Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 20. aug 2017, 17:35

Vi har jagtet, og jagter, Kusk. Problemet er at FCK ikke vil sælge, eller vil sælge for dyrt.
Interessen er ellers gengældt.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af LordMessi » 20. aug 2017, 17:55

Hvad med Hobros Kirkevold fra Hobro? Han vil da passe med en god angriber? Scorer to i dag.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mascis » 20. aug 2017, 17:55

Thisted vandt igen-igen idag, endda mod EFB på udebane. Er der nogen med lidt kendskab der ved om der kunne rende nogen mulige emner rundt ude vest på?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 20. aug 2017, 17:57

Gamen skrev:Vi har jagtet, og jagter, Kusk. Problemet er at FCK ikke vil sælge, eller vil sælge for dyrt.
Interessen er ellers gengældt.
Skal det forstås som at vi/Gaarde stadig har føleren ude efter ham? Paradoksalt nok, så vil det nok være en fordel for Kusk, hvis FCK ryger ud til Qarabag. Muligheden for spilletid må være større i EL end ChL når man tænker på Ståles, især i Europa, rigide system
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 20. aug 2017, 18:02

Gamen skrev:Jeg tror roligt du kan regne med, at det er Gaardes sidste "store" vindue, hvis ikke fejlraten mindskes. Kikser han dette, bliver han sparket ud.
Det går bulletinerne i hvert fald på.

AaB har hverken råd til, eller tid til, at skulle rydde op på den her måde år efter år, fordi man har valgt at hente de forkerte spillere. Det splitter også trupharmonien ad.
Hej Gamen, har du været ude for at lytte på vandrør, eller har du en tys-tys kilde mht. Gaardes fremtid?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2017, 18:12

LordMessi skrev:Hvad med Hobros Kirkevold fra Hobro? Han vil da passe med en god angriber? Scorer to i dag.
Vi har allerede hentet syv spillere udefra inkl. Safrenko og brugt et tocifret antal millioner alene på transfers.
Jeg tror ikke at der bliver hentet endnu en angriber, vi har brugt rigtig mange penge denne sommer (det er vel kun FCK der har brugt flere penge på transfers).

Vi har måske ikke set sommerens sidste afgang hvor Meilinger, Larsen, Sylvestr og Kakeetoo er de mest oplagte bud på spillere der kan være på vej væk, men om der stadigvæk er midler til rådighed til yderligere tilgang er jeg usikker på. Hvis der er det så håber jeg at der ses på en kantspiller.

Vi skiftede et halvt hold sidste sommer hvilket absolut ikke forløb godt, nu har vi så igen foretaget en massiv udskiftning i truppen. Måske tiden er inde til at trække en streg i sandet og begynde at sammenspille et nyt hold hvilket bliver en tidskrævende proces.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 20. aug 2017, 18:14

LordMessi skrev:Hvad med Hobros Kirkevold fra Hobro? Han vil da passe med en god angriber? Scorer to i dag.
Enig, han er klasse og ville passe godt ind, hvis vi har tænkt os at spille med 2 angribere. Burde ikke koste mere end 3-4 millioner.

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 18:16

Det ville overraske mig en hel del, hvis Schoors eller bestyrelsesmedlemmerne ytrede sig om Gaardes fremtid over for venner, familie og kollegaer. Tag det for guds skyld med et gran salt når folk herinde har hørt om utilfredse spillere, sponsorer, kantinedamer, aktionærer....

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 20. aug 2017, 18:20

frederikshavneren skrev:
LordMessi skrev:Hvad med Hobros Kirkevold fra Hobro? Han vil da passe med en god angriber? Scorer to i dag.
Vi har allerede hentet syv spillere udefra inkl. Safrenko og brugt et tocifret antal millioner alene på transfers.
Jeg tror ikke at der bliver hentet endnu en angriber, vi har brugt rigtig mange penge denne sommer (det er vel kun FCK der har brugt flere penge på transfers).

Vi har måske ikke set sommerens sidste afgang hvor Meilinger, Larsen, Sylvestr og Kakeetoo er de mest oplagte bud på spillere der kan være på vej væk, men om der stadigvæk er midler til rådighed til yderligere tilgang er jeg usikker på. Hvis der er det så håber jeg at der ses på en kantspiller.

