Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 30. aug 2017, 20:00

JAMK skrev:Hold nu op... Alle sportsdirektører lægger røgsløret om "det lukkede vindue".....

Men når Gaarde angiveligt er klar med 5 mio. for Kusk, er jeg faktisk skuffet over at vi ikke har fundet en anden lignende spiller. Der må sgu være nogen derude med kvalitet, som kunne være hentet for 5 mio.
Der er også en dag i morgen. Tror Gaarde laver en last minute signing...
Jeg savner Winsnes

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af white splash » 30. aug 2017, 20:03

Forstår ikke noget, hvis FCK lukker vinduet med 6 kantspillere i truppen. Vi må da for faen kunne få en af dem!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 30. aug 2017, 20:08

Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
------------------
mvh Kristian

Magster
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. jul 2017, 12:38

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Magster » 30. aug 2017, 20:09

FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal have en kant ind, hvilken side er det så ? For vi har vel allerede en del, som normalt vil kunne tage venstrekanten: Børsting, Thellufsen og Flores.

Højrekanten er vel lidt tyndere besat, hvilket Kusk interessen også kunne indikere.
Søren Rieks.. 31år, kontrakt fri fra jul?

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dunkel » 30. aug 2017, 20:23

Smider lige et navn i puljen: Simon Kroon. Ikke meget spilletid i Ikast og - så vidt jeg husker - ganske god iscenesætter fra sin kantposition i Sønderjyske.

Nævnt tidligere i dag som en del af en byttehandel med Sanneh, der gik i vasken. Han må være ivrig efter at få ny luft.

Ikke en spiller i Kusk-klassen, bevares, men stadig en habil spiller.

EDIT: For lige at smide lidt stats op for hans præstationer i Suppen indtil nu:

15/16: 15 kampe, 2 mål, 5 assist for Sønderjyske
16/17: 13 kampe, 4 mål, 4 assist for Sønderjyske
16/17: 6 kampe, 0 mål, 0 assist for Ikast. Fik dog også kun 52 minutter fordelt på de kampe.
17/18: 5 kampe, 1 mål, 0 assist for Ikast.

Et fornuftigt snit i Sønderjyske, der viser, han har niveau til at gøre en forskel i Suppen.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Munken83 » 30. aug 2017, 20:35

Dunkel skrev:Smider lige et navn i puljen: Simon Kroon. Ikke meget spilletid i Ikast og - så vidt jeg husker - ganske god iscenesætter fra sin kantposition i Sønderjyske.

Nævnt tidligere i dag som en del af en byttehandel med Sanneh, der gik i vasken. Han må være ivrig efter at få ny luft.

Ikke en spiller i Kusk-klassen, bevares, men stadig en habil spiller.
Kusk tror jeg desværre ikke på - ud over hvis den kære Gaarde smider lidt ekstra lønkroner i. Som jeg forøvrigt har gjort det godt i dette transfer vindue. Specielt at han også har prøvet at hente de 2 spillere hjem.

Men en Simon Kroon kunne da være et udemærket supplement til truppen!


(Og ja jeg er ny herinde. Har dog luret med i de sidste par måneder :P )

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af duncan88 » 30. aug 2017, 20:50

Kroon kunne være en dark horse og gå efter. FCM forsøger angiveligt at bytte sig til Sanneh i ACH med Kristian Riis og Kroon - men der kan vi nok ikke være med hvis det er det ender sådan
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dunkel » 30. aug 2017, 21:02

duncan88 skrev:Kroon kunne være en dark horse og gå efter. FCM forsøger angiveligt at bytte sig til Sanneh i ACH med Kristian Riis og Kroon - men der kan vi nok ikke være med hvis det er det ender sådan
Den byttehandel er - ifølge Sannehs agent - gået i vasken, fordi Ikast ikke kan (eller vil) honorere Sannehs lønkrav.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2017, 21:11

Dunkel skrev:
duncan88 skrev:Kroon kunne være en dark horse og gå efter. FCM forsøger angiveligt at bytte sig til Sanneh i ACH med Kristian Riis og Kroon - men der kan vi nok ikke være med hvis det er det ender sådan
Den byttehandel er - ifølge Sannehs agent - gået i vasken, fordi Ikast ikke kan (eller vil) honorere Sannehs lønkrav.
Gad vide hvilken overgangssum Horsens kræver? Han ville være en fin tilføjelse til vores midterforsvar. En spiller der også vil kunne sælges videre om et par år. Stort potentiale, der kan virkelig kan blive udfoldet hos os.
Her må Gaarde sgu lige være vågen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 30. aug 2017, 21:13

jonas386 skrev:
Dunkel skrev:
duncan88 skrev:Kroon kunne være en dark horse og gå efter. FCM forsøger angiveligt at bytte sig til Sanneh i ACH med Kristian Riis og Kroon - men der kan vi nok ikke være med hvis det er det ender sådan
Den byttehandel er - ifølge Sannehs agent - gået i vasken, fordi Ikast ikke kan (eller vil) honorere Sannehs lønkrav.
Gad vide hvilken overgangssum Horsens kræver? Han ville være en fin tilføjelse til vores midterforsvar. En spiller der også vil kunne sælges videre om et par år. Stort potentiale, der kan virkelig kan blive udfoldet hos os.
Her må Gaarde sgu lige være vågen.
Jeg har hørt på vandrørene, at Brøndby også er ude efter Sanneh - i så fald er valget for ham nok ikke så svært, skulle Horsens slippe ham.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2017, 21:17

BassogogsVen skrev:
jonas386 skrev:
Dunkel skrev:
duncan88 skrev:Kroon kunne være en dark horse og gå efter. FCM forsøger angiveligt at bytte sig til Sanneh i ACH med Kristian Riis og Kroon - men der kan vi nok ikke være med hvis det er det ender sådan
Den byttehandel er - ifølge Sannehs agent - gået i vasken, fordi Ikast ikke kan (eller vil) honorere Sannehs lønkrav.
Gad vide hvilken overgangssum Horsens kræver? Han ville være en fin tilføjelse til vores midterforsvar. En spiller der også vil kunne sælges videre om et par år. Stort potentiale, der kan virkelig kan blive udfoldet hos os.
Her må Gaarde sgu lige være vågen.
Jeg har hørt på vandrørene, at Brøndby også er ude efter Sanneh - i så fald er valget for ham nok ikke så svært, skulle Horsens slippe ham.
Jeg kan se han har kontraktudløb om et år. Så det er nok begrænset hvad Horsens kan kræve. Hvis de vil tjene penge på ham, er det hvertfald nu de skal afskibbe ham. Vi kan næppe tilbyde det store i en byttehandel, da de spillere vi potentielt har i overskud, der kunne være relevante i Horsens(eks. Meillinger) nok ikke ser Horsens/anden dansk klub, som næste destination. Andre, eksempelvis Abildgaard, Børsting, Kakeeto osv er Horsens næppe voldsomt interesserede i.

Nuvel, det er ikke sikkert han gider til os, men Gaarde bør hvertfald forhøre sig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sønderhof » 30. aug 2017, 21:39

jonas386 skrev:
Jeg kan se han har kontraktudløb om et år. Så det er nok begrænset hvad Horsens kan kræve. Hvis de vil tjene penge på ham, er det hvertfald nu de skal afskibbe ham. Vi kan næppe tilbyde det store i en byttehandel, da de spillere vi potentielt har i overskud, der kunne være relevante i Horsens(eks. Meillinger) nok ikke ser Horsens/anden dansk klub, som næste destination. Andre, eksempelvis Abildgaard, Børsting, Kakeeto osv er Horsens næppe voldsomt interesserede i.

Nuvel, det er ikke sikkert han gider til os, men Gaarde bør hvertfald forhøre sig.
Helt oprigtigt, så er der ikke en eneste spiller, som ikke er fast starter hos os, som kan bruges i Horsens. Deres trup er mindst lige så stærkt som vores. De har et velfungerende koncept, med nogle fysiske stærke typer. Jeg væder gerne en hund om at Horsens ender over os i sæsonen!

Ang. Sanneh: Hvis BIF og FCM er interesserede, på hvilke parametre er det lige vi kan være med på i konkurrence med dem?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 30. aug 2017, 21:41

Forza skrev:Det klinger i øvrigt lidt hult når Gaarde erklærer vinduet lukket og efterfølgende forsøger at hente Kusk og Thomsen. Ikke at jeg har noget imod forsøget.
Mon ikke det betyder han er tilfreds, men stadig kigger efter en der virkelig kan gøre en forskel.

En af de bedste ting ve at have orden i økonomien er at man kan slå til når muligheden for en klassespiller opstår, selvom det egentlig ikke var den man ledte efter. Nogle gange fr man bare muligheden for at lave en fremragende handel, og så er det bare med at slå til, på trods af alle planer.

Såden en type handel er Kusk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 30. aug 2017, 21:52

Sønderhof skrev:Ang. Sanneh: Hvis BIF og FCM er interesserede, på hvilke parametre er det lige vi kan være med på i konkurrence med dem?
My point exactly!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2017, 21:55

Sønderhof skrev: Ang. Sanneh: Hvis BIF og FCM er interesserede, på hvilke parametre er det lige vi kan være med på i konkurrence med dem?
Penge, selvom vores budget er lavere, så tror jeg ikke villigheden til at investere er så meget mindre hos os.
De sportslige ambitioner er vel også de samme, selvom vi ikke er lige så vokale omkring vores. Det er rigtigt vi har haft nogle udfordringer, men de kan jo trodsalt løses, og vi (Gaarde) gør da også forsøget. Det kan selvfølgelig blive fugl eller fisk med flere af vores spillere (Lesniak, Safrenko, Rolim eller Okore), men jeg synes egentlig vi har et interessant hold, også selvom der er en del ubekendte.

Derudover, så har vi flere gange vist vi er villige til at lade spillere skifte til større klubber, og at større klubber gerne vil hente spillere i AaB. Jeg er helt sikkert enig i at vi pt ikke r det mest attraktive sted i ligaen for tiden, men det sortsyn der hersker herinde for tiden synes jeg ikke er helt rimeligt. Der er altså ikke mange klubber der har haft samme sportslige succes som os de sidste 10 år. Og folk ville jo ikke tabe både næse og mund hvis en spiller som Sanneh eksempelvis havnede i GF', påtrods af de har haft en vane med at skulle vende i 1. division i tide og utide.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2017, 21:58

Sønderhof skrev: Ang. Sanneh: Hvis BIF og FCM er interesserede, på hvilke parametre er det lige vi kan være med på i konkurrence med dem?
Vores transfertråd er på næsten 7000 indlæg - jeg garanterer for at de to andre klubbers ikke er i nærheden!

Derudover kan han, ved at læse tråden igennem, se at AaB fans har villet have ham til klubben længe, i flere forskellige perioder i netop denne tråd. Han skal bare springe over de steder hvor mange mener at han ikke er dygtig nok med fødderne til at spille i AaB osv.

Når vi de 7000? Det tror jeg nok vi gør!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Elscorpio » 30. aug 2017, 22:05

Kristian skrev:Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
Vil blive meget overrasket hvis Kusk skifter tilbage til os, hvis han er en spiller med ambitioner.

Vågn nu op herinde, hvilke gode spillere skal vi kunne tiltrække med resultaterne vi har præsteret de sidste 3 år?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 30. aug 2017, 22:19

Elscorpio skrev:
Kristian skrev:Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
Vil blive meget overrasket hvis Kusk skifter tilbage til os, hvis han er en spiller med ambitioner.

Vågn nu op herinde, hvilke gode spillere skal vi kunne tiltrække med resultaterne vi har præsteret de sidste 3 år?
Mon ik det er Gaarde der skal vågne
------------------
mvh Kristian

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 30. aug 2017, 22:57

Kristian skrev:
Elscorpio skrev:
Kristian skrev:Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
Vil blive meget overrasket hvis Kusk skifter tilbage til os, hvis han er en spiller med ambitioner.

Vågn nu op herinde, hvilke gode spillere skal vi kunne tiltrække med resultaterne vi har præsteret de sidste 3 år?
Mon ik det er Gaarde der skal vågne
Hvordan kan det være Gaarde der skal vågne, når det er Kusk der afviser skiftet?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2017, 00:11

Elscorpio skrev:
Kristian skrev:Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
Vil blive meget overrasket hvis Kusk skifter tilbage til os, hvis han er en spiller med ambitioner.

Vågn nu op herinde, hvilke gode spillere skal vi kunne tiltrække med resultaterne vi har præsteret de sidste 3 år?
De spillere som kan se der bliver investeret og at AaB er en stor klub som har ambitioner om at vende tilbage til toppen, de spillere om kan se AaB er et godt skridt videre mod en karriere i udlandet, de spillere som kan se at den måde AaB ønsker at spille fodbold på passer til dem, osv. osv.

Op til mesterskaberne i 99 og 08 kunne man sagtens tiltrække stærke spillere, til trods for at vilkårene ikke burde være bedre, og det kan man selvfølgelig også nu. Jeg nægter at godtage det som en undskyldning, hvis vi på et tidspunkt når til en konklusion som er at de spillere vi har hentet i dette vindue ikke har været gode nok. Hvis vi ikke henter gode nok spillere, er det fordi vi ikke er gode nok til at hente de rigtige... så kan man til den tid diskutere om det er sportsdirektøren som fejler, eller om setuppet omkring scouting og kontakter ikke er godt nok. Men lad os nu se om det bliver aktuelt.

Låst