Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gnu » 21. feb 2017, 07:29

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:Det virker som om, at for nogle brugere er AaB's strategi en hellig ko, der under ingen omstændigheder må pilles ved. Det er den ultimative trumf i spillet, og hvis man lige skynder sig at råbe "strategi!", så lægge man diskussionen død, for strategien dén er urørlig, og ve den, der vover at stille spørgsmålstegn ved [fanfare]Strategien.[/fanfare]

Men hvad nu, hvis startegien ikke længere passer helt så godt til den virkelighed, som den blev lavet i? Hvad nu hvis forudsætningerne har ændret sig i positiv eller negativ retning? Var det så ikke en idé at justere kursen?

AaB påstår også, at de har som mission at underholde og skabe oplevelser gennem fodbold, men det er sgu ikke særlig underholdende at binde alle midler i obligationer og en forvokset børneopsparing.
Man kan sætte lige så mange spørgsmål ved strategien som man vil, men der er ingesomhelst tegn på at der bliver rykket en milimeter på grundprincipper fra AaB's side, så det er rimeligt omsonst at diskutere.
Men dog er der sket justeringer til dette regnskabsår, hvor man for første gang, før Basso-salget, jo havde budgetteret med et forholdsvist stort underskud. Det er ikke fordi det på nogen måde er i disharmoni med hvad AaB har meldt ud hele tiden, men det er jo da alt andet lige et bevis på at man rent faktisk bruger/investerer temmeligt store beløb, eftersom vi ved der ikke er noget stort sort hul millionerne forsvinder i, modsat tidligere. Nogle af pengene er stensikkert brugt på Sylvestr og Lucic, som tilsammen stensikkert får en pæn slat mere i løn end Tømrer-Carsten, ligesom jeg bestemt tror at man i forvejen havde planlagt at styrke truppen yderligere til sommer, allerede før Bassos salg.

Jeg forventer nu heller ikke ligefrem at vi skifter et halvt hold til sommer, men jeg tror vi kan komme til at hente fra en lidt anden hylde end meget længe. Kusk vil f.eks. pludselig uden tvivl være realistisk, rent økonomisk... bare for at nævne et eksempel vi kender. Det store spørgsmål, når det gælder trupsammensætningen frem mod næste sæson, tror jeg bliver nogle af de spillere som er ved at nærme sig en eksamen - der er vel efterhånden ved at være eksamenstid for alvor for spillere som Kasper P og Blåbjerg, mens vi også skal have mere at se fra Sloth, hvis der skal satses på ham på længere sigt. Mange af de spørgsmål der er, tror jeg ikke Wieghorst kender svarene på før sent i foråret.
Nu var første udmelding om det underskud jo givet i forbindelse med Basso-salget.
Jeg er ret overbevist om at AaB kæmper alt hvad de kan (indenfor børsreglerne selvfølgelig) for at få det til at fremstå, som om vi ikke har røven fuld af penge, når vi skal ud på transfermarkedet.

Desuden mener jeg ikke det er noget i strategien der modsiger man kan bruge af egenkapitalen, til langsigtede investeringer undenfor spillertruppen. Det er netop hele pointen med at have de mange penge, at man har råd til at foretage åbenlyst gode og nødvendige investeringer, der kan komme fodbolden til gavn fremover.
Jeg mener bestemt heller ikke man rykker på sine grundprincipper, jeg mener bare at vi for første gang ser investeringer være så markante at de rent faktisk ville skubbe de sorte tal ned i det røde område. Det er også efter min opfattelse helt i tråd med de udmeldinger man er kommet med, men vi ser altså også netop nu at man rent faktisk HAR viljen til at bruge af den pengetank som med en slet skjult fnysen i stemmeføringen lige er blevet kaldt en børneopsparing.
Helt enig. Men man kunne så også ønske sig, at der var blevet foretaget de nødvendige investeringer i spillertruppen, som er AaB værdigt. Nye bygninger og kondicykler hjælper os ikke meget, hvis vi har bare har tænkt os at agere blød mellemvare på det sportslige.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af martinaalborg » 21. feb 2017, 07:31

...................

Handler denne tråd om STRATEGI eller TRANSFERØNSKER ????

- er SÅ træt af at læse jeres lange indlæg om alle jeres holdninger til AaB og deres indkøbsvaner og strategier i det hele taget.....
i hvert fald under DENNE tråd....

KOM NU IND I KAMPEN !!!

:thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2017, 07:49

Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:Det virker som om, at for nogle brugere er AaB's strategi en hellig ko, der under ingen omstændigheder må pilles ved. Det er den ultimative trumf i spillet, og hvis man lige skynder sig at råbe "strategi!", så lægge man diskussionen død, for strategien dén er urørlig, og ve den, der vover at stille spørgsmålstegn ved [fanfare]Strategien.[/fanfare]

Men hvad nu, hvis startegien ikke længere passer helt så godt til den virkelighed, som den blev lavet i? Hvad nu hvis forudsætningerne har ændret sig i positiv eller negativ retning? Var det så ikke en idé at justere kursen?

AaB påstår også, at de har som mission at underholde og skabe oplevelser gennem fodbold, men det er sgu ikke særlig underholdende at binde alle midler i obligationer og en forvokset børneopsparing.
Man kan sætte lige så mange spørgsmål ved strategien som man vil, men der er ingesomhelst tegn på at der bliver rykket en milimeter på grundprincipper fra AaB's side, så det er rimeligt omsonst at diskutere.
Hvis det er et generelt princip, kan man jo undre sig over, hvordan det er blevet til +7.500 indlæg på nærværende side.
Jeg får til tider en trang til at vise verden den rette vej - det kræver en smule energi :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2017, 09:06

Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 21. feb 2017, 09:24

De sidste to vinduer har AaB taget syv spillere ind udefra, heraf de fleste udlændinge og de fleste etablerede og profilerede spillere. Tilmed har man meldt ud at man budgetterer med investeringer i spillertruppen i sommervinduet. Det er for mig ret tydeligt at AaB er ved at geare sig til et højere lønbudget og et dyrere førstehold - så jeg kan ikke få øje på at det er mejslet i sten at AaB er en 100% udviklingsklub. Jeg kunne så bare godt tænke mig at man gik 10% længere af samme kurs med henblik på at styrke bredden og hæve vores bundniveau, hvilket kunne løfte os helt op som et "sikkert" top-6-hold.

For at blive konkret kunne jeg godt tænke mig at man adresserede følgende tre svagheder:

1) Vice-Ahlmann. Der er to scenarier. Hvis Ahlmann får skadesproblemer har vi desperat brug for en stærk back-up. Hvis Ahlmann ikke får skadesproblemer vil han lynhurtigt blive et salgsobjekt og vi skal have kørt en erstatning i stilling. Bytyqi passer ikke ind i nogen af de to scenarier på nuværende tidspunkt, da han stadig spiller på U19-holdet uge efter uge. Han skal have mindst ét år på reserveholdet før han er SL-klar.

2) Vice-Würtz. Vi er stadig på røven hver gang Rasmus Würtz er ude og manden nærmer sig altså de 34. Ingen af vores talenter er klassiske 6'ere, så vi har brug for en reserve/arvtager - og så kan vi sende Kakeeto og evt. Abildgaard videre, da ingen af dem er i nærheden af startopstillingen.

3) Vi kan ikke forsvare indlæg. Vi har brug for en duelstærk stopper som supplement til dem, vi har i forvejen. Her bør der bruges lidt penge samtidig med at enten KP eller Blåbjerg sendes ud.

Det er tre investeringer på pladser, hvor vi ikke har åbenlyse talenter på vej - i hvert fald ikke inden for de næste 1-2 år. Det er tre investeringer, der vil styrke vores bundniveau helt enormt uden at stå i vejen for vores talenter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 21. feb 2017, 09:40

Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 21. feb 2017, 09:45

Ville være spændende at kigge lidt mod divisionerne igen selvom det lader til at Gaarde brændte nallerne på Mathias Trahne. Lynge hentede jo Rasmus Thelander, Nikolaj Larsen og Anders K Jakobsen med stor succes.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 21. feb 2017, 09:45

Yankee skrev:De sidste to vinduer har AaB taget syv spillere ind udefra, heraf de fleste udlændinge og de fleste etablerede og profilerede spillere. Tilmed har man meldt ud at man budgetterer med investeringer i spillertruppen i sommervinduet. Det er for mig ret tydeligt at AaB er ved at geare sig til et højere lønbudget og et dyrere førstehold - så jeg kan ikke få øje på at det er mejslet i sten at AaB er en 100% udviklingsklub. Jeg kunne så bare godt tænke mig at man gik 10% længere af samme kurs med henblik på at styrke bredden og hæve vores bundniveau, hvilket kunne løfte os helt op som et "sikkert" top-6-hold.

For at blive konkret kunne jeg godt tænke mig at man adresserede følgende tre svagheder:

1) Vice-Ahlmann. Der er to scenarier. Hvis Ahlmann får skadesproblemer har vi desperat brug for en stærk back-up. Hvis Ahlmann ikke får skadesproblemer vil han lynhurtigt blive et salgsobjekt og vi skal have kørt en erstatning i stilling. Bytyqi passer ikke ind i nogen af de to scenarier på nuværende tidspunkt, da han stadig spiller på U19-holdet uge efter uge. Han skal have mindst ét år på reserveholdet før han er SL-klar.

2) Vice-Würtz. Vi er stadig på røven hver gang Rasmus Würtz er ude og manden nærmer sig altså de 34. Ingen af vores talenter er klassiske 6'ere, så vi har brug for en reserve/arvtager - og så kan vi sende Kakeeto og evt. Abildgaard videre, da ingen af dem er i nærheden af startopstillingen.

3) Vi kan ikke forsvare indlæg. Vi har brug for en duelstærk stopper som supplement til dem, vi har i forvejen. Her bør der bruges lidt penge samtidig med at enten KP eller Blåbjerg sendes ud.

Det er tre investeringer på pladser, hvor vi ikke har åbenlyse talenter på vej - i hvert fald ikke inden for de næste 1-2 år. Det er tre investeringer, der vil styrke vores bundniveau helt enormt uden at stå i vejen for vores talenter.
Fuldstændig enig. Jeg håber også, at man får skibbet Sloth afsted og undlader at forlænge med Enevoldsen. Det burde frigøre midler til enten en etableret central midtbanemand ala Risgård eller en erfaren angriber (evt. forlænge med Sylvester, hvis han fortsætter de gode takter).
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2017, 09:46

doukas skrev:
Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
Det lyder ikke som han er klar til at smide 45 mill. ud på transfers.

Han kunne vel knapt udtale sig mere konservativt, men det er helt som forventet (hefra) og det har jeg intet imod.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 21. feb 2017, 09:55

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
Det lyder ikke som han er klar til at smide 45 mill. ud på transfers.

Han kunne vel knapt udtale sig mere konservativt, men det er helt som forventet (hefra) og det har jeg intet imod.
Så Gaarde er først uforsigtig/risikovillig med transferpengene, hvis samtlige 45 mio kr. bliver brændt af i samme transfervindue?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 21. feb 2017, 09:58

Er overbevist om vi henter 1-2 spillere til startopstillingen til sommer. MEN jeg tror ikke vores (velfortjente) Bassogog-penge får os til at tilbyde væsentligt bedre kontrakter, end dem er indgået i dag. Det vil give udfordringer, hvis et par nye spillere pludselig tjente det dobbelte af de nuværende profiler i truppen (og så kan man selvfølgelig spørge, hvem disse profiler egentligt er......). Så et sted at Gaarde talte om at købe en direkte afløser for Bassogog - det er efter min opfattelse spot on, idet vi desperat mangler hurtige midtbanespillere.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af NIN » 21. feb 2017, 10:00

doukas skrev:
Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
Jeg tror nu ikke det har den store betydning for de klubber vi evt. gerne vil købe en spiller fra hvad Gaarde udtaler. De er næppe i tvivl om der er penge på kontoen. Hvorfor solgte du så billigt? Jamen Gaarde udtalte, de ikke var parat til at bruge ret mange af de rare Bassogog millioner..nåh ja okay så
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2017, 10:04

doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
Det lyder ikke som han er klar til at smide 45 mill. ud på transfers.

Han kunne vel knapt udtale sig mere konservativt, men det er helt som forventet (hefra) og det har jeg intet imod.
Så Gaarde er først uforsigtig/risikovillig med transferpengene, hvis samtlige 45 mio kr. bliver brændt af i samme transfervindue?
Gaarde (og AaB) er ikke risikovillige - det er sådan set bare min pointe at understrege det.

Tror du ikke transfertråden bliver oversvømmet med indlæg fra utilfredse brugere, hvis det ender med at vi kun tilfører en enkelt (måske to) profil(eR), og så kun lige erstatter dem der holder - hvoraf en del bliver erstattet med spillere fra egne rækker. Det er mit bud på hvad der sker (og det er jeg ikke utilfreds med).
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 21. feb 2017, 10:15

Ud
Enevoldsen, udløb
Lucic, udløb
Nikolaj Larsen. Et år tilbage og udlængsel. Vil han skrive under for 2-3 år mere er han naturligvis velkommen til at blive
Robert Kakeeto. Har ikke slået til.

Ind
En midterforsvarer
En kant, Kusk?
En første ny målmand
Michael Lansing, reservemålmand
1-2 talenter fra U-holdet

Jeg ser ingen grund til at sende nogle forsvarsspillere videre, da vi numerisk er i undertal dernede. Der mangler bare en bedre løsning, som kan være første mand på positionen. Holgersen og Blåbjerg har et år tilbage til sommer, så de to kan meget vel være færdige efter næste sæson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 21. feb 2017, 10:24

Pastorius skrev:
Gaarde (og AaB) er ikke risikovillige - det er sådan set bare min pointe at understrege det.

Tror du ikke transfertråden bliver oversvømmet med indlæg fra utilfredse brugere, hvis det ender med at vi kun tilfører en enkelt (måske to) profil(eR), og så kun lige erstatter dem der holder - hvoraf en del bliver erstattet med spillere fra egne rækker. Det er mit bud på hvad der sker (og det er jeg ikke utilfreds med).
Vi er måske mere enige end vi troede.

Jeg har absolut ingen forventninger om at AaB brænder hele provenuet af Basso salget af på spillertruppen med det samme.

Jeg forventer at vi siger farvel til Ene og Larsen - 2 relativt løntunge spillere, og derudover udlejer en spiller eller to. Rokkedal, Bytyqi, Grønning og Abildgaard er kandidater. Kakeeto fritstilles formentlig. Sloth og Flores er også kandidater til salg hvis ikke der sker fremgang. De er for dyre at have siddende udenfor.

Den anden vej forventer jeg målmand (+ reserve), ny styrmand til forsvaret, samt en ny 1. angriber. Hvis Sloth og/eller Flores forlader os, skal der naturligvis yderligere ind - her kunne Kasper Kusk være en mulighed. Herudover kunne en backup til venstrebacken være tiltrængt, her kan vi måske finde noget i divisionerne, og så mangler vi altså stadig en plan for, hvad vi skal gøre når Würtz ikke kan spille. MC er bedre som makker til Würtz end som hans afløser.

Forstærkningerne til stammen af holdet, skal være af en lidt højere kvalitet end vi plejer. Vi skal forsøge at hente på en lidt højere hylde, så vi ikke ender med "halve løsninger" som f.eks. Holgersson eller Sloth.
Lad os få Mikkel Andersen ind til målet, det kan endda ske ganske gratis (+sign-on). Til forsvaret er Vegard Forren en drømmesigning men ligger formentig stadig for højt i lønkrav. Til angrebet skal vi have en med Martin Pusic niveau, bare ikke ham. Sylvestr kan muligvis være løsningen hvis han overrasker, i så fald skal vi skynde os at lave en længere kontrakt.
Vi får formentlig Ramkilde og Alexander Tved op fra u19, i hvert fald førstnævnte.

Overstående medfører ikke store underskud, og holder stadig andelen af egen avl godt over de 50%.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 21. feb 2017, 10:29

NIN skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
Jeg tror nu ikke det har den store betydning for de klubber vi evt. gerne vil købe en spiller fra hvad Gaarde udtaler. De er næppe i tvivl om der er penge på kontoen. Hvorfor solgte du så billigt? Jamen Gaarde udtalte, de ikke var parat til at bruge ret mange af de rare Bassogog millioner..nåh ja okay så
Nej, det er jeg heller ikke skåsikker på, og derfor skriver jeg også med risiko for.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 21. feb 2017, 10:31

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:Meget lidt overraskende maner Gaarde til forsigtig brug af tranferspenge fra Bassogog:

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-br ... aign=sport


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maner til forsigtighed?

..det kan let tænkes, at vi skal ud at foretage os noget.

...det er ikke idéen, at alle pengene bare skal være med til at fylde vores pengetank op.

...de investeringer, vi foretager, skal være med til at gøre AaB til en endnu stærkere klub

Synes umiddelbart det lyder meget godt. Det ville også være dumt af Gaarde, at plapre op om, at AaB nu har et budget på 10-15 mio kr. til spillerindkøb med risiko for, hvad det gør for priserne.
Det lyder ikke som han er klar til at smide 45 mill. ud på transfers.

Han kunne vel knapt udtale sig mere konservativt, men det er helt som forventet (hefra) og det har jeg intet imod.
Så Gaarde er først uforsigtig/risikovillig med transferpengene, hvis samtlige 45 mio kr. bliver brændt af i samme transfervindue?
Gaarde (og AaB) er ikke risikovillige - det er sådan set bare min pointe at understrege det.

Tror du ikke transfertråden bliver oversvømmet med indlæg fra utilfredse brugere, hvis det ender med at vi kun tilfører en enkelt (måske to) profil(eR), og så kun lige erstatter dem der holder - hvoraf en del bliver erstattet med spillere fra egne rækker. Det er mit bud på hvad der sker (og det er jeg ikke utilfreds med).
OK - AaB og Gaarde er ikke risikovillige nu eller i fremtiden, og sådan er det bare.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 21. feb 2017, 11:02

troelsh skrev: • Angriber: Sylvestr har vist gode takter indtil videre, fortsætter dette skal vi selvfølgelig forsøge at hente ham på en permanent kontrakt. Måske er der en købsoption i hans kontrakt.
Tror du vi har lejet ham?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. feb 2017, 11:14

Tror Sylvestr kan være en aftale dem, som man bruger penge på. Derudover kommer der nok en ny midterforsvar på bekostning af Rokkedahl. Altså opgradering af kampen om startplads. Her tror jeg Viborgs Reese kunne være et bud. Men selvfølgelig hellere, at man henter Andreas Bjelland
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af dyhrmaN » 21. feb 2017, 12:27

FlæskeFrank skrev:Tror Sylvestr kan være en aftale dem, som man bruger penge på. Derudover kommer der nok en ny midterforsvar på bekostning af Rokkedahl. Altså opgradering af kampen om startplads. Her tror jeg Viborgs Reese kunne være et bud. Men selvfølgelig hellere, at man henter Andreas Bjelland
Med en succesfuld Sylvestr kommer AaB til at sætte sig i en ret dårlig forhandlingsposition. Bliver han en succes kan han tillade sig at kræve en høj løn eller bruge AaB som springbræt til en større klub.
Jeg har faktisk svært ved at se, hvordan en forlængelse ikke ville komme til at koste kassen.

Låst