Vi skiftede et halvt hold sidste sommer hvilket absolut ikke forløb godt, nu har vi så igen foretaget en massiv udskiftning i truppen. Måske tiden er inde til at trække en streg i sandet og begynde at sammenspille et nyt hold hvilket bliver en tidskrævende proces.
Ja vi har hentet mange nye. Og det er i den grad også nødvendigt!
Vi er et ringe hold. Det kan end ikke stillingen modbevise.
Nu har man sagt A og sendt en del af vores fejlkøb videre. Nu må man også sige B og gøre truppen komplet.
Vi rykker ned ellers. Der er jo igen tegn overhovedet på at vores hold er godt nok endnu.
Og med hensyn til hvor mange penge vi har brugt.. Ikke engang en halv basso indtægt. Det er nu vi er nød til at shoppe igennem for at rejse os.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 20. aug 2017, 18:35

Gaarde6 skrev: Ja vi har hentet mange nye. Og det er i den grad også nødvendigt!
Vi er et ringe hold. Det kan end ikke stillingen modbevise.
Nu har man sagt A og sendt en del af vores fejlkøb videre. Nu må man også sige B og gøre truppen komplet.
Vi rykker ned ellers. Der er jo igen tegn overhovedet på at vores hold er godt nok endnu.
Og med hensyn til hvor mange penge vi har brugt.. Ikke engang en halv basso indtægt. Det er nu vi er nød til at shoppe igennem for at rejse os.
Siden du er så skråsikker må du vide hvor mange penge, der er tilbage på det reviderede spillerbudget. Jeg kan love dig for, at de penge, der er afsat til denne manøvre bliver brugt, men heller ikke en øre mere. Du skal regne med, at de indkøb, der er foretaget, påvirker spillerbudgettet 5 år frem. Salget af Basso er ligegyldigt i den sammenhæng.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 20. aug 2017, 18:44

Mascis skrev:Thisted vandt igen-igen idag, endda mod EFB på udebane. Er der nogen med lidt kendskab der ved om der kunne rende nogen mulige emner rundt ude vest på?
Tja, deres træner ville da være en forstærkning. Kan godt lide deres udgave af 352. Asger Bust spiller stærkt på den defensive midt, og man kan spørge om det ikke var en fejl at han og ikke Kakeeto blev sendt videre.
Tobias M Henriksen på venstre wingback/kant har også noget potientiale, men tror alligevel AaB er for stort et skridt.
Morten Rokkedal startede i øvrigt på bænken selvom der er skadesproblemer i deres centrale forsvar...
Thisted havde to andre tidligere AaB'ere i start 11 nemlig Laus Ø Nielsen og Sonny Jakobsen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 20. aug 2017, 18:51

Freddie skrev:
Gaarde6 skrev: Ja vi har hentet mange nye. Og det er i den grad også nødvendigt!
Vi er et ringe hold. Det kan end ikke stillingen modbevise.
Nu har man sagt A og sendt en del af vores fejlkøb videre. Nu må man også sige B og gøre truppen komplet.
Vi rykker ned ellers. Der er jo igen tegn overhovedet på at vores hold er godt nok endnu.
Og med hensyn til hvor mange penge vi har brugt.. Ikke engang en halv basso indtægt. Det er nu vi er nød til at shoppe igennem for at rejse os.
Siden du er så skråsikker må du vide hvor mange penge, der er tilbage på det reviderede spillerbudget. Jeg kan love dig for, at de penge, der er afsat til denne manøvre bliver brugt, men heller ikke en øre mere. Du skal regne med, at de indkøb, der er foretaget, påvirker spillerbudgettet 5 år frem. Salget af Basso er ligegyldigt i den sammenhæng.
Ingen anelse.
Men jeg ved at vi rykker ned med under 1 point i snit.
Og hvis du kan se vi er på vej ud af den tendens med vores nuværende trup, så må jeg løfte på hatten.
Hvis IKKE vi køber den fornødne kvalitet og rykker ned. Så kan jeg også garantere dig at det kommer til at påvirke budgettet.
Og selvfølgelig er salget af basso ikke ligegyldigt! Det er jo netop de mange millioner vi fik fra ham og Mæhle der gør den her shoppetur mulig.
Det skulle jo også gerne påvirke positivt i årene frem at truppen forhåbentlig præsterer bedre og der ved får flere tv penge, flere sponsor kroner, flere mennesker på stadion og større salg af spillere.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 20. aug 2017, 19:06

Freddie skrev:
Gaarde6 skrev: Ja vi har hentet mange nye. Og det er i den grad også nødvendigt!
Vi er et ringe hold. Det kan end ikke stillingen modbevise.
Nu har man sagt A og sendt en del af vores fejlkøb videre. Nu må man også sige B og gøre truppen komplet.
Vi rykker ned ellers. Der er jo igen tegn overhovedet på at vores hold er godt nok endnu.
Og med hensyn til hvor mange penge vi har brugt.. Ikke engang en halv basso indtægt. Det er nu vi er nød til at shoppe igennem for at rejse os.
Siden du er så skråsikker må du vide hvor mange penge, der er tilbage på det reviderede spillerbudget. Jeg kan love dig for, at de penge, der er afsat til denne manøvre bliver brugt, men heller ikke en øre mere. Du skal regne med, at de indkøb, der er foretaget, påvirker spillerbudgettet 5 år frem. Salget af Basso er ligegyldigt i den sammenhæng.
I øvrigt udtale Gaarde følgende, for to dage siden, nu vi snakker budget:
Der er rigtig mange spillere, som gerne vil til AaB, men vi henter selvfølgelig ikke noget, som vi ikke tror på, og derfor har vi været tålmodige, siger Gaarde til bold.dk og forklarer, at AaB ikke er bange for at bruge godt med penge, hvis klubben finder den helt rette til holdet
Jeg satser på de har styr på budgettet og hvad det betyder i årene frem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 20. aug 2017, 19:29

frederikshavneren skrev: Vi har allerede hentet syv spillere udefra inkl. Safrenko og brugt et tocifret antal millioner alene på transfers.
Jeg tror ikke at der bliver hentet endnu en angriber, vi har brugt rigtig mange penge denne sommer (det er vel kun FCK der har brugt flere penge på transfers).
Vildt at tænke på, hvad BIF fx har fået for færre penge. Jeg ved godt, hvem jeg ville vælge, hvis valget stod mellem fx Rolim og Vigen eller Tibbling.

Eller FCM med Sørloth versus Sifreddo (kan ikke lige huske navnet)/Sylvestr.

Bare for at tage et par enkelte eksempler.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 19:44

Bassogogven, du joker...? Men for sjovs skyld vil jeg da gerne høre dine tanker omkring totaløkonomien i lejekontrakten med Rolim hhv. BIFs engagement med Vigen og Tibbling.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 20. aug 2017, 19:57

Gaarde6 skrev: Jeg satser på de har styr på budgettet og hvad det betyder i årene frem.
Det er faktisk også præcis det jeg gør.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2017, 20:06

JAMK skrev:Hold nu op med at skyde Gaarde det ene og andet i skoene. Gaarde er underlagt Stephan Schoor og bestyrelsens instrukser i forhold til lønniveau og størrelse af transfersummer/sign-on fees. Det er ikke Gaarde, der har været "forblændet" af talentstrategien, men derimod klubbens ejere.

Det er muligt, at andre sportsdirektører ville kunne have fået mere kvalitet for pengene end Gaarde, men at sammenligne Gaardes transfers med Lynges, er det glade vanvid. I Lynges tid var budgetter et land i Afrika (overholdelsen heraf var i hvert fald). Idag har bestyrelsen givet Schoors en klar instruks om, at AaB ikke skal begive sig ud i noget, der bare minder om økonomisk uføre.

Jeg elsker Lynge og han er/var en super ambassadør for AaB. Men jeg vil, på Gaardes vegne :-) , tillade mig at prikke til myten om, at han var god til at finde "gratis" spillere. En spiller er ikke gratis, blot fordi hans kontrakt er udløbet. Som bekendt indgik AaB i 2014 forlig i feriepengesagen og betalte 17,5 mio. kr. til spillerforeningen. Beløbet vedrørte i det væsentligste feriepenge af sign-on fees. Og siden feriepenge er 12,5% svarer 17,5 mio. altså til sign-on fees for 140 mio. kr. Så lad nu være med at tro, at vi tidligere rendte rundt og hentede en masse gratis/billige spillere og at det var ejendomsinvesteringer, der var skyld i den økonomiske dårligdom. Massive investeringer i spillertruppen var den gennemgående årsag til, at AaBs økonomi konsekvent hang i laser i Lynges tid. Forstå mig ret - Lynge agerede blot, som bestyrelsen ønskede, men hans råderum var et helt andet end det, som Gaarde skal manøvrere i i dag.

Hvis man kigger på AaBs årsrapporter, har vi haft overskud de sidste tre år. Utænkeligt og urealistisk med overskud gennem flere år i træk i Lynge-tiden.

Så lad være med at sammenligne Lynge-tiden med Gaarde-tiden! (EDIT: Læs: Anerkend at der gjaldt to vidt forskellige økonomiske forudsætninger!)
Et af de bedste indlæg på debatsiden nogensinde.

Tak.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 20. aug 2017, 20:17

BassogogsVen skrev:
frederikshavneren skrev: Vi har allerede hentet syv spillere udefra inkl. Safrenko og brugt et tocifret antal millioner alene på transfers.
Jeg tror ikke at der bliver hentet endnu en angriber, vi har brugt rigtig mange penge denne sommer (det er vel kun FCK der har brugt flere penge på transfers).
Vildt at tænke på, hvad BIF fx har fået for færre penge. Jeg ved godt, hvem jeg ville vælge, hvis valget stod mellem fx Rolim og Vigen eller Tibbling.

Eller FCM med Sørloth versus Sifreddo (kan ikke lige huske navnet)/Sylvestr.

Bare for at tage et par enkelte eksempler.
De ovennævnte spillere har vi aldrig været i nærheden af at kunne tiltrække. Når man er en klub med det lønbudget som Brøndby og FCM og at de tilmed kan sige Europa mulighed under forhandlinger og fast tophold i DK.

Så vi må nøjes med andre muligheder og spillere som vi "ikke" kender.

Lad mig sige, at Rolim kan vise sig at være et scoop hvis han vælter os alle sammen og så har vi pludselig fået meget for "få" penge.

Du skriver jo kun det du gør, fordi du kender ovennævnte spillere og at Sørloth har slået til for FCM. Hvad hvis sørloth havde floppet ind til nu. Ja så havde du nok ikke nævnt ham.

Sorry, men din sammenligning er lidt tynd.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 20. aug 2017, 20:21

Provst i Brovst skrev:
JAMK skrev:Hold nu op med at skyde Gaarde det ene og andet i skoene. Gaarde er underlagt Stephan Schoor og bestyrelsens instrukser i forhold til lønniveau og størrelse af transfersummer/sign-on fees. Det er ikke Gaarde, der har været "forblændet" af talentstrategien, men derimod klubbens ejere.

Det er muligt, at andre sportsdirektører ville kunne have fået mere kvalitet for pengene end Gaarde, men at sammenligne Gaardes transfers med Lynges, er det glade vanvid. I Lynges tid var budgetter et land i Afrika (overholdelsen heraf var i hvert fald). Idag har bestyrelsen givet Schoors en klar instruks om, at AaB ikke skal begive sig ud i noget, der bare minder om økonomisk uføre.

Jeg elsker Lynge og han er/var en super ambassadør for AaB. Men jeg vil, på Gaardes vegne :-) , tillade mig at prikke til myten om, at han var god til at finde "gratis" spillere. En spiller er ikke gratis, blot fordi hans kontrakt er udløbet. Som bekendt indgik AaB i 2014 forlig i feriepengesagen og betalte 17,5 mio. kr. til spillerforeningen. Beløbet vedrørte i det væsentligste feriepenge af sign-on fees. Og siden feriepenge er 12,5% svarer 17,5 mio. altså til sign-on fees for 140 mio. kr. Så lad nu være med at tro, at vi tidligere rendte rundt og hentede en masse gratis/billige spillere og at det var ejendomsinvesteringer, der var skyld i den økonomiske dårligdom. Massive investeringer i spillertruppen var den gennemgående årsag til, at AaBs økonomi konsekvent hang i laser i Lynges tid. Forstå mig ret - Lynge agerede blot, som bestyrelsen ønskede, men hans råderum var et helt andet end det, som Gaarde skal manøvrere i i dag.

Hvis man kigger på AaBs årsrapporter, har vi haft overskud de sidste tre år. Utænkeligt og urealistisk med overskud gennem flere år i træk i Lynge-tiden.

Så lad være med at sammenligne Lynge-tiden med Gaarde-tiden! (EDIT: Læs: Anerkend at der gjaldt to vidt forskellige økonomiske forudsætninger!)
Et af de bedste indlæg på debatsiden nogensinde.

