Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2017, 17:49

Jeg vil blive vred, hvis AaB betaler over 5 mio kr. for Kusk. FCK gav vel 4,5-5 mio kr. for ham, da de hentede for to år siden. Og i den tid er han ikke blevet bedre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2017, 17:56

FlæskeFrank skrev:Jeg vil blive vred, hvis AaB betaler over 5 mio kr. for Kusk. FCK gav vel 4,5-5 mio kr. for ham, da de hentede for to år siden. Og i den tid er han ikke blevet bedre.
FCK købte ham fra en klub der var sat under administration, meget billigt. Hvis vi skal købe ham skal vores reservationspris udelukkende baseres på hvilken værdi han vil have for os, ikke hvad andre har givet for ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af michael_nagg » 14. aug 2017, 17:58

jeg har lige set på EB. at BS Christiansen ikke er helt tilfreds med kontraktudspillet han har fået i ågf. Kunne det være en mulighed med sådan en mental coach. Jeg kan ikke fordrage ham, og hans måde og være på. men derfor kan han da være god til at piske folk op til kamp..

jeg ved ikke om AaB bruger Augo som mental coach og spillernes mand.. Men Augo har ikke den der glød som Kuhn besiddede. og Kuhn får vi jo nok ikke tilbage, så spørgsmålet er om vi ikke skal hyre BS..

Og frank.. Har du hørt noget om Kusk, som vi andre ikke har hørt

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af boldspiller » 14. aug 2017, 18:04

michael_nagg skrev:jeg har lige set på EB. at BS Christiansen ikke er helt tilfreds med kontraktudspillet han har fået i ågf. Kunne det være en mulighed med sådan en mental coach. Jeg kan ikke fordrage ham, og hans måde og være på. men derfor kan han da være god til at piske folk op til kamp..

jeg ved ikke om AaB bruger Augo som mental coach og spillernes mand.. Men Augo har ikke den der glød som Kuhn besiddede. og Kuhn får vi jo nok ikke tilbage, så spørgsmålet er om vi ikke skal hyre BS..

Og frank.. Har du hørt noget om Kusk, som vi andre ikke har hørt
BS?! Vi har allerede Langagergaard, der flere gange er blevet fremhævet af både spillere og trænere. Har især hjulpet de unge ind på holdet og elitesportsmiljøet.
Fuck BS, han er sgu for opblæst til Aalborg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 18:14

Gaarde6 skrev:
Jeg mener bestemt at der skal 2-3 navne til af den kaliber du nævner der, for at få os ud af dødvandet.
Vores trup er middelmådig som den er nu. Vi ligger i mine øjne, et sted mellem nr 6 og 10 på papiret, hvad angår styrken af truppen.
På en god og heldig sæson med den nuværende trup, tror jeg vi ville ende som nummer 6.
Men kan også sagtes se os ende som nummer 10.
Skal vi tage skridtet væk fra de sidste 2 sæsoners elendigheder. Så skulle der gerne landes en kvalitets spiller til, hver kæde inden vinduet lukker.
Gaarde og ledelsen kan også gamble og beholde den nuværende trup (plus en angriber) Men så skal de fandme ikke stå og hyle, når sæsonen er slut, hvis ikke vi når top 6! klubben har midlerne nu, til at gøre noget.
En tidligere sportsdirektør kom engang med en kommentar som efter min mening var meget klog, og en vigtig observation at have med i tankerne:

Det er ikke forbudt for de spillere vi allerede har at blive dygtigere.

Hvis vi skal tilbage til den absolutte top, er det derfra det skal komme, for vi kan ikke købe os til succes. Vi kan derimod være dygtige og købe os til, og udvikle, spillere som kan blive dygtigere. Dem har vi efter min mening en del af i truppen, både af egne talenter og indkøb som Flores, Okore og Lesniak, men det skal også lykkes, for vi har også nøglespillere hvor vi efterhånden må sige at det nok ikke kommer til at ske.

Efter min mening skal vi gerne have et andet syn på 4-5 spillere når denne sæson er slut, og se dem som profiler på holdet. Vi skal altså i løbet af sæsonen se spillere løfte sig ganske markant, set i forhold til sidste sæson, og hvor de er i øjeblikket.

Men meget afhænger i mine øjne også af om vi har trænerstaben som formår at få det maksimale ud af den enkelte spiller, det kan vi kun håbe.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2017, 18:16

michael_nagg skrev:Og frank.. Har du hørt noget om Kusk, som vi andre ikke har hørt
Nej. Men mener ikke, at vi skal smide mere efter ham. Selvom vi kan bruge ham, så kan FCK ikke rigtig bruge ham og derfor har jeg svært ved at se vi ligefrem skulle betale mere for en spiller end FCK har givet. Særligt når det ikke virker til at være en spiller som er blevet bedre de sidste to år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2017, 19:13

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Jeg mener bestemt at der skal 2-3 navne til af den kaliber du nævner der, for at få os ud af dødvandet.
Vores trup er middelmådig som den er nu. Vi ligger i mine øjne, et sted mellem nr 6 og 10 på papiret, hvad angår styrken af truppen.
På en god og heldig sæson med den nuværende trup, tror jeg vi ville ende som nummer 6.
Men kan også sagtes se os ende som nummer 10.
Skal vi tage skridtet væk fra de sidste 2 sæsoners elendigheder. Så skulle der gerne landes en kvalitets spiller til, hver kæde inden vinduet lukker.
Gaarde og ledelsen kan også gamble og beholde den nuværende trup (plus en angriber) Men så skal de fandme ikke stå og hyle, når sæsonen er slut, hvis ikke vi når top 6! klubben har midlerne nu, til at gøre noget.
En tidligere sportsdirektør kom engang med en kommentar som efter min mening var meget klog, og en vigtig observation at have med i tankerne:

Det er ikke forbudt for de spillere vi allerede har at blive dygtigere.

Hvis vi skal tilbage til den absolutte top, er det derfra det skal komme, for vi kan ikke købe os til succes. Vi kan derimod være dygtige og købe os til, og udvikle, spillere som kan blive dygtigere. Dem har vi efter min mening en del af i truppen, både af egne talenter og indkøb som Flores, Okore og Lesniak, men det skal også lykkes, for vi har også nøglespillere hvor vi efterhånden må sige at det nok ikke kommer til at ske.

Efter min mening skal vi gerne have et andet syn på 4-5 spillere når denne sæson er slut, og se dem som profiler på holdet. Vi skal altså i løbet af sæsonen se spillere løfte sig ganske markant, set i forhold til sidste sæson, og hvor de er i øjeblikket.

Men meget afhænger i mine øjne også af om vi har trænerstaben som formår at få det maksimale ud af den enkelte spiller, det kan vi kun håbe.
Selvfølgelig kan vi købe os bedre. Og det er også det vi skal. Man kan godt blive nød til at satse på, at dem vi har skal blive bedre, hvis ikke man har nogen penge.
Men prøv nu for pokker at kig på holdet i dag! Og ikke mindst på bænken!

I start opstillingen i dag har vi Meilinger, som Wieghorst jo har kigget forbi stort set hele hans tid i klubben.
KP som i mine øjne kun er reserve. Og en Risgård fremme fordi vi simpelthen ikke har andre!

Vores trup er Papirs tynd!

Skal vi lige for en god ordens skyld lige nævne bænken også: Lyngø, Blåbjerg, bytyqui, Thellufsen, Christensen og Sylvestr.

Helt ærligt. Vi er altså ikke bedre end vi har vist i 2 sæsoner nu! Vi har ikke vundet i 10 kampe eller sådan noget. Vi kan altså ikke blive ved med at bilde os selv ind at det hele nok skal gå!
Vi stiller med et par spillere fra start som ikke burde spille fast. Vi har INGEN spillere ude, som vi kan sætte ind for gøre en mærkbar forskel.

I mine øjne er det uforsvarligt, hvis ikke der bliver hentet en spiller mere ind til hver kæde!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 14. aug 2017, 19:47

michael_nagg skrev:jeg har lige set på EB. at BS Christiansen ikke er helt tilfreds med kontraktudspillet han har fået i ågf. Kunne det være en mulighed med sådan en mental coach. Jeg kan ikke fordrage ham, og hans måde og være på. men derfor kan han da være god til at piske folk op til kamp..
For at citere Tyler Hamilton, da han kørte for CSC der også havde ham tilknyttet: "There is a reason they call him BS".

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af white splash » 14. aug 2017, 20:27

Kan godt være at vi ikke skal give FCK 10 millioner for Kusk, Men så skal han nok bare have pengene i stedet. Ellers tror jeg det bliver svært at lokke ham herop, til det her AaB Hold.
1 2 3 Jimmy er en mur!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 14. aug 2017, 20:40

Vi er et vaskeægte bundhold. Derfor skal vi være glade for at få en nogenlunde angriber.
Kirkevold, Bakenga, Riel, Mos.
Gad vide hvor længe AaBs bestyrelse vil lade Gaarde og Wieghorst køre vores klub i sænk...!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 14. aug 2017, 20:45

En middelgod norsk angriber ville være en opgradering over det her.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 20:49

Gaarde6 skrev: I mine øjne er det uforsvarligt, hvis ikke der bliver hentet en spiller mere ind til hver kæde!
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 14. aug 2017, 20:54

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev: I mine øjne er det uforsvarligt, hvis ikke der bliver hentet en spiller mere ind til hver kæde!
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
Jeg skulle lige til at skrive det. Selv en verdensklasse angriber ville jo ikke skaffe point til det her hold. ALLE underpræsterer og det er ualmindelig heldigt vi overhovedet får et point i dag. Jeg er desuden ikke længere sikker på Wieghorst er den rigtige. Der er ikke rigtig fremskridt og mentalt virker holdet til at være nedtrykte og blottede for selvtillid. De eneste der vil have bolden i dag er Flores og Lesniak.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2017, 20:56

De Fem skrev:En middelgod norsk angriber ville være en opgradering over det her.
Sålænge der ikke kommer en middelgod norsk angriber ind eller lignende, så kan vi køber kvalitetsspillere til mål-, forsvar- og midtbane uden at det ændrer væsentligt.

Gaarde, du har en bunden opgave denne uge.
- FlæskeFrank

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dampbarn » 14. aug 2017, 20:56

Gaarde har travlt de næste 2 uger.
Der skal en angriber, en offesiv spiller og en midtstopper ind.

Ud med
KP
Meillinger
Og hvis muligt så ud med Pallesen og Okore, og 2 nye for dem.

Gaarde´s indkøb bliver ved med at være fiaskoer, nu skal han ramme plet på de næste.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 14. aug 2017, 21:06

Dampbarn skrev:Gaarde har travlt de næste 2 uger.
Der skal en angriber, en offesiv spiller og en midtstopper ind.

Ud med
KP
Meillinger
Og hvis muligt så ud med Pallesen og Okore, og 2 nye for dem.

Gaarde´s indkøb bliver ved med at være fiaskoer, nu skal han ramme plet på de næste.
'

Vil du have tre af fire i forsvarskæden ud? Samt en stopper ind. Skal vi spille 2-5-3?

Jeg er helt med på lidt hysteri, men det er jo bare dumt.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2017, 21:09

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev: I mine øjne er det uforsvarligt, hvis ikke der bliver hentet en spiller mere ind til hver kæde!
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
Vi er altså bare ikke bedre.
Og det har vi vist i 2 sæsoner nu.
En klasse angriber er slet ikke nok!

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af swfc » 14. aug 2017, 21:16

Som jeg skrev for længe siden... Dette bliver ikke fikset på et transfervindue
AaB i hjertet

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Krage » 14. aug 2017, 21:28

Vi savner kvalitet hvilket man i høj grad ser i anden halvleg i dag mod Hobro.

En angriber står nok desværre som eneste indkøb på Gaardes liste. Selvom jeg er enig med flere herinde at vi godt kunne bruge en ny spiller i hver kæde så tvivler jeg på at vi får andet end en angriber. Og vi skal være heldige hvis det er "fra en hylde vi ikke plejer at kunne hente fra". Hvilken angriber fra denne hylde gider pt til AaB - specielt efter dagens kamp.

Beklager min sure galde. Men det er sgu ved at kvalmende det her!
Billede

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 14. aug 2017, 21:34

Efter at have overværet dagens kamp, må jeg blankt indrømme, at jeg ikke har den fjerneste idé om, hvad der vil kunne løfte AaB op af det hul, som klubben spillemæssigt befinder sig i.

Hvor er strukturen, hvor er samspillet, hvor er kreativiteten, hvor er modet, og hvor er viljen til at fighte til man smager blod? - Intet hænger sammen, intet skabes, intet engagement udvises. Det er ikke problemer, der løses med indkøb af en angriber, uanset hvilken hylde han end måtte komme fra.

Jeg forstår til fulde, hvis Lesniak forbander den dag, han overhovedet hørte om AaB, for enhver anden destination ville have været at foretrække, da han skulle væk fra Spurs. Det er karrieremæssigt selvmord for ham, at han render rundt og spiller på det niveau AaB udviser.

Låst