Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 16:34

Gamen skrev:
FIDEL skrev:Er vi mon en af de interesserede? Nej vel?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller
Måske. Makaab var agent for både Nomvethe og Vilakazi da vi hentede dem til klubben, og havde (indtil AaB's lidt uværdige afsked med Bhele) et godt forhold til Lynge.
Coetzee lyder spændende ud fra CV'et, men en midstopper på 1.79 - det er måske lige lavt nok. Både Blåbjerg og Kasper P har stor udfordringer når de skal afvise bolde i luften og Coetzee kan næppe forstærke os på den parameter med den højde. På grund af luftspillet og de øvrige fysiske parametre, hvor vi er udfordrede vil en signing af Thelander give mere mening.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 3. aug 2017, 16:48

Yankee skrev:Jeg skal ikke kloge mig på de mange gamle Allsvenskan-profiler, der bliver nævnt. Jeg tror helt sikkert det er i den retning, Gaarde kigger og der er uden tvivl kvalitet at hente. Jeg vil dog komme med to danske bud.

Personligt mener jeg Joachim Wagner kunne være rigtig spændende. Han spiller i dag kant i 4-3-3, men kunne sagtens spille 9'er eller 10'er i vores formation. Wagner har altid haft kæmpe talent, men de sidste 12-18 måneder har han virkelig lagt på i sin træning og fremstår nu som en meget helstøbt angriber, der er topfavorit til at blive topscorer i 1. division. Der vil uden tvivl være lidt tilvænning, men han kommer med en kæmpe selvtillid, som vi virkelig godt kunne bruge oppe foran. Wagner er lynhurtig, god i boksen og afslutter ekstremt godt med begge ben.

Hvis man sammenligner med succeshistorier som Uhre, Mistrati og Zinckernagel, så har Wagner i min bog vist langt mere slutprodukt end de gjorde inden springet til 1. division og han er en meget mere færdig spiller.

Hvis vi vil have lidt mere known quantity, så håber jeg altså vi har kig på Rasmus Festersen. Han er et stensikkert kort, der lige nu er 4. valg i OB. Overkommelig prismæssigt og ville være en rigtig god makker/mentor for Pohl. Igen er han ikke typen, der brænder ligaen af og laver 20 mål, men lige nu vil jeg hellere have en spiller, der slår til fra dag 1 end et eksotisk udviklingsprojekt.
Jeg håber på lidt mere fysik og nærkampsstyrke på manden i front. Synes ikke det vil gøre noget at vi fik en trussel på dødbolde og indlæg.
Men det er svært at være uenig i Festersen. Han kan nemlig lave mål og det er alligevel den største mangelvare.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sønderhof » 3. aug 2017, 17:45

Yankee skrev:Jeg skal ikke kloge mig på de mange gamle Allsvenskan-profiler, der bliver nævnt. Jeg tror helt sikkert det er i den retning, Gaarde kigger og der er uden tvivl kvalitet at hente. Jeg vil dog komme med to danske bud.

Personligt mener jeg Joachim Wagner kunne være rigtig spændende. Han spiller i dag kant i 4-3-3, men kunne sagtens spille 9'er eller 10'er i vores formation. Wagner har altid haft kæmpe talent, men de sidste 12-18 måneder har han virkelig lagt på i sin træning og fremstår nu som en meget helstøbt angriber, der er topfavorit til at blive topscorer i 1. division. Der vil uden tvivl være lidt tilvænning, men han kommer med en kæmpe selvtillid, som vi virkelig godt kunne bruge oppe foran. Wagner er lynhurtig, god i boksen og afslutter ekstremt godt med begge ben.

Hvis man sammenligner med succeshistorier som Uhre, Mistrati og Zinckernagel, så har Wagner i min bog vist langt mere slutprodukt end de gjorde inden springet til 1. division og han er en meget mere færdig spiller.

Hvis vi vil have lidt mere known quantity, så håber jeg altså vi har kig på Rasmus Festersen. Han er et stensikkert kort, der lige nu er 4. valg i OB. Overkommelig prismæssigt og ville være en rigtig god makker/mentor for Pohl. Igen er han ikke typen, der brænder ligaen af og laver 20 mål, men lige nu vil jeg hellere have en spiller, der slår til fra dag 1 end et eksotisk udviklingsprojekt.

Se, det er netop sådanne to spillere, som vil gøre os konkurrencedygtige ifht. at gøre os gældende i top 6. Wagner er en spiller med pil op, som kan kommer med kvaliteterne til at spille en af de fire forreste pladser. Vi er svage på både kanter, 10'er og spidsangriber-positionen.

Festensen har ikke pil op i sin udvikling, men til gengæld en masse erfaring, en forrygende indstilling samt har han tidligere bevist han ved hvor målet står. Han kan samtidig sagtens spille 10'er.

Jeg er enig i at det i den grad vil pynte på vores hold med en spiller på plus 190 cm, ikke kun til at fylde i feltet og holde i bolden, men i endnu højere grad til at gå forrest ved defensive dødbolde. Når vi er så ringe til at score mål, dur det ikke at vi lukker +10 mål ind på standardsituation mens vi selv scorer det halve.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 3. aug 2017, 18:23

Sønderhof skrev:
Yankee skrev:Jeg skal ikke kloge mig på de mange gamle Allsvenskan-profiler, der bliver nævnt. Jeg tror helt sikkert det er i den retning, Gaarde kigger og der er uden tvivl kvalitet at hente. Jeg vil dog komme med to danske bud.

Personligt mener jeg Joachim Wagner kunne være rigtig spændende. Han spiller i dag kant i 4-3-3, men kunne sagtens spille 9'er eller 10'er i vores formation. Wagner har altid haft kæmpe talent, men de sidste 12-18 måneder har han virkelig lagt på i sin træning og fremstår nu som en meget helstøbt angriber, der er topfavorit til at blive topscorer i 1. division. Der vil uden tvivl være lidt tilvænning, men han kommer med en kæmpe selvtillid, som vi virkelig godt kunne bruge oppe foran. Wagner er lynhurtig, god i boksen og afslutter ekstremt godt med begge ben.

Hvis man sammenligner med succeshistorier som Uhre, Mistrati og Zinckernagel, så har Wagner i min bog vist langt mere slutprodukt end de gjorde inden springet til 1. division og han er en meget mere færdig spiller.

Hvis vi vil have lidt mere known quantity, så håber jeg altså vi har kig på Rasmus Festersen. Han er et stensikkert kort, der lige nu er 4. valg i OB. Overkommelig prismæssigt og ville være en rigtig god makker/mentor for Pohl. Igen er han ikke typen, der brænder ligaen af og laver 20 mål, men lige nu vil jeg hellere have en spiller, der slår til fra dag 1 end et eksotisk udviklingsprojekt.

Se, det er netop sådanne to spillere, som vil gøre os konkurrencedygtige ifht. at gøre os gældende i top 6. Wagner er en spiller med pil op, som kan kommer med kvaliteterne til at spille en af de fire forreste pladser. Vi er svage på både kanter, 10'er og spidsangriber-positionen.

Festensen har ikke pil op i sin udvikling, men til gengæld en masse erfaring, en forrygende indstilling samt har han tidligere bevist han ved hvor målet står. Han kan samtidig sagtens spille 10'er.

Jeg er enig i at det i den grad vil pynte på vores hold med en spiller på plus 190 cm, ikke kun til at fylde i feltet og holde i bolden, men i endnu højere grad til at gå forrest ved defensive dødbolde. Når vi er så ringe til at score mål, dur det ikke at vi lukker +10 mål ind på standardsituation mens vi selv scorer det halve.
Jeg tror slet ikke på at Festersen har det der skal til i AaB, selvom jeg sagtens kan se humoren i det, hvis vi henter én spiller i AaB, som så bliver topscore i ligaen :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 3. aug 2017, 18:53

