Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. aug 2017, 11:21

Vi mangler AKUT : 1 spillende midterforsvarer ved siden af Okore, 2 kanter der kan skabe noget fremad banen (Thomsen/Kusk-typer). Når de 3 er kommet til vil man kunne bygge noget op. Og fungerer det skal målene nok komme fra nogle af de folk vi allerede har.

Jeg mener 100% at disse 3 folk er mere akut end angriberen. For han kommer ikke til at score mål alligevel med den midtbane vi har nu.

Rinne i mål. Okore og en ny spillende midterforsvarer. Vores sædvanlige backs. Würtz, Risgård og Lesniak samt de to nye kanter. Og så kan Pohl, Sylvestr få plads fremme. Det synes jeg ville være lovende.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 17. aug 2017, 11:23

Dem mest intetsigende gæst hidtil var dog Lars Justesen. Jeg forstår ikke, at de ikke udfordrer formatet lidt, og f.eks. hiver en fan ind.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Reyad » 17. aug 2017, 11:28

PFA skrev:
Reyad skrev:
Gaarde6 skrev:Det er sgu da ikke mig der går udenfor emnet!

Kan anbefale folk at høre den nye riposten på nordjyske.
Her kommer de også med ind på transfer snakken.
Link?
https://itunes.apple.com/dk/podcast/rip ... ?l=da&mt=2
Tak!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 17. aug 2017, 11:29

Gamen skrev:Dem mest intetsigende gæst hidtil var dog Lars Justesen. Jeg forstår ikke, at de ikke udfordrer formatet lidt, og f.eks. hiver en fan ind.
Jeg husker faktisk ikke en gang hans visit. Generelt synes jeg ofte de har gæster inde der egentlig ikke har den store indsigt i AaB. Til gengæld har Søren Olsson gode ting at byde ind med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian60 » 17. aug 2017, 11:31

Køllen I Møllen skrev:Vi mangler AKUT : 1 spillende midterforsvarer ved siden af Okore, 2 kanter der kan skabe noget fremad banen (Thomsen/Kusk-typer). Når de 3 er kommet til vil man kunne bygge noget op. Og fungerer det skal målene nok komme fra nogle af de folk vi allerede har.

Jeg mener 100% at disse 3 folk er mere akut end angriberen. For han kommer ikke til at score mål alligevel med den midtbane vi har nu.

Rinne i mål. Okore og en ny spillende midterforsvarer. Vores sædvanlige backs. Würtz, Risgård og Lesniak samt de to nye kanter. Og så kan Pohl, Sylvestr få plads fremme. Det synes jeg ville være lovende.
Endelig et ikke-dommedags indslag. Mener du ikke at Flores kan gøre ud for en af de to kanter?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 17. aug 2017, 11:34

Kristian60 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi mangler AKUT : 1 spillende midterforsvarer ved siden af Okore, 2 kanter der kan skabe noget fremad banen (Thomsen/Kusk-typer). Når de 3 er kommet til vil man kunne bygge noget op. Og fungerer det skal målene nok komme fra nogle af de folk vi allerede har.

Jeg mener 100% at disse 3 folk er mere akut end angriberen. For han kommer ikke til at score mål alligevel med den midtbane vi har nu.

Rinne i mål. Okore og en ny spillende midterforsvarer. Vores sædvanlige backs. Würtz, Risgård og Lesniak samt de to nye kanter. Og så kan Pohl, Sylvestr få plads fremme. Det synes jeg ville være lovende.
Endelig et ikke-dommedags indslag. Mener du ikke at Flores kan gøre ud for en af de to kanter?
Flores har muligvis været vores bedste i denne sæson hidtil. Han kan sagtens tage den ene kant. Man må gå ud fra vores brasilianer kan tage den anden.

Medmindre man kan få Kusk (kan man det skal man gå all in på at hente ham!) så synes jeg virkelig vi mangler en angriber med kompetencer i hovedspillet og som samtidig kan holde på bolden. Men jeg er enig i vi også mangler en midterforsvarer mere!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 17. aug 2017, 11:38

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Det er sgu da ikke mig der går udenfor emnet!

Kan anbefale folk at høre den nye riposten på nordjyske.
Her kommer de også med ind på transfer snakken.
Jeg hørte de første 50 minutter på vej til arbejde i dag. Det nok den mest intetsigende gang snak om AaB jeg endnu har hørt.
Der plejer at være et guldkorn eller to, det var der ikke i dag.

"Vi skal købe flere danske spillere fordi de er billigere og nemmere at integrere" (Bo Zinck)
Lidt efter:
"Transferpriserne internt i Danmark er meget høje - udlændinge bliver overrasket over hvor høje priser der handles for internt." Ole Nielsen.

Uden der bliver boret mere i det dilema.

Eller
"Truppen mangler kvalitet. Der skal mindst en forstærkning til i hver kæde."
sammenholdt med:
"Det kan godt være truppen skal være bedre, men den er ikke så dårlig at 3/15 point er godkendt."

Niveauet var vel på højde med en normal dag på debatsiden.
Undskyld mig, men det var dog noget af en tyndbenet omgang kritik du komer med der. Der bliver da netop argumenteret klart og tydeligt for, at en bomber kan være ligegyldige, hvis vi ikke har noget power fra midtbanen der kan få bolden frem til angriberne og, at forsvaret åbenlyst mangler en styrmand, hvilket er en præcis konklusion på de første fem kampe. Ponten med danske spillere fremfor udenalndske er da også god. Vi kan sikkert sagtens finde et par rigtigt gode østeuropæiske spillere, som individuelt er super gode, men som ikke vil gavne os pt. fordi de netop ikke vil går forrest hos os. Vi skal have bygget en ny rygrad der går forrest på det her hold og der er jeg helt på linje med Zinck i, at det ikke gøres med en række eksotiske udlændinge. Zinck komer jo netop selv med den begrundelse og derfor synes jeg det er tyndt du sabler ham ned. Ole Nielsen svarer jo i øvrigt på den med priserne herhjemme fordi han bliver spurgt og det er jo lidt om det. Skulle manden nægte at udtale sig når han bliver spurgt?

Den med "Det kan godt være truppen skal være bedre, men den er ikke så dårlig at 3/15 point er godkendt." bed jeg ikke lige mærke i.

Men alt i alt må du have svært ved at finde niveau der tilfredsstiller dig. Selv de frelste på P1 er vel ikke gode nok.
Det er da åbenlys bullshit og helt ude af kontekst med AaBs strategi og historie.

Det blev ikke sagt andet end almindeligheder og det kunne lige så godt være en samtale mellem tilfældige fodboldinteresserede fans.
Det er jeg nu ikke med dig i. Ikke fordi, at det skal blive presselogen det her, men egentlig er diskussionen anyway relevant for vores transferønsker. Vores strategi er de unge og den eneste gang vi virkelig er lykkedes med de unge var det netop med en stærk dansk stamme af Bøgelund, KEP, Lasse til dels, Wæhler, Augu, Würtz, Risgård, Due og Curth. Allesammen spillere der var garant for, at vores hold fungerede og havde et fornuftigt bundniveau stort set hver gang. En fungerende stamme der holdt sammen på konceptet gjorde det så meget nemmere for spillere som Kusk, Thomsen, Lucas, Ahlmann, Helenius og Dalsgaard at gå ind og etablere sig. Det muliggjorde, at de kunne spille de der fem kampe, hvor de fokuserede på sig selv og deres egen præstation uden at det skadede holdet. Idag smider vi bare unge mennesker i kamp til højre og venstre uden at skele til om de overhovedet er klar til det der forventes af dem. Det vil være tryggere for Thellufsen at gøre noget på egen hånd, hvis han ved holdet fungerer bagude og han kan have et boldtab uden det nødvendigvis ender med en stor chance til de andre. Det vil være lettere for MC at udvikle sig pasningsspil, hvis der er en stærk defensiv organsiation der kan samle det op og det vil være mindre stressende for Pohl, at ikke alt målscoring skal afhænge af ham. Der er jo ingen organisation på holdet af falde tilbage på og det kan de her unge mennesker altså ikke stå for samtidig med de skal bygge sig selv op. Så kan det det da godt være, at vi er i tråd med vores strategi ifht. at vi har mange unge spillere af egen avl i truppen. Vi kune have 100% i morgen, hvis det var det vi ville. Den måde vi har implementeret strategien på er forkert, da vi ikke længere har den her stamme der går forrest og får tingene til at fungere og det får vi aldrig nogensinde ved at mixe random udlændinge med vores egne talenter.
Sylvestr, Meilinger, Flores, Blomqvist, Raitala, Holger og hvem pokker der ellers er prøvet af mærkværdige udlændinge er ikke dem der skaber fundamentet for at strategien lykkes.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af raekkeettre » 17. aug 2017, 11:47

Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Det er sgu da ikke mig der går udenfor emnet!

Kan anbefale folk at høre den nye riposten på nordjyske.
Her kommer de også med ind på transfer snakken.
Jeg hørte de første 50 minutter på vej til arbejde i dag. Det nok den mest intetsigende gang snak om AaB jeg endnu har hørt.
Der plejer at være et guldkorn eller to, det var der ikke i dag.

"Vi skal købe flere danske spillere fordi de er billigere og nemmere at integrere" (Bo Zinck)
Lidt efter:
"Transferpriserne internt i Danmark er meget høje - udlændinge bliver overrasket over hvor høje priser der handles for internt." Ole Nielsen.

Uden der bliver boret mere i det dilema.

Eller
"Truppen mangler kvalitet. Der skal mindst en forstærkning til i hver kæde."
sammenholdt med:
"Det kan godt være truppen skal være bedre, men den er ikke så dårlig at 3/15 point er godkendt."

Niveauet var vel på højde med en normal dag på debatsiden.
Undskyld mig, men det var dog noget af en tyndbenet omgang kritik du komer med der. Der bliver da netop argumenteret klart og tydeligt for, at en bomber kan være ligegyldige, hvis vi ikke har noget power fra midtbanen der kan få bolden frem til angriberne og, at forsvaret åbenlyst mangler en styrmand, hvilket er en præcis konklusion på de første fem kampe. Ponten med danske spillere fremfor udenalndske er da også god. Vi kan sikkert sagtens finde et par rigtigt gode østeuropæiske spillere, som individuelt er super gode, men som ikke vil gavne os pt. fordi de netop ikke vil går forrest hos os. Vi skal have bygget en ny rygrad der går forrest på det her hold og der er jeg helt på linje med Zinck i, at det ikke gøres med en række eksotiske udlændinge. Zinck komer jo netop selv med den begrundelse og derfor synes jeg det er tyndt du sabler ham ned. Ole Nielsen svarer jo i øvrigt på den med priserne herhjemme fordi han bliver spurgt og det er jo lidt om det. Skulle manden nægte at udtale sig når han bliver spurgt?

Den med "Det kan godt være truppen skal være bedre, men den er ikke så dårlig at 3/15 point er godkendt." bed jeg ikke lige mærke i.

Men alt i alt må du have svært ved at finde niveau der tilfredsstiller dig. Selv de frelste på P1 er vel ikke gode nok.
Det er da åbenlys bullshit og helt ude af kontekst med AaBs strategi og historie.

Det blev ikke sagt andet end almindeligheder og det kunne lige så godt være en samtale mellem tilfældige fodboldinteresserede fans.
Det er jeg nu ikke med dig i. Ikke fordi, at det skal blive presselogen det her, men egentlig er diskussionen anyway relevant for vores transferønsker. Vores strategi er de unge og den eneste gang vi virkelig er lykkedes med de unge var det netop med en stærk dansk stamme af Bøgelund, KEP, Lasse til dels, Wæhler, Augu, Würtz, Risgård, Due og Curth. Allesammen spillere der var garant for, at vores hold fungerede og havde et fornuftigt bundniveau stort set hver gang. En fungerende stamme der holdt sammen på konceptet gjorde det så meget nemmere for spillere som Kusk, Thomsen, Lucas, Ahlmann, Helenius og Dalsgaard at gå ind og etablere sig. Det muliggjorde, at de kunne spille de der fem kampe, hvor de fokuserede på sig selv og deres egen præstation uden at det skadede holdet. Idag smider vi bare unge mennesker i kamp til højre og venstre uden at skele til om de overhovedet er klar til det der forventes af dem. Det vil være tryggere for Thellufsen at gøre noget på egen hånd, hvis han ved holdet fungerer bagude og han kan have et boldtab uden det nødvendigvis ender med en stor chance til de andre. Det vil være lettere for MC at udvikle sig pasningsspil, hvis der er en stærk defensiv organsiation der kan samle det op og det vil være mindre stressende for Pohl, at ikke alt målscoring skal afhænge af ham. Der er jo ingen organisation på holdet af falde tilbage på og det kan de her unge mennesker altså ikke stå for samtidig med de skal bygge sig selv op. Så kan det det da godt være, at vi er i tråd med vores strategi ifht. at vi har mange unge spillere af egen avl i truppen. Vi kune have 100% i morgen, hvis det var det vi ville. Den måde vi har implementeret strategien på er forkert, da vi ikke længere har den her stamme der går forrest og får tingene til at fungere og det får vi aldrig nogensinde ved at mixe random udlændinge med vores egne talenter.
Sylvestr, Meilinger, Flores, Blomqvist, Raitala, Holger og hvem pokker der ellers er prøvet af mærkværdige udlændinge er ikke dem der skaber fundamentet for at strategien lykkes.
Jeg kan ikke være mere enig!!! Det er helt nøjagtig det jeg i sin tid skrev i 2015 omkring strategien, da jeg efterlyste hvad fanden det var man ville - det så helt skævt ud den gang, og det gør det nu stadigvæk, men håber der bliver rettet op på det nu.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2017, 12:10

Forza skrev:
Gamen skrev:Dem mest intetsigende gæst hidtil var dog Lars Justesen. Jeg forstår ikke, at de ikke udfordrer formatet lidt, og f.eks. hiver en fan ind.
Jeg husker faktisk ikke en gang hans visit. Generelt synes jeg ofte de har gæster inde der egentlig ikke har den store indsigt i AaB. Til gengæld har Søren Olsson gode ting at byde ind med.
Ja, det er lidt sjovt at det skal være en journalist (en anden en end værten) der står for det faglige niveau.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 17. aug 2017, 12:10

Der har været lidt brok over "name dropping" i denne tråd, jeg gør det nu lige alligevel.
Jeg er enig med flere brugere herinde i at vi har brug for en ledertype i det centrale forsvar, måske endda i højere grad end en angriber, en Per Karlsson fra AIK har i en del år været blandt de bedste cb's i allsvenskan imo, han er godt nok lidt oppe i årene men vi kan godt bruge hans erfaring, og forhåbentlig har vi en Lyngø der er klar til at tage over om et par år

https://www.transfermarkt.com/per-karls ... eler/18096

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 17. aug 2017, 12:30

Vardar Skopje er helt til rotterne, og har netop solgt Balotelli til Qatar og fyret træneren. Ejeren Samsonenko trækker sig ud af både håndbold og fodbold efter at være blevet sur over makedonernes brok over billetpriser, så de er i dyb krise.

Lad os gerne lige hente deres playmaker Juan Felipe for en slik, så behøver vi ikke bekymre os mere om 10'er positionen ;-)

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Bohemka » 17. aug 2017, 13:24

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Gamen skrev:Dem mest intetsigende gæst hidtil var dog Lars Justesen. Jeg forstår ikke, at de ikke udfordrer formatet lidt, og f.eks. hiver en fan ind.
Jeg husker faktisk ikke en gang hans visit. Generelt synes jeg ofte de har gæster inde der egentlig ikke har den store indsigt i AaB. Til gengæld har Søren Olsson gode ting at byde ind med.
Ja, det er lidt sjovt at det skal være en journalist (en anden en end værten) der står for det faglige niveau.
Jeg lytter troligt til Ripodsten, men podcasten lider af, at alle ikke-journalist gæster aldrig skal have noget i klemme. De siger yderst sjældent noget interessant, farligt eller kontroversielt.

I den nyeste udgave har vi en jobsøgende tidligere sportsdirektør og en 2. divisionstræner, der nok drømmer om at blive noget større (måske i AaB?) engang. De to kommer ikke til at sige noget, der kan bringe dem på kant med AaB eller potentielt kan forringe deres egen markedsværdi.

Det samme gælder Thomas Gaardsøe og Nicolai Larsen sidste gang. Førstnævnte vil gerne handle spillere, sidstnævnte kommer som loyal AaB-ansat aldrig til at sige sin ærlige mening om tingenes tilstand. Og hvad skal stakkels, rare Mads Justesen gøre? Han er en flink og ikke særlig opmærksomhedshungrende mand, der nok hellere vil passe sig selv end at skabe overskrifter ved at folde sine ærlige holdninger ud.

Bedste Ripodsten var i februar måned, hvor Joakim Mattson - allerede dengang dead man walking - var i studiet, og skulle forklare den bizarre rollefordeling mellem ham og Erik Rasmussen. Det var en sublimt akavet oplevelse.
This Heaven Gives Me Migraine

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2017, 13:33

Et lidt ligegyldigt indspark fra min side - for en gangs skyld :D

Jeg tror faktisk godt at AaB kunne finde på, at hente Tim Väyrynen i Hansa Rostock, selvom han ikke har scoret så mange mål de sidste par år. Han er dog et tidligere stort talent i Dortmund.
Jeg hæfter mig ikke så meget ved om spilleren har scoret mange mål i 2. bundesliga. Spilleren kan stadig være rigtig god og forstærke os. Se bare Christian Gytkjær f.eks. Hans stats fra 1860 München er også dårlige.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 17. aug 2017, 13:36

FIDEL skrev:Et lidt ligegyldigt indspark fra min side - for en gangs skyld :D

Jeg tror faktisk godt at AaB kunne finde på, at hente Tim Väyrynen i Hansa Rostock, selvom han ikke har scoret så mange mål de sidste par år. Han er dog et tidligere stort talent i Dortmund.
Jeg hæfter mig ikke så meget ved om spilleren har scoret mange mål i 2. bundesliga. Spilleren kan stadig være rigtig god og forstærke os. Se bare Christian Gytkjær f.eks. Hans stats fra 1860 München er også dårlige.
Men trods alt et transferemne i transferønsker tråden :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 634 » 17. aug 2017, 14:12

En bøn om at skrive som man taler høfligt til hinanden.
Aktuelt er Nikolai nok på vej ud, kunne vi så ikke blive fri for den 10 årige sandkasse-sprog om at han ikke kan gribe en bold o.s.v.
Man skal hade AaB førend det bliver forfærdeligt hvis han blev solgt for mere end hvad fair pris er, og det kunne være andre spillere, tidligere og fremadrettet. I en anden tråd knidder Gnu og Funky røv med hinanden i begejstring over at tale Nikolai ned. Det er i min optik helt umuligt at acceptere i dette forum som ikke burde være ødelæggende for AaB og deres medarbejdere, uden at det skal være en klaphatteside
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af astonvilla » 17. aug 2017, 14:16

Køllen I Møllen skrev:Vi mangler AKUT : 1 spillende midterforsvarer ved siden af Okore, 2 kanter der kan skabe noget fremad banen (Thomsen/Kusk-typer). Når de 3 er kommet til vil man kunne bygge noget op. Og fungerer det skal målene nok komme fra nogle af de folk vi allerede har.

Jeg mener 100% at disse 3 folk er mere akut end angriberen. For han kommer ikke til at score mål alligevel med den midtbane vi har nu.

Rinne i mål. Okore og en ny spillende midterforsvarer. Vores sædvanlige backs. Würtz, Risgård og Lesniak samt de to nye kanter. Og så kan Pohl, Sylvestr få plads fremme. Det synes jeg ville være lovende.
Jeg er enig i det meste, med en enkelt justering:
-spillende midtstopper - yes. Akut.
-1 kantspiller - yes. Akut. Jeg mener Flores kan tage den anden kant.
-Justeringen: en højre back som har noget a byde på offensivt. Akut. Pallesen synes jeg personligt ikke er god nok. For tung og generelt ikke et ordentligt niveau (og i tilgift i elendig form - men det kan der vel gøres noget ved). Det efterlader os med PK. PK er en god back, men ikke så stærk fremad. Mod Horsens sad jeg og drømte om Dalsgaards fandenivoldske raids hvor han uimodståeligt rykkede fra alt og alle. Noget derhenad skal vi bruge.

Og så vil jeg altså gerne se en angriber der kan lide at slås i boxen og hamre nogle kasser ind. Men de hænger jo ikke ligefrem på træerne når man (trods alt) ikke har Qatar agtige midler bag sig.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. aug 2017, 14:32

Kristian60 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi mangler AKUT : 1 spillende midterforsvarer ved siden af Okore, 2 kanter der kan skabe noget fremad banen (Thomsen/Kusk-typer). Når de 3 er kommet til vil man kunne bygge noget op. Og fungerer det skal målene nok komme fra nogle af de folk vi allerede har.

Jeg mener 100% at disse 3 folk er mere akut end angriberen. For han kommer ikke til at score mål alligevel med den midtbane vi har nu.

Rinne i mål. Okore og en ny spillende midterforsvarer. Vores sædvanlige backs. Würtz, Risgård og Lesniak samt de to nye kanter. Og så kan Pohl, Sylvestr få plads fremme. Det synes jeg ville være lovende.
Endelig et ikke-dommedags indslag. Mener du ikke at Flores kan gøre ud for en af de to kanter?
Ikke på højt nok niveau pt. Jeg ser ham hellere overtage Risgårds nuværende position så Risgård kan komme til sin vante plads. Faktisk mener jeg at Risgårds placering er den største fejl MW har begået i sin AaB-tid og jeg forbandes over at det ikke ændres.
Janteloven eksisterer IKKE!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sanchez94 » 17. aug 2017, 14:33

astonvilla skrev: Jeg er enig i det meste, med en enkelt justering:
-spillende midtstopper - yes. Akut.
-1 kantspiller - yes. Akut. Jeg mener Flores kan tage den anden kant.
-Justeringen: en højre back som har noget a byde på offensivt. Akut. Pallesen synes jeg personligt ikke er god nok. For tung og generelt ikke et ordentligt niveau (og i tilgift i elendig form - men det kan der vel gøres noget ved). Det efterlader os med PK. PK er en god back, men ikke så stærk fremad. Mod Horsens sad jeg og drømte om Dalsgaards fandenivoldske raids hvor han uimodståeligt rykkede fra alt og alle. Noget derhenad skal vi bruge.

Og så vil jeg altså gerne se en angriber der kan lide at slås i boxen og hamre nogle kasser ind. Men de hænger jo ikke ligefrem på træerne når man (trods alt) ikke har Qatar agtige midler bag sig.
Vil du ikke lige smide resultat af kampen mod Horsens, så vil jeg lige smide nogle units :cool:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. aug 2017, 14:35

astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:Vi mangler AKUT : 1 spillende midterforsvarer ved siden af Okore, 2 kanter der kan skabe noget fremad banen (Thomsen/Kusk-typer). Når de 3 er kommet til vil man kunne bygge noget op. Og fungerer det skal målene nok komme fra nogle af de folk vi allerede har.

Jeg mener 100% at disse 3 folk er mere akut end angriberen. For han kommer ikke til at score mål alligevel med den midtbane vi har nu.

Rinne i mål. Okore og en ny spillende midterforsvarer. Vores sædvanlige backs. Würtz, Risgård og Lesniak samt de to nye kanter. Og så kan Pohl, Sylvestr få plads fremme. Det synes jeg ville være lovende.
Jeg er enig i det meste, med en enkelt justering:
-spillende midtstopper - yes. Akut.
-1 kantspiller - yes. Akut. Jeg mener Flores kan tage den anden kant.
-Justeringen: en højre back som har noget a byde på offensivt. Akut. Pallesen synes jeg personligt ikke er god nok. For tung og generelt ikke et ordentligt niveau (og i tilgift i elendig form - men det kan der vel gøres noget ved). Det efterlader os med PK. PK er en god back, men ikke så stærk fremad. Mod Horsens sad jeg og drømte om Dalsgaards fandenivoldske raids hvor han uimodståeligt rykkede fra alt og alle. Noget derhenad skal vi bruge.

Og så vil jeg altså gerne se en angriber der kan lide at slås i boxen og hamre nogle kasser ind. Men de hænger jo ikke ligefrem på træerne når man (trods alt) ikke har Qatar agtige midler bag sig.

Jeg synes stadig det er svært at dømme Sylvestr og Pohl ude. Hvem af vores angribere de sidste 20 år ville score mange mål på det hold vi har pt? Altså når Pohl spiller alene fremme på et elendigt hold kan han ikke sammenlignes med Søren Frederiksen der havde Frank strandli ved siden af til at rydde op samt Ståle, Andersson, mfl bagved til at skabe chancerne.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 17. aug 2017, 14:38

Pastorius skrev: Eller
"Truppen mangler kvalitet. Der skal mindst en forstærkning til i hver kæde."
sammenholdt med:
"Det kan godt være truppen skal være bedre, men den er ikke så dårlig at 3/15 point er godkendt."
Der er ingen modsætning mellem de to påstande, begge kan sagtens være sande, jeg synes at begge udsagn er sande.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst