hørte to rygter den anden dag. En spiller fra Tysk fodbold - jeg antager det er vores nye brasser samt en spiller fra Finland(evt den finske liga). Nogle bud hvem der evt forhandles med?
Har hørt noget andet, men under alle omstændigheder også omkring et angriberkøb. Kan ikke se hvad der lige skulle interessere os i Finland.

Johs
Drenge
Drenge
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17. maj 2017, 13:27
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Johs » 31. jul 2017, 16:40

Gamen skrev:
Martino skrev:Hørte to rygter den anden dag. En spiller fra Tysk fodbold - jeg antager det er vores nye brasser samt en spiller fra Finland(evt den finske liga). Nogle bud hvem der evt forhandles med?
Har hørt noget andet, men under alle omstændigheder også omkring et angriberkøb. Kan ikke se hvad der lige skulle interessere os i Finland.
Forleden skrev Rams sådan:
Rams skrev:Intet transfervindue uden vi også runder det finske marked :cool:

De to angrebsfyrtårn Berat Sadik og Timo Furuholm er nu blevet hhv 30 og 29 år og har masser af erfaring fra forskellige europæiske ligaer. Sadik er just blevet transferfri efter det sidste eventyr i Rusland. Furuholm har siden nytår spillet som anfører for FC Inter i Finland, hvor han har scoret pænt.

De kunne begge være overkommelige løsninger for de næste par år, der vil kunne komplementere Pohl og Ramkilde med noget erfaring, hovedspil og evnen til at spille og holde fast i bolden med ryggen til mål. Som jeg har anført flere gange mangler AaB en erfaren dåseåbner oppe foran så vores possionspil kan gøres mere direkte, særligt mod hold der står lavt.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 31. jul 2017, 16:42

Buzz Killington skrev:Fangede folk den her:

" det ligger samtidig fast, at vi fortsat søger yderligere offensiv forstærkning"

- fedtmule
Ja, jeg tolker den som: vi henter til angrebet, og det er fortsat i samme kategori, som de fire første forstærkninger.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 16:43

Jeg så godt hvad Rams skrev, men jeg mener ikke at der er nogen af dem der er gode nok til at agere den type vi søger.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 31. jul 2017, 16:47

Gamen skrev:
Martino skrev:Hørte to rygter den anden dag. En spiller fra Tysk fodbold - jeg antager det er vores nye brasser samt en spiller fra Finland(evt den finske liga). Nogle bud hvem der evt forhandles med?
Har hørt noget andet, men under alle omstændigheder også omkring et angriberkøb. Kan ikke se hvad der lige skulle interessere os i Finland.
Cool, hvad har du hørt? Næh, jeg kender heller ikke lige så meget til det finske marked. Håber der bliver kigget mod Slovakiet og Ungarn, der findes dygtige spillere.
Jeg savner Winsnes

Johs
Drenge
Drenge
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17. maj 2017, 13:27
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Johs » 31. jul 2017, 16:56

Gamen skrev:Jeg så godt hvad Rams skrev, men jeg mener ikke at der er nogen af dem der er gode nok til at agere den type vi søger.
Jeg er helt enig i, at de ikke virker videre interessante. Om ikke andet er det dog to bud på to finske fyrtårn, som vi jf. Martinos vandrør kunne være i kontakt med.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 31. jul 2017, 17:06

KJ skrev:Gamen, du er forblændet af øjebliksbilleder. FCN endte som nr. 6 sidste sæson, og var ét nederlag fra at ende i nedrykningsspillet. De er ikke et kronisk tophold og har aldrig været det. Jeg tager hatten af for dem, hvis de kan holde sig i toppen de næste 5 år uden væsentlige indkøb - men jeg vil se det, før jeg tror det. Selv klubber med ekstrem ekspertise og historik for talentudvikling rammer ind i døde perioder. Dinamo Zagreb, som har udviklet et hav af europæiske topspillere, blev vippet af pinden af Rijeka.

Du har åbenbart ikke selv set Ramkilde spille? Men fair nok at have en holdning til ham - på ikke-eksisterende grundlag... Der har været minimum et bud på Ramkilde sidste år, og efter mine oplysninger bliver han fulgt af i hvert fald Wolfsburg og Mönchengladbach.
Jamen, har han overhovedet spillet på Superligaholdet, og er han ikke skadet i øvrigt? Altså ham Ramkilde. Er det så lidt á la ham Baret (tror jeg nok), der røg til Juventus uden at have optrådt på AaBs førstehold?

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2017, 17:22

Den "yderligere offensive forstærkning" kunne måske tænkes at være andet, end en egentlig angriber. Pohl, Sylvestre og Ramkilde anses måske for nok, hvis vi alligevel kun skal spille med én angriber.
Måske søger AaB i stedet efter en spiller, der kan spille hængende angriber/offensiv midt/fløj.
Jeg ved godt, at mange efterlyser en prøvet angriber, som Pohl og Ramkilde kan lære af, og som kan tage presset af dem, og jeg er ikke uenig. Men i forhold til Wieghorsts ønskede spilkoncept - hvad end dette præcist måtte være - er det så sikkert, at det er en stürmer Gaarde & Co jagter?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2017, 17:45

AalBoyeBK skrev:
BoT skrev: Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Jeg tror ganske enkelt det handler om kvaliteten af spillerne, og ikke så meget om hvor dygtige man er til at indsnuse dem. FCN virker i øjeblikket til at være de dygtigste i Danmark når det kommer til ungdomsarbejde. Vi gør det også godt, men FCN er tydeligvis dygtigere. Det er svært at sige hvad det præcis skyldes, men FCN bruger en stor del af deres budget på netop ungdomsarbejdet, og så må man også bare erkende at det generelt er virkeligt dygtige folk de har ansat. De er jo også konsekvent tophold i ungdomsrækkerne.

FCN's projekt er jo også inden for de næste par år at have 100% egenudviklede spillere - man har således en ambition om aldrig nogensinde at købe en spiller igen.
De bruger enorme summer på talentudviklingen, og eksempelvis udtalte Vernon i forbindelse med de seneste salg, at man ikke skal regne med at spillerne nødvendigvis bliver erstattet udefra, da pengene i stedet skal gå til at dække de massive omkostninger der går til akademiet. Med sådanne udmeldinger, er det jo også urimeligt at forvente at AaB kan være lige så dygtige som FCN.
Det er lidt off topic for tråden, men der er selvfølgelig en pointe i spillernes kvalitet selvom der også må være udsving for FCN. Som en anden nævner er befolkningsantallet der gør FCN har en større dam at fiske i. Jeg mener dog også, at det er en del af ligningen at AaB og FCN er to helt forskellige størrelser. AaB kommer fra landets fjerde største by og repræsenterer derudover en hel landsdel, hvor rigtigt mange mennesker i omgivelserne har en mening om AaB og man skal som AaB spiller/træner/leder givet ligge ører til en del både når det går godt og skidt. Der er et meget større eksternt pres i AaB end hos FCN, som ligger i lillebitte Farum og ofte spiller for 2000 tilskuere. Der kan man altså bedre drive et akademi-projekt i fred og ro og der ikke det store ydre pres for at opnå resultater på samme måde som i AaB. De få FCN fans jeg har set udtale sig har aldrig gået synderligt op i resultaterne. Det er hårdere at være i AaB og derfor vil vi altid have brug for en robust rutineret rygrad på holdet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 31. jul 2017, 19:55

Nu er FCN jo også involveret i et samarbejde hvor Manchester City også er med. Det er lige netop fra dette samarbejde at Asante og Donyoh er kommet fra.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Frygah » 31. jul 2017, 19:56

Ligesom de også har en fantastisk talentfabrik i Lyngby, som det har været nemt at gå på rov hos
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 31. jul 2017, 20:29

Seneste nyt:

Allan Gaarde var til FCM's reserveholdskamp i dag. I holdopstilligen: Martin Pusic.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2017, 20:35

aaballday skrev:Seneste nyt:

Allan Gaarde var til FCM's reserveholdskamp i dag. I holdopstilligen: Martin Pusic.
Det var Van der Vaart også, w00t w00t!!!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2017, 20:40

aaballday skrev:Seneste nyt:

Allan Gaarde var til FCM's reserveholdskamp i dag. I holdopstilligen: Martin Pusic.
Nu går jeg i seng med stiv dolk og nogle meget våde drømme!!!
Fuck jeg gad godt se ham i AaB!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 20:46

RendOs skrev:Nu er FCN jo også involveret i et samarbejde hvor Manchester City også er med. Det er lige netop fra dette samarbejde at Asante og Donyoh er kommet fra.
Stop nu lige. Donyoh og Asante kom fra ophold i sekundaklubber i Norge og Sverige, og er derfor spillere vi lige så godt kunne have hentet som FC Nordsjælland. Donyoh var komplet uinteressant for klubber i den bedste svenske række, og Asante røg på fri fra Start til Stabæk. Der er absolut ingen grund til at blande det samarbejde ind i de transfers - det var bare en ren og skær heldig (eller dygtig) hånd, der skaffede FCN to spillere der passer perfekt ind i deres system. Asante har aldrig været i nærheden af hverken Right To Dream eller City.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. jul 2017, 21:13

Gaarde6 skrev:
aaballday skrev:Seneste nyt:

Allan Gaarde var til FCM's reserveholdskamp i dag. I holdopstilligen: Martin Pusic.
Nu går jeg i seng med stiv dolk og nogle meget våde drømme!!!
Fuck jeg gad godt se ham i AaB!
Fuck jeg gad godt, at han aldrig kom i nærheden af AaB.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2017, 21:14

Pusic kunne være noget nær den optimale løsning på vores problemer.

Ang. rygtet om en finsk spiller. Det kunne vel også være Riku Riski fra Odd, som er angriber/wing, men han scorer ikke ligefrem mange mål. Håber dog mest på Pusic eller en fysisk stærk boksspiller.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af LordMessi » 31. jul 2017, 21:17

aaballday skrev:Seneste nyt:

Allan Gaarde var til FCM's reserveholdskamp i dag. I holdopstilligen: Martin Pusic.
Hvordan spillede Pusic så...?

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 31. jul 2017, 21:19

LordMessi skrev:
aaballday skrev:Seneste nyt:

Allan Gaarde var til FCM's reserveholdskamp i dag. I holdopstilligen: Martin Pusic.
Hvordan spillede Pusic så...?
Han scorede et mål. Det skal lige siges: Jeg aner ikke om det var Pusic han kiggede på. Men det er da den spiller med højst sansyndlighdd. Det kan også være Jonas Dal fra Kjellerup (han er træner der)

Låst