Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 1. sep 2017, 08:28

Martino skrev: Selvfølgelig, men den utilfredshed over måden AaB spiller på pt var ikke til at ignorere.
Men det er også lidt en gratis og behagelig omgang, ikke? Altså, for en spiller, som er en del af en trup, hvor mange ikke har præsteret, at skubbe ansvaret over på træneren, når man møder kritiske fans.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2017, 08:35

Funky skrev:
Martino skrev: Selvfølgelig, men den utilfredshed over måden AaB spiller på pt var ikke til at ignorere.
Men det er også lidt en gratis og behagelig omgang, ikke? Altså, for en spiller, som er en del af en trup, hvor mange ikke har præsteret, at skubbe ansvaret over på træneren, når man møder kritiske fans.
Joe, men der kan jo være noget om det.

...men den bedste måde at komme ud af kriser på er da at alle mand kigger indad og lige stepper 5-10% op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 1. sep 2017, 08:40

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Martino skrev: Selvfølgelig, men den utilfredshed over måden AaB spiller på pt var ikke til at ignorere.
Men det er også lidt en gratis og behagelig omgang, ikke? Altså, for en spiller, som er en del af en trup, hvor mange ikke har præsteret, at skubbe ansvaret over på træneren, når man møder kritiske fans.
Joe, men der kan jo være noget om det.

...men den bedste måde at komme ud af kriser på er da at alle mand kigger indad og lige stepper 5-10% op.
Der kan sagtens være noget om det. Kent Nielsen var heller ikke en bredt elsket træner i truppen, har jeg forstået.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 1. sep 2017, 08:50

Yankee skrev:
Hanga skrev:Jeg kan undre mig noget over at der ikke er sket flere afgange hos os. Jeg havde klart forventet at se os luge lidt mere ud i truppen. Der er spillere der virker meget langt fra holdet og har gjort det længe. Kakeeto er naturligvis den mest oplagte af dem, jeg havde forventet en kontraktophævelse, så han kunne finde spilletid. Derudover havde jeg forventet en udlejning af f.eks. Abildgaard, der også ser ud til at have noget langt til spilletid. Men det kan selvfølgelig være, at skaderne til Würtz og MC har spillet ind.
Meget enig med Hanga her - der er lidt ubalance antalsmæssigt. Vi har lige nu 12 midtbanespillere, hvoraf i hvert fald de 10 har forventninger om pænt med spilletid. Omvendt har vi kun seks forsvarere med Superliga-erfaring.

Målmand (3): Rinne, Lansing, Williams

Backs (4): Pallesen, Ahlmann, Kristensen, Bytyqi
Stoppere (4): Okore, Pedersen, Blåbjerg, Lyngø

Central midt (5): Würtz, Lesniak, Christensen, Abildgaard, Kakeeto
Kanter (5): Børsting, Meilinger, Flores, Thellufsen, Andersen
10'er (2): Risgård, Rolim

Angriber (4): Safranko, Pohl, Sylvestr, Ramkilde

Men, men, men - det skal ikke være nogen kritik af vores transfervindue, som volumenmæssigt har været utroligt imponerende og positivt. AaB har virkelig grebet dybt i lommen, og det skal de have ros for. Det er i hvert fald rigtig stærkt at AaB har hentet seks spillere, der alle er potentielle startere fra dag 1. Det vil være useriøst at begynde at vurdere de enkelte spillere endnu - det kan vi begynde på til vinter.
Enig i det er for tidligt at dømme en transfor som Lynge siger er det først når spilleren er væk man kan dømme ham.

Desuden omkring MW så var det heller ikke et kønt syn da Kent N overtog truppen og det lignede langtid at det var hans tid med 0-0 i ACH om igen giv nu manden chancen så kan vi snakke om ham til forår eller sommer

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2017, 09:12

Martino skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:Opsummerende: Et markant transfervindue, som kunne have endt helt ekstraordinært, hvis man havde haft held med at hente Kusk eller Thomsen. Der er nok ikke nogen tvivl om, at AaB har brugt væsentligt flere penge på transfers, end vi har været vant til. Vi skal måske helt tilbage til det 2. mesterskab for at finde så store transfersummer.

Målmandsposten: Larsen ud. Rinne ind. Komplet umuligt at sige, om det bliver noget nyt og helt anderledes at se på. Lansing var efter sigende rigtig godt kørende før sin skade, så hvem ved om AaB's førstemålmand til sommer kommer fra Sverige eller US of A?

Forsvaret: Styrket betragteligt. Pallesen er ikke en fejlfri højre back, men der skal vi tilbage til de bedre øjeblikke med Dalsgaard for at finde en bedre mand på posten. Okore har så højt et topniveau, at AaB aldrig var kommet i nærheden af ham, hvis han allerede var deroppe. Det er med andre ord en risiko, man har taget med ham. Han skal i gang igen, men han har i glimt vist, hvor god og vigtig, han kan blive.

Midtbanen: Styrket. Lesniak har på kort tid arbejdet sig ind i startopstillingen, og jeg tror ikke, han forsvinder derfra igen. Rolim skulle angiveligt komme med nogle offensive kvaliteter, vi ikke ellers har, men det har vi endnu til gode at se. I tillæg kan man sige, at Flores blev købt for et år siden og fik det skudsmål, at det nok kunne tage et års tid før han var integreret. Det er han nu, og han leverer bedre og bedre. Så nogen i AaB sagde altså noget rigtigt den gang for et år siden.... Samtidig må man så sige, at midtbanen ikke er blevet så styrket, som AaB tydeligvis selv kunne drømme om, idet man jo har været ude efter Kusk/Thomsen.

Angrebet: Ny mand ind, som kommer med andre kvaliteter end AaB's øvrige angribere. Ikke den 27-årige, skandinaviske, notoriske målscorer med erfaring fra større ligaer, jern-knæ og et prisskilt som AaB kan holde til, som mange herinde havde ønsket sig/forventet/krævet. Han komplementerer tilsyneladende AaB's talent-satsning, Pohl, godt. Det lader det ikke til, at AaB's øvrige angribere gør.

AaB's forrige transfervindue in mente gives der ingen point for pæne ord om de nye spilleres kvaliteter, og klubbens situation tilsiger, at Safranko ikke skal spille mange kampe uden mål i støvlerne før der kommer pres på fra omgivelserne. I det hele taget har AaB kun hentet én spiller, som kan forventes at få lidt længere snor på sit navn: Okore. Ingen tvivl om, at det kunne have givet lidt mere pusterum til hele holdet hvis det var lykkedes at hente et "navn" mere, a'la Kusk.
Prozac-typen... At sammenligne Pallesen med de bedste øjeblikke med Dalsgaard er decideret tåbeligt. Jeg opgav at læse resten.

Jeg konstaterer, at vandrørene melder om problemer som 1-2 gode indkøb næppe kan løse.
Om det kan løses med et nyt hierarki i spillertruppen, eller om det handler om en træner der er ude af trit med truppen må vi så se.
Problemerne i AaB stikker dybere end mangel på resultater.

Snakkede med en unavngiven AaB spiller, og han luftede sin frustration og man kunne mærke at han gerne ville sige mere, da snakken faldt på Wieghorst. Jeg tror ikke han er den eneste, som har lettere problemer med træneren.
Truppen har kvaliteter, men det bliver ikke Wieghorst som forløser dem.
Ja, som bassisten også skriver, er det ikke ligefrem underligt at humøret ikke er i top når spillet ikke fungerer. Jeg syntes dog ikke der er noget galt med spillernes indsats på banen, og det virker også til at de følger trænerens kampoplæg. At det oplæg så ikke fungerer, eller at vi mangler spillerne til at gennemføre det er en anden sag, som man bliver nødt til at gøre noget ved. Forhåbenlig bliver det bedre med de nye spillere og to angribere i front.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 1. sep 2017, 09:15

Yankee skrev:
Hanga skrev:Jeg kan undre mig noget over at der ikke er sket flere afgange hos os. Jeg havde klart forventet at se os luge lidt mere ud i truppen. Der er spillere der virker meget langt fra holdet og har gjort det længe. Kakeeto er naturligvis den mest oplagte af dem, jeg havde forventet en kontraktophævelse, så han kunne finde spilletid. Derudover havde jeg forventet en udlejning af f.eks. Abildgaard, der også ser ud til at have noget langt til spilletid. Men det kan selvfølgelig være, at skaderne til Würtz og MC har spillet ind.
Meget enig med Hanga her - der er lidt ubalance antalsmæssigt. Vi har lige nu 12 midtbanespillere, hvoraf i hvert fald de 10 har forventninger om pænt med spilletid. Omvendt har vi kun seks forsvarere med Superliga-erfaring.

Målmand (3): Rinne, Lansing, Williams

Backs (4): Pallesen, Ahlmann, Kristensen, Bytyqi
Stoppere (4): Okore, Pedersen, Blåbjerg, Lyngø

Central midt (5): Würtz, Lesniak, Christensen, Abildgaard, Kakeeto
Kanter (5): Børsting, Meilinger, Flores, Thellufsen, Andersen
10'er (2): Risgård, Rolim

Angriber (4): Safranko, Pohl, Sylvestr, Ramkilde

Men, men, men - det skal ikke være nogen kritik af vores transfervindue, som volumenmæssigt har været utroligt imponerende og positivt. AaB har virkelig grebet dybt i lommen, og det skal de have ros for. Det er i hvert fald rigtig stærkt at AaB har hentet seks spillere, der alle er potentielle startere fra dag 1. Det vil være useriøst at begynde at vurdere de enkelte spillere endnu - det kan vi begynde på til vinter.
Synes vi ser skræmmende dårlige ud på kanterne! Og så mener jeg stadig der mangler en midterforsvar.

Centralt på midten, 10'er positionen (hvor jeg mener Flores i øvrigt også hører til) og angrebet er jeg godt tilfreds.
På back pladserne er vi gode nok så længe vi spiller med første valgene.
Og så tror og håber jeg at Rinne er en lille Larsen opgradering.

Gaarde fik løst nogle problemer, men det altoverskyggende gjorde han intet ved. Nemlig kant positionerne, hvor jeg tror vi fortsat vil have store store problemer.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 1. sep 2017, 12:25

Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. sep 2017, 12:31

De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Blåbjerg skal absolut forlænges!
Janteloven eksisterer IKKE!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 1. sep 2017, 12:33

Køllen I Møllen skrev: Blåbjerg skal absolut forlænges!
Synes absolut er store ord, men håber han finder melodien ved siden af Okore og bliver den venstrefodede og sortskæggede forsvarer alle håber på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 1. sep 2017, 13:08

De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Rokkedal ud giver sig selv - hvorfor?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Patmand » 1. sep 2017, 13:19

Funky skrev:
De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Rokkedal ud giver sig selv - hvorfor?
1) Han er ikke god nok.
2) Han er ikke god nok.

Würtz har næsten et helt år til at blive ringere i og endnu mere skrøbelig fysik. Spørgsmålet er om han kan acceptere 1/3 af sin nuværende løn og en plads på bænken?
Jeg syntes det bedste for begge parter vil være at slutte forholdet ved kontraktudløb.

Edit: For lige at præcisere; jeg syntes Würtz har været fantastisk i AaB og derfor ønsker jeg han slutter med en vis værdighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2017, 13:21

Funky skrev:
De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Rokkedal ud giver sig selv - hvorfor?
Jeg skal ikke spekulere i De Fems overvejelser, men Rokkedal virker meget langt fra holdet på både venstre back og i centerforsvaret. På backen er han bag Ahlmann, Blåbjerg, og givetvis også Bytyqi. I centerforsvaret er han mindst bag Blåbjerg, Kasper P., Okore, og Lyngø - som har overhalet ham indenom. Han får heller ikke andet end pokalkampe for Thisted i førstedivision så vidt jeg kan se. Så det ser sort ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Krage » 1. sep 2017, 13:44

Buzz Killington skrev:
Funky skrev:
De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Rokkedal ud giver sig selv - hvorfor?
Jeg skal ikke spekulere i De Fems overvejelser, men Rokkedal virker meget langt fra holdet på både venstre back og i centerforsvaret. På backen er han bag Ahlmann, Blåbjerg, og givetvis også Bytyqi. I centerforsvaret er han mindst bag Blåbjerg, Kasper P., Okore, og Lyngø - som har overhalet ham indenom. Han får heller ikke andet end pokalkampe for Thisted i førstedivision så vidt jeg kan se. Så det ser sort ud.
Thisted har så dog lige solgt en af deres centerforsvarer, så forhåbentlig betyder det mere spilletid og plads til Rokkedal. Og forhåbentlig også at han får mere udvikling og modenhed i sin rygsæk.
Billede

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Krage » 1. sep 2017, 13:46

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lill ... ny-nangis/

Sæt i gang Gaarde!
Selvom den nok er urealistisk. Men er der nogle spændende emner som pt er transferred?

Kan godt være jeg bare må indse at vinduet er lukket...
Billede

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 1. sep 2017, 13:55

Buzz Killington skrev:
Funky skrev:
De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Rokkedal ud giver sig selv - hvorfor?
Jeg skal ikke spekulere i De Fems overvejelser, men Rokkedal virker meget langt fra holdet på både venstre back og i centerforsvaret. På backen er han bag Ahlmann, Blåbjerg, og givetvis også Bytyqi. I centerforsvaret er han mindst bag Blåbjerg, Kasper P., Okore, og Lyngø - som har overhalet ham indenom. Han får heller ikke andet end pokalkampe for Thisted i førstedivision så vidt jeg kan se. Så det ser sort ud.
Kunne ikke have spekuleret bedre selv.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 1. sep 2017, 14:08

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
Funky skrev:
De Fem skrev:Efter vinduet er lukket er næste skridt at se lidt på hvem der skal forlænges med og hvem der skal ud via naturlig afgang over det næste års tid:

Ud:
Tamati Williams 2017-12-31
Morten Rokkedal 2017-12-31
Jakub Sylvestr 2017-12-31
Robert Kakeeto 2018-06-30

Måske
Patrick Kristensen 2018-06-30
Jakob Blåbjerg 2018-06-30
Yann Rolim 2018-06-30

Forlænges
Rasmus Würtz 2018-06-30

Så længe Würtz har noget at byde på synes jeg han skal forlænges, dog til en billigere kontrakt. PK og Blåbjerg er i den grad på prøve over det næste års tid. Tror førstnævne ryger, mens sidstnævnte bliver forlænget. Rolim ved ingen hvad er og hvad koster at holde på. De fire i udbakken giver sig selv.
Rokkedal ud giver sig selv - hvorfor?
Jeg skal ikke spekulere i De Fems overvejelser, men Rokkedal virker meget langt fra holdet på både venstre back og i centerforsvaret. På backen er han bag Ahlmann, Blåbjerg, og givetvis også Bytyqi. I centerforsvaret er han mindst bag Blåbjerg, Kasper P., Okore, og Lyngø - som har overhalet ham indenom. Han får heller ikke andet end pokalkampe for Thisted i førstedivision så vidt jeg kan se. Så det ser sort ud.
Kunne ikke have spekuleret bedre selv.
Ok, fair nok, jeg havde ikke noget klart indtryk af Rokkedal, derfor mit spørgsmål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 1. sep 2017, 14:10

Funky skrev:
Ok, fair nok, jeg havde ikke noget klart indtryk af Rokkedal, derfor mit spørgsmål.
Det tror jeg ikke der er nogen der har. Men når man er vraget til både venstre back og centerforsvaret gang på gang, og er overhalet af 3 mand siden man blev rykket op, så har man ingen fremtid på førsteholdet i AaB. Videre med ham - han er ikke god nok.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2017, 15:16

Gaarde6 skrev:Gaarde fik løst nogle problemer, men det altoverskyggende gjorde han intet ved. Nemlig kant positionerne, hvor jeg tror vi fortsat vil have store store problemer.
Det er jeg så ikke enig i. Han fik netop gjort noget ved de to altoverskyggende problemer: Midterforsvaret og angrebet, hvor han hentede Okore og Safranko.

Kanten kunne kun være nr. 3 problem i det hierarki.
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 1. sep 2017, 15:28

Havde vi ikke hentet Okore og Pallesen, er jeg overbevist om, vi var bound for relegation. Nu har vi trods alt et forsvar af nogenlunde kvalitet. Sammenspillet mangler naturligvis.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 1. sep 2017, 15:35

FlæskeFrank skrev:
Gaarde6 skrev:Gaarde fik løst nogle problemer, men det altoverskyggende gjorde han intet ved. Nemlig kant positionerne, hvor jeg tror vi fortsat vil have store store problemer.
Det er jeg så ikke enig i. Han fik netop gjort noget ved de to altoverskyggende problemer: Midterforsvaret og angrebet, hvor han hentede Okore og Safranko.

Kanten kunne kun være nr. 3 problem i det hierarki.
Vi får altså svært ved at score mål, når vi ikke har nogle offensive spillere, som kan sætte vores angribere op.
Jo vi har Flores. Men vores modstandere er jo ikke dumme. Lukker de Flores ned og lurer på Pallesens fremløb, hvad har vi så tilbage af offensive muligheder? Vi skal ikke forvente at Würtz, Lesniak eller MC kan spille os frem til chancerne! Så spiller vi lige nu med Risgård som "kant" hvilket BESTEMT heller ikke er hans plads.

Enig i at forsvaret var vigtigere (Sorry) Men kanterne er vores næststørste problem i mine øjne.

Låst