Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 1. aug 2017, 12:53

Nå, fik opklaret hvem de to "afrikanske" prøvespillere er. De kommer begge fra et belgisk akademi og den lyse af dem med stort hår er halv portugiser og hedder måske Miguel(something something). Fik desværre ikke ordentlig fat i navnene.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 1. aug 2017, 13:13

Her seneste melding fra Gaarde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... maalsluger

Opsummeret: Man leder efter en decideret målmager.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9000AaB » 1. aug 2017, 13:16

Martino skrev:Nå, fik opklaret hvem de to "afrikanske" prøvespillere er. De kommer begge fra et belgisk akademi og den lyse af dem med stort hår er halv portugiser og hedder måske Miguel(something something). Fik desværre ikke ordentlig fat i navnene.
Ved du hvad position de spillede og om det bar var en alm. prøvetræning???

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Frank Buck » 1. aug 2017, 13:21

BoT skrev:Her seneste melding fra Gaarde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... maalsluger

Opsummeret: Man leder efter en decideret målmager.
Godt. Jeg har altid anset mig som værende meget tålmodig, men må indrømme at min tålmodighed med Pohl er ved at løbe ud...syntes godt nok han har fået mange chancer efterhånden og han kan åbenbart ikke score på dem. Jeg er sådan set ikke i tvivl om hans potentiale, men mere i tvivl om han nogensinde får det udfoldet. Skal vi slutte i Top 6 i år, så er vi simpelthen nødt til at reagere på de manglende mål fra vores top-angriber.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 1. aug 2017, 13:22

9000AaB skrev:
Martino skrev:Nå, fik opklaret hvem de to "afrikanske" prøvespillere er. De kommer begge fra et belgisk akademi og den lyse af dem med stort hår er halv portugiser og hedder måske Miguel(something something). Fik desværre ikke ordentlig fat i navnene.
Ved du hvad position de spillede og om det bar var en alm. prøvetræning???
Halv portugiseren lignede en kant-type men umuligt at vurdere når der ikke blev spillet 11mod11. De har trænet med i halvanden uge, så vidt jeg ved. Ved ikke hvorfor de træner med, kan være mange grunde jo. Den mørke af dem virkede mindst spændende. Tror ikke det er spillere som får kontrakt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 1. aug 2017, 13:25

Frank Buck skrev:
BoT skrev:Her seneste melding fra Gaarde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... maalsluger

Opsummeret: Man leder efter en decideret målmager.
Godt. Jeg har altid anset mig som værende meget tålmodig, men må indrømme at min tålmodighed med Pohl er ved at løbe ud...syntes godt nok han har fået mange chancer efterhånden og han kan åbenbart ikke score på dem. Jeg er sådan set ikke i tvivl om hans potentiale, men mere i tvivl om han nogensinde får det udfoldet. Skal vi slutte i Top 6 i år, så er vi simpelthen nødt til at reagere på de manglende mål fra vores top-angriber.
Enig, selvom jeg egentlig stadig har tro på Pohl. Jeg tror faktisk det kan give Pohl en masse ro i hans spil, at han har en stærk makker ved siden af og han ikke ene-mand er ansvarlig for at score størstedelen af målene. Folk er forskellige - nogen kan gå ind og bombe næsten fra dag et og andre skal vokse med ogpaven og Pohl har alle de rigtige redskaber, men trives måske bedre med at vokse med opgaven. Uskarpheden i afslutninger/afslutningsøjeblik kan meget vel skyldes anspændthed og derfor tror jeg på, at det kan løfte Pohl at der er andre til at score målene. Henter vi en ny angriber håber jeg derfor egentlig, at vi kommer til at spille 4-4-2 med to rigtige angribere så vi stadig kan få gavn af Pohls gode arbejde og forhåbentlig forløse ham som målscorer. Umiddelbart så jeg gerne holdet sådan her med en ny angriber og så en bedre makker til Okore (gerne en leder)

SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 1. aug 2017, 13:41

Jakobsen skrev:
Tror ikke på, du får en ny mere til forsvaret. Det bliver Okore + KP/Blåbber som skal løfte opgaven. Det spændende er derimod, om vi i løbet af sæsonen ser nogle af de nye/unge skubbe folk som Risgård og Wurtz ud af startopstillingen. Hvis vi bliver ved med at tabe, spille ringe, og uden væsentlige indsatser fra de to, så må man jo begynde at spørge: Hvorfor ikke prøve?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2017, 13:43

BoT skrev:Her seneste melding fra Gaarde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... maalsluger

Opsummeret: Man leder efter en decideret målmager.
Okay, så begynder jeg for alvor at tro på, at vi får Pusic at se i striber. :aabfan:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. aug 2017, 14:07

Funky skrev: Tror ikke på, du får en ny mere til forsvaret. Det bliver Okore + KP/Blåbber som skal løfte opgaven. Det spændende er derimod, om vi i løbet af sæsonen ser nogle af de nye/unge skubbe folk som Risgård og Wurtz ud af startopstillingen. Hvis vi bliver ved med at tabe, spille ringe, og uden væsentlige indsatser fra de to, så må man jo begynde at spørge: Hvorfor ikke prøve?
Det kræver jo så bare, at vi får noget andet end det der pt. er de to spilleres største svagheder. Würtz lider pt. meget under, at han simpelthen er alt for langsom på bolden og i øvrigt ikke rigtig har nær så godt fat rent defensivt som han plejer. Hvis vi bytter ham med MC får vi en endnu dårligere kopi af det samme, med den ene forskel at han måske kan vinde et par hovedstødsdueller. Men Magnus evner ligesom Würtz heller ikke at slå pasninger over 20 meter, vender for ofte bolden hjemad og har problemer med at sætte sig igennem overfor modspillerne og taber derfor for mange bolde. Jeg kan godt se for mig, at enten Würtz eller Risgård bliver slået af i denne sæson, men det kræver at vi får løst det åbenlyse problem vi har, når vi spiller uden Würtz.

For nu lige at få be- eller afkræftet den sandhed omkring Würtz, og at vi ikke kan spille uden ham, så tillod jeg mig at kigge tilbage over de sidste 3 færdigspillede sæsoner, og de kampe hvor vi har måttet undvære Würtz.

I alt står vi over perioden med 23 kampe, hvor vi har måttet undvære ham.
- Af disse har vi vundet 5, spillet 3 uafgjort og tabt 15.
- Vi har kun evnet at holde buret rent 4 gange i de 23 kampe.
- Vores målscore hedder for disse kampe 21-40.

Så vi har selvfølgelig et problem, når vi spiller uden ham. Det er åbenlyst.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2017, 14:17

Legum Magister skrev:
BoT skrev:Her seneste melding fra Gaarde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... maalsluger

Opsummeret: Man leder efter en decideret målmager.
Okay, så begynder jeg for alvor at tro på, at vi får Pusic at se i striber. :aabfan:
Den der med forskerordningen er nok vores redning - jeg tror heller ikke at Pusic vil være løsningen i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 1. aug 2017, 14:24

Gamen skrev:
Funky skrev: Tror ikke på, du får en ny mere til forsvaret. Det bliver Okore + KP/Blåbber som skal løfte opgaven. Det spændende er derimod, om vi i løbet af sæsonen ser nogle af de nye/unge skubbe folk som Risgård og Wurtz ud af startopstillingen. Hvis vi bliver ved med at tabe, spille ringe, og uden væsentlige indsatser fra de to, så må man jo begynde at spørge: Hvorfor ikke prøve?
Det kræver jo så bare, at vi får noget andet end det der pt. er de to spilleres største svagheder. Würtz lider pt. meget under, at han simpelthen er alt for langsom på bolden og i øvrigt ikke rigtig har nær så godt fat rent defensivt som han plejer. Hvis vi bytter ham med MC får vi en endnu dårligere kopi af det samme, med den ene forskel at han måske kan vinde et par hovedstødsdueller. Men Magnus evner ligesom Würtz heller ikke at slå pasninger over 20 meter, vender for ofte bolden hjemad og har problemer med at sætte sig igennem overfor modspillerne og taber derfor for mange bolde. Jeg kan godt se for mig, at enten Würtz eller Risgård bliver slået af i denne sæson, men det kræver at vi får løst det åbenlyse problem vi har, når vi spiller uden Würtz.

For nu lige at få be- eller afkræftet den sandhed omkring Würtz, og at vi ikke kan spille uden ham, så tillod jeg mig at kigge tilbage over de sidste 3 færdigspillede sæsoner, og de kampe hvor vi har måttet undvære Würtz.

I alt står vi over perioden med 23 kampe, hvor vi har måttet undvære ham.
- Af disse har vi vundet 5, spillet 3 uafgjort og tabt 15.
- Vi har kun evnet at holde buret rent 4 gange i de 23 kampe.
- Vores målscore hedder for disse kampe 21-40.

Så vi har selvfølgelig et problem, når vi spiller uden ham. Det er åbenlyst.
Synes stadig du er alt for hård ved MC. Han er stadig meget ung, og modsat dig synes jeg han er rigtig dygtig på vendingerne, og kan også slå den dybe bold. Det virker som om han er blevet fastlåst en del af at spillet slet slet ikke fungerer. En af de bedste kampe AaBs centrale midt har spillet i forrige sæson var med MC og Sloth, så det kan altså lykkes. Wurtz og Risgård har været fantastiske i AaB, men jeg tror alle ved - inklusiv dem selv at karrieren går på hæld. De skal nok få deres kampe i denne sæson og måske også i næste, men tror ikke de er faste startere næste sommer.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 1. aug 2017, 14:30

Martino skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev: Tror ikke på, du får en ny mere til forsvaret. Det bliver Okore + KP/Blåbber som skal løfte opgaven. Det spændende er derimod, om vi i løbet af sæsonen ser nogle af de nye/unge skubbe folk som Risgård og Wurtz ud af startopstillingen. Hvis vi bliver ved med at tabe, spille ringe, og uden væsentlige indsatser fra de to, så må man jo begynde at spørge: Hvorfor ikke prøve?
Det kræver jo så bare, at vi får noget andet end det der pt. er de to spilleres største svagheder. Würtz lider pt. meget under, at han simpelthen er alt for langsom på bolden og i øvrigt ikke rigtig har nær så godt fat rent defensivt som han plejer. Hvis vi bytter ham med MC får vi en endnu dårligere kopi af det samme, med den ene forskel at han måske kan vinde et par hovedstødsdueller. Men Magnus evner ligesom Würtz heller ikke at slå pasninger over 20 meter, vender for ofte bolden hjemad og har problemer med at sætte sig igennem overfor modspillerne og taber derfor for mange bolde. Jeg kan godt se for mig, at enten Würtz eller Risgård bliver slået af i denne sæson, men det kræver at vi får løst det åbenlyse problem vi har, når vi spiller uden Würtz.

For nu lige at få be- eller afkræftet den sandhed omkring Würtz, og at vi ikke kan spille uden ham, så tillod jeg mig at kigge tilbage over de sidste 3 færdigspillede sæsoner, og de kampe hvor vi har måttet undvære Würtz.

I alt står vi over perioden med 23 kampe, hvor vi har måttet undvære ham.
- Af disse har vi vundet 5, spillet 3 uafgjort og tabt 15.
- Vi har kun evnet at holde buret rent 4 gange i de 23 kampe.
- Vores målscore hedder for disse kampe 21-40.

Så vi har selvfølgelig et problem, når vi spiller uden ham. Det er åbenlyst.
Synes stadig du er alt for hård ved MC. Han er stadig meget ung, og modsat dig synes jeg han er rigtig dygtig på vendingerne, og kan også slå den dybe bold. Det virker som om han er blevet fastlåst en del af at spillet slet slet ikke fungerer. En af de bedste kampe AaBs centrale midt har spillet i forrige sæson var med MC og Sloth, så det kan altså lykkes. Wurtz og Risgård har været fantastiske i AaB, men jeg tror alle ved - inklusiv dem selv at karrieren går på hæld. De skal nok få deres kampe i denne sæson og måske også i næste, men tror ikke de er faste startere næste sommer.
DON'T!!! https://da.wikipedia.org/wiki/Pandoras_%C3%A6ske
;)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. aug 2017, 14:33

Martino skrev: Synes stadig du er alt for hård ved MC. Han er stadig meget ung, og modsat dig synes jeg han er rigtig dygtig på vendingerne, og kan også slå den dybe bold. Det virker som om han er blevet fastlåst en del af at spillet slet slet ikke fungerer.
I så fald er det mærkeligt at vi ikke har set det endnu, udover i meget korte glimt. Det er jo ikke ligefrem Mathias Jensen vi har derinde.
Med købet af Lesniak, så kan jeg ikke forestille mig at han kommer tilbage i spil i startopstillingen foreløbig. Vi skal ikke spille med to 6'ere som har et under-middel niveau pasningsmæssigt, det ødelægger vores spil og ingen af dem leverer hverken mål eller assists. Vi er nødt til at have spillere der også kan andet end at spille bolden sidelæns. Det var præcis det sidste sæson illustrerede så tydeligt - når vi har en central midtbane der ikke er særligt dygtige til at fordele boldene, eller skabe noget for resten af holdet, så kan vi have nok så meget boldbesiddelse... vi får bare ikke noget ud af det. Det er som regel dem der skal sætte tempoet, og der er Würtz faldet alvorligt i kadence (uden nogensinde at have været specielt god til det), og MC er simpelthen for umoden i sit spil. Han har ingen spidskompetencer udover gode evner med låget.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. aug 2017, 14:36

:cool: :cool: :cool:

Du kunne godt gå for at være en italiensk sportschef med de briller du bar i søndags. Stærkt gensyn!

Jeg tror ikke på Pusic til AaB, Gaarde ser hidtil ud til at være noget mere ude efter udenlandske spillere, end proven strikers fra den hjemlige andedam, måske fordi de er for dyre. Lejemålet af Rolin kan også betyde at man ønsker at brænde alt krudtet af på en goalgetter, og den tanke er jo god nok. Men jeg har stadig til gode at identificere hvordan man så vil stille op.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB-Jones » 1. aug 2017, 14:37

I stedet for de store analyser af egne spillere i denne tråd, så ville det være fedt, hvis debatten igen kunne fokusere på transfers..

Det var fedt, at rygtet fra DobbeltA gik hjem. Tak fordi du delte din viden herinde :-)

Gamen - vil du afsløre lidt om, hvad du havde hørt på angriberfronten?

Lenonco har i øvrigt signet på Cypern - Limassol.

I øvrigt er ham keeperen Robbin Ruiter, jeg skrev om herinde tidligere på baggrund af en artikel, stadig fri - men er på prøve i Sunderland. Så han kan nok et eller andet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 1. aug 2017, 14:40

Gamen skrev:
Martino skrev: Synes stadig du er alt for hård ved MC. Han er stadig meget ung, og modsat dig synes jeg han er rigtig dygtig på vendingerne, og kan også slå den dybe bold. Det virker som om han er blevet fastlåst en del af at spillet slet slet ikke fungerer.
I så fald er det mærkeligt at vi ikke har set det endnu, udover i meget korte glimt. Det er jo ikke ligefrem Mathias Jensen vi har derinde.
Med købet af Lesniak, så kan jeg ikke forestille mig at han kommer tilbage i spil i startopstillingen foreløbig. Vi skal ikke spille med to 6'ere som har et under-middel niveau pasningsmæssigt, det ødelægger vores spil og ingen af dem leverer hverken mål eller assists. Vi er nødt til at have spillere der også kan andet end at spille bolden sidelæns. Det var præcis det sidste sæson illustrerede så tydeligt - når vi har en central midtbane der ikke er særligt dygtige til at fordele boldene, eller skabe noget for resten af holdet, så kan vi have nok så meget boldbesiddelse... vi får bare ikke noget ud af det. Det er som regel dem der skal sætte tempoet, og der er Würtz faldet alvorligt i kadence (uden nogensinde at have været specielt god til det), og MC er simpelthen for umoden i sit spil. Han har ingen spidskompetencer.
Han får svært ved at slå Lesniak af. Men som du skriver så er Wurtz ved at være en hæmsko hvis vi skal spille hurtig possesion(sådan læser jeg det). Jeg mener blot at MC har nogle kompetencer som der kan udvikles på. Nu er det ikke direkte transferønsker - men stadig argumenteren ud fra trupsammensætning - som igen påvirker transferønsker.
Håber i øvrigt ikke at Pusic ender i AaB.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 1. aug 2017, 14:43

Gamen skrev:
:cool: :cool: :cool:

Du kunne godt gå for at være en italiensk sportschef med de briller du bar i søndags. Stærkt gensyn!
Nemlig. Jeg var faktisk udsendt af Milan for at scoute på Sylvestr. Min anbefaling: Sign for whatever the price!
Gamen skrev:Jeg tror ikke på Pusic til AaB, Gaarde ser hidtil ud til at være noget mere ude efter udenlandske spillere, end proven strikers fra den hjemlige andedam, måske fordi de er for dyre. Lejemålet af Rolin kan også betyde at man ønsker at brænde alt krudtet af på en goalgetter, og den tanke er jo god nok. Men jeg har stadig til gode at identificere hvordan man så vil stille op.
Du nævnte nogle rygter om forhandlinger med en svensk angriber - mere på den sag?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. aug 2017, 14:46

AaB-Jones skrev: Gamen - vil du afsløre lidt om, Hvad du havde hørt på angriberfronten?
At vi (godt nok i modsætning til hvad jeg skrev for to indlæg siden, fordi det er den transferadfærd Gaarde har haft indtil videre) jagter en skandinavisk angriber. Vi har tidligere i to omgange været ude efter Alexander Gerndt, og jeg forestiller mig at det kunne være noget i den dur. Lugano er dog ude efter ham iflg. schweiziske medier.
Armenteros vil væk fra Heracles, men indtil videre har der ikke været konkrete bud på ham og det ville måske være en spiller vi ville kunne tiltrække helt til sidst i vinduet med en ordentlig løncheck, medmindre han beslutter sig for at blive i Holland.

Der går også andre rygter, men de drejer sig om noget lidt andet, så dem er der vist ikke nogen grund til at bringe op nu og her. Svært at gennemskue i dette tilfælde om de holder vand, og jeg gider ikke bringe noget jeg ikke selv er relativt overbevist om.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. aug 2017, 14:59

Thelanders ansigt er slettet fra PAO's trup på hjemmesiden, så mon ikke han er tæt på et klubskifte.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 1. aug 2017, 15:13

Gamen skrev:Thelanders ansigt er slettet fra PAO's trup på hjemmesiden, så mon ikke han er tæt på et klubskifte.
Jeg skal til Athen i morgen. Noget arbejde for Rabbi Rosenberg. Checker lige op på det.

Og enig mht. BoT - en stærk brille!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Låst