Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 11. maj 2017, 22:29

Gamen skrev:
Forza skrev:Matthias Lindström aka Jesus foreslår på Twitter en keeper keeper ved navn Pär Hansson til AaB. Han spiller ikke for Feyenoord og har kontraktudløb til sommer.

Lindström nævner at det er den bedste målmand han har spillet med (udover den hvide Puma) ;)

Så vidt jeg kan se er han 3. Keeper for Sverige. Lyder umiddelbart som et oplagt bud for AaB.
Ja, ham har jeg foreslået nogle sider tilbage...
Beklager, det har jeg misset. Har du selv set ham spille? Og kender du hans forcer?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. maj 2017, 23:27

2 1/2 måned til sæsonstart, og der mangler 6 mand til start-11'eren for at blive et gennemsnitligt superliga-hold. Og så skal de jo helst være signet, lidt inden sæsonen starter. Godt at den sportslige ledelse har så stor erfaring med at hente bærende kræfter. Pyt med resultaterne - det har jo været tre års transfer-succes
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 11. maj 2017, 23:45

AaB 85 95 99 08 skrev:2 1/2 måned til sæsonstart, og der mangler 6 mand til start-11'eren for at blive et gennemsnitligt superliga-hold. Og så skal de jo helst være signet, lidt inden sæsonen starter. Godt at den sportslige ledelse har så stor erfaring med at hente bærende kræfter. Pyt med resultaterne - det har jo været tre års transfer-succes
Jeg deler sådan set din holdninger og mener også der skal signes 6 mand.
Men åbner vinduet ikke først om en måned? Eller har jeg misset noget?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 12. maj 2017, 00:00

Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:2 1/2 måned til sæsonstart, og der mangler 6 mand til start-11'eren for at blive et gennemsnitligt superliga-hold. Og så skal de jo helst være signet, lidt inden sæsonen starter. Godt at den sportslige ledelse har så stor erfaring med at hente bærende kræfter. Pyt med resultaterne - det har jo været tre års transfer-succes
Jeg deler sådan set din holdninger og mener også der skal signes 6 mand.
Men åbner vinduet ikke først om en måned? Eller har jeg misset noget?
Jo det gør det. Man kan dog godt få handlerne på plads inden.

Telefonnummeret er (selvfølgelig) bare uforstående over at sportsdirektøren ikke har det afklaret inden alle andre klubber i Danmark.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2017, 00:16

Jeg deler ikke rigtigt den begejstring der er for Mikkel Andersen herinde. Faktum er at han har tabt målmandsduellen i FCM, hvor han udelukkende fik sig spillet til nogenlunde fast spilletid i sidste sæson, fordi konkurrenten var skadet. I hans første tid i FCM synes jeg han var røv og nøgler, og det samme da han var i Randers tidligere.

På plussiden skal han dog have, at han stod ganske stabilt for FCM i sidste sæson... det har dog ikke ændret på at han nu sidder på bænken igen. Jeg tror da sådan set han er en udmærket målmand, men jeg må sige at jeg gerne så vi fik en keeper som der er lidt mere redningsmand over, og også en som er bedre med fødderne. Af danske målmænd ville Jesper Hansen stå højt på min ønskeseddel, mens jeg også fortsat tror på at der gemmer sig en rigtig stærk målmand i Jeppe Højbjerg. Men danske klubber rammer nu også tit rigtigt dygtige udenlandske målmænd, og måske er det vores tur til at se den vej. Jeg hælder nok mest til det sidste, mens Jesper Hansen kunne være en mulighed, hvis Lyngby bliver skyllet ud i pengemændenes lokum til sommer.

Men lad os nu se om det overhovedet bliver til sommer, jeg tror ikke ligefrem det kommer til at vælte ind med tilbud Larsen vil finde attraktive.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 12. maj 2017, 08:19

Sønderhof skrev:
Steven Madvig skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/naml ... e-klubber/

Mon vi kunne være en af klubberne fra Superligaen?
Hvad siger I? Kunne Namli i AaB ikke være interessant?

Jeg kender ham ikke specielt godt, men har et billede af at han er driblestærk og ret hurtigt, noget som jeg synes vores kanter pt. mangler.
Jeg har et billede af han minder mere om Meilinger. Altså hverken hurtig eller god til at udfordrer. Men han passer vel godt ind i en trup som må kunne spille med om DM i futsal :danmarkfan:
Er det en joke? Har du nogensinde set Younes spille?

Jeg har set 60-70 kampe og et tilsvarende antal træninger med Younes, så jeg kan nok ikke vurdere ham objektivt. Men jeg er godt nok forundret over hvordan du kan have fået sådan et billede af ham?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 12. maj 2017, 08:51

Ja, han er jo en af dine gamle AB-drenge. Hvad siger du - vil han passe ind i AaB? Og hvordan er hans mentalitet - er han en af de 2G- knægte, der aldrig har forstået at fodbold er en holdsport?
In verbis simus faciles

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 12. maj 2017, 11:45

Hvad skal vi med alle de ønsker om nyindkøb. Det har vi da ikke brug for.
Vi har en gruppe unge spillere på vej på næsten alle pladser på holdet: Grønning og ramkilde i angrebet, Bpohl til angreb/midtbane, Børsting og thellufsen til kanterne, Abildgaard og MC til motorrummet, bytiqyi til vb og kp og blåbjerg i midterforsvaret suppleret af rokkedal.
Herudover får vi wassem Ali mfl op.
Hvad vi har brug for er at skaffe os af med de gamlespi spillere og fejlkøb: Sloth, Holger, meilinger, ene, Flores, og Sylvestr.
Wurtz,pk og riSgaard kan bruges som backup en enkleste sæson.
Vi skal alene hente en talentfuld højre back og så se at tiltrække næste pool af talenter tilback up for de nuværende unge.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 12. maj 2017, 12:17

Gamling, some nerve you got :aabfan:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søgaard » 12. maj 2017, 12:23

Det er nogle fede bud og forklaringer der kommes med, man får helt livsglæden tilbage bare af at læse Gamen's forslag :)

Jeg håber virkelig Gaarde snart begynder at ryste noget lækkert ud af ærmet..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. maj 2017, 13:35

Forza skrev:
Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:2 1/2 måned til sæsonstart, og der mangler 6 mand til start-11'eren for at blive et gennemsnitligt superliga-hold. Og så skal de jo helst være signet, lidt inden sæsonen starter. Godt at den sportslige ledelse har så stor erfaring med at hente bærende kræfter. Pyt med resultaterne - det har jo været tre års transfer-succes
Jeg deler sådan set din holdninger og mener også der skal signes 6 mand.
Men åbner vinduet ikke først om en måned? Eller har jeg misset noget?
Jo det gør det. Man kan dog godt få handlerne på plads inden.

Telefonnummeret er (selvfølgelig) bare uforstående over at sportsdirektøren ikke har det afklaret inden alle andre klubber i Danmark.
Nu skrev jeg jo i al stilfærdighed, at de 6 mand helst skulle være på plads lidt tid før sæsonstart. Det er da himmelråbende oplagt - og ja, jeg har ganske enkelt ikke troen på, at den nuværende ledelse magter den opgave. Og jo, man må godt begynde at lave kontrakter, før vinduet åbner, men spillerne kan bare ikke skifter arbejdsgiver, før det sker. Det er dog et faktum, som rammer forbi den nye vidensbase, som Gaarde har bygget op.

Men for at dit indlæg ikke skal stå og flagre lidt (så bliver man jo let udstillet), kunne du måske uddybe.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2017, 13:51

AaB 85 95 99 08 skrev:Det er dog et faktum, som rammer forbi den nye vidensbase, som Gaarde har bygget op.
Apropos behov for uddybende forklaring, så kunne du da lige forklare hvad du mener her.

Mig bekendt har vi ikke hentet spillere efter sæsonstart i mindst de sidste 3 vinduer, så det kan vel ikke være det du taler om?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 12. maj 2017, 13:53

AaB 85 95 99 08 skrev:
Forza skrev:
Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:2 1/2 måned til sæsonstart, og der mangler 6 mand til start-11'eren for at blive et gennemsnitligt superliga-hold. Og så skal de jo helst være signet, lidt inden sæsonen starter. Godt at den sportslige ledelse har så stor erfaring med at hente bærende kræfter. Pyt med resultaterne - det har jo været tre års transfer-succes
Jeg deler sådan set din holdninger og mener også der skal signes 6 mand.
Men åbner vinduet ikke først om en måned? Eller har jeg misset noget?
Jo det gør det. Man kan dog godt få handlerne på plads inden.

Telefonnummeret er (selvfølgelig) bare uforstående over at sportsdirektøren ikke har det afklaret inden alle andre klubber i Danmark.
Nu skrev jeg jo i al stilfærdighed, at de 6 mand helst skulle være på plads lidt tid før sæsonstart. Det er da himmelråbende oplagt - og ja, jeg har ganske enkelt ikke troen på, at den nuværende ledelse magter den opgave. Og jo, man må godt begynde at lave kontrakter, før vinduet åbner, men spillerne kan bare ikke skifter arbejdsgiver, før det sker. Det er dog et faktum, som rammer forbi den nye vidensbase, som Gaarde har bygget op.

Men for at dit indlæg ikke skal stå og flagre lidt (så bliver man jo let udstillet), kunne du måske uddybe.
Du får overhovedet ikke 6 nye spillere inden sæsonstart, så du kan godt begynde at skrive dit "Gaarde Raus" indlæg nu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 12. maj 2017, 16:01

Vi er ikke en klub der skal ud og købe 4-6 nye etablerede spillere.
Vi er en klub der vil satse på egne talenter og det er et koncept der forpligter og som vi så skal være loyale imod både på kort og langt sigt.
Vi skal derfor max have 1-2 indkøb af "etablerede talenter" til hb og midterforsvaret.
Fejlkøbene Holger, meilinger, Sloth, flores og Sylvestr skal ud.
Og så skal vi hente et kuld spirende talenter mere fra egen u19 og ikke mindst udefra som back up for dem der blev rykket op i 2016 og 2017.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 12. maj 2017, 16:10

Gamling skrev:Vi er ikke en klub der skal ud og købe 4-6 nye etablerede spillere.
Vi er en klub der vil satse på egne talenter og det er et koncept der forpligter og som vi så skal være loyale imod både på kort og langt sigt.
Vi skal derfor max have 1-2 indkøb af "etablerede talenter" til hb og midterforsvaret.
Fejlkøbene Holger, meilinger, Sloth, flores og Sylvestr skal ud.
Og så skal vi hente et kuld spirende talenter mere fra egen u19 og ikke mindst udefra som back up for dem der blev rykket op i 2016 og 2017.
Talenterne er i forvejen overrepræsenteret i truppen, og Gaarde har halvt erkendt at hele talentregimet måske er taget lidt for langt. Når man rammer årgange uden tilstrækkelig kvalitet, så kan man jo ikke bare trylle nogen frem!

Så nej, vi skal ikke følge din løsning, medmindre vi vil være den 1. divisions klub med flest talenter af egen avl på banen.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 12. maj 2017, 16:15

Gamen, hvad skal vi så? Det står mig ikke klart, hvad du helt konkret ønsker Gaarde skal gøre til sommer?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 12. maj 2017, 16:20

Forza skrev:
Beklager, det har jeg misset. Har du selv set ham spille? Og kender du hans forcer?
Pär Hansson er en meget driftsikker målmand, som har holdt kontinuerligt, højt niveau i al hans tid i Allsvenskan. Inden han flyttede til Feyenoord var han jagtet af både FCK, Malmö og Molde.
Han har en enkelt svaghed, hvilket også er grunden til at han ikke for længst er røget til større klubber, og det er at han ikke er specielt god til at dominere feltet. På den anden side har han formidable reflekser, god til igangsætninger og er rigtigt god med fødderne - han har meget få svagheder.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 12. maj 2017, 16:20

KJ skrev:Gamen, hvad skal vi så? Det står mig ikke klart, hvad du helt konkret ønsker Gaarde skal gøre til sommer?
Det har jeg skitseret et hav af gange i denne tråd, og jeg gider ikke skære det ud i pap igen. God weekend.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 12. maj 2017, 17:54

Havde lige skrevet en lang smøre om de her 4 spillere, men på en eller anden måde blev det væk... Så argumentationen for disse bliver lidt forkortet.

Spillere til offensiven:

Senijad Ibričić, FC Koper - kant eller offensiv midtbane. Dygtig spiller med 44 landskampe bag sig for Bosnien. Efter et par mislykkede klubskifter er han snart på sidste år af sin kontrakt med Koper i Slovenien. Er 31 år, og kunne ses som en Sakiri-signing. Enormt klog og udfordrende i sit spil, og kommer med masser af kampe på højt niveau, med andre ord en type som kan sparke lidt liv ind i en blodfattig trup.

Rurik Gislason, FC Nürnberg - kan spille alle offensive pladser. Får ikke spilletid i Nürnberg. Needless to say, hvorfor han kunne være god i AaB. Har præcis den dynamik i sit spil og fart med bolden, som vi mangler.

Haris Duljevic, FK Sarajevo - min ønskespiller, men vil kræve en investering á la Flores. Her får vi så også både en spiller med kæmpe potentiale, der har ledergen. Anfører for FK Sarajevo, og imponerede vildt i deres Europa League-kampagne for et par år tilbage. Fik sidste år debut på det bosniske landshold, og ses som en af de mest spændende kantspillere de har, selvom han er gået noget under radaren. Udløb denne sommer. Young Boys, Celtic m.fl. blev meldt interesseret for et år siden, men interessen kølnede lidt - dengang ville FK Sarajevo have 1 mio. euro for ham. Spiller på venstrekanten og står noteret for 12 assists i 26 kampe i indeværende sæson. Pænt urealistisk, men man vinder aldrig hvis ikke man satser.

Janis Ikaunieks, FC Metz
Lettisk kæmpetalent, nok det største siden Verpakovskis. Røg i samme fælde som landsholdsmakker Sabala, der skiftede til Brügge og nu er tilbage på leje i den lettiske liga. Ikaunieks kan dække de fleste positioner fremme, men er udpræget 10'er. Ajax, Udinese og andre var interesserede inden han rykkede til Metz for 2 år siden. Er på leje på Cypern, men den lejeaftale udløber nu her og indeholder ikke en købsoption. Metz vil gerne af med ham.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 12. maj 2017, 18:06

Janis Ikaunieks gad jeg sgu godt se i AaB. Rurik Gislason synes jeg ikke rigtig om. De to andre kender jeg ikke nok. Skriv en mail til Gaarde.
Jeg savner Winsnes

Låst