Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2017, 10:36

seamann skrev: Nej. Strategien er top 6 med en eller anden procentdel af egenudviklede spillere. For mig at se, er AaB ved at forlade strategien for at opnå top 6 - og denne strategiændring syntes jeg ikke om.
Vi er i forvejen langt over den procentdel af egenudviklede trupspillere som du nævner, så det er noget vås. Desuden siger strategien mere konkret at mindst en fra hver årgang skal tage skridtet op og få et pænt antal Superliga-kampe - hvilket vi heller ikke fejler på.

Klubben er ikke ved at forlade strategien - overhovedet. Men for at strategien giver mening, så skal der være erfaring og professionalisme at læne sig op af.
Klubben tager blot konsekvensen af, at de unge spillere ikke holder tilstrækkeligt med niveau (endnu) og at dem de skulle læne sig op af heller ikke præsterer.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. aug 2017, 10:46

Gamen skrev:
seamann skrev: Nej. Strategien er top 6 med en eller anden procentdel af egenudviklede spillere. For mig at se, er AaB ved at forlade strategien for at opnå top 6 - og denne strategiændring syntes jeg ikke om.
Vi er i forvejen langt over den procentdel af egenudviklede trupspillere som du nævner, så det er noget vås. Desuden siger strategien mere konkret at mindst en fra hver årgang skal tage skridtet op og få et pænt antal Superliga-kampe - hvilket vi heller ikke fejler på.

Klubben er ikke ved at forlade strategien - overhovedet. Men for at strategien giver mening, så skal der være erfaring og professionalisme at læne sig op af.
Klubben tager blot konsekvensen af, at de unge spillere ikke holder tilstrækkeligt med niveau (endnu) og at dem de skulle læne sig op af heller ikke præsterer.
Ja, ja, denne diskussion er ikke ny - og jeg kan blot konstatere at andelen af egenudviklede spillere på banen falder væsentligt efter dette transfervindue. Min holdning er, at proppen skal sættes i og aktieselskabet AaB A/S ikke skal hente flere udefrakommende spillere.

ps.
AaB A/S bliver altså ikke til en klub af at man skriver klub i selskabets navn. Det er et aktieselskab, så brugen af ordet klub burde udgå.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2017, 10:54

seamann skrev: Ja, ja, denne diskussion er ikke ny - og jeg kan blot konstatere at andelen af egenudviklede spillere på banen falder væsentligt efter dette transfervindue. Min holdning er, at proppen skal sættes i og aktieselskabet AaB A/S ikke skal hente flere udefrakommende spillere.

ps.
AaB A/S bliver altså ikke til en klub af at man skriver klub i selskabets navn. Det er et aktieselskab, så brugen af ordet klub burde udgå.
Vi har rigeligt med egenudviklede spillere i startopstillingen... når de er gode nok til at være det. Og så falder den i øvrigt heller ikke væsentligt - seneste kamp spillede vi med 6 egenudviklede spillere i startopstillingen.

Vrøvl - AaB A/S er en forretningskonstruktion bygget ovenpå en fodboldklub. Så jeg har det fint med at skrive klub.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. aug 2017, 11:06

Gamen skrev:
seamann skrev: Ja, ja, denne diskussion er ikke ny - og jeg kan blot konstatere at andelen af egenudviklede spillere på banen falder væsentligt efter dette transfervindue. Min holdning er, at proppen skal sættes i og aktieselskabet AaB A/S ikke skal hente flere udefrakommende spillere.

ps.
AaB A/S bliver altså ikke til en klub af at man skriver klub i selskabets navn. Det er et aktieselskab, så brugen af ordet klub burde udgå.
Vi har rigeligt med egenudviklede spillere i startopstillingen... når de er gode nok til at være det. Og så falder den i øvrigt heller ikke væsentligt - seneste kamp spillede vi med 6 egenudviklede spillere i startopstillingen.

Vrøvl - AaB A/S er en forretningskonstruktion bygget ovenpå en fodboldklub. Så jeg har det fint med at skrive klub.
Det er ikke fodboldklubben, der ejer AaB A/S. Det er en objektiv sandhed. Så dit "forretningskonstruktions" snak er noget vås.

Mht antal egenudviklede spillere i startopstillingen betvivler du vel ikke, at det må forventes at falde efter dette transfervindue.

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hikopAaB » 31. aug 2017, 11:31

seamann skrev:
Gamen skrev:
seamann skrev: Ja, ja, denne diskussion er ikke ny - og jeg kan blot konstatere at andelen af egenudviklede spillere på banen falder væsentligt efter dette transfervindue. Min holdning er, at proppen skal sættes i og aktieselskabet AaB A/S ikke skal hente flere udefrakommende spillere.

ps.
AaB A/S bliver altså ikke til en klub af at man skriver klub i selskabets navn. Det er et aktieselskab, så brugen af ordet klub burde udgå.
Vi har rigeligt med egenudviklede spillere i startopstillingen... når de er gode nok til at være det. Og så falder den i øvrigt heller ikke væsentligt - seneste kamp spillede vi med 6 egenudviklede spillere i startopstillingen.

Vrøvl - AaB A/S er en forretningskonstruktion bygget ovenpå en fodboldklub. Så jeg har det fint med at skrive klub.
Det er ikke fodboldklubben, der ejer AaB A/S. Det er en objektiv sandhed. Så dit "forretningskonstruktions" snak er noget vås.

Mht antal egenudviklede spillere i startopstillingen betvivler du vel ikke, at det må forventes at falde efter dette transfervindue.
Kom nu videre og kom ind på transfer istedet for :thumbsup:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 31. aug 2017, 11:37

Køb Sanneh i Horsens og Kroon ved fcm-svinene.

Og en ny reservekeeper, hvis Lansing har brækket ryggen.
Uden Synd Ingen Frelse

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 31. aug 2017, 11:42

Halil skrev:Køb Sanneh i Horsens og Kroon ved fcm-svinene.

Og en ny reservekeeper, hvis Lansing har brækket ryggen.
Den nye reservekeeper er hentet ind nu, men ud over en kort kontrakt formår klubben faktisk ikke at skrive hvor lang den er. Gætter på frem til jul.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af emenike » 31. aug 2017, 11:43

Gaarde lukker transfervinduet "med mindre der sker noget meget overraskende i de kommede timer": https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... -maalmand/
Immer für AaB, immer für Aalborg!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af martinaalborg » 31. aug 2017, 11:57

emenike skrev:Gaarde lukker transfervinduet "med mindre der sker noget meget overraskende i de kommede timer": https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... -maalmand/
LUKKER vinduet og
ÅBNER jobnet

:'(

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 31. aug 2017, 11:57

Hvis vores nye keepers tidligere klubber afspejler hans niveau, saa skal vi daeleme haabe paa at Rinne ikke bliver skadet.

Auckland FC spiller i ligaen under den australske A-League som er paa 1. Divisions niveau saa Auckland FC er noget daarligere.

Kan se han ogsaa har spillet i Forrest Hill hvilket sjovt nok er den klub jeg spiller i nu. Foerste holdet er nok omkring serie 2.

Man maa ihvertfald sige at Gaarde har fantasi naar han henter en Maori til klubben :cheers:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2017, 11:58

seamann skrev:
Gamen skrev:
seamann skrev: Nej. Strategien er top 6 med en eller anden procentdel af egenudviklede spillere. For mig at se, er AaB ved at forlade strategien for at opnå top 6 - og denne strategiændring syntes jeg ikke om.
Vi er i forvejen langt over den procentdel af egenudviklede trupspillere som du nævner, så det er noget vås. Desuden siger strategien mere konkret at mindst en fra hver årgang skal tage skridtet op og få et pænt antal Superliga-kampe - hvilket vi heller ikke fejler på.

Klubben er ikke ved at forlade strategien - overhovedet. Men for at strategien giver mening, så skal der være erfaring og professionalisme at læne sig op af.
Klubben tager blot konsekvensen af, at de unge spillere ikke holder tilstrækkeligt med niveau (endnu) og at dem de skulle læne sig op af heller ikke præsterer.
Ja, ja, denne diskussion er ikke ny - og jeg kan blot konstatere at andelen af egenudviklede spillere på banen falder væsentligt efter dette transfervindue. Min holdning er, at proppen skal sættes i og aktieselskabet AaB A/S ikke skal hente flere udefrakommende spillere.

ps.
AaB A/S bliver altså ikke til en klub af at man skriver klub i selskabets navn. Det er et aktieselskab, så brugen af ordet klub burde udgå.
Så AaB A/S hentede Okore i Parken Sport & inter. og ikke i FCK...?

Skal nok blive interessant i medie billedet når virksomhederne i Superligaen skal omtales :thumbsup:

STOP den nu... AaB er en klub hvis førstehold spiller i superligaen...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2017, 12:14

hje1980 skrev: Så AaB A/S hentede Okore i Parken Sport & inter. og ikke i FCK...?

Skal nok blive interessant i medie billedet når virksomhederne i Superligaen skal omtales :thumbsup:

STOP den nu... AaB er en klub hvis førstehold spiller i superligaen...
Hverken PSE eller FCK er en klub!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 31. aug 2017, 12:20

emenike skrev:Gaarde lukker transfervinduet "med mindre der sker noget meget overraskende i de kommede timer": https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... -maalmand/
Han dumper med et brag, hvis ikke han gør mere!
Han kan jo godt selv se manglerne siden han har spurgt på Kusk og Thomsen og, hvis han vælger at ignorere det, så må jeg sgu se at finde et andet brugernavn herinde.
Kan ikke bakke en mand op, som er så uansvarlig.

PS håber stadig på kusk

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Tyskeren » 31. aug 2017, 12:22

Enig med Gaarde6.. Det her er uansvarligt hvis der ikke sker mere! Det her hold skriger på kvalitet i alle tre kæder.. Godt nok sølle det vi har fået ind!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 31. aug 2017, 12:29

Tyskeren skrev:Enig med Gaarde6.. Det her er uansvarligt hvis der ikke sker mere! Det her hold skriger på kvalitet i alle tre kæder.. Godt nok sølle det vi har fået ind!
Det er i hvert en noget rodet omgang og en blandet landhandel; er ikke overbevist om, at vores problemer er løst. Selvfølgelig hjælper det ikke noget at satse på egen avl, hvis disse spillere ikke er gode nok, men i øjeblikket virker det som om, at den røde tråd er forsvundet eller i hvert fald svær at få øje på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2017, 12:31

Gaarde6 skrev:
emenike skrev:Gaarde lukker transfervinduet "med mindre der sker noget meget overraskende i de kommede timer": https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... -maalmand/
Han dumper med et brag, hvis ikke han gør mere!
Han kan jo godt selv se manglerne siden han har spurgt på Kusk og Thomsen og, hvis han vælger at ignorere det, så må jeg sgu se at finde et andet brugernavn herinde.
Kan ikke bakke en mand op, som er så uansvarlig.

PS håber stadig på kusk
Det giver kun mening at hente hvis man er nogenlunde sikker på klasse. Det ville man være med dem begge. Ingen(!) af de andre realistiske forslag jeg har set i denne tråd kunne garantere det samme.

Den positive vinkel er at vores økonomi gør os i stand til at eksekvere, hvis vi skulle have mulighed for at score over evne. Den slags muligheder opstår dog sjældent - hvad enhver der har opsøgt Jomfru Ane-gade jævnligt ved alt om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 31. aug 2017, 12:36

Gaarde har selvfølgelig nogle timer endnu, men udover Okore synes jeg ikke, der er hentet de bebudede klare forstærkninger, som han nævnte efter sæsonafslutningen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 31. aug 2017, 12:38

KJ skrev:Gaarde har selvfølgelig nogle timer endnu, men udover Okore synes jeg ikke, der er hentet de bebudede klare forstærkninger, som han nævnte efter sæsonafslutningen.
Delvist enig, vil mene Lesniak også er en klar forstærkning, når man hører hvilken ros han fik i Spurs og hvor tæt de faktisk var på at beholde ham.
MEN jeg forstår ikke hvis der ikke kommer en spiller mere ind, der må komme muligheder...
Jeg savner Winsnes

Magster
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. jul 2017, 12:38

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Magster » 31. aug 2017, 12:38

Forstår slet ikke at der ikke bliver kaster 2millioner til IFK 4mnd før kontrakt udløb og vi får os hentet Rieks, er det virkelig kun mig som ser ham som en klasse kant? https://www.youtube.com/watch?v=-Nfw0oDERM4

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hikopAaB » 31. aug 2017, 12:39

Det er godt spin af Allan Gaarde ;)

Låst