Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2017, 00:36

Jesper Schmidt skrev:
Elscorpio skrev:
Kristian skrev:Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
Vil blive meget overrasket hvis Kusk skifter tilbage til os, hvis han er en spiller med ambitioner.

Vågn nu op herinde, hvilke gode spillere skal vi kunne tiltrække med resultaterne vi har præsteret de sidste 3 år?
De spillere som kan se der bliver investeret og at AaB er en stor klub som har ambitioner om at vende tilbage til toppen, de spillere om kan se AaB er et godt skridt videre mod en karriere i udlandet, de spillere som kan se at den måde AaB ønsker at spille fodbold på passer til dem, osv. osv.

Op til mesterskaberne i 99 og 08 kunne man sagtens tiltrække stærke spillere, til trods for at vilkårene ikke burde være bedre, og det kan man selvfølgelig også nu. Jeg nægter at godtage det som en undskyldning, hvis vi på et tidspunkt når til en konklusion som er at de spillere vi har hentet i dette vindue ikke har været gode nok. Hvis vi ikke henter gode nok spillere, er det fordi vi ikke er gode nok til at hente de rigtige... så kan man til den tid diskutere om det er sportsdirektøren som fejler, eller om setuppet omkring scouting og kontakter ikke er godt nok. Men lad os nu se om det bliver aktuelt.
Præcis, jeg er virkelig spændt/bekymret hvad angår alle de her "random" udlændinge. Jeg håber virkelig der er jackpot, men min fornemmelse er, at vi kunne gøre det bedre ved at købe ind i 1. division. Derudover mangler det her hold altså nogle dygtige rutinerede skandinaviske spillere der naturligt vil gå ind øverst i heirakiet og går forrest. Det har vi virkelig brug for med så mange unge spillere og der er jeg bange for, at en flok udenlandske talenter ikke er det der løfter os ud af dyndet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2017, 01:14

Jakobsen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Elscorpio skrev:
Kristian skrev:Få nu overtalt Kusk for fanden da :aabfan:
Det giver jo ingen mening at manden render rundt derovre og spiller lidt i ny og næ. Når Falk og Thomsen er i omdrejninger er han 6 valg!!

Vågn op Kusk!!
Vil blive meget overrasket hvis Kusk skifter tilbage til os, hvis han er en spiller med ambitioner.

Vågn nu op herinde, hvilke gode spillere skal vi kunne tiltrække med resultaterne vi har præsteret de sidste 3 år?
De spillere som kan se der bliver investeret og at AaB er en stor klub som har ambitioner om at vende tilbage til toppen, de spillere om kan se AaB er et godt skridt videre mod en karriere i udlandet, de spillere som kan se at den måde AaB ønsker at spille fodbold på passer til dem, osv. osv.

Op til mesterskaberne i 99 og 08 kunne man sagtens tiltrække stærke spillere, til trods for at vilkårene ikke burde være bedre, og det kan man selvfølgelig også nu. Jeg nægter at godtage det som en undskyldning, hvis vi på et tidspunkt når til en konklusion som er at de spillere vi har hentet i dette vindue ikke har været gode nok. Hvis vi ikke henter gode nok spillere, er det fordi vi ikke er gode nok til at hente de rigtige... så kan man til den tid diskutere om det er sportsdirektøren som fejler, eller om setuppet omkring scouting og kontakter ikke er godt nok. Men lad os nu se om det bliver aktuelt.
Præcis, jeg er virkelig spændt/bekymret hvad angår alle de her "random" udlændinge. Jeg håber virkelig der er jackpot, men min fornemmelse er, at vi kunne gøre det bedre ved at købe ind i 1. division. Derudover mangler det her hold altså nogle dygtige rutinerede skandinaviske spillere der naturligt vil gå ind øverst i heirakiet og går forrest. Det har vi virkelig brug for med så mange unge spillere og der er jeg bange for, at en flok udenlandske talenter ikke er det der løfter os ud af dyndet.
Hvis vi virkelig kunne finde lige så dygtige spillere i 1. div. er der godt nok købt skidt ind. Vi sigter da forhåbentlig højere, og det er vel tilladt at tro på at den sportslige ledelse i AaB kender disse "random udlændinge" bedre end vi gør, i hvert fald indtil andet er bevist, det er vel en af tingene de får deres løn for. De erfarne danske spillere har vi jo købt i form af Okore og Pallesen, og jeg mener det er lidt af en skrøne at vores hold skulle være enormt ungt, det er ikke fordi vi har brændt unge startopstillinger af i vildskab i løbet af det sidste års tid. Vores gennemsnitsalder sidste sæson var et år ældre end i the double sæsonen, og meget tæt på ligaens gennemsnit.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 31. aug 2017, 07:59

Er det frem mod midnat vinduet er åbent? Eller er det et af de år, hvor det lige er en dag ekstra?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 31. aug 2017, 08:33

MrBangDK skrev:Er det frem mod midnat vinduet er åbent? Eller er det et af de år, hvor det lige er en dag ekstra?
Ifølge tranfermarkt lukker det danske vindue 23:59 idag

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2017, 09:07

MrBangDK skrev:Er det frem mod midnat vinduet er åbent? Eller er det et af de år, hvor det lige er en dag ekstra?
Ja, spændende at se om vi finder hvad vi leder efter, eller om Gaarde har forregnet sig. Ingen tvivl om, at vi har været i markedet efter en profil til offensiven. Allerede før Safranko ledte vi på en helt anden hylde. Jeg tror hele tiden man har kalkuleret med at ville hente en højtlønnet profil - og her er det altså ikke Safranko/Rolim-niveau vi taler.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 31. aug 2017, 09:12

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Er det frem mod midnat vinduet er åbent? Eller er det et af de år, hvor det lige er en dag ekstra?
Ja, spændende at se om vi finder hvad vi leder efter, eller om Gaarde har forregnet sig. Ingen tvivl om, at vi har været i markedet efter en profil til offensiven. Allerede før Safranko ledte vi på en helt anden hylde. Jeg tror hele tiden man har kalkuleret med at ville hente en højtlønnet profil - og her er det altså ikke Safranko/Rolim-niveau vi taler.
Hugo Almeida er lige blevet løst fra sin kontrakt i AEK Athen. Det er bare at ringe Gaarde ;)
Jeg savner Winsnes

L9000
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. aug 2017, 09:14

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af L9000 » 31. aug 2017, 09:17

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... nt/6799936

Bashkim Kadrii på vej til Randers eller Sønderjyske, ham kunne jeg også godt se i AaB.
Jeg er ikke helt ny herinde, har bare glemt mit gamle brugernavn :aabfan: :cheers:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2017, 09:19

Martino skrev: Hugo Almeida er lige blevet løst fra sin kontrakt i AEK Athen. Det er bare at ringe Gaarde ;)
Det begynder da at være lidt presset, hvis vi skal hente kvalitet. Jeg ved godt Gaarde har garderet sig, og sagt at vinduet er lukket. Men det er det åbenlyst ikke, og hvis Safranko/Rolim er svaret på de spillere der skal kunne forstærke os, så har man enten ikke gjort sit arbejde godt nok, eller ikke haft bedre muligheder.
Hvis man ikke har haft bedre muligheder, så er det stadig en indikation på at man ikke har gjort det godt nok, for det er jo ikke fansene, spillerne eller bestyrelsen der har gjort den her klub uattraktiv - det er den/dem der sidder med det sportslige ansvar.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2017, 09:20

L9000 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... nt/6799936

Bashkim Kadrii på vej til Randers eller Sønderjyske, ham kunne jeg også godt se i AaB.
Hvorfor? Han har været skadet i 100 år og har ikke præsteret i Minnesota. Han er et navn, men også en kæmpe lottokupon og det er simpelthen ikke hvad det her hold har brug for lige nu.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 31. aug 2017, 09:22

L9000 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... nt/6799936

Bashkim Kadrii på vej til Randers eller Sønderjyske, ham kunne jeg også godt se i AaB.
Nej tak. Vent til vinter, og gå efter Kusk igen - hvis det altså forholder sig sådan, at han godt kan se sig selv i AaB igen, som Gamen har skrevet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 31. aug 2017, 09:24

Gamen skrev:
Martino skrev: Hugo Almeida er lige blevet løst fra sin kontrakt i AEK Athen. Det er bare at ringe Gaarde ;)
Det begynder da at være lidt presset, hvis vi skal hente kvalitet. Jeg ved godt Gaarde har garderet sig, og sagt at vinduet er lukket. Men det er det åbenlyst ikke, og hvis Safranko/Rolim er svaret på de spillere der skal kunne forstærke os, så har man enten ikke gjort sit arbejde godt nok, eller ikke haft bedre muligheder.
Hvis man ikke har haft bedre muligheder, så er det stadig en indikation på at man ikke har gjort det godt nok, for det er jo ikke fansene, spillerne eller bestyrelsen der har gjort den her klub uattraktiv - det er den/dem der sidder med det sportslige ansvar.
Det gør det i høj grad. Jeg må nok indrømme at jeg forventer AaB henter en spiller ind idag udover ham målmanden, ellers forstår jeg ikke det man hører fra vandrørene.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2017, 09:24

L9000 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... nt/6799936

Bashkim Kadrii på vej til Randers eller Sønderjyske, ham kunne jeg også godt se i AaB.
Nej tak til ham. Han har altid kæmpet med skader, og har ikke præsteret noget som helst i flere år.

Hvis vi kan tilbyde omkring 5 mill. for Kusk, så kan vi også byde mindre for spillere som: Bror Blume, Mikkel Rygaard, Kristoffer Larsen fra Lyngby. Og byde på Masango.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. aug 2017, 09:29

Gamen skrev:
Martino skrev: Hugo Almeida er lige blevet løst fra sin kontrakt i AEK Athen. Det er bare at ringe Gaarde ;)
Det begynder da at være lidt presset, hvis vi skal hente kvalitet. Jeg ved godt Gaarde har garderet sig, og sagt at vinduet er lukket. Men det er det åbenlyst ikke, og hvis Safranko/Rolim er svaret på de spillere der skal kunne forstærke os, så har man enten ikke gjort sit arbejde godt nok, eller ikke haft bedre muligheder.
Hvis man ikke har haft bedre muligheder, så er det stadig en indikation på at man ikke har gjort det godt nok, for det er jo ikke fansene, spillerne eller bestyrelsen der har gjort den her klub uattraktiv - det er den/dem der sidder med det sportslige ansvar.
Hvorfor vente? Rul ham i tjære og fjer med det samme. Selv hvis Kusk bliver landet er det jo nok med en klausul, og det går jo slet ikke. Han har ødelagt min klub, mit hjerte, alt i denne verden, vræl piv piv.

Vedr transferønsker håber jeg der ikke kommer flere og vi i stedet benytter spillere af egen avl.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2017, 09:33

seamann skrev: Hvorfor vente? Rul ham i tjære og fjer med det samme. Selv hvis Kusk bliver landet er det jo nok med en klausul, og det går jo slet ikke. Han har ødelagt min klub, mit hjerte, alt i denne verden, vræl piv piv.

Vedr transferønsker håber jeg der ikke kommer flere og vi i stedet benytter spillere af egen avl.
Godt, debatskabende indlæg. Hvad er det for nogle spillere af egen avl, som du mener kan gøre en afgørende forskel i vores offensiv?

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hikopAaB » 31. aug 2017, 09:37

FIDEL skrev:
L9000 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... nt/6799936

Bashkim Kadrii på vej til Randers eller Sønderjyske, ham kunne jeg også godt se i AaB.
Nej tak til ham. Han har altid kæmpet med skader, og har ikke præsteret noget som helst i flere år.

Hvis vi kan tilbyde omkring 5 mill. for Kusk, så kan vi også byde mindre for spillere som: Bror Blume, Mikkel Rygaard, Kristoffer Larsen fra Lyngby. Og byde på Masango.
Jeg ser også gerne Kusk kommer tilbage, men er nok desværre død, så køb for fanden Masango som er en hurtig og kreativ kant og målfarlig, lige hvad AaB mangler :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2017, 09:41

Det er alligevel et sygt transfervindue vi har gang i.
Indtil videre har Gaarde hentet 2 nye målmænd og den tredje er på vej. Og alle 3 udlændinge.
Endvidere vil vi så have 10 udlændinge i truppen plus Bytyqi, men han er jo egen avl og med albansk pas.
Der skal godt nok tynges ud i vintervinduet. Ud med Meilinger, Sylvestr og Kakeeto, hvis de da ikke ryger i dette vindue... Håber :thumbsup:
Ligesom visse andre kan jeg godt være lidt bekymret for antallet af udlændinge, men nu må vi se om ikke vi kan kravle opad i tabellen.

Jeg legede lidt med Superliga.dk´s simulator, og der endte vi på en 8. plads efter mine klik. ;)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 31. aug 2017, 09:44

FIDEL skrev:
L9000 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... nt/6799936

Bashkim Kadrii på vej til Randers eller Sønderjyske, ham kunne jeg også godt se i AaB.
Nej tak til ham. Han har altid kæmpet med skader, og har ikke præsteret noget som helst i flere år.

Hvis vi kan tilbyde omkring 5 mill. for Kusk, så kan vi også byde mindre for spillere som: Bror Blume, Mikkel Rygaard, Kristoffer Larsen fra Lyngby. Og byde på Masango.
Byd 1 mio for Masango og lav en kontrakt hvor han ryger ud på røv og albuer, hvis der er det mindste. Ham og Flores ville være en dødelig kombination på kanterne. Alle de andre skal holde sig væk. Bror Blume, come on.

Nå ja, og så må en spilller som Abilgaard da også se sig om efter en ny klub. Tror han er 7-8 valg på midten. Til Thisted med ham.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. aug 2017, 09:49

Gamen skrev:
seamann skrev: Hvorfor vente? Rul ham i tjære og fjer med det samme. Selv hvis Kusk bliver landet er det jo nok med en klausul, og det går jo slet ikke. Han har ødelagt min klub, mit hjerte, alt i denne verden, vræl piv piv.

Vedr transferønsker håber jeg der ikke kommer flere og vi i stedet benytter spillere af egen avl.
Godt, debatskabende indlæg. Hvad er det for nogle spillere af egen avl, som du mener kan gøre en afgørende forskel i vores offensiv?
Tak.

Jeg skriver ikke, de kan gøre en afgørende forskel i vores offensiv.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2017, 09:54

seamann skrev: Tak.

Jeg skriver ikke, de kan gøre en afgørende forskel i vores offensiv.
Så du anerkender, at vi mangler en spiller der kan gøre en forskel i vores offensiv?

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. aug 2017, 10:21

Gamen skrev:
seamann skrev: Tak.

Jeg skriver ikke, de kan gøre en afgørende forskel i vores offensiv.
Så du anerkender, at vi mangler en spiller der kan gøre en forskel i vores offensiv?
Nej. Strategien er top 6 med en eller anden procentdel af egenudviklede spillere. For mig at se, er AaB ved at forlade strategien for at opnå top 6 - og denne strategiændring syntes jeg ikke om.

Låst