Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 2. jul 2017, 22:58

Forza skrev:I modsætningen til flere herinde er jeg faktisk fint tilfreds med Pallesen alder. Vores hold faldte i den foregående sæson fuldstændig sammen i flere kampe. Her vil det være godt med en forholdsvist rutineret spiller der kan være med til at trække de unge op.
Helt enig, vi mangler solide spillere fra 25-29 år.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 2. jul 2017, 23:05

McMark skrev:
Klaus skrev:Det vil være en fin signing. Prisen virker i orden, når man påtænker, at han er Viborgs bedste mand. Vi har manglet speed på kanten. Den kommer nu. Naturligvis bør dette kun være begyndelsen, men fin start
Jvf. Superliga.dk så har han en topfart på 40,2 km/t :o

http://www.superliga.dk/spiller/kristof ... on=2016-17
Så er han i den forkerte branche. Med den hastighed er han oppe omkring Bolts rekord på 44 km/timen og bør droppe den her sekundaklub for at træne frem imod OL.

... Alternativt er deres mål elendige? :P

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. jul 2017, 23:09

Jesper Schmidt skrev:
McMark skrev:
Tjah PK laver sådan cirka en assist hver sæson, så det er man vel vant til? Viborgs topscorere var i øvrigt Serge Deble og Søren Frederiksen (sikkert fordi han tog straffespark) med seks mål. Så er det altså heller ikke nemt! De scorede dog flere mål end os... Både som hold og individuelt!
Vi skulle vel gerne have en spiller ind som er bedre end hvad vi har i forvejen, ikke?

PK: 17 assists i 296 kampe
Mæhle: 4 assists i 27 kampe
Pallesen: 5 assists i 130 kampe

Pallesen er uden tvivl en driftsikker spiller med masser af erfaring som kan gå direkte ind på holdet, og jeg synes godt man har kunnet se nogle ting i foråret som passer godt ind i den måde vi vil spille på. Men indtil nu er det godt nok så som så hvor mange mål han er involveret i.
Jacob Ahlmann: 6 assists i 128 kampe
Man skal heller ikke lade sig snyde af tal alene.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 2. jul 2017, 23:14

McMark skrev:
Klaus skrev:Det vil være en fin signing. Prisen virker i orden, når man påtænker, at han er Viborgs bedste mand. Vi har manglet speed på kanten. Den kommer nu. Naturligvis bør dette kun være begyndelsen, men fin start
Jvf. Superliga.dk så har han en topfart på 40,2 km/t :o

http://www.superliga.dk/spiller/kristof ... on=2016-17
Shit. Han står som hurtigste spiller i superligaen! :o

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2017, 23:20

Solid superligaspiller der ikke skal spilles varm eller tilpasse sig. Masser af power og ok forsvarsmaessigt. Som andre skriver - den kategori af spillere skal vi også bruge.

De er godt nok ikke glade for at miste ham inde på Green pride.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 2. jul 2017, 23:27

Vi skulle også have interesse i ifølge den oprindelig artikel skulle vi også have interesse i Reese. Vi kunne passende hente ham og Alexander Jakobsen nu vi er igang :-)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 23:31

Forza skrev:Vi skulle også have interesse i ifølge den oprindelig artikel skulle vi også have interesse i Reese. Vi kunne passende hente ham og Alexander Jakobsen nu vi er igang :-)
Og manifestere middelmådighedens indtog i Aalborg? Nej tak.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 2. jul 2017, 23:35

Gamen skrev:
Forza skrev:Vi skulle også have interesse i ifølge den oprindelig artikel skulle vi også have interesse i Reese. Vi kunne passende hente ham og Alexander Jakobsen nu vi er igang :-)
Og manifestere middelmådighedens indtog i Aalborg? Nej tak.
Begge ville være klare opgraderinger på deres positioner i forhold til hvad vi har nu, så det er jeg bestemt ikke enig i.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 2. jul 2017, 23:46

Buzz Killington skrev:Solid superligaspiller der ikke skal spilles varm eller tilpasse sig. Masser af power og ok forsvarsmaessigt. Som andre skriver - den kategori af spillere skal vi også bruge.

De er godt nok ikke glade for at miste ham inde på Green pride.
Jeg tror sq han bliver en succes hos os :-)

Og på green pride er de godt nok kede af det. Hvis vi synes 2.5 mio er for meget, synes de det stik modsatte :thumbsup:
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 2. jul 2017, 23:48

Forza skrev: Begge ville være klare opgraderinger på deres positioner i forhold til hvad vi har nu, så det er jeg bestemt ikke enig i.
Det er der mange spillere der vil være. Derfor behøver vi ikke gå efter væsentligt lavere kvalitet end vores konkurrenter. Viborg vil jo sælge dyrt - husk lige på at vi formodentligt giver mere for Pallesen, end Brøndby har givet for Fisker.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 2. jul 2017, 23:49

Gamen skrev:
Forza skrev: Begge ville være klare opgraderinger på deres positioner i forhold til hvad vi har nu, så det er jeg bestemt ikke enig i.
Det er der mange spillere der vil være. Derfor behøver vi ikke gå efter væsentligt lavere kvalitet end vores konkurrenter. Viborg vil jo sælge dyrt - husk lige på at vi formodentligt giver mere for Pallesen, end Brøndby har givet for Fisker.
Fisker, som ifølge en anden debattør her i tråden havde en frikøbsklausul i sin kontrakt som betingelse for overhovedet at indgå den med Randers.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 2. jul 2017, 23:52

Gamen skrev:
Forza skrev: Begge ville være klare opgraderinger på deres positioner i forhold til hvad vi har nu, så det er jeg bestemt ikke enig i.
Det er der mange spillere der vil være. Derfor behøver vi ikke gå efter væsentligt lavere kvalitet end vores konkurrenter. Viborg vil jo sælge dyrt - husk lige på at vi formodentligt giver mere for Pallesen, end Brøndby har givet for Fisker.
Kan vel ikke sammenlignes
Fisker havde en klausul.
Fisker er jo væsentlig mere værd vil jeg mene.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. jul 2017, 00:48

Funky skrev: Fisker, som ifølge en anden debattør her i tråden havde en frikøbsklausul i sin kontrakt som betingelse for overhovedet at indgå den med Randers.
Og? Det ændrer da ikke på at BIF har fået value for money, når de har givet et godt stykke under 2 mio. for en spiller med hans stats og kvaliteter. Vi må så se om Pallesen er mere end 2 mio. værd.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 3. jul 2017, 00:50

DobbeltA skrev:
Forza skrev:I modsætningen til flere herinde er jeg faktisk fint tilfreds med Pallesen alder. Vores hold faldte i den foregående sæson fuldstændig sammen i flere kampe. Her vil det være godt med en forholdsvist rutineret spiller der kan være med til at trække de unge op.
Helt enig, vi mangler solide spillere fra 25-29 år.
Kan da ganske rigtigt heller ikke se, at 27 år skulle være et problem. Ok, måske mindre videresalgspotentiale, men det er ved gud heller ikke det, AaB skal spekulere på i øjeblikket. Her skal fokus de par år alene være på at hente etablerede færdigtudviklede hylde A- og B-spillere.

Pallesen hører vel til sidstnævnte kategori og i selskab med 2-3 i A-kategorien, kan det vel karakteriseres som et fornuftigt indkøb.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 3. jul 2017, 00:59

Gamen skrev:
Funky skrev: Fisker, som ifølge en anden debattør her i tråden havde en frikøbsklausul i sin kontrakt som betingelse for overhovedet at indgå den med Randers.
Og? Det ændrer da ikke på at BIF har fået value for money, når de har givet et godt stykke under 2 mio. for en spiller med hans stats og kvaliteter. Vi må så se om Pallesen er mere end 2 mio. værd.
Nu har Brøndby da om nogen excelleret i elendige indkøb til voldsom overpris gennem mange år, og selv den blindeste høne kan vel finde et korn. Det har de så til gengæld gjort i tilfældet Kasper Fisker. Jeg forstår slet ikke, at Randers sælger ham for angiveligt 1,8 millioner kr., med mindre der selvfølgelig findes en frikøbsklausul, hvilket slet og ret må være tilfældet her. Ellers giver det ingen mening.

Jeg husker, at Michael Gravgaard i fjor nærmest hånligt afviste et AaB-bud på angiveligt 3,5 millioner kr. på ham Masango, som hadede at være i klubben og ikke anvendtes på førsteholdet. Så sælger de en af holdets profiler til halvdelen af det beløb og kalder det "en god handel". Det holder da ikke en meter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 01:14

Gamen skrev:
Funky skrev: Fisker, som ifølge en anden debattør her i tråden havde en frikøbsklausul i sin kontrakt som betingelse for overhovedet at indgå den med Randers.
Og? Det ændrer da ikke på at BIF har fået value for money, når de har givet et godt stykke under 2 mio. for en spiller med hans stats og kvaliteter. Vi må så se om Pallesen er mere end 2 mio. værd.
Det er bare ikke et reelt sammenligningsgrundlag. Uanset hvor dygtig en spiller Fisker er sammenlignet med Pallesen, så ændrer det ikke på, at han angiveligt havde en frikøbsklausul, og hele pointen i sådan en er jo, at køber skal kunne købe spilleren fri til under, hvad sælger måtte have lyst til at kræve, og hvad den kollektive internet-hjerne måtte mene, at "markedsprisen" bør være. Så selvfølgelig har BIF da gjort en kanonhandel. De kan sikkert få transfersummen hjem igen med renter, nærmest uanset hvor meget de splitter Fisker ad derovre. Så godt er hans navn, og så lav var frikøbssummen. Men hvad har det med Pallesen-handlen at gøre? Den skal vurderes på sit eget grundlag, som er: Ingen frikøbsklausul.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 01:15

Hovedet skrev: Jeg husker, at Michael Gravgaard i fjor nærmest hånligt afviste et AaB-bud på angiveligt 3,5 millioner kr. på ham Masango, som hadede at være i klubben og ikke anvendtes på førsteholdet. Så sælger de en af holdets profiler til halvdelen af det beløb og kalder det "en god handel". Det holder da ikke en meter.
Intet omkring eller involverende M. Gravgaard holder nogen steder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 3. jul 2017, 06:39

Man kan stille sit ur efter dig, Gamen... tror alle har forstået at du er vred og skuffet over alt hvad AaB foretager sig. Og at vi bør hente langt bedre spillere, som du flittigt foreslår. Du et lidt trættende efterhånden. Jeg forstår faktisk ikke hvad du laver herinde så ofte, når du vel til dagligt besidder en stilling som sportsdirektør i Real Madrid eller Chelsea.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 3. jul 2017, 06:54

Ekstrabladet mener i øvrigt at vide at prisen for Pallesen er 2,3 mio.

leinaD
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27. jul 2015, 08:23
Favoritspiller: Risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af leinaD » 3. jul 2017, 06:58

KJ skrev:Ekstrabladet mener i øvrigt at vide at prisen for Pallesen er 2,3 mio.
Jeps. Artiklen er her:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... il/6730611

Låst