Tak.
Min pointe var egentlig bare, at Lynge evende at få meget ud af ingenting i årene 2011 til 2013. Og ejendomseventyret var den primære grund til, at AaB var ved at gå på røven. Det er muligt, at budgettering og overholdelse af budgetter måske kunne have været gjort bedre, men det er ingelunde det der var ved at koste AaB livet. Det var, at vi brændte inde med nogle bygninger vi skyldte en helvedes masse penge for og de øvrige luftkasteller den daværende ledelse søsatte. Fodboldholdet gik måske ikke i nul, men omvendt var vores mestertrup i 08 nok knap det 6 største. Og alle de her random udlændinge som man smider penge efter - jeg ville personligt helelre have en rutineret kvalitetsspiller der kan løfte holdet fremfor alle de har random udenlandske talenter. Nu roser du Gaarde, men det han gør lige nu er da den ultimative vold mod strategien. Brassere og slovakker i starten af 20'erne er altså ikke dem der går ind og får det her hold til at fungere så de unge kan fokusere på deres udvikling. Nu får vi bare en endnu mere rodet spillertrup.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2017, 20:25

Jakobsen skrev:
Provst i Brovst skrev:
JAMK skrev:Hold nu op med at skyde Gaarde det ene og andet i skoene. Gaarde er underlagt Stephan Schoor og bestyrelsens instrukser i forhold til lønniveau og størrelse af transfersummer/sign-on fees. Det er ikke Gaarde, der har været "forblændet" af talentstrategien, men derimod klubbens ejere.

Det er muligt, at andre sportsdirektører ville kunne have fået mere kvalitet for pengene end Gaarde, men at sammenligne Gaardes transfers med Lynges, er det glade vanvid. I Lynges tid var budgetter et land i Afrika (overholdelsen heraf var i hvert fald). Idag har bestyrelsen givet Schoors en klar instruks om, at AaB ikke skal begive sig ud i noget, der bare minder om økonomisk uføre.

Jeg elsker Lynge og han er/var en super ambassadør for AaB. Men jeg vil, på Gaardes vegne :-) , tillade mig at prikke til myten om, at han var god til at finde "gratis" spillere. En spiller er ikke gratis, blot fordi hans kontrakt er udløbet. Som bekendt indgik AaB i 2014 forlig i feriepengesagen og betalte 17,5 mio. kr. til spillerforeningen. Beløbet vedrørte i det væsentligste feriepenge af sign-on fees. Og siden feriepenge er 12,5% svarer 17,5 mio. altså til sign-on fees for 140 mio. kr. Så lad nu være med at tro, at vi tidligere rendte rundt og hentede en masse gratis/billige spillere og at det var ejendomsinvesteringer, der var skyld i den økonomiske dårligdom. Massive investeringer i spillertruppen var den gennemgående årsag til, at AaBs økonomi konsekvent hang i laser i Lynges tid. Forstå mig ret - Lynge agerede blot, som bestyrelsen ønskede, men hans råderum var et helt andet end det, som Gaarde skal manøvrere i i dag.

Hvis man kigger på AaBs årsrapporter, har vi haft overskud de sidste tre år. Utænkeligt og urealistisk med overskud gennem flere år i træk i Lynge-tiden.

Så lad være med at sammenligne Lynge-tiden med Gaarde-tiden! (EDIT: Læs: Anerkend at der gjaldt to vidt forskellige økonomiske forudsætninger!)
Et af de bedste indlæg på debatsiden nogensinde.

Tak.
Min pointe var egentlig bare, at Lynge evende at få meget ud af ingenting i årene 2011 til 2013. Og ejendomseventyret var den primære grund til, at AaB var ved at gå på røven. Det er muligt, at budgettering og overholdelse af budgetter måske kunne have været gjort bedre, men det er ingelunde det der var ved at koste AaB livet. Det var, at vi brændte inde med nogle bygninger vi skyldte en helvedes masse penge for og de øvrige luftkasteller den daværende ledelse søsatte. Fodboldholdet gik måske ikke i nul, men omvendt var vores mestertrup i 08 nok knap det 6 største. Og alle de her random udlændinge som man smider penge efter - jeg ville personligt helelre have en rutineret kvalitetsspiller der kan løfte holdet fremfor alle de har random udenlandske talenter. Nu roser du Gaarde, men det han gør lige nu er da den ultimative vold mod strategien. Brassere og slovakker i starten af 20'erne er altså ikke dem der går ind og får det her hold til at fungere så de unge kan fokusere på deres udvikling. Nu får vi bare en endnu mere rodet spillertrup.
Jeg synes Gaarde er, og Lynge var, en skandale som sportsdirektør.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst