Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2017, 19:30

Gamen skrev:
Njak skrev: Han vil ikke ud med noget mere konkret, men jeg er ret overbevist om det er Pallesen. Det rygtes i Viborg-kredse at der er accepteret et bud på lidt over 2 millioner og Pallesen var ikke med i truppen mod Silkeborg igår, så det er mit bedste bud
Ret uambitiøst. Men sådan må det jo være, når man langsomt, men sikkert, har fjernet det sportslige fundament der skulle give os mulighed for at hente gode spillere uden at skulle dykke alt for langt ned i lommen. AaB's sportslige ledelse har kun sig selv at takke for først at pisse et halvt guldhold væk, sæsonen efter pisse europæisk deltagelse væk, og seneste sæson være på randen af det ringeste jeg har set i al den tid jeg har fulgt AaB.
Den ledelse der gjorde at man ikke kunne bygge videre på mesterskabet er nu sat på porten, så den nuværende ledelse ligger i nogen grad som andre har redt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 2. jul 2017, 19:31

Gamen skrev:
Njak skrev: Han vil ikke ud med noget mere konkret, men jeg er ret overbevist om det er Pallesen. Det rygtes i Viborg-kredse at der er accepteret et bud på lidt over 2 millioner og Pallesen var ikke med i truppen mod Silkeborg igår, så det er mit bedste bud
Ret uambitiøst. Men sådan må det jo være, når man langsomt, men sikkert, har fjernet det sportslige fundament der skulle give os mulighed for at hente gode spillere uden at skulle dykke alt for langt ned i lommen. AaB's sportslige ledelse har kun sig selv at takke for først at pisse et halvt guldhold væk, sæsonen efter pisse europæisk deltagelse væk, og seneste sæson være på randen af det ringeste jeg har set i al den tid jeg har fulgt AaB.
Åh, Så stop da alt den surhed! (ikke kun dig, men du var lige den seneste der lod galden flyde).

Pallesen er ved gud ingen Ramos, men mindre kan også gøre det. Mæhle var super offensivt sidste år, men noget af et problem defensivt, hvorfor han også blev sat på højre kant til tider. PK er i bedste fald anonym. Pallesen er en solid og stabil spiller defensivt der har bygget på offensivt. De to kvaliteter er savnet i en elendig defensiv. Finder man en mand til centerforsvaret så kan det løftes op på et niveau hvor der ikke skal scores mindst to hver kamp for at gå point.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 2. jul 2017, 19:33

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Og at tro at vi pludselig smider MANGE millioner (som i RIGTIGT MANGE) afsted er i min optik naivt. Det bliver en genovervejning af målsætning og flere år med genopbygning - tror simpelthen ikke på, at man går fra den ene grøft til en anden ift investering i spillere.
Vi har fået 40 mio. ind på spillersalg, så selvfølgelig har vi råd til at bruge penge. Schors har udtalt, at vi sagtens kan klare enkelte år med underskud fordi der er planlagt sportslige investeringer. Det bliver ikke en genovervejning af målsætning, og ikke flere år med genopbygning - det er IKKE hvad AaB har meldt ud, og så sent som i slutningen af denne sæson gentog Gaarde at AaB SKAL være en del af toppen af dansk fodbold. Strategiplanen siger at vi skal toppe i år, og at det er dét den sportslige satsning de seneste 3 år er tilrettelagt efter. Så måske folk herinde for én gangs skyld ville forholde sig til den eneste officielle udmelding AaB er kommet med, der bør være et pejlemærke. En sportslig strategi de mig bekendt ikke har udtalt, at der er ændret på.
Nej, men som jeg skriver tidligere, så er det nok noget der ER op til overvejelse! Jeg er slet ikke i tvivl om, at AaB stadig ser sig som en del af toppen af dansk fodbold i årene der kommer. Men når man har en strategi, og den ikke viser sig at holde stik, så retter man op på strategien. Det kan godt være der ikke er kommet en officiel udmelding, men tror DU selv på, at AaB virkelig mener, at de peaker næste år? En ting der slår mig, når jeg læser dine indlæg er, at alt er statisk. Når noget er meldt ud, så er det sådan det er, og det er den eneste virkelig der findes. Der findes ingen mulighed for, at organisationen og strategien er i bevægelse - ingen nuancer!

Jeg har ingen steder skrevet, at AaB ikke vil bruge penge på spillere. Men jeg kan ikke forestille mig at man går ud og smider 20-30 millioner efter spillere i dette vindue. Og hvis du synes Pallesen for 2 er uambitiøst, hvad er det så for et leje vi taler? Og hvad vil det koste? Og hvor mange skal der ind af den type? Hvis man følger de udmeldinger der kommer herinde med antal af spillere, så er vi hurtigt oppe på de 20 mill!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 2. jul 2017, 19:35

De Fem skrev:
Gamen skrev:
Njak skrev: Han vil ikke ud med noget mere konkret, men jeg er ret overbevist om det er Pallesen. Det rygtes i Viborg-kredse at der er accepteret et bud på lidt over 2 millioner og Pallesen var ikke med i truppen mod Silkeborg igår, så det er mit bedste bud
Ret uambitiøst. Men sådan må det jo være, når man langsomt, men sikkert, har fjernet det sportslige fundament der skulle give os mulighed for at hente gode spillere uden at skulle dykke alt for langt ned i lommen. AaB's sportslige ledelse har kun sig selv at takke for først at pisse et halvt guldhold væk, sæsonen efter pisse europæisk deltagelse væk, og seneste sæson være på randen af det ringeste jeg har set i al den tid jeg har fulgt AaB.
Åh, Så stop da alt den surhed! (ikke kun dig, men du var lige den seneste der lod galden flyde).

Pallesen er ved gud ingen Ramos, men mindre kan også gøre det. Mæhle var super offensivt sidste år, men noget af et problem defensivt, hvorfor han også blev sat på højre kant til tider. PK er i bedste fald anonym. Pallesen er en solid og stabil spiller defensivt der har bygget på offensivt. De to kvaliteter er savnet i en elendig defensiv. Finder man en mand til centerforsvaret så kan det løftes op på et niveau hvor der ikke skal scores mindst to hver kamp for at gå point.
I guder hvor har du ret! Med undtagelse af: EN mand til centerforsvaret.
Vi SKAL have 2 mand ind til centerforsvaret. Kan ikke se nogen af de 3 vi har nu, spille på et top 6 hold i ligaen.

Vogelmeister
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 11. sep 2007, 11:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Vogelmeister » 2. jul 2017, 19:40

Pallesen bliver præsenteret i morgen lader jeg mig fortælle!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 2. jul 2017, 19:43

Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:
Gamen skrev:
Njak skrev: Han vil ikke ud med noget mere konkret, men jeg er ret overbevist om det er Pallesen. Det rygtes i Viborg-kredse at der er accepteret et bud på lidt over 2 millioner og Pallesen var ikke med i truppen mod Silkeborg igår, så det er mit bedste bud
Ret uambitiøst. Men sådan må det jo være, når man langsomt, men sikkert, har fjernet det sportslige fundament der skulle give os mulighed for at hente gode spillere uden at skulle dykke alt for langt ned i lommen. AaB's sportslige ledelse har kun sig selv at takke for først at pisse et halvt guldhold væk, sæsonen efter pisse europæisk deltagelse væk, og seneste sæson være på randen af det ringeste jeg har set i al den tid jeg har fulgt AaB.
Åh, Så stop da alt den surhed! (ikke kun dig, men du var lige den seneste der lod galden flyde).

Pallesen er ved gud ingen Ramos, men mindre kan også gøre det. Mæhle var super offensivt sidste år, men noget af et problem defensivt, hvorfor han også blev sat på højre kant til tider. PK er i bedste fald anonym. Pallesen er en solid og stabil spiller defensivt der har bygget på offensivt. De to kvaliteter er savnet i en elendig defensiv. Finder man en mand til centerforsvaret så kan det løftes op på et niveau hvor der ikke skal scores mindst to hver kamp for at gå point.
I guder hvor har du ret! Med undtagelse af: EN mand til centerforsvaret.
Vi SKAL have 2 mand ind til centerforsvaret. Kan ikke se nogen af de 3 vi har nu, spille på et top 6 hold i ligaen.
Hørt. Jeg tror bare ikke, man henter 2 til centerforsvaret, med mindre Holger ryger. Tværtimod kan jeg godt se AaB forsøge sig med en dygtigere makker til ham (og en målmand som ikke demonstrativt spiller Holger til hans svage ben i svære situationer :D ).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 2. jul 2017, 19:47

Gamen skrev:
Njak skrev: Han vil ikke ud med noget mere konkret, men jeg er ret overbevist om det er Pallesen. Det rygtes i Viborg-kredse at der er accepteret et bud på lidt over 2 millioner og Pallesen var ikke med i truppen mod Silkeborg igår, så det er mit bedste bud
Ret uambitiøst. Men sådan må det jo være, når man langsomt, men sikkert, har fjernet det sportslige fundament der skulle give os mulighed for at hente gode spillere uden at skulle dykke alt for langt ned i lommen. AaB's sportslige ledelse har kun sig selv at takke for først at pisse et halvt guldhold væk, sæsonen efter pisse europæisk deltagelse væk, og seneste sæson være på randen af det ringeste jeg har set i al den tid jeg har fulgt AaB.
Come on!!! Det er jo fuldstændig lige meget hvem Gaarde henter så stiller han ikke jer tilfreds.

Og samtidig bringer du alle de ting frem, som der er diskuteret til hudløshed.

Det kunne jo træffe at Pallesen ville udvikle sig hos os og det er mere sikre kort, end en tilfældig svensker som skal lære ligaen at kende.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 19:50

Buzz Killington skrev: Den ledelse der gjorde at man ikke kunne bygge videre på mesterskabet er nu sat på porten, så den nuværende ledelse ligger i nogen grad som andre har redt.
Nu har Allan Gaarde mig bekendt været øverste sportslige ansvarlige igennem de sidste 2-3 år. Det er ham, der sammen med den nuværende bestyrelse lavede Fit For Fight-strategien og derfor også skal stå for skud, når vi ser ud til at fejle eklatant ifht. de sportslige pejlemærker der er udstukket. Der har da været positive vinde, men primært internt i selve organisationen. Sportsligt har det i store træk været en lang række dårlige valg, der er et resultat af, at vi nu er hvor vi er i dag.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9800 » 2. jul 2017, 19:54


Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 19:55

Kristian skrev: Come on!!! Det er jo fuldstændig lige meget hvem Gaarde henter så stiller han ikke jer tilfreds.

Og samtidig bringer du alle de ting frem, som der er diskuteret til hudløshed.

Det kunne jo træffe at Pallesen ville udvikle sig hos os og det er mere sikre kort, end en tilfældig svensker som skal lære ligaen at kende.
Han er 27, så udviklingspotentialet er vel begrænset. Jeg tænker dog egentlig også, at der er andre pladser hvor det er væsentlig mere presserende at man finder løsninger.
Nå, lad os se. Èn tilgang er trods alt bedre end ingen - særligt på en plads hvor Patrick Kristensen er eneste reelle alternativ.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 19:55

Der står dansk TOPklub ;)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 2. jul 2017, 19:56

Var sammen med nogle Viborg fans idag. Deres kommentar til Pallesen rygtet var "Åh Gud tag ham endelig, han er da så pisse ringe".
Ved ikke hvad jeg helt selv synes. Måske en ok løsning indtil Mathias Johannesen er klar til senior fodbold(han bliver 2.års U19 i den kommende sæson). Pallesen transferen(hvis det er ham), skal vel også ses i det lys af hvem der ellers kommer ind inden transfervinduet lukker.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2017, 19:56

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Den ledelse der gjorde at man ikke kunne bygge videre på mesterskabet er nu sat på porten, så den nuværende ledelse ligger i nogen grad som andre har redt.
Nu har Allan Gaarde mig bekendt været øverste sportslige ansvarlige igennem de sidste 2-3 år. Det er ham, der sammen med den nuværende bestyrelse lavede Fit For Fight-strategien og derfor også skal stå for skud, når vi ser ud til at fejle eklatant ifht. de sportslige pejlemærker der er udstukket. Der har da været positive vinde, men primært internt i selve organisationen. Sportsligt har det i store træk været en lang række dårlige valg, der er et resultat af, at vi nu er hvor vi er i dag.
Ja og derfor står vi nu i et vindue der bliver ekstra dyrt fordi vi skal kvalitet og meget af det på én gang. Man må jo bare erkende, at Holgersson er en dårlig stopper, at Meilinger er en leverpostejsspiller, at Flores var sværere et integrere end beregnet og at Casper Sloth både er dårlig fysisk og mental form. Det der skræmmer mig mest er, at det virker til at AaB agerer som en klub der ikke har nogen penge selvom de har mange. Tag bare Sylvestr i vinter - man tager en spiller man tydeligvis ikke tror på for en kontrakt resten af året fremfor at bruge pengene på at løse det angrebsproblem vi uomtvisteligt var og er. I stedet er vi endt med at have Sylvestr rendende på hvad der for så vidt er verdens dyreste prøvetræning. Derfor ønsker jeg virkelig for dette vindue er, at der er reel vilje til at investe hvad det koster og bare en nogenlunde sikker top 6 vil koste en del.
Det lyder ikke ambitiøst så det håber jeg ikke. En høj svensker der har spillet i en bundklub hele hans karriere og er et Helsingborg reject (I ved der hvor Holger var en profil). Generelt skal vi være meget varsomme med stoppere fra de andre skandinaviske lande da spillestilen er anerledes, især ifht. det AaB gerne vil og derfor kan jeg ikke se vi skal hente mellemvare fra de ligaer. Det er set 100 gange med Goodson, Bjørdal etc. at det ikke holder. Kan ikke se en 27 årig svensker der har spillet de sidste fem år i bundklubben GIF Sundsvall og derudover har spillet under den bedste række i Västerås skulle være en spiller der kan løfte AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9800 » 2. jul 2017, 19:59

Gamen skrev:
Der står dansk TOPklub ;)
Vi ER en dansk topklub. Danmarks 2. bedste set over de sidste 10 år, og 3. Bedst over de sidste 25.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af martinaalborg » 2. jul 2017, 20:02

Pallesen er en fornuftig signing.....og vil klart forstærke bagkæden markant.

Så er der også overskud i budgettet til det vi hungrer mest efter:

Midterforsvarer...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 20:04

9800 skrev:
Vi ER en dansk topklub. Danmarks 2. bedste set over de sidste 10 år, og 3. Bedst over de sidste 25.
Men Danielsson er ikke god nok til AaB - se evt. seneste Sundsvall-kamp, hvor han står for en katastrofal indsats. I et af de absolut ringeste forsvar i Allsvenskan, håber jeg ikke vi leder efter vores nye forsvarskugge.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 2. jul 2017, 20:05

Martino skrev:Var sammen med nogle Viborg fans idag. Deres kommentar til Pallesen rygtet var "Åh Gud tag ham endelig, han er da så pisse ringe".
Ved ikke hvad jeg helt selv synes. Måske en ok løsning indtil Mathias Johannesen er klar til senior fodbold(han bliver 2.års U19 i den kommende sæson). Pallesen transferen(hvis det er ham), skal vel også ses i det lys af hvem der ellers kommer ind inden transfervinduet lukker.
Lyder lidt som det stempel alle AaB'erne, som er skiftet til OB har fået.
Pallesen har været kanon god i de kampe jeg har set med Viborg i den her sæson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 2. jul 2017, 20:11

Jeg kan på ingen måde se at Pallesen er en forstærkning. Jeg synes ikke han er bedre end Patrick Kristensen og det er jo ikke fordi han er en udviklingsspiller. Manden er 27 og har tilbragt hele sin karriere i 1. division. Det er en spiller til bænken som vi selvfølgelig ikke skal betale nogen transfer for.

Han havde en udmærket sæson for Viborg, men det er også meget lettere at spille back på et hold der forsvarer dybt og aldrig har bolden. Desuden havde han i Jonas Kamper en ekstremt rutineret og dygtig kantspiller foran sig.

Pallesen er en helt anden type end Mæhle og Dalsgaard. Han har aldrig været typen, der gik til baglinjen eller ham der lavede assists. Han minder mere om Paddy som back og de er i det hele taget meget sammenlignelige.

Jeg har meget svært ved at tro rygterne om at AaB betaler 2 mio. for ham. Det virker fuldkommen bizart.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 2. jul 2017, 20:12

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:Var sammen med nogle Viborg fans idag. Deres kommentar til Pallesen rygtet var "Åh Gud tag ham endelig, han er da så pisse ringe".
Ved ikke hvad jeg helt selv synes. Måske en ok løsning indtil Mathias Johannesen er klar til senior fodbold(han bliver 2.års U19 i den kommende sæson). Pallesen transferen(hvis det er ham), skal vel også ses i det lys af hvem der ellers kommer ind inden transfervinduet lukker.
Lyder lidt som det stempel alle AaB'erne, som er skiftet til OB har fået.
Pallesen har været kanon god i de kampe jeg har set med Viborg i den her sæson.
Haha, ja. Måske deres hjerner er brændt sammen ovenpå endnu en tur tilbage til 1.div med en elendig træner. Jeg skriver også han måske er en ok løsning, hvis de rigtige penge bliver brugt på andre pladser. Jeg vil dog sige at Pallesen langt fra er en ønskespiller hos mig. Jeg håber heller ikke vi er efter Markus Danielsson - husker ham ikke som videre god. Fik et par ungdomslandskampe, og det var så det. Det skal kunne gøres bedre.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 2. jul 2017, 20:13

Gaarde6 skrev:
Lyder lidt som det stempel alle AaB'erne, som er skiftet til OB har fået.
Pallesen har været kanon god i de kampe jeg har set med Viborg i den her sæson.
Er det et argument for, at Pallesen skulle være en god signing? For ret beset er det jo kun Jönsson der har leveret i Odense, og det endda efter at have været forbandet langt væk i efteråret af OBs fans. Men det er så en anden snak.

Personligt synes jeg ikke Pallesen er en specielt god spiller, i hvert fald ikke en med niveau til at løfte AaB væsentligt. Derudover ser jeg ham ikke have tilstrækkeligt offensive kvaliteter, som ellers længe har været en nøgle til at få vores spil til at fungere Jeg er skuffet hvis det er Gaardes løsning på hullet efter Mæhle. Men lad os nu se, man vil jo blive helt overrasket hvis noget der er rygtet rent faktisk skulle gå hjem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst