Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Debatjuntaen » 20. feb 2017, 11:13

Så er der penge på bogen og vi skal I gang med at finde vores kommende spillere - I har sikkert en masse gode forslag ;)

Hold en god tone og lad os få god debat!!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 11:21

Starter med et quote til jonas386 lige inden den gamle tråd blev låst:
jonas386 skrev:Kan vi evt få oprettet transfertråd til næste vindue? Det kan jo pludselig gå hen og blive helt sjovt med de mange millioner.
Jeg tror debatsiden bliver skuffet, hvis det er forventningen.

Jeg tror at vi måske køber maks et par rimeligt gode spillere (måske bare én). Jeg tror og håber dog på at vi begynder at kigge på noget a la Thelander, Spalvis og Nicolai Larsen i sin tid. Veletablerede talenter, som allerede som unge er tæt på førsteholdet, men har potentiale til en del mere end det. Det er ved at være sidste øjeblik at sætte seriøst ind på at være klar til at erstatte Würtz fx.

Mon ikke også vi har fået blod på noget nyt eksotisk islæt. Uanset om Flores viser sig at fortsætte som flop, så har Basso jo i hvert fald vist, at det kan lade sig gøre, og at der nok er mere modstandsdygtighed i Afrikanere end sydamerikanere. Selv mindre succeser end Basso kan være helt fine - bare de sker hvert 3-4 år.

Det væsentlige i den slags er at vi går efter at at tilføre nogle af de spidskompetencer som vi ikke selv kan fylde på med. Gennemgående ser det ud til at det vi har brug for at tilføre udefra er speed - i alle led.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 20. feb 2017, 11:22

Her ser vi Allan Gaarde i gang med at identificere potentielle sommerindkøb:

Billede

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 11:23

Yankee skrev:Her ser vi Allan Gaarde i gang med at identificere potentielle sommerindkøb:

Billede
Du bliver ved, med dine obligationer - jeg tror også du fremover vil se et AaB, der prioriterer en solid polstring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 20. feb 2017, 11:42

Jeg synes sagtens vi kan nøjes med 2 indkøb. Men det skal satme være profiler og til defensiven!
Men derfor kan jeg stadig væk godt se det fede i at hente kusk tilbage også!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 20. feb 2017, 12:02

Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.

Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 12:03

Gaarde6 skrev:Jeg synes sagtens vi kan nøjes med 2 indkøb. Men det skal satme være profiler og til defensiven!
Men derfor kan jeg stadig væk godt se det fede i at hente kusk tilbage også!
Kusk ville helt givet være at regne for én af de to profiler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 12:09

KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.

Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.
Hver eneste gang vi har været rigtig gode, har vi måtte se et par af vores favoritter blive henvist til bænken.

Det er fint der er plads til at give vores talenter chancen, men et par af dem skal altså også være i stand til at tage den på bekostning af dem vi troede skulle være profiler, hvis det skal blive sjovt.

Jeg kunne fx godt tænke mig at se Pohl overhale Sylvestre. Risgaard og Ene få problemer med at generobre deres plads. Vel at mærke fordi alle omkring holdet kan mærke at sådan skal det naturligvis være.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 20. feb 2017, 12:10

Jeg synes nogle af pengene skulle bruges på en fodboldskolen i Cameroun vi kunne jo være heldige igen ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 20. feb 2017, 12:13

KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.

Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.
Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 12:16

Funky skrev:
KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.

Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.
Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.
Vi er også i en position hvor vi har råd til ikke at gå tilbage til en fuser, og overveje om energien er bedst brugt på dem der stadig ikke ser kampklare ud efter en halvsæson og en opstart, eller om vi skulle kaste den efter nye talenter.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9000AaB » 20. feb 2017, 12:19

Funky skrev:
KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.

Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.
Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.
Det eneste jeg kunne se var en ekstra forsvarsspiller og en ny målmand hvis (forhåbentlig) Larsen smutter til sommer (medmindre der er en anden crazy Kineser klub vi kan lokke ham til)

Ang. Risgård har vi vel allerede et alternativ og det vel Sloth? og er Magnus Christensen ikke under oplæring istedet for Würtz?

Eneste andet skulle være en angriber såfrem Syvsetr skal skiftes ud til vinter da han kun skrev kontrakt i 1 år og Ene nok smutter til sommer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 20. feb 2017, 12:27

9000AaB skrev:
Funky skrev:
KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.

Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.
Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.
Det eneste jeg kunne se var en ekstra forsvarsspiller og en ny målmand hvis (forhåbentlig) Larsen smutter til sommer (medmindre der er en anden crazy Kineser klub vi kan lokke ham til)

Ang. Risgård har vi vel allerede et alternativ og det vel Sloth? og er Magnus Christensen ikke under oplæring istedet for Würtz?

Eneste andet skulle være en angriber såfrem Syvsetr skal skiftes ud til vinter da han kun skrev kontrakt i 1 år og Ene nok smutter til sommer.
Det vil være utroligt tyndt, hvis vi kun spiller på én hest som afløser for hver af vores vigtigste midtbanespillere.

I den ideelle verden så skal vores afløsere udvikle sig på en måde, så de faktisk henviser profilerne til bænken en smule før de selv er helt klar til at gå på pension.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 20. feb 2017, 12:32

Jeg tror og håber, der venter et spændende transfervindue til sommer.
Derfor kommer de mange millioner fra Bassogog salget på et belejligt tidspunkt i mine øjne.

Mulige afgange:
• Sloth: Han har ikke rigtig slået til, og står både bag Würtz, Risgård og MC (Måske endda Abildgaard).
• Holgersson: Har en boldomgang som ikke er god nok til AaB, og har til sommer et år tilbage af kontrakten.
• Enevoldsen: Han har kontraktudløb til sommer, han er plaget af skader og har ikke rigtig fundet niveauet efter Spalvis smuttede.
• Larsen: Ønsker at prøve kræfter med udlandet, og det skal han selvfølgelig have lov til.

De ovenstående spillere, må alle formodes at være løn tunge spillere (især; Sloth, Holger og Ene). Derfor vil det selvfølgelig frigøre en masse løn kroner i budgettet, hvis de sendes afsted

Mulige indkøb:
• Keeper: Såfremt Nicolaj smutter til sommer, og man vurdere om Ivan Lucic har niveauet til at tage over, skal han selvfølgelig hentes på en permanent kontrakt.
• Forsvars general: Vegard Forren har stadig ikke fundet en klub der vil betale hans løn, måske er han mere "medgørlig" til sommer hvis han ikke har fundet en klub, under alle omstændigheder, skal der hentes noget klasse ind til denne position.
• Kreativ midtbane spiller: Drømmescenariet her ville for mig Kusk, om det er realistisk er jeg ikke så sikker på, jeg tvivler på FCK ønsker at sælge til os.
• Centralmidtbane spiller: Sender vi Sloth afsted til sommer kunne Nicolaj Madsen være en mulighed her, han har kontraktudløb til sommer, og tanke på Würtz og Risgård ikke er de yngste mere, har vi brug for en stabil spiller mere på denne position.
• Angriber: Sylvestr har vist gode takter indtil videre, fortsætter dette skal vi selvfølgelig forsøge at hente ham på en permanent kontrakt. Måske er der en købsoption i hans kontrakt.

Boblere
• Meilinger: Startede rigtig godt under LS, men er siden dalet i niveauet, og har været mere ordinær. Slår dog stadig nogle fremragende indlæg.
• Flores: Har udentvivl nogle evner med bolden, men har været hård plaget af enten skader eller jetlag.
• Rokkedal, Ablidgaard & Kakeeto: Ingen af disse spillere har overbevist mig om de en dag bliver superligaspillere, om de skal videre eller udlejes til en 1.Divisionsklub ved jeg ikke.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 20. feb 2017, 12:49

Pastorius skrev: Du bliver ved, med dine obligationer - jeg tror også du fremover vil se et AaB, der prioriterer en solid polstring.
En polstring vi allerede har så rigeligt. Det mangler vi ikke. Vi kan godt prioritere sportslige investeringer til sommer uden at gå på kompromis med økonomisk polstring.

Men du kan godt have ret i, at salget af Basso måske ikke ændrer AaBs planer væsentligt. Det er vel egentlig også det, som Yankee siger med billedet. I mit og mange andres univers, er det bare svært at se idéen i, at vi skal blive ved med at ligge penge i en i forvejen yderst velpolstret kapitalbase, når vores fodboldhold mangler kvalitet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af michael_nagg » 20. feb 2017, 13:03

Nu skal vi lige redde røven og sikre os den top 6 plads. Og når det er gjort kan vi kigge på hvilke spillere der skal køres i position, og hvem der kan undværes.
Ender vi i top 6 synes jeg vi skal bruge slutspillet til at se om de unge kan stå distancen. MC, sloth og børsten for wurtz/risgård , mæhle skal cementere at det er hans back position.
Og Holger skal oppe sig hvis han skal have en fremtid på holdet. Jeg har ikke helt opgivet ham endnu. Men der skal med stabilitet derned. Som tidligere nævnt, en thelander type kan vi under alle omstændigheder bruge, og for mon skyld væk med Blåbjerg.
Og pohl skal vise at han er fremtidens mand på toppen.
Er der nogen af de nævnte der falder igennem, kan vi se ð om der skal nyt blod ind.

En general til centerforsvaret og evt en keeper. Ellers synes jeg vi skal se om de unge ikke kan klare sig.
Kunne man evt bruge meilinger på midten og hente kusk hjem til kanten. Så synes jeg det ser fornuftigt ud.

Og hvordan ser det ud med ungdomsspillerne. Er dernede åbenlyse talenter som er klar i nærmest fremtid??

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 20. feb 2017, 13:08

Hanga skrev:
En polstring vi allerede har så rigeligt. Det mangler vi ikke. Vi kan godt prioritere sportslige investeringer til sommer uden at gå på kompromis med økonomisk polstring.

Men du kan godt have ret i, at salget af Basso måske ikke ændrer AaBs planer væsentligt. Det er vel egentlig også det, som Yankee siger med billedet. I mit og mange andres univers, er det bare svært at se idéen i, at vi skal blive ved med at ligge penge i en i forvejen yderst velpolstret kapitalbase, når vores fodboldhold mangler kvalitet.
Men AaB er en udviklingsklub. Ingen af os aner det mindste om hvilke spillere, der slår igennem i den kommende sæson.
Nu kender jeg ikke meget til U19 lige nu, men er der egnede talenter, kommer de naturligvis i betragtning til en kontrakt. Penge er altid gode at have. De giver sikkerhed, og det er godt nok det første der falder mig ind. Dejligt at AaB har opbygget en pengetank.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2017, 13:48

michael_nagg skrev:Nu skal vi lige redde røven og sikre os den top 6 plads. Og når det er gjort kan vi kigge på hvilke spillere der skal køres i position, og hvem der kan undværes.
Ender vi i top 6 synes jeg vi skal bruge slutspillet til at se om de unge kan stå distancen. MC, sloth og børsten for wurtz/risgård , mæhle skal cementere at det er hans back position.
Og Holger skal oppe sig hvis han skal have en fremtid på holdet. Jeg har ikke helt opgivet ham endnu. Men der skal med stabilitet derned. Som tidligere nævnt, en thelander type kan vi under alle omstændigheder bruge, og for mon skyld væk med Blåbjerg.
Og pohl skal vise at han er fremtidens mand på toppen.
Er der nogen af de nævnte der falder igennem, kan vi se ð om der skal nyt blod ind.

En general til centerforsvaret og evt en keeper. Ellers synes jeg vi skal se om de unge ikke kan klare sig.
Kunne man evt bruge meilinger på midten og hente kusk hjem til kanten. Så synes jeg det ser fornuftigt ud.

Og hvordan ser det ud med ungdomsspillerne. Er dernede åbenlyse talenter som er klar i nærmest fremtid??
Men Sloth er bare slet ikke god nok og bliver det heller ikke - tror jeg! Vi kommer til at mangle en hård hund, som Würtz, og dem har vi ikke udviklet selv i klubben i mange år efterhånden. Sloth er og bliver ikke en driftsikker central midtbanespiller. Jeg ser ham pt. som et decideret fejlkøb. Jeg vil langt hellere se f.eks. M. Spelmann eller J. Drachmann i AaB. De viser i det mindste fight og løbestyrke.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 20. feb 2017, 13:59

Freddie skrev:
Hanga skrev:
En polstring vi allerede har så rigeligt. Det mangler vi ikke. Vi kan godt prioritere sportslige investeringer til sommer uden at gå på kompromis med økonomisk polstring.

Men du kan godt have ret i, at salget af Basso måske ikke ændrer AaBs planer væsentligt. Det er vel egentlig også det, som Yankee siger med billedet. I mit og mange andres univers, er det bare svært at se idéen i, at vi skal blive ved med at ligge penge i en i forvejen yderst velpolstret kapitalbase, når vores fodboldhold mangler kvalitet.
Men AaB er en udviklingsklub. Ingen af os aner det mindste om hvilke spillere, der slår igennem i den kommende sæson.
Nu kender jeg ikke meget til U19 lige nu, men er der egnede talenter, kommer de naturligvis i betragtning til en kontrakt. Penge er altid gode at have. De giver sikkerhed, og det er godt nok det første der falder mig ind. Dejligt at AaB har opbygget en pengetank.
Ja - vi er bare nogle, der hellere ville have at AaB var en præstationsklub, der ikke var tilfreds med femtepladser. Jeg tror ikke nogen vil påstå at AaB ikke følger strategien, men derfor kan vi jo godt diskutere om strategien er den rette. Personligt tror jeg vi er ved at udsulte vores egne forretningsmuligheder og tilskueropbakning ved at være et midterhold uden ambitioner eller spændende nyindkøb.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 20. feb 2017, 13:59

Vi får vel 99,999% sikkert Marco Ramkilde op fra U19 til sommer. Efter sigende det største angrebstalent siden tidernes morgen. Og derudover skulle ham der Wessam Abou Ali også være en profil? Spiller vist angriber/kant?

Er der andre, der tør byde på hvem der bliver rykket op til sommer?

Låst