Mads Aaquist kunne jeg sagtens se i AaB, specielt hvis man lidt har opgivet Meilinger, hvilket denne opstart vidner en smule om synes jeg - kommer også an på hvor bred en trup man vil have: Joachim Wagner er måske ikke navnemæssigt en drømmesigning, men jeg må indrømme at han gør det godt og ligesom med Vito Mistrati virker han til at være superligaklar.
Festersen ser jeg ikke som en AaB skal gå efter ej heller Søren Reese.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 19:03

Martino skrev:Mads Aaquist kunne jeg sagtens se i AaB, specielt hvis man lidt har opgivet Meilinger, hvilket denne opstart vidner en smule om synes jeg - kommer også an på hvor bred en trup man vil have: Joachim Wagner er måske ikke navnemæssigt en drømmesigning, men jeg må indrømme at han gør det godt og ligesom med Vito Mistrati virker han til at være superligaklar.
Festersen ser jeg ikke som en AaB skal gå efter ej heller Søren Reese.
Aaquist virker som et fornuftit forholdsvists billigt alternativ til de offensive pladser på midtbanen. Kan man få ham til en fornuftig penge kunne man godt gøre det, men kender jeg AaB ret kræver det vel en anden kant eller offensiv midt forlader os. Såfremt vi kan sende Meilinger hjem og få Aaquist er det et win.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 304
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Krage » 3. aug 2017, 19:28

Hørte lige ripodsten hvor de kort var inde over mulige angriber emner til AaB. Her blev Gilberto Macena nævnt.
Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg tænker om ham, på den positive side kender han ligaen og har før scoret en del mål her, men på den negative side ved jeg ikke helt om han passer ind i Wieghorts system og så får han vel pt en hyre der er svær at konkurrere med - her blev der dog argumenteret for om han ikke snart havde tjent sine penge og var klar til at vende hjem igen...
Hvad tænker folk om ham? Passer han ind, er han nul og niks, for dyr, en våd drøm eller en has been / for gammel?
Billede

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 19:30

Macena er, såvidt jeg ved, skadet og først klar efter nytår. Kan heller ikke forstærke AaB.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af martinaalborg » 3. aug 2017, 19:33


Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 19:35

Krage skrev:Hørte lige ripodsten hvor de kort var inde over mulige angriber emner til AaB. Her blev Gilberto Macena nævnt.
Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg tænker om ham, på den positive side kender han ligaen og har før scoret en del mål her, men på den negative side ved jeg ikke helt om han passer ind i Wieghorts system og så får han vel pt en hyre der er svær at konkurrere med - her blev der dog argumenteret for om han ikke snart havde tjent sine penge og var klar til at vende hjem igen...
Hvad tænker folk om ham? Passer han ind, er han nul og niks, for dyr, en våd drøm eller en has been / for gammel?
Så længe vi gerne vil være et possesion hold har jeg svært ved at se kontraspilleren Gilberto forstærke os. Derudover er han blevet 33 år og det er meget gammelt for en spiller der primært lever af sin speed. Jeg kan have min tvivl om, hvorvidt han overhovedet besider de styrker der gjorde ham til en Superligaprofil og jeg synes derudover han er et fejlcast. Vi har i forvejen Pohl der er relativt hurtig og laver dybdeløb. Jeg vil nok gerne have en mere robust type med presence inde i feltet fremfor en der helst vil løbe derind i løbet af et angreb. Hvad er niveauet i øvrigt i Thailandsk fodbold? Er det ikke bare en eksotisk retirement league for dem der kommer udefra?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Debatjuntaen » 4. aug 2017, 09:38

Stop nu med alle de ligegyldige indlæg - de sidste 11 indlæg handlede om prøvetræninger fra 2011 og kvindelandsholdsspillere. Hermed slettet!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 16:24

Sad lige og talte tilbage.
Denne sæson og sidste halv sæson = 29 kampe i ligaen.
4 af de kampe har vi holdt nullet i. Og så leder Gaarde efter en offensiv forstærkning?!
Det er jeg såmænd enig i vi godt kunne bruge et par stykker af (altså offensive forstærkninger)
Men hvis ikke vi er bedre til at holde modtanderne væk fra at lave mål. Så burde han måske udvide hans søgen til også at kigge på defensiven!
Det overgår min fattevene at der ikke for længst er hentet en makker til Okore, så der kan blive lukket af!
Det er som om KP eller Blåbjerg bare SKAL spille, fordi de er vores egne!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2017, 16:33

Gaarde6 skrev:Sad lige og talte tilbage.
Denne sæson og sidste halv sæson = 29 kampe i ligaen.
4 af de kampe har vi holdt nullet i. Og så leder Gaarde efter en offensiv forstærkning?!
Det er jeg såmænd enig i vi godt kunne bruge et par stykker af (altså offensive forstærkninger)
Men hvis ikke vi er bedre til at holde modtanderne væk fra at lave mål. Så burde han måske udvide hans søgen til også at kigge på defensiven!
Det overgår min fattevene at der ikke for længst er hentet en makker til Okore, så der kan blive lukket af!
Det er som om KP eller Blåbjerg bare SKAL spille, fordi de er vores egne!
Præcis, vi performer altså som en nedrykker, hvad angår mål imod. Vi har spillemæssige problemer offensivt som også skal løses, men vores forsvar er blevet svækket mange gange i træk og derfor har vi brug for uforholdsvis mange nye. Pallesen bliver sikkert ok uden at være en profil, Okore har profilpotenialet, men det er en spiller der skal genopbygges. Vi bør have en god solid ledertype til vores midterforsvar. Ahlmann mangler stadig virkelig at finde niveau, men han skal have hele denne sæson til at vise han kan genfinde niveau og holde sig skadesfri. Vi skal måske også have kigget på den defensive eller centrale midtbane. Det er nok et dogme ikke at sætte spørgsmålstegn ved Würtz og jeg er også af den opfattelse at Würtz's liv bliver gjort sværere af der ikke er nok dynamik foran ham, men binder han virkelig holdet godt nok sammen. Würtz er jo qua. hans position en lidt mere usynlig spiller, men det er faktisk længe siden jeg synes han har været god og det samme kan siges og Risgård. Spørgsmålet er om ikke en af de to bør være fortid i start 11 inden udgangen af sæsonen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kempes » 4. aug 2017, 17:03

Jeg er spændt på hvad det er Gaarde barsler med af forstærkninger til offensiven.

Personligt håber jeg på en "Target man", der kan være en opspilsstation og som er bedre i duellerne mod centerforsvarerne og dermed oftere end Pohl kan holde fast i bolden.

Det kræver en lidt højere (større) spiller, der kan vinde hovedstødsduellerne både offensivt og når modstanderne har standarder i vores ende af banen. Nicolai Larsen efterlyste det inddirekte i Ripodsten da han nævnte den aktuelle mangel på spillere som Spalvis og Helenius der kunne forsvare ved hjørnespark o.l.

Naturligvis skal det også være en spiller med mål i støvlerne/pandebrasken. :-)

Af danske navne kunne jeg derfor tænke mig
Nicolai Brock Madsen, Emil Berggren (på leje pga hans skadeshistorik) eller evt. Patrick Mortensen.

På grund af vores elendige sportslige præstationer siden nytår, tror jeg det kan blive svært at tiltrække en udenlandsk klassespiller.

Berat Sadik nævnes hyppigt. Men hvis Norrköbings Sebastian Andersson kunne lokkes med en stor pose penge synes jeg vi skal hente ham. En spiller som Marcus Antonsson, der er i kulden i Leeds, ser også spændende ud, men han ligner måske Pohl lidt for meget?

Desværre er jeg ret sikker på at Gaarde og Wieghorst prioriterer en anden angribertype. Derfor ender det jo nok med endnu en spiller, der ligner dem vi har i forvejen.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 4. aug 2017, 17:08

Thelander slettet fra Panathinaikos' hjemmeside, så han må have fået løbepas.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2017, 19:03

Gaarde6 skrev:Sad lige og talte tilbage.
Denne sæson og sidste halv sæson = 29 kampe i ligaen.
4 af de kampe har vi holdt nullet i. Og så leder Gaarde efter en offensiv forstærkning?!
Det er jeg såmænd enig i vi godt kunne bruge et par stykker af (altså offensive forstærkninger)
Men hvis ikke vi er bedre til at holde modtanderne væk fra at lave mål. Så burde han måske udvide hans søgen til også at kigge på defensiven!
Det overgår min fattevene at der ikke for længst er hentet en makker til Okore, så der kan blive lukket af!
Det er som om KP eller Blåbjerg bare SKAL spille, fordi de er vores egne!
Vi scorede under 1 mål i snit i sidste sæson, så vinder man satme ikke mange kampe. Hvis ikke Gaarde ledte efter yderligere forstærkninger til den offensiv som skal vinde kampene for os, med den måde vi nu engang vil spille på, så ville jeg anse om som hamrende inkompetent.

Det er iøvrigt ikke kun forsvaret som forsvarer, og de mange mål vi har sluppet ind på dødbolde, er det jo i høj grad også andre spillere som har lavet voldsomme fejl på. Derudover synes jeg ikke at vores defensive midtbane og kantspillere har været særligt gode til at forsvare eget mål.

Desuden kommer vi aldrig til at have mange clean sheets medmindre vi giver os til at have en helt anden tilgang til fodboldspillet, det burde alle kunne se. Har du set på hvor mange clean sheets vi har haft i tidligere sæsoner i nyere tid?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 19:19

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Sad lige og talte tilbage.
Denne sæson og sidste halv sæson = 29 kampe i ligaen.
4 af de kampe har vi holdt nullet i. Og så leder Gaarde efter en offensiv forstærkning?!
Det er jeg såmænd enig i vi godt kunne bruge et par stykker af (altså offensive forstærkninger)
Men hvis ikke vi er bedre til at holde modtanderne væk fra at lave mål. Så burde han måske udvide hans søgen til også at kigge på defensiven!
Det overgår min fattevene at der ikke for længst er hentet en makker til Okore, så der kan blive lukket af!
Det er som om KP eller Blåbjerg bare SKAL spille, fordi de er vores egne!
Vi scorede under 1 mål i snit i sidste sæson, så vinder man satme ikke mange kampe. Hvis ikke Gaarde ledte efter yderligere forstærkninger til den offensiv som skal vinde kampene for os, med den måde vi nu engang vil spille på, så ville jeg anse om som hamrende inkompetent.

Det er iøvrigt ikke kun forsvaret som forsvarer, og de mange mål vi har sluppet ind på dødbolde, er det jo i høj grad også andre spillere som har lavet voldsomme fejl på. Derudover synes jeg ikke at vores defensive midtbane og kantspillere har været særligt gode til at forsvare eget mål.

Desuden kommer vi aldrig til at have mange clean sheets medmindre vi giver os til at have en helt anden tilgang til fodboldspillet, det burde alle kunne se. Har du set på hvor mange clean sheets vi har haft i tidligere sæsoner i nyere tid?
Det er meget enkelt.
Der skal forstærkninger til i begge ender.
Ja det er bestemt et step op med Okore i stedet for Holger! Når Okore kommer tilbage i form er han en konge spiller.
Mæhle og Pallesen har byttet plads og det er for mig et fint bytte.
Men vi præsterede som et vaske ægte bund hold det meste af sidste sæson. Nu er vi en anelse forstærket i midterforsvaret (skrevet ud fra at Okore ikke er i form) og vi har allerede lukket 8 mål ind og ligger næst sidst med 1 point!
Jeg håber ved gud Gaarde leder efter forstærkninger til begge ender af banen!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2017, 19:41

Gaarde6 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Sad lige og talte tilbage.
Denne sæson og sidste halv sæson = 29 kampe i ligaen.
4 af de kampe har vi holdt nullet i. Og så leder Gaarde efter en offensiv forstærkning?!
Det er jeg såmænd enig i vi godt kunne bruge et par stykker af (altså offensive forstærkninger)
Men hvis ikke vi er bedre til at holde modtanderne væk fra at lave mål. Så burde han måske udvide hans søgen til også at kigge på defensiven!
Det overgår min fattevene at der ikke for længst er hentet en makker til Okore, så der kan blive lukket af!
Det er som om KP eller Blåbjerg bare SKAL spille, fordi de er vores egne!
Vi scorede under 1 mål i snit i sidste sæson, så vinder man satme ikke mange kampe. Hvis ikke Gaarde ledte efter yderligere forstærkninger til den offensiv som skal vinde kampene for os, med den måde vi nu engang vil spille på, så ville jeg anse om som hamrende inkompetent.

Det er iøvrigt ikke kun forsvaret som forsvarer, og de mange mål vi har sluppet ind på dødbolde, er det jo i høj grad også andre spillere som har lavet voldsomme fejl på. Derudover synes jeg ikke at vores defensive midtbane og kantspillere har været særligt gode til at forsvare eget mål.

Desuden kommer vi aldrig til at have mange clean sheets medmindre vi giver os til at have en helt anden tilgang til fodboldspillet, det burde alle kunne se. Har du set på hvor mange clean sheets vi har haft i tidligere sæsoner i nyere tid?
Det er meget enkelt.
Der skal forstærkninger til i begge ender.
Ja det er bestemt et step op med Okore i stedet for Holger! Når Okore kommer tilbage i form er han en konge spiller.
Mæhle og Pallesen har byttet plads og det er for mig et fint bytte.
Men vi præsterede som et vaske ægte bund hold det meste af sidste sæson. Nu er vi en anelse forstærket i midterforsvaret (skrevet ud fra at Okore ikke er i form) og vi har allerede lukket 8 mål ind og ligger næst sidst med 1 point!
Jeg håber ved gud Gaarde leder efter forstærkninger til begge ender af banen!!
Vi har skiftet halvdelen af forsvaret. Hvis det ikke får en meget positiv konsekvens er der to muligheder - enten er dem vi har hentet ikke gode nok, eller også var dem de erstattede ikke så ringe. Så meget kan en enkelt spiller vel heller ikke fucke op?... hvis vi skal lege the Kasper P blame-game. Hvis vi kun ender med at være en anelse forstærket ved at have skiftet på halvdelen af pladserne, er dem vi har hentet altså ikke gode nok. Lige nu er øjebliksbilledet at de to nye laver mindst lige så store fejl som de udskældte gjorde sidste sæson.

Well, min pointe var at vi er nødt til at se det i et perspektiv hvor man kigger på at der er hentet 2 nye forsvars spillere, og en defensiv midtbanespiller, mens der er hentet et enkelt nyt ansigt til den offensiv som jeg umiddelbart vil tro i sidste sæson var den mindst scorende i AaBs superligahistorie. Der må være lidt balance i tingene, og der er med garanti ikke nogen uudtømmelig økonomi, selv om der er skruet op. Vi har mange hele og halve lønninger som vi ikke får en skid ud af, det skal man ikke glemme. Vi har stensikkert sendt mange penge efter Søndergaard, Holgersson og Sloth, og vi har to spillere i den gode del af lønhierakiet siddende uden at de gør nogen forskel i Meilinger og Sylvestr.

Før man har hentet den dyre offensive forstærkning (eller de) som man kigger efter, ville det være tosset at bruge pengene et helt andet sted, for de må altså snart slippe op, der er brugt mange tror jeg.

Iøvrigt synes jeg vi skal passe på med ikke KUN at se på denne sæson, men også på at der skal bygges et hold op som kan blive stærkere og stærkere og komme retur til toppen... vi KAN ikke købe os til en plads i toppen, vi skal selv skabe det.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 20:38

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Sad lige og talte tilbage.
Denne sæson og sidste halv sæson = 29 kampe i ligaen.
4 af de kampe har vi holdt nullet i. Og så leder Gaarde efter en offensiv forstærkning?!
Det er jeg såmænd enig i vi godt kunne bruge et par stykker af (altså offensive forstærkninger)
Men hvis ikke vi er bedre til at holde modtanderne væk fra at lave mål. Så burde han måske udvide hans søgen til også at kigge på defensiven!
Det overgår min fattevene at der ikke for længst er hentet en makker til Okore, så der kan blive lukket af!
Det er som om KP eller Blåbjerg bare SKAL spille, fordi de er vores egne!
Vi scorede under 1 mål i snit i sidste sæson, så vinder man satme ikke mange kampe. Hvis ikke Gaarde ledte efter yderligere forstærkninger til den offensiv som skal vinde kampene for os, med den måde vi nu engang vil spille på, så ville jeg anse om som hamrende inkompetent.

Det er iøvrigt ikke kun forsvaret som forsvarer, og de mange mål vi har sluppet ind på dødbolde, er det jo i høj grad også andre spillere som har lavet voldsomme fejl på. Derudover synes jeg ikke at vores defensive midtbane og kantspillere har været særligt gode til at forsvare eget mål.

Desuden kommer vi aldrig til at have mange clean sheets medmindre vi giver os til at have en helt anden tilgang til fodboldspillet, det burde alle kunne se. Har du set på hvor mange clean sheets vi har haft i tidligere sæsoner i nyere tid?
Det er meget enkelt.
Der skal forstærkninger til i begge ender.
Ja det er bestemt et step op med Okore i stedet for Holger! Når Okore kommer tilbage i form er han en konge spiller.
Mæhle og Pallesen har byttet plads og det er for mig et fint bytte.
Men vi præsterede som et vaske ægte bund hold det meste af sidste sæson. Nu er vi en anelse forstærket i midterforsvaret (skrevet ud fra at Okore ikke er i form) og vi har allerede lukket 8 mål ind og ligger næst sidst med 1 point!
Jeg håber ved gud Gaarde leder efter forstærkninger til begge ender af banen!!
Vi har skiftet halvdelen af forsvaret. Hvis det ikke får en meget positiv konsekvens er der to muligheder - enten er dem vi har hentet ikke gode nok, eller også var dem de erstattede ikke så ringe. Så meget kan en enkelt spiller vel heller ikke fucke op?... hvis vi skal lege the Kasper P blame-game. Hvis vi kun ender med at være en anelse forstærket ved at have skiftet på halvdelen af pladserne, er dem vi har hentet altså ikke gode nok. Lige nu er øjebliksbilledet at de to nye laver mindst lige så store fejl som de udskældte gjorde sidste sæson.

Well, min pointe var at vi er nødt til at se det i et perspektiv hvor man kigger på at der er hentet 2 nye forsvars spillere, og en defensiv midtbanespiller, mens der er hentet et enkelt nyt ansigt til den offensiv som jeg umiddelbart vil tro i sidste sæson var den mindst scorende i AaBs superligahistorie. Der må være lidt balance i tingene, og der er med garanti ikke nogen uudtømmelig økonomi, selv om der er skruet op. Vi har mange hele og halve lønninger som vi ikke får en skid ud af, det skal man ikke glemme. Vi har stensikkert sendt mange penge efter Søndergaard, Holgersson og Sloth, og vi har to spillere i den gode del af lønhierakiet siddende uden at de gør nogen forskel i Meilinger og Sylvestr.

Før man har hentet den dyre offensive forstærkning (eller de) som man kigger efter, ville det være tosset at bruge pengene et helt andet sted, for de må altså snart slippe op, der er brugt mange tror jeg.

Iøvrigt synes jeg vi skal passe på med ikke KUN at se på denne sæson, men også på at der skal bygges et hold op som kan blive stærkere og stærkere og komme retur til toppen... vi KAN ikke købe os til en plads i toppen, vi skal selv skabe det.
Ja vi har skiftet 2 i forsvaret. Men det gør da hverken Kasper P eller Blåbjerg til konge spillere?!? Jeg mener nu som jeg i øvrigt altid har ment. At hverken Kasper P eller Blåbjerg er gode nok til et superliga hold i øverste halvdel af superligaen. Kan knap pege på hold de kunne gå ind på og spille fast. Ja altså på nær AaB, fordi der ikke er andre at tage af.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 4. aug 2017, 20:55

TAK JESPER!!! Endelig lidt nuancer og realistisk tilgang til tingene. Helt enig i indlæg. :aabfan:

Låst