Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Maglau » 3. jul 2017, 22:23

Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
DobbeltA skrev:
frederikshavneren skrev:
Sønderhof skrev:
FIDEL skrev:AaB og Gaarde skal også have ros når de gør noget godt. Og Pallesen er et godt køb synes jeg. Han er driftsikker, har power og speed.
Desuden ser Slovakken spændende ud, og kan blive vores nye Würtz... :cheers:

Og så er det naturligvis vigtigt at vi får tilgang af en klasse-angriber og CB.
Synes også det er okay med de to. Når der er en del herinde der skrive at de er tilfredse med vinduet, hvis vi henter en CB og en angriber, så forundres jeg en smule.

Siden Kusk og Thomsen smuttede, har de spillere der skaber chancer på et fodboldhold ikke eksisteret i vores trup. Sloth er et historisk flop, men det gør sgu ikke det akuttet behov mindre. Og nej Risgård ikke den type. Han er fremragende til at iscenesætte dem, ligesom Xavi var i Barcelona.

Pt. er det Flores, Børsting, Meilinger og Thellufsen som er vores chanceskabere. Som det ser ud nu, har jeg størst tiltro til Thellufsen, og det er sgu for tyndt.

Vi SKAL have minimum én klassespiller til positionerne bag vores angriber. Kusk/Skov/Rieks er gode bud. Disse typer er sammen med spidsangribere de dyreste, derfor håber jeg Gaarde er villige til at sprænge banken og hente en spiller som kan gøre at vi kan være dominerende. Ellers har han valgt den forkerte træner!
Jeg er ganske enig, vi mangler chanceskabende spillere. Det er især udtalt på kanterne hvor vi i den grad mangler fart og kreativitet, jeg tvivler dog på at vi henter en kantspiller. Wieghorst har jo udtalt at der først og fremmest ses på spillere til den centrale akse.

Jeg ser ikke Flores, Thellufsen, Meilinger og Børsting som kantspillere, med den trup vi har nu tror jeg at Wieghorst overvejer et systemskifte hvor backs skal stå for bredden i spillet.
Jeg kan ikke se at det skulle være et systemskifte, det er da sådan vi gerne vil spille allerede og det har det været længe. Kanterne fungerer som "inderwings" derfor spiller vi med en venstrefodet spiller på højre kant (Flores, Meilinger) om omvendt på venstre kant (Børsting, Thellufsen). Det er klart at hvis vi skifter til 3-5-2, så kommer backs endnu længere frem i banen, men pt i vores 4-4-2/4-4-1-1 forholder det sig allerede sådan, at vi ikke spiller med brede kanter, men i stedet satser på backs i overlap.
Lige for at præcisere mit indlæg så mente jeg systemskifte i den forstand hvis vi går over til et tremands forsvar som vi senest øvede mod Vendsyssel FF
Jeg synes det er fint at man prøver lidt forskelligt her i opstarten. I sidste sæson så vi meget låste ud og vi havde mangler over hele linjen, hvis 3 mænd i bagerste kæde eksempelvist kan formindske antallet af fuck ups fra P, Holger og Blåbjerg ville det være en gave for os.
Vildt hvordan systemer bliver mode og umode, ingen havde siden 90erne spillet med 3 mands forsvar før Juventus gjorde det igen for nogle år siden - Holland gjorde det under VM sidst van gaal forsøgte i man u uden succes,det samme gjorde Liverpool og Wupti lige pludselig gør conte det samme i Chelsea som Juventus og bliver mestrer.
Gad vide om vi nu vil se en bølge igen af hold det skifter over til 3-5-2.
Spillede vi iøvrigt ikke 3-5-2 da vi blev mestre i 95 med Ib Høgh og Boye centralt og jan Pedersen og Jens Jensen på kanterne.
Ikkke noget dårligt system
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1056
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sønderhof » 3. jul 2017, 22:31

Hvad man kalder systemet er ikke synderligt relevant ifht. pointen omkring kvaliteten af de chanceskabende spillere bag angriberen!

Børsting spillede 10'er (!!!!!) den sidste del af foråret. Desuden var Abildgård placeret på en kant til tider. Det kan enhver vel se skriger til himlen?

3-5-2 kontra 4-4-2 med Wieghorst/DBU/AaB-startegien. I store træk, er alle systemerne er baseret på en spidsangriber med 3 spiller bagved som den primære offensive drivkraft. Skal vi fortsætte med at vil spille sådan, skal der denondenfløjtme også købes ind til det, ellers skal man sætte naivteten på pause og spille knoklerbold helhjertet! Det kan både SønderjyskE og Lyngby gøre med stor succes, så kan vi også.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9800 » 3. jul 2017, 22:31

Maglau skrev:
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
DobbeltA skrev:
frederikshavneren skrev:
Sønderhof skrev:
Synes også det er okay med de to. Når der er en del herinde der skrive at de er tilfredse med vinduet, hvis vi henter en CB og en angriber, så forundres jeg en smule.

Siden Kusk og Thomsen smuttede, har de spillere der skaber chancer på et fodboldhold ikke eksisteret i vores trup. Sloth er et historisk flop, men det gør sgu ikke det akuttet behov mindre. Og nej Risgård ikke den type. Han er fremragende til at iscenesætte dem, ligesom Xavi var i Barcelona.

Pt. er det Flores, Børsting, Meilinger og Thellufsen som er vores chanceskabere. Som det ser ud nu, har jeg størst tiltro til Thellufsen, og det er sgu for tyndt.

Vi SKAL have minimum én klassespiller til positionerne bag vores angriber. Kusk/Skov/Rieks er gode bud. Disse typer er sammen med spidsangribere de dyreste, derfor håber jeg Gaarde er villige til at sprænge banken og hente en spiller som kan gøre at vi kan være dominerende. Ellers har han valgt den forkerte træner!
Jeg er ganske enig, vi mangler chanceskabende spillere. Det er især udtalt på kanterne hvor vi i den grad mangler fart og kreativitet, jeg tvivler dog på at vi henter en kantspiller. Wieghorst har jo udtalt at der først og fremmest ses på spillere til den centrale akse.

Jeg ser ikke Flores, Thellufsen, Meilinger og Børsting som kantspillere, med den trup vi har nu tror jeg at Wieghorst overvejer et systemskifte hvor backs skal stå for bredden i spillet.
Jeg kan ikke se at det skulle være et systemskifte, det er da sådan vi gerne vil spille allerede og det har det været længe. Kanterne fungerer som "inderwings" derfor spiller vi med en venstrefodet spiller på højre kant (Flores, Meilinger) om omvendt på venstre kant (Børsting, Thellufsen). Det er klart at hvis vi skifter til 3-5-2, så kommer backs endnu længere frem i banen, men pt i vores 4-4-2/4-4-1-1 forholder det sig allerede sådan, at vi ikke spiller med brede kanter, men i stedet satser på backs i overlap.
Lige for at præcisere mit indlæg så mente jeg systemskifte i den forstand hvis vi går over til et tremands forsvar som vi senest øvede mod Vendsyssel FF
Jeg synes det er fint at man prøver lidt forskelligt her i opstarten. I sidste sæson så vi meget låste ud og vi havde mangler over hele linjen, hvis 3 mænd i bagerste kæde eksempelvist kan formindske antallet af fuck ups fra P, Holger og Blåbjerg ville det være en gave for os.
Vildt hvordan systemer bliver mode og umode, ingen havde siden 90erne spillet med 3 mands forsvar før Juventus gjorde det igen for nogle år siden - Holland gjorde det under VM sidst van gaal forsøgte i man u uden succes,det samme gjorde Liverpool og Wupti lige pludselig gør conte det samme i Chelsea som Juventus og bliver mestrer.
Gad vide om vi nu vil se en bølge igen af hold det skifter over til 3-5-2.
Spillede vi iøvrigt ikke 3-5-2 da vi blev mestre i 95 med Ib Høgh og Boye centralt og jan Pedersen og Jens Jensen på kanterne.
Ikkke noget dårligt system
Puha, du står til en endefuld når du kan glemme Søren Thorst

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 3. jul 2017, 22:51

Thorst?

Er det ikke ham fra kommunen?

Og er han ikke for dåårlig/lav som spillende og hoppene midterforsvarer?

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 3. jul 2017, 23:38

At vi henter Lesniak, som både kan dække midtbanen og midterforsvaret, kombineret med at vi har forsøgt os med at spille 3-5-2/3-4-3 virker for mig som om at vi ønsker at blive endnu mere dynamiske i måden vi bygger op på. Jeg kan sagtens se Lesniak i en David Luiz agtig rolle, hvor han kan spille den midterste forsvar når vi bygger op, og derved få bolden frem i banen. Det giver desuden mere plads til vores øvrige midtstoppere kan komme længere ud på siderne når vi bygger op, ligesom at vores backs kan blive skubbet længere frem. Det betyder at vi kan få langt flere spilmuligheder længere fremme på banen, tidligt i opbygningsfasen. Med den nuværende trup, samt Lesniak der jo endnu ikke er officiel, så jeg gerne noget lignende dette i en 3-4-3/3-5-2:

Larsen
Holger/KP Lesniak Blåbjerg
Pallesen Ahlmann
Würtz/MC Risgård/Abildgaard
Flores/Meilinger Thellufsen/Børsting
Pohl/Sylvestr

For at tætne midtbanen vil man også kunne rykke Lesniak frem til 4-5-1, og derved kunne lukke modstanderne der. Det er en rolle jeg også mener at MC kan udvikle sig til, især da hans højde gør han også vil kunne tage fra i luftspillet såfremt han skulle spille midterste forsvarer.

På trods af en "stor" ændring formationsmæssigt, er opstillingen ikke langt fra hvordan vi har været vant til at positionere vores opspil. Med Lesniak som endnu et anker vil det betyde vi kan lade Risgård og backs gå med frem, og stadig have 3-4 mand tilbage i restforsvar.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Maglau » 4. jul 2017, 06:45

9800 skrev:
Puha, du står til en endefuld når du kan glemme Søren Thorst
Var thorst ikke kun med i halvdelen af sæsonen mener han blev alvorligt skadet tidlig forår eller sent efterår
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 4. jul 2017, 06:50

Markus Bay er åben for skifte.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... em/6731617

Han kunne blive en fin erstatning for Risgaard.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 4. jul 2017, 08:42

Ham der Emil skrev:Markus Bay er åben for skifte.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... em/6731617

Han kunne blive en fin erstatning for Risgaard.
Vi har i forvejen mange unge folk til midtbanen og supplerer nu med Lesniak. Så den ser jeg ikke lige for mig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af PeterS » 4. jul 2017, 08:47

Ham der Emil skrev:Markus Bay er åben for skifte.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... em/6731617

Han kunne blive en fin erstatning for Risgaard.
Kender du yderligere til ham?

Umiddelbart har han været sat af i forhold til ungdomslandholdene, hvor han vel burde være inde omkring U21 nu, hvor han endnu ikke har optrådt. Og kun en enkelt på u19.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 4. jul 2017, 09:29

Lesniak 3 år i AaB - og minimum yderligere "et par" spillere i dette vindue!!!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Frygah » 4. jul 2017, 09:30

Har tilladt mig at lave en ny tråd med Lesniak.

Til gengæld spændende at Gaarde snakker om minimum 2 spillere mere ind i det her transfervindue. Det synes jeg virkelig tegner godt, og hvis Lesniak er det ambitionsniveau(på papiret) vi går efter, er jeg meget positiv!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 556 » 4. jul 2017, 09:37

556 skrev:
Gamen skrev:
556 skrev: Jeg tror nu at Lesniak et tiltænkt 8'er positionen. Kan man blive skiftet ind for Dembele for Spurs kan man nok også udvikle sig til en fin 8'er i Superligaen.
8'er positionen? Hvad får dig til at tro det? Vi kan jo også bare fortsætte omskolingscirkusset, og så flytte MC op på 8'er positionen...
Det er vel ikke en omskoling at gå fra en 6'er til en 8'er for en 21 årig spiller som lige har forladt ungdomsakademiet. Der er jo nogle spillere som kan dække flere pladser og Tottenham spiller jo ikke med en decideret DM i deres 3-4-2-1.

Vi får se om lidt..
Det lyder til at der også er tænkt på 8'er-positionen: https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... aar-i-AaB/
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 4. jul 2017, 09:39

Læs nu hvad der står.

"som det dog stadig er hensigten at styrke med yderligere minimum et par spillere i indeværende transfervindue"

Ordet "hensigten" betyder at Gaarde ikke lover minimum to nye spillere.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 09:46

556 skrev:
Det lyder til at der også er tænkt på 8'er-positionen: https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... aar-i-AaB/
Ligesom Gaarde også mente at Sloth kunne spille kant... det kunne han så ikke.

Lesniak har været udpræget 6'er i Tottenham, med gode pasninger, højt tempo i spillet og meget dynamisk. Jeg forestiller mig, at han er arvtageren for Würtz, hvis han holder det niveau vi håber på. Måske med lidt flere kvaliteter offensivt - nu har vi jo i lang tid måtte nøjes med midtbanespillere (når Risgård har været væk) med meget begrænsede tekniske og pasningsmæssige egenskaber.
Det vigtigste er dog stadig at vi får nogle potentielle ledere ind i truppen - det skriger den på!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 4. jul 2017, 09:52

seamann skrev:Læs nu hvad der står.

"som det dog stadig er hensigten at styrke med yderligere minimum et par spillere i indeværende transfervindue"

Ordet "hensigten" betyder at Gaarde ikke lover minimum to nye spillere.
Naturligvis kan han ikke LOVE det, før der er skrevet under med nogen.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 4. jul 2017, 09:55

seamann skrev:Læs nu hvad der står.

"som det dog stadig er hensigten at styrke med yderligere minimum et par spillere i indeværende transfervindue"

Ordet "hensigten" betyder at Gaarde ikke lover minimum to nye spillere.
Jeg læser det klart som der kommer 2-3 mand mere ind, så vi ender på fire-fem i det her vindue. Naturligvis kan han ikke tvinge nogen til Aalborg, men der er pengene til det.

Tror AaB bliver en spille på deadline dag i år. Det er der hvor man måske kan lande en offensiv profil hvis førstevalg faldt igennem.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 4. jul 2017, 10:02

De Fem skrev:
seamann skrev:Læs nu hvad der står.

"som det dog stadig er hensigten at styrke med yderligere minimum et par spillere i indeværende transfervindue"

Ordet "hensigten" betyder at Gaarde ikke lover minimum to nye spillere.
Jeg læser det klart som der kommer 2-3 mand mere ind, så vi ender på fire-fem i det her vindue. Naturligvis kan han ikke tvinge nogen til Aalborg, men der er pengene til det.

Tror AaB bliver en spille på deadline dag i år. Det er der hvor man måske kan lande en offensiv profil hvis førstevalg faldt igennem.
Jeg læser det, som at hensigten er, at få minimum et par stykker ind.
Men det er ikke altid alting går efter hensigten.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 556 » 4. jul 2017, 10:07

Gamen skrev:
556 skrev:
Det lyder til at der også er tænkt på 8'er-positionen: https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/l ... aar-i-AaB/
Ligesom Gaarde også mente at Sloth kunne spille kant... det kunne han så ikke.

Lesniak har været udpræget 6'er i Tottenham, med gode pasninger, højt tempo i spillet og meget dynamisk. Jeg forestiller mig, at han er arvtageren for Würtz, hvis han holder det niveau vi håber på. Måske med lidt flere kvaliteter offensivt - nu har vi jo i lang tid måtte nøjes med midtbanespillere (når Risgård har været væk) med meget begrænsede tekniske og pasningsmæssige egenskaber.
Det vigtigste er dog stadig at vi får nogle potentielle ledere ind i truppen - det skriger den på!
På trods af de få senior-minutter er jeg ikke i tvivl om at han er i meget bedre forfatning end Sloth.
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 4. jul 2017, 10:25

Personligt er jeg ikke ret glad for disse kommentarer:
Kristoffer var vores førsteprioritet. Det har han været igennem noget tid. Det har været forhandlinger, der har varet ret længe, så det var rart at få sat flueben ved den og så komme videre med de øvrige prioriteter
Jeg synes, vi har strakt os langt, men det har vi kun gjort, fordi vi mener, at Kristoffer er det værd. Jeg tror, at alle tre parter er tilfredse, for ellers var det nok ikke blevet til nogen handel
Kan det virkelig være rigtigt at Kristoffer Pallesen er overliggeren for hvad Allan Gaarde kan lokke til AaB?

Det lyder desværre til at Pallesen er sommerens helt store signing, som har taget meget opmærksomhed og økonomi ud af budgettet. Jeg har ikke de store forventninger til resten af vinduet, men det er da rart at høre at der kommer lidt flere. Forhåbentlig kan der blive skabt økonomi ved nogle salg, men det burde jo have været på plads for længst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 4. jul 2017, 10:34

Yankee skrev:Personligt er jeg ikke ret glad for disse kommentarer:
Kristoffer var vores førsteprioritet. Det har han været igennem noget tid. Det har været forhandlinger, der har varet ret længe, så det var rart at få sat flueben ved den og så komme videre med de øvrige prioriteter
Jeg synes, vi har strakt os langt, men det har vi kun gjort, fordi vi mener, at Kristoffer er det værd. Jeg tror, at alle tre parter er tilfredse, for ellers var det nok ikke blevet til nogen handel
Kan det virkelig være rigtigt at Kristoffer Pallesen er overliggeren for hvad Allan Gaarde kan lokke til AaB?

Det lyder desværre til at Pallesen er sommerens helt store signing, som har taget meget opmærksomhed og økonomi ud af budgettet. Jeg har ikke de store forventninger til resten af vinduet, men det er da rart at høre at der kommer lidt flere. Forhåbentlig kan der blive skabt økonomi ved nogle salg, men det burde jo have været på plads for længst.
Nej, det kan formentlig ikke være rigtigt. Du ved jo godt, hvad det er for en klasse af spillere, man håber på at kunne lande sidst i vinduet. Og:
"- Og Filip er en teknisk dygtig, hårdtarbejdende, løbestærk og dynamisk midtbanespiller, der er endnu en tilføjelse til vores trup, som det dog stadig er hensigten at styrke med yderligere minimum et par spillere i indeværende transfervindue."
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst